فایل رایگان معرفي گندم بريان؛ کوير لوت در انتظار سرمايه گذاري | WORD
بهای پرستاره وصفناپذیرش و... را میتوان مشاهده کرد. گندمبریان یکی از شاهکارهای آفرینش است که خداوند آن را در کویر لوت کشورمان خلق کرده تا ساعاتی در سکوت و آرامش آن محو زیبایی های وصف ناپدیرش شویم والا بذکر الله تطمئن القلوب را درک کنیم. متاسفانه این منطقه بکر با شگفتیهای ناشناخته، در آرزوی سرمایه گذاری، دیدار توریسم و ثبت جهانی شدن است. گندمبریان میتواند منبع درآمد، اشتغال زایی و رشد و توسعه در شرق کشور باشد.
فایل رایگان موقعيت نسبي سيستان در نقش آفريني ديروز و بهره گيري از آن براي بازآفريني فردا | WORD
و شکوفایی آن با تجارت و بازرگانی داشته است؛ به گونه ایکه این نقش در دوره معاصر از دید قدرتهای بزرگ بریتانیا و روسیه پنهان نمانده است. حضور این دو قدرت در اوایل سده بیست در زابل با ایجاد کنسولگری، بر این ادعا صحه میگذارد. ازاین رو نمیتوان سیستان را صرفا0 با تکیه بر پیشینه تاریخی مبتنی بر کشاورزی و تولید غله توسعه بخشید. درمقابل براساس همان شواهد تاریخی میشود با مبادله کالا برای حفظ و پایداری سیستان گام برداشت.
فایل رایگان مولفه هاي هويت ايراني در حکومت يعقوب ليث صفاري | WORD
سالها حکومت خلفای عباسی در نواحی شرقی، موجب امنیت و آرامش و برپایی عدالت اجتماعی گردید. یعقوب لیث فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی بسیاری به منظور رفاه و تامین معیشت مردم سیستان انجام داد. به دلیل توجه وی به تحکیم زبان فارسی در مقابل رواج زبان عربی، با حمایت او شعرای دربارش به سرایش اشعار فارسی روی آوردند. امیر صفاری همانند شاهان ایران باستان اقدام به ساخت قصرها، کاروانسراها و مساجدی در قلمرو تحت سلطه خویش کرد.
فایل رایگان مولفه هاي هويت ايراني درفرهنگ سيستاني | WORD
هضت یعقوب لیث صفاری از سیستان منجر به ترویج زبان فارسی شد. سرزمینی که نام آن پانزده بار در اوستا ذکر شده است. اینجا یازدهمین جایی است که اهورامزدا آن را به بهترین وضع بیافرید و پادشاه آنجا را از فرایزدی برخوردار کرد. سیستان یکی از مراکز بزرگ تمدن باستانی در شرق ایران به شمارمیرود. کهنترین محوطه ای که تاکنون در منطقه سیستان شناسایی شده، محوطه باستانی شهر سوخته است. اولین جراحی جمجمه دراین منطقه انجام شده است.
فایل رایگان نقش آموزشي مسجد آدينه سيستان در سده هاي نخست اسلامي | WORD
علمی آن دوره داشت تاکنون درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سیستان در سده های نخست اسلامی، تحقیقات شایان توجهی انجام گرفته است، لیکن درباره نقش آموزشی مسجد آدینه سیستان پژوهشی صورت نگرفته است. ازاینرو، در نوشتار حاضر هدف تبیین نقش آموزشی مسجد آدینه سیستان و تاثیر آن بر پیشرفتهای علمی ایرانیان این خطه است که با استفاده از منابع کتابخانه ای به روش تاریخی با توصیف و تحلیل داده ها انجام گرفته است.
فایل رایگان نقش بازارچه هاي مرزي در توسعه اشتغال با تاکيد بر امنيت پايدارمطالعه موردي، ناحيه مرزي شهرستان هيرمند | WORD
های کتابخانهای، جمع آوری اطلاعات به کمک پرسشنامه و پیمایش میدانی بهره گرفته شده است. سپس داده های موجود به کمک spss و با آزمون T مستقل، تحلیل واریانس یکراه ه و کای اسکوئر (خی (2 تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان میدهد که توسعه و تقویت بازارچه مرزی میلک ضمن تقویت زیرساخت امنیت در سطح شهرستان به افزایش اشتغال و محرومیت زدایی از مرزنشینان، تقویت اقتصاد شهرستان و پایداری هرچه بیشتر امنیت در شهرستان هیرمند میانجامد.
فایل رایگان نقش مردم سيستان در انقلاب اسلامي | WORD
عیدی به زابل اوج بیشتری گرفت. چند ماه پیش از پیروزی انقلاب زابل به کانون مبارزه علیه رژیم شاه تبدیل شد و موج اعتراضات این شهر را فراگرفت.در این مقاله ابتدا به مفهوم نقش مردم سیستان و ابعاد مختلف آن در انقلاب اسلامی پرداخته شده و سپس با ارائه تحلیلی جامعهشناختی از قشر، نقش اقشار مختلف ازجمله روحانیان، فرهنگیان، دانشگاهیان، زنان، دانش آموزان و سایر اقشار سیستان در پیروزی انقلاب اسلامی مطالعه و بررسی شده است.
فایل رایگان نقش مردم سيستان در دفاع مقدس | WORD
در مناطق جنگی حماسه های بهیادماندنی خلق کردند و موجب تقویت روحیه آنان شدند.در این مقاله که بهنظر میرسد اولین مقاله درباره نقش و مشارکت مردم سیستان و ابعاد مختلف آن در دفاع مقدس با روش تاریخی و استفاده از اسناد و مدارک و شواهد موجود است، تلاش بر آن بوده که با ارائه تحلیلی جامعه شناختی از قشر، نقش اقشار مختلف ازجمله روحانیان، فرهنگیان، دانشگاهیان، زنان، دانش آموزان و سایر اقشار سیستان در دفاع مقدس بررسی شود.
فایل رایگان نقش و جايگاه سيستان در امنيت منطقه، مبتني بر رويکرد سياسي-حقوقي | WORD
ین، به نظر می رسدکه نباید به قضیه امنیت بهصورت تک بعدی و بسیط نگریست، بلکه باید آن را مقوله ای مختلط و زنجیروار تلقی کرد که نیازمند ارائه راهکاری در ساحتهای قضایی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی... است. ایدهای که اگرچه سطوح مختلف و متنوعی را پوشش میدهد اما انسجام و زنجیروارگی وجه ممیزه آن از سایر ایده ها خواهد بود. ما در نوشتار حاضر با شیوه توصیفی-تحلیلی و البته با استمداد از داده های میدانی درپی اثبات این نظریه ایم.
فایل رایگان نيازسنجي اوقات فراغت زنان شهرستان زابل | WORD
دید و بازدید اقوام میروند. براساس نتایج میتوان استنباط کرد که تعصبات قومی، هزینه های بالا در مراکز خصوصی، ناامنی در مراکز فرهنگی و کمبود امکانات فرهنگی مثل سینما، پارک و ورزشگاه ازجمله موانع دسترسی زنان به امکانات فرهنگی در شهرستان زابل است؛ بنابراین بهبود و ارتقای شرایط برای اوقات فراغت زنان همواره دستخوش عوامل محسوس ونامحسوس5 انکارناپذیر است و درنتیجه نیازمند اختصاص درآمد و امکانات فرهنگی خاص خود است
فایل رایگان واکاوي تاثيرات مخاطرات طبيعي با تاکيد بر ريزگردها بر کالبد فيزيکي سکونتگاه هاي شهري مطالعه موردي: شهر زابل | WORD
شترین تاثیر ریزگردها در بیشتر از 200 با میانگین 64/84 است. در ادامه نیز، جهت بررسی و تاثیرگذاری ریزگردها در هریک از مولفه های کالبدی سکونتگاه های شهری از مدل Expert Choice استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که بیشترین میزان تاثیرگذاری ریزگردها در معیار مصالح ساختمان است. بیشترین میزان تاثیرگذاری ریزگردها در ناحیه شهری پنج با وزن به دست آمده 0/765، و کمترین میزان تاثیر ریزگردها در ناحیه شهری یک با وزن به دست آمده 0/074 است.
فایل رایگان ولايتمداري زنان سيستان و الگوگيري از اهل بيت | WORD
ن مقاله بخشهایی از نقش تاریخی زنان سیستان و فعالیتها و سیاستهای آنان در رویارویی با مسائل اجتماعی و پیامدهای آن به روش مطالعه تاریخی و توصیفی-تحلیلی بررسی میشود. هدف آن است تا روشن شود زنان سیستان تحت الگوگیری از اهلبیت نقش مهمی در تحولات تاریخی ایفا کردهاند. این مسئله با استناد به منابع موجود و پژوهشهای معاصر نقد و ارزیابی میشود و به این سوال پاسخ داده میشود که نقش زنان سیستان در ولایت مداری چگونه بوده است.
فایل رایگان آسيب شناسي زبان آموزي کودکان پايه اول ابتدايي در مناطق دو زبانه از ديدگاه معلمان پايه اول ابتدايي منطقه بزينه رود در سال تحصيلي 97-98 | WORD
ج تن از استادان این حوزه مورد سنجش قرار گرفت. برای تعیین ضریب پایایی در پژوهش حاضر از آلفای کرونباخ استفاده شده است و تعداد 35 نفر از معلمان پایه اول ابتدایی در این پژوهش شرکت داشتند. یافته های پژوهش نشان میدهد مهارت های زبان آموزی در کودکان در حد کم میباشد. فراوانی مهارت های زبانی گوش دادن 2/41 و سخن گفتن 2/21 و خواندن 2/06 و نوشتن 1/87 است. که در حد مطلوب نمیباشد. در پایان چند راهکار جهت اموزش به کودکان پیشنهاد شده است
فایل رایگان بررسي اثربخشي دوزبانگي بر ميسان يادگيري دانش آموزان | WORD
ی زبانی آغاز می کنند در بیان مطالب و مفاهیم خود دچار مشکل می شوند همچنین آنها معتقدند که دانش آموزان دو زبانه در محیط مدرسه از لحاظ ایجاد ارتباط با همکلاسان و معلم دچار مشکل بود کم رو و خجالتی هستند 2-بر اساس نتایج استنباطی بین دوزبانگی و پیشرفت تحصیلی ارتباط معناداری وجود دارد کودکان دو زبانه در درس های قرائت فارسی و املاء و نیز درک معنی ومفهوم کلمات و یادگیری آنها و بیان مطالب وسوالات خود دچار مشکل می باشند
فایل رایگان بررسي ارتباط معنا و تصور و کارکردهاي آن در امر آموزش دانش آموزان دوزبانه | WORD
ترک، امری قابل حصول است. بر طبق این نکته، در آموزش کودکان دو زبانه بیشتر موضوع معناست که باید مورد توجه معلمان خصوصادر دوره های تحصیلی پایه قرار گیرد؛ چرا که می توان با انتقال معنا، با دانش آموزان و هم اندیشه شدن با آنان ارتباط برقرار نمود. همچنین بهره گیری از مربیان و معلمان همزبان(مشترک با زبان مادری) در دوره های پیش دبستانی و ابتدایی نقش بسیار موثری در رشد و توسعه مهارت های زبانی و پیشرفت تحصیلی خواهد داشت
فایل رایگان بررسي تاثير نظام آموزشي همگون سازي به روش غوطه وري بر پيشرفت زباني دانش آموزان دوزبانه مقطع ابتدايي زنجانرود | WORD
مواد درسی در این نظام آموزشی همان موادی هستند که برای افراد تک زبانه تدوین می شوند. نتایج این پژوهش نشان میدهد که استفاده از روش غوطه وری با هدف همگون سازی منجر به پیشرفت مطلوبی در زبان فارسی دانش آموزان دوزبانه نمی شود و حتی میتواند تبعات منفی برای زبان اول آنها نیز در پی داشته باشد این امر به ویژه در بکارگیری نقش ارتباطی زبان مشهود است ودانش آموزان دوزبانه در تعاملات زبانی خود با اطرافیان احساس ضعف می کنند
فایل رایگان بررسي چالش هاي تدريس دوره ابتدايي در مناطق دو زبانه | WORD
ها را به خطر اندازد. هدف پژوهش حاضر بررسی محدودیت ها و مزایای دوزبانگی و پیامدهای حاصل از آن در حیطه شناختی و عاطفی و ارائه خصوصیات جسمانی و روانی کودکان در دوره اول آموزش و یادگیری و تطبیق آن با اهداف و رویکردهای آموزش و پرورش در دوره دبستان است که کوشیده است تا بتواند توصیه ها و راهکارهایی را برای سه گروه والدین، سیستم آموزشی و معلمان که ارتباط مستقیم با آموزش این کودکان در مناطق دو زبانه دارند ارائه نماید
فایل رایگان بررسي راهکارهاي بهبود آموزش مناطق دوزبانه مطالعه مروري | WORD
ج اخذ شده می توان گفت آموزش وپرورش باید برنامه ریزی هایی اتخاذ نماید و دانش آموزان دوزبانه را تشویق به یادگیری زبان مادری وزبان فارسی کند تا عملکرد تحصیلی آنها را افزایش دهد از جمله اینکه برای کودکان دوزبانه ازروشهای تدریس مناطق و نواحی دوزبانه استفاده کند و در برنامه آموزشی هم ساعاتی را به تعلیم خواندن و نوشتن زبان های بومی اختصاص دهد. و در نهایت پیشنهاداتی برای بهبود آموزش در مناطق دوزبانه ارائه شده است.
فایل رایگان بررسي علل نارواني زبان و گفتار در افراد دو زبانه | WORD
ای می باشد. نتایج لزوم تغییر نگرش در نحوه آموزش و پرورش کودکان دوزبانه ضروری است و توجه به مراحل زبان آموزی کودکان در سنین دبستان از اولویت های تربیتی پدر و مادر است. چرا که آنها نقش تعادلی در پرورش استعدادهای زبانی دارند و اگر در مواقعی کودکان با شیوه های نادرست و در سنین پیش از دبستان آموزش داده شوند، احتمال ابتلا به لکنت زبان به دلیل تغییر نظام آوایی زبان اصلی یا اولیه و تداخل آن با زبان دوم بیشتر خواهد بود
فایل رایگان بررسي ميزان سازگاري اجتماعي دانش آموزان دختر يک زبانه و دو زبانه در شهر زنجان | WORD
انه وبه علت محدودیت هایی که برای پیدا کردن انتخاب نمونه ها بود از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه رفتاری کودکان راتر بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و از آمار استنباطی استفاده شد .یافته ها نشان داد در سطح معناداری 0/05 اختلاف معناداری بین ناسازگاری و کودکان یک زبانه و دو زبانه وجود دارد در نتیجه بین میزان سازگاری کودکان یک زبانه و دو زبانه تفاوت معناداری وجود دارد
فایل رایگان بررسي نظريه ها و عوامل موثر بر دوزبانگي | WORD
ن در مغز،دوره ی بحرانی،عملکرد مغزی دوزبانه ها و تاثیر دوزبانگی در جنبه های شناختی را تحت پوشش قرار می دهد.روش پژوهش حاضر کتابخانه ای و با استناد به مدارک و اسناد معتبر آموزشی و مقالات ارائه شده در این راستا هست.نتایج این پژوهش نشان میدهد که دوزبانگی به خودی خود پدیده ی مثبتی است که میتواند در رشد و بهره وری قدرت مغزی کودک نقش بسیار مهمی ایفا کند و موجب پرورش و رشد استعدادهای بالقوه و توانایی های دانش آموز شود
فایل رایگان تاثير دوزبانگي در اختلال زبان گفتاري | WORD
ساس اسناد کتابخانه ای ومقالات می باشد، در این زمینه نشان داده است که گاهی اوقات دوزبانگی باعث تسهیل یادگیری و درمواردی باعث ایجاد مشکلات گفتاری و درنتیجه کاهش عملکرد تحصیلی می شود. این تاثیر در دوران اولیه تحصیل بیشتر مورد توجه است چرا که اغلب دانش آموزان دوزبانه به دلیل تفاوت زبان دوم با زبان اصلی که بدان تکلم می کرده اند دچار دوگانکی زبان شده وممکن است در فرایند رشد زبان و نحوه ی گفتارشان اختلال ایجاد شود
فایل رایگان دو زبانگي و روش هاي تدريس زبان فارسي در دوره ي ابتدايي | WORD
میگیرند. در این مرحله نقش معلم در کلاس درس و تاثیر شیوه های تدریس او به خصوص در درس فارسی دوچندان میگردد در مطالعه حاضرتلاش بر این بوده است تا شیوه های تدریس اثر بخش معلمان مناطق دوزبانه در زمینه آموزش درس فارسی دوره ابتدایی مورد بررسی قرار گیرد. شیوه ی پژوهش در این مقاله شیوه ی مروری و با استناد به کتب معتبر و مقالات پژوهشی چند سال اخیر میباشد. در انتها پیشنهادهایی جهت استفاده همکاران محترم ارائه گردیده است
فایل رایگان دو زبانگي و نقش آن در آموزش و يادگيري | WORD
با زبانی غیر از زبان مادری خود که از لحاظ آوایی و واژگانی و دستوری متفاوت از زبان مادری اوست ، آموزش می بیند و از این مرحله است که پدیده ی دو زبانگی مطرح می شود با توجه به اهمیت موضوع تحقیق این مقاله به منظور آشنایی با این رویکرد مهم میباشد. بر آن شدیم با تهیه و تدوین این مقاله روزنه ای هر چند کوچک نقش دو زبانگی در آموزش کودکان بیابیم که این مهم امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه بتوانیم راههای آن را به خوبی بشناسیم.
فایل رایگان دوزبانگي يا تمرکز زباني در کرماشان کرمانشاه | WORD
قه قرارگرفته است .در استان، زبان معیار، جای زبان مادری را گرفته است و کودکان این استان، هر روز از زبان خود دورتر می افتند؛ به گونه ای که به تمرکز زبانی و زبان بینابین می رسیم. راهکار پیشنهادی این است که به بومی سازی مواد درسی و زبان های غنی هر منطقه، بیش از پیش، توجه شود؛ به گونه ای که بخشی از مواد درسی، به زبان بومی باشد. روش پژوهش، میدانی کتابخانه ای با تحلیل داده ها و نتیجه گیری و ارائه ی پیشنهاد و راهکار است
فایل رایگان دوزبانگي؛ امتيازات ومحدوديت ھاي شناختي | WORD
ای وعقب ماندن از سایر ھمکلاسی ھا در پیشرفت درسی وفعالیت ھای یاددھی یادگیری اشاره کرد کھ کارمعلمان را دشوار می کندوحتی بعضی معلمان را واردار می کند کھ با زبان مادری بچھ ھا صحبت کنند کھ این راه حل ،ممکن است در کوتاه مدت موثر باشد ولی در پایھ ھای بعدی برای سایرمعلمان مشکل ساز خواھد بود.راه حل نھایی آن خواھد بود کھ اولیا درکنار زبان مادری بھ آموزش زبان رسمی کشور ھم بپردازند تا مشکلی در برقراری ارتباط ایجاد نشود
فایل رایگان رابطه ي دوزبانگي و تاثير آن بر عزت نفس در بين دانش آموزان ابتدايي | WORD
ان انتخاب گردید و با استفاده از پرسشنامه ی کوپر اسمیت 1967 مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت.همچنین از روش آماری ضریب همبستگی و نرم افزار spss در تحلیل داده ها استفاده شد یافته ها و نتایج:نتایج حاصل از پژوهش نشان دادند که بین عزت نفس و دوزبانه بودن رابطه ی معنا داری وجود دارد به طوری که دانش آموزانی که دوزبانه بودند از عزت نفس بالاتری برخوردار بودند و دوزبانه بودن تاثیر مثبتی بر عزت نفس دانش آموزان دوزبانه دارد
فایل رایگان شناخت دوزبانگي و بررسي آثار مثبت و منفي آن در امر آموزش و تحصيل | WORD
ورت گرفته داخلی و خارجی بیانگر این می باشد که اختلاف بین تک زبانه ها و دوزبانه ها تنها در دروسی مانند املاء و انشاء که مربوط به خواندن و نوشتن می شود،به نفع تک زبانه ها بوده و دوزبانه ها در دروسی مانند ریاضی به دلیل برخورداری از اندیشه ی خلاق، انتقادی، سیال و چند وجهی دارای عملکرد بهتری می باشند. در انتهای پژوهش نیز به ارائه پیشنهاداتی در راستای تقویت آثار مثبت و کاهش آثار منفی دوزبانگی در امر آموزش پرداختیم
فایل رایگان مقايسه وضعيت درس املاي دانش آموزان دختر مقطع پنجم ابتدايي دو زبانه(فارسي-ترکي) و تک زبانه (فارسي)شهر کرج | WORD
عادی دخترانه مقطع ابتدایی شهر کرج در سال تحصیلی 97-98 بود که به روش نمونه گیری هدفمند نمونه ای به حجم 60 نفر 30 نفر تک زبانه و 30نفر دو زبانه انتخاب گردید و مورد بررسی قرار گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss و آزمون T مستقل صورت گرفت و نتایج نشان دادتفاوت معناداری بین نمرات املای دانش آموزان تک زبانه و دو زبانه وجود ندارد در حالی که میانگین نمرات درس املای گروه دوزبانه نسبت به گروه تک زبانه پایین تر بود.
فایل رایگان ملاحظه اشتباهات نوشتاري زبان انگليسي شاگردان ترک زبان دهم مدرسه شهيد اسداله طاهريان شهر تاکستان | WORD
کتابخانه ای، میدانی و استدلالی انجام گرفته است. یافته های پژوهشی مبین این امرند که ایرادهای دستوری با بیشترین آمار ثبت شدهاند. که می توان گفت دانش آموزان ترک زبان ایرانی در استعمال نکات گرامری ضعیف هستند. برآیندهای حاصل از این پژوهش را می توان به دیگر دانش آموزان ترکزبان نیز که انگلیسی را بهعنوان زبان دوم میآموزند، نسبت داد. نتیجه اینکه در برنامه ریزی مطالب آموزشی، لازم است به این مسئله توجه ویژهای صرف کرد