فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت هاي ارتباطي بر سازگاري و احساس تنهايي دانش آموزان (نمونه موردي : دوره هاي اول متوسطه شهر يزد) | WORD
تایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که آموزش مهارت های ارتباطی در کاهش ابعاد سه گانه تنهایی ادراک شده، انزوای اجتماعی و روابط بین فردی مختل شده برای احساس تنهایی و همچنین سازگاری اجتماعی، آموزشی و تحصیلی در گروه آژمایش موثر بوده است (P<0/05). نتایج موید این است که آموزش مهارت هی ارتباطی می تواند سازگاری را در دانش آموزان افزایش هد؛ همچنین می تواند احساس تنهایی را در آنها کاهش دهد. لذا کنجاندن این آموزش ها در تمام موسسات مرتبط با دانش آموزان توصیه می گردد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت هاي زناشويي به روش شناختي-رفتاري بر افزايش رضايت جنسي زنان داراي مشکلات فيزيولوژيک (تناسلي) در شهرستان سرپل ذهاب | WORD
ید.در بخش آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار استفاده شدو همچنین در بخش آمار استنباطی از تحلیل کوواریانس تک متغیره استفاده گردید.یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های زناشویی به روش شناختی-رفتاری موجب افزایش رضایتمندی جنسی زنان دارای مشکلات (تناسلی) میباشد. با استناد به داده های به دست آمده از این پژوهش می توان نتیجه گرفتکه آموزش مهارت های زناشویی به روش شناختی -رفتاری بر افزایش رضایت جنسی زنان دارای مشکلات فیزیولوژیک(تناسلی) موثر است.
فایل رایگان اثربخشي تدريس برمبناي بازي هاي گروهي برارتقاء يادگيري دانش آموزان دختر مقطع ابتدايي شهر کرمانشاه | WORD
م پرداخت. لازم به ذکر است که سطح معنی داری قابل قبول در این تحقیق 0/05 می باشد.نتایج تحلیل کوواریانس برای حذف اثر پیش آزمون در جدول نشان می دهد، تفاوت نمره پس آزمون یادگیری دانش آموزان گروه شاهد و آزمایش معنی دار می باشد (p < 0.05). لذا با توجه به سطوح معنی داری در جدول نتیجه گرفته می شود که استفاده از روشهای تلفیقی در کلاس های درس دو پایه بر یادگیری مباحث درسی تاثیر معنی داری دارد و باعث بهبود یادگیری آنان می شود. بنابراین فرضیه در سطح اطمینان 0/95 تایید می شود.
فایل رایگان اثربخشي تمرين شناختي مغزي بر بهبود اضطراب در دانش آموزان مدارس استعدادهاي برتر | WORD
ب بک) با استفاده از تمرین مغزی به مدت 12 هفته (هفته ای یک جلسه) مورد مداخله قرار گرفتند. آزمودنی ها به صورت تصادفی و با تعداد برابر در دو گروه آزمایشی و کنترل گمارش شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که تمرین مغزی سبب کاهش نشانگان اضطراب در دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان می شود. نتیجه گیری: نشان داده که تمرین مغزی می تواند به کاهش نشانگان اضطراب و مدیریت آن کمک کند. برای تعیین اثربخشی مداخله تمرین مغزی بر روی اختلالات اضطرابی پژوهش بیشتری مورد نیاز است.
فایل رایگان اثربخشي درمان تعامل والد-کودک(PCIT) در کاهش علايم کودکان مبتلا به ADHD | WORD
اده ها با استفاده از نمودار و تحلیل دیداری که شامل طراز عملکرد، روند یا خط پیشرفت، تغییرپذیر نقاط داده ها و اندازه اثر با استفاده از روش میانگین کاهش از خط پایه تجزیه و تحلیل شدند. مداخله ی درمانی پس از پایان دوره درمان بر تکانشگری، بیش فعالی و کم توجهی در کودک اول، دوم و سوم با اثربخشی این مداخله همراه شد. نتیجه گیری: بر این اساس به نظر می رسد که برنامه درمان تعامل والد-کودک اثرات چشمگیری بر کاهش علایم و مسایل رفتاری کودکان 3 تا 7 سال مبتلا به ADHD داشته است.
فایل رایگان اثربخشي روايت درماني گروهي بر ميزان اضطراب، استرس و افسردگي سوء مصرف کنندگان مواد در تبريز | WORD
اجرا شد و در نهایت پس آزمون از هر دوگروه آزمایش و کنترل گرفته شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون تحلیل کواریانس استفاده گردید. یافته ها:یافته های این پژوهش نشان داد که فرایند جلسات روایت درمانی گروهی باعث کاهش میزان اضطراب، استرس و افسردگی در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل می شود( P< 0/001 ). نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که می توان از روایت درمانی گروهی برای کاهش علائم خلقی و اضطرابی بیماران مبتلا به سوء مصرف مواد استفاده نمود.
فایل رایگان اثربخشي شفقت درماني بر شدت علايم دانش آموزان دختر مقطع متوسطه(دوره اول) مبتلا به سندرم پيش از قاعدگي | WORD
انی را در طی دو ماه و نیم به صورت هفته ای یک جلسه 90 دقیقه ای دریافت نمودند. این در حالی است که گروه گواه هیچگونه مداخله ای را در طول پژوهش دریافت نکرد. جهت تجزیه و تحلیل داده های حاصل از این پژوهش توسط نرم افزار (SPSS) ویرایش 23 با استفاده از روش های آمار توصیفی و تحلیل کواریانس صورت گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که شفقت درمانی بر شدت علایم دانش آموزان دختر مقطع متوسطه(دوره اول) مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی در سطح خطای 0/05 تاثیر معنادار دارد.
فایل رایگان اثربخشي ميزان سرمايه اجتماعي بر سلامت اجتماعي (مورد مطالعه دانشجويان خوابگاه دانشگاه الزهرا(س) تهران) | WORD
فت. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و در سطح استنباطی از آزمون تحلیل مسیر از نوع همبستگی پیرسون استفاده شده است. که با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی و درصد) و آزمون استنباطی (همبستگی پیرسون)، نرم افزار Excel و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. و یافته های این پژوهش نشان می دهد که اثربخشی میزان سرمایه اجتماعی بر سلامت اجتماعی دانشجویان مقیم خوابگاه دانشگاه الزهرا(س) تهران تفاوت معنی داری وجود دارد .
فایل رایگان ارتباط سخت رويي و حمايت اجتماعي با استرس ادراک شده | WORD
ن استفاده گردید. جهت تحلیل نتایج، آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون سلسله مراتبی به کار گرفته شد. یافته ها نشان دادند که میان متغیرهای استرس ادراک شده و سخت رویی رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین استرس ادراک شده و حمایت اجتماعی رابطه ی منفی و معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد، مولفه ی حمایت اجتماعی به تنهایی 43 درصد از تغییرات مربوط به استرس ادراک شده را تبیین می کند پس از آن متغیرهای کنترل و مهربانی به ترتیب بیشترین سهم را داشتند.
فایل رایگان ارتقاء سطح يادگيري ويادداري دانش آموزان مقطع ابتدايي با استفاده از روش تدريس بديعه پردازي (روش هاي نوين تدربس) | WORD
باریابی شد.داده ها با استفاده از آزمون tمستقل وتحلیل کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها می دهد که اثر بین گروه کنترل و آزمایش در مرحله پیش آزمون تفاوت معنی دار وجود ندارد (P> 0.05) بنابراین می توان گفت که دو گروه در مرحله پیش آزمون در متغیر یادگیری با یکدیگر همسان می باشند. همچنبن اثر بین گروه کنترل و آزمایش در مرحله پیش آزمون تفاوت معنی دار وجود ندارد (P> 0.05) بنابراین می توان گفت که دو گروه در مرحله پیش آزمون در متغیر یادداری با یکدیگر همسان می باشند.
فایل رایگان ارزيابي نحوه يادگيري دانش آموزان مقطع ابتدايي و ارزيابي شيوه هايي نوين تدريس | WORD
علمان، باید به تدوین محتوا و مواد درسی کارآمد و به روز، به کارگیری مدرسان با تجربه و کارآمد، برگزاری دوره های کارورزی و امکانات و تجهیزات مراکز متناسب با نیازهای معلمان توجه شود. در این راستا، به جهت رشد سریع تحولات علمی جهان و نیازهای روز جامعه، ایجاد حداکثر انعطاف در برنامه های آموزشی تربیت معلم، به گونه ای که بازنگری و اصلاح و تکمیل برنامه ها امکان پذیر باشد، مورد تاکید قرار گرفت. در نهایت، پیشنهادهایی برای بهبود آموزش معلمان ابتدایی ارائه شده است.
فایل رایگان اصول روانشناسي براي درمان اختلالات خواندن | WORD
پردازش، حافظه کوتاه مدت، توالی، ادراک دیداری- شنیداری، زبان گفتاری و مهارتهای حرکتی نیز همراه باشد. در مقاله حاضر ما به بررسی انواع اختلال شایع خواندن و همچنین علل ایجاد آن و مراحل پردازش اختلال خواندن ، نقش ساختارزبانی درمشکلات خواندن از دید گاه دانشمندان خارجی می پردازیم . روش جمع آ وری اطلاعات تلفیقی از روش مطالعات کتابخانه ای و دیگر منابع طلاعاتی است . بدین صورت که ابتدا مطالب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند و سپس درساختار مقاله به کار رفته اند .
فایل رایگان اصول و راهکار هاي مديريت آموزشي | WORD
ضرورت سازمانهی و مدیریتفعالیت های آموزشی به تدریج آشکار گردید. لذا مدیریت اموزشی به دلیل اهمیت و حساسیت بالایی که دارا میباشد، لزوما نیازمند تخصص، آگاهی و دانش به خصوصی است که بدون فراگرفتن آن ها آسیب های جبران ناپدیر به سازمان ها و در نتیجه به جامعه بشری وارد میشود. لذا در این مقاله که به صورت مروری و کتاب خوانه ای تالیف شده است قصد داریم تا علاوه بر آشنایی با اصول و روش های مدیریت اموزشی صحیح، راهکار هایی نیز در جهت انجام آن ها به نحو مطلوب ارائه دهیم.
فایل رایگان اعتياد مشاوره درمان | WORD
مه سوء مصرف مواد و الکل QDDA -4 مقیاس وابستگی به الکل ADS -5 شاخص شدت اعتیاد AST -6 روش سنجش پیگیری سیر زمانی به عقب T-LF-BAM از بین مدل ها مدل فرانظری تغییر می کوشد که قدم ها، تکالیف، تجربیات و تاثیرات بافتاری مهمی را که می توانند در شناخت تفاوت های بین موفقیت و شکست در حرکت طی فرایند تغییر ارادی رفتار به ما کمک کنند، ارایه کند این مدل در آغاز در زمینه روان درمانی و تغییر مشکلات روان شناختی ارایه شد اما برای تغییر رفتار اعتیادی و سلامت در حد وسیعی استفاده گردیده است.
فایل رایگان اهميت آموزش رياضي به دانش آموزان ابتدايي | WORD
علم ریاضیدان فعالیت کرده اند و نام آنها در تاریخ بشریت به ثبت رسیده است. از آنجا که ریاضی علمی کاربردی است و تقریبا در تمامی امور و علوم دیگر از جمله پزشکی، مهندسی، معماری و ... نقش پر رنگی دارد، آموزش و شیوه یاددهی و یادگیری آن نیز بسیار مهم می باشد. در این مقاله که به شیوه کتابخوانه ای و با مراجعه به اسناد و منابع گرداوری شده است؛ سعی بر آن داریم تا به اهمیت و لزوم آموزش ریاضی در سطوح مختلف تحصیلی بپردازیم و شیوه ها و نکات مربوط به این آموزش را بررسی کنیم.
فایل رایگان بررسي آسيب شناسي رفتاري- اجتماعي دانش آموزان و نقش معلمان در کاهش آن | WORD
بررسی آسیب شناسی رفتاری – اجتماعی دانش آموزان و نقش معلمان در کاهش آن می باشد که جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان سنندج تشکیل می دهند که تعداد 100 دانش آموز دختر و پسر به عنوان نمونه انتخاب شدند که در نهاغیت با استفاده ازروش توصیفی – پیمایشی به به تجزیه و تحلیل آن پرداخته شده که در نهایت نتایج حاکی از تاثیرگذار بودن نقش معلم در جلوگیری از این نوع از آسیب شناسی ها می باشد که در این نوع از آسیب شناسی ها پرها بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
فایل رایگان بررسي اثربخشي رابطه ي خلاقيت در فرآيند تصميم گيري و حل مساله (مورد مطالعه دانش آموزان پايه ششم منطقه 4 تهران) | WORD
یری خلاقیت از آزمون تورنس استفاده شد که ضریب پایائی بین 80% تا 90% وضریب اعتبار 63% ذکرشده است. روش تحقیق این پژوهش نیمه تجربی بود برای تحلیل های آماری آن از روشهای توصیفی میانگین- انحراف معیار و واریانس و متغیرهای جمعیت شناختی از قبیل جنسیت، سطح تحصیلات، سن در دو گروه آزمایش و گروه شاهد پرداخته شد و پس از آن در آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات مطابق اهداف ارائه شده برای مقایسه دو گروه آزمایش و شاهد در این پژوهش سطح معنی داری 5% انتخاب گردید.
فایل رایگان بررسي اثربخشي زوج درماني هيجان مدار در کاهش دل زدگي زناشويي زوجين داراي عضو معتاد در فرآيند درمان در شهر اصفهان | WORD
رک اعتیاد در شهر اصفهان به روش نمونه گیری در دسترس برای شرکت در پژوهش انتخاب شد و پس از ارزیابی اولیه، به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. در این پژوهش برای بررسی متغیرهای پژوهش از پرسشنامه دل زدگی زناشویی پاینز استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده توسط نرم افزار SPSS و تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که روش زوج درمانی هیجان مدار بر دلزدگی-زناشویی و ابعاد از پا افتادگی عاطفی و روانی زوجین تاثیر معنادار دارد و باعث کاهش آن می شود .
فایل رایگان بررسي اثربخشي طرحواره درماني بر تاب آوري دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر کرمانشاه | WORD
ل بین گروه و پیش آزمون معنادار نیست، به عبارت دیگر داده ها از فرض همگنی شیب های رگرسیونی پشتیبانی می کند (0/369=sig) و می توان گفت شیب خط رگرسیونی برای متغیر تاب آوری دانش آموزان در گروه های آزمایش و کنترل تقریبا یکسان بوده و بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون همبستگی مثبت و معنادار برقرار است. از این رو استفاده از تحلیل کوواریانس مجاز می باشد. که در نهایت یافته ها نشان دهنده اثربخشی طرحواره درمانی بر تاب آوری دانش آموزان دختر بوده و دارای تاثیر معناداری می باشد.
فایل رایگان بررسي اثربخشي مداخله درمان فراشناختي بر ميزان افسردگي متقاضيان جراحي زيبايي بيني | WORD
تکمیل کردند. سپس افراد گروه آزمایش تحت درمان فراشناختی گروهی در 8 جلسه 60 دقیقه ای شرکت کردند. در نهایت اطلاعات جمع آوری شده بوسیله پرسشنامه با استفاده از روش آماری آنکوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه حاصل از تحلیل داده ها نشان داد، مداخلات فراشناختی سبب بهبود در میزان افسردگی متقاضیان جراحی زیبایی بصورت معناداری شده است (P<0.05). در نهایت نتیجه حاصل از این پژوهش این بود که مداخلات فراشناختی سبب بهبود در میزان افسردگی متقاضیان جراحی زیبایی شده است.
فایل رایگان بررسي اختلال بيش فعالي و کمبود توجه در کودکان و دانش آموزان ودرمان هاي آن | WORD
انشگری و ترکیبی می باشد و عوامل ژنتیکی، محیطی و عصب زیست شناختی دلایل اصلی این اختلال هستند. درمان سریع برای بیش فعالی وجود ندارد اما علایم آن قابل کنترل هستند. دارو درمانی به همراه روان درمانی و تغییراتی که در زندگی روزانه کودک ایجاد می شود می تواند شرایط را بهبود دهد. در این مقاله سعی شده است که اختلال بیش فعالی همراه با کاستی توجه ، تعریف علائم وانواع آن ،سبب شناسی ، چگونگی درمان و در پایان توصیه هایی به معلمان و والدین کودکان ADHD 1مورد بررسی قرار گیرد.
فایل رایگان بررسي اختلال شخصيت اسکيزوئيد و تاثير آن بر ارتکاب قتل عمدي | WORD
95 دوره محکومیتشان را در زندان مرکزی کرمانشاه می گذرانند. با توجه به حجم کم جامعه مذکور، با استفاده از روش نمونه گیری سرشماری، تمام افراد جامعه به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه شخصیت میلون، استفاده شد. داده های گردآوری شده به روش آمار توصیفی که شامل میانگین و انحراف معیار بود تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد که اغلب نمونه پژوهش دارای اختلالات شخصیت از نوع اختلال شخصیت اسکیزوئید بودند.
فایل رایگان بررسي ارتباط بين سبک هاي هويت و شادکامي در دانش آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان بروجرد | WORD
عاتی و سبک هویت هنجاری با شادکامی رابطه معنی داری وجود دارد اما بین سبک هویت سردرگم با شادکامی رابطه ای وجود نداشت. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان سبکهای هویت، دو سبک اطلاعاتی و هنجاری بهترین پیش بینی کننده برای شادکامی هستند و موجب افزایش شادکامی می گردند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش می توان با آموزش سبک های مختلف فرزندپروری و با تغییر سبک های هویت، میزان شادکامی را به حد مطلوب رسانید و ابعاد آن را در راستای سلامت روان تغییر داد.
فایل رایگان بررسي ارتباط ميان شيو ه هاي فرزند پروري والدين و پرخاشگري در دانش آموزان دختر مدارس ابتدايي شهر همدان | WORD
ر سطح نامطلوبی ارزیابی گردید. طبق نتایج بین سبک فرزند پروری سهل گیر و ابعاد رفتار پرخاشگرانه شامل خشم (0/001=P)، تهاجم (0/001=P) و کینه توزی (0/001=P) ارتباط معنی دار آماری مشاهده شد. نتیجه گیری: میزان پرخاشگری در دانش آموزان مورد مطالعه قابل توجه می باشد. همچنین آموزش مهارت روشهای فرزند پروری صحیح جهت والدین با انجام مداخلات مرتبط به منظور کاهش این مشکلات ضروری به نظر می رسد . لذا توجه بیشتر به اجرای اینگونه مداخلات مبتنی بر مدارس جهت حداکثر اثربخشی توصیه می گردد.
فایل رایگان بررسي اهميت رابطه ي معلم و دانش آموز و راهکارهايي براي نزديک شدن به وضع مطلوب در عصر حاضر | WORD
هم هستند را در نظر بگیریم, متوجه می شویم که جو حاکم بر آن ها با هم فرق دارد. در این رابطه گر چه وضعیت فیزیکی کلاس درس و وضعیت روحی فراگیران به نوبه خود در شکل گیری جو روانی کلاس موثر هستند, اما می توان گفت که نقش معلم و رابطه او با دانش آموز در به وجود آوردن چنین فضایی به مراتب مهم تر و تعیین کننده تر است. در این مقاله سعی شده است تا با بررسی اهمیت جو روانی کلاس و رابطه ی معلم و دانش آموز ، راهکار های کاربردی و متناسب با شرایط حال حاضر جامعه ی آموزشی ارائه شود .
فایل رایگان بررسي تاب آوري رواني و کنترل خشم در معتادان عضو گروه هاي گمنام و عضو مراکز ترک اعتياد | WORD
ند. ابزار پژوهش، مقیاس تاب آوری روانی کونور و دیویدسون (2003) و سیاهه کنترل خشم حالت- صفت اسپیلبرگر2 (1999) بود. داده ها با استفاده از آزمونt مستقل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که میانگین تاب آوری روانی و کنترل خشم در معتادان عضو گروه های گمنام به صورت معنی داری بیش از اعضاء مراکز ترک اعتیاد می باشد. با توجه به اینکه اصل گمنامی، باعث می شود تا معتادان بدون ترس از ممانعت های اجتماعی و قانونی، در جلسات شرکت کنند بر حمایت بیشتر از گروه های مذکور تاکید می گردد.
فایل رایگان بررسي تاثير آموزش هوش هيجاني برپرخاشگري و سازگاري فردي-اجتماعي بر دانش آموزان | WORD
سازگاری فردی-اجتماعی سینها و سینگ (1993)استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته های پژوهش نشان می دهد که بین هوش هیجانی و پرخاشگری رابطه منفی و معناداری (P0/05). و همچنین بین هوش هیجانی و سازگاری فردی-اجتماعی رابطه منفی و معناداری (P0/05). و بین پرخاشگری و سازگاری فردی اجتماعی رابطه مثبت و معنی داری وجود ندارد (0.05‹p) بنابراین با افزایش هوش هیجانی پرخاشگری و سازگاری فردی اجتماعی نیز افزایش می یابد.
فایل رایگان بررسي تاثير اثربخشي آموزش واقعيت درماني بر ميزان رضايت مندي زوجين شهر کرمانشاه | WORD
سیم شدند. گروه آزمایش 7 جلسه 1 ساعت و 30 دقیقه ای نظریه واقعیت درمانی را آموزش دیدند. سپس از آنها پس آزمون گرفته شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های رضایت زناشویی استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار24- SPSS و با روش آزمون تحلیل کواریانس چندمتغیره مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که آموزش واقعیت درمانی اثربخشی معنی داری برافزایش رضایت زناشویی دارد. بنابراین می توان گفت آموزش واقعیت درمانی می تواند به بهبود رضایت زناشویی بیانجامد.
فایل رایگان بررسي تاثير ازدواج بر وضعيت تحصيلي دانش آموزان دبيرستان هاي دخترانه (مطالعه موردي: شهر کنارک) | WORD
ها با بهانه ها و توجیهات مختلف، باعث این نوع ازدواج ها بخصوص برای دختران نوجوان می شود. از جمله عواملی که ازدواج زودرس را فراهم می آورند عبارتند از فقر، عوامل فرهنگی و اجتماعی، حفظ آبرو شرف خانوادگی، تفاوت های جنسی و ... این عوامل باعث افت تحصیلی و در ادامه بازماندن آنان از ادامه تحصیل می شوند. در نهایت ازدواج زودهنگام نوعی ظلم و عدم اعمال حقوق بشر برای دختران نوجوان می باشد، چون این دختران نوجوان از جسمی و روحی آمادگی کامل برای شوهرداری و باروری نیستند.
فایل رایگان بررسي تاثير رسانه هاي جمعي (ماهواره واينترنت) بر انحرافات اجتماعي نوجوانان و جوانان | WORD
رسانه های جمعی از پیچیده ترین مباحث انحرافات اجتماعی است . به همین دلیل ، جامعه شناسان در صحت نتایج و پژوهش هایی از این قبیل ، تردید نشان می دهند . البته علیرغم تاثیر انکار ناپذیر رسانه های جمعی در آموزش فرهنگ سازی ، القاء عقیده و غیره باید اذعان داشت که در زمینه اثر این وسایل در رفتار انسان ، تحقیقاتی بعمل آمده است که البته تحقیقاتی که بتواند اثرات ماهواره ،تلویزیون ،سینما ،اینترنت و مطبوعات را در انحراف و بزهکاری جوانان در کشور ثابت کند بسیار کم است .