فایل رایگان بررسي رابطه سواد اطلاعاتي مديران آموزشي با توسعه آموزش محيط زيست در بين دانش آموزان | WORD
اطاعات موردنیاز از طریق پرسشنامه های استاندارد سواد اطلاعاتی و پرسشنامه استاندارد نگرش زیست محیطی می باشد که روایی آن از نظر اساتید متخصص قابل قبول و پایایی آن ها با آلفای کرونباخ 0/85 برآورد و مورد تایید قرار گرفت. لازم به ذکر است که تجزیه و تحلیل یافته ها با نرم افزار SPSS انجام شد. ماحصل تحقیق نشان از این دارد که سواد اطلاعاتی مدیران آموزشی می تواند نقش بسزایی در امر توسعه آموزش محیط زیست داشته باشد.
فایل رایگان بررسي رابطه طرح واره هاي ناسازگار اوليه با صميمت زناشويي | WORD
میمت زناشویی بارگاروزی (1999) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج تحلیل ضریب همبستگی نشان داد که بین تمام مولفه های طرح واره های ناسازگار اولیه و صمیمیت زناشویی رابطه معنادار وجود داشت که این رابطه به صورت معکوس گزارش شد. بنابراین با توجه به نتیجه به دست آمده پیشنهاد می شود برای افزایش صمیمت زناشویی زوجین به نقش طرح واره های ناسازگار اولیه توجه شود.
فایل رایگان بررسي رابطه عزت نفس و عملکرد تحصيلي در بين دانش آموزان دختر | WORD
حاضر شامل 60 نفر از دختران مقطع راهنمایی از جامعه آماری مورد مطالعه است. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه می باشد با توجه به فرضیات و اهداف تحقیق تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است .در این تحقیق برای توصیف داده ها از روش آمار توصیفی یعنی فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.
فایل رایگان بررسي رابطه فردگرايي با مولفه هاي سرمايه اجتماعي در بين دانشجويان ارشد و دکتري علوم اجتماعي دانشگاه علوم و تحقيقات | WORD
ت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین فردگرایی با متغیرهای سرمایه اجتماعی(0.182-=r)، سرمایه ارتباطی(0.128-=r)، سرمایه شناختی(0.73-=r)، اعتماد اجتماعی(0.41-=value)، حمایت اجتماعی(0.48-=value) و مشارکت اجتماعی(0.41-=value) رابطه معناداری وجود دارد. به عبارتی با کاهش سرمایه اجتماعی در بین پاسخگویان میل به فردگرایی به خصوص فردگرایی منفی افزایش می یابد و بر اساس نتایج آزمون T فردگرایی در بین دانشجویان مرد بیشتر از دانشجویان زن است.
فایل رایگان بررسي رابطه ويژگي هاي شخصيتي با خلاقيت هيجاني در بين دانش آموزان | WORD
ری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. آزمودنی ها پرسشنامه شخصیتی آیزنک (EPQ-RS) و پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI) را تکمیل نمودند. داده ها با استفاده از نرم افزار spss و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان داد که بین ویژگی های شخصیتی و خلاقیت هیجانی رابطه مثبت ولی غیرمعنادار وجود دارد. نتایج آزمون tمستقل هم حاکی از نبود تفاوت معنادار بین دختران و پسران در متغیرهای پژوهش بود.
فایل رایگان بررسي رابطه ويژگي هاي شخصيتي با خلاقيت هيجاني و خودکارآمدي در ميان دانشجويان دانشگاه هاي شهرستان آبدانان | WORD
به تجربه، توافق پذیری و وظیفه شناسی) و خودکارآمدی دانشجویان شهرستان آبدانان رابطه) وجود دارد. از سوی دیگر یافته ها نشان داد که از میان ویژگی های شخصیتی توافق پذیری، روان رنجوری و گشودگی به تجربه می توانند خلاقیت هیجانی دانشجویان شهرستان آبدانان را پیش بینی نمایند. همچنین نتایج بیانگر آن بود که وظیفه شناسی، روان رنجوری و توافق پذیری می توانند خودکارآمدی دانشجویان شهرستان آبدانان را پیش بینی کنند.
فایل رایگان بررسي رابطه هوش هيجاني با عوامل تنشزاي آموزش باليني و راهکارهاي مقابله با استرس در دانشجويان پيراپزشکي دانشگاه علوم پزشکي همدان | WORD
=0/048) ارتباط مستقیم و معناداری بین هر4مولفه هوش هیجانی وراهبرد مقابله ای مساله مدار مشاهده شد. دانشجویان رشته اتاق عمل استرس بیشتری را درمحیط بالینی گزارش نمودند. بین نمره هوش هیجانی و معدل دانشجویان ارتباط مستقیم و معناداری وجود داشت (p=0/01). نتیجه گیری:آموزش مهارت های هوش هیجانی می تواند باعث کاهش استرس دانشجویان پیراپزشکی و همچنین انتخاب راهکارهای مقابله ای کارآمد و درنتیجه بهبود آموزش بالینی شود
فایل رایگان بررسي رابطه هوش هيجاني و هوش معنوي با خصايص شخصيت مرزي | WORD
ری همبستگی پیرسون برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. محاسبات آماری توسط نرم افزار SPSSانجام شد. نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و مولفه های آن با خصایص شخصیت مرزی و مولفه های آن همبستگی منفی معنی داری وجود دارد. همچنین بین هوش معنوی و خصایص شخصیت مرزی و مولفه های آن همبستگی معناداری یافت نشد. لذا به نظر میرسد افزایش هوش هیجانی و تربیت برای افزایش هوش هیجانی می تواند موجب پیشگیری از شخصیت مرزی باشد.
فایل رایگان بررسي رفتارهاي پرخطر و الگوي مصرف در زنان معتاد تحت پوشش مراکز ترک اعتياد شهر همدان | WORD
نامطلوبی ارزیابی گردید. طبق نتایج اختلاف معنی داری بین رفتارهای جنسی و مصرف مواد مخدر وجود داشت. بعبارتی معتادین با مصرف مواد رفتارهای جنسی پرخطر بیشتری داشتند (<0/05P). نتیجه گیری: تمامی برنامه های مداخلاتی و ارتقایی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کاهش رفتار پرخطر برای زنان علاوه بر رویکرد فردی همراه با رویکردهای اکولوژیک و سیاست گذاری و مبتنی بر مدارس به اجراء گذاشته شود تا حداکثر اثربخشی محقق گردد.
فایل رایگان بررسي سير روشنفکري قبل و بعد از انقلاب در ايران | WORD
ماعی، نمایش های گوناگونی را اجرا کرده است. در ظاهر روشن فکری ، به دو نحله سکولار و دینی تقسیم شده است، حال آن که مبانی ، اهداف و غایات هر دو یکی بوده با این تفاوت که روشن فکری به اصطلاح دینی، با بهره گیری از پایگاه و وجاهت دین، می کوشد اعتماد مخاطبین خود را جلب کرده و زمینه را برای سکولاریزه کردن حاکمیت، فراهم سازد. مهمتر از همه در سیر روشنفکری بعد از انقلاب است و مواجعه شدن آن با انقلاب اسلامی می باشد.
فایل رایگان بررسي عوامل آسيب زا در تعليم و تربيت ديني دانش آموزان مقطع متوسطه از ديدگاه صاحب نظران مشاوره، علوم ديني، روان شناسي و علوم تربيتي | WORD
نسبت به تربیت دینی فرزندان، چالش های موجود در کتاب ها، روش های ارائه، اجرا ومحیط آموزشی، تفکیک حس و عمل وشناخت مذهبی، عدم بیان صحیح معارف دینی که منجر به ظاهر سازی و ریا کاری در دانش آموز می شود، عدم توجه به نیازها و رغبت های دانش آموز. با توجه به آسیب های ایجاد شده مشاهده می شود که بیشترین آسیب ها به اصولی چون تجربه دینی فردی(دین یابی)، اصل دین محوری، اصل فطرت، اصل حریت یا آزادی واصل اعتدال بر می گردد.
فایل رایگان بررسي عوامل موثر بر توسعه حرفه اي دبيران آموزش و پرورش مشگين شرقي | WORD
یل به اهداف تحقیق از آزمون t دونمونه مستقل و آزمون آنالیز واریانس (ANOVA) با استفاده از نرم افزار spss22 بهره گرفته شده است. نتایج به دست آمده در این تحقیق نشان داد توسعه حرفه ای معلمان آموزش و پرورش مشگین شرقی بر حسب سن، سابقه کار، مقطع تدریس، سطح حقوق دارای تفاوت معناداری می باشد (P < 0/05) در حالی که توسعه حرفه ای معلمان بر حسب نحوه استخدام و محل اشتغال مختلف دارای تفاوت معنادار نمی باشد (P > 0/05). بدست نیامد.
فایل رایگان بررسي عوامل موثر بر رضايتمندي شهروندان از کيفيت محيط شهري در شهر رشت | WORD
گرفته است. بر اساس یافته های تحقیق بین کیفیت محیط شهری و متغیرهای تعلق محلی(0.136=r)، اعتماد نهادی(0.22=r)، مشارکت مردمی(0.360=r)، سرمایه اجتماعی(0.52=r)، عدالت توزیعی(0.25=r) و امنیت اجتماعی(0.32=r) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. به عبارتی با افزایش تعلق شهروندان، مشارکت مردمی و اعتماد به نهادها و مسئولان و توزیع عادلانه امکانات و خدمات و ارتقاء امنیت اجتماعی در شهر رشت کیفیت محیط شهری هم بهبود و ارتقاء پپدا می کند.
فایل رایگان بررسي عوامل موثر بر عدم پذيرش فناوري هاي نوين در بين معلمان بر اساس مدل پذيرش فناوري ديويس (مطالعه موردي : معلمان شهرستان فارسان) | WORD
ونباخ استفاده شد. میزان پایایی ابزار بر اساس فرمول کوکران 0/87 بدست آمد. نتایج نشان داد که ابعاد مورد بررسی بر عدم پذیرش فناوری های نوین در بین معلمان موثر است. نتایج بررسی برازش مدل نشان داد که شاخص خی دو بر درجه آزادی (2/26)، ریشه میانگین خطای برآورد (0/07)، نیکویی برازش (0/94)، برازندگی تعدیل یافته (0/93)، برازندگی نرم شده (0/95) و برازندگی نرم نشده (0/93) بدست آمد که نشان از برازش مدل پژوهش در نمونه مورد بررسی دارد.
فایل رایگان بررسي کارآمدي روش ها والگوهاي تدريس نوين در آموزش دروس ابتدايي | WORD
و هنر تدریس را در معلمان افزایش داد. روش های نوین تدریس و به کارگیری انواع فنون و الگوها جهت بهبود بهتر آموزش تدریس بحث شده است . در این تحقیق با مسئله ی ناکارامدی روش تدریس در دروس ابتدایی و جایگزینی روش های نوین تدریس در بهبود فرایند این امرنکاتی بیان شده است. در پایان نشان داده شده که استفاه از الگوها و فنون آموزشی نیاز به تلفیق این روش ها دارد و امکان یادیگیری را در دانش موزان بسیار بهبود می بخشد .
فایل رایگان بررسي مسائل و مشکلات مربوط به حضور دانش آموزان استثنايي در مدارس عادي(آموزش تلفيقي) | WORD
ی کمتری روبه رو خواهند شد. از نتایج مثبت دیگر این طرح این است که دانش آموزان استثنایی به توانایی های خود واقف میگردند و دید منفی آنها نسبت به خود کاهش می یابد. البته نتایج تحقیق به این امر اذعان دارد که این دانش آموزان در مدارس عادی مشکلات درسی بیشتری را تجربه خواهند کرد و همچنین اکثریت معلمین معتقدند که مدارس عادی تاکنون نتوانسته اند شرایط و امکانات مناسبی را برای حضور این دانش آموزان فراهم نمایند.
فایل رایگان بررسي مشکلات خوانداري ونوشتاري دانش آموزان ابتدايي | WORD
ظ کردن مشکل داشتند. ضعف حافظه ی دیداری وشنیداری داشتندوهماهنگی دیداری وشنیداری نداشتند، کند نویس بودند ودر هجی کردن حروف وکلمه ها مشکل داشتند. با دیدن مشکلات آن ها در صدد رفع آن بر آمدم . بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن ها با راه حل هایی توانستم حافظه دیداری و شنیداری آن هاراتقویت وکنترل تنفس مشکلات هردو را در خواندن تا حدود زیادی برطرف ومشکلات نارسا خوانی ونارسا نویسی هردو رابرطرف ساختم.
فایل رایگان بررسي معيار هاي همسرگزيني دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي شيراز | WORD
مذهبی، قومیت یکسان، اصالت خانوادگی، ویژگی های شخصیتی، مسئولیت پذیری، نداشتن رابطه جنسی قبلی و استقلال رای با جنسیت دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد. با توجه به نظرات دانشجویان درباره معیار های همسرگزینی و اهمیت ازدواج جوانان برای بهبود مهارت های مورد نیاز آنان تلاش کرد تا کیفیت زندگی آنان در آینده بهتر شود. در این راستا توصیه می شود کلاس هایی برای کسب مهارت های زندگی در دانشگاه ها برگزار گردد.
فایل رایگان بررسي مقايسه اي رابطه بين تاب آوري و افسردگي با تعارضات زناشويي در زنان مبتلا به سرطان رحم خانواده کارمندان شرکت توزيع نيروي برق جنوب استان کرمان | WORD
گرسیون استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که تاب آوری با افسردگی و تعارضات زناشویی رابطه معکوس و معنادار دارد. همچنین افسردگی با تعارضات زناشویی رابطه مثبت و معنادار دارد. درخاتمه، به منظور بهبود تاب آوری و کاهش افسردگی و تعارضات زناشویی، پیشنهاداتی ارائه گردید. بنابراین جهت پیشگیری یا برطرف نمودن مشکل موجود، استفاده از روش های مناسب به منظور پیشگیری و کنترل تعارضات زناشویی توصیه می گردد.
فایل رایگان بررسي مقايسه اي ميزان رضايت زناشويي همسران، اضطراب و افسردگي فرزندان کارکنان اقماري و غيراقماري | WORD
سران کارکنان غیراقماری نسبت به کارکنان طرح اقماری از رضایت زناشویی بالاتری (مطلوبتری) برخوردارند. همچنین سطوح اضطراب و افسردگی در فرزندان کارکنان اقماری بالاتر از کارکنان غیراقماری میباشد. با توجه به مقدار t محاسبه شده (2/191) و احتمال معناداری (0/05) با 95 درصد اطمینان قضاوت شد که که عملکرد کارکنان طرح اقماری در خرده مقیاس رضایت زناشویی حل تعارض و ارتباطات ضعیفتر و پایین تر از کارکنان طرح غیراقماری است.
فایل رایگان بررسي مقايسه طرح واره هاي ناسازگار اوليه و خشم در زنان مطلقه و متاهل | WORD
رحواره های ناسازگار اولیه و خشم ارزیابی شدند. برای تحلیل داده ها افزون بر روش های آمار توصیفی، مانوا و آنوا نیز به کار رفت. نتایج نشان داد که بین دو گروه زنان مطلقه و متاهل درطرحواره های ناسازگار اولیه و خشم تفاوت معناداری وجود دارد (P<0/001). یافته های این پژوهش نشان می دهد که از روش های مدیریت خشم می توان به عنوان یکی از عوامل کنترل خشم و کمک به افراد مطلقه در سازگاری با تغییرات و عوامل فشارزا بهره جست.
فایل رایگان بررسي ميزان رضايت زناشويي وکيفيت ارتباط زوجين در فرزندان شاهد | WORD
بیکار تفاوت معناداری وجود ندارد. [t(97)= 0/38,p> 0/01]. بین میانگین رضایت زناشویی افراد شاغل و بیکار تفاوت معناداری وجود دارد. [t(77/37)= 1/95,p0/0] به این صورت که میانگین رضایت زناشویی افراد شاغل بیشتر از افراد بیکار است.بین میانگین کیفیت ارتباط زوجین ازدواج فامیلی و غیرفامیلی تفاوت معناداری وجود ندارد [t(97)= -0/18,p> 0/01]. بین میانگین رضایت زناشویی ازدواج فامیلی و غیرفامیلی تفاوت معناداری وجود ندارد. [t(47/50)= 0/51,p> 0/01].
فایل رایگان بررسي ميزان شيوع اختلال کاستي توجه – بيش فعالي و اختلال سلوک در بين کودکان | WORD
زار آماری SPSS24 و با کمک آمار توصیفی و استنباطی (آزمون خی دو) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که از حجم کل نمونه اخذ شده (180 نفر) تعداد 35 نفر دارای اختلال کاستی توجه (19/4 درصد) و 33 نفر دارای اختلال بیش فعالی (18/3 درصد) و 16 نفر دارای اختلال سلوک (8/9 درصد) می باشند. همچنین نتایج نشان داد بین میزان شیوع اختلالات رفتاری (بیش فعالی و سلوک) در بین دانش آموزان پسر و دختر تفاوت معنی داری وجود ندارد.
فایل رایگان بررسي ميزان فعال بودن مباحث نماز در کتاب هديه هاي آسماني پايه چهارم ابتدايي سال 98 - 1397 | WORD
و درگیر کردن دانش آموزان در تصاویر، جملات و فعالیت های مرتبط با نماز به دست آمد. نتایج بررسی های انجام شده بر اساس یافته های حاصل شده از تحلیل محتوا نشان می دهد که در کتاب هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی سال 98 - 1397 میزان فعال بودن و دعوت به پژوهش: 1 . جملات با ضریب 15 / 0 بسیار کم است. 2 . تصاویر با ضریب 4 / 0 نسبتا خوب است. 3 . فعالیت ها با ضریب 28 / 1 بسیار خوب است و توانایی فکر کردن را در فراگیران افزایش می دهد.
فایل رایگان بررسي ميزان مشارکت والدين در امور آموزشي | WORD
م بوده است.در حال حاضر بار سنگین مشکلات آموزشی و پرورشی، حضور اولیاء در وجوه گوناگون فعالیت های مدرسه، امری اجتناب ناپذیر کرده است. هدف از این تحقیق nx مدرسه راهنمایی دخترانه حاج محمد علی آذربانی ناحیه 1 رشت می باشد. روش تحقیق از نوع زمینه یابی بوده و جهت جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه ای مشتمل بر 26 سوال استفاده شده و بین آزمودنی توزیع و با استفاده از آزمون خی (2) (مجذور کا) تجزیه و تحلیل اطلاعات انجام شد.
فایل رایگان بررسي نقش بازي در رشد اجتماعي کودکان | WORD
شنامه ی خود ساخته که با استفاده از تحقیقات دیگر ساخته شده و حاوی 20 سوال بوده است روی 72 نفر از دانش آموزان اجرا شد .. ابزار پژوهش پرسشنامهای می باشد و روش آماری برای آزمون فرضیه ها در این تحقیق ، روش آماری همبستگی پیرسون بوده است. با توجه به اهمیت بازی در رشد شخصیت و درمان مشکلات عاطفی و روانی اجتماعی و کودکان به این نتیجه می رسیم که کودکان سخت به بازی نیاز دارند و ضرورت ارضای این نیاز حتمی به نظر می رسد.
فایل رایگان بررسي نقش شبکه هاي اجتماعي در وقوع جرائم منافي عفت | WORD
های اجتماعی در گسترش جرایم منافی عفت عمومی نقش دارد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان می دهد بین شبکه های اجتماعی و جرایم منافی عفت رابطه معنی داری و معکوسی وجود دارد. همچنین طبق یافته ها، جرایم منافی عفت بر اساس عضویت در شبکه های اجتماعی تفاوت معنی داری را نشان می دهد. بدین معنا که، میانگین جرایم منافی عفت در افرادی که عضو شبکه های اجتماعی هستند نسبت به افرادی که عضو شبکه های اجتماعی نیستند بیشتر است.
فایل رایگان بررسي نقش ميانجي سهل انگاري تحصيلي در رابطه ويژگي هاي شخصيتي با پيشرفت تحصيلي | WORD
آزمون ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون به همراه آماره دوربین واتسون و آزمون سوبل استفاده شد. نتایج نشان داد ؛ 1- بین متغیر ویژگی های شخصیتی با پیشرفت تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد اما 2- بین ویژگی های شخصیت و سهل انگاری تحصیلی رابطه معنادار وجود ندارد. 3- بین پیشرفت تحصیلی و سهل انگاری تحصیلی رابطه معنادار وجود ندارد. 4- سهل انگاری تحصیلی نقش میانجی را در رابطه بین ویژگی های شخصیتی با پیشرفت تحصیلی ندارد.
فایل رایگان بررسي و شناسايي عوامل زيربنائي موثر در استقرار آموزش ترکيبي | WORD
ولویت بندی عوامل موثر بر پذیرش و کاربرد سیستم های مبتنی برروش سنتی و مجازی در آموزش و یادگیری در قالب مطالعه ای کتابخانه ای صورت گرفته است . به این منظور در طی فرآیندی پژوهشی ، ابتدا ضمن شناسایی مهمترین عوامل موثر بر پذیرش و کاربرد سیستم های مبتنی برسنتی و مجازی با مطالعه عمیق ادبیات نظری بصورت کتابخانه ای نتایج پژوهش نشان می دهد مولفه های حاضر در آموزش های سنتی ومجازی بصورت مکمل اثر گذار خواهد بود.
فایل رایگان بررسي و شناسايي عوامل موثر در بهبود وضعيت آموزشي دانش آموزان پسر تحت پوشش طرح لازم التوجه در مدارس ابتدايي شهرستان هنديجان | WORD
یب همبستگی تای کندال نشان داد که بین عوامل فردی، آموزشی و خانوادگی با بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی دار مثبت وجود داشته است (0/05> P). نتایج تحلیل رگرسیون لجستیک نیز نشان داد که وضعیت آموزشی دانش آموزان را می توان بر اساس عوامل فردی، آموزشی و خانوادگی آنان پیش بینی کرد (0/001> P). از سوی دیگر، آزمون خی دو نشان داد که اجرای طرح لازم التوجه بر بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان موثر بوده است(0/001> P).