فایل رایگان بررسي وضعيت سرمايه اجتماعي دانشجويان ارشد و دکتري علوم اجتماعي دانشگاه علوم و تحقيقات | WORD
ابزار پژوهش پرسشنامه می باشد که روی 384 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علوم و تحقیقات در سال 1397 که طریق نمونه گیری طبقاتی نامتناسب انتخاب شده اند، صورت گرفته است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین سرمایه اجتماعی وتحصیلات(0.18-=rs)، مشارکت اجتماعی(0.45=rs)،اعتماداجتماعی(0.81=rs) و حمایت اجتماعی(0.78=rs) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد به عبارتی با افزایش اعتماد و حمایت دریافتی پاسخگویان سرمایه اجتماعی آنها نیز افزایش می یابد.
فایل رایگان بکارگيري آموزش مهارت هاي مديريتي خشم بر تاب آوري و کاهش پرخاشگري در خانواده کارمندان شاغل امور برق شهرستان سيرجان مبتلا به سرطان تيروئيد | WORD
رخاشگری باس و پری استفاده شده است و راهنمای آموزش مهارت های مدیریتی خشم استفاده شده است. آموزش مهارت های مدیریتی خشم در 8 جلسه 1/5 ساعتی اجرا گردید و پس از اتمام برنامه آموزشی، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد بین زنان مبتلا به سرطان تیروئید از لحاظ تاب آوری تفاوت معناداری وجود دارد(f=125.56 وp<0.0001). همچنین بین زنان مبتلا به سرطان تیروئید از لحاظ کاهش پرخاشگری تفاوت معناداری مشاهده می شود(f=68.13 و p<0.0001).
فایل رایگان پيامد مخرب به اعتياد زنان و تاثير بر اعضاي خانواده | WORD
ر اعتیاد زنان، میزان آسیب پذیری زنان معتاد، خانواده و جامعه در برابر اعتیاد آنها، نقش اعتیاد زنان در تربیت فرزندان، الگوی مصرف مواد در آنها و ترک و مشکلات پس از آن مورد بررسی قرار میگیرد. جامعه آماری این پژوهش را خانواده های زنان و دختران مبتلا به اعتیاد تشکیل می دادند که در مجموع 42 نفر را تشکیل می دادند، روش پژوهش در این بررسی به صورت میدانی و ابراز اندازه گیری این تحقیق پرسشنامه محقق ساخت میباشد که در میان جامعه آماری توزیع گردید.
فایل رایگان پيش بيني جرات ورزي دانش آموزان پسر متوسطه بر اساس انسجام خانواده و سبک هاي انضباطي معلمان | WORD
ضباطی مستبدانه به صورت منفی و سبک مشارکتی به صورت مثبت با جرات ورزی رابطه دارند. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که انسجام خانواده، سبک انضباطی مستبدانه و سبک مشارکتی قادر به پیش بینی جرات ورزی هستند. نتیجه گیری کلی: رشد جرات ورزی در دانش آموزان با اهمیت می باشد چون دانش آموزانی که از جرات ورزی بالایی برخوردارند اعتماد به نفس بالایی دارند در گرو دوستان بهتر پذیرفته می شوند و این مهم می تواند بر روی پیشرفت تحصیلی آنان تاثیر گذار باشد.
فایل رایگان پيش بيني شادکامي بر اساس خرده مقياس هاي صبر در دانشجويان | WORD
ورد و پرسشنامه صبر بود. داده ها با استفاده از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون با روش گام به گام نشان داد که ضریب همبستگی چند متغیری برای ترکیب خطی متغیر پیش بین شادکامی و صبر برابر 0/44 است که در سطح 0/001 معنی دار است. بحث و نتیجه گیری: تاب آوری و صبر به عنوان یک عامل فردی می تواند موجب افزایش سطح سلامت روان و رضایت از زندگی شده و سطوح بالاتری از شادکامی را به همراه داشته باشد.
فایل رایگان پيش بيني يادگيري سازماني معلمان مدارس شهر تبريز بر اساس مديريت دانش | WORD
یادگیری سازمانی نیفه و پرسشنامه ای که بر اساس مدل مدیریت دانش ویگ طراحی شده، جمع آوری شدند. روایی پرسشنامه ها توسط اساتید مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه یادگیری سازمانی و مدیریت دانش با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 0/78 و 0/85 محاسبه شد. پرسش تحقیق با استفاده از آزمون رگرسیون خطی چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج به دست آمده نشان داد مولفه های تولید، کسب، سازماندهی و انتشار دانش در پیش بینی یادگیری سازمانی معلمان تبریز نقش دارند.
فایل رایگان پيشگيري و درمان افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر و بازگرداني اميد پس از دوران حبس | WORD
د مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر در بازه سنی 20تا 35 سال که سابقه زندان را در کارنامه خود داشتند ، آنها به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند و در طی 5 جلسه در پنج هفته و هر جلسه یک ساعته راه های درمان بکارگرفته شد و اهداف وتمرین های لازم به عمل آمد. به عنوان نتیجه در این پژوهش امید به زندگی در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر با بازپروری و خودباوری افزایش پیداکرده و توانایی بازگشت به خانواده، اجتماع به همراه اهداف موفقیت آمیز در آنها بازگشت.
فایل رایگان تاثير آموزش سبک هاي مقابله اي بر انگيزش پيشرفت وخود-راهبري يادگيري دانش آموزان | WORD
دگیری هدف آموزش است . به طورکلی، انگیزه پیشرفت را می توان میل فردی به برتری داشتن ، موفقیت و وظایف دشوار و انجام آ نها بهتر از دیگران تعریف کرد . انگیزه پیشرفت دارای ابعاد درونی و بیرونی است که رفتار فرد را هدایت می کند و تحت تاثیر قرار می دهد (بیابانگرد،1393،ص35) . در تعریفی دیگر انگیزه درونی را انگیز ه ای تعریف کرده اند که از خود فرد سرچشمه می گیرد و نتیجه آن لذت بردن از فرایند افزایش شایستگی فرد در ارتباط با وظایف دانشگاهی و تحصیلی است.
فایل رایگان تاثير آموزش شادکامي بر خلاقيت و خودپنداره دانش آموزان | WORD
گزار گردید. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمع آوری گردید و با استفاده از آزمون کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته. یافته های پژوهش بر اساس آزمون تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش شادکامی بر ابعاد خلاقیت و خودپنداره تاثیر قابل توجهی داشته است و موجب بهبود و رشد خلاقیت و خودپنداره دانش آموزانی که در این کارگاه شرکت کرده اند گردیده است. از این رو پیشنهاد می گردد آموزش شادکامی در مدارس مقطع متوسطه نهادینه گردد.
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر افزايش سطح سلامت روان و سازگاري اجتماعي در زنان شاغل شرکت برق شهرستان سيرجان | WORD
رتباط اجتماعی، مهارت های جرات مندی کلامی و غیر کلامی، احترام گذاشتن و افزایش شایستگی اجتماعی زنان می باشد. آموزش مهارت های زندگی جهت پیشبرد و افزایش بهداشت روانی و سازگاری اجتماعی در زنان طرح ریزی می شود. این برنامه آموزشی به زنان کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز در برخورد با نیازها و چالش های زندگی جدید را کسب کنند. این مهارت ها آنها را در مقابل استرس ها و فشارهای روانی که ممکن است سلامتی آنان را در معرض خطر قرار دهد، محافظت می کند.
فایل رایگان تاثير ارزشيابي کيفي بر بهبود کيفيت آموزشي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي | WORD
اص داده است. در بعد روانی حرکتی، افزایش ارتباط معلم، دانش آموز، والدین با 4/06 درصد و افزایش فعالیت دانش آموزان با 3/25 بیشترین و در بهبود مهارتهای اجتماعی با 2/43 درصد کمترین مقدار را به خود اختصاص داده است. نتیجه گیری: با توجه به یافته های این تحقیق، تاثیر ارزشیابی آموزشی کیفی بر بهبود کیفیت آموزشی مثبت بوده و دانش آموزان در ابعاد شناختی، عاطفی، روانی-حرکتی، پیشرفت چشمگیری داشته اند، که البته در بعد شناختی و عاطفی تاثیر موثرتر می باشد.
فایل رایگان تاثير بازي رايانه اي مبني بر تدريس و پيشرفت رياضي دانش آموزان | WORD
ینی 5 فر ( 2007 ) تلفیق آموزش ریاضی با فن آوری اطلاعات و ارتباطات را به منظور ارتباط پداگوژی و سازماندهی دانش ریاضی یادگیرنده را لازم میداند. نتایج پژوهش اخواست (1388 ،)شولر ( 2010 ) و انجم ن مدارس فلوریدا ( 2011 ) موید آن است که بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم ریاضی دانش آموزان موثر بوده و در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار است. این پژوهش نیز مروری است بر مطالعات انجام شده از تاثیر بازیهای رایانه ای بر میزان یادگیری ریاضیات در دانش آموزان.
فایل رایگان تاثير تکنولوژي آموزشي در فرآيند آموزش و يادگيري | WORD
یادگیری و تدریس عینیت می بخشند و به آسانی به در جریان تدریس به فراگیری آموخته های جدید می پردازند. در این نوشتار سعی داریم تا ضمن بررسی وسایل و امکانات تکنولوژی که می توان به عنوان ابزار هایی برای کمک به فرآیند آموزش از آنها استفاده کرد بپردازیم و میزان تاثیر پذیری دانش آموزان در امر یادگیری به کمک تکنولوژی را بررسی و مطالعه نماییم. مطالب موجود در این مقاله به شیوه مروری جمع آوری شده اند و از منابع معتبر کتابخانه ای نیز بهرمند شدیم.
فایل رایگان تاثير تکنولوژي هاي نو بر حل چالش هاي حوزه آموزش و پرورش | WORD
ز نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلی ترین نهادهای آموزشی در جامعه می باشد. از آنجا که در حال حاضر معلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور می باشد، به روزکردن مدارس، استفاده از فناوری های روز، برخورداری از خلاقیت های نوین درآموزش و پرورش ونیز اهمیت دادن به توانایی های دانش آموزان، لازمه این تحول می باشد. واژه ی مدارس هوشمند چندی است در ادبیات آموزش و پرورش ما وارد شده است و فعالیت های ارزشمندی نیز به صورت پراکنده در این حوزه انجام شده است.
فایل رایگان تاثير خلاقيت بر آموزش و يادگيري | WORD
ق و نوآورانه ای است که میتواند سبب رشد و نمو جامعه و ساختن هر چه بهتر آینده کشور باشد. معلمان باید تفکراتی خلاق و نو داشته باشند تا در کلاس درس و مدارس خود از آنها بهره ببرند و به تحصیل و یادگیری فراگیران کمک کنند. در این مقاله که به شیوه مروری و بر اساس منابع کتابخانه ای تالیف شده است سعی بر آن داریم تا مفهومی از خلاقیت و انواع ان را بیان کرده و نیز راه های افزایش خلاقیت در دانش آموزان و همچنین تاثیر آن بر یادگیری و آموزش را بررسی کنیم.
فایل رایگان تاثير دو زبانگي در آموزش و يادگيري | WORD
امی ایران فارسی است اما همواره زبان های غیر فارسی نیز در ایران وجود داشته و دارد. در بیشتر کشور ها افراد دو زبانه با مشکل آموزش و ارتباط و زبان آموزش رو به رو هستند. لذا در این مقاله که بر اساس منابع کتاب خوانه ای و به صورت مروری تالیف شده است سعی داریم تا علاوه بر آشنایی با پدیده دو زبانگی و نیز تاریخچه پدید آمدن آن، به عوامل موثر در دو زبانگی و همچنین مزایا و معایب آن بپردازیم و چگونگی آموزش به افراد دو زبانه و شرایط آنها را فرا گیریم.
فایل رایگان تاثير روابط خانوادگي سالم بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مدرسه تهران | WORD
یت بدتری دارند. وضعیت تحصیلی دانش آموزان خانواده هایی با وضعیت اقتصادی ضعیف در مقایسه با دانش آموزان با وضعیت اقتصادی بالا بیشتر بود. بین وضعیت تحصیلی دانش آموزان و سطح تحصیلات مادران تفاوت معناداری مشاهده نشد و دانش آموزان دختر از نظر وضعیت تحصیلی بهتر از دانش آموزان پسر بودند. بطور کلی نتایج به دست آمده حاصل از پژوهش حاضر نشان داد که بین کارکرد پایین خانواده با کارایی ضعیف تحصیلی نوجوانان دوره راهنمایی رابطه معناداری وجود دارد.
فایل رایگان تاثير روابط خانوادگي سالم بر خودباوري دانش آموزان | WORD
ودکان، مشترک هستند. برای تحقق این هدف، والدین به عنوان وظایف اصلی معمولا می پذیرند که نیازهای جسمی کودکان را در ارتباط با غذا، لباس، تغذیه و بهداشت فراهم سازند؛ مهارت های اساسی اجتماعی را به آنان آموزش دهند؛ و مبانی یادگیری آنان را در مدرسه پایه گذاری و از آن حمایت نمایند. مدرسه نیز به نوبه خود، وظیفه فراهم ساختن محیط مناسب، معلمان و برنامه هایی را که مطابق نیازها، علایق، شیوه های یادگیری و مسائل شرکت کنندگان باشد، به عهده می گیرد.
فایل رایگان تاثير روابط خانوادگي سالم بر يادگيري دانش آموزان | WORD
ه است. بسیاری از آثار گسترده جامعه، از طریق فرصت ها و تجربه های به دست آمده در این دو نهاد بر کودک عرضه می شود. با توجه به اولویت خانواده در زندگی اغلب کودکان، و اهمیت عملکرد مدرسه برای فرصت های آینده زندگی، تعجب آور نیست که حجم وسیعی از تحقیقات موجود پیرامون روابط میان زمینه های خانوادگی و یادگیری مدرسه انجام گرفته است. هم چنین جای تعجب نیست که یافته های این تحقیقات نشان می دهد که تاثیر خانواده بر پیشرفت تحصیلی کودکان قابل توجه است.
فایل رایگان تاثير فضاي مجازي بر رفتار خانواده در شهر نطنز | WORD
ده گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار آماری SPSS-23 استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که :بین استفاده از فضای مجازی بر حل مشکل خانواده رابطه معناداری وجود دارد.(0/012=p)بین استفاده از فضای مجازی و ایفای نقش خانواده رابطه معناداری وجود دارد.(0/02=p)بین استفاده از فضای مجازی و همراهی عاطفی خانواده رابطه معناداری وجود دارد(0/015=p)بین استفاده از فضای مجازی و کنترل رفتار خانواده رابطه معناداری وجود دارد.(0/021=p).
فایل رایگان تاثير محيط بر يادگيري دانش آموزان ابتدايي | WORD
ه خلق محیطی متناسب با خواسته های روانی دانش آموزان و در نتیجه جامعه می گیردد. لذا از مهمترین و قابل توجه ترین مواردی که باید در بحث آموزش و یادگیری مورد بحث و گفتگو قرار گیرد و به آن جامه ی عمل پوشانسده شود، مسئله ی محیط آموزشی است. در این نوشتار سعی داریم تا با استناد به مطالعات پیشین و منابع کتاب خانه ای موجود، به بررسی و کاووش درباره ی اهمیت محیط های آموزشی و نیز اصولی که باید در اصولی که لازمه ی تشکیل محیط های آموزشی است، بپردازیم.
فایل رایگان تاثير محيط بر يادگيري دانش آموزان ابتدايي | WORD
یری دانش آموزان مقطع ابتدایی بدین شرح است : تعریف محیط، کودک و محیط، عوامل موثر بر یادگیری، محیط یادگیری مناسب و انواع محیط (جامعه ،خانواده ،مدرسه وهمسالان). یافته های این پژوهش نشان دهنده اینست که: عوامل محیطی نقش غیر قابل انکاری بررفتار وثمره زندگی افراد درمرحله سرنوشت ساز کودکی دارد. نگارنده برای نیل به هدف مذکور از منابع کتابخانه ای گردآوری شده، اسناد ومطالب حائز اهمیت بهره مند شده است تا باتجزیه وتحلیل آن به نتایج مطلوب برسد.
فایل رایگان تاثيرانگيزش بر يادگيري | WORD
ادگیری دانش آموزان است. این پژوهش با روش کتابخانه ای انجام گرفته است و به رویکردهای مختلف انگیزشی، عوامل موثر بر ایجاد انگیزش و فنون ایجاد انگیزش پرداخته شده است. نتایج و یافته ها نشان می دهد که بدون انگیزش، یادگیری ممکن نیست و مهم ترین شرط یادگیری است و نکته ی مهم تر اینکه، معلم و اطرافیان باید علاقه و رغبت لازم را در دانش آموزان به وجود آورند. به همین علت، در پایان پیشنهادهایی برای چگونگی ایجاد انگیزه در یادگیرندگان آورده شده است.
فایل رایگان تبيين جامعه شناختي توسعه ناپايدار شهري در شهر رشت | WORD
توزیعی(0.46-)، اعتماد نهادی(0.72-) رابطه معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج آزمون کندال بین اعتماد نهادی و متغیرهای عدالت توزیعی(0.29=value) و سرمایه ارتباطی (0.55=value) و بین مشارکت مردمی و عدالت توزیعی(0.41=value) و امنیت اجتماعی و تعلق محلی (0.43=value)رابطه معناداری وجود دارد. به طور کلی با کاهش اعتماد نهادی، مشارکت مردمی، سرمایه اجتماعی و توزیع ناعادلانه و ناپایدار شهری نیز افزاش می یابد و تعلق اجتماعی، امنیت اجتماعی و کیفیت محیط شهری نیز کاهش می یابد
فایل رایگان تبيين نقش ابعاد سه گانه اعتماد در بروز رفتارهاي فراتر از نقش معلمان در مدارس | WORD
و ابعاد آن (اعتماد به همکاران، اعتماد به مشتریان (دانش آموزان و والدین آن ها) و اعتماد به مدیر) با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین یافته های پژوهش نشان داد که از بین ابعاد در مدرسه، اعتماد به همکاران و اعتماد به مشتریان (دانش آموزان و والدین آن ها) می توانند رفتار شهروندی سازمانی معلمان شهرستان دره شهر را پیش بینی نمایند، درحالی که بعد اعتماد به مدیر نتوانست رفتار شهروندی سازمانی معلمان را پیش بینی کند.
فایل رایگان تبيين و بررسي تاثير عزت نفس بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دبيرستاني | WORD
لا بین پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دبیرستانی وجود دارد و نتیجه می گیریم که بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین یافته های تحقیقات نشان داد که افزایش و کاهش عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر، باعث افزایش و کاهش عملکرد آن ها شده است. نتایج این تحقیق فرضیه های مطرح شده و یافته های تحقیقات قبلی را مورد تایید قرار می دهند. میان عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری از نوع همبستگی مثبت وجود دارد.
فایل رایگان تحليل محتوا | WORD
یق اجتماعی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. دلیل آن، امکانی است که برای تحلیل منظم اطلاعات و اظهار نظرهای عمیق تر و پیچیده تر مثل گزارش مصاحبه های نیمه رهنمودی عرضه می کند. این مقاله که به صورت کتابخانه ای و مروری تهیه شده است، سعی دارد شیوه nx را به اجمال معرفی کند؛ در این راستا ابتدا مرور مختصری بر تعاریف و همچنین تاریخچه nx شده است، تعریفی از nxی کمی و کیفی آورده شده، آنگاه کاربردها و مراحل انجام یک تحقیق به شیوه nx بیان گردیده است.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب علوم تجربي پايه پنجم ابتدايي از منظر فعال و غيرفعال بودن محتواي کتاب درسي در سال تحصيلي 1398-1397 | WORD
8_1397 متنی تقریبا فعال است. با توجه به ضریب درگیری به دست آمده در خصوص تصاویر 0/6، این ضریب از میزان تعیین شده توسط ویلیام رومی یعنی، 0/4 بیشتر است، درنتیجه تصاویر کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 96_1395 فعال و مخاطب را فعال می سازد. و با توجه به ضریب درگیری به دست آمده در خصوص فعالیت ها 0/8 این ضریب از میزان تعیین شده توسط ویلیام رومی یعنی 0/4 بیشتر است، درنتیجه فعالیت های کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 98_1397 فعال و پویاست.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي پايه پنجم ابتدايي براساس روش هاي گانينگ، فلش، ويليام رومي و کلوز | WORD
. ضریب درگیری تصاویر در بازه ی غیرفعال قرار دارد و دانش آموزان را درگیر پژوهش و تفکر نمی کند. روش کلوز نیز برای بررسی آموزش مستقل (خودآموزی) و سطح فشار روانی و آموزشی است که در این روش درصد 89/7 به دست آمد که نشان می دهد محتوای کتاب خودآموز و بدون نیاز به معلم و کلاس درس می باشد. در یک نتیجه گیری کلی، روش های گانینگ و فلش، سطح خوانایی کتاب را مناسب، روش کلوز کتاب را خودآموز و روش ویلیام رومی متن و سوالات را فعال و تصاویر را غیرفعال میدانند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هاي درسي هديه هاي آسمان، فارسي خوانداري و مطالعات اجتماعي دوره دوم ابتدايي بر اساس ميزان پرداختن به مولفه هاي مهدويت در سال تحصيلي 98-97 | WORD
مقوله بندی استفاده شده و جامعه آماری پژوهش، همه ی کتب درسی فارسی خوانداری ، هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی است. واحد تحلیل محتوا نیز عنوان درس در نظر گرفته شده است. با توجه به یافته ها و براساس داده های حاصل از تحلیل محتوا در پژوهش حاضر، می توان چنین نتیجه گرفت که در کتاب های مطالعات اجتماعی دوره دوم 53 مورد، کتاب های هدیه آسمان با 233 مورد و کتاب های فارسی 46 مورد بر حسب مولفه های پژوهش، به مفاهیم مهدویت توجه شده است.