فایل رایگان تاثير بازي رايانه اي مبني بر تدريس و پيشرفت رياضي دانش آموزان | WORD
اضی هستند. امینی 5 فر ( 2007 ) تلفیق آموزش ریاضی با فن آوری اطلاعات و ارتباطات را به منظور ارتباط پداگوژی و سازماندهی دانش ریاضی یادگیرنده را لازم میداند. نتایج پژوهش اخواست (1388 ،)شولر ( 2010 ) و انجم ن مدارس فلوریدا ( 2011 ) موید آن است که بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم ریاضی دانش آموزان موثر بوده و در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار است. این پژوهش نیز مروری است بر مطالعات انجام شده از تاثیر بازیهای رایانه ای بر میزان یادگیری ریاضیات در دانش آموزان.
فایل رایگان تاثير تکنولوژي آموزشي در فرآيند آموزش و يادگيري | WORD
شی به فرآیند یادگیری و تدریس عینیت می بخشند و به آسانی به در جریان تدریس به فراگیری آموخته های جدید می پردازند. در این نوشتار سعی داریم تا ضمن بررسی وسایل و امکانات تکنولوژی که می توان به عنوان ابزار هایی برای کمک به فرآیند آموزش از آنها استفاده کرد بپردازیم و میزان تاثیر پذیری دانش آموزان در امر یادگیری به کمک تکنولوژی را بررسی و مطالعه نماییم. مطالب موجود در این مقاله به شیوه مروری جمع آوری شده اند و از منابع معتبر کتابخانه ای نیز بهرمند شدیم.
فایل رایگان تاثير تکنولوژي هاي نو بر حل چالش هاي حوزه آموزش و پرورش | WORD
دد و نوینی از نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلی ترین نهادهای آموزشی در جامعه می باشد. از آنجا که در حال حاضر معلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور می باشد، به روزکردن مدارس، استفاده از فناوری های روز، برخورداری از خلاقیت های نوین درآموزش و پرورش ونیز اهمیت دادن به توانایی های دانش آموزان، لازمه این تحول می باشد. واژه ی مدارس هوشمند چندی است در ادبیات آموزش و پرورش ما وارد شده است و فعالیت های ارزشمندی نیز به صورت پراکنده در این حوزه انجام شده است.
فایل رایگان تاثير خلاقيت بر آموزش و يادگيري | WORD
ایده های خلاق و نوآورانه ای است که میتواند سبب رشد و نمو جامعه و ساختن هر چه بهتر آینده کشور باشد. معلمان باید تفکراتی خلاق و نو داشته باشند تا در کلاس درس و مدارس خود از آنها بهره ببرند و به تحصیل و یادگیری فراگیران کمک کنند. در این مقاله که به شیوه مروری و بر اساس منابع کتابخانه ای تالیف شده است سعی بر آن داریم تا مفهومی از خلاقیت و انواع ان را بیان کرده و نیز راه های افزایش خلاقیت در دانش آموزان و همچنین تاثیر آن بر یادگیری و آموزش را بررسی کنیم.
فایل رایگان تاثير دو زبانگي در آموزش و يادگيري | WORD
ر جمهوری اسلامی ایران فارسی است اما همواره زبان های غیر فارسی نیز در ایران وجود داشته و دارد. در بیشتر کشور ها افراد دو زبانه با مشکل آموزش و ارتباط و زبان آموزش رو به رو هستند. لذا در این مقاله که بر اساس منابع کتاب خوانه ای و به صورت مروری تالیف شده است سعی داریم تا علاوه بر آشنایی با پدیده دو زبانگی و نیز تاریخچه پدید آمدن آن، به عوامل موثر در دو زبانگی و همچنین مزایا و معایب آن بپردازیم و چگونگی آموزش به افراد دو زبانه و شرایط آنها را فرا گیریم.
فایل رایگان تاثير روابط خانوادگي سالم بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مدرسه تهران | WORD
ت تحصیلی وضعیت بدتری دارند. وضعیت تحصیلی دانش آموزان خانواده هایی با وضعیت اقتصادی ضعیف در مقایسه با دانش آموزان با وضعیت اقتصادی بالا بیشتر بود. بین وضعیت تحصیلی دانش آموزان و سطح تحصیلات مادران تفاوت معناداری مشاهده نشد و دانش آموزان دختر از نظر وضعیت تحصیلی بهتر از دانش آموزان پسر بودند. بطور کلی نتایج به دست آمده حاصل از پژوهش حاضر نشان داد که بین کارکرد پایین خانواده با کارایی ضعیف تحصیلی نوجوانان دوره راهنمایی رابطه معناداری وجود دارد.
فایل رایگان تاثير روابط خانوادگي سالم بر خودباوري دانش آموزان | WORD
رشد مطلوب کودکان، مشترک هستند. برای تحقق این هدف، والدین به عنوان وظایف اصلی معمولا می پذیرند که نیازهای جسمی کودکان را در ارتباط با غذا، لباس، تغذیه و بهداشت فراهم سازند؛ مهارت های اساسی اجتماعی را به آنان آموزش دهند؛ و مبانی یادگیری آنان را در مدرسه پایه گذاری و از آن حمایت نمایند. مدرسه نیز به نوبه خود، وظیفه فراهم ساختن محیط مناسب، معلمان و برنامه هایی را که مطابق نیازها، علایق، شیوه های یادگیری و مسائل شرکت کنندگان باشد، به عهده می گیرد.
فایل رایگان تاثير روابط خانوادگي سالم بر يادگيري دانش آموزان | WORD
، خانه و مدرسه است. بسیاری از آثار گسترده جامعه، از طریق فرصت ها و تجربه های به دست آمده در این دو نهاد بر کودک عرضه می شود. با توجه به اولویت خانواده در زندگی اغلب کودکان، و اهمیت عملکرد مدرسه برای فرصت های آینده زندگی، تعجب آور نیست که حجم وسیعی از تحقیقات موجود پیرامون روابط میان زمینه های خانوادگی و یادگیری مدرسه انجام گرفته است. هم چنین جای تعجب نیست که یافته های این تحقیقات نشان می دهد که تاثیر خانواده بر پیشرفت تحصیلی کودکان قابل توجه است.
فایل رایگان تاثير فضاي مجازي بر رفتار خانواده در شهر نطنز | WORD
ویه ای استفاده گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار آماری SPSS-23 استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که :بین استفاده از فضای مجازی بر حل مشکل خانواده رابطه معناداری وجود دارد.(0/012=p)بین استفاده از فضای مجازی و ایفای نقش خانواده رابطه معناداری وجود دارد.(0/02=p)بین استفاده از فضای مجازی و همراهی عاطفی خانواده رابطه معناداری وجود دارد(0/015=p)بین استفاده از فضای مجازی و کنترل رفتار خانواده رابطه معناداری وجود دارد.(0/021=p).
فایل رایگان تاثير محيط بر يادگيري دانش آموزان ابتدايي | WORD
مراکز منجر به خلق محیطی متناسب با خواسته های روانی دانش آموزان و در نتیجه جامعه می گیردد. لذا از مهمترین و قابل توجه ترین مواردی که باید در بحث آموزش و یادگیری مورد بحث و گفتگو قرار گیرد و به آن جامه ی عمل پوشانسده شود، مسئله ی محیط آموزشی است. در این نوشتار سعی داریم تا با استناد به مطالعات پیشین و منابع کتاب خانه ای موجود، به بررسی و کاووش درباره ی اهمیت محیط های آموزشی و نیز اصولی که باید در اصولی که لازمه ی تشکیل محیط های آموزشی است، بپردازیم.
فایل رایگان تاثير محيط بر يادگيري دانش آموزان ابتدايي | WORD
حیطی بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی بدین شرح است : تعریف محیط، کودک و محیط، عوامل موثر بر یادگیری، محیط یادگیری مناسب و انواع محیط (جامعه ،خانواده ،مدرسه وهمسالان). یافته های این پژوهش نشان دهنده اینست که: عوامل محیطی نقش غیر قابل انکاری بررفتار وثمره زندگی افراد درمرحله سرنوشت ساز کودکی دارد. نگارنده برای نیل به هدف مذکور از منابع کتابخانه ای گردآوری شده، اسناد ومطالب حائز اهمیت بهره مند شده است تا باتجزیه وتحلیل آن به نتایج مطلوب برسد.
فایل رایگان تاثيرانگيزش بر يادگيري | WORD
انگیزش بر یادگیری دانش آموزان است. این پژوهش با روش کتابخانه ای انجام گرفته است و به رویکردهای مختلف انگیزشی، عوامل موثر بر ایجاد انگیزش و فنون ایجاد انگیزش پرداخته شده است. نتایج و یافته ها نشان می دهد که بدون انگیزش، یادگیری ممکن نیست و مهم ترین شرط یادگیری است و نکته ی مهم تر اینکه، معلم و اطرافیان باید علاقه و رغبت لازم را در دانش آموزان به وجود آورند. به همین علت، در پایان پیشنهادهایی برای چگونگی ایجاد انگیزه در یادگیرندگان آورده شده است.
فایل رایگان تبيين جامعه شناختي توسعه ناپايدار شهري در شهر رشت | WORD
ی(0.80-)، عدالت توزیعی(0.46-)، اعتماد نهادی(0.72-) رابطه معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج آزمون کندال بین اعتماد نهادی و متغیرهای عدالت توزیعی(0.29=value) و سرمایه ارتباطی (0.55=value) و بین مشارکت مردمی و عدالت توزیعی(0.41=value) و امنیت اجتماعی و تعلق محلی (0.43=value)رابطه معناداری وجود دارد. به طور کلی با کاهش اعتماد نهادی، مشارکت مردمی، سرمایه اجتماعی و توزیع ناعادلانه و ناپایدار شهری نیز افزاش می یابد و تعلق اجتماعی، امنیت اجتماعی و کیفیت محیط شهری نیز کاهش می یابد
فایل رایگان تبيين نقش ابعاد سه گانه اعتماد در بروز رفتارهاي فراتر از نقش معلمان در مدارس | WORD
اد در مدرسه و ابعاد آن (اعتماد به همکاران، اعتماد به مشتریان (دانش آموزان و والدین آن ها) و اعتماد به مدیر) با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین یافته های پژوهش نشان داد که از بین ابعاد در مدرسه، اعتماد به همکاران و اعتماد به مشتریان (دانش آموزان و والدین آن ها) می توانند رفتار شهروندی سازمانی معلمان شهرستان دره شهر را پیش بینی نمایند، درحالی که بعد اعتماد به مدیر نتوانست رفتار شهروندی سازمانی معلمان را پیش بینی کند.
فایل رایگان تبيين و بررسي تاثير عزت نفس بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دبيرستاني | WORD
ستگی خیلی بالا بین پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دبیرستانی وجود دارد و نتیجه می گیریم که بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین یافته های تحقیقات نشان داد که افزایش و کاهش عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر، باعث افزایش و کاهش عملکرد آن ها شده است. نتایج این تحقیق فرضیه های مطرح شده و یافته های تحقیقات قبلی را مورد تایید قرار می دهند. میان عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری از نوع همبستگی مثبت وجود دارد.
فایل رایگان تحليل محتوا | WORD
شود. nx در تحقیق اجتماعی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. دلیل آن، امکانی است که برای تحلیل منظم اطلاعات و اظهار نظرهای عمیق تر و پیچیده تر مثل گزارش مصاحبه های نیمه رهنمودی عرضه می کند. این مقاله که به صورت کتابخانه ای و مروری تهیه شده است، سعی دارد شیوه nx را به اجمال معرفی کند؛ در این راستا ابتدا مرور مختصری بر تعاریف و همچنین تاریخچه nx شده است، تعریفی از nxی کمی و کیفی آورده شده، آنگاه کاربردها و مراحل انجام یک تحقیق به شیوه nx بیان گردیده است.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب علوم تجربي پايه پنجم ابتدايي از منظر فعال و غيرفعال بودن محتواي کتاب درسي در سال تحصيلي 1398-1397 | WORD
سال تحصیلی 98_1397 متنی تقریبا فعال است. با توجه به ضریب درگیری به دست آمده در خصوص تصاویر 0/6، این ضریب از میزان تعیین شده توسط ویلیام رومی یعنی، 0/4 بیشتر است، درنتیجه تصاویر کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 96_1395 فعال و مخاطب را فعال می سازد. و با توجه به ضریب درگیری به دست آمده در خصوص فعالیت ها 0/8 این ضریب از میزان تعیین شده توسط ویلیام رومی یعنی 0/4 بیشتر است، درنتیجه فعالیت های کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 98_1397 فعال و پویاست.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي پايه پنجم ابتدايي براساس روش هاي گانينگ، فلش، ويليام رومي و کلوز | WORD
مناسب دارند. ضریب درگیری تصاویر در بازه ی غیرفعال قرار دارد و دانش آموزان را درگیر پژوهش و تفکر نمی کند. روش کلوز نیز برای بررسی آموزش مستقل (خودآموزی) و سطح فشار روانی و آموزشی است که در این روش درصد 89/7 به دست آمد که نشان می دهد محتوای کتاب خودآموز و بدون نیاز به معلم و کلاس درس می باشد. در یک نتیجه گیری کلی، روش های گانینگ و فلش، سطح خوانایی کتاب را مناسب، روش کلوز کتاب را خودآموز و روش ویلیام رومی متن و سوالات را فعال و تصاویر را غیرفعال میدانند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هاي درسي هديه هاي آسمان، فارسي خوانداري و مطالعات اجتماعي دوره دوم ابتدايي بر اساس ميزان پرداختن به مولفه هاي مهدويت در سال تحصيلي 98-97 | WORD
ر اساس سیستم مقوله بندی استفاده شده و جامعه آماری پژوهش، همه ی کتب درسی فارسی خوانداری ، هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی است. واحد تحلیل محتوا نیز عنوان درس در نظر گرفته شده است. با توجه به یافته ها و براساس داده های حاصل از تحلیل محتوا در پژوهش حاضر، می توان چنین نتیجه گرفت که در کتاب های مطالعات اجتماعی دوره دوم 53 مورد، کتاب های هدیه آسمان با 233 مورد و کتاب های فارسی 46 مورد بر حسب مولفه های پژوهش، به مفاهیم مهدویت توجه شده است.
فایل رایگان تعيين اثربخشي آموزش گروهي مهارت حل مساله بر سلامت روان دانش آموزان مقطع متوسطه | WORD
سون و مهارت حل مساله جزایری و رحیمی آموزش داده شد. دراین مدت گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. پس از پایان یافتن جلسات آموزشی از هر دو گروه آزمایشی و کنترل پس آزمون سلامت روان گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون تی برای گروه های مستقل و تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها نشان داد که آموزش گروهی مهارت حل مساله در سطح (p<0.01) معنا دار شده بود به عبارت دیگر آموزش گروهی مهارت حل مساله باعث بهبود سلامت روان دانش آموزان شده بود.
فایل رایگان تعيين رابطه سبک هاي يادگيري شناختي،خلاقيت و منبع کنترل در بين دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان | WORD
ی ضریب همبستگی پیرسون، آزمون tمستقل، و مجذور کای تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین خلاقیت و منبع کنترل دانشجویان رابطه مثبت معنادار(0/287=r) و همخوان با نتایج پژوهش های پیشین، بین سبک یادگیری شناختی و خلاقیت آنان رابطه معنادار(0/004=p) و بین سبک های یادگیری شناختی و منبع کنترل آن ها رابطه معنادار(0/005=p) است، و دانشجویان با سبک یادگیری شهودی تاملی از دانشجویان با سبک یادگیری روشمند عملگرا خلاق تر نیستند که مغایر با نتایج پژوهش های پیشین است.
فایل رایگان جمعيت، آموزش و توسعه در آموزش وپرورش | WORD
یقا، کشورهای عربی و شمال افریقا و جنوب و غرب آسیا از بیسوادان بزرگسال دنیا در سال 2000 به حدود 70 درصد رسید. امروزه از میان کشورهای در حال توسعه، وضعیت آموزش و پرورش در کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب مناسب و در حد کشورهای توسعه یافته قرار دارد، در مقابل کشورهای آفریقایی بالاخص کشورهای آفریقای جنوب صحرا در بدترین وضعیت قرار می گیرند. امکان دستیابی به آموزش ابتدایی همگانی برای برخی از کشورهای دسته اخیر تا سالیان طولانی غیرممکن به نظر می رسد.
فایل رایگان چالش هاي مشارکت مردان در بهداشت باروري | WORD
کت مردان در بهداشت باروری در چهار بعد قابل بررسی می باشد: ضرورت مشارکت مردان در بهداشت باروری، عوامل تسهیل کننده و بازدارنده مشارکت مردان و پیامدهای مشارکت مردان در بهداشت باروری . ترویج مشارکت مردان در بهداشت باروری با تاکید بر اهمیت مشارکت و پیامدهای مثبت آن در خانواده و جامعه از گام های مهم در جلب و ارتقا مشارکت مردان است نیل به این هدف مستلزم از میان برداشتن موانع مشارکت مردان می باشد که نیازمند توجهات فرهنگی و آموزشی در سطج جامعه می باشد.
فایل رایگان چگونگي نهادينه سازي و ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در ميان دانش آموزان و آثار آن بر امنيت اجتماعي (با تاکيد بر منابع اسلامي، بيانات مقام معظم رهبري و کلام شهيدان) | WORD
به تبیین و تشریح چگونگی نهادینه سازی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در میان دانش آموزان پرداخته و نیز آثار آن را بر امنیت اجتماعی مورد بررسی قرار دهد. نتایج این تحقیق نشان داد مواردی چون خانواده، مدرسه، رسانه و گروه هم سالان از جمله مهم ترین عوامل ایجاد، تقویت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بوده که در صورت تحقق، نتایجی چون تکامل انسانی، تکامل و استحکام خانواده، ایجاد امنیت و مبرا شدن جامعه از تحریکات جنسی و جلوگیری از فحشاء و منکرات اخلاقی را در پی دارد.
فایل رایگان خانواده پايدار وانتقال ارزش ها، هنجارها و معنويت يابي نوجونان و جوانان | WORD
ویژه ای برخوردار است.نتیجه : پس می توانیم: 1 - زندگی کامل ترین الگوی بشری،حضرت پیامبر اکرم رابرای آنان معرفی کنیم. 2- با بررسی وضعیت تربیت دینی (نماز و قرآن) جوانان ونوجوانان و مشخص کردن ضعف های آنها می توان دریافت که در چه زمینه هایی ضعف داریم و باید در آنها سرمایه گذاری کنیم. 3 - با اجرای همایش هایی در زمینه های تربیت نوجوانان خود برنامه ریزی کنیم. 4 - محتوا و برنامه هایی برای گرایش آنان به معنویت یابی از طریق متخصصان یا با مشارکت متخصصان ارائه دهیم.
فایل رایگان ديپلماسي دفاعي و ديپلماسي سياسي | WORD
ی است تا در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری بتواند اعمال قدرت کند. دیپلماسی دفاعی، نوعی پیوند بین حوزه نظامی و سیاسی است و در حقیقت، فراهم کننده منابع قدرت در جهت اعمال سیاست ها و راهبردهای دفاعی کشور محسوب می شود. به عبارتی دیپلماسی دفاعی، وظیفه تجمع و تبدیل قدرت بالقوه به بالفعل را به منظور دفاع از تمامیت سرزمینی و سایر منافع ملی حیاتی کشور بر عهده دارد. نتایج مطالعات نشان می دهد که دیپلماسی در کشورهای بر اساس انگیزه و اهداف متفاوت صورت می پذیرد.
فایل رایگان رابطه اضطراب و نمرات ديکته دانش آموزان دختر و پسر نارسانويس شهر تهران | WORD
زان نیز به عنوان ملاکی برای نارسانویسی و اختلال دیکته مورد استفاده قرار گرفت. داده های به دست آمده با کمک آمار استنباطی و توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین اضطراب اجتماعی و نمرات دیکته وجود دارد. ولی در موردمتغیرهای دیگر همچون مشکلات توجه، آگورافوبیا، اضطراب عمومی، اضطراب جدایی با وجود معنادار بودن رابطه، تحلیل رگرسیون نشان میدهد که معنا داری در حدی نیست که واریانس نمرات دیکته با این متغیرها تبیین شود.
فایل رایگان رابطه بين انطباق پذيري مسير شغلي با رغبت شغلي و استرس شغلي در بين مديران آموزشي مقطع ابتدايي ناحيه يک مشهد | WORD
ه های تحقیق پرسشنامه انطباق پذیری شغلی از ساویکاس و پورفیلا (2012)؛ رغبت شغلی از آمابایل و همکاران (1994) و استرس برگرفته از موسسه سلامت و ایمنی بوده است. نتایج تحلیل نهایی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که فرضیات تحقیق مورد تایید بوده و انطباق پذیری مسیر شغلی با استرس و رغبت شغلی رابطه معناداری دارد؛ در واقع فرضیات اصلی و فرعی مورد تایید قرار گرفته و بر همین اساس در فصل پنجم پیشنهاداتی به دست اندرکاران فعال در جامعه آماری ارائه شد.
فایل رایگان رابطه بين حمايت سازماني ادراک شده با اشتياق شغلي معلمان دوره اول متوسطه شهرستان ورامين | WORD
شد. در این تحقیق از شاخص های آمار توصیفی ماضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که بین حمایت سازمانی ادراک شده با اشتیاق شغلی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. هم چنین، نتایج تحلیل رگسیون نشان داد که حمایت سازمانی ادراک شده پیش بینی کننده معنادار اشتیاق شغلی هست. بنابراین، پیشنهاد می شود مسئولان آموزش و پرورش شهرستان ورامین از طریق افزایش حمایت سازمانی در مدارس میزان اشتیاق شغلی معلمان را افزایش دهند.
فایل رایگان رابطه بين ذهن آگاهي و نگرش به ازدواج در دانشجويان دانشکده علوم تربيتي دانشگاه شهيد بهشتي | WORD
ا دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی شهید بهشتی تشکیل می دادند که 280 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد،برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد ذهن آگاهی(FFMQ) بائر و همکاران (2006) و پرسشنامه نگرش به ازدواج سرکوت تارین(1387)استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ذهن اگاهی و مولفه های آن با نگرش به ازدواج در دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد و می توان از نتیجه پژوهش حاضر برای برگزاری کارگاهای مبتنی بر ذهن آگاهی در ازدواج های دانشجویی استفاده نمود.