فایل رایگان تاثير محيط بر يادگيري دانش آموزان ابتدايي | WORD
اثیرعوامل محیطی بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی بدین شرح است : تعریف محیط، کودک و محیط، عوامل موثر بر یادگیری، محیط یادگیری مناسب و انواع محیط (جامعه ،خانواده ،مدرسه وهمسالان). یافته های این پژوهش نشان دهنده اینست که: عوامل محیطی نقش غیر قابل انکاری بررفتار وثمره زندگی افراد درمرحله سرنوشت ساز کودکی دارد. نگارنده برای نیل به هدف مذکور از منابع کتابخانه ای گردآوری شده، اسناد ومطالب حائز اهمیت بهره مند شده است تا باتجزیه وتحلیل آن به نتایج مطلوب برسد.
فایل رایگان تاثيرانگيزش بر يادگيري | WORD
نگی و تاثیر انگیزش بر یادگیری دانش آموزان است. این پژوهش با روش کتابخانه ای انجام گرفته است و به رویکردهای مختلف انگیزشی، عوامل موثر بر ایجاد انگیزش و فنون ایجاد انگیزش پرداخته شده است. نتایج و یافته ها نشان می دهد که بدون انگیزش، یادگیری ممکن نیست و مهم ترین شرط یادگیری است و نکته ی مهم تر اینکه، معلم و اطرافیان باید علاقه و رغبت لازم را در دانش آموزان به وجود آورند. به همین علت، در پایان پیشنهادهایی برای چگونگی ایجاد انگیزه در یادگیرندگان آورده شده است.
فایل رایگان تبيين جامعه شناختي توسعه ناپايدار شهري در شهر رشت | WORD
ایه اجتماعی(0.80-)، عدالت توزیعی(0.46-)، اعتماد نهادی(0.72-) رابطه معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج آزمون کندال بین اعتماد نهادی و متغیرهای عدالت توزیعی(0.29=value) و سرمایه ارتباطی (0.55=value) و بین مشارکت مردمی و عدالت توزیعی(0.41=value) و امنیت اجتماعی و تعلق محلی (0.43=value)رابطه معناداری وجود دارد. به طور کلی با کاهش اعتماد نهادی، مشارکت مردمی، سرمایه اجتماعی و توزیع ناعادلانه و ناپایدار شهری نیز افزاش می یابد و تعلق اجتماعی، امنیت اجتماعی و کیفیت محیط شهری نیز کاهش می یابد
فایل رایگان تبيين نقش ابعاد سه گانه اعتماد در بروز رفتارهاي فراتر از نقش معلمان در مدارس | WORD
که بین اعتماد در مدرسه و ابعاد آن (اعتماد به همکاران، اعتماد به مشتریان (دانش آموزان و والدین آن ها) و اعتماد به مدیر) با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین یافته های پژوهش نشان داد که از بین ابعاد در مدرسه، اعتماد به همکاران و اعتماد به مشتریان (دانش آموزان و والدین آن ها) می توانند رفتار شهروندی سازمانی معلمان شهرستان دره شهر را پیش بینی نمایند، درحالی که بعد اعتماد به مدیر نتوانست رفتار شهروندی سازمانی معلمان را پیش بینی کند.
فایل رایگان تبيين و بررسي تاثير عزت نفس بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دبيرستاني | WORD
دهد که همبستگی خیلی بالا بین پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دبیرستانی وجود دارد و نتیجه می گیریم که بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین یافته های تحقیقات نشان داد که افزایش و کاهش عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر، باعث افزایش و کاهش عملکرد آن ها شده است. نتایج این تحقیق فرضیه های مطرح شده و یافته های تحقیقات قبلی را مورد تایید قرار می دهند. میان عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری از نوع همبستگی مثبت وجود دارد.
فایل رایگان تحليل محتوا | WORD
یرد، نزدیک شود. nx در تحقیق اجتماعی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. دلیل آن، امکانی است که برای تحلیل منظم اطلاعات و اظهار نظرهای عمیق تر و پیچیده تر مثل گزارش مصاحبه های نیمه رهنمودی عرضه می کند. این مقاله که به صورت کتابخانه ای و مروری تهیه شده است، سعی دارد شیوه nx را به اجمال معرفی کند؛ در این راستا ابتدا مرور مختصری بر تعاریف و همچنین تاریخچه nx شده است، تعریفی از nxی کمی و کیفی آورده شده، آنگاه کاربردها و مراحل انجام یک تحقیق به شیوه nx بیان گردیده است.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب علوم تجربي پايه پنجم ابتدايي از منظر فعال و غيرفعال بودن محتواي کتاب درسي در سال تحصيلي 1398-1397 | WORD
ابتدایی در سال تحصیلی 98_1397 متنی تقریبا فعال است. با توجه به ضریب درگیری به دست آمده در خصوص تصاویر 0/6، این ضریب از میزان تعیین شده توسط ویلیام رومی یعنی، 0/4 بیشتر است، درنتیجه تصاویر کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 96_1395 فعال و مخاطب را فعال می سازد. و با توجه به ضریب درگیری به دست آمده در خصوص فعالیت ها 0/8 این ضریب از میزان تعیین شده توسط ویلیام رومی یعنی 0/4 بیشتر است، درنتیجه فعالیت های کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 98_1397 فعال و پویاست.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي پايه پنجم ابتدايي براساس روش هاي گانينگ، فلش، ويليام رومي و کلوز | WORD
دانش و تفکر مناسب دارند. ضریب درگیری تصاویر در بازه ی غیرفعال قرار دارد و دانش آموزان را درگیر پژوهش و تفکر نمی کند. روش کلوز نیز برای بررسی آموزش مستقل (خودآموزی) و سطح فشار روانی و آموزشی است که در این روش درصد 89/7 به دست آمد که نشان می دهد محتوای کتاب خودآموز و بدون نیاز به معلم و کلاس درس می باشد. در یک نتیجه گیری کلی، روش های گانینگ و فلش، سطح خوانایی کتاب را مناسب، روش کلوز کتاب را خودآموز و روش ویلیام رومی متن و سوالات را فعال و تصاویر را غیرفعال میدانند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هاي درسي هديه هاي آسمان، فارسي خوانداري و مطالعات اجتماعي دوره دوم ابتدايي بر اساس ميزان پرداختن به مولفه هاي مهدويت در سال تحصيلي 98-97 | WORD
ز کدگذاری بر اساس سیستم مقوله بندی استفاده شده و جامعه آماری پژوهش، همه ی کتب درسی فارسی خوانداری ، هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی است. واحد تحلیل محتوا نیز عنوان درس در نظر گرفته شده است. با توجه به یافته ها و براساس داده های حاصل از تحلیل محتوا در پژوهش حاضر، می توان چنین نتیجه گرفت که در کتاب های مطالعات اجتماعی دوره دوم 53 مورد، کتاب های هدیه آسمان با 233 مورد و کتاب های فارسی 46 مورد بر حسب مولفه های پژوهش، به مفاهیم مهدویت توجه شده است.
فایل رایگان تعيين اثربخشي آموزش گروهي مهارت حل مساله بر سلامت روان دانش آموزان مقطع متوسطه | WORD
رید و دیوینسون و مهارت حل مساله جزایری و رحیمی آموزش داده شد. دراین مدت گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. پس از پایان یافتن جلسات آموزشی از هر دو گروه آزمایشی و کنترل پس آزمون سلامت روان گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون تی برای گروه های مستقل و تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها نشان داد که آموزش گروهی مهارت حل مساله در سطح (p<0.01) معنا دار شده بود به عبارت دیگر آموزش گروهی مهارت حل مساله باعث بهبود سلامت روان دانش آموزان شده بود.
فایل رایگان تعيين رابطه سبک هاي يادگيري شناختي،خلاقيت و منبع کنترل در بين دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان | WORD
وش های آماری ضریب همبستگی پیرسون، آزمون tمستقل، و مجذور کای تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین خلاقیت و منبع کنترل دانشجویان رابطه مثبت معنادار(0/287=r) و همخوان با نتایج پژوهش های پیشین، بین سبک یادگیری شناختی و خلاقیت آنان رابطه معنادار(0/004=p) و بین سبک های یادگیری شناختی و منبع کنترل آن ها رابطه معنادار(0/005=p) است، و دانشجویان با سبک یادگیری شهودی تاملی از دانشجویان با سبک یادگیری روشمند عملگرا خلاق تر نیستند که مغایر با نتایج پژوهش های پیشین است.
فایل رایگان جمعيت، آموزش و توسعه در آموزش وپرورش | WORD
ب صحرای آفریقا، کشورهای عربی و شمال افریقا و جنوب و غرب آسیا از بیسوادان بزرگسال دنیا در سال 2000 به حدود 70 درصد رسید. امروزه از میان کشورهای در حال توسعه، وضعیت آموزش و پرورش در کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب مناسب و در حد کشورهای توسعه یافته قرار دارد، در مقابل کشورهای آفریقایی بالاخص کشورهای آفریقای جنوب صحرا در بدترین وضعیت قرار می گیرند. امکان دستیابی به آموزش ابتدایی همگانی برای برخی از کشورهای دسته اخیر تا سالیان طولانی غیرممکن به نظر می رسد.
فایل رایگان چالش هاي مشارکت مردان در بهداشت باروري | WORD
تبط با مشارکت مردان در بهداشت باروری در چهار بعد قابل بررسی می باشد: ضرورت مشارکت مردان در بهداشت باروری، عوامل تسهیل کننده و بازدارنده مشارکت مردان و پیامدهای مشارکت مردان در بهداشت باروری . ترویج مشارکت مردان در بهداشت باروری با تاکید بر اهمیت مشارکت و پیامدهای مثبت آن در خانواده و جامعه از گام های مهم در جلب و ارتقا مشارکت مردان است نیل به این هدف مستلزم از میان برداشتن موانع مشارکت مردان می باشد که نیازمند توجهات فرهنگی و آموزشی در سطج جامعه می باشد.
فایل رایگان چگونگي نهادينه سازي و ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در ميان دانش آموزان و آثار آن بر امنيت اجتماعي (با تاکيد بر منابع اسلامي، بيانات مقام معظم رهبري و کلام شهيدان) | WORD
لاب اسلامی به تبیین و تشریح چگونگی نهادینه سازی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در میان دانش آموزان پرداخته و نیز آثار آن را بر امنیت اجتماعی مورد بررسی قرار دهد. نتایج این تحقیق نشان داد مواردی چون خانواده، مدرسه، رسانه و گروه هم سالان از جمله مهم ترین عوامل ایجاد، تقویت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بوده که در صورت تحقق، نتایجی چون تکامل انسانی، تکامل و استحکام خانواده، ایجاد امنیت و مبرا شدن جامعه از تحریکات جنسی و جلوگیری از فحشاء و منکرات اخلاقی را در پی دارد.
فایل رایگان خانواده پايدار وانتقال ارزش ها، هنجارها و معنويت يابي نوجونان و جوانان | WORD
خاص و اهمیت ویژه ای برخوردار است.نتیجه : پس می توانیم: 1 - زندگی کامل ترین الگوی بشری،حضرت پیامبر اکرم رابرای آنان معرفی کنیم. 2- با بررسی وضعیت تربیت دینی (نماز و قرآن) جوانان ونوجوانان و مشخص کردن ضعف های آنها می توان دریافت که در چه زمینه هایی ضعف داریم و باید در آنها سرمایه گذاری کنیم. 3 - با اجرای همایش هایی در زمینه های تربیت نوجوانان خود برنامه ریزی کنیم. 4 - محتوا و برنامه هایی برای گرایش آنان به معنویت یابی از طریق متخصصان یا با مشارکت متخصصان ارائه دهیم.
فایل رایگان ديپلماسي دفاعي و ديپلماسي سياسي | WORD
لماسی دفاعی است تا در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری بتواند اعمال قدرت کند. دیپلماسی دفاعی، نوعی پیوند بین حوزه نظامی و سیاسی است و در حقیقت، فراهم کننده منابع قدرت در جهت اعمال سیاست ها و راهبردهای دفاعی کشور محسوب می شود. به عبارتی دیپلماسی دفاعی، وظیفه تجمع و تبدیل قدرت بالقوه به بالفعل را به منظور دفاع از تمامیت سرزمینی و سایر منافع ملی حیاتی کشور بر عهده دارد. نتایج مطالعات نشان می دهد که دیپلماسی در کشورهای بر اساس انگیزه و اهداف متفاوت صورت می پذیرد.
فایل رایگان رابطه اضطراب و نمرات ديکته دانش آموزان دختر و پسر نارسانويس شهر تهران | WORD
ته دانش آموزان نیز به عنوان ملاکی برای نارسانویسی و اختلال دیکته مورد استفاده قرار گرفت. داده های به دست آمده با کمک آمار استنباطی و توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین اضطراب اجتماعی و نمرات دیکته وجود دارد. ولی در موردمتغیرهای دیگر همچون مشکلات توجه، آگورافوبیا، اضطراب عمومی، اضطراب جدایی با وجود معنادار بودن رابطه، تحلیل رگرسیون نشان میدهد که معنا داری در حدی نیست که واریانس نمرات دیکته با این متغیرها تبیین شود.
فایل رایگان رابطه بين انطباق پذيري مسير شغلي با رغبت شغلي و استرس شغلي در بين مديران آموزشي مقطع ابتدايي ناحيه يک مشهد | WORD
مع آوری داده های تحقیق پرسشنامه انطباق پذیری شغلی از ساویکاس و پورفیلا (2012)؛ رغبت شغلی از آمابایل و همکاران (1994) و استرس برگرفته از موسسه سلامت و ایمنی بوده است. نتایج تحلیل نهایی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که فرضیات تحقیق مورد تایید بوده و انطباق پذیری مسیر شغلی با استرس و رغبت شغلی رابطه معناداری دارد؛ در واقع فرضیات اصلی و فرعی مورد تایید قرار گرفته و بر همین اساس در فصل پنجم پیشنهاداتی به دست اندرکاران فعال در جامعه آماری ارائه شد.
فایل رایگان رابطه بين حمايت سازماني ادراک شده با اشتياق شغلي معلمان دوره اول متوسطه شهرستان ورامين | WORD
لی استفاده شد. در این تحقیق از شاخص های آمار توصیفی ماضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که بین حمایت سازمانی ادراک شده با اشتیاق شغلی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. هم چنین، نتایج تحلیل رگسیون نشان داد که حمایت سازمانی ادراک شده پیش بینی کننده معنادار اشتیاق شغلی هست. بنابراین، پیشنهاد می شود مسئولان آموزش و پرورش شهرستان ورامین از طریق افزایش حمایت سازمانی در مدارس میزان اشتیاق شغلی معلمان را افزایش دهند.
فایل رایگان رابطه بين ذهن آگاهي و نگرش به ازدواج در دانشجويان دانشکده علوم تربيتي دانشگاه شهيد بهشتي | WORD
اری پژوهش را دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی شهید بهشتی تشکیل می دادند که 280 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد،برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد ذهن آگاهی(FFMQ) بائر و همکاران (2006) و پرسشنامه نگرش به ازدواج سرکوت تارین(1387)استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ذهن اگاهی و مولفه های آن با نگرش به ازدواج در دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد و می توان از نتیجه پژوهش حاضر برای برگزاری کارگاهای مبتنی بر ذهن آگاهی در ازدواج های دانشجویی استفاده نمود.
فایل رایگان رابطه بين رضايت شغلي و هوش هيجاني کارمندان مرد و زن بيمارستان 22 آبان لاهيجان | WORD
یق مذکور توصیفی و از نوع همبستگی می باشد . برای تجزیه و تحلیل از روش آمار توصیفی ( میانگین ، واریانس ، انحراف استاندارد و پیرسون ) و در بخش آمار استنباطی از آزمون t جهت آزمون فرضیه ها از سیستم spss استفاده شده است . بر اساس نتایج به دست آمده با 95% سطح اطمینان و با خطای آلفای 5% ( 5% = ) بین میانگین هوش هیجانی کارکنان مرد و زن و همچنین بین رضایت شغلی کارکنان مرد و زن رابطه معناداری وجود دارد و از سوی دیگر بین رضایت شغلی و هوش هیجانی با جنسیت اختلاف معناداری وجود ندارد .
فایل رایگان رابطه بين سبک تربيتي و دستاورد تحصيلي درميان نوجوانان | WORD
ده است . که در این روش از متون مقالات و تحقیق های چاپ شده و مطالب دیجیتالی استفاده شده است. یافته ها و نتایج: نتایج نشان می دهد که شیوه تربیتی والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد . قوی ترین عامل پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ، شیوه تربیتی قاطعانه بود وراهبرد های خود تنظیمی از این نظر در مرحله بغد از شیوه تربیتی قاطعانه قرار داشت. شیوه تربیتی والدین و راهبردهای خودتنظیمی دانش آموزان در پیشرفت تحصیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
فایل رایگان رابطه بين شادکامي و اميدواري با طرد - پذيرش در بين مادران داراي کودکان نارسايي هاي رشدي و ذهني | WORD
شدند. سپس پرسشنامه های شادکامی آکسفورد (1989)، امیدواری اسنایدر (1991) و طرد – پذیرش رانر (1980) اجرا شد. داده ها با استفاده از همبستگی کانونی و رگرسیون همزمان تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که در سظح 0/05 <P، بین شادکامی و پذیرش والدین رابطه ی معنادار مثبت وجود دارد، همچنین بین شادکامی و طرد والدین رابطه ی معنادار منفی وجود دارد ؛ از طرفی بین امیدواری و پذیرش والدین رابطه ی معنادار مثبت وجود دارد. و نیز بین امیدواری و طرد والدین نیز رابطه ی منفی معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين کيفيت زندگي کاري با دلبستگي شغلي کارکنان بيمارستان روان پزشکي | WORD
فزایش اثربخشی و کارایی فعالیت های سازمان می شود. همانگونه که بیان گردید برنامه های کیفیت زندگی کاری، شامل هر گونه بهبود در فرهنگ سازمانی است که حامی رشد و تعالی کارکنان در سازمان می باشد. از اینرو نظام ارزشی کیفیت زندگی کاری، سرمایه گذاری بر روی افراد را به منزله مهم ترین متغیر در معادله مدیریت راهبردی مورد توجه قرار می دهد بدین معنی که، برآورده ساختن نیازهای کارکنان به کارایی و اثربخشی سازمان منجر شده و تعهدات افراد به شغل و سازمان را نیز افزایش می دهد.
فایل رایگان رابطه بين هوش اخلاقي و عزت نفس سازماني با تعهد سازماني معلمان مقطع ابتدايي شهرستان درميان | WORD
اخلاقی و عزت نفس سازمانی، فقط مولفه درستکاری باعزت نفس سازمانی رابطه معنی دار دارد (آمارهt = 4/7)، بین هوش اخلاقی و تعهد سازمانی، پیش فرض همسانی برای مدل با متغیر وابسته تعهد عاطفی (0/1642) و مستمر(0/6236) مورد تائید بود. اما در مدل با متغیر وابسته هنجاری (0/001) این پیش فرض برقرار نبود و بین عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد (0/05> p). لذا با توجه به نتایج پژوهش هرچه هوش اخلاقی بیشتر باشد عزت نفس سازمانی نیز بیشتر شده و تعهد سازمانی افزایش می یابد.
فایل رایگان رابطه بين هوش هيجاني کارمندان مرد و زن بيمارستان 22 آبان لاهيجان | WORD
ر – آن برای جمع آوری داده ها استفاده شده است . روش تحقیق مذکور توصیفی و از نوع همبستگی می باشد . برای تجزیه و تحلیل از روش آمار توصیفی ( میانگین ، واریانس ، انحراف استاندارد و پیرسون ) و در بخش آمار استنباطی از آزمون t جهت آزمون فرضیه ها از سیستم spss استفاده شده است . بر اساس نتایج به دست آمده با 95% سطح اطمینان و با خطای آلفای 5% ( 5% = ) بین میانگین هوش هیجانی کارکنان مرد و زن رابطه معناداری وجود دارد و از سوی دیگر بین هوش هیجانی با جنسیت اختلاف معناداری وجود ندارد .
فایل رایگان رابطه خرده مقياس هاي نشخوار خشم و مولفه هاي بخشش در دانشجويان دختر | WORD
ار خشم و خرده مقیاس بخشش خود برابر با 0/32 - و با خرده مقیاس بخشش موقعیت، 0/47- می باشد که در سطح 0/001 معنی دار است. هم چنین ضریب همبستگی چند متغیری برای ترکیب خطی خرده مقیاس افکار انتقام جویانه و خرده مقیاس بخشش دیگران، 0/54- می باشد که در سطح001/0 معنی دار است. نشخوار خشم موجب فعال سازی و افزایش هیجانات منفی شده و میزان بخشش را کاهش می دهد. بحث و نتیجه گیری: نشخوار خشم موجب افزایش خشم و سایر هیجان های روان شناختی منفی شده و از این طریق موجب کاهش بخشش خود و موقعیت می شود.
فایل رایگان رابطه سبک هاي دلبستگي و هوش هيجاني با رضايت زناشويي در افراد متاهل | WORD
ضایت زناشویی را در افراد تبیین کند. و سهم این متغیرها در تبیین واریانس رضایت زناشویی بر اساس R تنظیم شده 0/54 می باشد.برای تعیین تاثیر متغیر هیجان خواهی به عنوان متغیر پیش بین و رضایت زناشویی افراد به عنوان متغیر ملاک در معادله رگرسیون تحلیل شدند. طبق جدول بالا مدل معنی دار به دست آمد ( F=23/43، p<0/001 ). به عبارت دیگر این متغیر بخشی از واریانس رضایت زناشویی را تبیین می کند.و با توجه به مقدار Betaهیجان خواهی به طور مثبت (445% =Beta) نگرش به رضایت زناشویی را پیش بینی می کند.
فایل رایگان رابطه عزت نفس سازماني با تعهد سازماني در معلمان مقطع ابتدايي شهرستان درميان | WORD
شنامه عزت نفس سازمانی پیرس، گاردنر، کامینگز و دان هام (1989) است. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات و داده ها از روش های آمار توصیفی و همچنین از آمار استنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام با نرم افزار spssاستفاده گردید. یافته ها نشان دادند که: بین عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان رابطه معناداری وجود دارد (0/05> p). لذا با توجه به نتایج پژوهش هرچه عزت نفس سازمانی بیشتر شود؛ تعهد سازمانی نیز افزایش می یابد.
فایل رایگان رابطه ي آواي سازماني با رضايت شغلي در بين معلمان زن مقطع ابتدايي شهرکرمانشاه | WORD
ون،رگرسیون خطی و تحلیل واریانس یکراهه استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل فرضیه اصلی از آزمون رگرسیون ساده به روش هم زمان استفاده شد. ضریب همبستگی چندگانه بین آوای سازمانی و معنویت در کار با رضایت شغلی برابر 0/400 می باشد و ضریب تعیین آن برابر 0/168 می باشد.به عبارت دیگر 0/190 از تغییرات واریانس متغیر ملاک آوای سازمانی به وسیله متغیر پیش بین رضایت شغلی تبیین می شود و ضریب تعیین تعدیل شده نشان می دهد که مدل مورد استفاده 0/200 تغییرات در رضایت شغلی را بحساب آورده است.