فایل رایگان مقايسه سازگاري زناشويي زوجين در فرزندان شاهد(ازدواج کرده وتک والدي) | WORD
ناداری بیشتر از خانواده های است که ازدواج مجدد داشته اند. همچنین بین میانگین سازگاری زناشویی زنان و مردان تفاوت معناداری وجود ندارد. [P> 0/01؛1/03-=(95/64)t] میانگین سازگاری زناشویی افراد شاغل و بیکار تفاوت معناداری وجود ندارد. [P> 0/01؛1/43=(97)t] بین میانگین سازگاری زناشویی ازدواج فامیلی و غیرفامیلی تفاوت معناداری وجود ندارد. [t(97)= 1/9,p> 0/01]. همچنین میزان تحصیلات بر سازگاری زناشویی تاثیر معناداری ندارد[f(4,92)= 0/85,p> 0/05].
فایل رایگان مقايسه سبک هاي عاطفي و شناخت هاي پس آسيبي در سه گروه از زنان درآستانه طلاق، قرباني خيانت زناشويي و عادي | WORD
از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) و آزمون تعقیبی شفه استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین سه گروه زنان در آستانه طلاق، قربانی خیانت و عادی در مولفه های دنیای منفی (16/03=F؛ 0/01=P)، خود منفی (9/03=F؛0/01=P) و پنهان کاری (4/77=F؛ 0/01=P) تفاوت معنی داری وجود داشت، اما در مولفه های خودسرزنشی، سازگاری و تحمل تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتایج نشان می دهد که سبک های عاطفی و شناخت های پس آسیبی در بروز خیانت موثر هستند.
فایل رایگان مقايسه مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان مدارس متوسطه غير انتفاعي و عادي | WORD
ت های اجتماعی در دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی کمتر از دانش آموزان مدارس عادی است. همچنین با عنایت به نتیجه آزمون آزمون یو من-وینتی بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی و مدارس عادی تفاوت معنی داری وجود دارد و میانگین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی بیشتر از دانش آموزان عادی است؛ همچنین نتایج تحقیق نشان داد متغیر مهارت های اجتماعی در پیشگویی متغیر پیشرفت تحصیلی نقش معنی داری دارد.
فایل رایگان مقايسه ميزان گرايش به رفتارهاي پر خطر در بين دانش آموزان داراي اختلال يادگيري و کودکان عادي | WORD
در این تحقیق برای توصیف داده ها از روش آمار توصیفی یعنی فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی برای دو گروه مستقل استفاده شده است. با توجه به نتایج به دست آمده ، با توجه به اینکه سطح معناداری آزمون کمتر از حد استاندار یعنی 0/05 است بنابراین آزمون معنادار است یعنی بین بروز رفتارهای پرخطر در دانش آموزان عادی و دارای اختلال یادگیری تفاوت وجود دارد.
فایل رایگان مقايسه وبررسي سطح مهارت هاي زبان بياني وزبان دريافتي درکودکان عادي،کم توان هوشي واوتيسم | WORD
0 کودک عادی،30 کودک کم توان هوشی و30 کودک اوتیسم که در دامنه ی سنی 8-4 ساله بودند گرفته شد.جهت تحلیل داده ها، ازآزمون آماری تحلیل واریانس یک راهه جهت مقایسه وبررسی سطح مهارت های زبان بیانی وزبان دریافتی این سه گروه استفاده گردید ونتیجه ی حاصل نشانگر وجود تفاوت معنادار درسطح زبان بیانی وزبان دریافتی این سه گروه بااحتمال خطای 0/05 بود.بدین صورت که سطح این مهارت ها درکودکان عادی نسبت به کودکان استثنایی بالاتربود.
فایل رایگان مقايسه ويژگي هاي انحرافي شخصيت و ناگويي خلقي در سه گروه زنان درآستانه طلاق، قرباني خيانت زناشويي و عادي | WORD
ویی و عادی در مولفه های بدبینی نسبت به دیگران (3/56=F؛ P<0/03)، فقدان اعتمادبه خود (5/19=F؛P<0/01)، سلطه گری/ سلطه پذیری (3/32=F؛P<0/04)، اختلال در توصیف احساسات (7/55=F؛P<0/01)، و اختلال در تشخیص احساسات (4/66=F؛P<0/01)، تفاوت معنی داری وجود داشت، اما در مولفه های افکار خصمانه، اعمال خصمانه، وابستگی و تفکر معطوف به سطح تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتایج نشان می دهد که ویژگی های انحراف شخصیت و ناگویی خلقی در بروز خیانت موثر هستند.
فایل رایگان مقايسه ويژگي هاي شخصيتي دانشجوياني که جراحي زيبايي انجام دادند با دانشجويان عادي | WORD
ه ای با دیگر جراحی ها دارد و در حال حاضر به علت انجام مکرر آن در کشور تقریبا افرادی که بدون اطلاع کافی خود را متخصص در این زمینه می بینند، بسیار افزایش یافته است. رویکرد اطلاع رسانی به مردم در زمینه عمل جراحی پلاستیک باید تغییر کند و اطلاعات دقیق در اختیار بیماران قرار گیرد. عمل جراحی پلاستیک بینی از آن دسته از جراحی هایی است که در صورتی که با بررسی دقیق و کامل انجام شود عمل موفقیت آمیز خواهد بود. (دارابی، 1390)
فایل رایگان مقايسه هوش هيجاني زنان با و بدون تجربه خشونت خانگي: ارزيابي نقش هوش هيجاني زنان در پيش بيني خشونت | WORD
ه حجم 60 نفر با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده و با استفاده از مقیاس هوش هیجانی بار-آن مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با تحلیل واریانس یکطرفه و تحلیل رگرسیون لوجیستیک تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین زنان با و بدون تجربه خشونت از لحاظ مولفه های شادمانی، استقلال و خودشکوفایی تفاوت وجود دارد (0/05> p). نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که 46 تا 62 درصد واریانس خشونت پذیری زنان با هوش هیجانی تبیین می شود (0/001> p).
فایل رایگان مقايسه هوش هيجاني و افسردگي در دانش آموزان پسر تک فرزند و چند فرزند و رابطه ي آن با افسردگي در شهر اراک | WORD
که بین هوش هیجانی و افسردگی دانش آموزان تک فرزند و چند فرزند تفاوت معناداری وجود دارد به این صورت که هوش هیجانی دانش آموزان چند فرزند بیشتر از تک فرزند است . همچنین افسردگی دانش آموزان چند فرزند کمتر ازدانش آموزان تک فرزنداست . همچنین بین مولفه های هوش هیجانی در دانش آموزان چند فرزند با افسردگی رابطه معکوس وجود دارد . ولی این ارتباط بین مولفه های هوش هیجانی دردانش آموزان چند فرزند و افسردگی چندان زیاد بود .
فایل رایگان مقايسه هوش هيجاني و عملکرد تحصيلي دانش آموزان شطرنج باز با دانش آموزان عادي پسر دوره اول متوسطه شهرستان اهر | WORD
بار- آن (EQ-i) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد میانگین نمرات هوش هیجانی (57/14=F) بین گروه های دانش آموزان شطرنج باز و عادی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0/001) و هوش هیجانی در دانش آموزان شطرنج باز بیشتر از دانش آموزان عادی است. همچنین میانگین نمرات عملکرد تحصیلی (4/73=F) بین گروه های دانش آموزان شطرنج باز و عادی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0/001). و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان شطرنج باز بیشتر از دانش آموزان عادی است.
فایل رایگان نقش بازي در کاهش پرخاشگري و روابط والدين با دانش آموزان | WORD
ا توجه به بالاترین نمره در میزان پرخاشگری با روش نمونه گیری هدفمند و گروه کنترل ( 15 نفر) با استفاده از راهبرد نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ی رابطه مادر-فرزند و پرسشنامه ی پرخاشگری کودکان دبستان بود و این اطلاعات با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان دادکه اجرای بازی منجر به کاهش پرخاشگری و بهبود رابطه و روابط والدین با فرزندان شد.
فایل رایگان نقش بخشش، جهت گيري مذهبي و معناي زندگي در بهزيستي ذهني زنان متاهل | WORD
ه جهت گیری مذهبی آلپورت و راس (1950) و پرسشنامه معنای زندگی باتیستا و آلموند (1973) استفاده شد. یافته ها: ضرایب رگرسیون گام به گام نشان می دهد متغیرهای بخشش (0/33=)؛ معنای زندگی (0/32=) و جهت گیری مذهبی (0/19 =) در زنان متاهل با 99% اطمینان سهم معناداری ( P0/01) در پیش بینی بهزیستی ذهنی آن ها دارند. نتیجه گیری: براساس یافته حاضر می توان نتیجه گرفت که بخشش، جهت گیری مذهبی و معنای زندگی تعیین گرهای اصلی بهزیستی ذهنی زنان متاهل بود.
فایل رایگان نقش بدرفتاري هاي دوران کودکي و تحمل ناکامي در اختلال شخصيت مرزي زندانيان نزاع خياباني | WORD
ه صورت ناقص تکمیل شده بودند که از روند تحقیق حذف شدند و در تحلیل نهایی اطلاعات پرسشنامه های 66 نفر وارد spss شد. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه های تحمل ناکامی هارینگتون (2005)، پرسشنامه شخصیت مرزی و پرسشنامه کودک آزاری استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بدرفتاری در کودکی و تحمل ناکامی قادر به پیش-بینی اختلال شخصیت مرزی در زندانیان نزاع خیابانی بودند.
فایل رایگان نقش پيش بيني کننده حمايت اجتماعي در کيفيت زندگي و خود پنداره دانش آموزان دبستاني شهرستان ميرجاوه | WORD
ر خودپنداره داشت و از سه زیر مقیاس آن یک مولفه خانواده به میزان 6/0 درصد واریانس را برای خودپنداره تبیین می کند و بقیه زیر مقیاس ها شرایط ورود به معادله رگرسیون را نداشتند. استنتاج: بنابراین افزایش حمایت اجتماعی منجر به افزایش در نمرات کیفیت زندگی و خود پنداره می شود. به همین دلیل یکی از راه های افزایش کیفیت زندگی و خود پنداره برقراری سیستم های حمایت اجتماعی ازجمله سیستم حمایتی خانواده، دوستان، معلم و.. است.
فایل رایگان نقش پيش بيني کننده راهبردهاي مقابله اي و خودتنظيم گري هيجاني در اضطراب اجتماعي | WORD
جانی توانست همراه با راهبرد مقابله ای مساله مدار به میزان 40/0درصد واریانس اضطراب اجتماعی را تبیین کند. بنابراین پیشنهاد می گردد که از آن جایی که راهبردهای مقابله و تنظیم هیجانات مجموعه مهارت هایی هستند که تحت تاثیر آموزش و تجربه آموخته می شوند و نسبتا قابل تغییرند، برگزاری کارگاه های آموزشی(مهارتهای اساسی زندگی همانند مدیریت استرس و اضطراب) برای دانشجویان در دستور کار مدیران و مسئولین دانشگاه قرار گیرد.
فایل رایگان نقش تاب آوري و سلامت روان نوجوانان و جوانان در برابر سوء مصرف مواد | WORD
خطرساز و افزایش عوامل محافظت کننده توجه می کند، برنامه های مبتنی بر تاب آوری است. تاب آوری به این مساله می پردازد که فرد به رغم قرارگرفتن در معرض فشارهای شدید و عوامل خطر می تواند توانش اجتماعی خود را بهبود داده و بر مشکلات غلبه کند. این مطالعه با هدف بررسی نقش تاب آوری بر سلامت روان نوجوانان و جوانان در برابر سوءمصرف مواد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق بررسی مقالات و کتب و پژوهش محققان انجام شده است.
فایل رایگان نقش خانواده در تعليم و تربيت کودکان | WORD
کودک و تاثیرات ناشی از مسائل و مشکلات خانواده اعم از طلاق ، فقر عاطفی و ... بر شخصیت کودک است . در این مقاله با بررسی و تحقیقات کتابخانه ای و تجزیه و تحلیل آنها، ابعاد گوناگون خانواده ، تعلیم و تربیت و تاثیرات آن بر کودک پرداخته شده است. نتایج حاصله نشان دهنده ی آن است که خانواده در طول زندگی فرد و بر تمامی ابعاد فردی ، اجتماعی ، عاطفی ، تحصیلی ، خلق و خوی و... تاثیر گذار است و نقش عمده ای در حیات فرد ایفا می کند .
فایل رایگان نقش خانواده در سلامت روان کودکان | WORD
خه ای صورت گرفته و به دنبال آن است که تاثیر خانواده در سلامت روان کودک را مورد بررسی قرار دهد و بر ضرورت تربیت و روابط سالم در خانواده جهت تامین سلامت روان تاکید می کند. پس از آن که نقش خانواده مورد بررسی قرار گرفت به شرح ویژگی های خانواده سالم و نوع روابط آن ها و هم چنینبه تاثیر اوقات فراغتی که با یکدیگر سپری می کنند می پردازد. در پایان راهکارها و پیشنهاداتی را در راستای تامین سلامت روان کودکان ارایه می دهد.
فایل رایگان نقش خانواده درپيشگيري از اعتياد فرزندان: يک مطالعه مروري | WORD
مراتب بیشتر است. اعتیاد یک بیماری جسمی و روانی در نظر گرفته می شود که به دلیل ماهیت پیش رونده اش سلامت فرد و جامه را در همه ابعاد زندگی به خطر می اندازد. خانواده به عنوان محل پایه ریزی شخصیت فرزندان نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، من جمله اعتیاد به مواد مخدر دارد. در این مقاله که با مروری برمطالعات انجام شده در این زمینه می باشد به بررسی نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد فرزندان پرداخته می شود.
فایل رایگان نقش خانواده و والدين در تعليم و تربيت فرزندان پاييز 97 | WORD
ر سعادت و کمال انسان و نیز پیشرفت و موفقیت جامعه در حالت کلی تر بر آنیم تا در این نوشتار به بررسی نقش خانواده و والدین در تربیت فرزندان و چگونگی ایفای نقش آنها در آینده جامعه خود بپردازیم. در این مقاله که به صورت مروری و با استناد به منابع کتابخوانه ای جمع اوری شده است؛ ضمن تعریف مفاهیمی چون تربیت و خانواده، به بیان نقش خانواده و والدین در تربیت فرزندان و نیز عوامل موثر در تربیت کودکان در خانواده می پردازیم.
فایل رایگان نقش دانش آموزان به عنوان هميار مشاور و تاثير اجراي طرح هميار مشاور در مدارس | WORD
کتابخانه ای صورت گرفته و به دنبال آن است که تاثیر همیار مشاور را در مدارس را مورد بررسی قرار دهد و بر ضرورت وجود همیار مشاور در کارکرد بهتر واحد مشاور در مدارس تاکید می کند. پس از آن که همیار مشاور و تاثیر آن در روند کار مشاورین مورد بررسی قرار گرفت به شرح ویژگی ها و وظایف یک همیار مشاور در مدرسه می پردازد و در پایان راهکارها و پیشنهاداتی را در راستای ارایه بهتر خدمات راهنمایی و مشاوره در مدارس ارایه می دهد.
فایل رایگان نقش رسانه ها درگفتمان سازي حمايت از کالاي ايراني | WORD
ی در شرایط مشابه، در تحقق اهداف سال تولید داخل و حمایت ازکالای ایرانی، به دولت کمک می کند. در این طرح، نقش ابزارهای ارتباطی، به ویژه صد اوسیما، در نهادینه سازی فرهنگ تولید وگفتمان سازی برای حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی بررسی می شود که مخاطب اصلی آن آهاد مردم و خانواده های ایرانی می باشند. بررسی ها نشان از تاثیر عمیق رسانه ها (تلویزیون) در ایجاده انگیزه برای مصرف کالاهای ایرانی در بین خانواده دارد.
فایل رایگان نقش روش هاي تدريس در پرورش خلاقيت دانش آموزان ابتدايي | WORD
ی امروزی بایستی به یادگیری خلاقیت توجه ویژه ای بشود . بنابراین در مدارس جایگاه ویژه ای برای این امر در نظر گرفته شده است تا بدینوسیله تفکر خلاق پرورش یابد . در این بین معلم نقش حیاتی و مهمی ایفا می کند که با تکنیک های خاصی به تقویت قوه خلاقیت می پردازد . و معلمان با قاطعیت ویژه ای که دارند می دانند که دانش آموزان در دوره ابتدایی به یادگیری چه مطالبی نیاز دارند تا آنها را به روش های فعال و کودک محور آموزش دهند .
فایل رایگان نقش رهبري اخلاقي بر رفتار شهروندي سازماني معلمان: آزمون اثر مسقيم و غير مستقيم با ميانجيگري فضيلت سازماني مدارس | WORD
علمان متوسطه اول و دوم شهرستان .... رابطه معنا داری وجود دارد .همچنین دریافتیم که بین رهبری اخلاقی با فضیلت سازمانی مدارس در معلمان متوسطه اول و دوم شهرستان .... رابطه وجود دارد که می توان این موضوع را به مدارس مدارس و شهرهای دیگر نیز تعمیم داد. همچنین در ارتباط با اخلاق و رفتار شهر وندی به این نتیجه رسیدیم که آیا بین رهبری اخلاقی با رفتار شهروندی مدارس در معلمان متوسطه اول و دوم شهرستان .... رابطه معنا داری هست.
فایل رایگان نقش شبکه اجتماعي مجازي اينستاگرام بر گرايش جوانان به مديريت بدن | WORD
یج تحقیق، بین متغیرهای میزان استفاده از اینستاگرام(0.57=r) عضویت (0.22=r)، خودابرازی (0.61=r)، اعتماد به اینستاگرام (0.42=r)، وابستگی به شبکه اینستاگرام(0.64=r) با گرایش به مدیریت بدن رابطه معناداری وجود دارد. استفاده از اینستاگرام و توجه به تبلیغات آن، دیدگاه کاربران در حوزه تناسب اندام و سبک تغذیه و شکل ظاهری اندام(مدیریت جسمانی) و مصرف نمایشی تحت تاثیر قرار می دهد و به سوی مصرف و جراحی و تناسب اندام گرایش پیدا می کنند.
فایل رایگان نقش فضاهاي مجازي بر آموزش شهروندي در بين شهروندان تهراني | WORD
ز طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند، صورت گرفته است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین آموزش شهروندی و متغیرهای مدت استفاده از فضاهای مجازی، اعتماد به فضاهای مجازی، نوع نگرش به شبکه اجتماعی مجازی رابطه معناداری وجود دارد. به عبارتی فضای مجازی در قالب استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، اینترنت و سایت ها می تواند در افزایش مشارکت یا حس مشارکت و افزایش آگهی شهروندان نقش به سزایی داشته باشد.
فایل رایگان نقش مدرسه در توسعه و ترويج فرهنگ اسلامي خانواده ها | WORD
ن می توان گفت برای کاهش انحرافات و لغزش های اخلاقی در جامعه، شکل گیری نهادی چون خانواده با تکیه بر اصول فرهنگ اسلامی ضروری است و مدرسه نیز باید انجام دهنده و تکمیل کننده خانواده باشد وتنها به آموزش محتوا برای دانش آموزان تاکید نکنند و با به کار بردن سیره ی عملی پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان به عنوان یک الگوی برتر در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی در برنامه های دانش آموزان در گسترش فرهنگ اسلامی نقش موثری داشته باشند.
فایل رایگان نقش معلم در تربيت رواني اجتماعي دانش آموزان | WORD
و اندیشمندان علوم تربیتی واقع شده است و نقش الگویی معلم و نفوذی که او در انضباط دادن به رفتارهای دانش آموزان دارد، برهمگان روشن است. در این مقاله که به شیوه مروری و با استناد به منابع کتابخانه ای تالیف شده است، سعی بر آن داریم تا به بررسی نقش روانی - اجتماعی معلم و تاثیر آن بر تربیت دانش آموزان دوره متوسطه بپردازیم تا دریابیم معلم تا چه مقدار می تواند در شکل گیری شخصیت اجتماعی و رفتار دانش آموزان موثر باشد.
فایل رایگان نقش والدين در خودباوري دختران نوجوان | WORD
به او، راهنمایی وی جهت تصمیم گیری های مهم و اعتماد به او شرایطی را فراهم نمایند که نوجوان احساس کاملا خوبی نسبت به خود پیدا کرده و به خودآگاهی مثبت و درنهایت خودباوری بالایی از خود دست یابد و در جهت شکوفایی استعدادهای خود تشویق و ترغیب شود و در این صورت است که نوجوان به عنوان فردی منحصر به فرد به عضو موثری از جامعه تبدیل شده و ضمن دستیابی به موفقیت های فردی، منشا اثرات سودمندی برای جامعه خویش نیز خواهد بود.
فایل رایگان نقش وظيفه شناسي، کمال گرايي و استرس ادراک شده در تعلل ورزي رفتاري | WORD
ادراک شده کوهن استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که بین وظیفه شناسی، کمال گرایی و استرس ادراک شده با تعلل ورزی رفتاری رابطه وجود دارد. در این راستا مدل اندازه گیری شده با مدل نظری برازش مطلوب دارد این یافته ها، تلویحات عملی برای کاهش تعلل ورزی در دانشجویان داشته و بیانگر این است که ویژگی های شخصیتی و مهارت های رفتاری در بروز و ظهور تعلل ورزی نقش اساسی دارند.