فایل رایگان اثر ميانجي تعهد حرفه اي در رابطه بين صلاحيت حرفه اي و توانمندي روانشناختي (مورد مطالعه: معلمان منطقه 1 و 2 خرم آباد) | WORD
انشناختی اسپریتزر و میشرا 1977 صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ جهت بررسی پایایی پرسشنامه ها به ترتیب 0/87، 0/92،0/79 به دست آمد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر اساتید و مدیران آموزش و پرورش تایید شد. نتایج پژوهش نشان داد، صلاحیت حرفه ای در تعهد حرفه ای و توانمندی روانشناختی و تعهد حرفه ای نیز در توانمندی روانشناختی تاثیر مثبت و معنی دار دارد. همچنین نقش میانجی تعهد حرفه ای در رابطه صلاحیت حرفه ای و توانمندی روانشناختی تایید شد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مولفه هاي معنوي بر اميد و بهزيستي روانشناختي مادران کودکان عقب مانده ذهني | WORD
ن با گروه کترل) است. ابزار اندازه گیری این پژوهش شامل پروتکل آموزش مولفه های معنوی، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف و پرسشنامه امید اشنایدر است. یافته ها: نتایج حاصل از این پژوهش در سه مرحله پیش آزمون، پس آزمونو پیگیری نشان داد که اموزش مولفه های معنوی بر امید وبهزیستی روانشناختی مادران کودکان عقب مانده اثرگذار است. بنابراین می توان از آموزش مولفه های معنوی برای ارتقاء امید وبهزیستی روانشناختی مادران کودکان عقب مانده ذهنی استفاده کرد.
فایل رایگان اثربخشي مشاوره شغلي به شيوه سازگاري شغلي ديويس بر کيفيت زندگي کاري معلمان دوره ابتدايي شهر شيراز | WORD
ادار کیفیت زندگی کاری و مولفه های آن در معلمان گروه آزمایش در مقایسه با معلمان گروه کنترل شده است. در نتیجه برنامه گروهی در ارتقاء کیفیت زندگی کاری و مولفه های آن موثر است. کیفیت زندگی کاری کارکنان موضوع بسیاری مهمی در محیط کار می باشد. سازمان ها می توانند با استفاده از چنین آموزش هایی این مولفه را بهبود بخشیده و بهره وری سازمان و رضایت کارکنان را نیز افزایش دهند . لذا پیشنهاد می گردد از این روش برای کمک به معلمان دوره ابتدایی استفاده شود.
فایل رایگان انطباق پذيري در مشاوره ي مسير شغلي | WORD
پذیری مفهوم برجسته نظریه ساختارگرایی ساویکاس است.انطباق پذیری شامل نگرش ها، رفتارها و قابلیت هایی است که افراد برای سازگاری مورد نیاز در محیط کار یا سازگاری با تغییرات شغلی مورداستفاده قرار می دهند.در این مقاله به بررسی ماهیت انطباق پذیری مسیر شغلی و ابعاد آن که شامل دغدغه، کنترل، کنجکاوی و اعتماد می باشد، مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت مطالعات و تحقیقاتی که پیرامون این متغیر صورت پذیرفته و سپس نتیجه گیری از این نطریه بیان می گردد.
فایل رایگان بازخواني ويژگي هاي عبادالرحمان در سوره مبارکه فرقان | WORD
صلي nx،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن nx : سال انتشار : 1397تعداد صفحات : 5چکیده مقاله:
شناسایی بندگان شایسته خدا که با اوصاف سیزدهگانه توصیف شده اند، شناسه ای از انتظار خداوند متعال از رفتار و سلوک قرآنی مومنان است. هنگامی که خداوند، بندگان ویژه خود را چنین وصف می کند، معنا و مفهوم آن این است که بندگان شایسته خدا و تربیت یافتگان مکتب قرآن باید چنین باشند. واکاوی این اوصاف می رساند که همه خوبی به این صفاتسیزده گانه ختم می شود.
فایل رایگان بررسي اثر بخشي خاطره گويي به شيوه گروهي بر اضطراب مرگ و اميد به زندگي سالمندان شهرستان سبزوار | WORD
مرگ تمپلر( ) و امید به زندگی اسنایدر( )استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس و آزمون T نشان داد شرکت در دوره های خاطره گویی به شکل گروهی در کاهش اضطراب مرگ سالمندان و افزایش امید به زندگی آنها موثر بوده است. از سوی دیگر بین متغیر امید به زندگی و اضطراب مرگ سالمندان رابطه منفی و معنی داری دیده شد. نتایج نشان می دهد می توان از خاطره گویی گروهی به عنوان یک روش درمانی کم هزینه و آسان برای افزایش امید به زندگی و کاهش اضطراب از مرگ سالمندان استفاده کرد.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر عزت نفس دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بوشهر | WORD
گی یاسمی نژاد 1390 و عزت نفس اسمیت 1967 بود. یافته ها نشان داد که آموزش مهارت های زندگی موجب بهبود عزت نفس آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل می شود. آموزش مهارت های زند گی موجب ارتقا مولفه های عزت نفس یعنی عزت نفس عمومی، خانوادگی، تحصیلی و اجتماعی در آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل می شود. نتیجه کلی تحقیق نشان می دهد که توجه به آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان می تواند تا حد زیادی بر عزت نفس دانش آموزان موثر باشد.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر کاهش افسردگي دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بوشهر | WORD
مشکلات بین فردی و احساس عدم لذت در آزمودنی های گروه آزمایش در مرحله پس آزمون بطور معناداری کمتر از گروه کنترل می باشد که نشان از تاثیر منفی آموزش مهارت های زندگی بر مولفه های افسردگی یعنی خلق افسرده، احساس بیهود گی، مشکلات بین فردی و احساس عدم لذت در آزمودنی های گروه آزمایش درمقایسه با گروه کنترل دارد. نتیجه کلی تحقیق نشان می دهد که توجه به آموزشمهارت های زندگی دانش آموزان می تواند تا حد زیادی بر کاهش علایم افسردگی دانش آموزان موثر باشد
فایل رایگان بررسي تاثير بازي هاي گروهي بر مهارت هاي اجتماعي و يادگيري کودکان پيش دبستاني شهرستان تنکابن | WORD
ورد بینه در روایی محتوا پرسشنامه مورد تایید متخصصین مربوطه قرار گرفت. تجچزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامه از طریق نرم افزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی (آزمون خی دو) انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که رابطه معناداری میان نوع بازی، نوع اسباب بازی و زمان بازی با مهارت های اجتماعی کودک وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد که تاثیر نوع بازی، نوع اسباب بازی وزمان بازی در هوش بیشتر از مهارت اجتماعی در کودکان پیش دبستانی است.
فایل رایگان بررسي تاثير هوش هيجاني بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان | WORD
مانع صعود به مراحل بالاتر از کودک می شود. هوش هیجانی جنبه ای از هوش است که در دستیابی افراد به موفقیت درابعاد مختلف زندگی، بیشتر از هوش شناختی ایفای نقش می کند. بررسی رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دغدغه ای است که در کشورهای مختلف به آن پرداخته شده است. در این پژوهش از روش مروری- کتابخانه ای استفاده شده است. و هدف این پژوهش nx می باشد. یافته ها در پژوهشحاضر نشان داده اند که هوش هیجانی در روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.
فایل رایگان بررسي رابطه بين روش هاي تدريس ترجيحي با يادگيري فردي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع ششم ابتدايي شهرستان رامسر | WORD
ا با استفاده از نرم افزار SPSS 20 در سطح توصیفی واستنباطی وآزمون فرضیه ها نیز از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین روش های تدریس ترجیحی شنیداری، دیداری خواندنی نوشتنی وجنبسی با پیشرفت تحصیلی ویادگیری دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان تنکابن رابطه مثبت معناداری وجود داشت، یعنی با افزایش روش های تدریس ترجیح داده شده از سوی دانش آموزان می توان انتظار داشت که پیشرفت تحصیلی ویادگیری آنان نیز افزایش یابد.
فایل رایگان بررسي رابطه تفکر مثبت با بهزيستي ذهني زنان خانه دار 25 تا 40 ساله شهرستان رفسنجان | WORD
نامحدود بودن جامعه تعداد 384 نفر از زنان خانه دار 25 تا 40 ساله شهرستان رفسنجان به عنوان حجم نمونه با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه مثبت اندیشی اینگرام و وینیسکی 1988 و پرسشنامه بهزیستی ذهنی کییزوماگیارمو 2003 بود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با ضریب همبستگی اسپیرمن و ضریب همبستگی تاوی بی کندال در سطح معناداری 0/05 نشان داد: بین تفکر مثبت و بهزیستی ذهنی رابطه معنی دار و مستقیم وجود دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه رضايت از زندگي با بهزيستي ذهني زنان خانه دار 25 تا 40 ساله شهرستان رفسنجان | WORD
که به علت نامحدود بودن جامعه تعداد 384 نفر از زنان خانه دار 25 تا 40 ساله شهرستان رفسنجان به عنوان حجم نمونه با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه رضایت از زندگی 2001 و پرسشنامه بهزیستی ذهنی کییزوماگیارمو 2003 بود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با ضریب همبستگی اسپیرمن و ضریب همبستگی تاوی بی کندال در سطح معناداری 0/05 نشان داد: بین رضایت از زندگی و بهزیستی ذهنی رابطه معنی دار و مستقیم وجود دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه عدالت سازماني با سلامت روان در ميان معلمان مقطع ابتدايي شهرستان مرودشت | WORD
توزیع گردید. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد سلامت روان گلدبرگ 1979 و عدالت سازمانی نیهوف ومورمن 1993 استفاده شده است. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه وبه ترتیب 0/87، 0/78 می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. که نتیجه آن وجود رابطه معنادار بین عدالت سازمانی با سلامت روان است. همچنین نتایج تحقیق نشان دادکه عدالت سازمانی قادر به پیش بینی ابعاد سلامت روان می باشد.
فایل رایگان بررسي رابطه نارسايي هيجاني با احساس شادي | WORD
ثبت و نارسایی هیجانی شادکامی را به صورت منفی پیش بینی می کند و از بین ابعاد احساس پیوستگی، بعدهای قابل درک بودن و کنترلپذیری به صورت مثبت قویترین پیش بینی کننده شادکامی و از بین ابعاد نارسایی هیجانی ناتوانی در شناسایی هیجانات به صورت منفی قوی ترین پیش بینی کننده شادکامی میباشد. همچنین نتایج پووهش نشان داد که احساس پیوستگی پیش بینی کننده قوی تری نسبت به نارسایی هیجانی برای شادکامی است وبطور کلی احساس پیوستگی بالا باعث شادی افراد می شود.
فایل رایگان بررسي عوامل تاثير گذار بر يادگيري مشارکتي | WORD
بحث می شود که در شرایط جدید محیطی که سرعت تحول و تغییر بسیار فزاینده است و رقابت خیلی شدید، تنها راه باقی ماندن در گردونه رقابت، یادگیری مستمر و تعاملی افراد با همدیگر و از یگدیگر است. در این تحقیق، با مطالعه و بررسی در میان مباحثی که به عنوان مباحث بسترساز مشارکت مشارکتی و پویایی آن در حوزه مدیریت مطرح شده اند، سعی شده است عوامل موثر بر توسعه یادگیری مشارکتی شناسایی، موانع یادگیری مشارکتی معرفی و روش های یادگیری مشارکتی نیز تعیین شوند
فایل رایگان بررسي عوامل مرتبط با عملکرد تيم هاي کاري در مراکز پيش دبستاني استان البرز | WORD
یار ومسئولیت و اعتماد متقابل بین اعضای تیم با عملکرد تیم های کاری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ولی این رابطه در خصوص نرمش و انعطاف پذیری اعضای تیم نسبت به یکدیگر و عملکرد تیم های کاری رابطه منفی وجود دارد. در نتیجه می توان گفت باید در مراکز پیش دبستانی با برقراری تناسب معنی دار بین اختیار و مسئولیت واگذاری به اعضای تیم، آزادی عمل لازم به اعضا داده شود تا باعث بروز مهارت های آن ها گردد به نوعی مدیریت تفویضی در مورد اعضای تیم اعمال گردد.
فایل رایگان بررسي ميزان آسيب پذيري جنسي نوجوانان مبتلا به سندروم داون، از نظر والدين و معلمان استان زنجان | WORD
ار توصیفی (فراوانی و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون T مستقل) به کار گرفته شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد با اینکه هر دو گروه والدین و معلمان به آسیب پذیری جنسی نوجوانان سندروم داون اشاره کردند اما بین نظرات والدین و معلمان، در زمینه میزان آسیب پذیری جنسی نوجوانان مبتلا به سندروم داون، تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین بین میزان آسیب پذیری جنسی نوجوانان سندروم داون دختر یا پسر نیز تفاوت معناداری از نظر والدین و معلمان مشاهده نشد.
فایل رایگان بررسي ويژگي هاي روانسنجي پرسشنامه ي استرس زندگي دانشجويي SLSI در دانشجويان دانشگاه فرهنگيان شيراز | WORD
9 خرده مقیاس فرعی از 0/60 تا 0/91 قرار داشت. روایی همگرایی از طریق همبستگی SLSI و خرده مقیاس های آن با GHQ-28 و خرده مقیاس های آن برآورد شد که از لحاظ آماری معنی دار و در جهت تایید فرضیه ها بود P> 0/05 دختران و پسران دانشجو در سطح استرس کلی و و منابع استرس تفاوتی نداشتند اما در سطح واکنش به استرس، دختران نمره ی بالاتری به دست آوردند. P> 0/01. در مجموع میتوان نتیجه گرفت که SLSI ابزاری روا و پایا برای سنجش استرس کلی، منابع استرس و واکنش در برابر استرس می باشد
فایل رایگان بررسي همه گيرشناسي و مقايسه دامنه امواج مغزي، عملکرد پيوسته ديداري حرکتي و عملکرد تحصيلي دانشجويان داراي علايم اختلال کمبود توجه همراه با بيش فعالي با دانشجويان عادي | WORD
مقیاس های آزمون عملکرد پیوسته یعنی خطای حذف، خطای تایید، پاسخ های صحیح و دامنه امواج مغزی بتا و تتا در نواحی Cz و C3 ، دامنه امواج مغزی بتا و تتا و ریتم حسی حرکتی در ناحیه C4 ، و همچنین معدل تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش حاکی از ضعف عملکرد پیوسته دیداری حرکتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی و نابهنجاری دامنه امواج مغزی بتا و تتا در نواحی CZ ، C3 و C4 و ریتم حسی حرکتی در ناحیه C4 است.
فایل رایگان بررسي هوش هيجاني و ارائه کاربردهاي آن | WORD
ه به روشی کتابخانه ای به مساله هوش هیجانی و کاربردهای آن می پردازد. در سال های اخیر هوش هیجانی مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته و از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است تحقیقات نشان می دهد که کسانی که از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند در کلیه عرصه های زندگی موفق ترند. هرچند میتوان گفت که هوش هیجانی جزو خصلت های ذاتی انسان به شمار میرود ولی با آموزش و درک و به کارگیری آن میتوان ضریب هوش هیجانی را در افراد بهبود بخشیده و تقویت نمود.
فایل رایگان تاثير آموزش مبتني بر روش نظام دار واکت بر عملکرد خواندن دانش آموزان پسر داراي نارساخواني مقطع ابتدايي شهر سرپل ذهاب | WORD
ری و مرادی( 1391 ) بود که روایی آن به شیوه صوری و محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه های تحقیق که استفاده از نرم افزار SPSS آزمون کوواریانس انجام شد نشان داد که آموزش با روش نظام دار واکت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی موثر است p=0/001 همچنین آموزش با روش نظام دار واکت بر هر یک از مولفه های توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی موثر است p=0/001
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر سلامت روان وعزت نفس دانش آموزان | WORD
ود. در روش تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون آماری t گروه های مستقل، استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های زندگی، سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان را بهبود می بخشد. همچنین تاثیرآموزش مهارت های زندگی بر نشانه های جسمانی و اضطراب و بی خوابی معنا دار بود اما برنارسا کنش وری اجتماعی و افسردگی معنا دار نبود؛همچنین تاثیرآموزش مهارت های ز ندگی بر عزت نفس کلی، عزت نفس اجت ماعی، عزت نفس تحصیلی معنادار بود اما بر عزت نفسخانوادگی معنادار نبود.
فایل رایگان تاثير مثبت انديشي در افزايش کارايي نيروي انساني و بالندگي سازماني | WORD
ران و رهبران منابع انسانی با مثبت گرایی و دستاوردهای بالقوه آن (سطح دانش)، 2 - عدم مهارت مدیران و رهبران منابع انسانی در پیاده سازی استراتژی ها و رویکردهای مثبت گرا در سازمان و (سطح مهارت)، 3 - خو گرفتن مدیران با رویکردهای سنتی منفی گرایانه مبتنی بر حل مسئله (سطح رفتار). جهت غلبه براینچالش ها و خلق یک سازمان مثبت گرا لازم است پژوهش های بومی بیشتری در زمینه مثبت گرایی صورت بگیرد و سطح آگاهی مدیران و رهبران در خلق یک سازمان مثبت گرا افزایش یابد.
فایل رایگان تبيين جايگاه بهداشت روان در قرآن کريم | WORD
و بهبود روابط اجتماعی گردد. در بین شیوه های مقابله، مقابله ی مذهبی از اهمیت و اثربخشی بیشتری جهت تامین بهداشت روان فرد و جامعه برخوردار است.نتیجه گیری: بنابراین میتوان گفت که سراسر قرآن کریم توصیه ها و آموزشهایی است که هر یک به نحوی در تعادل روانی و استمرار امیدواری و عزت نفس انسان ها موثرند. در حقیقت مفهوم بهداشت روان یا بهداشت روح در مفاهیم سکینه ، حیات طیبه ، قلب سلیم و نفس مطمئنه در سوره های فتح، نمل، صافات و فجر قرآن کریم خلاصه می شود.
فایل رایگان تربيت زبان و نقش آن در ارتقاء بهداشت روان عارفان مسلمان | WORD
ت. عارفان مسلمان که پیروی از شریعت را اساس کار طریقت خویش ساخته اند و در مسیر سیر و سلوک الهی از فایده های تربیت انبیاء و اولیای الهی (ع) برخوردار شدند، سخنان نغز و رفتارهای پسندیدهای که نشان از سلامت روان می باشد از خود بروز دادند که در متن های عربی به جای مانده از قرن دوم هجری به بعد به ما رسیده است.در این مقاله به روش توصیفی و تحلیلی سعی شده تا آموزههای تربیتی مربیان عرفانی در تربیت زبان و نقش آن در ارتقاء بهداشت روان مورد بررسی قرار گیرد
فایل رایگان تعيين اثر بخشي درمان شناختي- رفتاري بر ناتواني جنسي و اميد به زندگي زنان مبتلا به ديابت 30 الي 40 ساله درشهرستان آمل | WORD
تک متغیری آنکوا 9 استفاده گردید.نتایج بدست آمده نشان داد که درمان شناختی رفتاری می تواند سبک زندگی بیماران مبتلا به دیابت را در زمینه های رشد خود شکوفایی مسئولیت پذیری روابط بین فردی ، تغذیه ،فعالیت بدنی و مدیریت استرس تغیر داده و ناتوانیجنسی را کاهش دهد و امید به زندگی را افزایش دهد.در نهایت می توان اظهار داشت که درمان های منظم شناختی رفتاری می تواند سبک زندگی بیماران را بهبود بخشد و ناتوانی جنسی را کاهش دهد و امید به زندگی را توسعه دهد
فایل رایگان تعيين رابطه بين ابزار وجود و سخت کوشي با شادکمي دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر نوشهر | WORD
یل وریچی 1975 پرسشنامه سخت کوشی بارتون 1998 استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها در سطح توصیفی از جدول توزیع فراوانی داده ها وارائه نمودارهای مربوطه و در سطح استنباطی نیز از آزمون همبستگی پیرسون استفاده می گردد.نتایج نشان داد که بین ابراز وجود با شادکامی دانش آموزان مقطع دبیرستان رابطه وجوددارد وبین سخت کوشی با شادکامی دانش آموزان مقطع دبیرستان رابطه وجود دارد وهمچنین بین ابراز وجود با سخت کوشی دانش آموزان مقطع دبیرستان رابطه وجود دارد.
فایل رایگان توسعه اقدام پژوهي هاي منطبق بر يادگيري – ياددهي سازگار بامغز راهکاري براي ايجاد ارتباط موثر بين آزمايشگاه و کلاس درس | WORD
شود. به اعتقاد نگارندگان اگر پژوهش های علوم اعصاب شناختی درزمینه ی تعلیم و تربیت برای معلمان قابل درک نگردد، این پژوهش ها علیرغم اهمیت و ارزش فراوان خود تحول کارسازی در اندیشه و عمل معلمان و خروجی های نظام آموزشی ایجاد نخواهد کرد. به نظر می رسد اقدام پژوهی که پژوهشی برای ارتباط یافتههای یک پژوهشگر و کاربست آن در محیط کاری او است، روشی کارآمد و مناسب برای ایجاد جادهای دوطرفه بین عصب شناسی و آموزش در راستای مسیرهای آموزشی و عصب شناسی است.
فایل رایگان رابطه تيپ هاي شخصيتي (درون گرا و برون گرا) و بهداشت رواني با انگيزش تحصيلي در دانش آموزان ششم ابتدايي شهرستان مريوان | WORD
و تحلیل داده ها از آمار توصیفی؛ میانگین، انحراف استاندارد و آمار استنباطی؛ تحلیل واریانس، آزمون t ، رگرسیون چندگانه و آزمون همبستگی پیرسون با نرم افزارSpss استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد: 1 بین تیپ های شخصیتی (درون گرا و برون گرا) با انگیزش تحصیلی رابطه معنی داری وجود ندارد 2 بین ابعاد بهداشت روانی (علایم جسمانی و افسردگی) با انگیزش تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد 3 بین تیپ های شخصیتی دانش آموزان دختر و پسر تفاوتی معنی داری وجود دارد.