فایل رایگان بررسي رابطه عدالت سازماني با سلامت روان در ميان معلمان مقطع ابتدايي شهرستان مرودشت | WORD
امه بین معلمین توزیع گردید. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد سلامت روان گلدبرگ 1979 و عدالت سازمانی نیهوف ومورمن 1993 استفاده شده است. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه وبه ترتیب 0/87، 0/78 می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. که نتیجه آن وجود رابطه معنادار بین عدالت سازمانی با سلامت روان است. همچنین نتایج تحقیق نشان دادکه عدالت سازمانی قادر به پیش بینی ابعاد سلامت روان می باشد.
فایل رایگان بررسي رابطه نارسايي هيجاني با احساس شادي | WORD
می را به صورت مثبت و نارسایی هیجانی شادکامی را به صورت منفی پیش بینی می کند و از بین ابعاد احساس پیوستگی، بعدهای قابل درک بودن و کنترلپذیری به صورت مثبت قویترین پیش بینی کننده شادکامی و از بین ابعاد نارسایی هیجانی ناتوانی در شناسایی هیجانات به صورت منفی قوی ترین پیش بینی کننده شادکامی میباشد. همچنین نتایج پووهش نشان داد که احساس پیوستگی پیش بینی کننده قوی تری نسبت به نارسایی هیجانی برای شادکامی است وبطور کلی احساس پیوستگی بالا باعث شادی افراد می شود.
فایل رایگان بررسي عوامل تاثير گذار بر يادگيري مشارکتي | WORD
ین پیش فرض وارد بحث می شود که در شرایط جدید محیطی که سرعت تحول و تغییر بسیار فزاینده است و رقابت خیلی شدید، تنها راه باقی ماندن در گردونه رقابت، یادگیری مستمر و تعاملی افراد با همدیگر و از یگدیگر است. در این تحقیق، با مطالعه و بررسی در میان مباحثی که به عنوان مباحث بسترساز مشارکت مشارکتی و پویایی آن در حوزه مدیریت مطرح شده اند، سعی شده است عوامل موثر بر توسعه یادگیری مشارکتی شناسایی، موانع یادگیری مشارکتی معرفی و روش های یادگیری مشارکتی نیز تعیین شوند
فایل رایگان بررسي عوامل مرتبط با عملکرد تيم هاي کاري در مراکز پيش دبستاني استان البرز | WORD
یق و تنبیه، اختیار ومسئولیت و اعتماد متقابل بین اعضای تیم با عملکرد تیم های کاری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ولی این رابطه در خصوص نرمش و انعطاف پذیری اعضای تیم نسبت به یکدیگر و عملکرد تیم های کاری رابطه منفی وجود دارد. در نتیجه می توان گفت باید در مراکز پیش دبستانی با برقراری تناسب معنی دار بین اختیار و مسئولیت واگذاری به اعضای تیم، آزادی عمل لازم به اعضا داده شود تا باعث بروز مهارت های آن ها گردد به نوعی مدیریت تفویضی در مورد اعضای تیم اعمال گردد.
فایل رایگان بررسي ميزان آسيب پذيري جنسي نوجوانان مبتلا به سندروم داون، از نظر والدين و معلمان استان زنجان | WORD
ات، روش های آمار توصیفی (فراوانی و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون T مستقل) به کار گرفته شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد با اینکه هر دو گروه والدین و معلمان به آسیب پذیری جنسی نوجوانان سندروم داون اشاره کردند اما بین نظرات والدین و معلمان، در زمینه میزان آسیب پذیری جنسی نوجوانان مبتلا به سندروم داون، تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین بین میزان آسیب پذیری جنسی نوجوانان سندروم داون دختر یا پسر نیز تفاوت معناداری از نظر والدین و معلمان مشاهده نشد.
فایل رایگان بررسي ويژگي هاي روانسنجي پرسشنامه ي استرس زندگي دانشجويي SLSI در دانشجويان دانشگاه فرهنگيان شيراز | WORD
یب پایایی برای 9 خرده مقیاس فرعی از 0/60 تا 0/91 قرار داشت. روایی همگرایی از طریق همبستگی SLSI و خرده مقیاس های آن با GHQ-28 و خرده مقیاس های آن برآورد شد که از لحاظ آماری معنی دار و در جهت تایید فرضیه ها بود P> 0/05 دختران و پسران دانشجو در سطح استرس کلی و و منابع استرس تفاوتی نداشتند اما در سطح واکنش به استرس، دختران نمره ی بالاتری به دست آوردند. P> 0/01. در مجموع میتوان نتیجه گرفت که SLSI ابزاری روا و پایا برای سنجش استرس کلی، منابع استرس و واکنش در برابر استرس می باشد
فایل رایگان بررسي همه گيرشناسي و مقايسه دامنه امواج مغزي، عملکرد پيوسته ديداري حرکتي و عملکرد تحصيلي دانشجويان داراي علايم اختلال کمبود توجه همراه با بيش فعالي با دانشجويان عادي | WORD
ش فعالی در زیرمقیاس های آزمون عملکرد پیوسته یعنی خطای حذف، خطای تایید، پاسخ های صحیح و دامنه امواج مغزی بتا و تتا در نواحی Cz و C3 ، دامنه امواج مغزی بتا و تتا و ریتم حسی حرکتی در ناحیه C4 ، و همچنین معدل تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش حاکی از ضعف عملکرد پیوسته دیداری حرکتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی و نابهنجاری دامنه امواج مغزی بتا و تتا در نواحی CZ ، C3 و C4 و ریتم حسی حرکتی در ناحیه C4 است.
فایل رایگان بررسي هوش هيجاني و ارائه کاربردهاي آن | WORD
ه:
این مقاله به روشی کتابخانه ای به مساله هوش هیجانی و کاربردهای آن می پردازد. در سال های اخیر هوش هیجانی مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته و از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است تحقیقات نشان می دهد که کسانی که از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند در کلیه عرصه های زندگی موفق ترند. هرچند میتوان گفت که هوش هیجانی جزو خصلت های ذاتی انسان به شمار میرود ولی با آموزش و درک و به کارگیری آن میتوان ضریب هوش هیجانی را در افراد بهبود بخشیده و تقویت نمود.
فایل رایگان تاثير آموزش مبتني بر روش نظام دار واکت بر عملکرد خواندن دانش آموزان پسر داراي نارساخواني مقطع ابتدايي شهر سرپل ذهاب | WORD
ساخته ی کرمی نوری و مرادی( 1391 ) بود که روایی آن به شیوه صوری و محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه های تحقیق که استفاده از نرم افزار SPSS آزمون کوواریانس انجام شد نشان داد که آموزش با روش نظام دار واکت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی موثر است p=0/001 همچنین آموزش با روش نظام دار واکت بر هر یک از مولفه های توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی موثر است p=0/001
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر سلامت روان وعزت نفس دانش آموزان | WORD
ارت های زندگی بود. در روش تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون آماری t گروه های مستقل، استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های زندگی، سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان را بهبود می بخشد. همچنین تاثیرآموزش مهارت های زندگی بر نشانه های جسمانی و اضطراب و بی خوابی معنا دار بود اما برنارسا کنش وری اجتماعی و افسردگی معنا دار نبود؛همچنین تاثیرآموزش مهارت های ز ندگی بر عزت نفس کلی، عزت نفس اجت ماعی، عزت نفس تحصیلی معنادار بود اما بر عزت نفسخانوادگی معنادار نبود.
فایل رایگان تاثير مثبت انديشي در افزايش کارايي نيروي انساني و بالندگي سازماني | WORD
عدم آشنایی مدیران و رهبران منابع انسانی با مثبت گرایی و دستاوردهای بالقوه آن (سطح دانش)، 2 - عدم مهارت مدیران و رهبران منابع انسانی در پیاده سازی استراتژی ها و رویکردهای مثبت گرا در سازمان و (سطح مهارت)، 3 - خو گرفتن مدیران با رویکردهای سنتی منفی گرایانه مبتنی بر حل مسئله (سطح رفتار). جهت غلبه براینچالش ها و خلق یک سازمان مثبت گرا لازم است پژوهش های بومی بیشتری در زمینه مثبت گرایی صورت بگیرد و سطح آگاهی مدیران و رهبران در خلق یک سازمان مثبت گرا افزایش یابد.
فایل رایگان تبيين جايگاه بهداشت روان در قرآن کريم | WORD
قوا، طهارت دل و بهبود روابط اجتماعی گردد. در بین شیوه های مقابله، مقابله ی مذهبی از اهمیت و اثربخشی بیشتری جهت تامین بهداشت روان فرد و جامعه برخوردار است.نتیجه گیری: بنابراین میتوان گفت که سراسر قرآن کریم توصیه ها و آموزشهایی است که هر یک به نحوی در تعادل روانی و استمرار امیدواری و عزت نفس انسان ها موثرند. در حقیقت مفهوم بهداشت روان یا بهداشت روح در مفاهیم سکینه ، حیات طیبه ، قلب سلیم و نفس مطمئنه در سوره های فتح، نمل، صافات و فجر قرآن کریم خلاصه می شود.
فایل رایگان تربيت زبان و نقش آن در ارتقاء بهداشت روان عارفان مسلمان | WORD
ر مورد تاکید است. عارفان مسلمان که پیروی از شریعت را اساس کار طریقت خویش ساخته اند و در مسیر سیر و سلوک الهی از فایده های تربیت انبیاء و اولیای الهی (ع) برخوردار شدند، سخنان نغز و رفتارهای پسندیدهای که نشان از سلامت روان می باشد از خود بروز دادند که در متن های عربی به جای مانده از قرن دوم هجری به بعد به ما رسیده است.در این مقاله به روش توصیفی و تحلیلی سعی شده تا آموزههای تربیتی مربیان عرفانی در تربیت زبان و نقش آن در ارتقاء بهداشت روان مورد بررسی قرار گیرد
فایل رایگان تعيين اثر بخشي درمان شناختي- رفتاري بر ناتواني جنسي و اميد به زندگي زنان مبتلا به ديابت 30 الي 40 ساله درشهرستان آمل | WORD
لیل کوواریانس تک متغیری آنکوا 9 استفاده گردید.نتایج بدست آمده نشان داد که درمان شناختی رفتاری می تواند سبک زندگی بیماران مبتلا به دیابت را در زمینه های رشد خود شکوفایی مسئولیت پذیری روابط بین فردی ، تغذیه ،فعالیت بدنی و مدیریت استرس تغیر داده و ناتوانیجنسی را کاهش دهد و امید به زندگی را افزایش دهد.در نهایت می توان اظهار داشت که درمان های منظم شناختی رفتاری می تواند سبک زندگی بیماران را بهبود بخشد و ناتوانی جنسی را کاهش دهد و امید به زندگی را توسعه دهد
فایل رایگان تعيين رابطه بين ابزار وجود و سخت کوشي با شادکمي دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر نوشهر | WORD
ابرازوجود گمبریل وریچی 1975 پرسشنامه سخت کوشی بارتون 1998 استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها در سطح توصیفی از جدول توزیع فراوانی داده ها وارائه نمودارهای مربوطه و در سطح استنباطی نیز از آزمون همبستگی پیرسون استفاده می گردد.نتایج نشان داد که بین ابراز وجود با شادکامی دانش آموزان مقطع دبیرستان رابطه وجوددارد وبین سخت کوشی با شادکامی دانش آموزان مقطع دبیرستان رابطه وجود دارد وهمچنین بین ابراز وجود با سخت کوشی دانش آموزان مقطع دبیرستان رابطه وجود دارد.
فایل رایگان توسعه اقدام پژوهي هاي منطبق بر يادگيري – ياددهي سازگار بامغز راهکاري براي ايجاد ارتباط موثر بين آزمايشگاه و کلاس درس | WORD
اربردی حاصل می شود. به اعتقاد نگارندگان اگر پژوهش های علوم اعصاب شناختی درزمینه ی تعلیم و تربیت برای معلمان قابل درک نگردد، این پژوهش ها علیرغم اهمیت و ارزش فراوان خود تحول کارسازی در اندیشه و عمل معلمان و خروجی های نظام آموزشی ایجاد نخواهد کرد. به نظر می رسد اقدام پژوهی که پژوهشی برای ارتباط یافتههای یک پژوهشگر و کاربست آن در محیط کاری او است، روشی کارآمد و مناسب برای ایجاد جادهای دوطرفه بین عصب شناسی و آموزش در راستای مسیرهای آموزشی و عصب شناسی است.
فایل رایگان رابطه تيپ هاي شخصيتي (درون گرا و برون گرا) و بهداشت رواني با انگيزش تحصيلي در دانش آموزان ششم ابتدايي شهرستان مريوان | WORD
ت که برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی؛ میانگین، انحراف استاندارد و آمار استنباطی؛ تحلیل واریانس، آزمون t ، رگرسیون چندگانه و آزمون همبستگی پیرسون با نرم افزارSpss استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد: 1 بین تیپ های شخصیتی (درون گرا و برون گرا) با انگیزش تحصیلی رابطه معنی داری وجود ندارد 2 بین ابعاد بهداشت روانی (علایم جسمانی و افسردگی) با انگیزش تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد 3 بین تیپ های شخصیتی دانش آموزان دختر و پسر تفاوتی معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه ذهنيت فلسفي با بهره وري سازماني معلمان مقطع ابتدايي منطقه زرقان | WORD
سازمانی بوده است. پرسشنامه ذهنیت فلسفی که روایی محتوایی آن قبلا توسط سازندگان آن (ایرج سلطانی) 1375 تدوین واجرا وتوسط محمد علی زکی 1377 ومرتضایی مقدم 1380 مجددا اجرا شده است. تایید شده بود و پایایی آن نیز 0/79 گزارش شده و پایایی پرسشنامه بهره وری سازمانی 0/78 به دست آمد. نتایج تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که ذهنیت فلسفی با بهره وری سازمانی رابطه مثبت معنی دار دارد و هر سه مولفه ی ذهنیت فلسفی (جامعیت، تعمق و انعطاف پذیری)، قادر به پیش بینی بهره وری سازمانی می باشد.
فایل رایگان رابطه سبک هاي دلبستگي و ميزان تاب آوري دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بوشهر | WORD
ست آمده گویای آن است که سبک های دلبستگی با هم بر میزان تاب آوری دانش آموزان تاثیر معناداری دارند. سبک دلبستگی ایمن بر میزان تاب آوری دانش آموزان دارای اثر مثبت ومعنی داری می باشد. هم چنین سبک دلبستگی دو سوگرا بر میزان تاب آوری دانش آموزان منفی معنادار است. اما تاثیر سبک دلبستگی اجتنابی بر میزان تاب آوری دانش آموزان معنادار نیست. سبک های دلبستگی دوسوگرا و ایمن به ترتیب بهترین پیش بینی کننده های متغیر وابسته یعنی میزان تاب آوری دانش آموزان محسوب می شوند.
فایل رایگان رابطه هوش عاطفي در محيط کار و سلامت روان در بين معلمان ابتدايي شهرستان آق قلا | WORD
ستگی است.در این پژوهش مولفه هوش هیجانی به عنوان متغیر مستقل وسلامت روان متغیر وابسته درنظر گرفته شده بودند جامعه آماری تحقیق را معلمان ابتدایی شهرستان آق قلا در سال تحصیلی 96-95 تشکیل دادند. نمونه تحقیق تعداد 30 معلم ابتدایی بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. داده های جمع آوری شده با روش آماری توصیفی واستنباطی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفتند. نتایج نشان دادند که بین هوش هیجانی وسلامت روانی معلمان، رابطه معنی دار وجود دارد.
فایل رایگان رابطه ي صفات شخصيت، جو رواني- اجتماعي خانواده و احساس تنهايي با گرايش به مصرف مواد مخدر دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهرستان بشاگرد | WORD
ا گرایش مصرف مواد رابطه مثبت، سازش پذیری، تجربه پذیری، وظیفه شناسی و برون گرایی، با گرایش مصرف مواد مخدر رابطه منفی دارند و در رابطه چند متغیری، احساس تنهایی، جو روانی –اجتماعی خانواده، روان رنجوری، سازش پذیری، تجربه پذیری، وظیفه شناسی و برون گرایی، به ترتیب بیشترین رابطه را با گرایش به مصرف مواد مخدر در دانش آموزان داشتند. نتایج پژوهش حاضر بیانگر اهمیت صفات شخصیت، جو روانی- اجتماعی خانواده و احساس تنهایی با گرایش به مصرف مواد مخدر در نوجوانان است.
فایل رایگان ضرورت ارزشيابي دوره هاي آموزش ضمن خدمت در توانمند سازي عملکرد حرفه اي معلمان | WORD
زشی موجب می گردد تا مدیران و کارمندان اداره آموزش و پرورش تصویر روشن تری از چگونگی کم و کیف فعالیت های آموزشی به دست آورند. در حوزه آموزش و پروش نیز آموزش های ضمن خدمت که به منظور ادامه حیات، پویایی، سودمندی سازمان ایجاد و افزایش رضایت از حرفه برای کارمندان (دبیران) طراحی و اجرا می شود، مهم ترین عملکرد مدیریت در این حوزه می باشد. از این رو این تحقیق ضرورت آموزش کارمندان آموزش و پرورش به خصوص دبیران و روش های ارزیابی ار بخشی آموزشی را مورد بحث قرار می دهد.
فایل رایگان طرح ريزي در مشاوره ي مسير شغلي | WORD
ن بخش مهمی از رفتار شغلی است که به این موضوع می پردازد که فرد به چه میزان به مهارت خود در برنامه ریزی و طراحی یک مسیرمناسب شغلی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده اعتقاد دارد. در این مقاله به بررسی ماهیت طرح ریزی مسیر شغلی، عواملی که در طرح ریزی مسیرشغلی و حرفه ای دخالت دارد، طرح ریزی مسیرشغلی و مدل رشدی و عوامل کلیدی طرح ریزی مسیرشغلی مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت مطالعات و تحقیقاتی که پیرامون این متغیر صورت پذیرفته و سپس نتیجه گیری بیان می گردد.
فایل رایگان عصب روانشناختي خواندن | WORD
جنبه عصب – روانشناختی خواندن می باشد. در این پژوهش با بررسی کتاب ها و مقالات جدید در خصوص nx سعی شده است مسیر nx مشخص شود.. براساس پیشرفت های علمی، دیگر خواندن جایگاه تخصصی شده در مغز ندارد ویا براساس نیمکره چپ و راست به تفسیر موضوع خواندن پرداخت نمی شود. عصب روانشناسی خواندن تحت تاثیر جریان شکمی و جریان پشتی و هماهنگی لبه ای چهارگانه و فعالیت نزدیک و متاثر دو نیمکره حکایت دارد. این مقاله به تشریح چگونگی عملکرد چهار لب و دو نیمکر چپ وراست پرداخت خواهد. شد
فایل رایگان فراواني افسردگي درزنان باهمسران معتاددرسال 1397 | WORD
نامه جمعیت شناختی و پرسشنامه افسردگی بک می باشد.جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش زنان با همسران معتاد می باشند که از بین آنان با روش نمونه گیری در دسترس 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که 14 درصد زنان دچار افسردگی خفیف، 24 درصد دچار افسردگی متوسط و 30 درصد دچار افسردگی شدید بودند و 32 درصد آنان هیچ گونه افسردگی نداشتند.بین افسردگی با متغیرهای وضعیت اقتصادی و مدت زمان مصرف مواد توسط همسر ارتباط آماری معناداری یافت شد p<0/05
فایل رایگان مديريت و رهبري تحول در نظام نوين جهاني | WORD
اچارند اهداف شدن را به اهداف ماندن ترجیح دهند.به بیان دیگردر عصر حاضر، تحول، بازسازی و نوسازی یکی از ابعاد مهم سلامت سازمانی بوده و بنابراین، مدیریت تغییر در سازمان ها یکی از مشکل ترین وظائف مدیران پیشرو است. در همین راستا مقاله حاضر بر آن است که ضمن بیان اهمیت و ضرورت مدیریت تحول در روزگار کنونی، به بیان مختصر عوامل تسهیل کننده تغییر و بهسازی در سازمان ها و راهکارهای غلبه بر مقاومت ها و موانع موجود بر سر راه ایجاد تحولات و نوآوری های سازمانی بپردازد.
فایل رایگان مقايسه سازگاري اجتماعي در جوانان مجرم و غيرمجرم شهر کرمانشاه | WORD
به عنوان نمونه این پژوهش انتخاب شدند. ابزار استفاده شده در این پژوهش پرسشنامه سازگاری اجتماعی ویزمن و پی کل است. برای تحلیل داده ها از آزمون تجزیه و تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین سازگاری اجتماعی و مولفه های هفت گانه آن در جوانان مجرم و غیرمجرم تفاوت معناداری وجود دارد P<0/01 ، با توجه به اهمیت متغیرهای روانشناختی مانند سازگاری اجتماعی در پدیده جرم، توجه به آن گامی مهم در راستای کاهش این پدیده مخرب اجتماعی است
فایل رایگان مقايسه سازگاري، تاب آوري، نوجوانان خانواده هاي معتاد و عادي شهر مرودشت | WORD
رابی و سامانی، پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون، بوده است و نتایج تحلیل تی تست t-test گروه های مستقل و تحلیل مانوا حاکی از آن بود، که بین سازگاری، تاب آوری خانواده های معتاد و عادیتفاوت وجود دارد. افراد خانواده های معتاد نسبت به عادی از سازگاری پایین تری برخوردار هستند. بین ابعاد شایستگی فردی، اعتماد به غزایز فردی و کنترل در خانواده های معتاد و عادی تفاوت معنی داری وجود دارد بین ابعاد افسردگی و استرس در خانواده های معتاد و عادی تفاوت معنی داری وجود دارد
فایل رایگان مقايسه سيستم هاي مغزي فعال سازي/ بازداري رفتاري BAS و BIS و خصوصيات شخصيتي زنان مطلقه با زنان عادي | WORD
ه های درون گرایی و روانژندی نمره بالاتری کسب نمودند، همین طوردر سطح معنی داری سیستم بازداری بالاتر و سیستم فعال ساز پایین تری نسبت به گروه زنان عادی داشتند.بحث: با توجه به یافته های پژوهش، مبنی بروجود اختلاف معنی دار درمولفه های شخصیتی و سیستم های مغزی/رفتاری در دو گروه زنان عادی و زنان مطلقه، می توان انتظار داشت که زنان مطلقه نسبت به زنان عادی، رویدادهای استرس زا وعواطف ناخوشایند بیشتری تجربه کرده و در معرض آسیب پذیری و مشکلات روحی بیشتری قرارگیرند.
فایل رایگان مقايسه طرحواره هاي ناسازگار در مردان متاهل داراي روابط فرازناشويي با مردان فاقد روابط فرازناشويي | WORD
داد که بین گروه ها در طرحواره های طرد و بریدگی P> 0.001 ، محدودیت مختل P> 0.03 و گوش به زنگی P> 0.002 تفاوت معنادار وجود دارد اما بین سایر طرحواره ها تفاوت معناداری مشاهده نشد. برای بررسی چگونگی این تفاوت بین گروه ها از آزمون تعقیبی استفاده شد و نتایج نشان داد که در طرحواره های حوزه طرد و بریدگی و گوش به زنگی و عملکرد مختل تفاوت به نفع افراد دارای رابطه فرازناشویی است بدین معنا که افراد این گروه نسبت به گروه مورد مقایسه از این طرحواره ها بیشتر برخوردار هستند