فایل رایگان مبانی نظری شناسایی علل مشترک و اختلاف زنجیره تامین ناب و چابک و ارائه راهکارهایی جهت توسعه و افزایش سرعت

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل رایگان مبانی نظری شناسایی علل مشترک و اختلاف زنجیره تامین ناب و چابک و ارائه راهکارهایی جهت توسعه و افزایش سرعت :

دید کلی :
هدف از این فایل رایگان مبانی نظری شناسایی علل مشترک و اختلاف زنجیره تامین ناب و چابک و ارائه راهکارهایی جهت توسعه و افزایش سرعت می باشد


توضیحات کامل :

استراتژی ناب بر کارایی تولید و بهبود زمان پاسخگویی به مشتریان تاثیر دارد. در تولید ناب، بر مواردی از قبیل کاهش زمان آماده‌سازی، کاهش حجم دسته تولیدی، استفاده از کانبان، برنامه‌ریزی دقیق تولید، تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه تاکید می‌شود.

 

 

 

هدف از تولید ناب، حذف اتلاف‌ها، کاهش موجودی در جریان ساخت، افزایش سرعت مواد در زنجیره تأمین، و کاهش زمان آماده سازی در فرایند تولید و حمل و نقل می‌باشد. تولید ناب همچنین یک فرهنگ حیاتی برای کاهش اتلاف‌ها در سیستم لجستیک است. هزینه حمل و نقل، 15 تا 40 درصد قیمت تمام شده محصولات است. لذا با کاهش موجودی‌ها و حمل‌ونقل‌ها در سیستم لجستیک از طریق به‌کارگیری تولید ناب، کاهش چشمگیری در قیمت تمام شده روی خواهد داد و در نتیجه، توان رقابتی شرکت بالا خواهد رفت و فرایند‌های کسب و کار بهبود خواهد یافت.

 

 

استراتژی چابک بر کارایی تولید و بهبود زمان پاسخگویی به مشتریان تاثیر دارد.تکنیک چابک نیز یکی دیگر از انواع تکنیک های زنجیره تامین می باشد که به انعطاف پذیری می نگرد و بر پاسخگویی به تغییرات غیرقابل پیش بینی بازار و سود جستن از این تغییرات به وسیله ی تحویل سریع و انعطاف پذیری در حجم و نوع محصول متمرکز است(واندمبس،206) الگوهای ناب و چابک امروزه مورد توجه بسیاری از شرکت های تولیدی که به دنبال بهبود در عملکردشان بوده اند، قرار گرفته است(رزمی، ).

 

 

 

این نوشتار فصل دوم پایان نامه توسعه زنجیره تامین با تلفیق استراتژی های ناب و چابک می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل رایگان مبانی نظری شناسایی علل مشترک و اختلاف زنجیره تامین ناب و چابک و ارائه راهکارهایی جهت توسعه و افزایش سرعت
فهرست مطالب
چکیده            

 


فصل دوم ادبیات تحقیق
مقدمه
2-1- استراتژی های بازاریابی 
2-1-1- مفهوم استراتژی
2-1-2- استراتژی بازاریابی
- بخش بندی بازار
2-1-4- هدف گیری بازار
2-1-5- جایگاه یابی محصول
2-1-6- آمیخته بازاریابی
2-2- ویژگیهای زنجیرههای تأمین ناب، چابک 
2-2-1- زنجیره تأمین
-   نقطه انفصال در زنجیره تأمین
2-2-2- الگوی ناب
2-2-2- 1- مفهوم ناب بودن
2-2-2- 2- زنجیره تأمین ناب
2-2-2- 3- محدودیتهای الگوی ناب
2-2-3- الگوی چابک
2-2-3-1- تعریف چابکی 
- مفهوم چابکی
تشریح دو مدل مفهومی
مدیریت تغییر و ریسك:
توانمندسازی:
2-2-3-3- زنجیره تأمین چابک
2-2-3-4- محدودیتهای الگوی چابک
2-2-4- زنجیره تأمین ناب/چابک  
بررسی تفاوتهای ساختاری زنجیرهتأمینهای ناب و چابک(حاجی زاده ،  1389: 137).
2-2-4- 1- بررسی تفاوتهای ساختاری زنجیرهتأمینهای ناب و چابک
1- مقایسه الگوهای ناب و چابک از نظر ارزش از دیدگاه مشتری
2- مقایسه کارایی و پاسخگویی زنجیره تأمین
شکل 2-2-  نمودار هزینه پاسخگویی( استراتوت و واربورتون ، 2003: 185).
3- مقایسه ویژگی های زنجیره تأمین در الگوهای ناب و چابک
 ویژگی های مشترک که در هر دو الگو از اهمیت یکسان و بالایی برخوردار هستند مانند:
استفاده از دانش بازار: 
یکپارچگی جریان ارزش: 
کاهش زمان تحویل:
 ویژگی های مشابه که در این دو الگو از اهمیت تقریباً مشابهی برخوردارند مانند:
حذف تلفات: 
تغییر ساختار پذیری سریع: 
ویژگی های متفاوت که اهمیت آنها در این دو الگو کاملاً متفاوت است مانند:
 یکنواختی تقاضا و زمانبندی هموار: 
 قدرت بقاء:
4- مقایسه الگوهای ناب و چابک در زنجیره تأمین با توجه به نوع محصول و دوره عمر آن
 محصولات استاندارد:
 محصولات ابداعی: 
 محصولات ترکیبی: 
2-2-4- 2- رویکرد پیشنهادی در مقایسه الگوهای ناب و چابک
جدول2-1- مقایسه بین زنجیرههای تأمین ناب، چابک و ناب/چابک ( کریستوفر ، 2001 ؛ 138 ) .
2-3 شرکت مجتمع صنعتی پروتئینی شام 
2-4 - پیشینه تحقیق
- پیشینه داخلی 
2-3-2- پیشینه خارجی    
الگوی مفهومی یا نظری تحقیق
خلاصه فصل    

 

منابع

لینک کمکی