فایل رایگان مبانی نظری نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل رایگان مبانی نظری نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه :

دید کلی :
این مبانی نظری در میان دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی انجام می‌شود و به بررسی تاثیر خودکارآمدی بر قصد کارآفرینی با استفاده از شاخص‌های خودکارآمدی می‌پردازد.


توضیحات کامل :

کارآفرینی مفهومی است که همراه با خلقت بشر وجود داشته‌است. مروری بر ادبیات کارآفرینی نشان می‌دهد که مفهوم کارآفرینی اولین بار توسط اقتصاددانان مطرح شد. سپس با توجه به اهمیت و نقش کارآفرینی در شکل‌گیری تحولات اقتصادی در جوامع، دانشمندان علوم اجتماعی نیز به بررسی ویژگی‌های فردی و اجتماعی کار‌آفرینی پرداختند (2008:281 Baren، 1991:209  Ajzen).


 

کارآفرینی یکی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی به‌شمار می‌رود که منافع متنوعی را برای جامعه به دنبال دارد. وان درلیند (2000) معتقد است که در میان همه مهارت‌های مورد نیاز فارغ‌التحصیلان، مهارت کارآفرینی ارزشمندترین مهارتی است که اشخاص هوشمند برای مقابله با چالش‌های اساسی قرن بیست و یکم به‌ویژه معضل بیکاری باید به آن مجهز باشند. بر طبق نظر کمیسیون اروپا (2003) و وانپراگ و ورسلود  (2007) کارآفرینی موجب نوآوری، ایجاد شغل، توسعه منابع انسانی و برآوردن رضایت مشتریان می گردد. اما تحقیقات بوسما و همکاران  (2008) نشان می‌دهد که فقط درصد کمی از جامعه وارد فعالیت‌های کارآفرینانه می‌شوند. چنین شواهدی محققین را در به‌کارگیری مدل‌ها و تئوری‌های شناختی‌- اجتماعی برای شناسایی قصد کارآفرینی به‌ویژه در راستای برنامه‌ریزی‌های شغلی جوانان تحت تأثیر قرار داده‌است ((van Gelderen ,2008  .

 

 


هدف اصلی انجام این تحقیق بررسی تاثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر تقویت قصد کارآفرینی دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی می‌باشد. 

 

 

 

 

 

 

فایل رایگان مبانی نظری نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه
فهرست مطالب

 

فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق12
1-2- مقدمه13
2-2- مفهوم‌شناسی کارآفرینی13
3-2-    مفهوم کارآفرینی از دیدگاه علوم رفتاری18
4-2-    قصد کارآفرینانه 20
5-2- خودکارآمدی کارآفرینانه27
6-2-    مدل‌های قصد کارآفرینی و خودکارآمدی36
1-6-2- مدل بوید و وزیکیس36
2-6-2- مدل آجزن و شاپیرو38
3-6-2- مدل لینان43 
4-6-2- مدل مفهومی قصد کارآفرینی44 
5-6-2- مدل فرآیند کارآفرین نوظهور47
7-2-    مدل مفهومی تحقیق48

 

 


منابع و ماخذ

 

 

لینک کمکی