فایل رایگان مقاله تحليلي بر کارکرد دولتهاي جمهوري اسلامي ايران در جهت اسلامي سازي اقتصاد
لینک مرتبط » فایل رایگان مقاله تحليلي بر کارکرد دولتهاي جمهوري اسلامي ايران در جهت اسلامي سازي اقتصاد
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش نظريه? ذهن بر مهارت اجتماعي و مشکلات رفتاري دانشآموزان داراي اختلال يادگيري ويژه با آسيب خواندن | WORD
یاس مهارتهای اجتماعی بیانگر تفاوت معنادار میان گروهها است (0001>p).نتیجهگیری: یافتههای پژوهش نشان داد آموزش روش نظریه ذهن باعث افزایش مهارتهای اجتماعی و کاهش مشکلهای رفتاری دانشآموزان اختلال یادگیری ویژه با آسیب خواندن شده است.
فایل رایگان مقاله مقايسه? انعطافپذيري روانشناختي نوجوانان عادي با نوجوانان پسر بدسرپرست و بيسرپرست نگهداريشده در مراکز تحت سرپرستي بهزيستي شهر کرمان | WORD
تحلیل شد. یافتهها: نتایج نشان داد که تفاوت دو گروه در انعطافپذیری شناختی معنادار است (0001>p)؛ بدینصورت كه نوجوانان بدسرپرست و بیسرپرست درمقایسه با همتایان عادی خود میـزان انعطافپذیری شناختی کمتری دارند.نتیجهگیری: یافتههای این مطالعـه، نقش متغیرهای روانشناختی ازجمله انعطافپذیری شناختی را در نوجوانان بدسرپرست و بیسرپرست و نیز لزوم بهرهگیری از روشهای نوین رواندرمانی را درجهت افزایش آن بـیش از پـیش برجسته میسازد.
فایل رایگان مقاله مدليابي انطباقپذيري خانواده? کودکان مبتلا به اوتيسم براساس سبک مقابله با استرس مسئلهمدار با ميانجيگري استرس ادراکشده? والدين | WORD
و معنادار (021β= و 0001p) و بین اضطراب ادراکشده والدین با انطباقپذیری کودکان دارای اوتیسم رابطه معکوس و معناداری مشاهده میشود (038β=- و 0001p). همچنین اضطراب ادراکشده والدین در رابطه انطباقپذیری با سبک مقابله با استرس مسئلهمدار در خانواده کودکان مبتلا به اوتیسم نقش میانجی دارد.نتیجهگیری: براساس یافتههای این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که استرس و سبک مقابله مسئلهمدار والدین در انطباقپذیری خانواده دارای فرزند اوتیسم مؤثر است.
فایل رایگان مقاله بهکارگيري تحليل مسير در تعيين رابطه سبکهاي دلبستگي با شدت علائم يائسگي: بررسي نقش ميانجيگري احساس گناه جنسي و مکانيزمهاي دفاعي | WORD
روانرنجوری (024) معنادار بود (001>p). اثر سبک دلبستگی دوسوگرا بر شدت علائم یائسگی (018)، از طریق احساس گناه جنسی (021) و از طریق مکانیزمهای دفاعی ناپخته و روانرنجوری (020) معنادار بود (001>p). نتیجهگیری: بر اساس یافتهها، مدل نظری پژوهش تأیید شد و میتوان گفت بخشی از علائم یائسگی زنان دلبست ناایمن (اجتنابی و دوسوگرا) که احساس گناه جنسی بیشتری تجربه میکنند و از مکانیزمهای دفاعی ناپخته و روانرنجور استفاده میکنند، نتیج جسمانیسازی است.
فایل رایگان مقاله تعيين اثربخشي رويکردهاي مبتني بر معنويت و مذهب بر ميزان نشانههاي افسردگي يک مطالعه متاآناليز | WORD
از: چک لیست تحلیل محتوا و نرمافزار CAM2. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد انداز اثر رویکردهای مبتنی بر مذهب و معنویت بر کاهش نشانههای افسردگی 085 بود (0001>p) این انداز اثر مطابق جدول کوهن در حد بالا ارزیابی شد.نتیجهگیری: با توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی ایران، انداز کارایی درمانهای مبتنی بر معنویت و مذهب، در کاهش نشانههای افسردگی مشخص شد. بنابراین بهتر است درمانگران در درمانهای خود بافت فرهنگی و مذهبی جامعه را نیز در نظر بگیرند.
فایل رایگان مقاله تأثير بازيهاي ويدئويي بر رفتار کودکان داراي اختلال طيف اتيسم | WORD
والدین، 1967) بود. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از تحلیل کواریانس در سطح معناداری 005 و نرمافزار SPSS23 انجام گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که انجام بازیهای ویدئویی توانست تأثیر معناداری بر بهبود رفتارهای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم داشته باشد (0002=p). نتیجهگیری: باتوجه به یافتهها، انجام بازیهای ویدئویی موجب بهبود رفتار کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم میشود. از اینرو بازیهای ویدئویی برای این کودکان توصیه میگردد.
فایل رایگان مقاله مقايسه? اثربخشي درمان برنامه? زماني پارادوکسي، درمان مواجههسازي و جلوگيري از پاسخ و دارودرماني بر کاهش علائم بيماران مبتلا به اختلال وسواسياجباري | WORD
ی و درمان مواجهه و جلوگیری از پاسخ مقادیر شاخص پایا بیشتر از مقدار ملاک (196) بود که نشان از معناداری این دو درمان داشت (005>p). شاخص پایا، معناداری بالینی و درصد بهبود برنامه زمانی پارادوکسی از درمان مواجه و جلوگیری از پاسخ و دارودرمانی در هر سه آزمودنی و در مجموع، بهتر بود.نتیجهگیری: براساس یافتههای این پژوهش درمان برنامه زمانی پارادوکسی، روش مناسب و زودبازدهی برای کاهش علائم وسواس است و میتواند بهعنوان درمان پیشنهادی، استفاده شود.
فایل رایگان مقاله تأثير درمان فراشناختي بر شاخصهاي سلامت عمومي و خودکارآمدي و ادراک بيماري در بيماران کرونر قلبي | WORD
ر نمره کل سلامت عمومی و خودکارآمدی و ادراک بیماری بهترتیب 6367 و 5480 و 542 و در پسآزمون بهترتیب 4645 و 6613 و 5846 است. نتایج آنالیز کواریانس مشخص کرد درمان فراشناخت بهطور معناداری موجب کاهش مشکلهای سلامت عمومی و افزایش خودکارآمدی و ادراک بیماری بیماران میشود (005>p). نتیجهگیری: باتوجه به یافتهها، درمان فراشناختی میتواند درمان مناسبی جهت افزایش سلامت عمومی و خودکارآمدی و همچنین تعدیل ادراک بیماری در بیماران مبتلا به کرونر قلبی باشد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي طرحوارهدرماني گروهي بر افزايش رضايت زناشويي و کاهش فرسودگي زناشويي زنان مبتلا به پرخوري عصبي | WORD
حله پسآزمون بهطور معناداری کمتر از میانگین نمره فرسودگی زناشویی در گروه کنترل است (005>p). همچنین براساس یافتهها، میانگین نمره کل رضایت زناشویی گروه آزمایش در مرحله پسآزمون بهصورت معناداری بیشتر از میانگین آن در گروه کنترل بهدست آمد (005>p). نتیجهگیری: تأثیر طرحوارهدرمانی بهشکل گروهی در افزایش رضایت زناشویی و کاهش فرسودگی آن، دارای مفاهیم نظری و عملی مهمی است که میتواند در کلینیکهای مشاوره و رژیمدرمانی استفاده شود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي رفتاردرماني ديالکتيکي بهشيوه? گروهي بر ذهنآگاهي و مهارتهاي بينفردي دانشجويان زن مبتلا به افسردگي | WORD
ردگی مؤثر بود؛ اما در بهبود مهارتهای بینفردی آنها تأثیری نداشت.نتیجهگیری: براساس یافتههای این پژوهش رفتاردرمانی دیالکتیکی بهشیوه گروهی موجب ارتقای ذهنآگاهی دانشجویان زن مبتلا به افسردگی میشود؛ اما در بهبود مهارتهای بینفردی آنها تأثیرگذار نیست؛ بنابراین، مداخله مذکور بهعنوان درمانی مؤثر میتواند در بهبود نشانههای افسردگی کاربرد داشته باشد و میتوان با اجرای آن به بهترشدن وضعیت مبتلایان به افسردگی کمک کرد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش برنامه فرزندپروري مثبت بر کاهش اضطراب و پرخاشگري کودکان مبتلا به تالاسمي | WORD
گرفته شد. برای تحلیل دادهها از آزمون t مستقل و t وابسته و تحلیل کوواریانس استفاده شد و از نرمافزار SPSS نسخ 22 کمک گرفته شد.یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد هشت جلسه برنام فرزندپروری مثبت موجب کاهش اضطراب کودکان (0001≥p) و کاهش پرخاشگری کودکان (0001≥p) مبتلا به تالاسمی شد.نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهش میتوان از برنام فرزندپروری مثبت بهعنوان یک روش درمانی مؤثر برای درمان اضطراب و پرخاشگری کودکان مبتلا به تالاسمی استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي شناختدرماني مبتنيبر ذهنآگاهي بر افسردگي و اضطراب و تابآوري زنان افسرده? سرپرست خانوار شهر تهران | WORD
یانس) توسط نرمافزار SPSS نسخه 21 تجزیهوتحلیل شد.یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد میزان اضطراب (0032=p) و افسردگی (0028=p) زنان سرپرست خانوار تحت مداخله شناختدرمانی مبتنیبر ذهنآگاهی بهطور معناداری کاهش یافت؛ اما این مداخله بر متغیر تابآوری تأثیر معناداری نداشت (0147=p).نتیجهگیری: براساس نتایج این پژوهش به درمانگران نشان میدهد که میتوانند برای کاهش اضطراب و افسردگی از شناختدرمانی مبتنیبر ذهنآگاهی استفاده کنند.
فایل رایگان مقاله تغييرات پارامترهاي اسپيرومتري زنان چاق مبتلا به آسم خفيف در پي تمرينات منتخب هوازي | WORD
هها: نتایج حاصل از تحلیل آماری نشان داد که هشت هفته تمرین هوازی، بر افزایش تهویه ارادی ماکزیمم (0003=p)، سرعت جریان هوای بازدمی (0024=p)، ظرفیت حیاتی ریوی و حجم خروجی (0001>p) و سرعت اوج بازدمی (0002=p) در گروه تمرینات منتخب افزایش معنادار داشت.نتیجهگیری: یافتهها نشان داد که انجام منظم ورزشهای هوازی باعث بهبود در علائم حیاتی بیماران مبتلا به آسم خفیف میشود. از اینرو، در درمان بیماران مبتلا به آسم، ورزشهای هوازی بهصورت منظم توصیه میشود.
فایل رایگان مقاله نقش شفقت به خود و تحمل پريشاني در سلامت اجتماعي زنان سرپرست خانوار | WORD
فته شد.یافتهها: نتایج نشان داد بین شفقت به خود با سلامت اجتماعی (0627=r و 0001>p) و تحمل پریشانی با سلامت اجتماعی (0545=r و 0001>p) ارتباط مستقیم و معناداری مشاهده شد. همچنین شفقت به خود (0603=r و 0001>p) و تحمل پریشانی (0517=r و 0001>p) بهشکل معناداری، توانایی پیشبینی سلامت اجتماعی را داشتند.نتیجهگیری: براساس یافتههای این پژوهش نتیجهگیری میشود با ارتقای شفقت به خود و تحمل پریشانی، میتوان زمینه بهبود سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار را فراهم کرد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش گروهي مديريت خشم بر افزايش کنترل خشم دختران بزهکار شهر تهران | WORD
عآوریشده از طریق آزمون کوواریانس تجزیهوتحلیل شد.یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش گروهی مدیریت خشم بر بهبود کنترل خشم دختران بزهکار تأثیر دارد (0001>p).نتیجهگیری: نتایج تحقیق نشان داد که آموزش گروهی مدیریت خشم بر کنترل خشم دختران بزهکار مؤثر است. نتایج این پژوهش به مسئولین مراکز اصلاح و تربیت کمک خواهد کرد تا با آموزش گروهی مدیریت خشم در برنامههای خود باعث کاهش خشم بزهکاران و در نتیجه پیامدهای ناگوار آن گردند.
فایل رایگان مقاله اثربخشي گروهدرماني مبتنيبر پذيرش و تعهد بر رفتارهاي خودمراقبتي و رضايت از زندگي در بيماران مبتلا به ديابت نوع دو | WORD
سخه 22 و آزمون تحلیل کوواریانس تکمتغیره استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که تفاوت معناداری در میانگین نمرات رفتارهای خودمراقبتی و رضایت از زندگی در افراد گروه آزمایش قبل و بعد از انجام مداخله وجود دارد (005>p)؛ اما این تغییرات در گروه کنترل معنادار نبود. نتیجهگیری: استفاده از گروهدرمانی مبتنیبر پذیرش و تعهد، بهعنوان مداخله آموزشی اثربخش، رفتارهای خودمراقبتی و رضایت از زندگی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو را ارتقا میبخشد.
فایل رایگان مقاله مقايسه? پنج عاملي بزرگ شخصيت و دلبستگي ادراکشده و خودکارآمدي نوجوانان بزهکار و بهنجار | WORD
ی تفاوت معناداری مشاهده شد. بدینصورت که میزان خودکارآمدی نوجوانان بزهکار کمتر از نوجوانان عادی بود (0001>p). نتیجهگیری: براساس یافتههای این پژوهش ویژگیهای شخصیتی و دلبستگی ادراکشده و خودکارآمدی ازجمله عوامل روانی مؤثر در بُعد رفتارهای جامعهستیزانه است؛ بنابراین توجه به حوزه دلبستگی در دوران کودکی توسط والدین و اهمیت ویژگیهای شخصیت میتواند در ایمننگهداشتن کودکانونوجوانان دربرابر جرمهای احتمالی تأثیرگذار باشد.
فایل رایگان مقاله بررسي اثربخشي آموزش نظريه? ذهن بر کفايت اجتماعي و خويشتنداري کودکان سندروم داون | WORD
ده شدند. در گروه آزمایش 12 جلسه آموزش نظریه ذهن صورت گرفت. دادهها در سطح آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس) توسط نرمافزار SPSS نسخه 21 تجزیهوتحلیل شدند. یافتهها: نتایج نشان داد آموزش نظریه ذهن بر کفایت اجتماعی (0001>p) و خویشتنداری (0001>p) کودکان گروه آزمایش تأثیر معنادار داشته است. نتیجهگیری: باتوجه به نتایج حاصل، آموزش نظریه ذهن باعث بهبود کفایت اجتماعی و خویشتنداری در کودکان سندروم داون میشود.
فایل رایگان مقاله تأثير آموزش نوروفيدبک بر علائم کودکان مبتلا به اختلال نارسايي توجه / فزونکنشي | WORD
رسایی توجه غالب در مرحل پیشآزمون از 328±1320 به 193±620 در مرحل پسآزمون، در نوع غالب فزونکنشی تکانشگری در مرحل پیشآزمون از 304±1500 به 263±1006 در مرحل پسآزمون و در نوع سندروم کامل در مرحل پیشآزمون از 483±2833 به 386±1626 در مرحل پسآزمون شد (0001>p).نتیجهگیری: با توجه به نتایج پیشنهاد میشود از آموزش نوروفیدبک بهعنوان یک روش اثربخش در کنار سایر روشهای درمانی برای کاهش نشانههای اختلال نارسایی توجه / فزونکنشی کودکان استفاده شود.
فایل رایگان مقاله نقش پيشبينيکنندگي انعطافپذيري روانشناختي و راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان بر افسردگي و اضطراب و استرس مبتلايان به ديابت نوع دو | WORD
شناختی متغیر پیشبینیکننده برای افسردگی و اضطراب بود (005>p) و انعطافپذیری روانشناختی و راهبردهای سازگار شناختی تنظیم هیجان پیشبینیکنند استرس بودند (0001>p).نتیجهگیری: بهطور کلی افرادی با راهبرد سازگار تنظیم هیجان و انعطافپذیری روانشناختی بیشتر، افسردگی، اضطراب و استرس کمتری دارند؛ لذا انجامدادن اقدامات مناسب برای افزایش راهبرد سازگار تنظیم هیجان و انعطافپذیری روانشناختی در بیماران مبتلا به دیابت پیشنهاد میشود.
فایل رایگان مقاله مدلسازي نقش سيستم حملونقل عمومي در ميزان حضور افراد داراي ناتواني در فضاهاي شهري (مطالعه موردي: شهر اصفهان) | WORD
، ایمنی و امنیت و آسایش) که با عنوان کیفیت سیستم حملونقل در مدل ارائه شده بودند و متغیر وابسته (میزان حضور در فضاهای عمومی)، معنادار بود. بهعبارت دیگر، یک واحد تغییر در کیفیت حملونقل عمومی، حضورپذیری در فضاهای شهری را تا 96درصد تغییر میداد.نتیجهگیری: نتایج بهدستآمده حاکی از آن است که انجامدادن اقدامات لازم برای مناسبسازی حملونقل همگانی شهر اصفهان، در میزان حضور اجتماعی افراد دارای ناتوانی در شهر، نقش مؤثری ایفا میکند.
فایل رایگان مقاله رابطه? بين اختلالهاي مرتبط با اضطراب و تکانشگري با تعامل با همسالان در دانشآموزان مبتلا به نارسايي توجه/فزونکنشي | WORD
ستفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که تعامل با همسالان تنها با دو مولفه مربوط به اختلالهای مرتبط با اضطراب یعنی مؤلفههای اضطراب اجتماعی (0031=p) و مدرسههراسی (0044=p) معنادار است. همچنین بین تعامل با همسالان و تکانشگری رابطه منفی و معناداری وجود دارد (0001>p). نتیجهگیری: از بین پنج خردهمولفه اختلالهای مرتبط با اضطراب تنها دو مولفه اضطراب اجتماعی و مدرسههراسی میتواند بهعنوان متغیرهای پیشبین تعامل با همسالان در کودکان مطرح باشد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي برنامه? آموزشي تنظيم شناختي-هيجاني بر مهارتهاي اجتماعي دانشآموزان با آسيب شنوايي | WORD
ههای همکاری و ابراز وجود تفاوت معنادار مشاهده میشود (0001>p). مؤلفه خویشتنداری نیز تفاوت معناداری دارد (0009=p) و برنامه آموزش تنظیم شناختی–هیجانی استفادهشده در پژوهش بر گروه آزمایش تأثیر بیشتری داشت. نتیجهگیری: یافتههای پژوهش حاضر مشخص کرد که برنامه آموزش تنظیم شناختی–هیجانی تأثیر معناداری بر افزایش مهارتهای اجتماعی و مؤلفههای آن دارد؛ درنتیجه این برنامه روش مؤثری جهت بیشترشدن مهارتهای اجتماعی کودکان با آسیب شنوایی است.
فایل رایگان مقاله مقايسه? اثربخشي آموزش ذهنآگاهي با آموزش اختصاصيسازي حافظه? سرگذشتي بر راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان بيماران همودياليزي | WORD
ش ذهنآگاهی و آموزش اختصاصیسازی حافظه سرگذشتی و کنترل، در مرحله پسآزمون بیماران همودیالیزی تفاوت وجود دارد (0001>p). همچنین بین راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مثبت و منفی سه گروه مذکور، در مرحله پیگیری بیماران همودیالیزی تفاوت مشاهده میشود (0001>p). نتیجهگیری: براساس یافتههای این مطالعه میتوان از مداخلههای ذهنآگاهی با آموزش اختصاصیسازی حافظه در افزایش استفاده از راهبردهای شناختی تنظیم هیجان بیماران تحت همودیالیز بهره برد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر انعطافپذيري شناختي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي گرگان | WORD
ازهگیریهای مکرر تجزیهوتحلیل شدند.یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل نشان داد که اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در پسآزمون در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه بر شاخص انعطافپذیری شناختی معنادار بود (0001>p). همچنین درمان مذکور در مرحل پیگیری در گروه آزمایش ماندگار بود (0001>p).نتیجهگیری: بر اساس یافتههای پژوهش حاضر، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، میتواند بهعنوان یک مداخل اثربخش در افزایش انعطافپذیری دانشجویان پزشکی محسوب شود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي کاهش استرس براساس بهوشياري کودکان بر خودتنظيمي هيجاني و تابآوري هيجاني دانشآموزان با اختلال نارسايي توجه/بيشفعالي | WORD
ر بود. دو گروه در مؤلفه مراقبت (0030=p) تفاوت معنادار داشتند. همچنین، در مؤلفههای خودتنظیمی هیجانی و تفاوتها در مؤلفههای هیجان منفی/بیثباتی (0001>p) و تنظیم هیجانی (0006=p) معنادار بهدست آمد.نتیجهگیری: براساس این یافتهها میتوان نتیجه گرفت MBSR-C در تعدیل و تنظیم خلق و هیجانات و افزایش تابآوری کودکان مبتلا به AD/HD مؤثر است. پیشنهاد میشود روش کاهش استرس براساس بهوشیاری در کنار سایر مداخلات در تنظیم عواطف منفی این کودکان بهکار رود.
فایل رایگان مقاله مقايسه خودپنداره مربوط به مدرسه و ذهنآگاهي در دانشآموزان دچار اختلال يادگيري خاص، بيشفعالي و عادي | WORD
تعقیبی شفه نشان داد بین دو گروه دارای اختلال یادگیری و بیشفعالی تفاوت معناداری در خودپندار مربوط به مدرسه و ذهنآگاهی وجود ندارد.نتیجهگیری: بر اساس یافتههای پژوهش، برنامهریزی و آموزشهایی برای افزایش میزان خودپندار مربوط به مدرسه و ذهنآگاهی در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و بیشفعال پیشنهاد میشود. همچنین بر لزوم اجرای برنامههای آموزشی و درمانی در دانشآموزان دچار اختلال یادگیری ویژه و بیشفعالی تأکید میگردد.
فایل رایگان مقاله بررسي اثربخشي شناختدرماني مبتنيبر ذهنآگاهي بر کاهش علائم افراد مبتلا به نشانگان سوگ پيچيده | WORD
پرسشنامه سوگ پیچیده پریگرسون و ماسیچواسکی (1995) بررسی شد. تحلیل دادهها بهروش ترسیم دیداری و شاخص تغییر پایا (RCI) و فرمول درصد بهبودی صورت گرفت.یافتهها: نتایج نشان داد درمان شناختی مبتنیبر ذهنآگاهی در کاهش نشانگان سوگ پیچیده در افراد مبتلا به سوگ پیچیده هم از نظر آماری در سطح (001>p) و هم از نظر بالینی معنادار بود.نتیجهگیری: روش شناختدرمانی مبتنیبر ذهنآگاهی در کاهش نشانگان و بهبود علائم سوگ پیچیده از کارایی لازم برخوردار است.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش گروهي کوتاه مدت راهحل محور بر اضطراب امتحان و عزت نفس دانش-آموزان دختر متوسطه اول شهر کشکوئيه | WORD
ط تحلیل کوواریانس یکراهه با نرمافزار SPSS نسخه 22 تجزیهوتحلیل شد.یافتهها: یافتهها نشان داد که بهکارگیری مشاوره گروهی راهحلمحور موجب افزایش حرمت خود (0001≤p) و کاهش اضطراب امتحان (0001≤p) دانشآموزان گروه آزمایش درمقایسه با گروه گواه میشود.نتیجهگیری: باتوجه به نتایج پژوهش حاضر میتوان بیان کرد که یکدوره درمان گروهی کوتاهمدت راهحلمحور میتواند باعث کاهش اضطراب امتحان و افزایش حرمت خود دانشآموزان دختر متوسطه گردد.
فایل رایگان مقاله بررسي تاثير مهارتهاي ارتباطي مديران بر تعهد سازماني کارکنان حوزه هاي ستادي مراکز بهداشت استان کرمانشاه در سال 1397 | WORD
م افزارSPSS انجام شد.یافته ها: نتایج نشاندهنده وجود رابطه مستقیم و معناداری بین مهارت ارتباطی با تعهد سازمانی می باشد علاوه بر این میانگین مهارت ارتباطی مدیران و تعهد سازمانی کارکنان ، در حد متوسط ارزیابی گردید .نتیجه گیری: به نظر می رسد مدیران برای بالابردن میزان نفوذ خود باید به تقویت مهارتهای ارتباطی خود بپردازند.و از طریق توجه به مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها و با استفاده ازسیستم های تشویقی مناسب ،سعی در افزایش تعهد کارکنان نمایند.