فایل رایگان مقاله جايگاه فلسفه ستايش و ستايشگري در خلق انتقادات اخلاقي و اجتماعي در کليات سعدي و ديوان خواجوي کرماني | WORD
جل به سبب استقلال اندیشه و اعتقاد به ارزش ها، ستایشگری را فرصت خوبی برای بیانِ اعتراضاتِ روشنِ اخلاقی، اجتماعی، تربیتی و حتی سیاسی قرار می دهد حال آنکه خواجو به سبب نیاز مادی و محروم بودن از جایگاه اجتماعی خاص ـ در مقایسه با سعدی ـ هم مدایح اغراق آمیزتری دارد و هم به همان اندازه اعتراضات و نقدهایش در بیشترِ موارد به علت عدمِ دریافتِ این هدایا با چاشنی از توهین همراه است و جنبه ی غیراخلاقی ـ هجو ـ و غیراجتماعی به خود می گیرد.
فایل رایگان مقاله پيامدهاي اخلاقي تجارت داروها و مواد نيروزا در ورزش حرفه اي | WORD
ی داشته است. کانون میزان استفاده و شیوع این محصولات، ورزشکاران رشته های قدرتی و پرورش اندام است. البته در سایر مسابقات مانند دوچرخه سواری دور فرانسه نیز بسیار شایع است. مهمترین علت شیوع استفاده از این محصولات درآمدزایی، دسترسی آسان و راحت، تجویز بدون نسخه و بدون نظارت پزشکان و گاهی عدم آگاهی و تبلیغات زیاد شرکت های تولید کننده خارجی، وارد کنندگان و فروشندگان و نظارت ناکافی است که بایستی برای این موضوعات چاره اندیشی شود.
فایل رایگان مقاله چيستي اخلاق علم و فناوري | WORD
نهایت نیز بر اساس بخش مشترک دو خوانش nx معرفی میشود.نتیجهگیری: نتیجه این تحقیق نشان میدهد که برخلاف رویکردهای جاری، اخلاق علم و فناوری بیشتر دارای ماهیتی تجربی-توصیفی است تا نظری-تجویزی. از منظر کاربردی نیز، شناخت صحیح از اخلاق علم و فناوری میتواند به شناخت و حل مسائل اخلاقی حوزه علم و فناوری کمک نماید و همچنین میتواند در سیاستگذاری این حوزه که جایگاه مهمی در توسعه و رشد اقتصادی-اجتماعی دارد، نقشی سازنده ایفا کند.
فایل رایگان مقاله ارتباط اولويت ارزشهاي اخلاقي و جنسيت در دانشجويان دانشگاه اصفهان | WORD
ود دارد (05/0p)؛ بهگونهای که دانشجویان پسر در ارزشهای اقتصادی و دانشجویان دختر در ارزشهای مذهبی به صورت معنیداری بالاتر قرارگرفتند. همچنین دو گروه در رتبهبندی ارزشها شباهتها و تفاوتهایی داشتند. اولویت اول و دوم در هر دو گروه، ارزشهای اجتماعی و نظری بود. ارزشهای سیاسی نیز برای هر دو گروه در اولویت چهارم قرارداشت. ارزشهای اقتصادی در دانشجویان دختر و ارزشهای مذهبی در دانشجویان پسر در مرتبه آخر قرار گرفتند.
فایل رایگان مقاله تأثير درمان فعالسازي رفتاري بر راهبردهاي مقابلهاي دانشجويان با اختلال اضطراب فراگير | WORD
کنترل در مؤلفه های راهبردهای مقابله ای تفاوت معناداری وجود دارد. با توجه به یافته های حاصل از پژوهش می توان اظهار کرد که درمان فعال سازی رفتاری بر افزایش راهبرد مقابله ای مسئله مدار و کاهش راهبرد مقابله ای هیجان مدار تأثیر معناداری دارد. در مجموع پیشنهاد می شود که گروه درمانی فعال سازی رفتاری به عنوان شیوه مناسبی جهت بهبود راهبردهای مقابله ای دانشجویان با اختلال اضطراب فراگیر، توسط مشاوران و روان درمانگران در نظر گرفته شود.
فایل رایگان مقاله پيش بيني درگيري تحصيلي دانشآموزان بر اساس ابعاد ادراک از محيط کلاس | WORD
زمان مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که ادراک از محیط کلاس با درگیری تحصیلی رابطه مثبت و معنادار دارد و مؤلفههای چالش (43/0= β)، علاقه (33/0 = β)، لذت (20/0=β) به ترتیب بیشترین توانایی پیشبینی درگیری تحصیلی را داشتند. با توجه به نتایج بهدستآمده انجام اقداماتی بهمنظور بهبود محیط کلاس از طریق طراحی و اجرای فعالیتهای کلاسی چالشبرانگیز و لذتبخش و ایجاد علاقه میتوان به افزایش درگیری تحصیلی دانشآموزان کمک کند.
فایل رایگان مقاله روايي و پايايي مقياس مسئوليت پذيري شخصي براي نوجوانان | WORD
ل عامل اکتشافی حاکی از وجود دو عامل مجزای کنترل شناختی/پاسخ گویی و کنترل رفتاری/ هیجانی بود که بر روی هم 28/59 درصد واریانس کل نمرات را تبیین می کردند. پایایی ابزار نیز مطلوب بود و ضریب آلفای کرانباخ برای کنترل شناختی/پاسخ گویی برابر با 93/0 و برای کنترل رفتاری/ هیجانی 70/0 بدست آمد. نتیجه آن که این ابزار برای اندازه گیری مسئولیت پذیری شخصی دانش آموزان دوره ی اول و دوم متوسطه که در سنین نوجوانی قرار دارند با دو عامل مناسب به نظر می رسد
فایل رایگان مقاله نقش تعديلکنندگي عزتنفس در رابطه بين ذهن آگاهي و بهزيستي روانشناختي | WORD
ده شد. نتایج حاصل نشان داد که همبستگی مثبت معناداری بین متغیرهای تحقیق (ذهن آگاهی، عزتنفس و بهزیستی روانشناختی) وجود دارد. همچنین یافتههای بهدستآمده از معادلات رگرسیون تعدیلی بیانگر این نکته است که متغیر عزتنفس بهطور معناداری (001/0p) میتواند 38 درصد از تغییرات متغیر بهزیستی روانشناختی را تبیین کند. این یافتهها نشان از نقش تعدیلکنندگی متغیر عزتنفس در رابطه بین متغیرهای ذهن آگاهی و بهزیستی روانشناختی دارد
فایل رایگان مقاله پيش بيني رضايت از زندگي بر اساس بهزيستي معنوي و مهارت هاي ارتباطي در والدين کودکان استثنايي | WORD
ها نیز از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان در سطح معناداری (p استفاده گردید. نتایج تحلیل آماری نشان داد که بهزیستی معنوی و مهارت های ارتباطی توانایی پیش بینی رضایت از زندگی را دارند و به طور کلی بهزیستی معنوی و مهارت های ارتباطی 16% از رضایت از زندگی را پیش بینی می کنند. بنابراین بر اساس نتایج این پژوهش می توان گفت، با افزایش بهزیستی معنوی و مهارت های ارتباطی ، رضایت از زندگی نیز در والدین دارای کودک استثنایی افزایش می یابد
فایل رایگان مقاله اثربخشي درمان فعال سازي رفتاري بر باورهاي فراشناختي و نگراني از تصوير بدني دانشجويان دختر افسرده | WORD
ه نگرانی و نگرانی از تصویر بدنی، تفاوت معناداری وجود دارد. از آنجا که کسب نمره بیشتر در این دو متغیر نشـان از شـدت ایـن علائـم در افراد دچار افسردگی است، میانگین این نمرات در گروه مداخله در مرحله پس آزمون نسبت به گروه کنترل بـه میزان معنی داری پایین تر بود. بنابراین، می توان گفت که به کارگیری فنون درمان درمان فعال سازی رفتاری در کاهش باورهای فراشناختی مثبت درباره نگرانی و نگرانی از تصویر بدنی دانشجویان دختر افسرده، مؤثر است.
فایل رایگان مقاله رابطه حمايت اجتماعي و راهبردهاي مقابله اي استرس با تحمل ناکامي در دانشجويان دانشگاه شيراز | WORD
ن مثبت و معنادار است (001/0>P)، همچنین مولفه حمایت اجتماعی و راهبرد مقابله ای مساله مدار قادر به پیش بینی تحمل ناکامی است. بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که افزایش حمایت اجتماعی دانشجویان توسط خانواده و ارائه خدمات اجتماعی توسط دانشگاه و نهادهای ذیربط جهت حمایت هر چه بیشتر آنان، همچنین آموزش مهارت های اساسی و مفید مقابله با مشکلات و ناکامی ها می تواند نقش مهمی در افزایش تاب آوری و تحمل ناکامی دانشجویان داشته باشد
فایل رایگان مقاله مروري بر تنظيم هيجان از ديدگاه روان درماني پويشي فشرده و کوتاه مدت | WORD
به صورت آگاهانه نسبت به درمانگر، تجربه و پردازش و نامگذاری شده و تجربه هیجانات منجر به خنثی شدن دفاعها و رهایی از رنج خودساخته میشود. رنج خود ساخته نتیجه وجدان بیماری است که سوخت آن احساس گناه ناهشیار فرد و تمایل به قربانی شدن و مقاومت است. در این مقاله مکانیزم اثربخشی این درمان در کاهش علائم رنجآور بیماریهای پزشکی و روانی مطرح شده و سعی بر گسترش افق دید روان شناسان و علاقهمندان نسبت به این حوزه جدید درمانی شده است.
فایل رایگان مقاله نقش معناي تحصيلي و درگيري تحصيلي در پيش بيني رفتارهاي پرخطر در نوجوانان | WORD
ناداری وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که معنای تحصیلی و درگیری تحصیلی و مولفه های آن (توانمندی، تعهد و جذب) توانایی پیش بینی رفتارهای پرخطر در نوجوانان را دارند. همچنین با توجه به نتایج حاصله می توان بیان کرد که رفتارهای پرخطر دانش آموزان از متغیرهای معنای تحصیلی و درگیری تحصیلی تاثیر می پذیرد. لذا ارائه برنامه های از سوی مشاوران و روانشناسان مدارس به منظور ارتقاء این متغیرها پیشنهاد می گردد.
فایل رایگان مقاله قابليت استخدام در مشاوره شغلي سازه نگر با استفاده از پارادايم طراحي زندگي | WORD
اده ها نشان داد، برنامه مشاوره طراحی گروهی مبتنی بر پارادایم زندگی بر افزایش قابلیت استخدام و ابعاد آن (هویت مسیرشغلی، انطباق پذیری شخصی، سرمایه اجتماعی و هوش هیجانی) تأثیر معنی دار دارد. نتایج اهمیت برنامه مشاوره شغلی مبتنی بر طراحی زندگی را بر افزایش قابلیت استخدام نشان داد، بنابراین پیشنهاد می شود در مشاوره های سازمانی و شغلی و همچنین در طرح های انطباق پذیری شغلی-تحصیلی در مراکز مشاوره دانشگاه ها بر این برنامه تأکید شود.
فایل رایگان مقاله نقش رگه هاي شخصيتي و مهارت اجتماعي در پيش بيني خشونت خانگي زوجين | WORD
تواند تغییرات مربوط به خشونت زناشویی زوجین را پیش بینی نماید. بر اساس یافته های تحقیق، ویژگی های شخصیتی و مهارتهای اجتماعی یکی از مهمترین عوامل وقوع خشونت خانگی در میان زوجین است. بنابراین، به روانشناسان و مشاوران حوزه خانواده پیشنهاد می شود، بهمنظور کسب نتایج بهتر در مداخلات روانشناختی و کارگاه های آموزشی به ویژگی های شخصیتی و مهارت های اجتماعی زوجین، بهعنوان عوامل مؤثر در خشونت خانگی و سازگاری زناشویی توجه گردد.
فایل رایگان مقاله ويژگيهاي روانسنجي مقياس سطح حالتِ سرزندگي ذهني بر اساس نظريه کلاسيک آزمون و سوال-پاسخ | WORD
حنیهای آگاهی سوال و آزمون انجام گرفت. نتایج نشان داد که هر دو فرم 7 و 6 عبارتی مقیاس سطح حالت سرزندگی ذهنی، ساختاری یک عاملی با واریانس تبییین شده 19/67 و 04/75 درصد دارند. روایی عاملی تأییدی نیز به تأیید رسید. ضرایب آلفای کرونباخ 91/0 و 93/0 و ضرایب دو نیمه کردن 91/0 و 92/0 به دست آمد. شاخصهای سوال پاسخ در سطح مطلوبی بودند. به نظر می رسد مقیاس سرزندگی ذهنی و به طور ویژه ساختار 6 عبارتی آن، در دانشجویان از اعتبار و روایی مناسبی برخوردار است.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش مهارتهاي تفکر مثبت بر افزايش شادکامي و تابآوري نوجوانان بيسرپرست دختر | WORD
ر مثبت برای گروه آزمایش انجام شد و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. سپس هر دو گروه مجددا ارزیابی شدند. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که آموزش مهارت های تفکر مثبت به صورت معناداری موجب ارتقای میزان شادکامی و تاب آوری نوجوانان دختر بی سرپرست می شود. به نظر می رسد که آموزش مهارت های تفکر مثبت می تواند به طور موفقیّت آمیزی برای توانمند سازی نوجوانان بی سرپرست دختر مورد استفاده قرار گیرد.
فایل رایگان مقاله نقش رضايتمندي از نيازهاي بنيادي روانشناختي و انگيزش خودگردان در موفقيت تحصيلي: از ديدگاه نظريه خود-تعيين گري | WORD
د 5 مقاله فارسی و تعداد 32 مقاله انگلیسی را در برداشتند. مجموعه این مطالعات نشان میدهد زمانی که معلمان در کلاس حامی خودمختاری باشند، به این معنی که به نگرشهای دانش آموزان در کلاس اهمیت دهند، به آنها حق انتخاب دهند و تا حد ممکن شرایط کنترلکننده را کاهش دهند، منجر به ارضای نیازهای بنیادین در دانش آموزان شده و در نتیجه آنها مطالب را بهصورت عمیق و مفهومی درک کرده، ارزشها را درونی کرده و بهزیستی بالاتری را تجربه میکنند
فایل رایگان مقاله مقايسه رگه هاي تاريک شخصيت و سيستم فعالسازي/ بازداري رفتاري در بدنسازان با و بدون مصرف استروئيدهاي آنابوليک-آندروژني | WORD
. بر این اساس مشخص گردید بدنسازان استروئیدی در مقایسه با بدنسازان طبیعی دارای سیستم بازداری رفتاری کمتر و سیستم فعال سازی رفتاری بیشتری هستند. همچنین، در مؤلفه های صفات تاریک شخصیت، بدنسازان استروئیدی خودشیفتگی، ماکیاولیسم و رفتار ضد اجتماعی بیشتری را نشان دادند. با توجه به نتایج به دست آمده می توان با اجرای برنامه ها و مداخلات، موجب کنترل سیستم فعال سازی/ بازداری رفتاری و کاهش رگه های تاریک شخصیت در بدنسازان استروئیدی شد.
فایل رایگان مقاله رابطه سيستمهاي مغزي رفتاري و تکانشگري با رفتارهاي جنسي پرخطر | WORD
رهای جنسی پرخطر مردان با سیستم فعال ساز رفتاری و تکانشگری رابطه معناداری وجود دارد. همچنین، نتایج حاصل از آزمون رگرسیون حاکی از این بود که سیستم فعال ساز رفتاری و تکانشگری پیشبینیکننده رفتارهای جنسی پرخطر میباشند. سیستم فعال ساز رفتاری و تکانشگری نقش مهمی درگرایش به رفتارهای جنسی پرخطر دارند و لذا آموزش بازداری رفتاری میتواند به عنوان یک مداخله برای پیشگیری از رفتارهای جنسی پرخطر برای این افراد در نظرگرفته شود
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش مهارتهاي فرزند پروري مثبت بر کفايت اجتماعي و تنظيم هيجان دانش آموزان | WORD
. نتایج نشان داد، آموزش مهارتهای فرزند پروری مثبت بر افزایش تنظیم هیجان مثبت و کاهش تنظیم هیجان منفی دانش آموزان تأثیر معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد، آموزش مهارتهای فرزند پروری مثبت بر افزایش کفایت اجتماعی دانش آموزان تأثیر معناداری دارد. بنابراین میتوان گفت بهبود تنظیم هیجان و کفایت اجتماعی دانش آموزان نتیجه تغییر الگوها و روشهای فرزندپروری در مادرانشان میباشد که در جلسات فرزندپروری مثبت شرکت کرده بودند.
فایل رایگان مقاله مروري بر درمان هاي تحريک مغناطيسي فراجمجمهاي تکراري بر ولع مصرف و رفتارهاي اعتيادي | WORD
بالایی در جهان دارد و درمان های بسیاری برای آن تاکنون انجام شده است. بسیاری از این مقالههای مرتبط پشتیبانی اثر اعمال تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای تکراری و تحریک مغناطیسی مغز به ویژه در کوتاهمدت بود. با توجه به مطالعات مرور شده و شیوع بالای اعتیاد و روشهای گوناگون درمانی در این حیطه از بیماری روانی استفاده از تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای تکراری به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی مورد بررسی قرار گرفت و اثربخش بودن آن حمایت شد.
فایل رایگان مقاله مقايسه کيفيت زندگي، رضايت از زندگي و اضطراب مرگ در بين سالمندان درون گرا و برون گرا ساکن در منزل و سراي سالمندان شهر کرمانشاه | WORD
مپلر(1970) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار استنباطی(آزمون (t استفاده گردید. نتایج نشان داد بین کیفیت زندگی سالمندان درون گرا و برون گرا تفاوت معنی داری وجود دارد، بین رضایت از زندگی سالمندان درون گرا و برون گرا تفاوت معنی داری وجود دارد . همچنین نتایج نشان داد بین اضطراب مرگ سالمندان درون گرا و برون گرا تفاوت معنیداری وجود دارد ، به این صورت که سالمندان برونگرا از اضطراب مرگ کمتری نسبت به سالمندان درون گرا داشتهاند.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش ذهن اگاهي مبتني بر کاهش تنيدگي بر کاهش نشانه هاي اضطرابي و بهبود نظم جويي شناختي-هيجاني نوجوانان با مشکلات اضطرابي | WORD
لیل کوواریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش ذهن آگاهی بر کاهش نشانه های اضطرابی نوجوانان با مشکلات اضطرابی از نظر آماری معنادار است (005/0>0P=). همچنین آموزش ذهن اگاهی مبتنی بر تنیدگی بر بهبود نظم جویی شناختی-هیجانی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل تفاوت معناداری ایجاد کرد (005/0>0P=). بنابراین، آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر تنیدگی برکاهش نشانه های اضطرابی و بهبود نظم جویی شناختی-هیجانی نوجوانان با مشکلات اضطرابی موثر است.
فایل رایگان مقاله تدوين مدل رشد اخلاقي در نوجوانان بر اساس مؤلفههاي فراشناخت با تأکيد بر نظريه شناخت اجتماعي | WORD
ن رگرسیون در چارچوب تحلیل مسیر مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که استدلال اخلاقی به واسطه فراشناخت و شناخت اجتماعی با رفتار اخلاقی رابطه دارد و دو جزء فراشناخت یعنی راهبرد و تکلیف با استدلال اخلاقی رابطه ندارد اما این دو با رفتار اخلاقی ارتباط دارند. بنابراین در بررسی رشد اخلاقی در نوجوانان باید در جستجوی عوامل دیگر بود و در آموزش اخلاق به آنها و تحول اخلاقیشان به نقش فراشناخت اخلاقی و شناخت اجتماعی هم توجه نمود
فایل رایگان مقاله رابطه بين طرحواره هاي ناسازگار اوليه و تاب آوري با رضايت از زندگي در بين دانشجويان | WORD
یل داده ها از روش های آمار توصیفی و آزمون های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره استفاده گردید و داده ها به وسیله نرم افزار20 SPSS مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که بین طرحواره های ناسازگار اولیه و تاب آوری با رضایت از زندگی ارتباط معناداری در بین دانشجویان وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که طرحواره های ناسازگار اولیه و تاب آوری قادر به پیش بینی معنادار رضایت از زندگی در بین دانشجویان می باشد.
فایل رایگان مقاله نقش انسجام و انعطافپذيري خانواده و تنظيم عواطف در پيشبيني صميميت اجتماعي دانشجويان دختر | WORD
ام و انعطافپذیری خانواده و مؤلفههای تنظیم عواطف رابطه مثبت معناداری دارد. همچنین، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای انعطافپذیری خانواده و تنظیم عواطف نقش معنیداری در پیشبینی صمیمیت اجتماعی دارند. بهطورکلی، در خانوادههای منسجم و انعطافپذیر فرزندان مجهز به ابزارهای تنظیم مجدد یا متعادل کردن عواطف میشوند که این ابزارها در هدایت موفق زندگی روزمره و برقراری روابط صمیمانه با دیگران به آنها کمک میکند.
فایل رایگان مقاله بررسي رابطه ابعاد عوامل شغلي، شخصي، پشتيباني و وظيفه اي با فعاليت هاي يادگيري حرفهاي دبيران | WORD
اد خستگی روانی و آمادگی روانی مربوط به عامل شخصی؛ ابعاد حمایت همکار و حمایت مافوق مربوط به عامل پشتیبانی و همچنین عامل وظیفه ای فعالیت های یادگیری حرفه ای دبیران را پیشبینی می کند. بنابراین با توجه به نتایج، فعالیت های یادگیری حرفه ای دبیران را می توان بر اساس ابعاد عوامل شغلی، شخصی، پشتیبانی و وظیفه ای پیش بینی کرد، که لازمه این امر توجه ویژه به عوامل مذکور در دوره های تربیت دبیر و همچنین دوره های آموزش ضمن خدمت دبیران است
فایل رایگان مقاله بررسي ميزان همبستگي نظرات معلمان و والدين در خصوص استعداد دانش آموزان (طرح شهاب) | WORD
وجودندارد. همچنین والدین نسبت به معلمان در تمامی حوزههای استعدادی امتیاز بیشتر به فرزندان خود دادهاند. نتیجه پژوهش مبنی بر نبود یا پایین بودن اتفاق نظر در برخی از حوزههای استعدای بین نظر معلم و والدین، نشاندهنده آن است که یا معلمان و والدین برداشت یکسانی از پرسشهای چک لیستهای استعدادی ندارند و یا مشخصات ابزار به گونهای است که برای استفاده معلمان و والدین به طور یکسان میبایست مورد تجدید نظر و یا اصلاح قرار گیرد
فایل رایگان مقاله پيشبيني رضايت جنسي زنان متأهل براساس سازگاري زناشويي، الگوهاي ارتباطي و تنظيم هيجاني | WORD
ت؛ که از این بین بیشترین سهم به ترتیب مربوط به مؤلفه های بحث در مورد مشکل، زمان ایجاد مشکل و بحث در مورد مشکل، می باشد. همچنین نتایج نشان داد متغیر سازگاری زناشویی می تواند رضایت جنسی را به مقدار قابل توجهی در زنان متأهل پیش بینی کند و متغیر تنظیم هیجانی و مؤلفه های آن شامل خودسرزنش گری؛ دیگر سرزنش گری(با بیشترین میزان)؛ تمرکز مثبت؛ پذیرش و فاجعه نمایی(باکمترین میزان) در زنان متأهل سهم معناداری در پیش بینی رضایت جنسی آنها دارد.