فایل رایگان مقاله پيشبيني تابآوري تحصيلي بر اساس احساس تعلق به مدرسه و درگيري تحصيلي در دانشآموزان دختر | WORD
چندمتغیره به روش همزمان تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین احساس تعلق به مدرسه و درگیری تحصیلی در دانشآموزان دختر با تاب آوری تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره نیز آشکار کرد که 2/65 از کل واریانس تاب آوری تحصیلی به وسیله احساس تعلق به مدرسه و درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر تبیین میشود. پیشنهاد می شود معلمان و مسئولان مدارس با آگاهی از مؤلفه های احساس تعلق به مدرسه و درگیری تحصیلی، تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر را افزایش دهند
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش تصويرسازي ارتباطي بر الگوهاي ارتباطي و فرسودگي زناشويي در زوجين | WORD
های ارتباطی کریستنسن و سالاوی (1984) استفاده گردید. تحلیل دادهها با استفاده از روش تحلیل واریانس با اندازههای مکرر انجام شد. نتایج نشان داد، آموزش تصویرسازی ارتباطی بر افزایش الگوی ارتباطی سازنده و کاهش الگوهای ارتباطی اجتنابی متقابل، ارتباط توقع ـ کنارهگیری و فرسودگی زناشویی زوجین تأثیر دارد و این تأثیر تا زمان پیگیری تداوم یافت. با توجه به نتایج پیشنهاد میگردد از این رویکرد در جهت بهبود هرچه بیشتر الگوهای ارتباطی و کاهش فرسودگی زناشویی زوجین استفاده شود.
فایل رایگان مقاله تحليلي بر رابطه بين خودکارآمدي، خودتنظيمي و پنج عامل بزرگ شخصيت با يادگيري | WORD
فرصتهای بیشتر پژوهش در این زمینه برجسته کند. بر اساس یافته های پژوهش می توان گفت که در یادگیری دانش آموزان توجه به عواملی از قبیل خودکارآمدی، خودتنظیمی و صفات شخصیتی حائز اهمیت است و میتوان با آموزش این تواناییها، احتمال تحقق غایتهای پرورشی را افزایش داد. ازاینرو پژوهشگران تربیتی میتوانند در پژوهشهای مداخلهای نقش این متغیرها را در رابطه با یادگیری مورد توجه قرار دهند تا با آزمون نتایج پیشنهادی این پژوهش قدمی در راستای تحقق بهتر یادگیری برداشته شود
فایل رایگان مقاله نقش پيش بيني کنندگي نيازهاي بنيادين روانشناختي و تنظيم شناختي هيجان در عملکرد تحصيلي دانش آموزان | WORD
57 دختر و 162 پسر) به شیوه در دسترس از بین آنها انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه نیازهای بنیادین روانشناختی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجانی بود. نتایج پژوهش نشان داد که نیازهای بنیادین روانشناختی با عملکرد تحصیلی همبستگی مثبت دارند. همچنین نتایج حاکی از نقش خودمختاری، تعلق و شایستگی در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود. از این رو لازم است در زمینه عملکرد تحصیلی در نوجوانان، مداخلات روانشناختی را به سمت ارضای نیازهای بنیادین روانشناختی سوق دهیم
فایل رایگان مقاله پيش بيني کيفيت خواب بر اساس متغيرهاي استرس، اضطراب و افسردگي در دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه | WORD
اب اهواز (1374)، افسردگی بک(1996) و استرس صفار زاده (1379) می باشد.داده ها با استفاده ار روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج نشان داد بین استرس با کیفیت خواب در دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد. بین اضطراب با کیفیت خواب در دانشجویان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. بین افسردگی با کیفیت خواب دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد. متغیرهای استرس ، اضطراب و افسردگی به ترتیب می توانند به طور معنی داری توان پیش بینی کیفیت خواب را دارند.
فایل رایگان مقاله رابطه کيفيت زناشويي و ارضاي نيازهاي روانشناختي با الگوهاي ارتباطي زناشويي: نقش واسطهاي صميمت زناشويي | WORD
برابر با 63/0، با الگوی اجتناب متقابل با میانجیگری صمیمیت زناشویی برابر با 65/0- و با ارتباط توقع/کناره گیری با میانجیگری صمیمیت زناشویی برابر با 52/0- بوده است که بیشتر از رابطه مستقیم کیفیت زناشویی و ارضای نیازهای اساسی با الگوهای ارتباطی بوده و بر همین اساس اثر میانجیگری صمیمیت زناشویی معنادار بوده است (05/0=P). میتوان نتیجه گرفت که صمیمیت زناشویی میتواند نقشی مثبت در ارتقای رابطه کیفیت زناشویی، ارضای نیازهای روانشناختی و الگوهای ارتباطی زناشویی داشته باشد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش تنظيم هيجان بر اضطراب امتحان و کارآمدي پردازش در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه | WORD
دفی ساده انتخاب شدند. شرکتکنندگان گروه آزمایش به مدت 8 جلسه یکساعته دو بار در هفته، تحت آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس قرار گرفتند. داده های بهدستآمده با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیره مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل ها نشان داد که آموزش تنظیم هیجان بر اضطراب امتحان و کارآمدی پردازش دانش آموزان مؤثر است. بنابراین، می توان در مدارس مهارت های تنظیم هیجان را به دانش آموزان آموزش داد تا بتوانند هیجان های خود، ازجمله اضطراب را مدیریت کنند.
فایل رایگان مقاله استفاده از بازيهاي ويدئويي در توانبخشي و بهبود مهارتهاي شناختي افراد مبتلا به اختلالات شناختي: نگاهي ويژه به سلامت شناختي سالمندان | WORD
ایی و پیشرفت در مهارتهای شغلی همه سنین داشت و در دسته دوم پژوهشها به مسائلی مانند جلوگیری از زوال ذهنی و افت حافظه همراه با کهولت سن، تاثیر مثبت بازیهای حرکتی بر تواناییهای دیداری حرکتی سالمندان، و همچنین ارتقاء سطح عزت نفس، تعادل هیجانی و مهارتهای اجتماعی سالمندان با انجام بازیهای آنلاین پرداخته شدهبود. نتیجه پژوهش حاضر نشان میدهد که بازیهای ویدئویی بیش از آنچه که در گذشته تصور می شد، در بهبود تواناییهای شناختی افراد، به خصوص در سالمندان نقش دارند
فایل رایگان مقاله بررسي اثربخشي آموزش والدگري متکي بر پيش گيري از پديدايي طرحواره هاي ناسازگار اوليه برافزايش تاب آوري مادران کودکان مبتلا به اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي | WORD
ه تاب آوری کونور و دیویدسون (CD-RISC) را تکمیل کردند. آزمودنی های گروه آزمایش به مدت 10جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش والدگری متکی بر پیشگیری از پدیدآیی طرحواره های ناسازگار اولیه قرارگرفتند وگروه گواه در لیست انتظارباقی ماند. داده ها با روش آماری تحلیل کواریانس و با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که آموزش والدگری متکی بر پیشگیری از پدیدآیی طرحواره های ناسازگار اولیه بر تاب آوری مادران کودکان بیش فعال اثربخش بوده است.
فایل رایگان مقاله نقش عوامل فردي و شغلي در بهزيستي اجتماعي معلمان در آستانه بازنشستگي | WORD
چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و مقیاس بهزیستی اجتماعی (کی یز، 1998) را تکمیل کردند. تحلیل دادهها با تحلیل کوواریانس چند متغیره صورت گرفت. نتایج نشان داد که با حذف اثر شاخص های جمعیت شناختی، تفاوت های جنسیتی در یکپارچگی، مشارکت و انسجام اجتماعی معنادار است (05/0≥P) و معلمان مرد میانگین بالاتری دارند. یافته های پژوهش حاضر گویای آن بود که بهزیستی اجتماعی در معلمان مرد و زن متفاوت بوده و شاخص های جمعیت شناختی در این زمینه نقش تعدیل کننده دارند.
فایل رایگان مقاله نقش واسطهاي شادکامي در رابطه ميان اميد و خودکارآمدي تحصيلي با سرزندگي تحصيلي | WORD
وسیله نرمافزارSPSS-22 مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد امید (26/0=β و 05/0P) و خودکارآمدی تحصیلی (21/0=β و 05/0P) میتوانند بهطور معناداری سرزندگی تحصیلی دانشآموزان را پیشبینی کنند و شادکامی نقش میانجیگر در رابطه امید و خودکارآمدی با سرزندگی تحصیلی دارد. بنابراین، از طریق افزایش سطح امید و خودکارآمدی تحصیلی میتوان به افزایش شادکامی و بهاینترتیب ارتقاء سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان و افزایش توانایی حل کردن چالشها و موانع تحصیلی آنان کمک نمود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر اضطراب امتحان کودکان مدارس ابتدايي | WORD
صوص کودکان را تکمیل کرده و بلافاصله پس از اجرای مداخله نیز پرسشنامههای ذکرشده مجدداً توسط آزمودنیهای هر دو گروه تکمیل شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی شامل تحلیل کوواریانس یک متغیره استفاده شد. نتایج تحلیل دادههای این پژوهش نشان داد میان گروه آزمایش و گواه پس از اجرای مداخله آزمایشی تفاوت معناداری وجود دارد؛ بنابراین درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد موجب کاهش اضطراب امتحان کودکان ابتدایی شده بود
فایل رایگان مقاله اهميت رويکرد فراتشخيصي در آسيب شناسي و روان درماني | WORD
حوزه درمان، به معنی داشتن پروتکل های درمانی است که صرفاً بر اساس تشخیص های اختصاصی مداخله نمی کنند و این سازوکارهای زیربنایی مشترک را در درمان مدنظر قرار می دهند. هدف از مقاله حاضر، تبیین معانی مختلف سازه فراتشخیصی و ارائه مختصری از دو مدل و درمان مطرح در این حوزه، یعنی درمان پروتکل واحد و درمان تنظیم هیجان است. در انتها با توجه به چالش های مربوط به هم ابتلایی اختلال های روانپزشکی و سهولت اشاعه و درمان در وضعیت فراتشخیصی، به مزایا و معایب این دیدگاه پرداخته می شود.
فایل رایگان مقاله بررسي اثربخشي تحريک مغناطيسي فراجمجمه اي مکرر در افراد مبتلا به اختلال افسردگي اساسي و افسرده مقاوم به درمان: مقاله اي مروري | WORD
تند. همچنین، اثربخشی این روش علاوه بر کاهش علایم افسردگی مقاوم به درمان، در جلوگیری از عود و بازگشت علایم نیز به اثبات رسیده است. با توجه به اینکه میزان مقاومت در برابر دارو، روان درمانی، الکتروشوک درمانی و سایر روش ها در بیماران افسرده بالاست و از طرفی، اغلب روشهای مداخله ای عوارض جانبی متعددی دارند، بنظر می رسد که استفاده از روش تحریک مغزی آر تی ام اس به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی و ایمن که اثربخش بودن و سودمندی بالینی آن تایید شده است، می تواند مفید واقع گردد
فایل رایگان مقاله رابطه مديريت دانش و هوش هيجاني با خلاقيت کارکنان در اداره کل آموزش و پرورش استان گيلان | WORD
معنادار دارد (01/0>P). همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که در گام اول متغیر هوش هیجانی (000/0P= ،453/10t= ،364/0β=)، در گام دوم متغیر مدیریت دانش (000/0P= ،552/3t= ،223/0β=) قدرت پیش بینی کنندگی خلاقیت را در کارکنان دارند و در مجموع 44% از واریانس خلاقیت را به طور معنادار تبیین می کنند. نتایج این مطالعه گویای این است که هوش هیجانی نسبت به مدیریت دانش از قدرت پیش بینی کنندگی بیشتری برخوردار است. بر این اساس آموزش هوش هیجانی و توجه به مدیریت دانش در افزایش خلاقیت کارکنان پیشنهاد می شود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي زوج درماني هيجان مدار (EFT) بر بهبود رضايت زناشويي و کاهش گرايش به روابط فرازناشويي زنان آسيب ديده از خشونت خانگي | WORD
غیره استفاده شد. بافته ها نشان داد که پس از تعدیل نمرات پیش آزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل در متغیرهای رضایت زناشویی و گرایش به روابط فرازناشویی، تفاوت معناداری وجود دارد. با توجه به یافته های حاص از پژوهش می توان اظهار کرد که زوج درمانی هیجان مدار باعث افزایش رضایت زناشویی و کاهش گرایش به روابط فرازناشویی زنان آسیب دیده از خشونت خانگی شده است. بنابراین، زوج درمانی هیجان مدار می تواند به عنوان شیوه مناسبی در جهت بهبود تعارضات و مشکلات جنسی زوجین در نظر گرفته شود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي گروهدرماني مبتني بر پذيرش و تعهد در کاهش خود ناتوانسازي تحصيلي دانش آموزان پسر مقطع متوسطه | WORD
ای با توالی هر هفته یک جلسه اجرا، ولی گروه گواه، درمان دریافت نکرد. دو گروه در هنگام شروع و پایان پژوهش با استفاده از پرسشنامه خود ناتوانسازی تحصیلی میگلی، آرون کومار و اردن (1996)، آزمون شدند، دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیری تحلیل گردید. نتایج نشان داد؛ گروهدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش خود ناتوانسازی تحصیلی مؤثر است. نتیجه؛ گروهدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش خود ناتوانسازی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه مؤثر است.
فایل رایگان مقاله اثربخشي نقاشي درماني بر کاهش نشانههاي اختلال اضطراب جدايي کودکان پيشدبستاني | WORD
استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس یک متغیره استفاده شد. یافته های حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که پس از تعدیل اثر پیشآزمون بین میانگین نمرات پس آزمون اضطراب جدایی دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد و نقاشی درمانی باعث کاهش میزان نشانه های اضطراب جدایی کودکان گروه آزمایش شده است. بنابراین، در موقعیت های بالینی و در درمان مشکلات اضطراب جدایی کودکان می توان از نتایج نقاشی درمانی به عنوان درمان غیردارویی سودمند، بهره گرفت.
فایل رایگان مقاله نقش طرحواره هاي ناسازگار اوليه در پيش بيني هوش هيجاني در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم | WORD
-)، بازداری هیجانی (804/0-)، معیار سرسختانه (808/0-)، استقلال (432/0-) و خود انضباطی ناکافی (854/0-) ارتباط معنادار منفی وجود دارد (01/0>P). اما بین هوش هیجانی و انزوای اجتماعی (033/0) ارتباط معناداری مشاهده نشد. نتایج رگرسیون خطی چندگانه نشان داد که مولفههای طرحواره ناسازگار اولیه مجموعاً قادر به پیشبینی 83/0 از واریانس هوش هیجانی در دانشآموزان هستند (001/0 > p، 449/134 = (368، 15) F). نتایج مطالعه حاضر دلالت بر این دارند که طرحواره های ناسازگانه اولیه نقش به سزایی در هوش هیجانی نوجوانان دارند.
فایل رایگان مقاله ارائه الگوي روابط علي کارکردهاي شناخت اجتماعي و درگيري تحصيلي با نقش واسطه اي اهداف پيشرفت در دانش آموزان | WORD
تایج مدل مفهومی برونداد نیز نشان دهنده کارکردهای شناخت اجتماعی با واسطهگری کامل اهداف پیشرفت، 25/0 از تغییرات درگیری رفتاری، 18/0 از تغییرات درگیری عاطفی، 31/0 از تغییرات درگیری شناختی، و 18/0 از واریانس خرده مقیاس درگیری عاملیت را تبیین میکنند. با توجه به نقش کارکردهای شناخت اجتماعی بر جهتگیری هدف و درگیری تحصیلی، برنامههای توانافزایی کارکردهای شناخت اجتماعی دانشآموزان میتواند کمک بسزایی در جهتگیری اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی دانشآموزان داشته باشد.
فایل رایگان مقاله پيش بيني پرستش افراد مشهور از طريق بررسي اعتبار منبع و گسستگي فرا اجتماعي | WORD
دارند و اعتبار منبع و گسستگی فرا اجتماعی به صورت معناداری قادر به پیش بینی پرستش افراد مشهور هستند (01/0>p). اعتبار افراد مشهور و گسستگی فرا اجتماعی با آن ها، عواملی بسیار مهم در پرستش افراد مشهور به شمار می روند. بر همین اساس طراحی و اعمال مداخلاتی برای کاهش ادراک غیرمعقول اعتبار افراد مشهور و همچنین بهره بردن از مداخلاتی به منظور کاهش رفتارها و هیجانات پس از گسستگی فرا اجتماعی، می تواند در کاهش پرستش افراد مشهور و در نتیجه کاهش مشکلات ناشی از آن نقش مهمی را ایفا کنند
فایل رایگان مقاله نقش سرمايه روانشناختي (خودکارآمدي، اميدواري، تاب آوري و خوش بيني) در انگيزه پيشرفت دانشجويان | WORD
سرمایه های روانشناختی، خودکارآمدی (273/0r=)، تاب آوری (221/0r=)، امید (368/0r=) و خوش بینی (369/0r=) با انگیزه پیشرفت در دانشجویان رابطه معنادار مثبت دارند (01/0>P). همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که به ترتیب متغیرهای خوش بینی، امید و خودکارآمدی قادر به تبیین 25/0 از واریانس انگیزه پیشرفت در دانشجویان بودند. با توجه به اینکه سرمایه های روانشاختی نقش مهمی در انگیزه پیشرفت دانشجویان دارند، می بایست در برنامه ریزی های نظام آموزش عالی در جهت موفقیت تحصیلی دانشجویان به این امر مهم توجه شود.
فایل رایگان مقاله پيش بيني نمايه توده بدني بر اساس سبک هاي خوردن و دشواري در تنظيم هيجان | WORD
ش رگرسیون گام به گام مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بیانگر رابطه معنادار نمایه توده بدنی با سبک های خوردن هیجانی و بیرونی و دشواری در تنظیم هیجان بود. به طوری که نتایج تحلیل رگرسیون نیز حاکی از تبیین 7/40 درصد از نمایه توده بدنی بر اساس سبک های خوردن و دشواری در تنظیم هیجان بود. یافته های پژوهش حاضر بیانگر آن است که به واسطه تعامل سبک های خوردن و عدم مدیریت تنظیم هیجان، افراد از رفتار خوردن هیجانی و بیرونی به عنوان وسیله ای برای رویارویی با مسائل و مشکلات استفاده می کنند.
فایل رایگان مقاله اثربخشي زوج درماني تلفيقي بر بخشودگي زناشويي زوجين | WORD
ر خانواده پولارد و همکاران (1998) استفاده شد. زوجین گروه آزمایش طی 8 جلسه زوج درمانی تلفیقی را دریافت نمودند، در حالی که زوجین گروه کنترل هیچ مداخله ای را دریافت نکردند. برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها از تحلیل کوواریانس به کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد در مرحله پس آزمون، میانگین نمرات بخشودگی زناشویی زوجین در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به صورت معنی داری افزایش یافته است (01/0P ). بنابراین، زوج درمانی تلفیقی در بهبود بخشودگی زناشویی زوجین موثر است.
فایل رایگان مقاله مروري بر مداخلههاي جديد رايانهاي و مجازي در حوزه افسردگي و اضطراب: فنون اصلاح سوگيري شناختي | WORD
انی سنتیتر نظیر شناختی-رفتاری صرفا ممکن است امیدوار باشند که بهطور غیرمستقیم آنها را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین به نظر میرسد درگیر شدن بیماران با این روش آسانتر باشد. پژوهشهای پیشین به صورت نسبتا قوی و منسجم نشان دادهاند که امکان اصلاح فرآیندهای سوگیری شناختی وجود دارد، اما اطلاعات چندانی در مورد تعمیمدهی این تأثیرات ارائه نشده است. بنابراین در این مرور، پژوهشهایی انتخاب شدند که به بررسی انتقال تأثیرات آموزش اصلاح سوگیری شناختی پرداخته بودند.
فایل رایگان مقاله پيشبيني اختلال کارکرد جنسي بر اساس تصوير تن و احساس گناه جنسي در دانشجويان زن با و بدون اختلال کارکرد جنسي | WORD
ی (BICI) و پرسشنامه احساس گناه جنسی موشر (MGI) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل ممیز و نرم افزار 23-SPSS استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که ترکیب خطی متغیرهای پژوهش قادر به تفکیک اختلال کارکرد جنسی در دانشجویان بود؛ همچنین در تحلیل ممیز (به روش گام به گام) مشخص گردید که تصویر تن بهترین متغیر در پیش بینی اختلال کارکرد جنسی است. براساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که تصویر تن و احساس گناه جنسی قادر به پیش بینی اختلال کارکرد جنسی در دانشجویان زن است
فایل رایگان مقاله اختلال نقصتوجه-بيشفعالي بزرگسالي: مروري بر درمانهاي دارويي و روانشناختي | WORD
ان انجام شد. تعداد 55 مقاله پژوهشی و مروری پس از دریافت ملاکهای ورود بررسی و گزارش شدند. یافتهها نشان داد که درمانهای دارویی علائم اصلی را کاهش داده و بصورت غیرمستقیم مشکلات درون و برون فردی را نیز بهبود میدهد. درمانهای روانشناختی نیز در ترکیب با درمان دارویی و تمرکز بر روابط درون و برون فردی و اختلالات همبود با کاهش در علائم مختلکننده اختلال در ارتباط هستند. مطالعه حاضر نشان داد که ترکیب درمانهای دارویی و روانشناختی از ضروریات دمان ADHD در بزرگسالی است.
فایل رایگان مقاله مقايسه اضطراب اجتماعي، ترس از ارزيابي منفي، تابآوري و اميد به زندگي زنان نابارور با زنان بارور | WORD
ادهها از تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین اضطراب اجتماعی زنان بارور و نابارور تفاوت معناداری وجود نداشت اما ترس از ارزیابی منفی در زنان نابارور نسبت به زنان بارور بیشتر و تابآوری زنان نابارور کمتر بود در حالی که امید به زندگی زنان نابارور بیشتر بود. بنابراین پیشنهاد می شود که در کنار درمان های پزشکی از خدمات روانشناختی جهت کاهش مشکلات روانشناختی همآیند با ناباروری و نیز حفظ و تقویت امیدواری و تابآوری در زنان نابارور استفاده گردد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي مشاوره گروهي مبتني بر واقعيتدرماني بر انطباق پذيري مسير شغلي | WORD
دریافت نکرد. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون t گروههای مستقل و تحلیل کوواریانس (ANCOVA) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد، جلسات واقعیتدرمانی گروهی به طور معنیداری بر افزایش انطباق پذیری مسیر شغلی و ابعاد آن (دغدغه، کنترل، کنجکاوی و اعتماد) تاثیر دارد (05/0p). نتایج اهمیت برنامه واقعیت درمانی گروهی را بر افزایش انطباق پذیری مسیر شغلی نشان داد، بنابراین توصیه می شود سازمان ها به منظور ارتقاء انطباق پذیری مسیر شغلی افراد خود بر این برنامه مشاوره ای تأکید کنند.
فایل رایگان مقاله تاثير آموزش زبان فارسي با گفتار آهنگين بر کارکردهاي اجرائي پسران 7 تا 10 ساله اتيستيک فارسي زبان | WORD
. آموزش زبان فارسی با کلام آهنگین به صورت انفرادی، برای هر کودک به مدت 46 جلسهی 20 الی 30 دقیقهای انجام شد. پس از آموزش، آزمونهای پسآزمون گرفتهشد. آزمون سنجش رشد نیوشا پس از آموزش، افزایش مهارتهای زبان بیانی، دریافتی و گفتاری را نشان داد. درآزمون برج لندن تفاوت معنادار بین پیشآزمون و پسآزمون دیده شد(0.05>P). آموزش زبان فارسی با گفتار آهنگین میتواند باعث تقویت کارکردهای اجرایی کودکان اتیستیک شود اما برای مشاهده تاثیرات چشمگیرتربه حجم نمونه وسیعتر نیاز است