فایل رایگان مقاله بررسي اقتصاد مقاومتي در پرتو اصل آزادي کسب و کار
لینک مرتبط » فایل رایگان مقاله بررسي اقتصاد مقاومتي در پرتو اصل آزادي کسب و کار
فایل رایگان مقاله بررسي احتمال خطر ابتلا به ديابت تيپ 2 در دختران و پسران نوجوان شهرستان اليگودرز در سال 1396 | WORD
دارای اختلال قند خون ناشتا (IFG)، 4 مورد اختلال تحمل گلوکز خوراکی (IGT) و 3 مورد دیابت تشخیص داده شدند که در مرحلهی سوم که بخش اصلی بود فرم ها و تست های مربوطه ارائه شد. شیوع دیابت در کل جمعیت 00036/0، شیوع IFG 00007/0 و شیوعIGT 00044/0 نفر بود. بنابراین شیوع دیابت نوع 2 در افراد زیر 20سال در این منطقه 00015/0 نفر میباشد. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 عوامل زمینهای مانند سابقهی خانوادگی و چاقی وجود داشت. نتیجهگیری: به احتمال فراوان شیوع دیابت نوع 2 در نوجوانان الیگودرزی کمتر از دیگر شهرهای ایران است .
فایل رایگان مقاله تأثير برنامه هاي آموزشي مبتني بر مدرسه در پيشگيري از سوءاستفاده جنسي از کودکان: مطالعه مروري نظام مند | WORD
ه جنسی سبب افزایش آگاهی، نگرش و یادگیری رفتارهای خودمراقبتی در کودکان میشود.نتیجه گیری: این پژوهش دیدگاه جدیدی از برنامه های آموزشی مبتنی بر مدرسه در پیشگیری از سوءاستفاده جنسی از کودکان را نشان داد. توجه بیشتر به آموزش برنامه ها و ترکیب آن با مهارت های عملی مناسب، سبب توانمندسازی کودکان در زمینه رفتارهای خودمراقبتی خواهد شد. همچنین از این نتایج می توان در برنامهریزیهای تخصصی و اجتماعی جدید، بهبود خدمات موجود، و یا تصمیم گیری در مورد بودجه برنامه های آموزشی استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله اثر بخشي آموزش نظريه ذهن بر اساس الگوي هال و تاگر-فلاسبرگ و ايفاي نقش بر بهبود سطوح نظريه ذهن در کودکان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم | WORD
امه مداخله ای توانسته است باعث افزایش میانگین خرده مقیاس های نظریه ذهن در گرو ه آزمایش شود (0/001 > p)، در حالی که گروه گواه در تمام خرده مقیاس های پس آزمون، تغییر قابل توجهی نداشتند.نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاضر نشان داد که آموزش نظریه ذهن، توانایی بازشناسی عواطف و وانمودسازی (سطح یک نظریه ذهن)، درک باور غلط اولیه (سطح دوم نظریه ذهن)، و درک باور غلط ثانویه (سطح سوم نظریه ذهن) کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم را افزایش می دهد. استلزام های نتایج به دست آمده در مقاله مورد بحث قرار گرفته است.
فایل رایگان مقاله مقايسه نتايج نمونه غيرباليني 12 ساله ايراني در شاخصهاي ترکيبي نظام جامع رورشاخ با نتايج نمونه اکسنر | WORD
مستقل مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت.یافتهها: نتایج بهدستآمده حاکی از آن است که بین نمونه ایرانی و نمونه اکسنر (2003) تفاوت قابل ملاحظهای در برخی از شاخصهای ترکیبی مانند تجربه واقعی و تحریک تجربه شده وجود دارد (0/05>p و 0/01>p).نتیجهگیری: بر اساس نتایج به دست آمده مبنی بر وجود تفاوت بین نمونه ایرانی و نمونه اکسنر (2003) می توان به نقش تفاوتهای فرهنگی بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در نتایج، اشاره کرد؛ بنابراین از دیدگاه فرهنگی، تهیه هنجارهای متناسب با جامعه ایرانی، بسیار ضروری است.
فایل رایگان مقاله پيشبيني مشکلات رفتاري کودکان بر اساس شيوههاي والدگري مادران: نقش ميانجي سازش يافتگي کودک | WORD
طور مستقیم بر مشکلات رفتاری کودکان تأثیر دارد. همچنین نتایج نشان داد شیوههای والدگری مادران از طریق سازش یافتگی کودک بر مشکلات رفتاری کودکان، تأثیر غیرمستقیم دارد (0/01=P).نتیجهگیری: نتایج این پژوهش نشان داد که متغیر سازش یافتگی کودک در رابطه شیوههای والدگری مادران با مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی، از نقش غیر قابل انکاری برخوردار است؛ بنابراین آموزش شیوههای والدگری صحیح به مادران و در نتیجه بهبود سطح سازش یافتگی کودکان، می تواند در کاهش مشکلات رفتاری بسیار مؤثر باشد.
فایل رایگان مقاله تأثير مداخله گروهي مبتني بر ذهن آگاهي بر حرمت خود و مشکلات اجتماعي دانش آموزان داراي نشانه هاي اختلال نارسايي توجه/ فزون کنشي | WORD
گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی به طور معنادار موجب ارتقا حرمت خود (0/001P، 12/59F=) و کاهش مشکلات اجتماعی (0/001P، 16/82F=) دانش آموزان با نشانه های اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی در گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه شد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر می توان نتیجه گرفت که تمرین های ذهن آگاهی با تشویق نگرش پذیراتر و غیرقضاوت گرانه نسبت به خود و دیگران و همچنین با پرورش نگرش های مشفقانه نسبت به خود، توانسته است تغییرات مطلوبی در نگرش این دانش آموزان نسبت به خود و سبک ارتباط آنها با خود پدید آورد.
فایل رایگان مقاله تعيين عوامل مؤثر بر دلزدگي تحصيلي دانشآموزان دبيرستاني از ديدگاه معلمان، متخصصان و دانشآموزان | WORD
ؤثر بر دلزدگی دانشآموزان دبیرستانی عبارت اند از: مشکلات و ناراحتی های جسمانی، نداشتن اطلاعات در مورد رشتههای دانشگاهی، نداشتن دبیران مجرب، و مشکلات پدر و مادر با یکدیگر. مقایسه بین نظرات گروه ها نیز حاکی از تفاوت بین آنها بود (0/001>p).نتیجه گیری: توجه به مشکلات دانش آموزان برای موفقیت تحصیلی از اهمیت فراوانی برخوردار است و برای هرگونه اقدامی ابتدا باید عوامل مؤثر بر بی انگیزگی تحصیلی آنها را شناسایی کنیم. نتایج مطالعه حاضر می تواند در رفع موانع تحصییلی دانش آموزان راهگشا باشد.
فایل رایگان مقاله نقش واسطه اي ذهن آگاهي در رابطه بين يادگيري خودتنظيمي و جهت گيري هدف با هويت تحصيلي | WORD
ثر مستقیم یادگیری خودتنظیمی و جهتگیری هدف بر ذهن آگاهی به ترتیب 0/54 و 0/12، و اثر کل یادگیری خودتنظیمی و جهتگیری هدف بر هویت تحصیلی با میانجی گری ذهن آگاهی به ترتیب 0/95 و 0/18 بوده است.نتیجهگیری: با توجه به اهمیت جهتگیری هدف و انگیزش تحصیلی برای موفق شدن و پایداری یادگیری در بلندمدت، توجه به راهبردهای فراشناختی، برنامهریزی، بازبینی، و نظم دهی ذهنی باید در بطن برنامههای آموزشی گنجانده شود تا بهتدریج فرایند یادگیری با ویژگی های یادگیرنده و نیازهای شخصی و شخصیتی او، همسو شود.
فایل رایگان مقاله رابطه صفات شخصيتي، سبکهاي دلبستگي و والدگري والدين با سلامت جسماني کودکان | WORD
ن چندگانه نشان داد که صفات شخصیتی وظیفهشناسی، سبک دلبستگی ایمن، سبک والدگری مقتدرانه، سبک والدگری سهلگیرانه، و سبک دلبستگی اجتنابی به ترتیب توانستند 0/27، 0/30، 0/32، 0/34 و 0/35 از سلامت جسمانی کودکان را پیشبینیکنند (0/01p).نتیجهگیری: طبق یافتههای بهدستآمده میتوان نتیجه گفت که صفات شخصیتی، سبکهای دلبستگی، و سبکهای والدگری والدین بهطور مستقیم و غیرمستقیم تأثیر مهمی بر سلامت جسمانی کودکان مهدکودک دارند. استلزامهای نتیجه بهدستآمده در مقاله مورد بحث قرار گرفته است.
فایل رایگان مقاله اثربخشي بازيدرماني بر عملکرد خواندن، مهارت هاي سازشي و مشکلات رفتاري دانش آموزان نارساخوان | WORD
ده است. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون آماری تحلیل کواریانس استفاده شد.یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که بازیدرمانی بر بهبود مؤلفههای عملکرد خواندن و مهارتهای انطباقی و همچنین کاهش مشکلات رفتاری در گروه آزمایش بهطور معنیدار مؤثر بوده است (0/001>P).نتیجهگیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر می توان نتیجه گرفت که بازیدرمانی از طریق برقراری پیوند میان اطلاعات ادراکی و حرکتی و تعمیم دادن آنها به محیط اطراف خود، چهارچوبی مؤثر برای یادگیریهای بیشتر فراهم می سازد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي بازي هاي ريتميک بر برنامه ريزي و سازماندهي، انعطاف پذيري، بازداري، و فراشناخت کودکان پيش دبستاني | WORD
001 > P و 17/89=F)، بازداری (0/01 > P و 7/58=F)، و فراشناخت (0/001 > P و 19/59=F) گروه آزمایش را بهبود دهد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر می توان استنباط کرد اجرای بازی های ریتمیک بهصورت جلساتی جذاب و سلسله مراتبی، با ایجاد تحرک و نشاط به همراه موسیقی و ریتم، این فرصت را در اختیار کودکان قرار میدهد تا توانایی خود را در مهارت های برنامه ریزی و سازماندهی، انعطاف پذیری، بازداری، و فراشناخت تقویت کنند؛ بنابراین، این شیوه می تواند بهعنوان یک شیوه تکمیلی در کنار سایر برنامههای آموزشی به کار رود.
فایل رایگان مقاله تأثير درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر افزايش شفقت به خود، تحمل پريشاني، و تنظيم هيجان در دانشآموزان با اختلال اضطراب اجتماعي | WORD
= η، 0/05>p) معنادار بوده است.نتیجهگیری: بر اساس یافتههای حاصل از این پژوهش می توان گفت در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به دانشآموزان آموخته میشود که بهجای اجتناب فکری و عملی از افکار و موقعیتهایی که در در جمع با آنها روبرو میشوند با افزایش پذیرش روانی و ذهنی نسبت به تجارب درونی، با اضطراب اجتماعی مقابله کنند. همچنین رویارویی فعال و مؤثر با افکار و احساسات، تغییر نگاه نسبت به خود، و بازنگری در ارزش ها و اهداف زندگی را می توان از عوامل اصلی مؤثر در روش درمان پذیرش و تعهد دانست.
فایل رایگان مقاله نقش حرمت خود و هوش هيجاني در پيش بيني تاب آوري دانش آموزان داراي آسيب شنوايي | WORD
ری با هوش هیجانی و حرمت خود همبستگی مثبت و معنیدار دارد (0/05>p). همچنین نتایج حاصل از رگرسیون گامبهگام نشان داد که متغیر هوش هیجانی 33 درصد از واریانس تاب آوری (0/002>p) و متغیر حرمت خود عمومی 24 درصد از واریانس تابآوری را پیشبینی می کند (0/025>p).نتیجهگیری: بر اساس یافتههای این پژوهش مبنی بر نقش هوش هیجانی و حرمت خود در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان با آسیب شنوایی، می توان نتیجه گرفت که با پرورش این سازه ها در این دانش آموزان می توان انعطاف پذیری و سطح سازش یافتگی آنها را ارتقا بخشید.
فایل رایگان مقاله بررسي مقايسهاي اثربخشي مداخله توانبخشي شناختي با تمرينات ورزشي ايروبيک بر شناخت کودکان ديرآموز | WORD
ه بینائی) با گروه گواه (0/014P=) دارند؛ بدین معنا که هر دو گروه توانبخشی و ایروبیک عملکرد خوبی بعد از ارائه مداخله دست یافتند ولی گروه توانبخشی شناختی نسبت به گروه ایروبیک عملکرد بهتری داشتند.نتیجه گیری: به دلیل اینکه تمرینات توانبخشی شناختی بر افزایش حافظه فعال تمرکز داشته، بنابراین با توجه به نتایج این پژوهش میتوان از بسته درمانی توانبخشی شناختی برای افزایش حافظه فعال بینائی کودکان دیرآموز در مدارس و مراکز توابخشی بهمنظور بهبود وضعیت درسی این دانش آموزان استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله تأثير آموزش مهارتهاي اجتماعي بر بهزيستي ذهني، ناگويي هيجاني، و کفايت اجتماعي کودکان با اختلال نافرماني مقابلهاي | WORD
غیر بهزیستی ذهنی، ناگویی هیجانی، و کفایت اجتماعی تفاوت معنادار وجود دارد؛ بهعبارتدیگر، آموزش مهارتهای اجتماعی بهطور معنادار باعث بهبود این متغیرها در کودکان با اختلال نافرمانی مقابلهای شد (0/01>P).نتیجه گیری: با توجه به یافتههای به دست آمده در این مطالعه میتوان نتیجه گرفت که آموزش مهارتهای اجتماعی با بهبود روابط بین فردی و آموزش مهارت های حل مسئله اجتماعی میتواند باعث بهبود وضعیت روانی اجتماعی و کاهش ناگویی هیجانی در کودکان مبتلابه اختلال نافرمانی مقابلهای شود.
فایل رایگان مقاله نقش محيط تحولي کودک (خانه، مهد، و شيرخوارگاه) بر بهره هوشي و مهارت هاي اجتماعي کودکان | WORD
ه با شیرخوارگاه (0/05=p) و مهد با شیرخوارگاه (0/001=p)، معنادار بود ولی برای کودکان محیط خانه با مهد، معنادار نبود (0/19=p).نتیجه گیری: بنا بر یافته های پژوهش حاضر، بهره هوشی و مهارت اجتماعی کودکان مهد بالاتر از کودکان ساکن در محیط های شیرخوارگاه و خانه بود ولی بین مهارت اجتماعی کودکان ساکن خانه با مهد، تفاوت وجود ندارد. این یافته نشان می دهد تجربه مهدکودک که از لحاظ مواد و محتوای آموزشی و ارتباطات اجتماعی، کودکان را با فرصت های بیشتری برای یادگیری و تحول مواجه می کند، برای کودک مناسب تر است.
فایل رایگان مقاله مقايسه تأثير درمان مثبت نگري وجودگرا و درمان مثبت نگر ايراني- اسلامي بر سرمايه عاطفي دانش آموزان دختر داراي اضطراب اجتماعي | WORD
اه در سرمایه عاطفی و سه مؤلفه آن یعنی عاطفه مثبت، احساس انرژی، و شادمانی در پس آزمون، پس از کنترل پیش آزمون تفاوت معناداری وجود دارد (0/01>p)؛ اما بین درمان مثبت نگر ایرانی-اسلامی با درمان مثبت نگر وجودگرا در سرمایه عاطفی و مؤلفههای آن تفاوت معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: بر پایه یافته های این پژوهش، به نظر می رسد که درمان مثبت نگری وجودگرا و درمان مثبت نگر ایرانی- اسلامی به دلیل یاری دختران دارای اضطراب اجتماعی برای مقابله با اضطراب خود، می تواند موجب ارتقاء سرمایه عاطفی آنها شود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش برنامه روندنماي مديريت رفتار به مادران بر رفتار پرخاشگرانه دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرماني مقابله اي | WORD
ح تحلیل واریانس مختلط با اندازه گیری مکرر استفاده شد.یافته: یافته های پژوهش نشان داد برنامه روندنمای مدیریت رفتار بر رفتار پرخاشگرانه (29/21F=، 0/01>P) اثر معناداری داشته و این نتایج در دوره پیگیری دوماهه نیز پایدار بود.نتیجهگیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان استنباط کرد که برنامه روندنمای مدیریت رفتار با آموزش چگونگی مواجه سازی کودک با پیامدهای منطقی، بدون به کارگیری روش های تنبیهی سخت گیرانه، می تواند منجر به کاهش رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان مبتلابه اختلال نافرمانی شود.
فایل رایگان مقاله پيش بيني درماندگي روان شناختي بر اساس تنظيم شناختي هيجان و راهبردهاي انطباقي در مادران کودکان مبتلا به تالاسمي | WORD
گی (0/25-) و اضطراب (0/23-) بود. همچنین راهبردهای انطباقی نیز بر درماندگی روان شناختی مؤثر بودند. تأثیر راهبرد هیجان مدار بر اضطراب (0/23) و بر تنیدگی (0/19)، مثبت و معنادار، و تأثیر راهبرد انطباقی مسئله مدار بر افسردگی (0/18-) و تنیدگی (0/23-)، منفی و معنادار، بود (0/01p ).نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر، آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و راهبردهای انطباقی بر درماندگی روان شناختی مادران کودکان مبتلابه تالاسمی تأثیر داشت؛ استلزامات نتییجه به دست آمده در مقاله مورد بحث و تبیین قرار گرفته است.
فایل رایگان مقاله فراتحليل تأثير آموزش مديريت والدين بر مشکلات رفتاري و هيجاني کودکان ايراني | WORD
فی، و تحلیل ناهمگنی با استفاده از نرمافزار CMA استفاده شد.یافته ها: تحلیل اطلاعات حاصل از پژوهش ها نشان داد که مقدار اندازه اثر ترکیبی برای مدل اثرات ثابت (مدل انتخاب شده برای این فراتحلیل) برابر با 0/995 به دست آمد که از لحاظ آماری معنادار بود (0/01 P). نتیجه گیری: اندازه اثر بهدستآمده از روش های آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان طبق جدول تفسیر اندازه کوهن بزرگ، محاسبه شد و نتایج نشان داد که روش های آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان مؤثر بوده است.
فایل رایگان مقاله رابطه ويژگي هاي شناختي و رضايت مندي والدين با وزن نوزاد به هنگام تولد | WORD
احتمال تولد نوزاد با وزن بالا، بیشتر می شود. همچنین نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین وزن نوزادان با تحصیلات پدران (0/395=p) و مادران (0/778=p) رابطه معناداری پیدا نشد.نتیجه گیری: یکی از مهمترین شاخص هایی که با هدف پیـشگیری از کم توانی و ناتوانی ها تبیین می شود، وزن نوزاد هنگام تولد است. با توجه به تأثیر عواملی مانند ویژگی های شناختی و رضایتمندی زوجین بر وزن نوزاد، می توان با افزایش آگاهی و توجه به این زمینه ها، شرایط مناسب دوران بارداری و کیفیت بالاتر مراقبتهای این دوران را فراهم کرد.
فایل رایگان مقاله اميد به آينده، روابط دلبستگي، و مشکلات هيجاني- رفتاري در کودکان کار | WORD
انی-رفتاری از دیدگاه معلمان در کودکان کار نسبت به سایر همسالان بهطور معناداری بیشتر است (0/002>P).نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر، میتوان گفت که شرایط سخت زندگی کودکان کار باعث میشود تا حمایت لازم و کافی را از خانواده و والدین حامی دریافت نکنند و این خلأ، موجب عدم شکلگیری دلبستگی ایمن با والدین شده و میزان امید به آینده را در آنها کاهش میدهد. از سویی دیگر، محیط کار برای کودکان سرشار از بدرفتاریهای جسمی و جنسی است که موجب بروز مشکلات هیجانی-رفتاری در آنها میشود.
فایل رایگان مقاله نقش مشکلات تنظيم هيجاني و ناگويي طبعي در پيش بيني قلدري | WORD
شخیص احساسات (16/0=β)، دشواری در توصیف احساسات (23/0=β)، و تفکر برون مدار (24/0=β) در سطح معناداری 05/0، قادربه پیش بینی قلدری هستند.نتیجه گیری: در مجموع، نتایج به دست آمده حاکی از ارتباط بین قلدری، مشکل در تنظیم هیجانی، و ناگویی طبعی است. بر طبق یافته های حاصل از این پژوهش می توان با به کارگیری برنامه ها و روش هایی برای افزایش توانایی تنظیم هیجانی و کاهش ناگویی طبعی دانش آموزان از میزان رفتارهای قلدرانه آنها که با بسیاری از اختلالات جسمانی و روانشناختی مرتبط است، بهطور معناداری کاست.
فایل رایگان مقاله اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر خودپنداشت و تنظيم هيجاني کودکان مبتلا به ناتواني يادگيري | WORD
یم هیجانی مثبت کودکان دارای ناتوانی یادگیری و کاهش تنظیم هیجانی منفی آنها منجر شده است. نتیجهگیری: بر اساس یافته پژوهش حاضر می توان گفت درمان مبتنی بر پذیرش تعهد با آشکار ساختن ارزش ها و عمل متعهدانه و ایجاد انعطافپذیری روانشناختی میتواند بهعنوان یک روش کارآمد جهت بهبود خودپنداشت و تنظیم هیجانی کودکان دارای ناتوانی یادگیری به کار رود. علاوه بر این شیوه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می تواند دیگر پردازشهای شناختی و هیجانی مانند تنظیم هیجانی را نیز تحت تأثیر مثبت قرار دهد.
فایل رایگان مقاله مقايسه انسجام رواني و مکانيسم هاي دفاعي در والدين داراي کودک با اختلال طيف اوتيسم، نارسايي توجه/ فزون کنشي، و بهنجار | WORD
از والدین، تفاوت معنی داری وجود دارد(0/05>p).نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر، والدین دارای کودکان مبتلابه اختلالات طیف اوتیسم و نارسایی توجه/فزون کنشی، سطوح بالاتری از تنیدگی های روانی مربوط به والدگری را تجربه می کنند که می تواند ناشی از نیازهای خاص این کودکان و تفاوت های بارز آنها با سایر همسالان از جنبه های مختلف شناختی و روانی باشد. بدین ترتیب طراحی و اجرای مداخلات مناسب روان شناختی و آموزشی برای والدین این کودکان با تأکید بر مداخلات اولیه می تواند تا حد زیادی راه گشا باشد.
فایل رایگان مقاله طراحي و ارزيابي اثربخشي مداخله رفتاري بر کاهش قلدري جسماني و بهبود پيوند با مدرسه در دانش آموزان: روي آورد مدرسه محور | WORD
و مدرسه، و مشارکت تحصیلی دانشآموزان قلدر شده است (0/001p، 9/78=F).نتیجهگیری: بر اساس یافته های مطالعه حاضر مداخله رفتاری مدرسه محور از طریق آموزش مدیریت رفتار به قلدرها، معلمان، و طرفداران قلدر، بر کاهش مؤلفههای قلدری و بهبود پیوند با مدرسه، اثربخش است و میتواند بهعنوان روش مداخله مناسب برای کودکان واجد رفتارهای قلدری جسمانی استفاده شود. بهعلاوه، یافتههای این پژوهش میتواند برای مشاوران مدارس، روان شناسان تربیتی، و معلمان در بهبود پیوند با مدرسه کودکان،کمککننده باشد.
فایل رایگان مقاله سخن سردبير: و اما خوشبختي: از واقعيت تا خيال | WORD
متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي nx،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن nx :
فایل رایگان مقاله بهبود مهارتهاي ارتباط درماني بر اساس برنامه ارتباط COMFORT | WORD
نامه ارتباط COMFORT، راهکارهای مناسبی برای برقراری ارتباط درمانی بین پرستاران و بیماران فراهم می نماید این برنامه به هفت استراتژی بهبود ارتباط شامل ارتباط، آشنایی، ارتباط آگاهانه، خانواده، گشایش ها، رابطه و تیم حهت بهبود ارتباط اشاره می کند.بحث و نتیجه گیری: استفاده از مدل ارتباطی COMFORT و استراتژیهای پیشنهاد شده درآن به بهبود مهارتهای ارتباطی پرستاران کمک می کند. بنابراین پیشنهاد می شود این استراتژیها در برنامه درسی دانشجویان پرستاری و برنامه های آموزش مداوم پرستاران قرار گیرد.
فایل رایگان مقاله نقش رسانه هاي جمعي و شبکه هاي اجتماعي در روشنگري، کاهش يا افزايش نگراني و ترس بيماران از بيماري شان | WORD
ماری از کادر درمانی در تعامل با مردم از طریق شبکه های اجتماعی شرکت می کنند و با ارتباط برخط سعی دارند به صحبت های بیماران گوش فرا داده و با کمک همکاران مشکلات سلامتی آنان را حل نمایند. شبکه های اجتماعی همچنین به اتصال کشورهای مختلف در سرتاسر دنیا کمک می کنند بخصوص با کشورهایی که متخصصان ماهرتر و درمان های پیشرفته تر در دسترس دارند و لذا باعث افزایش آگاهی ما در مورد سلامتی می شوند. همچنین افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی (بخصوص در سنین 18-29 سال) محرک آنان در تغییر رفتارها و عادتهاست (1).
فایل رایگان مقاله تعيين تاثير گوش دادن فعال بر اميد به زندگي مادران کودکان مبتلا به سرطان | WORD
در گروه مداخله بعد از مداخله به طور معناداری بیشتر از قبل از مداخله بود(0/05 P ) همچنین میانگین تغییرات نمره امید به زندگی بعد از مداخله نسبت به قبل از مداخله در گروه مداخله به طور معناداری بیشتر از گروه شاهد بود (05/0 P ).نتیجهگیری: بر پایه نتایج این بررسی می توان گفت گوش دادن فعال بر میزان امید به زندگی مادران دارای کودک مبتلا به سرطان تاثیر داشته است و بنابراین پیشنهاد می گردد در بیمارستان هایی که کودکان مبتلا به سرطان بستری می گردند از این مداخله در جهت حمایت مادران استفاده گردد.