فایل رایگان مقاله اثربخشي بازي هاي ريتميک بر برنامه ريزي و سازماندهي، انعطاف پذيري، بازداري، و فراشناخت کودکان پيش دبستاني | WORD
فپذیری (0/001 > P و 17/89=F)، بازداری (0/01 > P و 7/58=F)، و فراشناخت (0/001 > P و 19/59=F) گروه آزمایش را بهبود دهد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر می توان استنباط کرد اجرای بازی های ریتمیک بهصورت جلساتی جذاب و سلسله مراتبی، با ایجاد تحرک و نشاط به همراه موسیقی و ریتم، این فرصت را در اختیار کودکان قرار میدهد تا توانایی خود را در مهارت های برنامه ریزی و سازماندهی، انعطاف پذیری، بازداری، و فراشناخت تقویت کنند؛ بنابراین، این شیوه می تواند بهعنوان یک شیوه تکمیلی در کنار سایر برنامههای آموزشی به کار رود.
فایل رایگان مقاله تأثير درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر افزايش شفقت به خود، تحمل پريشاني، و تنظيم هيجان در دانشآموزان با اختلال اضطراب اجتماعي | WORD
ن (185/842F=، 0/57= η، 0/05>p) معنادار بوده است.نتیجهگیری: بر اساس یافتههای حاصل از این پژوهش می توان گفت در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به دانشآموزان آموخته میشود که بهجای اجتناب فکری و عملی از افکار و موقعیتهایی که در در جمع با آنها روبرو میشوند با افزایش پذیرش روانی و ذهنی نسبت به تجارب درونی، با اضطراب اجتماعی مقابله کنند. همچنین رویارویی فعال و مؤثر با افکار و احساسات، تغییر نگاه نسبت به خود، و بازنگری در ارزش ها و اهداف زندگی را می توان از عوامل اصلی مؤثر در روش درمان پذیرش و تعهد دانست.
فایل رایگان مقاله نقش حرمت خود و هوش هيجاني در پيش بيني تاب آوري دانش آموزان داراي آسيب شنوايي | WORD
د که تاب آوری با هوش هیجانی و حرمت خود همبستگی مثبت و معنیدار دارد (0/05>p). همچنین نتایج حاصل از رگرسیون گامبهگام نشان داد که متغیر هوش هیجانی 33 درصد از واریانس تاب آوری (0/002>p) و متغیر حرمت خود عمومی 24 درصد از واریانس تابآوری را پیشبینی می کند (0/025>p).نتیجهگیری: بر اساس یافتههای این پژوهش مبنی بر نقش هوش هیجانی و حرمت خود در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان با آسیب شنوایی، می توان نتیجه گرفت که با پرورش این سازه ها در این دانش آموزان می توان انعطاف پذیری و سطح سازش یافتگی آنها را ارتقا بخشید.
فایل رایگان مقاله بررسي مقايسهاي اثربخشي مداخله توانبخشي شناختي با تمرينات ورزشي ايروبيک بر شناخت کودکان ديرآموز | WORD
کلامی (حافظه بینائی) با گروه گواه (0/014P=) دارند؛ بدین معنا که هر دو گروه توانبخشی و ایروبیک عملکرد خوبی بعد از ارائه مداخله دست یافتند ولی گروه توانبخشی شناختی نسبت به گروه ایروبیک عملکرد بهتری داشتند.نتیجه گیری: به دلیل اینکه تمرینات توانبخشی شناختی بر افزایش حافظه فعال تمرکز داشته، بنابراین با توجه به نتایج این پژوهش میتوان از بسته درمانی توانبخشی شناختی برای افزایش حافظه فعال بینائی کودکان دیرآموز در مدارس و مراکز توابخشی بهمنظور بهبود وضعیت درسی این دانش آموزان استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله تأثير آموزش مهارتهاي اجتماعي بر بهزيستي ذهني، ناگويي هيجاني، و کفايت اجتماعي کودکان با اختلال نافرماني مقابلهاي | WORD
در هر سه متغیر بهزیستی ذهنی، ناگویی هیجانی، و کفایت اجتماعی تفاوت معنادار وجود دارد؛ بهعبارتدیگر، آموزش مهارتهای اجتماعی بهطور معنادار باعث بهبود این متغیرها در کودکان با اختلال نافرمانی مقابلهای شد (0/01>P).نتیجه گیری: با توجه به یافتههای به دست آمده در این مطالعه میتوان نتیجه گرفت که آموزش مهارتهای اجتماعی با بهبود روابط بین فردی و آموزش مهارت های حل مسئله اجتماعی میتواند باعث بهبود وضعیت روانی اجتماعی و کاهش ناگویی هیجانی در کودکان مبتلابه اختلال نافرمانی مقابلهای شود.
فایل رایگان مقاله نقش محيط تحولي کودک (خانه، مهد، و شيرخوارگاه) بر بهره هوشي و مهارت هاي اجتماعي کودکان | WORD
ان محیط خانه با شیرخوارگاه (0/05=p) و مهد با شیرخوارگاه (0/001=p)، معنادار بود ولی برای کودکان محیط خانه با مهد، معنادار نبود (0/19=p).نتیجه گیری: بنا بر یافته های پژوهش حاضر، بهره هوشی و مهارت اجتماعی کودکان مهد بالاتر از کودکان ساکن در محیط های شیرخوارگاه و خانه بود ولی بین مهارت اجتماعی کودکان ساکن خانه با مهد، تفاوت وجود ندارد. این یافته نشان می دهد تجربه مهدکودک که از لحاظ مواد و محتوای آموزشی و ارتباطات اجتماعی، کودکان را با فرصت های بیشتری برای یادگیری و تحول مواجه می کند، برای کودک مناسب تر است.
فایل رایگان مقاله مقايسه تأثير درمان مثبت نگري وجودگرا و درمان مثبت نگر ايراني- اسلامي بر سرمايه عاطفي دانش آموزان دختر داراي اضطراب اجتماعي | WORD
با گروه گواه در سرمایه عاطفی و سه مؤلفه آن یعنی عاطفه مثبت، احساس انرژی، و شادمانی در پس آزمون، پس از کنترل پیش آزمون تفاوت معناداری وجود دارد (0/01>p)؛ اما بین درمان مثبت نگر ایرانی-اسلامی با درمان مثبت نگر وجودگرا در سرمایه عاطفی و مؤلفههای آن تفاوت معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: بر پایه یافته های این پژوهش، به نظر می رسد که درمان مثبت نگری وجودگرا و درمان مثبت نگر ایرانی- اسلامی به دلیل یاری دختران دارای اضطراب اجتماعی برای مقابله با اضطراب خود، می تواند موجب ارتقاء سرمایه عاطفی آنها شود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش برنامه روندنماي مديريت رفتار به مادران بر رفتار پرخاشگرانه دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرماني مقابله اي | WORD
ده ها از طرح تحلیل واریانس مختلط با اندازه گیری مکرر استفاده شد.یافته: یافته های پژوهش نشان داد برنامه روندنمای مدیریت رفتار بر رفتار پرخاشگرانه (29/21F=، 0/01>P) اثر معناداری داشته و این نتایج در دوره پیگیری دوماهه نیز پایدار بود.نتیجهگیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان استنباط کرد که برنامه روندنمای مدیریت رفتار با آموزش چگونگی مواجه سازی کودک با پیامدهای منطقی، بدون به کارگیری روش های تنبیهی سخت گیرانه، می تواند منجر به کاهش رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان مبتلابه اختلال نافرمانی شود.
فایل رایگان مقاله پيش بيني درماندگي روان شناختي بر اساس تنظيم شناختي هيجان و راهبردهاي انطباقي در مادران کودکان مبتلا به تالاسمي | WORD
بت بر افسردگی (0/25-) و اضطراب (0/23-) بود. همچنین راهبردهای انطباقی نیز بر درماندگی روان شناختی مؤثر بودند. تأثیر راهبرد هیجان مدار بر اضطراب (0/23) و بر تنیدگی (0/19)، مثبت و معنادار، و تأثیر راهبرد انطباقی مسئله مدار بر افسردگی (0/18-) و تنیدگی (0/23-)، منفی و معنادار، بود (0/01p ).نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر، آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و راهبردهای انطباقی بر درماندگی روان شناختی مادران کودکان مبتلابه تالاسمی تأثیر داشت؛ استلزامات نتییجه به دست آمده در مقاله مورد بحث و تبیین قرار گرفته است.
فایل رایگان مقاله فراتحليل تأثير آموزش مديريت والدين بر مشکلات رفتاري و هيجاني کودکان ايراني | WORD
ثابت و تصادفی، و تحلیل ناهمگنی با استفاده از نرمافزار CMA استفاده شد.یافته ها: تحلیل اطلاعات حاصل از پژوهش ها نشان داد که مقدار اندازه اثر ترکیبی برای مدل اثرات ثابت (مدل انتخاب شده برای این فراتحلیل) برابر با 0/995 به دست آمد که از لحاظ آماری معنادار بود (0/01 P). نتیجه گیری: اندازه اثر بهدستآمده از روش های آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان طبق جدول تفسیر اندازه کوهن بزرگ، محاسبه شد و نتایج نشان داد که روش های آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان مؤثر بوده است.
فایل رایگان مقاله رابطه ويژگي هاي شناختي و رضايت مندي والدين با وزن نوزاد به هنگام تولد | WORD
ویژگی ها، احتمال تولد نوزاد با وزن بالا، بیشتر می شود. همچنین نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین وزن نوزادان با تحصیلات پدران (0/395=p) و مادران (0/778=p) رابطه معناداری پیدا نشد.نتیجه گیری: یکی از مهمترین شاخص هایی که با هدف پیـشگیری از کم توانی و ناتوانی ها تبیین می شود، وزن نوزاد هنگام تولد است. با توجه به تأثیر عواملی مانند ویژگی های شناختی و رضایتمندی زوجین بر وزن نوزاد، می توان با افزایش آگاهی و توجه به این زمینه ها، شرایط مناسب دوران بارداری و کیفیت بالاتر مراقبتهای این دوران را فراهم کرد.
فایل رایگان مقاله اميد به آينده، روابط دلبستگي، و مشکلات هيجاني- رفتاري در کودکان کار | WORD
مشکلات هیجانی-رفتاری از دیدگاه معلمان در کودکان کار نسبت به سایر همسالان بهطور معناداری بیشتر است (0/002>P).نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر، میتوان گفت که شرایط سخت زندگی کودکان کار باعث میشود تا حمایت لازم و کافی را از خانواده و والدین حامی دریافت نکنند و این خلأ، موجب عدم شکلگیری دلبستگی ایمن با والدین شده و میزان امید به آینده را در آنها کاهش میدهد. از سویی دیگر، محیط کار برای کودکان سرشار از بدرفتاریهای جسمی و جنسی است که موجب بروز مشکلات هیجانی-رفتاری در آنها میشود.
فایل رایگان مقاله نقش مشکلات تنظيم هيجاني و ناگويي طبعي در پيش بيني قلدري | WORD
دشواری در تشخیص احساسات (16/0=β)، دشواری در توصیف احساسات (23/0=β)، و تفکر برون مدار (24/0=β) در سطح معناداری 05/0، قادربه پیش بینی قلدری هستند.نتیجه گیری: در مجموع، نتایج به دست آمده حاکی از ارتباط بین قلدری، مشکل در تنظیم هیجانی، و ناگویی طبعی است. بر طبق یافته های حاصل از این پژوهش می توان با به کارگیری برنامه ها و روش هایی برای افزایش توانایی تنظیم هیجانی و کاهش ناگویی طبعی دانش آموزان از میزان رفتارهای قلدرانه آنها که با بسیاری از اختلالات جسمانی و روانشناختی مرتبط است، بهطور معناداری کاست.
فایل رایگان مقاله اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر خودپنداشت و تنظيم هيجاني کودکان مبتلا به ناتواني يادگيري | WORD
نداشت و تنظیم هیجانی مثبت کودکان دارای ناتوانی یادگیری و کاهش تنظیم هیجانی منفی آنها منجر شده است. نتیجهگیری: بر اساس یافته پژوهش حاضر می توان گفت درمان مبتنی بر پذیرش تعهد با آشکار ساختن ارزش ها و عمل متعهدانه و ایجاد انعطافپذیری روانشناختی میتواند بهعنوان یک روش کارآمد جهت بهبود خودپنداشت و تنظیم هیجانی کودکان دارای ناتوانی یادگیری به کار رود. علاوه بر این شیوه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می تواند دیگر پردازشهای شناختی و هیجانی مانند تنظیم هیجانی را نیز تحت تأثیر مثبت قرار دهد.
فایل رایگان مقاله مقايسه انسجام رواني و مکانيسم هاي دفاعي در والدين داراي کودک با اختلال طيف اوتيسم، نارسايي توجه/ فزون کنشي، و بهنجار | WORD
ی در سه گروه از والدین، تفاوت معنی داری وجود دارد(0/05>p).نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر، والدین دارای کودکان مبتلابه اختلالات طیف اوتیسم و نارسایی توجه/فزون کنشی، سطوح بالاتری از تنیدگی های روانی مربوط به والدگری را تجربه می کنند که می تواند ناشی از نیازهای خاص این کودکان و تفاوت های بارز آنها با سایر همسالان از جنبه های مختلف شناختی و روانی باشد. بدین ترتیب طراحی و اجرای مداخلات مناسب روان شناختی و آموزشی برای والدین این کودکان با تأکید بر مداخلات اولیه می تواند تا حد زیادی راه گشا باشد.
فایل رایگان مقاله طراحي و ارزيابي اثربخشي مداخله رفتاري بر کاهش قلدري جسماني و بهبود پيوند با مدرسه در دانش آموزان: روي آورد مدرسه محور | WORD
تگی به معلم و مدرسه، و مشارکت تحصیلی دانشآموزان قلدر شده است (0/001p، 9/78=F).نتیجهگیری: بر اساس یافته های مطالعه حاضر مداخله رفتاری مدرسه محور از طریق آموزش مدیریت رفتار به قلدرها، معلمان، و طرفداران قلدر، بر کاهش مؤلفههای قلدری و بهبود پیوند با مدرسه، اثربخش است و میتواند بهعنوان روش مداخله مناسب برای کودکان واجد رفتارهای قلدری جسمانی استفاده شود. بهعلاوه، یافتههای این پژوهش میتواند برای مشاوران مدارس، روان شناسان تربیتی، و معلمان در بهبود پیوند با مدرسه کودکان،کمککننده باشد.
فایل رایگان مقاله سخن سردبير: و اما خوشبختي: از واقعيت تا خيال | WORD
احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي nx،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن nx :
فایل رایگان مقاله بهبود مهارتهاي ارتباط درماني بر اساس برنامه ارتباط COMFORT | WORD
ی دهد که برنامه ارتباط COMFORT، راهکارهای مناسبی برای برقراری ارتباط درمانی بین پرستاران و بیماران فراهم می نماید این برنامه به هفت استراتژی بهبود ارتباط شامل ارتباط، آشنایی، ارتباط آگاهانه، خانواده، گشایش ها، رابطه و تیم حهت بهبود ارتباط اشاره می کند.بحث و نتیجه گیری: استفاده از مدل ارتباطی COMFORT و استراتژیهای پیشنهاد شده درآن به بهبود مهارتهای ارتباطی پرستاران کمک می کند. بنابراین پیشنهاد می شود این استراتژیها در برنامه درسی دانشجویان پرستاری و برنامه های آموزش مداوم پرستاران قرار گیرد.
فایل رایگان مقاله نقش رسانه هاي جمعي و شبکه هاي اجتماعي در روشنگري، کاهش يا افزايش نگراني و ترس بيماران از بيماري شان | WORD
ند. امروزه شماری از کادر درمانی در تعامل با مردم از طریق شبکه های اجتماعی شرکت می کنند و با ارتباط برخط سعی دارند به صحبت های بیماران گوش فرا داده و با کمک همکاران مشکلات سلامتی آنان را حل نمایند. شبکه های اجتماعی همچنین به اتصال کشورهای مختلف در سرتاسر دنیا کمک می کنند بخصوص با کشورهایی که متخصصان ماهرتر و درمان های پیشرفته تر در دسترس دارند و لذا باعث افزایش آگاهی ما در مورد سلامتی می شوند. همچنین افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی (بخصوص در سنین 18-29 سال) محرک آنان در تغییر رفتارها و عادتهاست (1).
فایل رایگان مقاله تعيين تاثير گوش دادن فعال بر اميد به زندگي مادران کودکان مبتلا به سرطان | WORD
ت(05 /0P >) اما در گروه مداخله بعد از مداخله به طور معناداری بیشتر از قبل از مداخله بود(0/05 P ) همچنین میانگین تغییرات نمره امید به زندگی بعد از مداخله نسبت به قبل از مداخله در گروه مداخله به طور معناداری بیشتر از گروه شاهد بود (05/0 P ).نتیجهگیری: بر پایه نتایج این بررسی می توان گفت گوش دادن فعال بر میزان امید به زندگی مادران دارای کودک مبتلا به سرطان تاثیر داشته است و بنابراین پیشنهاد می گردد در بیمارستان هایی که کودکان مبتلا به سرطان بستری می گردند از این مداخله در جهت حمایت مادران استفاده گردد.
فایل رایگان مقاله سنجش و ارزيابي کيفيت برنامههاي آموزش و توسعه نومعلمان با استفاده از مدل تجزيه وتحليل اهميت ـ عملکرد (IPA) | WORD
در آموزش منابع انسانی، با روش تحلیل اهمیت ـ عملکرد، ماتریس تضمین کیفیت آموزش منابع انسانی جدیدی مشتمل بر 48 مؤلفه برای تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی سیستیم آموزشی ایران ارائه گردید. نتایج نشان داد که مدرسان و فراگیران به طور مشترک شاخص های مطلوب و مناسب بودن مرکز آموزشی، تناسب مدت زمان دوره با حجم محتوا، همسطح بودن نسبی نو معلمان به لحاظ دانش و مهارت های مربوطه، و تسلط نو معلمان به مطالب پیش نیاز یادگیری محتوای دوره آموزشی، را به عنوان مهمترین شاخصهای تضمین کیفیت آموزش نو معلمان عنوان کرده اند.
فایل رایگان مقاله بررسي رابطه فراموشي سازماني هدفمند و چابکي سازماني با توجه به نقش تعديلگري هوش رقابتي | WORD
نعطاف پذیری و سرعت؛ و ابعاد هوش رقابتی شامل فرصتهای بازار، تهدیدات رقبا، ریسکهای رقابتی، مفروضات محوری و آسیب پذیری کلیدی است. در این پژوهش تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Smart-plsانجام گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که بین فراموشی سازمانی هدفمند و چابکی سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین چهار مورد از مؤلفههای هوش رقابتی (فرصتهای بازار، ریسکهای رقابتی، مفروضات محوری، آسیب پذیری کلیدی) رابطه بین فراموشی سازمانی هدفمند و چابکی سازمانی را تعدیل میکند.
فایل رایگان مقاله پديدارشناسي عارضهيابي سازماني مدارس (تحليل تجربه زيسته مديران مدارس) | WORD
جامعه و فرهنگ، خانواده) عارضههای ساختاری ( قوانین، منابع، تکنولوژی)، عارضههای عملکردی(آموزشی، تحصیلی) و عارضههای فردی و گروهی (مدیران، معلمان ودانشآموزان) طبقهبندی شدند. نتایج پژوهش نشان داد که از این سازههای بنیادی که مبتنی بر تجربه زیسته مدیران استخراج شدهاند، میتوان برای طراحی مدل عارضهیابی سازمانی مدارس استفاده کرد. بدون تردید کاربست این سازههای عارضهیابی و مدلهای انشعابی احتمالی از آنها، بخش مهمی از هر مداخله موثر برای تحول در سیستم مدیریتی و سازمانی مدارس محسوب میشود.
فایل رایگان مقاله بررسي امکان برگزاري کلاس درس در خانه با فناوريهاي نوين آموزشي با هدف مقابله با تعطيلات اضطراري مدارس استان خوزستان از ديدگاه کارشناسان (با استفاده از روش کيو) | WORD
د که برابر با 95/0 بود. همچنین، روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط پنج تن از متخصصان علوم تربیتی ارزیابی و مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل عاملی کیو انجام شد. در مجموع 5 عامل برای ابعاد فنی و عملیاتی امکان برگزاری کلاس درس در خانه شناخته شد که شامل عامل اول؛ زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری، عامل دوم؛ فرهنگ و محیطی، عامل سوم؛ دورههای آموزشی، عامل چهارم؛ منابع مالی و تجهیزات، عامل پنجم؛ نیروی انسانی بودند، که در نهایت پیشنهادات کاربردی در هر بعد ارایه گردیده است.
فایل رایگان مقاله بررسي تأثير ميزان استفاده از رسانههاي آموزشي بر پيشرفت تحصيلي و خلاقيت دانش آموزان | WORD
و 70% گزارش شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها در بخش آمار توصیفی، از گزارش فراوانی، میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از روش تجزیه و تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد بین نمرات خلاقیت و مؤلفههای آن در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار وجود دارد و همچنین بین نمرات پیشرفت تحصیلی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار وجود دارد. لذا براین اساس میتوان از فناوری نوین و آموزش الکترونیکی جهت رشد خلاقیت و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله واکاوي تجربه راهبران آموزشي از اجراي الگوهاي نظارت آموزشي معلم-محور در مدارس ابتدايي | WORD
چالشهای تجربه راهبران در پنج مقوله 1) افق دید متفاوت معلمان و راهبران 2) ضعف دانش و مهارت تدریس معلمان 3) جامعهشناسی محیط نظارت 4) قضاوت و ارزیابی چندجانبه 5) فقدان دانش و مهارت برنامهریزی درسی دستهبندی شد. واکاوی تجربه راهبران آموزشی از اجرای الگوی نظارت و راهنمایی کلاس درس محور نشان داد که در این الگو، راهبران آموزشی از ارتباط با معلمان تأثیر میپذیرند و قادرند تأثیرات مختلفی نیز بر آنها داشته باشند. براین اساس میتوان از تجارب آنان جهت حل مسائل و مشکلات معلمان و خود راهبران آموزشی بهره گرفت.
فایل رایگان مقاله بررسي انگيزه کارآفريني و خِرَد مديريتي دانشجويان با کاربرد همنهشت شناسههاي خِرَد مديريتي و کارآفريني در مراحل الگوي مديريت آموزش کارآفريني | WORD
ـ استیودنت یک نمونهای، زوجی و دو نمونهای مستقل، آزمون آنالیز واریانس و نیز از نرم افزار R برای تحلیل دادهها استفاده شد. در نتیجه، رابطه مثبت و معنادار میان کاربرد شناسههای آن دو نظریه در الگوی مدیریت آموزش درس کارآفرینی با خِرَد مدیریتی و انگیزه کارآفرینی دانشجویان مشخص گردید. در نتیجه هم نهشت شناسههای کارآفرینی و شناسههای خِرَد مدیریتی در مراحل الگوی مدیریت آموزش کارآفرینی در سطح معنادار بسیار بالایی در مقایسه با آموزش موجود انگیزه کارآفرینی و خِرَد مدیریتی دانشجویان را ارتقاء بخشید.
فایل رایگان مقاله تعامل توانايي استدلال و رويکرد آموزشي در واکنش به ارزشيابي آموزش و اثربخشي پس از آموزش | WORD
د از مقیاس واکنش به آموزش و اثربخشی پس از آموزش پاسخ دادند. تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل واریانس نشان داد که میانگین واکنش به آموزش و اثربخشی آموزش در شیوه استدلالی آموزش و همچنین در توانایی استدلال بالا، بالاتر است. همچنین، تعامل بین توانایی استدلال با دو نوع مداخله آموزشی برای واکنش و اثربخشی آموزشی وجود دارد. بر مبنای یافتههای پژوهش توصیه گردید که آموزش با توجه به تواناییها و استعدادها و مثلا بر اساس توانایی استدلال ارائه گردد تا واکنش بهتر به آن ایجاد شود و اثربخشی آن نیز افزایش یابد.
فایل رایگان مقاله بررسي رابطه بين ارزشهاي دانشجو و تعهد حرفه اي: سهم واسطه گري شايستگي تحصيلي دانشجويان دانشگاه شيراز | WORD
ارزشهای دانشجو، شایستگی تحصیلی و تعهد حرفهای بود که پس از محاسبه روایی و پایایی آنها، بین نمونه توزیع و دادهها با استفاده از مدل معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که ارزشهای دانشجویان تأثیر مثبت و معناداری بر شایستگی تحصیلی آنان دارد اما تأثیر معناداری بر تعهد حرفهای مشاهده نگردید. همچنین شایستگی تحصیلی تأثیر مثبت و معناداری بر تعهد حرفه آنان داردکه بیانگر آن است که بین ارزشهای دانشجویان با تعهد حرفهای آنان به صورت غیرمستقیم با واسطه شایستگی تحصیلی آنان ارتباط وجود دارد.
فایل رایگان مقاله نقش ابعاد برنامه ريزي استراتژيک بر بهره وري سازماني | WORD
جه به محدود بودن جامعه، پرسشنامه بین همه افراد جامعه یعنی همه 58 نفر توزیع شد و اطلاعات مورد نیاز جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری و از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد برنامه ریزی استراتژیک شامل برنامه ریزی منابع انسانی، برنامههای مربیگری، برنامههای سنجش و برنامههای آموزش استراتژیک بر بهره وری سازمانی تأثیر معنی داری دارد. هم چنین برنامههای سنجش، بیشترین ضریب و برنامههای آموزش استراتژیک، کمترین ضریب تأثیر را دارند.