فایل رایگان مقاله فرآيند تصعيد رواني از ديدگاه مولوي
لینک مرتبط » فایل رایگان مقاله فرآيند تصعيد رواني از ديدگاه مولوي
فایل رایگان مقاله مقايسه اثرگذاري روشهاي برونريزي استرس و تمرين صبر بر تاب آوري در بين پايوران مستقر در يک جزيره ايراني در خليج فارس | WORD
تاب آوری به میزان 53 درصد شد. مقایسه میانگین نمرات ثبت شده در پس آزمون در افراد نشان داد که تمرین صبر به طور معنی داری باعث بهبود وضعیت تاب آوری (p=0.006)، نظامیان جزیره شده و اختلاف معنی داری با روش برون ریزی استرس داشته است.نتیجهگیری: هر دو روش برونریزی استرس و تمرین صبر، بر ارتقای تاب آوری، تاثیر مثبت و معنی داری دارد لذا پیشنهاد می شود که از هر دو روش مداخله ای و بویژه تمرین صبر، برای ارتقای تاب آوری، در افراد نظامی قبل، حین و بعد از اعزام به ماموریت استفاده شود.
فایل رایگان مقاله ارتباط فعاليت غواصي با تغييرات عملکرد ريوي در غواصان حرفه اي | WORD
بیعی: درگیری مجاری ریوی، درگیری پارانشیم، ادنوپاتی ریه، ترکیبی)، اسپیرومتری (طبیعی، محدودکننده)،FVC/ FEV1 (بیماری محدودکننده، طبیعی)، FVC (بیمار، سالم)، FEV1 (غیرطبیعی، طبیعی)، FEF (بیمار، سالم) معنی دار بود (Pنتیجهگیری: افزایش سال، ساعت و میانگین عمق غواصی، بعنوان عوامل مرتبط با غواصی بر عملکرد ریه تاثیر منفی دارد. لذا بنظر می رسد غواصان حرفه ای، در معرض از دست دادن عملکرد ریه در طول زمان هستند. اگرچه، تاثیر غواصی بر عملکرد ریه تا حد زیادی به دیگر عوامل نیز بستگی دارد.
فایل رایگان مقاله بررسي شيوع ضايعات اسکلتي-عضلاني و فاکتورهاي مربوط به آن در کارکنان شناورهاي تندرو- مطالعه مقطعي | WORD
16%، آرنج 7% بود. بر اساس نتایج بدست آمده رابطه معناداری بین نوع شناور و مدت زمان کار روی شناور و سن افراد با اختلالات اسکلتی عضلانی در ناحیه گردن، و ناحیه پشت، ناحیه کمر و ناحیه زانو بدست آمد.نتیجهگیری: با توجه به بالابودن میزان شیوع اختلالات اسکلتی- عضلانی در کارکنان شناورهای تندرو و ارتباط آن با مدت زمان کار روی شناور؛ اصلاح نوع صندلیهای شناورها، اصلاح وضعیت قرارگیری افراد در شناور، ورزش به منظور پیشگیری از ایجاد ضایعات و راهکارهای درمانی پیشنهاد می شود.
فایل رایگان مقاله مسموميتهاي ناشي از غذاهاي دريايي در خليج فارس: مروري روايتي | WORD
اکی است که گاهی بازشناسی آنها از همدیگر حتی برای بومیان محلی ساکن سواحل خلیجفارس هم سخت مینماید. چه بسیار مسافران و گردشگرانی که به این سواحل آماده و به ماهیگیری میپردازند و عموماً بدون شناخت از سمی بودن یا نبودن ماهی صید شده، اقدام به مصرف آن مینمایند که گاهی منجر به صدمات گوارشی حاد تا حتی اغما و مرگ شده است. این مطالعه مروری کوشیده بر اساس معرفی گونههای سمی خلیج فارس که به لحاظ ریختشناسی نزدیک به گونههای خوراکی هستند این پیشاگهی و آموزش را ارائه دهد.
فایل رایگان مقاله زنجيره امداد و انتقال دريايي و جايگاه شناور سارآمبولانس در آن | WORD
کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي nx،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن nx : سرمقاله
فایل رایگان مقاله مفهومپردازي پديده سايش از منظر اعضاي هيئت علمي دانشگاههاي جامع شهر تهران؛ مطالعهاي زمينهاي | WORD
یرش منجر شده است. این واکنشها تحت تأثیر پاسخگویی مسئولان، تابآوری افراد در زمینه ساختار و فرهنگ دانشگاهی بروز پیدا کرده و به آسیبپذیری شغلی، فردی، اجتماعی منجر شدهاند. ریشه این پدیده را میتوان در خانواده، آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی جامعه جست وجو کرد. از جمله راهکارهای سیاستی میتوان به «تبدیل کردن سایش به گفتمان کلان اجتماعی- ساختاری، توجه به مدیران به عنوان مهمترین موانع بروز و مواجهه با پدیده و راه اندازی سازوکار فرجام خواهی با قدرت ساختاری» اشاره کرد.
فایل رایگان مقاله فراتحليل عوامل اثرگذار بر بالندگي اعضاي هيئت علمي دانشگاه | WORD
ز آزمونI2 وQ استفاده شد که نشان داد مطالعات اولیه همگن نیستند. اندازه اثر محاسبه شده برای مطالعات تحت هر دو مدل اثرهای ثابت 612/0 و اثرهای تصادفی برابر253/2 است که از نظر آماری برای متغیر مورد بررسی معنادار بود. همچنین نتایج ترکیب احتمالات t واینر نشان داد که بین اندازه اثرهای ترکیب شده تفاوت معنادار وجود دارد. در نهایت، 112عوامل اثرگذار بر بالندگی اعضای هیئت علمی شناسایی و اثرگذاری آنها معنا دار ارزیابی شد که عوامل درونی و فردی بیشترین فراوانی را نسبت به سایر عوامل داشت.
فایل رایگان مقاله پژوهشي کيفي درباره شناسايي موانع خلقِ دانش در دانشگاه | WORD
است؛ علاوه بر این، شبک دانش در دانشگاهها طراحی نشده و استقرار نیافته، مطالعات میان رشته ای و بینرشتهای به حد لازم صورت نگرفته، امکانات و تجهیزات (سختافزاری و نرمافزاری) نامناسب و ناکافی و منابع مالی کافی به دانشگاه اختصاص داده نشده و سیاستهای مشخصی برای برقراری ارتباط مؤثر میان صنعت و دانشگاه تدوین نشده است. درنهایت، در راهبردها و خطمشیهای دانشگاه نقش دانشآفرینی کمرنگ بوده است. این موانع در سه دست عوامل سازمانی، فردی و پشتیبانی طبقهبندی شده اند.
فایل رایگان مقاله ارائه مدلي به منظور تحليل توسعه دانشگاه هاي منطقه اي با استفاده از رويکرد مدلسازي ساختاري- تفسيري | WORD
حلیل مضمون با مصاحبه با 15 نفر از مطلعان و در بخش کمّی از رویکرد مدلسازی ساختاری- تفسیری(ISM) بهره برده شد. از آنجا که این رویکرد مبتنی بر نظر خبرگان است، از نظرهای 29 متخصص در حوزه دانشگاه و منطقه استفاده شد. نتایج به دست آمده به سطح بندی عوامل مؤثر بر توسعه روابط دانشگاه و منطقه و طراحی مدلی از این عوامل منجر شد. یافته ها نشان داد که توسعه پایدار و پژوهش محور، رابطه دانشگاه و منطقه و مدیریت راهبردی و توسعه گرا به ترتیب از مهم ترین عوامل در توسعه تعاملی دانشگاه و منطقه هستند.
فایل رایگان مقاله بررسي و تحليل نقش سرمايه انساني، تغييرات ساختاري و برهم کنش آنها بر رشد اقتصادي | WORD
عالی) اثر مثبت و معنادار بر رشد اقتصادی دارد، ولی تغییرات ساختاری (صنعتی شدن) نتوانسته است بر رشد اقتصادی منطقه مؤثر باشد. ضمن آنکه اثر برهم کنش سرمایه انسانی و تغییرات ساختاری بر رشد اقتصادی بی معنا بوده است؛ به بیان دیگر، مخارج صرف شده در آموزش عالی در کشورهای مورد بررسی نتوانسته است در فرایند صنعتی شدن مؤثر واقع شود. به علاوه، باز بودن تجارت و سرمایه گذاری اثر مثبت و معنادار بر رشد اقتصادی، ولی دو متغیر اندازه دولت و رشد جمعیت اثر منفی و بی معنا بر رشد اقتصادی دارند.
فایل رایگان مقاله بررسي تأثير مؤلفه هاي اقتصاد دانش بنيان بر پيچيدگي اقتصادي کشورها | WORD
روش داده های تابلویی در دوره زمانی 11 ساله (2016-2006) برای 113 کشور تأثیر متغیرهای اقتصاد دانش بنیان بر شاخص پیچیدگی اقتصادی بررسی شد. با بهره گیری از روش تحلیل مؤلفه های اساسی، متغیرهای اقتصاد دانش بنیان به چهار مؤلفه اصلی (آموزش، نهاد اقتصادی، نوآوری و فاوا) تبدیل شدند. نتایج نشان داد که مهم ترین و اثرگذارترین متغیر بر پیچیدگی اقتصادی مؤلفه آموزش است. سپس، به ترتیب بیشترین ضرایب مثبت و معناداری از آن مؤلفه های رژیم نهاد اقتصادی، نوآوری و فناوری های اطلاعات و ارتباطات است.
فایل رایگان مقاله نقش واسطهاي ناگويي طبعي در پيش بيني نگرش هاي تغذيه اي بر اساس دشواري هاي تنظيم هيجان | WORD
گراتز و روئمر (2004) بود. داده ها با روش معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که ضرایب مسیر مستقیم بین متغیر پیش بین (دشواری های تنظیم هیجان) و متغیر ملاک (نگرش های تغذیه ای) معنادار نمی باشد (0/05)، اما ضرایب مسیر غیرمستقیم بین این متغیرها با میانجی گری ناگویی طبعی معنادار می باشد (0/05>p ). نتیجه گیری: ناگویی طبعی میانجی گر پیش بینی نگرش های تغذیه ای بر اساس دشواری های تنظیم هیجان است، که نقش ناگویی طبعی را در تنظیم هیجان و بهبود نگرش های تغذیه ای نشان می دهد.
فایل رایگان مقاله شناسايي مؤلفههاي روانشناختي تناسب فرد - سازمان در بانک کشاورزي | WORD
ر پژوهش عبارتند از، مصاحبه و پرسشنامه مؤلفههای روانشناختی سرمایه انسانی نادری (1390). به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از رویکرد کیفی به روشهای استقرایی استفاده شد. یافته ها: ازتعداد 42 کد اولیه، تعداد 20 کد از ادبیات پژوهش به دست آمده است که تمامی این 20 کد اولیه، در مصاحبه، توسط خبرگان تکرار شده است. به عبارت دیگر، کلیه کدهای به دست آمده از ادبیات پژوهش همراستا و همسو با نظرات خبرگان بود. نتیجه گیری: مؤلفههای روانشناختی میتوانند بر تناسب فرد - سازمان تأثیرگذار باشند.
فایل رایگان مقاله اثربخشي طرحواره درماني گروهي بر طرحوارههاي ناسازگار اوليه معتادان مصرف کننده سنتي و صنعتي تحت درمان متادون | WORD
ا در این پژوهش پرسشنامه طرحوارههای ناسازگار اولیه فرم کوتاه (یانگ، 1994) و 8 جلسه آموزش طرحواره درمانگری (از پکیج طرحواره درمانگری غلام رضایی و طهرانچی، 1395). تجزیه و تحلیل داده ها با کمک تحلیل کوواریانس انجام شد. یافتهها: نتایج نشان داد که اثر طرحواره درمانی گروهی بر بهبود طرحواره های ناسازگار اولیه معنادار بوده است (0/05). نتیجهگیری: استفاده از طرحواره درمانی گروهی می تواند سبب بهبود طرحواره های ناسازگار اولیه معتادان مصرفکننده سنتی و صنعتی تحت درمان متادون شود.
فایل رایگان مقاله مقايسه اثربخشي زوج درمانگري رفتاري و درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر نهايي خواهي زوجين سازش نايافته | WORD
ا برای گروه گواه، مداخلهای اعمال نشد. نتایج با روش آنالیز کواریانس تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد، زوج درمانگری رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش بر نهایی خواهی زوجین تأثیر معناداری داشتند (0/001P). بین دو درمان از لحاظ تأثیر بر نهایی خواهی تفاوت معنادار وجود داشت (0/001P). لذا درمان مبتنی بر پذیرش اثر بیشتری در کاهش نهایی خواهی منفی و افزایش نهایی خواهی مثبت دارد (0/05P). نتیجه گیری: میتوان برای کاهش نهایی خواهی منفی و افزایش نهایی خواهی مثبت از درمان مبتنی بر پذیرش بهره جست.
فایل رایگان مقاله مقايسه تأثير آموزش ذهن آگاهي و دارو درمانگري بر افزايش اميد زنان سالمند مبتلا به آلزايمر آسايشگاه هاي قزوين | WORD
وش نمونه گیری تصادفی انتخاب و به 2 گروه آزمایشی و یک گروه گواه، تقسیم گردیدند. ابزار عبارتند از: مقیاس امید بزرگسالان اشنایدر و همکاران (1991) و پروتکل درمانی بر اساس ذهن آگاهی (رحمانی فرد، کلانتر کوشه و فرامرزی، 1396). نتایج با روش آنالیز واریانس یک راهه و واریانس با اندازه گیری های مکرر تحلیل شد. یافته ها: تفاوت معناداری بین اثربخشی درمان ذهنآگاهی و دارو درمانگری بود (0/01p). نتیجه گیری: برای افزایش امید زنان سالمند مبتلا به آلزایمر می توان از آموزش ذهنآگاهی استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله مقايسه تأثير يک دوره تمرينات يوگا و پيلاتس بر سلامترواني و کيفيت زندگي زنان سالمند غيرفعال | WORD
لیل دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون پیگیری برونفرونی انجام شد. یافته ها: تمرینات پیلاتس و یوگا موجب بهبود سلامت روانی و کیفیت زندگی زنان سالمند کم تحرک گردید (0/05>p)؛ تفاوت معنی داری بین این دو روش تمرینی وجود در متغیرکیفیت زندگی وجود نداشت (0/05p) اما در متغیر سلامت روانی این تفاوت معنادار بود (0/05>p) و تمرینات یوگا تأثیر معنادارتری داشت. نتیجه گیری: می توان برای افزایش سلامت روانی و کیفیت زندگی زنان سالمندان کم تحرک از تمرینات یوگا و پیلاتس استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله نيازهاي روانشناختي اساسي و روان درستي فاعلي: نقش ميانجي اميد و چشم انداز آينده | WORD
وری و به روش مدل یابی معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که برآورده شدن نیازهای روانشناختی اساسی و امید رابط مثبت و معناداری با رواندرستی فاعلی داشتند. همچنین نیازهای روانشناختی اساسی به طور غیرمستقیم و از طریق امید و چشم انداز آینده با رواندرستی فاعلی رابطه داشتند (0/001>P). اما چشم انداز آینده با روان درستی فاعلی رابظ معنا داری نداشت. نتیجه گیری: نیازهای روانشناختی اساسی، امید و چشم انداز آینده نقش قابل ملاحظه ای بر روان درستی فاعلی دانش آموزان دارند.
فایل رایگان مقاله اثربخشي برنامه نقاشيدرمانگري مبتني بر ذهنآگاهي بر رفتارهاي چالشي کودکان اُتيسم با عملکرد بالا | WORD
ی پژوهش مبنی بر اثربخشی برنام تدوین شد نقاشیدرمانگری مبتنی بر ذهنآگاهی بر رفتارهای چالشی کودکان اُتیسم با عملکرد بالا، مورد تأیید قرارگرفته است و کودکان اُتیسم با عملکرد بالا گروه آزمایش نسبت به کودکان اُتیسم با عملکرد بالا گروه گواه در پسآزمون، بهطور معناداری، رفتارهای چالشی کمتری داشتند (0/01>p). نتیجهگیری: بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده از برنام نقاشیدرمانگری مبتنی بر ذهنآگاهی می تواند موجب کاهش رفتارهای چالشی کودکان اُتیسم با عملکرد بالا شود.
فایل رایگان مقاله مقايسه تأثير بازيهاي کششي بر خلاقيت کودکان دختر و پسر پيش دبستاني | WORD
ای مناطق 1،6،12 شهر تهران بود که تعداد 341 نفر شامل 153 دختر و 188 پسر از طریق روش نمونه گیری تصادفی بعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار عبارتند از، آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت تورنس (1974) و فعالیتهای آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت تورنس (1974). تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای تی مستقل انجام شد. یافته ها: میزان تأثیرپذیری خلاقیت از بازی های کششی پسران در مقایسه با دختران بیشتر بود (0/05). نتیجه گیری: بازیهای کششی میتواند تأثیر مثبتی بر افزایش خلاقیت کودکان داشته باشد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش تفکر انتقادي بر سرمايه روانشناختي و صميميت زنان و مردان متأهل شهر تهران | WORD
اشویی اولیاء (1385) و پروتکل آموزشی تفکر انتقادی: محتوای آموزشی تفکر انتقادی فیشر (2005) و مایرز (1986). داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری (MANCOVA) مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: آموزش تفکر انتقادی بر سرمایه روانشناختی و صمیمیت زناشویی زوجین تأثیر داشت (0/001≥p). نتیجه گیری: آموزش تفکر انتقادی می تواند منجر به افزایش سرمایه روانشناختی و صمیمیت زناشویی زوجین شود و خانواده درمانگران می توانند از این روش آموزشی برای بهبود روابط زناشویی زوجین ایرانی استفاده کنند.
فایل رایگان مقاله اثربخشي برنامه غني سازي روابط زناشويي بر بهبود کيفيت رضايت زناشويي زوجيني متأثر از سانحه واقع در ناحيه سيزدهم شهر کابل | WORD
ها با استفاده از پرسشنامه رضایت زناشویی اینریچ که توسط فورز و السون (1989) طراحی گردیده است در مراحل پیش آزمون و پس آزمون ارزیابی شدند. یافتهها: طبق نتایج پیگیری پس از یک ماه، بین گروه آزمایش و گواه در میزان کیفیت روابط زناشویی و ابعاد آن تفاوت معنی داری وجود داشت (0/001p) و اثربخشی برنامه غنی سازی روابط زناشویی بعد از یک ماه باقی مانده بود. نتیجهگیری: برنامه غنی سازی روابط زناشویی، موجب بهبود کیفیت رضایت زناشویی زوجینی که متأثر از سانحه و حملات تروریستی گردیده اند می شود
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش تابآوري خانواده بر کيفيت زندگي و سلامت رواني مادران کودکان مبتلا به اختلال طيف اتيسم | WORD
مان بهداشت جهانی (1996) و پرسشنامه سلامت روانی گلدبرگ و هیلر (1972) بود. یافتهها: دادههای جمعآوری شده با استفاده از تحلیل کواریانس چند متغیره مورد تحلیل قرار گرفتند. یافتههای پژوهش نشان داد که برنامه آموزش تابآوری خانواده بر کیفیت زندگی و سلامت روانی مادران اثربخش بودهاست (0/05P). نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر میتوان نتیجه گرفت که برنامه آموزش تابآوری خانواده میتواند کیفیت زندگی و سلامت روانی را در مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم افزایش دهد.
فایل رایگان مقاله تدوين و اثربخشي برنامه آموزشي مبتني بر يکپارچهنگر براي ارتقاء ادراک پيري در سالمندان ايران | WORD
مافزار SPSS استفاده شد. یافتهها: یافتههای حاصل از پژوهش نشان دادند که آموزش مبتنی بر یکپارچهنگری میتواند بر میزان ارتقای ادراک پیری در سالمندان تأثیر معناداری گذاشته و میزان نمره کلی ادراک پیری را در این افراد بهطور معناداری افزایش دهد. نتیجهگیری: آموزش مبتنی بر یکپارچهنگری برای افراد سالمند سبب ارتقاء بازدهی آنها در جامعه و افزایش حس مثبت آنها نسبت به خود میشود. این تغییرات به طور تلویحی نیز سبب کاهش نرخ آسیبپزیری و شیوع اختلالات در این افراد میشود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي رويکرد تلفيقي روايت درماني و ايماگوتراپي بر نگرش به ازدواج در داوطلبان ازدواج | WORD
وواریانس چندمتغیری بر روی میانگین نگرش به ازدواج (نگرش بدبینانه به ازدواج، نگرش خوش بینانه به ازدواج و نگرش واقع گرایانه به ازدواج) در گروه آزمایش و کنترل، پس از کنترل پیشآزمونها معنادار میباشد. لذا درمان رویکرد تلفیقی مبتنی بر روایت درمانی و ایماگوتراپی بر نگرش به ازدواج داوطلبان ازدواج به طور معناداری اثربخش میباشد (0/01>P). نتیجهگیری: بنابراین میتوان از آموزش تلفیقی روایت درمانی و ایماگوتراپی بر نگرش واقع بینانه به ازدواج در داوطلبان ازدواج استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله مقايسه اثربخشي زوج درماني مبتني بر تئوري انتخاب، درمان مبتني بر پذيرش و تعهد و زوج درماني تلفيقي در ارتقاء تعهد زوجين | WORD
زمایش با یکدیگر و نیز با گروه گواه نشان داد. این تفاوت نشان داد که در گروههای آزمایش در پس آزمون (0/05>P) و پیگیری (0/01>P) نسبت به پیش آزمون میانگین نمرات تعهد زناشویی تفاوت معناداری وجود داشت و همچنین اثربخشی آموزش زوج درمانی تئوری انتخاب در مقایسه با دو گروه دیگر بیشتر بود. نتیجه گیری: در این پژوهش میتوان استنباط کرد که روشهای زوج درمانی تئوری انتخاب، پذیرش و تعهد و زوج درمانی تلفیقی در ارتقا تعهد زوجها مؤثر بوده است و روش زوج درمانی تلفیقی مؤثرتر از بقیه روشها بود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي بسته آموزشي فراتشخيصي زوجي بر الگوهاي ارتباطي و پيوند ايمن زوجين مراجعه کننده به مراکز مشاوره خانواده | WORD
ون (2008) بود و جهت انجام مداخله از بسته آموزشی فراتشخیصی زوجی محقق ساخته (1398) استفاده شد. دادههای حاصل از پژوهش به شیوه تحلیل کوواریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها: نتایج نشان داد که آموزش محتوای بسته آموزشی فراتشخیصی زوجی بر الگوهای ارتباطی و پیوند ایمن زوجین تأثیر دارد (0/01p). نتیجهگیری: بر اساس یافتههای پژوهش، آموزش محتوای بسته آموزشی فراتشخیصی زوجی الگوهای توقع کناره گیری و اجتنابی را کاهش و الگوی رابطه سازنده و پیوند ایمن را در زوجین افزایش میدهد.
فایل رایگان مقاله تدوين مدل پيش بيني اميدواري بر اساس تاب آوري و شادکامي با در نظر گرفتن نقش ميانجي کيفيت زندگي در زنان مبتلا به سرطان پستان | WORD
کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (1996) بودند. یافته ها: تاب آوری بر امیدواری بیماران مبتلا به سرطان سینه اثر مستقیم (2/38 =t و 0/37=β) و غیرمستقیم (2/03 =t و 0/14=β) (به واسط کیفیت زندگی) معنادار دارد (0/05p). همچنین شادکامی بر امیدواری بیماران مبتلا به سرطان سینه اثر مستقیم (52/4 =t و 0/46=β) معنادار دارد (0/05p). نتیجه گیری: یافته ها مدل پژوهش را بطور کلی تأیید کرد. با افزایش میزان تاب آوری و شادکامی می توان کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان سینه را بالا برد و سطح امیدواری این بیماران ارتقاء داد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي بازي مهارتي - فکري لگو بر ميزان تنش تعامل والد - کودک درکودکان داراي اختلال يادگيري | WORD
ند. ابزار پژوهش شامل شاخص تنیدگی والدین توسط آبیدین (1990) بود. یافته ها: یافته های کواریانس تک متغیره نشان داد بازی مهارتی - فکری لگو با 95% اطمینان بر میزان تنش تعامل والد - کودک (39/65 F=، 0/05P) در والدین کودکان دارای اختلال یادگیری نسبت به گروه گواه در مرحله پس آزمون اثربخش است. نتیجه گیری: بازی لگو با پرورش حل مسأله و روابط اجتماعی به کاهش مشکلات کودک، افزایش حس صلاحیت و ادارهی والدینی منجر شد و به عنوان یک سیستم یادگیری نوین برای کاهش تنیدگی در روابط والد - کودک معرفی گردید.
فایل رایگان مقاله پشت ديوار خشونت: آسيبهاي روانشناختي خشونت طلب هاي عمدي و تکانشي در قياس با افراد غير خشونت طلب در زندان | WORD
T مشخص شد که دو گروه خشونت طلب های عمدی و تکانهای مشخص شد که گروه تکانهای در مؤلفههای جسمانی کردن، وسواس، افسردگی و افکار پارانوئیدی گروه تکانهای نمرات بیشتری به دست آوردند (0/001P) و گروه خشونت طلبهای عمدی حساسیت بین فردی، اضطراب و اضطراب فوبیک کمتری داشتند و در روان پریش خویی نمراتشان بیشتر بود (0/001P). نتیجه گیری: خشونت طلب ها عمدی نشانههای سایکوزگرایی و خشونت طلب ها تکانهای نورزگرایی را آشکار کردند که بر پایههای بیولوژیک متفاوت این اختلالات اشاره میکند.