فایل رایگان مقاله قانونمندي تاريخ و ويژگيهاي آن در قرآن
لینک مرتبط » فایل رایگان مقاله قانونمندي تاريخ و ويژگيهاي آن در قرآن
فایل رایگان مقاله سرشت زيباييشناختي شاهنامهي فردوسي | WORD
پهلوان شاهنامه، بنمایههای واگشتی و کلیت در طبقات چندگانه اجتماعی نشان داده شده؛ و بدین ترتیب، با تطبیق عناصر تمامیت بخش حماسی در شاهنامه بر اصلیترین شاخصه های حماسه اصیل هگلی، بیان شده است که شاهنامه ی فردوسی نیز، همچون بعضی از بزرگ ترین حماسه های اصیل جهان، با برخورداری از شاخص ترین ویژگیهای حماسه اصیل ـ برخلاف دیدگاه هگل ـ حماسه ای اصیل است و ضمن دربرداشتن قدرت انتقال فهم مشترک دینی و اخلاقی از جهان، هنری جهان شمول و ماندگار شمرده میشود.
فایل رایگان مقاله رويکردهاي نو در نقد اخلاقي
مطالعه موردي سه مجموعه داستان کوتاه | WORD
های بیان اخلاقی در آنها تحلیل شده است. توجه به شکلهای مختلف تقابلهای اخلاقی، توصیف جزئیات، استفاده از زاوی دید عینی و بیرونی، و بهکارگیری استعاره، نماد، تمثیل و موقعیتهای آیرونیک از مهمترین شگردهای داستاننویسی در القای پیام اخلاقی به مخاطب است. این شیوهها برای درک و دریافت مخاطب احترام قائل است و با تکیه بر بیان تجربههای عمیق روحی و فردی و درک موقعیت، به شناخت شهودی و جزئی از احساسات، عواطف و درنهایت کنشهای اخلاقی انسان میانجامد.
فایل رایگان مقاله حرکت استعاري خياميت؛ تبيين چرخش گفتماني از «ترکيب طبايع تا ترکيب پياله» | WORD
ده شده است، درواقع از الگوی بازی حاشیه و متن پیروی میکند. تاریخ خیامیت تاریخ مواجه تخیل جمعی با استعاره هایی است که پرسش های متناقض را تولید می کنند. خیامیت با انباشت تفسیرها، جوابیه ها، نظیره سازی ها، تکثیر سلولیِ استعاره ها و تولید استعاره ها علیه استعاره های دیگر ساخته شده است. اگرچه می توان با جستوجوی درزمانی استعاره های گفتمان خیامیت به پرسش های خیامی نزدیک شد، رابط عمر خیام با رباعیات نه رابط مؤلف با اثر، بلکه رابط شخصیت مفهومی با گفتمان است.
فایل رایگان مقاله «گيلهمرد» بزرگ علوي: عليه ايدئولوژي يا ابزاري ايدئولوژيک؟ | WORD
رایی از سبکهای نوشتار اوست. در اینجا این سؤال مطرح میشود که آیا داستان «گیلهمرد» علوی تولیدی فرهنگی است که پایههای ایدئولوژی حاکم را به لرزه درمیآورد یا اینکه درنهایت خودِ داستان به ابزاری ایدئولوژیک تبدیل میشود و در خدمت نظام حاکم درمیآید. درحالی که پژوهش حاضر از طریق ارجاع به کتاب لنین و فلسفه و مقاله «سخنی درباب هنر» پاسخی آلتوسری به این سؤال میدهد، از طریق دیدگاه «زیباییشناسی دریافت» کاستیهای رویکرد آلتوسری را نیز تبیین میکند.
فایل رایگان مقاله نگرشي به تلميح ادبي براساس رويکردهاي نوين در نقد ادبي و مطالعات بينارشتهاي | WORD
است بهشیو توصیفی ـ تحلیلی به مبحث تلمیح در بلاغت بپردازد و این عنصر بلاغی را براساس رویکردهای مطالعاتی نوین بینارشتهای و نقد ادبی واکاوی و معرفی کند. نتایج پژوهش بیانگر آن است که تلمیح، علیرغم سادگی ظاهری خود، یکی از پیچیدهترین و چندلایهترین عناصر بلاغی است که میتوان آن را با استفاده از دستاوردهای نوین رشتههای مختلفی همچون زبانشناسی، نشانهشناسی، جامعهشناسی و برخی دیگر از نظریهها و مباحث نقد و نظریه ادبی جدید بررسی و واکاوی کرد.
فایل رایگان مقاله نقد کاربرد نظريه ادبي در مقالات پژوهشي
(با تأکيد بر روايتشناسي ساختارگرا) | WORD
ریه ها، موجب راهیابی خطاهایی روش شناختی در اغلب این مقالات شده است. مواردی همچون نگاه آموزشی و سطحی به نظریه ها، بی توجهی به مبانی نظریه ها و برخورد تقلیل گرایانه با آنها از مهم ترین این ایرادها هستند. در پایان با تحلیل و بررسی آماری بیش از نود مقاله علمی ـ پژوهشی منتشرشده بین سالهای 1390 تا 1396 نشان داده شده است که بهدلیل اشکالات یادشده، این مقالات نه از نتایج مقالات پیشین تأثیر پذیرفته اند و نه چندان نقشی در شکل گیری مقالات بعد از خود داشته اند.
فایل رایگان مقاله آسيبشناسي کاربرد استعاره در فرايند نظريهپردازي فرماليسم مکانيکي | WORD
لگیری سطوح مختلف نظری فرمالیستی پرداخته میشود و سپس برپای علل اربع ارسطویی ماشین و ادبیات مقایسه شده، تفاوتهای ادراکی «ماشین» در زبانهای روسی، انگلیسی و فارسی بهاختصار نشان داده میشود. طبق بررسیها، تبیین ماهیت ادبیات برمبنای استعار مکانیکی، در مرحل نظریهپردازی موجب شده است نظریهپرداز در فرمولبندی نظریه برای رسیدن به یک روششناسی خلاق و سازگار با اثر ادبی ناکام بماند و در مرحل انتقال نیز تفسیر و کاربست آن با نوعی بدفهمی مواجه شود.
فایل رایگان مقاله چگونه از زير سايه خود خارج شوم؟
نقدي بر مقاله «ايدئولوژي و فراخواندن جامعه سياهپوستان آمريکا در شعر «به ياد راديو» اميري باراکا» | WORD
نگلیسیزبان با عنوان «تأثیر ابزارهای ایدئولوژیک حکومتی در شکلگیری هویت: خوانشی آلتوسری از شعر «به یاد رادیو» امیری باراکا»، منتشرشده در مجله بینالمللی انگلیسی و ادبیات (دسامبر 2013، صص480 ـ 485) دارد. نویسنده مقاله انگلیسی، سیدشهابالدین ساداتی، یکی از نویسندگان مقاله فارسی است که با اضافه کردن نویسنده همکار، اِعمال تغییرات در عنوان و کلیدواژهها و افزودن مطالب تازه، سعی در تولید مقالهای جدید داشته که در این راه، تحقیق او دچار سرقت علمی شده است.
فایل رایگان مقاله برساخت گفتمانيِ پيرنگ در گزارشهاي تذکرهاي عرفاني: روايتهاي حلاج | WORD
ه گویی، در خدمت گفتمان طرد و مشروعیت زدایی از وی قرار گرفته اند. دسته ای هم در مقامی بینابین، بااینکه اغلب از حلاج دفاع کردهاند، در مواردی هم برخی از ابعاد منفی زندگیاش را بدون دفاع از او بازگفتهاند. با نگاهی به موضع گیری های مذکور می توان چنین پنداشت که نوع این نگرشها مبتنی بر جهان معرفتی ـ ایدئولوژیک گزارش نویسان بوده است. از طرف دیگر، ضمن غلبه گفتمان قبول بر گفتمان طرد درباب حلاج، طرد مذکور بنابه جهت و شدت موضع گیری ها بهمعنای مصطحِ طرد نیست.
فایل رایگان مقاله ديرينهشناسي کرامات صوفيان؛ مطالعه مورديِ
«طعام اندک و اِطعام بسيار» | WORD
بهمثابه «ولایت و تداوم جانشینی پیامبر اسلام»، در سیرتنامههای نبوی به منزل «برتری پیامبر اسلام و دین او» بر سایر انبیا و ادیان و در عَهدَین به عنوان نشان «مؤیِد نبوت» پدیدار میگردد. این مقاله نشان می دهد که امر خارق عادت در گذر زمان پدیدهای یکپارچه و ثابت نبوده و همواره در فضای حاکم بر گفتمانهای مختلف معانی تازهای به آن افزوده شده است؛ دیگر اینکه کرامات صوفیان بیش از آنکه نتیج دخلوتصرف در امر واقع و عینی باشد، مولود روابط بینامتنی است.
فایل رایگان مقاله تضمين: اصطلاحي متفاوت در بوطيقاي بيدل دهلوي | WORD
شود. این مقاله نشان میدهد اصطلاحات «تضمین»، «مصرع تضمین» و «مضمون» در قرن دوازدهم هجری قمری در شبهقار هندوستان به اصطلاحاتی تخصصی در حوز نقد ادبی تبدیل شده و تعاریفی جدید را پذیرفته است. در این تعاریف، «مضمون» اختصاصاً بهمعنای «مصراع برجسته» بهکار میرود و «تضمین» به فرایند «مصرعرسانی» یا «پیشمصرعرسانی» اطلاق میشود؛ به این فرایند «مضمون بستن» نیز میگویند. «مصرع تضمین» اصطلاحی است که برای «مصرع یا پیشمصرعِ رسانده» به کار میرود.
فایل رایگان مقاله داستان «موسي و شبان» نمونهاي عيني از تحقق امتزاج
افقها در تلقي گادامري | WORD
نهاست؛ چنان که در آغاز داستان، خداشناسی موسی در قالب اهل شریعت و تنزیه ظاهر میشود و درمقابل، تجربه و درک شبان از خدا متناسب با تلقی اهل تشبیه آشکار می گردد. اینچنین در آغاز داستان، موسی و شبان هریک در افق خود محصورند. اما در ادامه از طرفی مواجهه مؤاخذه گرایانه موسی با شبان و از سوی دیگر عتاب خداوند با موسی، هم شبان و هم موسی را در موقعیت هرمنوتیکی تازه ای قرار می دهد؛ بهگونه ای که هر دو درنهایت جمع دو افق تشبیه و تنزیه را به حقیقت نزدیک تر می یابند.
فایل رایگان مقاله بررسي شکلي و محتوايي کتاب روايتپژوهي داستانهاي عاميانه ايراني | WORD
ی اشکالات در شیوههای ارجاعدهی و بهویژه استفاده از منابع بههمراه ذکر شواهدی اشاره شده، در پایان یافتهها و نتایج کتاب مرورِ انتقادی میشود. بهنظر میآید نویسند کتاب ضمن آنکه تلاش کرده داستانهای عامیانه را از منظر نقد و نظری روایتشناسی بکاود که در نوع خود تازگی و بداهت دارد، در کاربست رهیافت روایتشناختی، بهمثابه چارچوبی نظری و عملی برای مطالع قصههای عامیان فارسی، کاستیهایی برطرفشدنی دارد که امید است در چاپهای بعدی اصلاح شوند.
فایل رایگان مقاله سوژه غرب و غرب بهمثابه سوژه در ادبيات داستاني جنوب ايران | WORD
کوتاه «آقاجولو» (ناصر تقوایی، 1344)، داستان بلند جزیره (پرویز مسجدی، 1358) و داستان کوتاه «سیاسنبو» (محمدرضا صفدری، 1368) نشان میدهد که آنجا که غرب بهمثابه سوژ قدرت مطرح شده است، تنها پیامد آن تشدید و تثبیت گفتمان غربستیز و تأکید بر ذاتی بودنِ دوتاییِ غرب ـ شرق بوده؛ در حالی که مواجهه با سوژ غرب و بررسی و تحلیل آن میتواند مسیری را بهسوی گفتمان پسااستعماری باز کند و گفتوگو میان شرق و غرب و درنهایت شکستنِ دوتاییِ تقابلیِ غرب ـ شرق را در پی داشته باشد.
فایل رایگان مقاله شهر مخوفِ نخستين رمانهاي فارسي؛
مدرنيته ايراني و الگوي توسعه شهر آسيايي | WORD
ته بندی شده و سپس ارتباط میان شهر مخوف و سیاهبازنمایی شده در رمان با واقعیت های اجتماعی زمان نگارش آن ها بررسی شده است. مبنای تحلیل بر پایه آرای بازتاب یافته در رمان های این دوره است. در ادامه نمودهای شهر مخوف بازتاب یافته در رمان بهپشتوانه داده های جامعه شناسی شهری تبیین و تحلیل شده است. جایگاه غیرتولیدی شهر مدرن ایرانی، مصرف گرایی و پیامدهای آن نظیر حاشیه نشینی و فساد خانههای معروفه، مهم ترین نمودهای شهر سیاه و اهریمنی نخستین رمان های فارسی است.
فایل رایگان مقاله مطالعه تطبيقي ويژگيهاي داستان آپارتمانيِ دهه هشتاد ايران و داستان کوتاه ريموند کارور | WORD
ای کارور هستند. در این مقاله، سیر داستان کوتاه در ایران تا ابتدای ده هشتاد، درونمای آثار کارور و شاخصههای تجرب زندگی در کلانشهر از منظر زیمل سه عامل اصلی در بررسی شکلگیری داستان آپارتمانی است. در ایران، همزمان با ترجم آثار کارور، تجرب آغازین زندگی در کلانشهر رخ داد و مخاطبان ادبیات در آستان دهه هشتاد، بحران انسان معاصر را در داستانهای کارور پیدا کردند. او بهعنوان الگویی برای فرم و محتوای داستان ایرانی تا اواخر این دهه باقی ماند.
فایل رایگان مقاله نخستين داستانهاي زنان ايراني در ژانر مطبوعات | WORD
ستان کوتاه فارسی بهشمار آورد. مسئله این مقاله درست در همین نقطه شکل می گیرد: چه ویژگیهایی در این داستان ها هست که بر اساس آن بتوان آن ها را از حلقه های گذار از حکایت پردازی سنتی به داستان نویسی مدرن بهشمار آورد؟ برای یافتن پاسخ باید به برخی پرسش های مقدماتی دیگر هم پاسخ داد؛ مثل اینکه داستان های مذکور در چه بافتی نوشته شدند، نویسندگان آن ها چه کسانی بودند و چه نسبتی با گفتمان های معاصر داشتند؟ این ها پرسش های فرعی و اصلی ما در مقاله حاضر خواهد بود.
فایل رایگان مقاله تحليل تصوير «ديگري» در داستان «سفر بزرگ امينه»
اثر گلي ترقي | WORD
رات رفتاری او پرداخته شده است. راوی در پاریس درمییابد که خودش «دیگریِ» منفی است؛ یعنی مردم اروپا خوانشی منفی از او بهعنوان فردی جهانسومی دارند. خوانش راوی از امینه پس از سفر او به اروپا، از خوانشی تا حدی منفی به خوانشی مثبت تغییر میکند. در پاریس، راوی و امینه هر دو بهعنوان «دیگری» در مقابل «منِ» فرانسوی قرار میگیرند و امینه به دیگریِ درونفرهنگی تبدیل میشود و جهانسوم بهمنزله دیگریِ کلان، در مقابل اروپا بهمنزله منِ کلان قرار میگیرد.
فایل رایگان مقاله مطالعه مفهوم ادبيت در نظريه معناسبکشناسي | WORD
ین مفهوم تشکیل دهند آن، می پردازیم. ابتدا سیر تحولی نگرشهای گوناگون به این مفهوم را ازنظر میگذرانیم و از این رهگذر، برخی تفاوتهای اساسی این رویکرد با سایر رویکردهای معطوف به ادبیت را بیان می کنیم؛ سپس عناصر پایه ای نظری معناسبک شناسی را توضیح میدهیم و در ادامه میکوشیم به این سؤالات پاسخ دهیم: از دیدگاه این نظریه، چه متنی ادبی بهشمار می رود و معیارهای ادبیت متن کداماند؟ چه عاملی باعث می شود در میان متون ادبی، اثری فاخر و اثری نازل شمرده شود؟
فایل رایگان مقاله بررسي آثار معتبر در دو نسخه از کتاب گزيده
تاريخ ادبيات انگليسي نورتون | WORD
متن عمدتاً در دو نسخه اصلی دوجلدی و خلاصهشده تکجلدی در ایران یافت میشود. این کتاب را از منظرهای مختلفی میتوان بررسید که هر یک چهبسا موضوع مقالهای باشد. پژوهش حاضر خواستار بررسی نوع انتخاب آثار و نویسندگان بزرگ ادبیات انگلیسی در دو نسخه موجود در ایران، یعنی نسخه اصلی و نسخه خلاصهشده سخنور است. بدین منظور، سیری از روند تغییرات در رشته ادبیات انگلیسی در دهههای اخیر ارائه میشود و میزان مطابقت دو نسخه مذکور با این تغییرات ارزیابی خواهد شد.
فایل رایگان مقاله آيروني در ذهن و زبان ناصرخسرو | WORD
ب شده وی از موضعی فراتر از دیگران مسائل مهم زمانه خود را بنگرد و درک کند. بر اساس یافتههای تحقیق بهنظر میرسد چیزی که بیش از هر تجربه و رخدادی، بنمایه اشعار ناصرخسرو را تحت تأثیر قرار داده و از وی شاعری جدی، غیرمنعطف، معترض و عبوس ساخته، ناکامی اجتماعی او از گرایش به آیین اسماعیلیه، شکست تبلیغات مذهبی و عدم توفیق در کسب دوباره پایگاه اجتماعی است. روش این تحقیق توصیفی ـ تحلیلی، ابزار گردآوری اطلاعات برگه نویسی و حوز مطالعات کتابخانه ای است.
فایل رایگان مقاله بررسي ارتباط گفتمان قدرت با شخصيت نافرمان
در فراداستان فارسي | WORD
ی بوردیو به بررسی آن خواهیم پرداخت. با نظر به آرای بوردیو می توان وضعیت سیاسی کشور را «موقعیت» درنظر گرفت و شخصیت نافرمان را «کنش». طی بررسی کنش، ویژگی هایی رخ نمود که بوردیو آنها را «منش» می نامد و بر این باور است که منش ها با موقعیت ها ارتباط دارند. در این مقاله، چند منش را در شخصیت نافرمان بهمثابه کنش یافته ایم که با موقعیت در ارتباطاند. این منشها عبارتاند از: تأکید بر فردگرایی و اعلام حضور، مطالبه کردن صدا و اعتراض به راوی بهعنوان قدرت تام.
فایل رایگان مقاله حافظ: پسامدرنِ سده هشتم | WORD
ردار است. بنابراین با توجه به دیدگاه دوم، نگارنده در مقاله حاضر سنجش غزلیات حافظ با تکیه بر ویژگی های سبکی مکتب پست مدرن را پیش روی قرار داده است. بر اساس نتیجه این بررسی شاید بتوان گفت از میان شاعران کلاسیک ایران حافظ تنها شاعری است که نه همچون نویسندگان عصر حاضر با تکیه بر خودآگاهی پسامدرنی، بلکه با تکیه بر نوعی ناخودآگاهی پسامدرنی، به ساختارشکنی مؤلفه های بلاغی و ستیز با مطلقاندیشی های عصر خویش برخاسته و شاهکار پسامدرن دوران خویش را خلق کرده است.
فایل رایگان مقاله بوف کور: زندگينامه خودنوشت يا داستان؟? | WORD
م از آنها نیازمند بازکاوی است: برخی از منتقدان داستان را با واقعیت یا تاریخ یکسان فرض کردهاند؛ برخی دیگر داستان بوف کور را شرح احوال و قصه زندگی نویسنده (هدایت) دانستهاند؛ گروه سوم نیز راوی داستان را همان نویسنده بیرونی داستان پنداشتهاند. در این نوشتار، با تکیه بر منابع پایهای شناخت نوع ادبی داستان و تمرکز بر اصول بنیادین این گونه ادبی و عوامل درونمتنی آن، مفروضات سهگانه فوق با ارائه شواهد مختلفی از آثار منتقدان مذکور نقد و بررسی میشود.
فایل رایگان مقاله شناختگرايي ادبي و پيوند ميان ارزش شناختي و ارزش ادبي | WORD
رتبندی میشود که فهم چندصدایی بهمثاب مزیتی زیباییشناختی بدون لحاظ کردن جنبههای شناختی آثار ادبی، معنای محصلی ندارد. سپس به استدلال نهادی بهمثاب قویترین استدلال علیه موضع شناختگرایان ادبی پرداخته شده است و اشکالات جدی آن در چارچوب نظری ادبی و فلسف ادبیات مطرح شده است. ماحصل مقاله موجه داشتن این نظرگاه است که ارزش شناختی بر ارزش زیباییشناختی اثر میافزاید و توجه به این امر راه را بر درک دقیقتر و جامعتری از ارزش آثار ادبی میگشاید.
فایل رایگان مقاله نورتروپ فراي و ردهبندي سمبولها | WORD
رگرایانهاش دارد. با این همه، در پژوهشهایی که به زبان فارسی دربار فرای صورت گرفته، این موضوع اساساً مغفول مانده است. به همین سبب پژوهش حاضر ضمن بازطرح مبانی نظری فرای درباب ردهبندی سمبولها میکوشد منابعی را که وی بهطور مستقیم یا غیرمستقیم از آنها متأثر است، آشکار کند. در همین راستا پژوهش حاضر نهفقط اهمیت واحد ساختاریِ متمایزی بهنام سمبول را در سطوح چندگان ادبی متذکر میشود، بلکه میکوشد اَشکال و صور ظهورِ سمبول را در این سطوح بررسی کند.
فایل رایگان مقاله همچو عکس ماه اندر آب جو؛ نقدي بر مقاله «طرحي براي طبقه بندي انواع ادبي در دوره کلاسيک» | WORD
ه مشابهت هایی بین مطالب یک مقال علمی- پژوهشی با مقال متقدّم بر آن شد؛ مطالب مشابهی که نشانه ای مبنی بر اقتباس مشروع و مستند آن ها از منبع متقدم وجود ندارد. نویسند مقال «طرحی برای طبقه بندی انواع ادبی در دور کلاسیک» (1388) در «بخش اول» مقال خود - که به طبقه بندی انواع شعر فارسی اختصاص دارد – نظرات و ایده هایی را در این خصوص مطرح کرده است که پیش از آن در مقال «انواع ادبی در شعر فارسی» (پورنامداریان، 1386) مطرح شده است، اما هیچ اشاره و ارجاعی به آن نداشته است.
فایل رایگان مقاله آن باده همان است اگر شيشه دگر شد؛ نقدي بر مقاله «تأملي در تحول مناظره از درخت آسوريک تا اشعار نيمايي» | WORD
ای تازه منتشرشده در این حوزه میپردازد. وی در جریان همین جستوجوها با مقاله «تأملی در تحول مناظره از درخت آسوریک تا اشعار نیمایی» (1395)2 مواجه شد و با اندکی تورق در این مقاله دریافت که ظاهراً این مطالب را پیش از این، در مقاله ای دیگر نیز خوانده است. با مراجعه به آن مقاله، شک نگارنده به یقین تبدیل شد. این مقاله گزارشی است از کندوکاو در مقال «تأملی در تحول مناظره از درخت آسوریک تا اشعار نیمایی» و ذکر موارد مقتبس آن از مقال «مناظره در ادب فارسی» (شوشتری، 1389).3
فایل رایگان مقاله سرقت ادبيِ جديد با روشِ کهن | WORD
منتشر شده (پاییز 1392: سال پنجم، صص 69- 86)، سرقت شده است. با توجه به اینکه شیو منتحلان این مقاله برای متولیان نشریات گونهگون، اعم از سردبیر و داور و نیز استادان راهنمای دانشجویان، ممکن است راهگشا باشد. در این مقاله، روش سرقت ادبیِ مذکور، نقد و بررسی شده است.با توجه به اینکه شیو منتحلان این مقاله برای متولیان نشریات گونهگون، اعم از سردبیر و داور و نیز استادان راهنمای دانشجویان، ممکن است راهگشا باشد. در این مقاله، روش سرقت ادبیِ مذکور، نقد و بررسی شده است.
فایل رایگان مقاله تغابن لعل و روز بازار خزف (نقدي بر يک نقد) | WORD
ود و بعد حکم صادر شود که حافظ رباعیسرای خوبی نبودهاست؟! عنوان مقاله به خاطر همین اعجابانگیزی میل انسان را برای خواندن ادامه مطالب مضاعف میکند. وقتی به متن رجوع شود، مشخص میشود دریافت نادرست نویسندگان باعث شده به همان رباعیهایی که ازقضا از حافظ نیست، ایرادهای واهی گرفتهشود تا حکمی به ناحق که مطلوب نویسندگان است، علیه حافظ صادر شود. سعی نگارنده نقد بنیادین و محتوایی مقاله مذکور و ذکر سستیها و کاستیهایی است که آن مقاله مشحون از آنهاست