فایل رایگان مقاله پديدارشناسي تجارب مادران با فرزند مبتلا به ناتواني يادگيري
لینک مرتبط » فایل رایگان مقاله پديدارشناسي تجارب مادران با فرزند مبتلا به ناتواني يادگيري
فایل رایگان مقاله بوف کور: زندگينامه خودنوشت يا داستان؟? | WORD
ودنمایی میکند که هر کدام از آنها نیازمند بازکاوی است: برخی از منتقدان داستان را با واقعیت یا تاریخ یکسان فرض کردهاند؛ برخی دیگر داستان بوف کور را شرح احوال و قصه زندگی نویسنده (هدایت) دانستهاند؛ گروه سوم نیز راوی داستان را همان نویسنده بیرونی داستان پنداشتهاند. در این نوشتار، با تکیه بر منابع پایهای شناخت نوع ادبی داستان و تمرکز بر اصول بنیادین این گونه ادبی و عوامل درونمتنی آن، مفروضات سهگانه فوق با ارائه شواهد مختلفی از آثار منتقدان مذکور نقد و بررسی میشود.
فایل رایگان مقاله شناختگرايي ادبي و پيوند ميان ارزش شناختي و ارزش ادبي | WORD
فکری، این اندیشه بیان و صورتبندی میشود که فهم چندصدایی بهمثاب مزیتی زیباییشناختی بدون لحاظ کردن جنبههای شناختی آثار ادبی، معنای محصلی ندارد. سپس به استدلال نهادی بهمثاب قویترین استدلال علیه موضع شناختگرایان ادبی پرداخته شده است و اشکالات جدی آن در چارچوب نظری ادبی و فلسف ادبیات مطرح شده است. ماحصل مقاله موجه داشتن این نظرگاه است که ارزش شناختی بر ارزش زیباییشناختی اثر میافزاید و توجه به این امر راه را بر درک دقیقتر و جامعتری از ارزش آثار ادبی میگشاید.
فایل رایگان مقاله نورتروپ فراي و ردهبندي سمبولها | WORD
ای در استقرار نظری ساختارگرایانهاش دارد. با این همه، در پژوهشهایی که به زبان فارسی دربار فرای صورت گرفته، این موضوع اساساً مغفول مانده است. به همین سبب پژوهش حاضر ضمن بازطرح مبانی نظری فرای درباب ردهبندی سمبولها میکوشد منابعی را که وی بهطور مستقیم یا غیرمستقیم از آنها متأثر است، آشکار کند. در همین راستا پژوهش حاضر نهفقط اهمیت واحد ساختاریِ متمایزی بهنام سمبول را در سطوح چندگان ادبی متذکر میشود، بلکه میکوشد اَشکال و صور ظهورِ سمبول را در این سطوح بررسی کند.
فایل رایگان مقاله همچو عکس ماه اندر آب جو؛ نقدي بر مقاله «طرحي براي طبقه بندي انواع ادبي در دوره کلاسيک» | WORD
اتی خود (انواع ادبی)، متوجه مشابهت هایی بین مطالب یک مقال علمی- پژوهشی با مقال متقدّم بر آن شد؛ مطالب مشابهی که نشانه ای مبنی بر اقتباس مشروع و مستند آن ها از منبع متقدم وجود ندارد. نویسند مقال «طرحی برای طبقه بندی انواع ادبی در دور کلاسیک» (1388) در «بخش اول» مقال خود - که به طبقه بندی انواع شعر فارسی اختصاص دارد – نظرات و ایده هایی را در این خصوص مطرح کرده است که پیش از آن در مقال «انواع ادبی در شعر فارسی» (پورنامداریان، 1386) مطرح شده است، اما هیچ اشاره و ارجاعی به آن نداشته است.
فایل رایگان مقاله آن باده همان است اگر شيشه دگر شد؛ نقدي بر مقاله «تأملي در تحول مناظره از درخت آسوريک تا اشعار نيمايي» | WORD
جو و مطالع مقالات و کتاب های تازه منتشرشده در این حوزه میپردازد. وی در جریان همین جستوجوها با مقاله «تأملی در تحول مناظره از درخت آسوریک تا اشعار نیمایی» (1395)2 مواجه شد و با اندکی تورق در این مقاله دریافت که ظاهراً این مطالب را پیش از این، در مقاله ای دیگر نیز خوانده است. با مراجعه به آن مقاله، شک نگارنده به یقین تبدیل شد. این مقاله گزارشی است از کندوکاو در مقال «تأملی در تحول مناظره از درخت آسوریک تا اشعار نیمایی» و ذکر موارد مقتبس آن از مقال «مناظره در ادب فارسی» (شوشتری، 1389).3
فایل رایگان مقاله سرقت ادبيِ جديد با روشِ کهن | WORD
تنشناسی دانشگاه اصفهان منتشر شده (پاییز 1392: سال پنجم، صص 69- 86)، سرقت شده است. با توجه به اینکه شیو منتحلان این مقاله برای متولیان نشریات گونهگون، اعم از سردبیر و داور و نیز استادان راهنمای دانشجویان، ممکن است راهگشا باشد. در این مقاله، روش سرقت ادبیِ مذکور، نقد و بررسی شده است.با توجه به اینکه شیو منتحلان این مقاله برای متولیان نشریات گونهگون، اعم از سردبیر و داور و نیز استادان راهنمای دانشجویان، ممکن است راهگشا باشد. در این مقاله، روش سرقت ادبیِ مذکور، نقد و بررسی شده است.
فایل رایگان مقاله تغابن لعل و روز بازار خزف (نقدي بر يک نقد) | WORD
، چرا باید به محکمه نقد برود و بعد حکم صادر شود که حافظ رباعیسرای خوبی نبودهاست؟! عنوان مقاله به خاطر همین اعجابانگیزی میل انسان را برای خواندن ادامه مطالب مضاعف میکند. وقتی به متن رجوع شود، مشخص میشود دریافت نادرست نویسندگان باعث شده به همان رباعیهایی که ازقضا از حافظ نیست، ایرادهای واهی گرفتهشود تا حکمی به ناحق که مطلوب نویسندگان است، علیه حافظ صادر شود. سعی نگارنده نقد بنیادین و محتوایی مقاله مذکور و ذکر سستیها و کاستیهایی است که آن مقاله مشحون از آنهاست
فایل رایگان مقاله تأملي بر کتاب انواع نثر فارسي نوشته منصور رستگار فسايي | WORD
هاند. ایراداتی که بر کتاب وارد است از شیوه طرح مطالب شروع میشود و به محتوی منجر میگردد. در این جستار مشکلات و کاستی ها با ذکر راههایی برای اصلاح پیشنهاد میشوند. با توجه به رویکرد انتشارات سمت در تهیه کتب درسی، نویسنده حاضر نتیجه میگیرد بدون رفع کاستیهای کتاب اهداف نویسنده کتاب و ناشر برآورده نمیشود. با داوری و ویراستاری مجدد کتاب، که آشکارا تاکنون به درستی انجام نگرفته است، میتوان امیدوار بود که اثر به انسجام بهتری برسد و دانشجویان و پژوهشگران بهره لازم را ببرند.
فایل رایگان مقاله «دو [يا چند]لايگي» در رمانهاي تمثيلي فارسي | WORD
لیل رمانهای مذکور با توجه به چهار مولف زمان، مکان، فرستنده و گیرنده، تأثیر رخدادهای تاریخی-سیاسی در آفرینش این آثار بازگو شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد عنصر مشترک «دولایگی» در رمانهای تمثیلی معاصر فارسی که در عین حال ویژگی متمایزکنند آنها از دیگر گونههای رمان است، ما را بر آن میدارد تا این رمانها را ذیل یک زیرگون ادبی قرار دهیم. نیز این گونه از رمان پدیدهای است نوظهور و همسو با نیازها و ضرورتهای زندگی معاصر که با رخدادهای سیاسی ارتباط مستقیم دارند.
فایل رایگان مقاله بلاغت نامگذاري در کتابهاي شعر فارسي معاصر (1300 تا 1395): تحليل بوطيقاي ساختاري، بلاغي، محتوايي | WORD
روههای اسمی به ساختارهای چند جملهای و حتّی حروف تغییر شکل میدهند. در حوز بلاغت، با گسترش مجلّات و تحت تأثیر بیانیّههای شعری و متغیّر ترجمه، عناوین کتاب از حالت خشک و بیروح به عناوین شاعرانه، عاطفی و خلّاق بدل میشوند که نهایتاً به انتزاع و ابهام میانجامد. در حوز محتوا هم، محتوای عناوین از ایستایی و وطندوستی افراطی به آرمانخواهی اجتماعی و سیاسی و آرمانخواهی مذهبی و انقلابی تغییر شکل میدهد و نهایتاً به تکثّر و بیمعنایی و تفنّن و بازی با کلمات کشیده میشود.
فایل رایگان مقاله تطوّر شخصيّت جوانمرد در داستانهاي فارسي (بررسي سه داستان سمک عيّار، داش آکل و قيدار) | WORD
قهرمان و ضدِقهرمان، به روشنی بر مبنای صفت جوانمردی مشخّص میشود، با این تفاوت که ضدِقهرمان داستان «داش آکل» و سمک از لحاظ خصوصیّات ظاهری و رفتاری شبیه به قهرمان است و ضدِقهرمان داستان قیدار از این نظر نیز با قهرمان تفاوت دارد. علاوه بر این امیرخانی، مؤلّف اعتقاد به اسلام را به عناصر سازند صفت جوانمردی اضافه کردهاست امّا جز این، قیدار، صرف نظر از خصوصیّات ظاهری، از لحاظ ساماندهی رویدادها در جهت برجستهکردن خصوصیّات شخصیّت نوعی (تیپ) جوانمرد، کاملاً شبیه به سمک عیّار است.
فایل رایگان مقاله بررسي انتقادي مقالات علمي ـ پژوهشي با موضوع «شخصيت و شخصيتپردازي» در ادبيات داستاني | WORD
تفادهشده، یافتهها، منابع و... بررسی و تحلیل شدند. بنابر یافتههای این پژوهش، کاستیها و اشکالات مقالههای یادشده را میتوان در موارد زیر دستهبندی کرد: ابهام و نقص در برخی چکیدهها، ضعف در ساختار و روش تحقیق، ناهماهنگی اجزای تحقیق و تکرار برخی موضوعات، رویکردها و منابع. توجه به موضوعات تازه و نظریههای نو، مطالعات بینارشتهای و همکاری با دانشآموختگان رشتههای دیگر، دقت در انتخاب نظریههای کارآمد و استفاده از روشهای مناسب تحقیق از قوتهای برخی مقالات بودند.
فایل رایگان مقاله شعر فتح (معرفي و تحليل نوعي از شعرِ مدحي) | WORD
غت، دانشنامهها و دایرهالمعارفها نیز از «شعر فتح»، نمونهها و ویژگیهای آن، سخنی در میان نیست. در این مقاله نمونههای فراوانی از شعر فتح، سروده معروفترین شاعران زبان فارسی،گردآوری و به ترتیب تاریخی، تنظیم شده است تا به این پرسشها، پاسخ داده شود که ویژگیهای این نوع شعر چیست؟ در چه قالب و ساختاری نمود پیدا کرده، چه محتوایی را در بر داشته است و مناسبات آن با نوعهای دیگر چون فتحنامه، ظفرنامه و جنگنامه و تأثیر و تأثّر شاعران، در این نوع شعر از یکدیگر چه و چگونه بوده است.
فایل رایگان مقاله از «اپوخه» تا نوآوريهاي شاعرانه: آسيبشناسي کاربستِ روش پديدارشناختي در پژوهشهاي ادبي حوزه زبان فارسي | WORD
نده کردن به شباهتهای ظاهری میان اصطلاحات خاص این رویکرد و مضامین موجود در اشعار شاعران و نیز آرای نظریِ آنها، کاربرد نادرست رویکرد پدیدارشناختی در خوانش و تفسیر آثار ادبی، کاربرد سهلانگارانه اصطلاح «پدیدارشناسی» در عنوان و متن مقاله، و مهمتر از همه نبودِ درک صحیح از مفهوم «چارچوب نظری پژوهش»، این دسته از پژوهش ها کاستی ها و بدفهمی های بنیادینی را بهبار آوردهاند که دستکم با آنچه بنیانگذاران این رویکرد در پی دستیابی به آن بودند، همچنان فاصله بسیار زیادی دارد.
فایل رایگان مقاله سبک شناسي عروضي رباعيات خيام | WORD
م از طریق تعیین بسامد متغیرهای مختلف عروضی است، به ناگزیر وزن رباعی در معنای عام نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه این تحقیق نشان میدهد که برخی از ویژگیهای عروضی در رباعیات خیام چنان بسامد کم یا چنان بسامد زیادی دارند که میتوانند ما را به سمت وسوی شناخت سبک فردی- عروضی رهنمون شوند: در رباعیات خیام شاخه اخرم بسیار به ندرت به کار میرود. رکن دوم رباعیات خیام تسکین نمیگیرد. بیش از 95 درصد مصراعها تنها در چهار وزن سروده شدهاند و در کل 256 الگوی اصلی برای رباعیات خیام وجود دارد.
فایل رایگان مقاله از همانندسازي تا فرديت؛ چالشِ «خود» شدن در اشعار نسيمي
با تکيه بر نقد روانکاوانه کهنالگوي انسان کامل | WORD
است. این جستار با روش توصیفی- تحلیلی و با تکیه بر مکتب روانشناسی تحلیلیِ یونگ، بر آن است تا شخصیت عمادالدین نسیمی را با توجه به انگاره انسان کامل در اشعار عرفانی اش، نقد روانشناختی کند. این کهن الگو در نتیجه «فرافکنی»، در قالب شخصیت های مختلفی مثل پیامبر- صلّیاللهعلیهوآله-، فضل الله نعیمی و... در شعر این شاعر تجلی یافته است. ظهور این انگاره در شعر نسیمی کارکرد خاصی دارد و هدف آن رساندن شاعر به «خود»، پس از طی مراحل «همانند سازی»، «تورم روانی»، «فرافکنی» و «فردیت» است.
فایل رایگان مقاله اقتدار نظريه در پژوهشهاي ادبي معاصر | WORD
ه اساس آنها نظری منطقمکالم باختین بوده- با نگاهی آسیبشناختی از نسبتِ منطقی (و نه اقتدارگرایانه) میان نظریه و متن سخن گفته شده است. بهباور نویسنده، نسبت میان نظریه و متن زمانی منطقی (غیراقتدارگرایانه) خواهد بود که نخست استقلال متن در مقابل نظریه حفظ شود و دیگر اینکه انتخاب متن صرفاً برای تأیید و تصدیق درستی نظریه نباشد؛ بلکه بر عکس انتخاب متن باید بهگونهای باشد که با ابطال نظریه، امکان اصلاح و ارائ نظریهای تازهتر که توان تبیین متون بیشتری را داشته باشد، فراهم شود.
فایل رایگان مقاله شگردهاي نوآوري در فرم ظاهريِ غزل نو | WORD
کردن غزل (کانکریتنویسی) یا القای تصویری معنا؛ 4. بههم چسباندن ابیات هممعنا در غزل؛ 5. آمیختگی با دیگر قالبها؛ 6. زیرِهم نویسی یا نگارش ستونی ابیات؛ 7. آوردن دو مصراع یک بیت در یک مصراع؛ 8. نگارش چهارلختی ابیات غزل؛ 9. بهرهگیری از علایم سجاوندی در پیکره غزل؛ 10. تقسیمبندی اپیزودیک غزل؛ 11. پایانبندی متفاوت در غزل. این مقاله پژوهشی است در این شگردهای نوآوری و اهداف زیباییشناختی، ارائ نمونهها و تحلیلهای آنها و در نهایت بحثی مختصر درباره آسیبشناسی این شگردها.
فایل رایگان مقاله بررسي تطبيقيِ دو رويکرد تحليلي و اروپايي در فلسفه ادبيات، با دفاعيهاي از فلسفه تحليليِ ادبيات | WORD
صل کار آنان تا حدود زیادی همان کارکردها و تأثیرهای ادبیات را دارد. البته، این بههیچوجه به معنای نفی ارزش رویکرد اروپایی نیست. بهزعم نگارنده، آنچه در وضع کنونی در ایران به آن بیشتر نیاز داریم نه فلسف اروپاییِ ادبیات بلکه فلسف تحلیلیِ ادبیات است، زیرا این رویکرد با تمرکز بر روش تحلیل و واکاوی منطقیِ مفهوم «ادبیات» و مفهومهای مرتبط با آن زمینه را برای شناخت دقیقتر این حوزه فراهم میکند، و آنگاه است که میتوان با رویکرد اروپایی به بررسی جنبههای دیگر ادبیات پرداخت.
فایل رایگان مقاله بنيانهاي نشانهشناختي «همسازه» و «ناسازه» در انديشه رولان بارت | WORD
ه آن میتوان به خوانش متفاوتی از متن روی آورد. با این همه، بارت هرگز تبیینِ روشنی از سازوکار نشانهشناختی همسازه و ناسازه بهدست نمیدهد. به همین سبب ممکن است تصور شود که چرخش نظری بارت متضمنِ نفی آموزههای پیشین او در باب نشانه است. بر این اساس، پژوهش حاضر میکوشد ضمن بررسی مبانی نشانهشناختی همسازه و ناسازه، عواقب و نتایج منطقی این تلقی را بررسی کند. در پایان مشخص میشود که رویکرد بارتِ دوم اساساً متأثر از نقد روابطِ سلسلهمراتبی حاکم بر معانی صریح و معانی ضمنی است.
فایل رایگان مقاله بازيابي عنصر مکان در «بوف کور» صادق هدايت بر پايهي جغرافياي تاريخي ري و تهران | WORD
زیافت که گستره تاریخی عهود باستان، سدههای میانه و دوره صفوی تا قاجار را دربرمیگیرد. در این مقاله، با تکیه بر نشانههای درونمتنی اثر و انطباق آنها با جزئیات جغرافیای تاریخی «ری و تهران» نقشه مسیر راوی در مکانی واقعی و عینی بازشناسی شده است. براساس یافتههای این پژوهش، اجزای مکان در بوف کور را میتوان در سه مؤلفه مبدأ، مقصد و مسیر حرکت قهرمان بهسوی گورستان و قلعه بیرون شهر بازیابی کرد که با بازنمایی عناصری تازه درپی ابهامزدایی از عنصر مکان در بوف کور صادق هدایت است.
فایل رایگان مقاله تحليل شعرِ «آي آدمها» و تفسيرهاي آن براساس نظريه زيباييشناسي دريافت | WORD
کردن شکافها و نانوشتههای متنها، به آنها حیاتی دوباره میبخشند. حذف و برجستهسازی، فرضیهسازی، استراتژی خواندن/ خواننده و افق انتظارات دیگر فرایندهایی است که آیزر و یائوس با طرح و بسط آنها، راه را برای تشریح فرایند کشف معنا هموار کردند. در این جستار، شعرِ «آی آدمها» و تفسیرهای متعدد آن از منظر فرایندهای زیباییشناسی دریافت بررسی و تحلیل شده است. به همین منظور، ضمن معرفی و طبقهبندی تفسیرهای متعدد این شعر، فرایند درک خوانندگان تحلیل و فضاهای خالی متن تشریح شده است.
فایل رایگان مقاله مؤلفان روايي؛ در گفت وگوي انتقادي با گفتمان ايدئولوژيک دهه شصت | WORD
طه بحران در نظم اخلاقی، بسیج منابع و شکلگیری زنجیرههای تعامل میان نخبگان فرهنگی ایجاد شد. در این زمینه فرهنگی مؤلفان روایی حامیِ گفتمان مسلط، با طرح اندیشههای جدید خود، کنشگران موجود در محیط اجتماعی را برانگیختند. چرخه «ایدهـ پاسخـ ایده» یکی از روشها و ساز وکارهایی بود که از طریق زنجیرههای کنش به صورتبندی مجدد گفتمان غالب دامن زد. به همین دلیل، تجربههای اجتماعی نویسندگان این دوره، به مثابه عناصر ایدئولوژی با دو انگاره مثبت و منفی، ثبت و متنمند شد.
فایل رایگان مقاله فرانظريه توصيفي ادبيات کودک: طبقهبندي و توصيف زمينههاي پژوهشي در نظريه ادبيات کودک | WORD
ارائه کردهایم. سپس بر مبنای نمودار نقاط کانونی نظریات ادبی واندرگریفت، وضعیت نظریات ادبیات کودک را در این نمودار معین کردهایم. با مشخص کردن رابط دیالکتیکی نظریه و نقد ادبی نشان دادهایم که تولید نظری ادبی متکی بر نقد ادبی نیز هست و در انتها با طرح ضرورت اندیش پیچیده، به امکانهای پیش روی نظریهپردازان آینده نیز اشاره کردهایم. به این ترتیب، فرانظری توصیفی نظریات ادبیات کودک را ترسیم کردهایم که نمایی کلی از مسیرها و زمینههای پژوهشی حوزه ادبیات کودک را نشان میدهد.
فایل رایگان مقاله ارزيابي انتقادي مقالات ادبي دانشگاهي از منظر هژموني ايدئولوژيک و روش شناسي | WORD
آن متصور میداند. سطح دوم به «روش پژوهش» در پژوهشهای ادبی دانشگاهی میپردازد و به کاربردن نظریههای ادبی را به عنوان «روش علمی» برای پژوهش ادبی با توجه به رویکردهای فرارشتهای، کثرتگرایی نظری، نگاه پساپارادایمی و مرکزگریز به این نظریهها با پرسش مواجهه میکند و در سطح سوم نیز اجزای یک مقالهی علمی پژوهشی با طرح مفاهیم روششناسی هرمنوتیک و مسألهمندسازی مورد توجه قرارگرفتهاست؛ اجزایی که نتایج این پژوهش نشانمیدهد اغلب کلیشهای و غیرضروری پنداشته میشوند.
فایل رایگان مقاله کلانساختار مقاماتهاي صوفيان و نقش ايدئولوژيک آن | WORD
کنند و مرگ-های شگفت و تنازعهای گفتمانی در حکم «امتداد» نیروی کرامتاند. نقش عمد این کلانساختار در مقاماتهای صوفیان این است که ضمن اثبات کرامت و امور خارق عادت برای مشایخ تصوف، دسترسی دیگران را به منبع قدرت گفتمان تصوف؛ یعنی کرامت، محدود یا غیرممکن سازد. این کارکرد ویژه موجب میشود تا در مفصلبندی گفتمان تصوف تغییراتی پدید آید و خُردهگفتمانی جدید به نام «گفتمان اهل کرامت» شکل بگیرد. همین گفتمان راه را برای ورود گفتمان تصوف در مناسبات سیاسی و اجتماعی هموار میسازد.
فایل رایگان مقاله جلوههاي ترس و اضطراب در رمان «زمين سوخته» | WORD
دفاع مانند: ترس، اضطراب، مکانیسمهای دفاعی و پایداری در مقابل دشمن بیانشده است. هدف این پژوهش، بررسی و تحلیل جلوههای ترس، اضطراب و مکانیسمهای دفاعی در رمان «زمین سوخته» است. روش پژوهش حاضر، توصیفی ـ تحلیلی است. برخی از اشخاص برای کاهش آسیبهای روحی ـ روانی ناشی از ترس و اضطراب جنگ، به راههای مقابله و مکانیسمهای دفاعی (البته بیشتر ناآگاهانه) مانند: استفاده از مواد مخدر، سرکوب خاطرات، فرار از موقعیت، فحاشی به دشمن، توسل به دعا، نیایش و گریه برای شهیدان متوسل میشوند.
فایل رایگان مقاله يک روش علمي هيچگاه نمي ميرد. پاسخ به ياداشت منتشر شده «گريماس يک روش مرده» | WORD
رد؟ اما وقتی اصل یادداشت و گزارش را خواندم متوجه شدم که عنوان هیچ ارتباطی با متن ندارد؛ زیرا در متن اصلی بحث استفاد تکراری و گاهی نادرست و همچنین سرقت نظری مطرح شده است؛ بنابر این دریافتم که عنوان فقط کاربرد جنجالی دارد. اما پرسش مهمتر این است که این دوست عزیز تا چه اندازه گرمس را میشناسد؟ آیا مقاله، اثر یا کتابی از گرمس را به زبان اصلی خوانده است؟ آیا زبان فرانسه را میشناسد؟ اگر پاسخ به این سؤالات منفی باشد، چگونه و با اتکا به کدام حکم میتوان روش گرمس را مرده پنداشت؟
فایل رایگان مقاله جلوه نظريه در آثار نظريه پرداز: بررسي «خواننده درون متن» در بازي محبت اثر ايدن چمبرز | WORD
ادبی خود او عملاً نمود پیداکردهاند؟ بررسی داستان «روز بیکاری سیندی» از مجموعه داستان بازی محبت1 نشان میدهد که چمبرز با بهرهگیری هوشمندانه از شیوههای مختلف، ازجمله تغییر سبک روایتی-توصیفی به سبک نمایشی-عینی، کلمات متنوع اما روان و صمیمی، آرایههای ادبی کم و قابلفهم، راوی سوم شخص محدود به کانونگری شخصیت اول داستان، طرفداری از طریق تغییر سبک، شکافهای صوری و فرهنگی و شکاف در شخصیتپردازی و ساختار متن خواننده کودکی فعال و منتقد را در متن خود میسازد و طلب میکند.
فایل رایگان مقاله انديشه انتقادي و بيان آيرونيک در «بيان نامه وارثان زمين» | WORD
«بیان نام وارثان زمین» صدای دردها و آمال مردم افغانستان است که دچار دگم اندیشی و جزمیت ویرانگر حاکمیت طالبان شده است، او در این منظومه با درآمیختن عواطف متناقض و نگاهی آیرونیک به بیان مسایل اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی افغانستان میپردازد. این مقاله با تحلیل آیرونیهای این منظومه نشان میدهد تا چه اندازه شاعر در بیان وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی کشور خود با موفقیت از شگرد آیرونی بهره برده و شعر آیرونیک خود را به یکی از مصادیق موفق شعر معاصر فارسی در افغانستان تبدیل کرده است.