بخشی از متن فایل رایگان مطالعات بررسی طراحی دانشکده معماری با رویکرد قرارگاه رفتاری :
دانلود فایل رایگان مطالعات بررسی طراحی دانشکده معماری با رویکرد قرارگاه رفتاری صفرمت word قابل ویرایش
فایل رایگان مطالعات بررسی طراحی دانشکده معماری با رویکرد قرارگاه رفتاری
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
1-2 بیان مساله
1-3 پیشینه تحقیق
1-4 فرضیه های تحقیق
1-5 اهداف تحقیق
1-6 هدف کاربردی
1-7 جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق
1-8 روش کار
1-8-1 نوع روش تحقیق
1-8-2 روش گردآوری اطلاعات
1-8-3 ابزارهای گردآوری اطلاعات
1-8-4 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل دوم: مبانی نظری
2-1 روانشناسی محیطی
2-1-1 تعریف روانشناسی محیطی
2- 1- 2 تعریف مکان
2-3-1 ادراك ، برخورد ، و شناخت محیط
2-1-4 نیازها و انگیزه های انسان
2-1-5 قابلیت تصویرسازی
2-1-6 شناخت
2-1-7 بستگی، نظم ، خود به خودی
2-1-8 ترجیح دادن مكان
2-1-9 مكان سازی
2-1-9 -1 دلبستگی مکانی
2-2 چگونگی تبدیل فضا به مكان
2-2-1 ادراک فضایی
2-2-2 قلمروهای انسانی
2-2-3 اندازه ی فضا
2-2-4 میزان محصور بودن
2-2-5 صفحه ی كف
2-2-5-1 مواد
2-2-5-2 صفحه ی بالای سر
2-2-5-3 لبه ی فضا
2-2-5-4 عملكرد لبه
2-2-5-5 ویژگی لبه
2-3 حس مكان
2-4 موارد مربوط به مكانیت
2-4-1 احساس فضا
2-4-2 رضایت
2-4-3 آرامش
2-4-4 سرخوردگی
2-4-5 روحانیت
2-4-6 رسمی بودن
2-4-7 تعمق
2-4-8 پویایی
2-4-9 تنش
2-4-10 تظاهر
2-4-11 تناسب طرح
2-5 مدیریت محرك های حسی
2-5 -1 محرك های حسی
2-5 -2 نقطه
2-5 -3 خط
2-5 -4 فرم
2-5 -5 رنگ
2-6 فرایند ادراکی
2-6 -1 محرک محیطی
2-6 -2 محرک مورد توجه
2-6 -3 تصویر بر روی شبکیه
2-6 -4 تبدیل
2-6 -5 پردازش عصبی
2-6 -6 ادراک
2-6 -7 بازشناسی و شناخت
2-7 ادراک بوم شناختی گیبسون
2-8 فضای انعطاف پذیر
2-8 -1تعریف انعطاف پذیری
2-8 -2 محیط و پویایی فیزیکی-ذهنی کودک
2-8 -3 محیط و قوه خلاقه کودک
2-8 -4 محیط های یادگیری و جهان تغییرات
2-8 -5 حرکت به سوی محیط های انعطاف پذیر
2-8 -6 محیطهای انعطاف پذیر، پاسخگو به نیازهای آموزشی حال و آینده
2-8 -7 روشها و انعطاف پذیری محیط یادگیری
2-8 -7-1 اجزای انعطاف پذیر، فضای انعطاف پذیر
2-8 -7-2 اختصاص دادن فضای زیاد به کلاسها برای رخ دادن فعالیت های چندگانه و متفاوت
2-8 -7-3 یکپارچگی محیط یادگیری
2-8 -8 انعطاف پذیری در محیط یادگیری یکپارچه
2-8 -8-1 اصول حاکم بر انعطاف پذیری محیط یادگیری یکپارچه
2-8 -8-2 راهکارها و انعطاف پذیری محیط یادگیری یکپارچه
2-8 -9 محدوده بندی در یک کلاس انعطاف پذیر
2-8 -10 شکل یک کلاس انعطاف پذیر
2-8 -11 نقش محیط در سازندگی محیط آموزشی
2-9 تعریف قرارگاه فیزیکی
2-10 قرارگاه رفتاری
2-10-1 شکل گیری تئوری قرارگاه رفتاری
2-10-2 ویژگی های قرارگاه رفتاری
2-10-2 -1 گزینشگری قرارگاه های رفتاری
2-10-2 -2 شروع و پایان وقوع قرارگاه های رفتاری
2-10-2 -3 عدم انتقال پذیری الگوهای جاری رفتار
2-10-2 -4 خصوصیات پویایی قرارگاه رفتاری
2-10-3 قرارگاه رفتاری در معماری
2-10-4 قرارگاه رفتاری در دانشکده معماری
2-10-5 اصول و ضوابط طراحی فضاهای دانشکده ای
فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه
3-1 دانشكده هنرهای زیبا
3-2 دانشکده هنر و معماری تبریز
3-3 دانشكده معماری اپورتو(oporto)
3-4 كالج آموزشی معلمان، Setubal
3-5كالج آموزشی معلمان، Setubal
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل سایت
4-1 موقعیت سایت
4-2 بررسی دسترسی های سایت
4-3 بررسی شکل و ابعاد سایت
4-4 بررسی چشم انداز سایت
4-5 همجواریهای سایت
4-6 اقلیم
4-7 مواردحائز اهمیت در طراحی اقلیمی ساختمانهای آموزشی و تحقیقاتی
فصل پنجم: برنامه فیزیکی
5-1 فضاهای اصلی
5-1-1 فضاهای اداری
5-1-2 فضاهای آموزشی
5-1-3 فضاهای خدماتی
5-2 فضاهای مکمل
5-2-1 فضاهای خدماتی مکمل
5-2-2 فضاهای کمک آموزشی
5-2-3 سازمانهای پارا
فصل ششم: سازه و تاسیسات
6-1 سازه
6-2 تاسیسات
پیوست 1
پیوست 2
منابع و مآخذ