فایل رایگان کاربرد درمان مبتني بر پذيرش و تعهد جهت کاهش گرايش به روابط فرازناشويي زنان متقاضي طلاق | WORD
وی گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 2 ساعته گروهی در هر هفته یک جلسه انجام شد. یافته های حاصل از تحلیل واریانس نشان داد که اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش گرایش به روابط فرازناشویی زنان متقاضی طلاق تاثیر مثبت داشت. با استناد به یافته های حاصل از پژوهش پیشنهاد می شود که در مراکز مشاوره و روان درمانی، جهت کاهش گرایش به روابط فرازناشویی زنان متقاضی طلاق از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد استفاده شود.
فایل رایگان کاربست درمان پذيرش و تعهد براي بيماران ديابت نوع 2: اثرها بر بهبود سبک زندگي و استرس | WORD
ور سنجش میزان پایداری، دو ماه بعد، آزمون پیگیری اجرا گردید. نتایج تحلیل آمیخته با اندازه گیری مکرر نشان داد که درمان پذیرش و تعهد سبک زندگی بیماران دیابتی نوع 2 را بهبود می بخشد و استرس آنها را کاهش می دهد همچنین نتیجه آزمون تعقیبی بن فرونی نشان از ماندگاری این اثر دارد؛ بنابراین پیشنهاد می شود که مشاوران و درمانگران از این روش بیش از پیش برای افزایش بهزیستی روانشناختی بیماران دیابتی بهره ببرند.
فایل رایگان کاربست رويکرد توانبخشي شناختي به منظور ارتقاي حافظه کاري نوجوانان | WORD
روبه جلو، فراخنای ارقام رو به عقب و توالی حروف و ارقام پاسخ دادند. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان دادند بین میانگین نمرات حافظه کاری دو گروه در پس آزمون تفاوت معنی داری وجود داشت؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت توانمندسازی شناختی ترمیم مبتنی بر رایانه در ارتقاء حافظه کاری نوجوانان اثرگذار است و می توان از این روش به عنوان روشی مقرون به صرفه، محبوب و در دسترس برای ارتقاء حافظه کاری استفاده کرد.
فایل رایگان کاربست فنون مشاوره خانواده شناختي-رفتاري با تاکيد بر مثبت نگري به منظور افزايش کيفيت زندگي خانواده: مطالعه تک موردي | WORD
لسات مداخله جهت اندازه گیری سطح پایه و اندازه گیری متغیر وابسته پس از مداخله به مصاحبه و آزمون WHOQOL-26 پاسخ دادند. جلسات مداخله در طی 8 جلسه به صورت هفتگی صورت گرفت. در این جلسات از فنون حل مسئله، مثبت نگری، تغییر رفتار، ذهن آگاهی و سبک زندگی عاشقانه استفاده شد. بررسی چشمی نمودارها قبل و بعد از مداخله نشان داد که فنون مشاوره خانواده شناختی - رفتاری در بهبود کیفیت زندگی اعضای خانواده موردنظر موثر است.
فایل رایگان کاربست مداخله شناختي رفتاري مبتني بر خستگي در پرستاران: اثرها بر پيامدهاي شناختي و هيجاني | WORD
گی شناختی، ناگویی خلقی تورنتو، توانایی های شناختی نجاتی و دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر پاسخ دادند. یافته ها حاکی از آن بودند که آموزش درمان شناختی رفتاری مبتنی بر خستگی بر خستگی شناختی، دلزدگی هیجانی، کارکردهایشناختی و کارکردهای هیجانی پرستاران اثربخش بود؛ بنابراین پیشنهاد می شود برای کاهش مشکلات و بهبود کارکردهای شناختی و هیجانی پرستاران از آموزش های درمان شناختی رفتاری استفاده شود.
فایل رایگان کاربست مداخله مسئله محور براي مادران داراي کودک اتيسم با ارزيابي شناختي سازش نايافته | WORD
له یک ماهه مرحله پیگیری اجرا گردید. یافته های این پژوهش نشان داد که اجرای برنامه ی مداخله حل مسئله خانواده محور، سطح ارزیابی شناختی ثانویه مادران گروه آزمایش را نسبت به گروه انتظار افزایش داد؛ و این اثر بعد مدت یک ماه همچنان پایدار بود. نتایج حاکی از آن است که برنامه آموزشی حل مسئله خانواده محور به عنوان یک برنامه کارآمد ارتقای سلامت خانواده دارای کودکان طیف اتیسم از اهمیت فراوانی برخوردار است.
فایل رایگان کاربست واقعيت درماني به منظور مديريت تعارضات زناشويي در جمعيت زنان | WORD
رند و تبریز در سال 95 - 1393 انتخاب شدند و به پرسشنامه تعارض زناشویی کنزاس پاسخ دادند. یافته ها نشان دادند تفاوت معنی داری بین دو گروه از نظر مولفه های تعارض زناشویی وجود داشت و واقعیت درمانی بر مدیریت تعارض زناشویی موثر بود. با توجه به یافته های پژوهش حاضر برگزاری دوره های تخصصی و بازآموزی با استفاده از نظریه انتخاب و مدیریت تعارضات زناشویی با این روش به مشاوران و روانشناسان خانواده پیشنهاد می شود.
فایل رایگان کاربست واقعيت درماني گروهي براي مادران داراي کودک اتيسم: اثرها بر انعطاف پذيري و بهزيستي روانشناختي | WORD
یانس چند متغیره حاکی از تفاوت معنی دار بین نمرات انعطاف پذیری و بهزیستی روانشناختی دو گروه بود؛ بدین ترتیب، آموزش واقعیت درمانی موجب افزایش انعطاف پذیری و بهزیستی روانشناختی در مادران گروه آزمایش شد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان از آموزش واقعیت درمانی گروهی به عنوان روشی موثر و مفید در افزایش انعطاف پذیری و بهزیستی روانشناختی مادران کودکان اتیسم در مداخلات درمانی و بالینی استفاده کرد.
فایل رایگان کارکردهاي اجرايي و باور فراشناختي در دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي و خواندن | WORD
میل کردند. یافته های حاصل از تحلیل واریانس چندمتغیره نشان داد که بین آزمودنی های گروه های دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی و خواندن در عملکرد اجرایی (برنامهریزی-حل مسئله) و باورهای فراشناختی تفاوت وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل واریانس یکراهه نشان داد بین میانگین نمرات گروه های دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی و خواندن در عملکرد اجرایی و باورهای فراشناختی تفاوت معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان کارکردهاي شناختي و باورهاي غيرمنطقي در جوانان با اختلال حمله هراس | WORD
969 ) و پرسشنامه پنیک (لیبووتیز و همکاران، 1984 ) سنجش شدند. یافته های حاصل از تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که بین جوانان با اختلال پنیک و افراد غیرپنیک در کارکردهای شناختی و باورهای غیرمنطقی تفاوت معنی داری وجود دارد. با توجه به یافته های پژوهش می توان با بازتوانی شناختی و ارتقاء کارکردهای شناختی و با شیوه های درمان عقلانی هیجانی در درمان باورهای غیرمنطقی می توان از شدت بیماری پنیک جلوگیری کرد.
فایل رایگان کاهش پرخاشگري و هيجانات منفي نوجوانان از خلال آموزش واقعيت درماني | WORD
نتخاب شدند و به پرسشنامه های پرخاشگری نواکو، فرم کوتاه مقیاس افسردگی و اضطراب و استرس پاسخ دادند. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس چندراهه نشان دادند که آموزش واقعیت درمانی باعث کاهش مولفه های خشم و پرخاشگری شد، اما تغییر معنی داری را در کاهش افسردگی، اضطراب و استرس به عنوان هیجانات منفی ایجاد نکرد. بر اساس یافته های پژوهش می توان از آموزش واقعیت درمانی برای کاهش پرخاشگری در نوجوانان استفاده کرد.
فایل رایگان کاهش پريشاني روانشناختي از خلال آموزش مهارت هاي تنظيم هيجاني در افراد مبتلابه اختلال پرخوري هيجاني | WORD
ی گروه آزمایش 8 جلسه آموزشی تنظیم هیجانی بر اساس پروتکل گراس برگزار شد. با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری نتایج نشان داد که میانگین افسردگی، اضطراب و استرس به عنوان مولفه های پریشانی روانشناختی در گروه آزمایشی کاهش معنی داری نسبت به گروه کنترل داشت. بر اساس نتایج به دست آمده می توان گفت که آموزش تنظیم هیجانی مداخله ای اثربخش در کاهش پریشانی روانشناختی در افراد مبتلا به پرخوری هیجانی است.
فایل رایگان کاهش تعارضات زناشويي زنان از خلال درمان شناختي رفتاري | WORD
. درمان شناختی رفتاری طی 8 جلسه 5 / 1 ساعته بر روی شرکت کنندگان گروه آزمایش اعمال شد و جهت جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه تعارض زناشویی استفاده شد. یافته های حاصلاز تحلیل کوواریانس نشان داد که بین میانگین نمرات گروه آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون تفاوت معنی داری وجود دارد و به عبارتی تعارضات زناشویی در گروه آزمایش کاهش یافته است. نتایج نشان داد که درمان شناختی رفتاری بر کاهش تعارضات زناشویی موثر است.
فایل رایگان کمال گرايي، سبک هاي مقابله اي و پريشاني روانشناختي در دانشجويان | WORD
گی منفی داشت و با توجه به تحلیل رگرسیون، کمال گرایی منفی می توانست افسردگی را پیش بینی کند. از طرف دیگر استفاده از سبک گریز- اجتناب توانایی پیش بینی استرس و افسردگی را داشت. نتایج حاکی از آن است به منظور کمک به بهبود پریشانی روانشناختی کمال گرایان منفی علاوه بر تغییر معیارهای سختگیرانه و غیرقابل انعطاف می بایست آنها را به عدم اجتناب از موقعیت و استفاده از راهبردهای سالم مقابله با استرس هدایت کرد.
فایل رایگان کنکاش در استعداد علمي دانش آموزان دوره دوم ابتدايي: نقش مهارت هاي فضايي، بازي هاي ديجيتالي و جنسيت | WORD
م، فناوری، مهندسی و ریاضی نسبت به دختران نمرات بیشتری کسب کردند. با توجه به نتایج پژوهش و حجم بالای استفاده دانش آموزان از بازی های دیجیتالی لازم است برنامه سازان مطالب درسی را در قالب بازی ها گنجانده و باعث شکوفایی بیشتر آنها در استعدادها و مهارت های فردی شوند و همچنین علاوه بر آشناسازی کامل معلمان با این نوع برنامه ها، در آموزش های درسی روزانه، استفاده از این بازی ها جایگاه مناسب تری پیدا کند.
فایل رایگان گستره روابط فرازناشويي در بستر زندگي: نقش آن در سبک هاي ابراز هيجان و رضايت جنسي در زنان | WORD
یر ابراز هیجان مثبت به طور معنی دار بیشتر از زنان با سطوح بالای روابط فرازناشویی است. همچنین بین دو گروه به لحاظ میزان رضایت جنسی تفاوت معنی داری مشاهده نشد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که فراتر از اهمیت رضایت جنسی، زمانی که بین زوج ها روابط محبت آمیز، عاطفی و ابراز هیجان های مثبت کم می شود، در این زمان ممکن است یکی از زوج ها وارد رابطه خیانت آمیز شود و زمینه برای ازهم پاشیدگی روابط آماده می شود.
فایل رایگان مدل ساختاري روابط موضوعي، مکانيسم هاي دفاعي و اضطراب اجتماعي | WORD
وضوعی (بی کفایتی اجتماعی، خودمحوری) و ابعاد مکانیسم های دفاعی (ناپخته، نوروتیک) رابطه معنی داری وجود داشت و نتایج تحلیل مسیر و برازش مدل نشان داد عامل بیگانگی مهمترین تبیین کننده ی اضطراب اجتماعی و مکانیسم های دفاعی پخته بود. نتایج این پژوهش الگوی تبیینی روان پویشی در آسیب های روانی را فراهم کرد و نشان داد که کیفیت روابط موضوعی (بیگانگی) و مکانیسم های دفاعی پخته در اضطراب اجتماعی نقش بسزایی دارد.
فایل رایگان مدل ساختاري صفات سه گانه تاريک شخصيت، سرسختي ذهني و پرخاشگري در نوجوانان | WORD
رخاشگری نوجوانان تاثیر مستقیم و غیرمستقیم (به واسطه سرسختی ذهنی) معناداری دارند همچنین نارسیسیسم تاثیر مستقیم معناداری بر پرخاشگری نوجوانان و جامعه ستیزی و پسازآن، ماکیاولیسم، بیشترین تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر پرخاشگری نوجوانان را دارند. نتایج حاکی از آن است که صفات سه گانه تاریک و سرسختی ذهنی، پیش بین خوبی برای پرخاشگری نوجوانان است و به طور کلی مدل تدوین شده از برازش مطلوبی برخوردار است.
فایل رایگان مسئوليت پذيري اجتماعي، توانايي حل مسئله و سازگاري اجتماعي در دانشجويان دخترخوابگاهي | WORD
یل رگرسیون چندگانه نشان دادند که در پیش بینی سازگاری اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی و توانایی حل مسئله نقش مثبت و معنی داری داشتند. در نتیجه افراد مسئولیت پذیر در مناسبات اجتماعی و روابط بین فردی به نیازها و انتظارات دیگران توجه خاص دارند که موجب می شود در روابط اجتماعی خود سازگارتر شوند، همچنین توانایی تعریف مشکلات و تحقق راه حل های موثر و توانایی حل مسئله موجب سازگاری اجتماعی بهتر فرد می شود.
فایل رایگان مطالعه تطبيقي ميزان درک نوجوانان از سبک هاي تربيتي والدين در کشورهاي پيشرفته | WORD
گیر بودند و همچنین پسران بیشتر از دختران تصور می کردند که والدین آنها آمرانه و آسانگیر عمل رفتار می کنند. والدین سوئدی نسبت به ایتالیایی و یونانی کمتر آمرانه تلقی شدند و نسبت به والدین ایتالیایی از آسانگیری کمتری برخوردار بودند. پژوهش انجام شده در ارتباط با سبک تربیتی والدین اطلاعات مناسبی را ارائه می دهد که بیانگر قوانین کشورها حول محوریت موضوع خانواده و SES با ادراک رفتارهای تربیتی والدین است.
فایل رایگان مقايسه توانمندي هاي شناختي بر حسب سبک هاي مقابله با استرس شغلي در کارکنان سازمان صنعتي | WORD
افراد دارای الگوهای سالم به طور معنی داری میانگین توانمندی های شناختی بالاتری نسبت به افراد دارای الگوهای ناسالم داشتند. در نتیجه این یافته ها زمینه جدیدی برای پژوهش در مورد نقش توانمندی های مثبت شخصیتی در مقابله با استرس های مرتبط باکار می گشاید، همچنین توانمندی های شخصیتی ویژگی های فردی قابل آموزش هستند که منابع ارزشمندی برای بهبود مقابله با استرس های مرتبط با کار و کاهش آثار منفی آن هستند.
فایل رایگان مقايسه چشم انداز زمان در همسران جانبازان و افراد عادي | WORD
ضر علی مقایسه ای و جامعه آماری شامل کلیه همسران جانباز شهر اردبیل بود که 30 نفر به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. مستقل نشان داد t جهت جمع آوری داده ها از ابزار مقیاس چشم انداز زمان زیمباردو وبوید استفاده شد. اطلاعات به دست آمده از آزمون که در زیر مقیاس گذشته خوب، تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود دارد؛ بنابراین نتایج تحقیق بر اهمیت توجه بر مرور خاطرات گذشته خوب در همسران جانبازان تاکید دارد.
فایل رایگان مقايسه ويژگي هاي برونگرايي، روان رنجورخويي و توافق پذيري دانشجويان معتاد و غيرمعتاد به اينترنت | WORD
اد به اینترنت بیشتر از گروه غیرمعتاد و برونگرایی در گروه غیرمعتاد بیشتر از گروه معتاد بود، با این حال از نظر توافق پذیری تفاوت معنی داری وجود نداشت. در نتیجه افراد روان رنجورخو به موجب احساسات منفی، تنهایی بیشتری احساس می کنند و جذب اینترنت می شوند، از طرفی افراد برونگرا به دلیل اجتماعی بودن و رفتار گرم و دوستانه کمتر دنیای اینترنت را ترجیح می دهند چرا که از بودن در دنیای واقعی احساس لذت می کنند.
فایل رایگان مقايسه ويژگي هاي شخصيتي، احساس تنهايي و حل مسئله اجتماعي در کودکان همراه خانواده و ساکن در مراکز شبانه روزي | WORD
در سال 1395 انتخاب شدند و به پرسشنامه های سرشت و منش، احساس تنهایی و حل مسئله اجتماعی را پاسخ دادند. نتایج حاصل از تحلیل واریانس چند متغیره نشان دادند افراد ساکن در مراکز نگهداری در مولفه های پشتکار، همکاری، خودبین دو گروه تفاوت معنی داری وجود داشت. با توجه به یافته ها می توان نتیجه گرفت که محیط خانواده و فضای روانی آن بر ویژگی و شکل گیری صحیح شخصیت فرزندان و توانایی و مهارت های آنان حائز اهمیت است.
فایل رایگان مهارت آموزي اجتماعي مبتني بر مدل شناختي- رفتاري به کودکان داراي نشانگان نقص توجه- بيش فعال | WORD
ا حضور در آزمایش و میزان همکاری والدین به دو گروه تقسیم شدند و گروه آزمایش به مدت 12 جلسبه آموزش دیدند و مجددا معلمان پرسشنامه تکمیل کردند. نتایح تحلیل واریانس آمیخته نشان داد در هر سه متغیر همکاری، قاطعیت و خویشتن داری اثر متقابل گروه در زمان آزمون معنی دار است. به نظر می رسد مهارت آموزی مبتنی بر مدل شناختی رفتاری می تواند در کنار درمان های رایج این اختلال به بهبود شرایط این کودکان کمک کننده باشد.
فایل رایگان مهارت هاي تنظيم هيجاني در کاهش وسوسه خوردن افراد مبتلا به اختلال پرخوري هيجاني | WORD
آزمون به نسخه تعدیل شده پرسشنامه عقاید وسوسه انگیز پاسخ دادند. برای گروه آزمایش 8 جلسه آموزشی نظم بخشی هیجانی بر اساس پروتکل گراس برگزار شد. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد که میانگین وسوسه خوردن در گروه آزمایشی کاهش معنی داری نسبت به گروه کنترل داشت. یافته های پژوهش حاکی از آن است که آموزش نظم بخشی هیجانی، مداخله ای اثربخش در کاهش وسوسه خوردن در افراد مبتلا به پرخوری هیجانی است.
فایل رایگان نشانه هاي اختلالات خوردن، رفتارهاي پرخطر و خود آسيب رساني در دانش آموزان دختر | WORD
وجود داشت و همچنین مدل پژوهش حاضر توانست 17 درصد از رفتار پرخطر و 3 / 16 درصد از خودآسیبی دانشآموزان دختر بالغ را تبیین کند؛ بنابراین در زمان رشد کودکی و نزدیک شدن دختران به بلوغ میتوان به آنان کمک کرد تا با دارا بودن درک واقع بینانه از بدن خود و تغذیه مناسب به علاوه با آموزش شیوه های مناسب کنار آمدن با افکار و هیجان های ناخوشایند در مورد بدنشان از گرایش آنان به رفتارهای پرخطر و خودآسیبی جلوگیری شود.
فایل رایگان نشخوار فکري و عملکرد حافظه کاري در افراد سوگوار | WORD
ر بدون تجربه سوگ ) انتخاب و به پرسشنامه نشخوار فکری نولن هوکسما و آزمون N-Back پاسخ دادند. یافته های حاصل از تحلیل واریانس چند متغیری مانوا حاکی از این بود که نشخوار فکری در گروه افراد دارای سوگ به طور معنی داری بالاتر از افراد عادی و عملکرد حافظه کاری در آنان به طور معنید اری پایین تر از افراد عادی است. همچنین نتایج حاکی از وجود رابطه معنی دار بین حافظه کاری و نشخوار فکری در افراد گروه دارای سوگ بود .
فایل رایگان نقاط قوت و ضعف نيمرخ هوشي دانش آموزان با اختلال يادگيري ويژه و با مشکل يادگيري | WORD
تحصیلی همگن شدند. داده های پژوهش با استفاده از مقیاس هوش وکسلر کودکان- ویراست چهارم گردآوری شد. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که گروه اختلال یادگیری ویژه در نیمرخ هوشی نسبت به گروه مشکل یادگیری عملکرد ضعیف تری داشت و مشکلات بیشتری در شاخص های حافظه کاری و سرعت پردازش نشان دادند. نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر می تواند کاربردهای مهم تشخیصی و درمانی برای این دانش آموزان در پی داشته باشد.
فایل رایگان نقش آموزش تنظيم هيجان در خلاقيت و مسئوليت پذيري نوجوانان | WORD
ه شد. یافته های حاصل از آزمون کوواریانس بیانگر آن بود که بین گروه آزمایش و گروه گواه به لحاظ متغیرهای مزبور تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج نشان می دهد که آموزش تنظیم هیجانی می تواند موجب افزایش خلاقیت و افزایش مسئولیت پذیری در نوجوانان شود؛ بنابراین پیشنهاد می شود که دوره های آموزش تنظیم هیجان در مدارس در کنار آموزش های درسی به نوجوانان ارائه شود تا سطح خلاقیت و مسئولیت پذیری آنها افزایش یابد.