فایل رایگان نگرش به آسيب هاي اجتماعي، راهبردهاي مقابله اي و ميزان تسلط بر مهارت هاي زندگي در دانش آموزان متوسطه | WORD
ی و سبک های مقابله ای با میزان تسلط بر مهارت های زندگی رابطه ی معنی داری وجود دارد و تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از میان متغیرهای پیش بین، به ترتیب راهبردهای مقابله ای مسئله مدار، نگرش به آسیب مسائل جنسی و نگرش به آسیب خودکشی بهترین پیش بینی کننده برای تسلط بر مهارت های زندگی در دانش آموزان بود؛ بنابراین آگاهی از مهارت های زندگی و به کار بردن آن در پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی و نگرش نسبت به آن می تواند تاثیرگذار باشد.
فایل رایگان نگرش به خيانت زناشويي و تماشاي هرزه نگاري در متاهلين | WORD
ری پاسخ دادند. نتایج پژوهش حاضر بیانگر وجود همبستگی معنی داری بین متغیر نگرش به خیانت زناشویی با استفاده از هرزه نگاری بود و تحلیل رگرسیون نشان داد که استفاده از هرزه نگاری قادر به پیش بینی 4 درصد نگرش به خیانت زناشویی بود. بر اساس یافته ها می توان نتیجه گرفت که رابطه مثبت بین نگرش به خیانت زناشویی و استفاده از هرزه نگاری بیانگر این است که هرچه فرد از مطالب هرزه نگاری بیشتر استفاده کند، احتمال اینکه به خیانت گرایش یابد بیشتر می شود.
فایل رایگان نوع استفاده مادران از شبکه هاي مجازي و کيفيت رابطه مادر کودک | WORD
ادران کودکان 7 - 3 ساله شهر تهران با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی، استفاده ی آسیب زا از شبکه های مجازی و مقیاس رابطه والد کودک پاسخ دادند. نتایج حاصل از تحلیل همبستگی نشان دادند که میان استفاده آسیب زا با رابطه مادر کودک ارتباط منفی و معنی دار برقرار است و استفاده آسیب زای مادر از شبکه ها می تواند کیفیت رابطه مادر کودک را پیش بینی کند، به این ترتیب فرضیه پژوهشی در مطالعه حاضر تایید شد.
فایل رایگان ويژگي ها و کفايت روان سنجي مقياس ذهنيت روانشناختي در مشاوران و روان درمانگران | WORD
اغل در مراکز بهداشت روان به عنوان نمونه با روش نمونه گیری هدفمند، داوطلبانه و در دسترس انتخاب شدند. روایی سازه ابزار با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی بررسی شد که تحلیل عاملی 885 / 50 درصد واریانس نمرات ابزار را تبیین می کرد. ضریب آلفای کرونباخ برای کل ابزار نیز 88 / 0 به دست آمد. نتایج حاکی از آن است که می توان از مقیاس ذهنیت روانشناختی به عنوان یک ابزار معتبر برای اندازه گیری میزان ذهنیت روانشناختی در مشاوران و روانشناسان استفاده کرد.
فایل رایگان هوش اجتماعي و خودپنداره در زوجين: ميانجيگري نيازهاي بنيادين روانشناختي | WORD
مان بهزیستی در سال 1397 انتخاب شدند و به پرسشنامه های خودپنداره راجرز، هوش اجتماعی کرون و مقیاس ارضای نیازهای بنیادین عمومی پاسخ دادند. نتایج تحلیل معادلات ساختاری نشان دادند که ضرایب مستقیم بین نیازهای بنیادین روانشناختی با هوش اجتماعی و خودپنداره وجود داشت. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که هوش اجتماعی و خودپنداره نقش مهمی در افزایش باورهای بنیادین روانشناختی زوجین دارند که باید در جلسات مشاوره مورد توجه قرار بگیرند.
فایل رایگان هيجان شرم و گناه و چشم انداز زمان در دانشجويان | WORD
. نتایج تحلیل های همبستگی چندمتغیره نشان دادند که همبستگی مثبت و معنی داری بین هیجان شرم و گناه با مولفه های گذشته- منفی و حال جبرگرا و همبستگی منفی و معنی داری بین هیجان شرم و گناه با مولفه های حال- لذتگرا، متعالی-آینده و گذشته مثبت وجود داشت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان دادند که هیجان شرم و گناه 35 درصد توانایی پیش بینی معنی دار چشم انداز زمان را داشتند. با توجه به نتایج تدارک برنامه های به منظور بهبود هیجانات دانشجویان پیشنهاد می شود.
فایل رایگان آثار منفي طلاق بر روي کودکان استثنايي | WORD
صربه خانواده نیست بلکه باعث متزلزل شدن جامعه نیز می شود. امروز ما شاهد روند روبه رشد این معضل اجتماعی هستیم و خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماعی است در معرض پیامدهای ناگوار پدیده طلاق قرار دارد. در این مقاله سعی براین شده است نگاهی هرچند مختصر به این پدیده اجتماعی انداخته و در مورد برخی از آسیب های فردی و اجتماعی وارده از سوی آن به بحث و گفتگو بپردازیم و با این امید که در آینده شاهد کاهش میزان طلاق و از هم پاشی کانون خانواده ها باشیم.
فایل رایگان آموزش کارآمد براي کودکان داراي آسيب بينايي يا کم بينا در مدارس | WORD
کتابخانه ای - توصیفی است. مطالعه ی حاضر با مراجعه به مطالعات و مستندات و با توجه به کلید واژه های مدنظر، مقاله ی چندین کتاب مرتبط را انتخاب و به آنها استناد کرده است. سپس با ارائه ی تعریفی از آسیب بینایی و آسیب بینایی - آموزشی و روش های خواندن و نوشتن این کودکان، کسب شناخت کافی در این موارد را به عنوان پیشنیازی برای بهبود زندگی این کودکان دانست. این مقاله بر آن است با ارائه ی راهکارهایی به منظور بهبود آموزش این کودکان گام هایی بردارد.
فایل رایگان آموزش مهارت هاي حل مسئله بر رابطه والد کودک در کودکان داراي نشانه هاي ODD | WORD
ه از برنامه آموزش حل مسئله بر اساس شیوه اسپیواک و شوره (نقل از کسیدی و لانگ، 1996 ) استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش ترسیم نمودارها و محاسبه درصد بهبودی و اندازه اثر نشان داد که آموزش مهارت های حل مسئله در بهبود روابط والد کودک در کودکان دارای نشانه های ODD تاثیر اندکی دارد. این یافته ها دارای تلویحات عملی در عرصه های بالینی بوده و توصیه می شود بالینگران این مداخله را همراه با سایر روش های درمانی برای این کودکان به کار بگیرند.
فایل رایگان اتيسم: شيوع، سبب شناسي و پيشگيري اکنون براي پيشگيري از اتيسم چه بايد کرد | WORD
سرنخ های محکمی درباره علل و پیشگیری این اختلال براساس مبانی علمی و گزارش های والدین بدست آمده است. بر این اساس علل ژنتیکی، کروموزومی، مادرزادی، و محیطی چندی برای بروز این اختلال معرفی، و اقدامات پیشگیرانه ای در حوزه های ژنتیکی، تغذیه ای، سلامت و روانشناختی پیشنهاد شده اند. مقاله حاضر با بررسی جدیدترین پژوهش ها در حوزه اتیسم به ارائه نظریه های مربوط به چرایی افزایش نرخ اتیسم، سبب شناسی و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه می پردازد.
فایل رایگان اثر بخشي آموزش مهارت زندگي ارتقا دهنده حرکات ظريف شيوه مونته سوري بر افزايش تمرکز کودکان بيش فعال دختران دبستاني | WORD
نشان داد که اثر بخشی آموزش مهارت زندگی ارتقا دهنده حرکات ظریف شیوه مونتسوری بر افزایش تمرکز، توجه و ابعاد آن(توجه انتخابی، پایدار و انتقال توجه از یک محرک به محرک دیگر و تقسیم توجه کودکان بیش فعال دختران دبستانی تاثیر دارد. بنابراین بر اساس نتایج بدست آمده از یافته های پژوهش می توان گفت که هر چه اثر بخشی آموزش مهارت زندگی ارتقا دهنده حرکات ظریف شیوه مونته سوری بهتر شود تمرکز و توجه کودکان بیش فعال دختران دبستانی نیز بهبود می یابد.
فایل رایگان اثر بخشي بازي نمادين بر کاهش اختلال کمبود توجه- بيش فعالي در کودکان 3-6 ساله در شهرستان کرج | WORD
پژوهش پرسشنامه ارزیابی راتر فرم والد که دارای 30 سوال و 5 خرده مقیاس می باشد. یافته ها: نتایج پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان می دهد که مقدار سطح F از مقدار بحرانی آن در 0/01 آلفا بزرگتر بوده و P<0/01 می باشد. یعنی رابطه معناداری بین روش بازی نمادین و کاهش نشانه های کمبود توجه بیش فعالی وجود دارد. نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که برنامه بازی نمادین در کاهش نشانه های کمبود توجه – بیش فعالی در کودکان زیر 6 سال گروه آزمایش موثر بود.
فایل رایگان اثر بخشي مداخله مبتني بر خانواده بر تعاملات اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
ی بر خانواده را دریافت کردند. در حالی که گروه کنترل چنین آموزشی را دریافت نکردند. در پایان مجددا هر دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این پژوهش یافته ها با استفاده تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که مداخله مبتنی بر خانواده موجب بهبود تعاملات اجتماعی گروه آزمایش شد. با استفاده از این نتایج می توان از مداخله مبتنی بر خانواده در جهت کاهش نقایص اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد استفاده کرد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش بازي هاي تعاملي بر اضطراب اجتماعي دانش آموزان کم توان ذهني | WORD
امه اضطراب اجتماعی (SPIN) مورد ارزیابی قرار گرفتند. سپسگروه آزمایش در 10 جلسه 40 دقیقه ای به مدت 1 ماه بازی های تعاملی را دریافت کردند در حالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هردو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان داد که بازی های تعاملی موجب کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی شده است. از این رو از بازی های تعاملی می توان در کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی استفاده کرد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش برنامه شناختي - رفتاري بر ابعاد کيفيت زندگي مادران دانش آموزان کم توان ذهني شهرستان شادگان | WORD
مان شناختی – رفتاری را دریافت نمودند. پس از مداخله از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) و تحلیل کواریانس یکراهه (آنکوا) نشان داد که بین مادران گروه آزمایش و گواه از لحاظ کیفیت زندگی و مولفه های آن تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر برنامه شناختی – رفتاری بر کیفیت زندگی مادران گروه آزمایش هم بصورت کلی هم در زمینه سلامت جسمانی، روانی، روابط اجتماعی و محیط موثر بوده است.
فایل رایگان اثربخشي آموزش سرسختي روان شناختي بر سازگاري تحصيلي دانش آموزان مبتلاء به نشانه هاي اختلال نافرماني مقابله اي | WORD
ی در گروه های آموزشی افزایش معناداری نسبت به گروه کنترل داشت (p<0/002). نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش برنامه سرسختی روان شناختی بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان دارای نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای موثر می باشد. لذا به نظر می رسد که آموزش سرسختی روان شناختی می تواند به عنوان شیوه ای آموزشی در بهبود کیفیت و اصلاح فرایندهای روان شناختی و تحصیلی و مشکلات رفتاری دانش آموزان مبتلاء به اختلال نافرمانی مقابله ای اثر بخش باشد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش گروهي شناختي رفتاري والدين کودکان طيف اتيسم بر راهبردهاي شناختي هيجاني آنان | WORD
د (P0.05). ضمنا میزان درصد این تغییرات براساس مجذور اتا ، برای 9 مولفه متغیر راهبردهای تنظیم شناختی هیجانی، ملامت خویش 34/8، پذیرش 39 درصد، نشخوارگری 20/5 درصد، تمرکز مجدد مثبت 11/1 درصد، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی 30/1 درصد، ارزیابی مجدد مثبت 23/6 درصد، دیدگاه پذیری 33/8 درصد، فاجعه سازی 44/9 درصد، ملامت دیگران 11/1 درصد بوده است. بر اساس یافته های این پژوهش روش مداخله گروهی شناختی رفتاری می تواند در بهبود والدگری کودکان مبتلا به طیف اتیسم موثر باشد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي از طريق بازي بر مهارت هاي ارتباطي کودکان درخودمانده | WORD
لائم اتیسم (CARS2.2013) بود. در ابتدا از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد و سپس گروه آزمایش در معرض روش مداخله ای به مدت 10 جلسه و هر جلسه 90 دقیقه قرار گرفت. بعد از آن از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد و پس از یک ماه مرحله پیگیری صورت گرفت. برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی از طریق بازی بر مهار های ارتباطی کودکان درخودمانده موثر بوده و این تاثیر تا مرحله پیگیری ادامه داشت.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر توانمندي اجتماعي و ناگويي هيجاني دانش آموزان پسر مرزي | WORD
ل معلم )) استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیل واریانس دو طرفه استفاده شد نتایج نشان داد: آموزش مهارت های اجتماعی بر توانمندی اجتماعی دانش آموزان مرزی (پسر) دوره دوم ابتدایی شهرستان لردگان تاثیر دارد.آموزش مهارت های اجتماعی بر ناگویی هیجانی دانش آموزان مرزی (پسر) دوره دوم ابتدایی شهرستان لردگان تاثیر دارد.نتایج این تحقیق نشان داد :آموزش مهارت های اجتماعی در شکل دادن هویت کودکان و مسئولیت پذیری آنان نقش دارد.
فایل رایگان اثربخشي بازي درماني مبتني بر روي آورد شناختي-رفتاري بر مشکلات رفتاري کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با کنش وري بالا | WORD
ترل چنین مداخلهای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هر دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که بازی درمانی مبتنی بر روی آورد شناختی- رفتاری سبب کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با کنش وری بالا می شود. از این رو می توان از بازی درمانی مبتنی بر روی آورد شناختی-رفتاری به عنوان یک روش مداخله ای موثر در حوزه اختلال اتیسم بهره گرفت.
فایل رایگان اثربخشي بازي هاي آموزشي بر توجه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان کم توان ذهني آموزش پذير | WORD
زار پژوهششامل آزمون عملکرد پیوسته روسولد بود. مداخلات طی 8 جلسه 90 دقیقه ای در مورد گروه آزمایش اجرا شد و داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس چندمتغیره تحلیل شد. فرضیه ها در سطح (P<0/05) تایید شد. یافته ها حاکی از اثرگذاری مداخله روش بازیهای آموزشی (ضریب اتا برای میزان توجه 0/395 و پیشرفت تحصیلی، 0/359 ) بر بهبود میزان توجه و پیشرفت تحصیلی بود؛ لذا می توان از این مداخله به عنوان مداخله موثر برای بهبود میزان توجه و پیشرفت تحصیلی استفاده کرد.
فایل رایگان اثربخشي برنامه مداخله اي ايفاگري نقش بر ناگويي هيجاني کودکان درخودمانده با عملکرد بالا | WORD
گری نقش را دریافت کردند در حالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هردوگروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که برنامه مداخله ای ایفاگری نقش موجب بهبود ناگویی هیجانی کودکان درخودمانده با عملکرد بالامی شود. براساس یافته های این پژوهش پیشنهاد می شود درمانگرانبرنامه مداخله ای ایفاگری نقش را در الویت درمانی خود قرار دهند.
فایل رایگان اثربخشي درمان راه حل محور به شيوه گروهي بر بهبود کيفيت زندگي، تاب آوري و بهزيستي روان شناختي مادران داراي کودک عقب مانده ذهني | WORD
کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی موثر است یافته ها: نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که رویکرد راه حل محور بر کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی موثر است (P<0/001). نتیجه گیری: با توجه به افزایش نرخ طلاق در دو دهه گذشته در کشور، درمان راه حل محور با کمک به مادران دارای کودک عقب مانده ذهنی برای توسعه راه حل های موثر و یافتن موارد استثنا در زندگی می تواند کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی این افراد را بالا ببرد.
فایل رایگان اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر انگيزه پيشرفت تحصيلي نوجوانان شهر تهران | WORD
ش آموزان مقطع متوسطه اول شهر تهران بودند که به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه کنترل( 15 نفر) و آزمایش( 15 نفر) قرار گرفتند. به منظور گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس( 1977 ) استفاده شد. نتایج نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزه تحصیلی نوجوانان شهر تهران موثر بود (p0/05). با توجه به نتیجه به دستآمده این پژوهش، آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزه پیشرفت تحصیلی نوجوانان توصیه می شود.
فایل رایگان اثربخشي درمان مبتني بر پذيرشو تعهد بر پيشرفت تحصيلي نوجوانان شهر تهران | WORD
30 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اولشهر تهران بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله-ای انتخاب شدند و در دو گروه کنترل( 15 نفر) و آزمایش( 15 نفر) قرار گرفتند. به منظور گردآوری داده های پژوهش از معدل درسی دانش آموزان استفاده شد.نتیجه بدست آمده نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پیشرفت تحصیلی نوجوانان شهر تهران موثر بود(p0/05). با توجه به نتیجه این پژوهش، آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پیشرفت تحصیلینوجوانان توصیه می شود.
فایل رایگان اثربخشي روان نمايشگري بر مهارت هاي ارتباطي دختران نوجوان مهاجر (با تاکيد بر مهاجران افغان) | WORD
ی پژوهش این نتیجه حاصل شد که برای ارتقاء سطح مهارت های ارتباطی در دختران نوجوان مهاجر باید تمهیدات دیگری در نظر گرفته شود و در مطالعات بعدی با شناخت مشکلات اجتماعی دختران افغان از تلفیق آموزش مهارت های ارتباطی و روان نمایشگری استفاده شود تا درک بهتری از عوامل موثر بر مقاومت دانش آموزان افغان در ایجاد روابط بین فردی گسترده و فراگرفتن مهارت های ارتباطی لازم و همچنین تاثیر روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی دختران افغان به دست آید.
فایل رایگان اثربخشي روش تحليل رفتار کاربردي در بهبود مشارکت اجتماعي، تعامل اجتماعي دو طرفه و رفتارهاي اجتماعي در کودکان اتيستيک | WORD
آمار استنباطی با روش های آزمون کولموگروف – اسمیرنف و هم چنین تحلیلکوواریانس چندمتغیری صورت گرفت. نتایج بیانگر آن بود که مداخله تحلیل رفتار کاربردی منجر به افزایش معنادار (P0/05) تعامل اجتماعی دوطرفه، مشارکت اجتماعی و رفتارهای اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم شده است. در نتیجه می توان گفت روش تحلیل رفتار کاربردی می تواند اثرات مثبتی بر مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی در میان کودکان دارای اختلال طیف اتیسم شدید داشته باشد.
فایل رایگان اثربخشي روش فلورتايم بر نشانه هاي رفتاري، کارکرد هاي هيجاني و مهارت هاي ارتباطي کودکان مبتلا به اختلالات طيف اوتيسم | WORD
یره ها، خلق بازنمایی ها، پرخاشگری و برتری طلبی درکودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را بهبود می بخشد اما آموزش روش فلورتایم، برقراری ارتباط ، تفکرمنطقی، مهارت های اجتماعی مناسب، رفتارهای غیراجتماعی و رابطه با همسالان درکودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را بهبود نمی بخشد. بنابراین، با توجه به نتایج فوق پیشنهاد می شود که درمانگران در درمان کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم از روش فلورتایم به عنوان بک درمان مکمل استفاده کنند.
فایل رایگان اثربخشي موسيقي درماني به روشارف بر بهبود مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان نارساخوان | WORD
عابدی، 1382 )، پرسشنامه پرخاشگری شهیم برای کودکان دبستانی ( 1385 )، مهارت های اجتماعی ماتسون و همکاران ( 1983 ) و آزمون هوشی وکسلر کودکان ویرایش چهارم را تکمیل کردند. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد استفاده از موسیقی درمانی به روش ارف بر بهبود مهارت های اجتماعی کلی، مهارت های اجتماعی مناسب، و رابطه با همسالان، دانش آموزان نارساخوان تاثیر دارد. (P<0/05).
فایل رایگان ارزيابي کاربرد گفتار درماني جهت آموزش کودکان استثنايي | WORD
و تمایل به مطالعه و خواندن از این طریق در کودکان افزایش می یابد. در مجموع با ارتقای مهارت گفتار و بیان مشارکت اجتماعی و اقتصادی فرد در جامعه افزایش خواهدیافت. در واقع درمانگر با شیوه های غیرپزشکی و بدون استفاده از دارو آسیب ایجاد شده را درمان می کند اما طول درمان و نحوه درمان متفاوت خواهد بود یعنی آسیب های حوزه زبان چون به سیستم عصب مرکزی در مغزبرمی گردد، طولانی تر و دشوارتر بوده اما درمان اختلالات حوزه گفتار آسان تر و سریع تر است.