فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي از طريق بازي بر مهارت هاي ارتباطي کودکان درخودمانده | WORD
ی مقیاس درجه بندی علائم اتیسم (CARS2.2013) بود. در ابتدا از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد و سپس گروه آزمایش در معرض روش مداخله ای به مدت 10 جلسه و هر جلسه 90 دقیقه قرار گرفت. بعد از آن از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد و پس از یک ماه مرحله پیگیری صورت گرفت. برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی از طریق بازی بر مهار های ارتباطی کودکان درخودمانده موثر بوده و این تاثیر تا مرحله پیگیری ادامه داشت.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر توانمندي اجتماعي و ناگويي هيجاني دانش آموزان پسر مرزي | WORD
( 55 سوال والد و 5 سوال معلم )) استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیل واریانس دو طرفه استفاده شد نتایج نشان داد: آموزش مهارت های اجتماعی بر توانمندی اجتماعی دانش آموزان مرزی (پسر) دوره دوم ابتدایی شهرستان لردگان تاثیر دارد.آموزش مهارت های اجتماعی بر ناگویی هیجانی دانش آموزان مرزی (پسر) دوره دوم ابتدایی شهرستان لردگان تاثیر دارد.نتایج این تحقیق نشان داد :آموزش مهارت های اجتماعی در شکل دادن هویت کودکان و مسئولیت پذیری آنان نقش دارد.
فایل رایگان اثربخشي بازي درماني مبتني بر روي آورد شناختي-رفتاري بر مشکلات رفتاري کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با کنش وري بالا | WORD
د در حالی که گروه کنترل چنین مداخلهای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هر دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که بازی درمانی مبتنی بر روی آورد شناختی- رفتاری سبب کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با کنش وری بالا می شود. از این رو می توان از بازی درمانی مبتنی بر روی آورد شناختی-رفتاری به عنوان یک روش مداخله ای موثر در حوزه اختلال اتیسم بهره گرفت.
فایل رایگان اثربخشي بازي هاي آموزشي بر توجه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان کم توان ذهني آموزش پذير | WORD
ای دریافت نکرد. ابزار پژوهششامل آزمون عملکرد پیوسته روسولد بود. مداخلات طی 8 جلسه 90 دقیقه ای در مورد گروه آزمایش اجرا شد و داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس چندمتغیره تحلیل شد. فرضیه ها در سطح (P<0/05) تایید شد. یافته ها حاکی از اثرگذاری مداخله روش بازیهای آموزشی (ضریب اتا برای میزان توجه 0/395 و پیشرفت تحصیلی، 0/359 ) بر بهبود میزان توجه و پیشرفت تحصیلی بود؛ لذا می توان از این مداخله به عنوان مداخله موثر برای بهبود میزان توجه و پیشرفت تحصیلی استفاده کرد.
فایل رایگان اثربخشي برنامه مداخله اي ايفاگري نقش بر ناگويي هيجاني کودکان درخودمانده با عملکرد بالا | WORD
امه مداخله ای ایفاگری نقش را دریافت کردند در حالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هردوگروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که برنامه مداخله ای ایفاگری نقش موجب بهبود ناگویی هیجانی کودکان درخودمانده با عملکرد بالامی شود. براساس یافته های این پژوهش پیشنهاد می شود درمانگرانبرنامه مداخله ای ایفاگری نقش را در الویت درمانی خود قرار دهند.
فایل رایگان اثربخشي درمان راه حل محور به شيوه گروهي بر بهبود کيفيت زندگي، تاب آوري و بهزيستي روان شناختي مادران داراي کودک عقب مانده ذهني | WORD
یکرد راه حل محور بر کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی موثر است یافته ها: نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که رویکرد راه حل محور بر کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی موثر است (P<0/001). نتیجه گیری: با توجه به افزایش نرخ طلاق در دو دهه گذشته در کشور، درمان راه حل محور با کمک به مادران دارای کودک عقب مانده ذهنی برای توسعه راه حل های موثر و یافتن موارد استثنا در زندگی می تواند کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی این افراد را بالا ببرد.
فایل رایگان اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر انگيزه پيشرفت تحصيلي نوجوانان شهر تهران | WORD
ی شامل 30 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر تهران بودند که به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه کنترل( 15 نفر) و آزمایش( 15 نفر) قرار گرفتند. به منظور گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس( 1977 ) استفاده شد. نتایج نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزه تحصیلی نوجوانان شهر تهران موثر بود (p0/05). با توجه به نتیجه به دستآمده این پژوهش، آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزه پیشرفت تحصیلی نوجوانان توصیه می شود.
فایل رایگان اثربخشي درمان مبتني بر پذيرشو تعهد بر پيشرفت تحصيلي نوجوانان شهر تهران | WORD
د. نمونه آماری شامل 30 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اولشهر تهران بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله-ای انتخاب شدند و در دو گروه کنترل( 15 نفر) و آزمایش( 15 نفر) قرار گرفتند. به منظور گردآوری داده های پژوهش از معدل درسی دانش آموزان استفاده شد.نتیجه بدست آمده نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پیشرفت تحصیلی نوجوانان شهر تهران موثر بود(p0/05). با توجه به نتیجه این پژوهش، آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پیشرفت تحصیلینوجوانان توصیه می شود.
فایل رایگان اثربخشي روان نمايشگري بر مهارت هاي ارتباطي دختران نوجوان مهاجر (با تاکيد بر مهاجران افغان) | WORD
با توجه به یافته های پژوهش این نتیجه حاصل شد که برای ارتقاء سطح مهارت های ارتباطی در دختران نوجوان مهاجر باید تمهیدات دیگری در نظر گرفته شود و در مطالعات بعدی با شناخت مشکلات اجتماعی دختران افغان از تلفیق آموزش مهارت های ارتباطی و روان نمایشگری استفاده شود تا درک بهتری از عوامل موثر بر مقاومت دانش آموزان افغان در ایجاد روابط بین فردی گسترده و فراگرفتن مهارت های ارتباطی لازم و همچنین تاثیر روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی دختران افغان به دست آید.
فایل رایگان اثربخشي روش تحليل رفتار کاربردي در بهبود مشارکت اجتماعي، تعامل اجتماعي دو طرفه و رفتارهاي اجتماعي در کودکان اتيستيک | WORD
ص های آمار توصیفی و آمار استنباطی با روش های آزمون کولموگروف – اسمیرنف و هم چنین تحلیلکوواریانس چندمتغیری صورت گرفت. نتایج بیانگر آن بود که مداخله تحلیل رفتار کاربردی منجر به افزایش معنادار (P0/05) تعامل اجتماعی دوطرفه، مشارکت اجتماعی و رفتارهای اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم شده است. در نتیجه می توان گفت روش تحلیل رفتار کاربردی می تواند اثرات مثبتی بر مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی در میان کودکان دارای اختلال طیف اتیسم شدید داشته باشد.
فایل رایگان اثربخشي روش فلورتايم بر نشانه هاي رفتاري، کارکرد هاي هيجاني و مهارت هاي ارتباطي کودکان مبتلا به اختلالات طيف اوتيسم | WORD
مت دهی، شکل دهی زنجیره ها، خلق بازنمایی ها، پرخاشگری و برتری طلبی درکودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را بهبود می بخشد اما آموزش روش فلورتایم، برقراری ارتباط ، تفکرمنطقی، مهارت های اجتماعی مناسب، رفتارهای غیراجتماعی و رابطه با همسالان درکودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را بهبود نمی بخشد. بنابراین، با توجه به نتایج فوق پیشنهاد می شود که درمانگران در درمان کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم از روش فلورتایم به عنوان بک درمان مکمل استفاده کنند.
فایل رایگان اثربخشي موسيقي درماني به روشارف بر بهبود مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان نارساخوان | WORD
ساخوانی (عزیزیان و عابدی، 1382 )، پرسشنامه پرخاشگری شهیم برای کودکان دبستانی ( 1385 )، مهارت های اجتماعی ماتسون و همکاران ( 1983 ) و آزمون هوشی وکسلر کودکان ویرایش چهارم را تکمیل کردند. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد استفاده از موسیقی درمانی به روش ارف بر بهبود مهارت های اجتماعی کلی، مهارت های اجتماعی مناسب، و رابطه با همسالان، دانش آموزان نارساخوان تاثیر دارد. (P<0/05).
فایل رایگان ارزيابي کاربرد گفتار درماني جهت آموزش کودکان استثنايي | WORD
مات بهتر تشخیص دهند و تمایل به مطالعه و خواندن از این طریق در کودکان افزایش می یابد. در مجموع با ارتقای مهارت گفتار و بیان مشارکت اجتماعی و اقتصادی فرد در جامعه افزایش خواهدیافت. در واقع درمانگر با شیوه های غیرپزشکی و بدون استفاده از دارو آسیب ایجاد شده را درمان می کند اما طول درمان و نحوه درمان متفاوت خواهد بود یعنی آسیب های حوزه زبان چون به سیستم عصب مرکزی در مغزبرمی گردد، طولانی تر و دشوارتر بوده اما درمان اختلالات حوزه گفتار آسان تر و سریع تر است.
فایل رایگان ارزيابي نقش بازي درماني در راستاي آموزش و تعليم کودکان استثنايي | WORD
ند، درک کنند. به جای استفاده از روش های درمانی رایج بزرگسالان مانند گفت و گو و توضیح درباره ی چیزی که سبب ناراحتی آن ها شده است، از بازی برای برقراری ارتباط به شیوه ی خود بهره می گیرند، بدون آنکه احساس کنند دارند بازجویی یا تهدید می شوند. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که بازی درمانی می تواند خشم و پرخاشگری این کودکان استثنایی تحت کنترل در آورد و در عین حال تغییراتی را در رفتار کودک ایجاد کند تا رفتارهای نادرست کودک حذف و رفتارهای درست جایگزین گردد.
فایل رایگان اعتبار، روايي و ساختار عاملي پرسشنامه سلامت کودک (فرم والدين) در والدين دانش آموزان ابتدايي شهر گرگان | WORD
از اعتبار کافی برخوردار است و همچنین تحلیل عاملی با روش مولفه های اصلی 2 عامل جسمانی و روانی-اجتماعی در پاسخ شرکت کنندگان شناسایی شد و این 2 عامل 35/72% از واریانس کلی را تبیین کردند. بطور کلی میتوان بیان کرد که اکثرسوالات دارای بار عاملی بالاتر از 0/3 هستند و تحلیل عاملی اکتشافی 2 عامل(جسمانی ؛ روانی – اجتماعی) را در پاسخ های شرکت کنندگان شناسایی می کند و این پرسشنامه از همسانی درونی مناسب و روایی کافی برای سنجش میزان سلامت کودک در این نمونه برخوردار است.
فایل رایگان الگوي طراحي فضاي آموزشي به عنوان بخشي از حقوق شهروندي کودکان و نوجوانان استثنايي | WORD
کند. کیفیتی که متناسب با نیازها و نوع ناتوانی آنها باشد. اینگونه محیط ها کودکان ناتوان را به حرکت و رشد ذهنی، رفتاری وشخیصتی، تعامل با محیط و دگرگونی در آن سوق می دهند. توجه به احساس آرامش،امنیت و آزادی در آنها بسیار حایز اهمیت است و می تواند موجب افزایش توان رفتاری کودک شده و بستر تعامل آنها با محیط را فراهمکند. در نتیجه، طراحی فضاهای آموزشی کودکان استثنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اینگونه محیط ها باید امن، آرام، در عین حال محرک و سیال باشند.
فایل رایگان اهميت بازي هاي آموزشي بر رشد تحصيلي و اجتماعي کودکان در نظام آموزشي پيش دبستاني | WORD
ستفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند؛ سپس آزمون رشد واینلند به عنوان پیش آزمون در مورد هر دو گروه مورد اجرا قرار گرفت. پس از آن به گروه آزمایش به مدت 5 هفته هر هفته دو جلسه 30-40 دقیقه ای بازی های آموزشی ارائه شد. سپس داده های حاصل از اجرای پیش آزمون و پس آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد کودکان پیش دبستانی که به بازی های آموزشی می پردازند از پیشرفت بیشتری برخوردارند.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش مونته سوري برکاهش نشانه هاي بيش فعالي وعملکرد تحصيلي دانش آموزان بيش فعال همراه با نقص توجه | WORD
م اول و دوم دانش آموزان نیز برای ارزیابی عملکرد تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش به روش مونته سوری بر کاهش علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی و بهبودعملکرد تحصیلی دانش آموزان بیش فعال همراه نقصتوجه اثر معنی دار داشته است. نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پزوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش روش مونته سوری بر کاهش علایم اختلال نقص توجه-بیش فعالی و بهبودعملکرد تحصیلی دانش آموزان بیش فعال همراه نقص توجه موثر بوده است.
فایل رایگان بررسي اقدامات پيشگيرانه در جلوگيري از اختلال يادگيري در کودکان | WORD
ی امکان و اهمیت تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در کودکان پیش دبستانی قبل از مدرسه و ورود کودک به محیط رسمی آموزش می پردازد و با توجه به اینکه اکثر کودکان دورهی پیش از دبستان را می گذرانند این دوره فرصت خوبی برای پیشگیری از اختلالات یادگیری در کودکان است تا از بروز اختلالات یادگیری و عواقب نامطلوب آن در آینده پیشگیری شود. نتایج تحقیق بیانگر آن است که با انجام یک سری اقدامات زودهنگام، میتوان از بروز اختلال یادگیری پیشگیری نمود و یا شدت آن را کاهش داد.
فایل رایگان بررسي تاثير جنسيت بر درک روابط معنايي کودکان عادي در مقايسه با کودکان کمتوان ذهني آموزش پذير فارسي زبان | WORD
معنی داری برخوردار نبودند (p=0/701). سطح معناداری در دختران و پسران گروه کم توان ذهنی در پاسخگویی به پرسشنامه روابط معنایی در سطح اطمینان 95 درصد اختلاف معنی داری وجود ندارد (p=0/738). براساس تحلیل داده های این پژوهش، جنسیت در درک روابط معنایی مورد مطالعه توسط کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر تاثیری نداشته است. با وجود این، شناسایی مشکلات درک روابط معنایی در اسرع وقت به تشخیص و مداخله هر چه زودتر و کاهش مشکلات زبانی کودکان کم توان ذهنی می انجامد.
فایل رایگان بررسي تحليلي تاثير موسيقي درماني براي کودکان بيش فعال | WORD
نی برای کودکان بیش فعال موجب: ایجاد شادی و نشاط در کودکان، ایجاد محیط لذت بخش درمانی، تقویت حیطه های شناختی و تعمیم دهی آموخته های قبلی در شرایط جدید، تقویت مهارت های حسی- حرکتی، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، بهبود مهارت های ادراک شنیداری و بینایی، افزایش مهارت های کلامی، افزایش توجه و تمرکز، تقویت و افزایش مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی و بر قراری ارتباط چشمی، کاهش خواب و خیال، کاهش احساسات نامناسب و کاهش اضطراب و رفتارهای پرخاشگرانه می شود.
فایل رایگان بررسي رابطه بين انعطاف پذيري شناختي با تاب آوري والدين کودکان استثنايي | WORD
پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ضریب همبستگی پیرسون نشان داده است، بین انعطاف پذیری شناختی با تاب آوری ارتباط معنادار مثبت وجود دارد. تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام نشان داده است، انعطاف پذیری شناختی 22 درصد، از واریانس متغیر تاب آوری را مورد پیش بینی قرار دادند. بطور کلی این پژوهش نشان داده است، انعطاف پذیری شناختی از جمله متغیرهای مهم در پیش بینی تاب آوری والدین کودکان استثنائی می باشد.
فایل رایگان بررسي رابطه تاب اوري با جهت گيري مذهبي و وضعيت اقتصادي در والدين کودکان استثنايي | WORD
ز این پژوهش بررسی رابطه تاب اوری با جهت گیری مذهبی و وضعیت اقتصادی در والدین کودکان بررسی شدند spss16 استثنایی شهرستان اسداباد است مواد و روش ها :روش پژوهش از نوع همبستگی بودهیافته ها : تمام متغیر ها رابطه معناداری با تاب اوری داشتند واین متغیر با جهت گیری مذهبی همبستگی مثبت و با وضعیت اقتصادی همبستگی منفی دارد نتایج: می توان از جهت گیری مذهبی بالا به عنوان عامل افزایندهتاب اوری و از وضعیت اقتصادی بایین به عنوان عامل تاثیر گذار منفی برتاب اوری نام برد .
فایل رایگان بررسي شيوع ناهنجاري هاي بالاتنه ي پسران کم توان ذهني بالاي 14 سال آموزش پذير | WORD
عکسبرداری دیجیتال با دوربین و سپس اندازه گیری مقادیر مورد نظر در برنامه اتوکد بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون خی دو استفاده شده است. یافته ها نشان دادند میزان شیوع کایفوز در پسران کمتوان ذهنی آموزش پذیر شایع نیست. در حالیکه میزان شیوع سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع است. نتیجه ای که از تحقیق حاضر گرفته می شود این است که بعضی ناهنجاری هایی مثل سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع تر است.
فایل رایگان بررسي مزايا و معايب تلفيق کودکان استثنايي در مدارس عادي | WORD
ی آموزشی است. برای رسیدن به چنین هدفی قبل از همه چیز باید مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی حاصل می شود را در نظر گرفت و روش ها و راهبرد های لازم را بکار برد. در این مقاله با استفاده از روش تحقیق توصیفی نتیجه گرا تلاش شده است، پس از بیان مختصر- مفیدی از کلیات مدارس فراگیر و آموزش تلفیقی، مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی در مدارس عادی بدست می آید را از دیدگاه های صاحب نظران تعلیم تربیت و معلمان باتجربه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته شد.
فایل رایگان بررسي و مقايسه اضطراب و افسردگي در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري خواندن با توجه به جنس و مقطع تحصيلي | WORD
ه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) و 30 دانشآموز پسر ( 15 نفر از پایه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) با ناتوانی یادگیری خواندن به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از پنج مرکز اختلالات یادگیری شهرستان اهواز انتخاب شدند. هر دو گروه مقیاس کوتاه افسردگی کودکان و مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که سطوح اضطراب و افسردگی بین دانش آموزان دختر و پسر و پایه تحصیلی چهارم و پنجم، دارای تفاوت معناداری نمی باشند.
فایل رایگان پيش بيني استرس والدگري براساس مولفه هاي خودشفقت ورزي در مادران کودکان معلول جسمي و حرکتي | WORD
ورزی (SCS) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های پژوهش با استفاده از نرم افزار spss24 و آزمون رگرسیون چندگانه به روش همزمان تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که از بین مولفه های خودشفقت ورزی، انسانیت مشترک به طور مثبت و معنادار و و مولفه ذهن آگاهی به طور منفی و معنادار قادرند استرس والدگری را پیش بینی کنند. نتیجه گیری: با توجه به نقش متفاوت مولفه های خودشفقت ورزی در پیش بینی استرس والدگری این موضوع باید در زمان آموزش های مبتنی بر شفقت مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان پيش بيني رغبت به ازدواج بر اساسس لامت اجتماعي و مولفه هاي آن در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
د بین سلامت اجتماعی و مولفه های آن (انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، شکوفایی اجتماعی و انطباق اجتماعی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی-حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سلامت اجتماعی، انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی، پذیرش اجتماعی، انطباق اجتماعی و شکوفایی اجتماعی، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان پيش بيني سازگاري اجتماعي دانش آموزان با اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي براساس تاب آوري تحصيلي | WORD
جود دارد (p<0/001). نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیره برای پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان با نارسایی توجه – بیش فعالی نشان داد که مولفه مهارت های ارتباطی، مهمترین پیش بینی کننده سازگاری اجتماعی در این دانش آموزان است (p<0/004). نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از تاب آوری و آموزش آن در مدرسه، سبب ارتقای سازگاری اجتماعی در دانش آموزان جهت مقابله با تنیدگی ها و تشویش های روانشناختی در محیط آموزش و مدرسه خواهد بود و در کسب نتایج تحصیلی موثر باشد.
فایل رایگان تاثير آموزش الکترونيکي بريادگيري فارسي اول دانش آموزان پسر آسيب ديده ذهني | WORD
فاده ازآزمون t مستقل داده ها مورد بررسی قرار گرفتند. این پژوهش کاربردی و از نوع پژوهش های آزمایشی بوده که با دو گروه کنترل و آزمایش به اجرا در آمد. نتایج نمرات پس از بررسی به وسیله آزمون t نشان داد که بین دو گروه از نظر دانش و معلومات تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی بین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که آموزش الکترونیکی بر بهبود یادگیری درس فارسی پایه اول دانش آموزان پسر آسیب دیده ذهنی موثر بوده است.