... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان گزارش كار كارآموزی (ترانسفورماتورهای توزیع) :
فایل رایگان گزارش كار كارآموزی (ترانسفورماتورهای توزیع)
بررسی انواع ترانسهای توزیع وساختمان آن ها
مقدمه :
در حالی كه توجه زیادی به واحدهای تولید توان الكتریكی و خطوط انتقال انرژی میشود سیستم توزیع انرژی الكتریكی مورد توجه كمی قرار گرفته است .این بی توجهی شاید بدین خاطر باشد كه خطوط توزیع انرژی روی تیرها و در خیابان ها و كوچه ها و در پشت ساختمان ها بدون جلب توجه عبور كرده حتی در بعضی از قسمت ها در زیر زمین، خارج از دید عموم نصب شده اند.
دلیل دیگر عبور مقدار زیاد توان از یك خط انتقال انرژی در مقایسه بایك خط توزیع انرژی است. قطع یك خط انتقال منطقه ی وسیعی را دچار خاموشی می كند و بدین جهت مورد توجه قرار می گیرد. در صورتی كه قطع یك خط توزیع انرژی بخش كوچك را تحت تأثیر قرار دهد قابل توجه نیست.
در مقایسه با نیروگاه ها، هزینه برای سیستم توزیع معمولاً به صورت مقادیر كم انجام میشود .اگر چه ممكن است هزینه ی كل سیستم توزیع بیشتر باشد با توجه به این كه جامعه بیش از پیش برای پیشرفت به یك منبع انرژی خوب نیاز دارد ارتباط بین منبع انرژی و مصرف كننده یعنی سیستم توزیع انرژی نقش بحرانی تری پیدا می كند. در نتیجه نه تنها نیاز به توان تحویلی بیشتری است بلكه احتیاج به كیفیت بالاتری از انرژی نیز می باشد.
در روزگار اولیه ی صنعت قدرت الكتریكی تولید و توزیع انرژی با هم آمیخته بود و سیستم توزیع وسعت كمی داشت تاخیری مورد سرویس دهی كوچك و تعداد مشتركین نسبتاً كم بود همچنین مقدار مصرف هر مشترك زیاد نبود.
سیستم های توزیع اولیه جریان مستقیم بودند و در ولتاژ كم توزیع می كردند. پیدایش ترانسفورماتور و افزایش بار مورد انتقال روی مسافت بیشتر و با فاصله بیشتر از منبع، به زودی سیستم جریان متناوب جایگزین جریان مستقیم شد. هم اكنون با افزایش سطح ولتاژ امكان تغذیه ی بارهای
بیشتر و در فواصل دورتر وجود دارد كه این ولتاژ در محل مصرف برای تغذیه ی مصرف كنندگان كاهش داده می شود.
نیاز به سرویس دهی برق به انواع مختلف مصرف كنندگان توسعه یافته است مصرف كنندگان به مصرف كنندگان مناطق شهری، حاشیه ای، محلی و مصرف كنندگان تجاری شامل مغازه ها، مراكز خرید، ساختمان دفاتر و مصرف كنندگان صنعتی شامل تولید كنندگان با میزان مصرف متفاوت و واحد های خدماتی در اندازه های مختلف تقسیم میشوند. به موازات توسعه ی مدارهای توزیع انرژی، مواد، تجهیزات و ابزار مناسبتر هم توسعه یافتند كه امكان ساخت، تعمیر و بهره برداری با بازده ی بالاتر را فراهم می ساخت روندی كه تا به امروز ادامه داشته است تیرهای چوبی از جنس چوب خام كم كم جای خود را به تیرهای با جنس سخت تر و ظاهر بهتر دادند. سپس تیرهای سیمانی تقویت شده و تیرهای فلزی مورد استفاده قرار گرفتند. هم اكنون مطالعات برای استفاده از تیرهای پلاستیكی انجام می شود.
هادی ها ابتدا از مس ساخته می شدند. امروز آلمنیوم و آلیاژ های مس و فولاد نیز به كار می روند مطالعات بر روی استفاده از هادی های ساخته شده از آلیاژ های مختلف در جریان است. مقره های پرسلین قبلاً به صورت تك حلقه ای ساخته می شدند. امروزه این عایق ها به صورت قطعه قطعه ساخته می شوند و قابل اتصال به هم هستند و تشكیل رشته ای از مقره ها را می دهند كه برای هر سطح ولتاژی قابل استفاده می باشند. مقره های شیشه ای و پیركس نیز به طور وسیعی به كار می روند و اكنون تحقیقات برای استفاده از مقره ها با تركیبات پلاستیكی انجام می شود. عایق های لاستیكی برای كابل ها كه قبلاً برای اكثر كابل ها مورد استفاده قرار می گرفت و قابلیت تحمل ولتاژ آن ها كم بود، جای خود را به عایق های دیگر نظیر عایق های كاغذ آغشته و عایق های پلاستیكی دادند مطالعات برای استفاده از عایق های با تركیبات پلاستیك برای ولتاژ های بالاتر ادامه دارد.
ترانسفورماتورها هم كوچكتر و هم با بازده ی بیشتر و ارزان تر شده اند. شكل های جدید هسته های فولادی ترانسفورماتورها با تركیبات جدید باعث كاهش تلفات مغناطیسی می شود و عمر ترانسفورماتور را نیز افزایش می دهد همچنین باعث افزایش ظرفیت ترانسفورماتور به ازای یك اندازه ی ثابت می گردد. به علاوه تجهیزات حفاظتی مربوط داخل همان محفظه ی ترانسفورماتور قرار می گیرند و شكل ظاهری آن را بهتر و حمل آن را ساده تر می كند. تحقیقات روی جنس هسته ی مورد استفاده و عایق ترانسفورماتورها ادامه دارد.
خازن های موازی به منظور تنظیم ولتاژ و كاهش تلفات به كار می روند. كه با این كار به تنظیم كننده های ولتاژ در شبكه كمك می كنند و در ضمن بازده ی بهره برداری از سیستم را نیز بالا می برند. هم اكنون به جای غلاف سربی از روكش تركیبات پلاستیك برای مقاوم كردن كابل های زیر زمینی در برابر آب استفاده می شود.
مسأله ی تلفات در سیستم توزیع انرژی با توجه به هزینه ی سوخت، اهمیت بیشتری پیدا می كند و دیگر یك فاكتور جانبی در تغذیه ی انرژی الكتریكی نیست. اندازه گیری تلفات انرژی حقیقی در چنین سیستمی مشكل است زیرا فاكتورهای دیگری در محاسبه تفاوت بین انرژی مصرف شده توسط مشتركین و انرژی تولید شده دخالت دارند. با این حال این تلفات 10 تا 20 درصد انرژی تولید شده توسط نیروگاه ها است. از آن جایی كه تلفات متناسب با مربع جریان عبوری از هادی است چه در خط و چه در تجهیزات الكتریكی پایین نگه داشتن جریان باعث كاهش تلفات می شود. سیاست های مختلفی برای انجام این كار اتخاذ می گردد. اصول اولیه ی این سیاست، بالابردن ولتاژ مدارها و كاهش جریان آن ها به ازای یك بار مشخص می باشد.
افزایش سطح مقطع هادی ها و كاهش طول فیدرها به منظور كاهش مقاومت مدار نیز برای كاهش تلفات به كار می رود. در سیستم های جریان متناوب نصب خازن ها در نقاط مهم باعث بهبود ضریب توان و در نتیجه كاهش جریان عبوری به ازای یك بار ثابت می شود. نظر به این كه جریان عبوری، معیاری از مصرف انرژی الكتریكی توسط مصرف كننده می باشد، سعی در جهت كاهش تقاضای مصرف و یكنواخت كردن مقدار مصرف انرژی در ساعات مختلف طول روز است به این كار مدیریت انرژی گفته می شود. بدین منظور تجهیزات با كنترل الكترونیكی، عمل قطع و وصل قسمتی از بار مشتركین را به نحوی انجام می دهند كه ضمن جلب رضایت مشتركین و عدم وقفه در سرویس دهی مقادیر حداكثر و حداقل مصرف روزانه تغییر كند و منحنی بار به سمت یك مصرف پیوسته و یكنواخت میل نماید.
از طریق رله های الكترونیكی می توان كلید ها را از راه دور باز و بسته و تجهیزات اضافی از قبیل خازن ها را وارد و خارج كرد. بار فیدرها را با تغییرات مصرف كنترل و در حالت های اضطراری قسمتی ازمدار را بی برق و قسمت های سالم را به طور اتوماتیك ( بدون نیاز به اپراتور) برقدار نمود.
خواندن كنتور مشتركین و تهیه ی صورت حساب آن ها، در بسیاری از كشورها از راه دور انجام می شود و هزینه ی قابل توجهی را برای اداره ی برق صرفه جویی می كند.
عامل های دیگری هستند كه روی طراحی، نصب و بهره برداری سیستم های توزیع اثر می گذارند.اقتصاد مهم ترین آن ها است. اما با توجه به ملاحظات فوق، عامل های دیگر مانند بودجه، نرخ تورم، نرخ بهره، ارزش هزینه های كنونی در آینده، همچنین ارزش كنونی هزینه های آینده، مالیات ها، الگوی رشد مصرف، روابط مصرف كنندگان، وضعیت استخدام، در دسترس بودن پرسنل ماهر و برنامه ریزی آموزشی و موارد دیگر حتی وضعیت آب و هوا نیز تأثیر دارند.
در این جا لازم به یادآوری است كه گاهی اوقات ممكن است لازم باشد بعضی فاكتورهای غیر فنی در نظر گرفته شوند. در این بحث جزئیات مداری تجهیزات، نظیر ساختمان ترانسفورماتورها یا خازن های مورد مطالعه قرار نمی گیرد و بیشتر بهره برداری از آنها مورد توجه است در مواقعی كه توضیح بیشتر در مورد تجهیزات خاصی ضرورت داشته باشد قدری به آن پرداخته می شود یا به طور كلی فرض می شود كه خواننده با تئوری های مربوط آشنا است و ریاضیات به كار رفته در سطح دانشگاهی است .
لازم به یادآوری است كه طراحی سیستم توزیع گاهی از فاكتورهای دیگری متأثر می شود كه از نظر فنی یا اقتصادی توجیه ندارد. برای مثال، مدرن كردن شبكه و یا گاهی اوقات تعریض جاده ها باعث تغییر مسیر خطوط می گردد كه هزینه های زیادی برای صنعت برق دارد اگر چه از نظر اقتصادی قابل توجیه نیست.
نظر به این كه مهندس توزیع باسیستمی سروكار دارد كه وضعیت آن در حال تغییر است باید وضعیت كنونی و تغییرات سیستم در گذشته را مد نظر قرار دهد. همچنین باید با توجه به رشد مصرف تدابیری برای توسعه شبكه در آینده اتخاذ نماید.
بحث سیستم قدرت بدون توجه به آینده كامل نیست. اقتصاد تغذیه انرژی اثر زیادی روی انواع مختلف منابع انرژی نه تنها در این كشور بلكه در جهان صنعت دارد. اثر این سیاست ها روی سیستم قدرت به خصوص سیستم توزیع قابل توجه است .از طرفی ممكن است تمایل زیادی به تأمین انرژی مصرف کنندگان از طریق یک منبع مرکزی باشد.از طرف دیگر استفاده از انرژی های دیگر قابل مطالعه است به نظر می رسد كه منابع نفت و گاز طبیعی ارزان جایگزین منابع دیگر انرژی شده اند. در آینده سوخت های اتمی و در بلند مدت انواع دیگر انرژی شاید سلول های ذخیره ای شیمیایی جدید، الكل یا سوخت های دیگر حاصل از محصولات كشاورزی، انرژی خورشیدی ، انرژی باد و یا تركیب آن ها حرف اول را بزنند.
شاید در نهایت از قدرت هسته ای با طول عمر چند دهه یا بیشتر در محل مشتركین با حذف نیروگاه و سیستم انتقال و توزیع استفاده شود.
حالت های دیگر تولید و تغذیه انرژی نیز ممكن است. به نظر می رسد كاهش دادن مصرف پیك مشتركین و ضریب همزمانی منطقی باشد در این حالت با اعمال سیاست مدیریت باربا نرخ های متغیر مشتركین را مجبور به اجرای آن می نماییم. كاهش پیك مشتركین باعث كاهش اندازه ی تجهیزات و هزینه خواهد شد. شاید وابستگی بیشتر به الكتریسته در مقایسه با دیگر انواع انرژی بدین جهت باشد كه مصرف كنندگان خواستار انرژی با قابلیت اطمینان زیاد هستند. برای تحقق این خواسته، در عین حالی كه باید هزینه پایین نگه داشته شود نیاز به مهندس توزیع ورزیده و با تجربه است. همان طور كه ملاحظه شد مهندسی تركیبی از علم و هنر است. دانشمندان و محققین اصول و قوانین برای كشف یا خلق مواد جدید و روش های مدرن را تدوین می كنند كه دارای تعبیر و توصیف مشخص است در طرف دیگر هنرمندان هستند كه موقعیت ها و شرایط را خلق می كنند و به تصویر می
كشند بدون این كه آگاهی از واقعیت عملی بودن و امكان پذیری آن داشته باشند. در این جا مهندسین هستند كه باید هنر را به كار گیرند. در حالی كه دانشمندان و هنرمندان بدون توجه به هزینه عمل می كنند مهندسین همیشه به شدت به اقتصاد وابسته هستند و در واقع اغلب ملاحظه شده است كه كاری را كه دیگران با ده دلار و یا بیشتر انجام می دهند یك مهندس با یك دلار انجام می دهد.
مهندس توزیع با مشكلاتی رو به رو است كه به ندرت مشابه و یا حتی تقریباً مشابه هستند و جواب آن ها كاملاً مشخص نیست ولی می توان بهترین جواب ممكن را به دست آورد. اغلب بهبود در روش ها باید به كار گرفته شود زیرا هیچ كاری در این رابطه كامل نیست و به تمام پرسش ها پاسخ نمی دهد و این كار مهندس سیستم است كه باید دنبال نتایج قابل قبول با هزینه حداقل بگردد اگر چه هیچ روشی تمام مشكلات را با هم حل نمی كند و به تمام پرسش ها پاسخ نمی دهد
لینک مرتبط » فایل رایگان گزارش كار كارآموزی (ترانسفورماتورهای توزیع)
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر توانمندي اجتماعي و ناگويي هيجاني دانش آموزان پسر مرزي | WORD
ن( 55 سوال والد و 5 سوال معلم )) استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیل واریانس دو طرفه استفاده شد نتایج نشان داد: آموزش مهارت های اجتماعی بر توانمندی اجتماعی دانش آموزان مرزی (پسر) دوره دوم ابتدایی شهرستان لردگان تاثیر دارد.آموزش مهارت های اجتماعی بر ناگویی هیجانی دانش آموزان مرزی (پسر) دوره دوم ابتدایی شهرستان لردگان تاثیر دارد.نتایج این تحقیق نشان داد :آموزش مهارت های اجتماعی در شکل دادن هویت کودکان و مسئولیت پذیری آنان نقش دارد.
فایل رایگان اثربخشي بازي درماني مبتني بر روي آورد شناختي-رفتاري بر مشکلات رفتاري کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با کنش وري بالا | WORD
ند در حالی که گروه کنترل چنین مداخلهای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هر دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که بازی درمانی مبتنی بر روی آورد شناختی- رفتاری سبب کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با کنش وری بالا می شود. از این رو می توان از بازی درمانی مبتنی بر روی آورد شناختی-رفتاری به عنوان یک روش مداخله ای موثر در حوزه اختلال اتیسم بهره گرفت.
فایل رایگان اثربخشي بازي هاي آموزشي بر توجه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان کم توان ذهني آموزش پذير | WORD
ه ای دریافت نکرد. ابزار پژوهششامل آزمون عملکرد پیوسته روسولد بود. مداخلات طی 8 جلسه 90 دقیقه ای در مورد گروه آزمایش اجرا شد و داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس چندمتغیره تحلیل شد. فرضیه ها در سطح (P<0/05) تایید شد. یافته ها حاکی از اثرگذاری مداخله روش بازیهای آموزشی (ضریب اتا برای میزان توجه 0/395 و پیشرفت تحصیلی، 0/359 ) بر بهبود میزان توجه و پیشرفت تحصیلی بود؛ لذا می توان از این مداخله به عنوان مداخله موثر برای بهبود میزان توجه و پیشرفت تحصیلی استفاده کرد.
فایل رایگان اثربخشي برنامه مداخله اي ايفاگري نقش بر ناگويي هيجاني کودکان درخودمانده با عملکرد بالا | WORD
نامه مداخله ای ایفاگری نقش را دریافت کردند در حالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هردوگروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که برنامه مداخله ای ایفاگری نقش موجب بهبود ناگویی هیجانی کودکان درخودمانده با عملکرد بالامی شود. براساس یافته های این پژوهش پیشنهاد می شود درمانگرانبرنامه مداخله ای ایفاگری نقش را در الویت درمانی خود قرار دهند.
فایل رایگان اثربخشي درمان راه حل محور به شيوه گروهي بر بهبود کيفيت زندگي، تاب آوري و بهزيستي روان شناختي مادران داراي کودک عقب مانده ذهني | WORD
ویکرد راه حل محور بر کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی موثر است یافته ها: نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که رویکرد راه حل محور بر کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی موثر است (P<0/001). نتیجه گیری: با توجه به افزایش نرخ طلاق در دو دهه گذشته در کشور، درمان راه حل محور با کمک به مادران دارای کودک عقب مانده ذهنی برای توسعه راه حل های موثر و یافتن موارد استثنا در زندگی می تواند کیفیت زندگی، تاب آوری و بهزیستی روانشناختی این افراد را بالا ببرد.
فایل رایگان اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر انگيزه پيشرفت تحصيلي نوجوانان شهر تهران | WORD
ری شامل 30 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر تهران بودند که به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه کنترل( 15 نفر) و آزمایش( 15 نفر) قرار گرفتند. به منظور گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس( 1977 ) استفاده شد. نتایج نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزه تحصیلی نوجوانان شهر تهران موثر بود (p0/05). با توجه به نتیجه به دستآمده این پژوهش، آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزه پیشرفت تحصیلی نوجوانان توصیه می شود.
فایل رایگان اثربخشي درمان مبتني بر پذيرشو تعهد بر پيشرفت تحصيلي نوجوانان شهر تهران | WORD
ند. نمونه آماری شامل 30 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اولشهر تهران بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله-ای انتخاب شدند و در دو گروه کنترل( 15 نفر) و آزمایش( 15 نفر) قرار گرفتند. به منظور گردآوری داده های پژوهش از معدل درسی دانش آموزان استفاده شد.نتیجه بدست آمده نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پیشرفت تحصیلی نوجوانان شهر تهران موثر بود(p0/05). با توجه به نتیجه این پژوهش، آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پیشرفت تحصیلینوجوانان توصیه می شود.
فایل رایگان اثربخشي روان نمايشگري بر مهارت هاي ارتباطي دختران نوجوان مهاجر (با تاکيد بر مهاجران افغان) | WORD
. با توجه به یافته های پژوهش این نتیجه حاصل شد که برای ارتقاء سطح مهارت های ارتباطی در دختران نوجوان مهاجر باید تمهیدات دیگری در نظر گرفته شود و در مطالعات بعدی با شناخت مشکلات اجتماعی دختران افغان از تلفیق آموزش مهارت های ارتباطی و روان نمایشگری استفاده شود تا درک بهتری از عوامل موثر بر مقاومت دانش آموزان افغان در ایجاد روابط بین فردی گسترده و فراگرفتن مهارت های ارتباطی لازم و همچنین تاثیر روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی دختران افغان به دست آید.
فایل رایگان اثربخشي روش تحليل رفتار کاربردي در بهبود مشارکت اجتماعي، تعامل اجتماعي دو طرفه و رفتارهاي اجتماعي در کودکان اتيستيک | WORD
خص های آمار توصیفی و آمار استنباطی با روش های آزمون کولموگروف – اسمیرنف و هم چنین تحلیلکوواریانس چندمتغیری صورت گرفت. نتایج بیانگر آن بود که مداخله تحلیل رفتار کاربردی منجر به افزایش معنادار (P0/05) تعامل اجتماعی دوطرفه، مشارکت اجتماعی و رفتارهای اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم شده است. در نتیجه می توان گفت روش تحلیل رفتار کاربردی می تواند اثرات مثبتی بر مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی در میان کودکان دارای اختلال طیف اتیسم شدید داشته باشد.
فایل رایگان اثربخشي روش فلورتايم بر نشانه هاي رفتاري، کارکرد هاي هيجاني و مهارت هاي ارتباطي کودکان مبتلا به اختلالات طيف اوتيسم | WORD
امت دهی، شکل دهی زنجیره ها، خلق بازنمایی ها، پرخاشگری و برتری طلبی درکودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را بهبود می بخشد اما آموزش روش فلورتایم، برقراری ارتباط ، تفکرمنطقی، مهارت های اجتماعی مناسب، رفتارهای غیراجتماعی و رابطه با همسالان درکودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را بهبود نمی بخشد. بنابراین، با توجه به نتایج فوق پیشنهاد می شود که درمانگران در درمان کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم از روش فلورتایم به عنوان بک درمان مکمل استفاده کنند.
فایل رایگان اثربخشي موسيقي درماني به روشارف بر بهبود مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان نارساخوان | WORD
رساخوانی (عزیزیان و عابدی، 1382 )، پرسشنامه پرخاشگری شهیم برای کودکان دبستانی ( 1385 )، مهارت های اجتماعی ماتسون و همکاران ( 1983 ) و آزمون هوشی وکسلر کودکان ویرایش چهارم را تکمیل کردند. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد استفاده از موسیقی درمانی به روش ارف بر بهبود مهارت های اجتماعی کلی، مهارت های اجتماعی مناسب، و رابطه با همسالان، دانش آموزان نارساخوان تاثیر دارد. (P<0/05).
فایل رایگان ارزيابي کاربرد گفتار درماني جهت آموزش کودکان استثنايي | WORD
لمات بهتر تشخیص دهند و تمایل به مطالعه و خواندن از این طریق در کودکان افزایش می یابد. در مجموع با ارتقای مهارت گفتار و بیان مشارکت اجتماعی و اقتصادی فرد در جامعه افزایش خواهدیافت. در واقع درمانگر با شیوه های غیرپزشکی و بدون استفاده از دارو آسیب ایجاد شده را درمان می کند اما طول درمان و نحوه درمان متفاوت خواهد بود یعنی آسیب های حوزه زبان چون به سیستم عصب مرکزی در مغزبرمی گردد، طولانی تر و دشوارتر بوده اما درمان اختلالات حوزه گفتار آسان تر و سریع تر است.
فایل رایگان ارزيابي نقش بازي درماني در راستاي آموزش و تعليم کودکان استثنايي | WORD
یند، درک کنند. به جای استفاده از روش های درمانی رایج بزرگسالان مانند گفت و گو و توضیح درباره ی چیزی که سبب ناراحتی آن ها شده است، از بازی برای برقراری ارتباط به شیوه ی خود بهره می گیرند، بدون آنکه احساس کنند دارند بازجویی یا تهدید می شوند. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که بازی درمانی می تواند خشم و پرخاشگری این کودکان استثنایی تحت کنترل در آورد و در عین حال تغییراتی را در رفتار کودک ایجاد کند تا رفتارهای نادرست کودک حذف و رفتارهای درست جایگزین گردد.
فایل رایگان اعتبار، روايي و ساختار عاملي پرسشنامه سلامت کودک (فرم والدين) در والدين دانش آموزان ابتدايي شهر گرگان | WORD
از اعتبار کافی برخوردار است و همچنین تحلیل عاملی با روش مولفه های اصلی 2 عامل جسمانی و روانی-اجتماعی در پاسخ شرکت کنندگان شناسایی شد و این 2 عامل 35/72% از واریانس کلی را تبیین کردند. بطور کلی میتوان بیان کرد که اکثرسوالات دارای بار عاملی بالاتر از 0/3 هستند و تحلیل عاملی اکتشافی 2 عامل(جسمانی ؛ روانی – اجتماعی) را در پاسخ های شرکت کنندگان شناسایی می کند و این پرسشنامه از همسانی درونی مناسب و روایی کافی برای سنجش میزان سلامت کودک در این نمونه برخوردار است.
فایل رایگان الگوي طراحي فضاي آموزشي به عنوان بخشي از حقوق شهروندي کودکان و نوجوانان استثنايي | WORD
ی کند. کیفیتی که متناسب با نیازها و نوع ناتوانی آنها باشد. اینگونه محیط ها کودکان ناتوان را به حرکت و رشد ذهنی، رفتاری وشخیصتی، تعامل با محیط و دگرگونی در آن سوق می دهند. توجه به احساس آرامش،امنیت و آزادی در آنها بسیار حایز اهمیت است و می تواند موجب افزایش توان رفتاری کودک شده و بستر تعامل آنها با محیط را فراهمکند. در نتیجه، طراحی فضاهای آموزشی کودکان استثنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اینگونه محیط ها باید امن، آرام، در عین حال محرک و سیال باشند.
فایل رایگان اهميت بازي هاي آموزشي بر رشد تحصيلي و اجتماعي کودکان در نظام آموزشي پيش دبستاني | WORD
استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند؛ سپس آزمون رشد واینلند به عنوان پیش آزمون در مورد هر دو گروه مورد اجرا قرار گرفت. پس از آن به گروه آزمایش به مدت 5 هفته هر هفته دو جلسه 30-40 دقیقه ای بازی های آموزشی ارائه شد. سپس داده های حاصل از اجرای پیش آزمون و پس آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد کودکان پیش دبستانی که به بازی های آموزشی می پردازند از پیشرفت بیشتری برخوردارند.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش مونته سوري برکاهش نشانه هاي بيش فعالي وعملکرد تحصيلي دانش آموزان بيش فعال همراه با نقص توجه | WORD
رم اول و دوم دانش آموزان نیز برای ارزیابی عملکرد تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش به روش مونته سوری بر کاهش علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی و بهبودعملکرد تحصیلی دانش آموزان بیش فعال همراه نقصتوجه اثر معنی دار داشته است. نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پزوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش روش مونته سوری بر کاهش علایم اختلال نقص توجه-بیش فعالی و بهبودعملکرد تحصیلی دانش آموزان بیش فعال همراه نقص توجه موثر بوده است.
فایل رایگان بررسي اقدامات پيشگيرانه در جلوگيري از اختلال يادگيري در کودکان | WORD
سی امکان و اهمیت تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در کودکان پیش دبستانی قبل از مدرسه و ورود کودک به محیط رسمی آموزش می پردازد و با توجه به اینکه اکثر کودکان دورهی پیش از دبستان را می گذرانند این دوره فرصت خوبی برای پیشگیری از اختلالات یادگیری در کودکان است تا از بروز اختلالات یادگیری و عواقب نامطلوب آن در آینده پیشگیری شود. نتایج تحقیق بیانگر آن است که با انجام یک سری اقدامات زودهنگام، میتوان از بروز اختلال یادگیری پیشگیری نمود و یا شدت آن را کاهش داد.
فایل رایگان بررسي تاثير جنسيت بر درک روابط معنايي کودکان عادي در مقايسه با کودکان کمتوان ذهني آموزش پذير فارسي زبان | WORD
ف معنی داری برخوردار نبودند (p=0/701). سطح معناداری در دختران و پسران گروه کم توان ذهنی در پاسخگویی به پرسشنامه روابط معنایی در سطح اطمینان 95 درصد اختلاف معنی داری وجود ندارد (p=0/738). براساس تحلیل داده های این پژوهش، جنسیت در درک روابط معنایی مورد مطالعه توسط کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر تاثیری نداشته است. با وجود این، شناسایی مشکلات درک روابط معنایی در اسرع وقت به تشخیص و مداخله هر چه زودتر و کاهش مشکلات زبانی کودکان کم توان ذهنی می انجامد.
فایل رایگان بررسي تحليلي تاثير موسيقي درماني براي کودکان بيش فعال | WORD
انی برای کودکان بیش فعال موجب: ایجاد شادی و نشاط در کودکان، ایجاد محیط لذت بخش درمانی، تقویت حیطه های شناختی و تعمیم دهی آموخته های قبلی در شرایط جدید، تقویت مهارت های حسی- حرکتی، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، بهبود مهارت های ادراک شنیداری و بینایی، افزایش مهارت های کلامی، افزایش توجه و تمرکز، تقویت و افزایش مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی و بر قراری ارتباط چشمی، کاهش خواب و خیال، کاهش احساسات نامناسب و کاهش اضطراب و رفتارهای پرخاشگرانه می شود.
فایل رایگان بررسي رابطه بين انعطاف پذيري شناختي با تاب آوري والدين کودکان استثنايي | WORD
ی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ضریب همبستگی پیرسون نشان داده است، بین انعطاف پذیری شناختی با تاب آوری ارتباط معنادار مثبت وجود دارد. تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام نشان داده است، انعطاف پذیری شناختی 22 درصد، از واریانس متغیر تاب آوری را مورد پیش بینی قرار دادند. بطور کلی این پژوهش نشان داده است، انعطاف پذیری شناختی از جمله متغیرهای مهم در پیش بینی تاب آوری والدین کودکان استثنائی می باشد.
فایل رایگان بررسي رابطه تاب اوري با جهت گيري مذهبي و وضعيت اقتصادي در والدين کودکان استثنايي | WORD
از این پژوهش بررسی رابطه تاب اوری با جهت گیری مذهبی و وضعیت اقتصادی در والدین کودکان بررسی شدند spss16 استثنایی شهرستان اسداباد است مواد و روش ها :روش پژوهش از نوع همبستگی بودهیافته ها : تمام متغیر ها رابطه معناداری با تاب اوری داشتند واین متغیر با جهت گیری مذهبی همبستگی مثبت و با وضعیت اقتصادی همبستگی منفی دارد نتایج: می توان از جهت گیری مذهبی بالا به عنوان عامل افزایندهتاب اوری و از وضعیت اقتصادی بایین به عنوان عامل تاثیر گذار منفی برتاب اوری نام برد .
فایل رایگان بررسي شيوع ناهنجاري هاي بالاتنه ي پسران کم توان ذهني بالاي 14 سال آموزش پذير | WORD
ش عکسبرداری دیجیتال با دوربین و سپس اندازه گیری مقادیر مورد نظر در برنامه اتوکد بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون خی دو استفاده شده است. یافته ها نشان دادند میزان شیوع کایفوز در پسران کمتوان ذهنی آموزش پذیر شایع نیست. در حالیکه میزان شیوع سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع است. نتیجه ای که از تحقیق حاضر گرفته می شود این است که بعضی ناهنجاری هایی مثل سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع تر است.
فایل رایگان بررسي مزايا و معايب تلفيق کودکان استثنايي در مدارس عادي | WORD
ای آموزشی است. برای رسیدن به چنین هدفی قبل از همه چیز باید مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی حاصل می شود را در نظر گرفت و روش ها و راهبرد های لازم را بکار برد. در این مقاله با استفاده از روش تحقیق توصیفی نتیجه گرا تلاش شده است، پس از بیان مختصر- مفیدی از کلیات مدارس فراگیر و آموزش تلفیقی، مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی در مدارس عادی بدست می آید را از دیدگاه های صاحب نظران تعلیم تربیت و معلمان باتجربه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته شد.
فایل رایگان بررسي و مقايسه اضطراب و افسردگي در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري خواندن با توجه به جنس و مقطع تحصيلي | WORD
یه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) و 30 دانشآموز پسر ( 15 نفر از پایه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) با ناتوانی یادگیری خواندن به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از پنج مرکز اختلالات یادگیری شهرستان اهواز انتخاب شدند. هر دو گروه مقیاس کوتاه افسردگی کودکان و مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که سطوح اضطراب و افسردگی بین دانش آموزان دختر و پسر و پایه تحصیلی چهارم و پنجم، دارای تفاوت معناداری نمی باشند.
فایل رایگان پيش بيني استرس والدگري براساس مولفه هاي خودشفقت ورزي در مادران کودکان معلول جسمي و حرکتي | WORD
ت ورزی (SCS) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های پژوهش با استفاده از نرم افزار spss24 و آزمون رگرسیون چندگانه به روش همزمان تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که از بین مولفه های خودشفقت ورزی، انسانیت مشترک به طور مثبت و معنادار و و مولفه ذهن آگاهی به طور منفی و معنادار قادرند استرس والدگری را پیش بینی کنند. نتیجه گیری: با توجه به نقش متفاوت مولفه های خودشفقت ورزی در پیش بینی استرس والدگری این موضوع باید در زمان آموزش های مبتنی بر شفقت مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان پيش بيني رغبت به ازدواج بر اساسس لامت اجتماعي و مولفه هاي آن در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
ند بین سلامت اجتماعی و مولفه های آن (انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، شکوفایی اجتماعی و انطباق اجتماعی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی-حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سلامت اجتماعی، انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی، پذیرش اجتماعی، انطباق اجتماعی و شکوفایی اجتماعی، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان پيش بيني سازگاري اجتماعي دانش آموزان با اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي براساس تاب آوري تحصيلي | WORD
وجود دارد (p<0/001). نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیره برای پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان با نارسایی توجه – بیش فعالی نشان داد که مولفه مهارت های ارتباطی، مهمترین پیش بینی کننده سازگاری اجتماعی در این دانش آموزان است (p<0/004). نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از تاب آوری و آموزش آن در مدرسه، سبب ارتقای سازگاری اجتماعی در دانش آموزان جهت مقابله با تنیدگی ها و تشویش های روانشناختی در محیط آموزش و مدرسه خواهد بود و در کسب نتایج تحصیلی موثر باشد.
فایل رایگان تاثير آموزش الکترونيکي بريادگيري فارسي اول دانش آموزان پسر آسيب ديده ذهني | WORD
تفاده ازآزمون t مستقل داده ها مورد بررسی قرار گرفتند. این پژوهش کاربردی و از نوع پژوهش های آزمایشی بوده که با دو گروه کنترل و آزمایش به اجرا در آمد. نتایج نمرات پس از بررسی به وسیله آزمون t نشان داد که بین دو گروه از نظر دانش و معلومات تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی بین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که آموزش الکترونیکی بر بهبود یادگیری درس فارسی پایه اول دانش آموزان پسر آسیب دیده ذهنی موثر بوده است.
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر رابطه والد- فرزندي مادران داراي کودکان استثنايي | WORD
وواریانس استفاده شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که با کنترل اثر پیش آزمون، بین میانگین نمرات پس آزمون گروه های آزمایش و گروه کنترل در مولفه های نزدیکی،وابستگی، تعارض و روابط مثبت کلی، تفاوت معناداری وجود دارد. در مجموع، با توجه به میانگین نمره های پس آزمون مولفه های رابطه والد- فرزندی می توان گفت که آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش نمرات مولفه های نزدیکی و روابط مثبت کلی و کاهش نمرات وابستگی و تعارض افراد گروه آزمایش در مرحله پس آزمون شده است.