... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان کارآموزی در شركت تولیدی صنعتی اخشان :
فایل رایگان کارآموزی در شركت تولیدی صنعتی اخشان
چكیده:
ضایعات انسانی و مادی فراوان حوادث ناشی از كار كه آمارها مبین وسعت كثرت آنها هستند، اقدامات لازم را برای پیشگیری از آنها وظیفه ای بس خطیر و ضروری بلكه اجتناب ناپذیر می سازد.
همه ساله میلیونها حادثه ناشی از كار در دنیا اتفاقم یافتد. بعضی از این حوادث باعث مرگ و برخی دیگر موجب از كار افتادگی كلی یا جزئی می شود كه ممكن است پیامدهای طولانی داشته باشد. همه حوادث برای قربانیان خود موجب درد و رنج می شود. پاره ای از آنها موجب اضطراب و ناراختی شدید خانواده قربانی خود می شوند .ممكن است در زندگی خانوادگی فرد و نیز برای اجتماع اثرات وخیم، نامطلوب و فلاكت باری داشته باشد.
به طور كلی همه حوادث موجب اتلاف وقت و پول و كاهش تولید می شود.در اثر حوادث ناشی از كار ( برون در نظر گرفتن شدت وخامت مورد) بیشتر از تلفات مربوط به عملیات یك جنگ بزرگ بوده است.
رنجها، ناراحتیها تلفات و ضایعاتی كه از این حوادث نصیب بشر می شود، ارقام وحشت آوری را نشان می هند. به این جهت است كه جلوگیری از آنها برای مصالح و منافع عمومی انسانها یك وظیفه اساسی، فوری و اجتناب ناپذیر است.
اصولاً ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت صنعتی شاخه وسیع و گسترده ای است كه تحت عنوان « حفاظت صنعتی» به مجموعه تدابیر، اصول و مقرراتی گفته می شود كه با به كار گرفتن آنها بتوان نیروی انسانی و سرمایه را در مقابل خطرات مختلف و در محیط های صنعتی به نحو مؤثری حفظ و حراست كرد و یك محیط كاری بی خطر و سالم جهت افزایش كارایی كاركنان به وجود آورد.
بنابراین می بایست از فرصت به دست آمده برای طی دوره كارورزی در شركت تولیدی صنعتی اخشان نهایت استفاده را برده و در زمینه ایمنی و حفاظت فنی به تحقیق و تخصص می پردازیم. تصمیم داشتم حوادث شركت را بررسی كرده و در هر چه كمتر شدن تعداد و شدت حوادث تلاش كنم. در آخر نیز به این نكته پی بردم كه استفاده از وسیله حفاظت انفرادی دستكش ایمنی می تواند كمك مؤثری به كارگران كند. همچنین حریق و خطر آتش سوزی شركت را بررسی كرده و پیشنهاداتی را ارائه دادم. عوامل فیزیكی زیان آور محیط كار در شركت نیز جای بحث دارد. این مسئله نیز بررسی شد.
امید است نتیجه تلاش های این حقیر در كمك به علاقه مندان نیز واقع شود و موجب رضایتمندی اساتید محترم مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی واحد یزد را فراهم آورد.
فصل اول:
معرفی شركت تولیدی صنعتی اخشان و اهداف گزارش
1-1- معرفی شركت :
شركت وتولیدی – صنعتی اخشان تولید كننده كمربندهای ایمنی در سال 1352 تاسیس گردیده است.
تا چند سال پیش این شركت تنها تولید كننده كمربند ایمنی در ایران بوده است در حال حاضر با داشتن الگوی استاندارد ISO/TS 16949 بهترین تولید كننده كمربند در ایران می باشد.
این شركت در شیراز – عادل آباد – بیست متری همایون واقع شده است. ساختمان شركت شامل سه قسمت اصلی اداری و تولید و اتولیو است . دو بخش تولید و اداری در دو طرف به موازات هم واقع شده اند در بین این دو بخش حیاط و محل رفت و آمد می باشد در اتنهای حیاط به طور كلی بخش اتولیو قرار گرفته است.
بخش تولید شامل دو سالن مجزا ی باشد سالن یك یا مونتاژ كه در آن مونتاژ جمع كن كمربند و یا قفل صورت می گیرد آقایان در این بخش فعالیت میكنند در سالن دو عمدتاً كارهای زیر مونتاژ توسط خانمها و بسته بندی توسط آقایان انجام می شود.
بخش اداری شامل دفتر اطلاعات – دفتر فنی مهندسی – دفتر صنایع – آموزش سیستم كیفیت – خدمات فنی – ایمنی و غیره می باشد كه به صورت اتاقهای جدا ساخته است كه در هر بخش نیروهای متعددی فعالیت می كنند حدود یكسال از تاسیس اتولیو می گذرد و هنوز به تولید انبوه نرسیده است این بخش تحت لیسانس سوئد بنا شده و هدف عمده آن تولید كمربندهای صادراتی می باشد.
بخش تولید این شركت به صورت شبانه روزی فعال بوده و شیفتهای كاری آن به صورت زیر می باشد:
سه شیفت 12 ساعته : شیفت A از ساعت 7 صبح تا 7 بعد الظهر – شیفت B از ساعت 7 بعدالظهر تا 7 صبح شیفت C استراحت در هر بخش نیروی انسانی در طول این شیفتها به گونه ای الست كه دو روز آن شیفت A دو روز بعد در شیفت B و دو روز دیگر در شیفت C . تعد اد پرسنل مشغول شركت به قرار زیر است:
مونتاژ 97 نفر – خیاطی : 26 نفر – كنترل تولید : 3 نفر – حمل و نقل داخل خط:6 نفر- مهندسی صنایع : 4 نفر – كارگزینی : 4 نفر – ایمنی : 1 نفر – فروش : 3 مفر – تداركات : 5 نفر بهداشت : 2 نفر – تاسیسات و تعمیرات : 10 مفر - انبار پایه كار : 2 نفر – سیستم كیفیت : 7 نفر – دفتر طراحی : 5 نفر – آزمایشگاه : 4 نفر – نگهبانی : 9 نفر- اطلاعات : 2 نفر دفتر فنی : 7 نفر – خدمات : 7 نفر – ورود كالا : 2 نفر – آشپزخانه : 5 نفر
مشتریان شركت عبارتند از :
1- مشتریان اختصاصی شركت: شركت زامیاد – شركت سایپادیزل – شركت مرتب – كه عموم سفارشات آنان توسط اخشان تامین می گردد.
2- مشتران شركت اخشان و سایر سازندگان : ایران خودرو (ساپكو) – سایپا (سازه گستر)- پارس خودرو (دسكو) كه در سایپا و سازه گستر ادغام گردیده است.
مشتریان قبلی كه فعلاً غیر فعال می باشند: الف) شركت كیش خودرو
ب) شركت ایران خودرو دیزل
پ) شركت دسكو (سابق) و حذف سفارش رنوئی طی چند سال اخیر كه عمدتاً به علت قیمت بالاتر اخشان بوده است.
ت) شركت شهاب خودرو (به علت قیمت بالاتر اخشان)
ث) شركت بهمن (به علت قیمت بالاتر اخشان)
اضافه می نماید كه با توجه به قراردادهای فعال و منعقد و توافقات فیمابین سهم اخشان در ایران خودرو قریب به 60% می باشد و سازه گستر سهم اخشان بین 30 تا 50% در سال بوده است كه تلاش می شود در 50 % استقرار یابد.
بررسی بازار: در این شركت زمانی كه موجودی انبار به نقطه سفارش میرسد درخواستی مبتنی بر نیازقطعی تهیه می گردد. این درخواست به مدیر خرید داده می شود و مدیر خرید برخرید موظف است در فرصت طول سفارش از یكی از تامین كنندگان خرید قطعه را انجام بدهد.
مقدار سفارش : در این شركت به اندازه حداقل سفارش كه در برابر نقطه سفارش می باشد سفارش داده
می شود.
نحوه محاسبه نفطه سفارش در این شركت
نقطه سفارش برای یك قطعه= (مقدار سفارش كمربند در مدت طول سفازش * ضریب مصرف قطعه مربوط در هر واحد كمربند) + 10% + 8%
در رابطه فوق طبق گفته كسانی كه چنین فرمولی را برای شركت تشخیص داده اند منظور از 10% - 2% مقدار بدست آمده در آیتم قبلی یعنی نیاز قطعه در مدت طول سفارش می باشد و منظور از 8% - - 8% این آیتم است. به عبارت دقیق تر در این شركت نقطه سفارش را مقدار قطعی مورد نیاز در مدت طول سفارش (lead time) به اضافه 10% این مقدار برای موجودی اطمینان در نظر می گیرند.
طول سفارش (lead time) : در این شركت طبق توافقهای قبلی طول سفارش را برای قطعاتی كه از سپیدان و تهرات تامین می كنند وبیست روز در نظر می گیرند هفت روز برای تاخیرات احتمالی در نظر می گیرند و به طور كلی طول سفارش برای این قطعات یك ماه در نظر گرفته می شود. برای قطعات خارجی طول سفارش به تفصیل بیشتری تعیین می شود. چرا كه طبیعتاً تهیه اینگونه قطعات مراحل بیشتری را طی می كند.
با توجه به توضیحاتی كه در صفحه قبل داده شد برنامه ریزی برای مواد به گونه ای تعیین می شود كه به اندازه نیاز طول مدت سفارش موجودی قطعات درانبار داشته باشند.
نمودار روبرو نحوه سفارش دهی در شركت می باشد.
Op یا order point : نقطه سفارش
زمانی كه موجودی انبار به این مقدار می رسد سفارش داده می شود.
Q یا quantity : مقداری كه سفارش داده می شود این مقداربرابر نقطه سفارش در نظر گرفته می شود.
L.T (lead time) : مدت زمانی كه طول می كشد سفارش داده شده را دریافت كنند. كه همان مدت طول سفارش می باشد.
طراحی فرایند: در بند اول مربوط به صحت طراحی فرایند به مشخصات فنی محصولات می پردازیم – با توجه به اینكه در این شركت محصولات متنوعی تولید می شود در اینجا ما به نمونه ای از آن محصول اشاره می كنیم كه آن «جمع كن پژو 405» می باشد.
جنس آنها از پلاستیكهای فشرده و یك قطعه آهنی در وسط آن است كه كمربند در آن پلاستیك یك فنر برگرداننده جمع می شود روش ساخت آنرا دقیقاً اطلاعی ندارم چون خود این قطعات در واقع جزء زیر مونتاژهای شركت محسوب می شود و از خارج وارد خط تولید می شود.
بسیاری از اجزاء محصول را خود شركت از خارج از محیط خود بعضی از شركت های دیگر تهیه می كند ولی بعضی از وسایل جانبی جهت كار را خود شركت تولید می كند.
خط تولیدی را كه جدیداً شركت به كمك مهندسین آن طراحی كرده اند دارای یازده ایستگاه كاری است كه هر اپراتور را به یك ایستگاه كار اختصاص داده اند كه جزئیات جدید خط مونتاژ را در صفحه بعد خواهیم داشت – در ضمن مساحت كاری هر ماشین و فضای مورد نیاز اپراتور بیشتر تابع فضائی است كه میزهای كاری اشغال كرده اند كه این میزها طوری طراحی شده اند كه فاصله اپراتور كه به صورت استاندارد نشسته است و حالت كار كردن را می گیرد حدود 50 سانتیمتر می باشند.
ماشینها كاملاً اتوماتیك نیستند بعضی از ماشینهایی كه عملیات پرچ كردن را روی جمعكنها انجام می دهند به صورت اتوماتیك هستند كه خود دارای هزینه بالا هستند.
فاصله راهروهایی كه در آنها پالتها قادر به حركت هستند 2/1 متر می باشند – فاصله دیوارها تا میز كار كه جهت عبور و مرور و تعمیر اتخاذ شده اند m 9/0 می باشند.
جهت دریافت فایل فایل رایگان کارآموزی در شركت تولیدی صنعتی اخشانلطفا آن را خریداری نمایید
لینک مرتبط » فایل رایگان کارآموزی در شركت تولیدی صنعتی اخشان
فایل رایگان اهميت بازي هاي آموزشي بر رشد تحصيلي و اجتماعي کودکان در نظام آموزشي پيش دبستاني | WORD
دک دختر و پسر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند؛ سپس آزمون رشد واینلند به عنوان پیش آزمون در مورد هر دو گروه مورد اجرا قرار گرفت. پس از آن به گروه آزمایش به مدت 5 هفته هر هفته دو جلسه 30-40 دقیقه ای بازی های آموزشی ارائه شد. سپس داده های حاصل از اجرای پیش آزمون و پس آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد کودکان پیش دبستانی که به بازی های آموزشی می پردازند از پیشرفت بیشتری برخوردارند.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش مونته سوري برکاهش نشانه هاي بيش فعالي وعملکرد تحصيلي دانش آموزان بيش فعال همراه با نقص توجه | WORD
ی بود، کارنامه ترم اول و دوم دانش آموزان نیز برای ارزیابی عملکرد تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش به روش مونته سوری بر کاهش علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی و بهبودعملکرد تحصیلی دانش آموزان بیش فعال همراه نقصتوجه اثر معنی دار داشته است. نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پزوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش روش مونته سوری بر کاهش علایم اختلال نقص توجه-بیش فعالی و بهبودعملکرد تحصیلی دانش آموزان بیش فعال همراه نقص توجه موثر بوده است.
فایل رایگان بررسي اقدامات پيشگيرانه در جلوگيري از اختلال يادگيري در کودکان | WORD
مقاله حاضر به بررسی امکان و اهمیت تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در کودکان پیش دبستانی قبل از مدرسه و ورود کودک به محیط رسمی آموزش می پردازد و با توجه به اینکه اکثر کودکان دورهی پیش از دبستان را می گذرانند این دوره فرصت خوبی برای پیشگیری از اختلالات یادگیری در کودکان است تا از بروز اختلالات یادگیری و عواقب نامطلوب آن در آینده پیشگیری شود. نتایج تحقیق بیانگر آن است که با انجام یک سری اقدامات زودهنگام، میتوان از بروز اختلال یادگیری پیشگیری نمود و یا شدت آن را کاهش داد.
فایل رایگان بررسي تاثير جنسيت بر درک روابط معنايي کودکان عادي در مقايسه با کودکان کمتوان ذهني آموزش پذير فارسي زبان | WORD
95 درصد، از اختلاف معنی داری برخوردار نبودند (p=0/701). سطح معناداری در دختران و پسران گروه کم توان ذهنی در پاسخگویی به پرسشنامه روابط معنایی در سطح اطمینان 95 درصد اختلاف معنی داری وجود ندارد (p=0/738). براساس تحلیل داده های این پژوهش، جنسیت در درک روابط معنایی مورد مطالعه توسط کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر تاثیری نداشته است. با وجود این، شناسایی مشکلات درک روابط معنایی در اسرع وقت به تشخیص و مداخله هر چه زودتر و کاهش مشکلات زبانی کودکان کم توان ذهنی می انجامد.
فایل رایگان بررسي تحليلي تاثير موسيقي درماني براي کودکان بيش فعال | WORD
مچنین موسیقی درمانی برای کودکان بیش فعال موجب: ایجاد شادی و نشاط در کودکان، ایجاد محیط لذت بخش درمانی، تقویت حیطه های شناختی و تعمیم دهی آموخته های قبلی در شرایط جدید، تقویت مهارت های حسی- حرکتی، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، بهبود مهارت های ادراک شنیداری و بینایی، افزایش مهارت های کلامی، افزایش توجه و تمرکز، تقویت و افزایش مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی و بر قراری ارتباط چشمی، کاهش خواب و خیال، کاهش احساسات نامناسب و کاهش اضطراب و رفتارهای پرخاشگرانه می شود.
فایل رایگان بررسي رابطه بين انعطاف پذيري شناختي با تاب آوري والدين کودکان استثنايي | WORD
ده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ضریب همبستگی پیرسون نشان داده است، بین انعطاف پذیری شناختی با تاب آوری ارتباط معنادار مثبت وجود دارد. تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام نشان داده است، انعطاف پذیری شناختی 22 درصد، از واریانس متغیر تاب آوری را مورد پیش بینی قرار دادند. بطور کلی این پژوهش نشان داده است، انعطاف پذیری شناختی از جمله متغیرهای مهم در پیش بینی تاب آوری والدین کودکان استثنائی می باشد.
فایل رایگان بررسي رابطه تاب اوري با جهت گيري مذهبي و وضعيت اقتصادي در والدين کودکان استثنايي | WORD
ه مقاله:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه تاب اوری با جهت گیری مذهبی و وضعیت اقتصادی در والدین کودکان بررسی شدند spss16 استثنایی شهرستان اسداباد است مواد و روش ها :روش پژوهش از نوع همبستگی بودهیافته ها : تمام متغیر ها رابطه معناداری با تاب اوری داشتند واین متغیر با جهت گیری مذهبی همبستگی مثبت و با وضعیت اقتصادی همبستگی منفی دارد نتایج: می توان از جهت گیری مذهبی بالا به عنوان عامل افزایندهتاب اوری و از وضعیت اقتصادی بایین به عنوان عامل تاثیر گذار منفی برتاب اوری نام برد .
فایل رایگان بررسي شيوع ناهنجاري هاي بالاتنه ي پسران کم توان ذهني بالاي 14 سال آموزش پذير | WORD
مل خط کش منعطف روش عکسبرداری دیجیتال با دوربین و سپس اندازه گیری مقادیر مورد نظر در برنامه اتوکد بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون خی دو استفاده شده است. یافته ها نشان دادند میزان شیوع کایفوز در پسران کمتوان ذهنی آموزش پذیر شایع نیست. در حالیکه میزان شیوع سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع است. نتیجه ای که از تحقیق حاضر گرفته می شود این است که بعضی ناهنجاری هایی مثل سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع تر است.
فایل رایگان بررسي مزايا و معايب تلفيق کودکان استثنايي در مدارس عادي | WORD
یزات در محیط و فضای آموزشی است. برای رسیدن به چنین هدفی قبل از همه چیز باید مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی حاصل می شود را در نظر گرفت و روش ها و راهبرد های لازم را بکار برد. در این مقاله با استفاده از روش تحقیق توصیفی نتیجه گرا تلاش شده است، پس از بیان مختصر- مفیدی از کلیات مدارس فراگیر و آموزش تلفیقی، مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی در مدارس عادی بدست می آید را از دیدگاه های صاحب نظران تعلیم تربیت و معلمان باتجربه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته شد.
فایل رایگان بررسي و مقايسه اضطراب و افسردگي در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري خواندن با توجه به جنس و مقطع تحصيلي | WORD
دختر ( 15 نفر از پایه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) و 30 دانشآموز پسر ( 15 نفر از پایه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) با ناتوانی یادگیری خواندن به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از پنج مرکز اختلالات یادگیری شهرستان اهواز انتخاب شدند. هر دو گروه مقیاس کوتاه افسردگی کودکان و مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که سطوح اضطراب و افسردگی بین دانش آموزان دختر و پسر و پایه تحصیلی چهارم و پنجم، دارای تفاوت معناداری نمی باشند.
فایل رایگان پيش بيني استرس والدگري براساس مولفه هاي خودشفقت ورزي در مادران کودکان معلول جسمي و حرکتي | WORD
پرسشنامه خود شفقت ورزی (SCS) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های پژوهش با استفاده از نرم افزار spss24 و آزمون رگرسیون چندگانه به روش همزمان تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که از بین مولفه های خودشفقت ورزی، انسانیت مشترک به طور مثبت و معنادار و و مولفه ذهن آگاهی به طور منفی و معنادار قادرند استرس والدگری را پیش بینی کنند. نتیجه گیری: با توجه به نقش متفاوت مولفه های خودشفقت ورزی در پیش بینی استرس والدگری این موضوع باید در زمان آموزش های مبتنی بر شفقت مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان پيش بيني رغبت به ازدواج بر اساسس لامت اجتماعي و مولفه هاي آن در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
ست آمده نشان دادند بین سلامت اجتماعی و مولفه های آن (انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، شکوفایی اجتماعی و انطباق اجتماعی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی-حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سلامت اجتماعی، انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی، پذیرش اجتماعی، انطباق اجتماعی و شکوفایی اجتماعی، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان پيش بيني سازگاري اجتماعي دانش آموزان با اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي براساس تاب آوري تحصيلي | WORD
ه معنادار و مثبت وجود دارد (p<0/001). نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیره برای پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان با نارسایی توجه – بیش فعالی نشان داد که مولفه مهارت های ارتباطی، مهمترین پیش بینی کننده سازگاری اجتماعی در این دانش آموزان است (p<0/004). نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از تاب آوری و آموزش آن در مدرسه، سبب ارتقای سازگاری اجتماعی در دانش آموزان جهت مقابله با تنیدگی ها و تشویش های روانشناختی در محیط آموزش و مدرسه خواهد بود و در کسب نتایج تحصیلی موثر باشد.
فایل رایگان تاثير آموزش الکترونيکي بريادگيري فارسي اول دانش آموزان پسر آسيب ديده ذهني | WORD
گروه اجرا و با استفاده ازآزمون t مستقل داده ها مورد بررسی قرار گرفتند. این پژوهش کاربردی و از نوع پژوهش های آزمایشی بوده که با دو گروه کنترل و آزمایش به اجرا در آمد. نتایج نمرات پس از بررسی به وسیله آزمون t نشان داد که بین دو گروه از نظر دانش و معلومات تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی بین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که آموزش الکترونیکی بر بهبود یادگیری درس فارسی پایه اول دانش آموزان پسر آسیب دیده ذهنی موثر بوده است.
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر رابطه والد- فرزندي مادران داراي کودکان استثنايي | WORD
از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که با کنترل اثر پیش آزمون، بین میانگین نمرات پس آزمون گروه های آزمایش و گروه کنترل در مولفه های نزدیکی،وابستگی، تعارض و روابط مثبت کلی، تفاوت معناداری وجود دارد. در مجموع، با توجه به میانگین نمره های پس آزمون مولفه های رابطه والد- فرزندی می توان گفت که آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش نمرات مولفه های نزدیکی و روابط مثبت کلی و کاهش نمرات وابستگی و تعارض افراد گروه آزمایش در مرحله پس آزمون شده است.
فایل رایگان تاثير اجراي حرکتي مفاهيم شناختي بر مهارت هاي زباني افراد مبتلا به اتيسم | WORD
ل 40 جلسه ی آموزش اشاره یک ساعته بود. مهارت های زبانی آنها توسط آزمون سنجش رشد نیوشا ارزیابی شد. بحث و نتیجه گیری : داده ها با استفاده از آزمون های پارامتری تی دو گروه مستقل و تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشاان داد که امتیازات در مهارت های زبانی در گروه مداخله افزایش یافته بود. براساس یافته های این پژوهش می توان چنین استنباط نمود که اجرای حرکتی مفاهیم شناختی در این مطالعه بطور معناداری باعث بهبود مهارت های زبانی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم می گردد.
فایل رایگان تاثير بازي درماني بر بهبود عملکرد حساب دانش آموزان مقطع ابتدايي با اختلال يادگيري | WORD
ته استفاده شد. پس از اجرای پیش آزمون، متغیر مستقل بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه که براساس رویکرد کودک محور راجرز تهیه شده است که در 12 جلسه (هر جلسه 50 دقیقه) به صورت انفرادی روی گروه آزمایش اعمال شد، اما گروه کنترل روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایش و کنترل، پس آزمون با استفاده از آزمون حساب محقق ساخته مجددا به اجرا در آمد. یافته ها در پایان نشان داد بازی درمانی سبب بهبود مهارت حساب کردن در دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای اختلال یادگیری می شود.
فایل رایگان تاثير معلم در کاهش کمرويي دانش آموزان استثنايي | WORD
هستند . آموزش و پرورش در دوره ی کودکی که زمان شکل گیری شخصیت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات آینده فرد در جامعه را بنا می نهد ، و سپس حرکت مملکت را مشخص می سازد . توجه به مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود ، و غفلت در رفع مشکلات آنان ، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد. از این رو سرمایه گذاری و برنامه ریزی در این زمینه از حساس ترین و مهمترین وظایف مسئولان جامعه است ، و باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.(عبداله شفیع آبادی-1372-1)
فایل رایگان تعيين اثربخشي آموزش والدين با برنامه استپ مبتني بررويکرد آدلر_ درايکورس بر بهبود تعامل مادر_ کودک در خانواده هاي داراي کودکان با اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي | WORD
لسه به مدت 90 دقیقه دریافت نمودند. ابزار پژوهش مقیاس رابطه والد_فرزند (pcrs) فاین و همکاران بوده است که هر دو گروه به آن پاسخ دادند. داده ها به وسیله آزمون کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد در مرحله پس آزمون بین نمره تعامل والد- فرزند گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. پس می توان نتیجه گرفت آموزش والدین با برنامه استپ مبتنی بررویکرد آدلر_ درایکورس بر بهبود تعامل مادر_ کودک در خانواده های دارای کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی تاثیر گذار است.
فایل رایگان چگونگي بهبود بخشيدن به رفتارهاي نامطلوب ( پرخاشگري و کمبود توجه ) در يک دانش آموز استثنايي آهسته گام | WORD
ی به سازگاری شخصی و اجتماعی آنان دارد ( افروز ، 1374 ) . بنابراین مساله پرخاشگری و کمبود توجه ارتباط مستقیم با این سازگاری پیدا می کند . به همین منظور طرح موردپژوهی مبنی بر چگونگی بهبود بخشیدن به رفتارهای نامطلوب (پرخاشگری و کمبود توجه ) در مدرسهفرجام اراک درباره آقای 15 ساله به نام آرمان با استفاده از روش شبه آزمایشی تک موردی ABAB انجام شد . با توجه به اطلاعات و شواهد به دست آمده از رفتار نمونه موردی می توان گفت طرح اقدام پژوهی ما تاثیری مطلوب بر رفتار نمونه موردی داشته است .
فایل رایگان حقوق شهروندي کودکان و نوجوانان استثنايي در نظام عدالت کيفري ايران | WORD
خواهان و نیز واکنش مناسب جامعه در برابر آن بپردازد و از چشم انداز شکلی نیز باید روندهای مناسب دادخواهی در فرآیند کیفری و بسترهای کاهش احتمال رخداد بزه دیدگی دوباره آنان فراهم کند. این نوشتار که با روش توصیفی-تحلیلی و با بهره گیری از رویکرد پژوهش های میان-رشته ای نگاشته شده، در پایان نتیجه می گیرد که نظام عدالت کیفری از یک سو دارای کارکردهای بسیار مهمی در راه پاسداری از حقوق شهروندی کودکان استثنایی است و از سوی دیگر باید بسترهای این حمایت را در سازه خود نیز تقویت کند.
فایل رایگان رابطه استرس و پذيرش/طرد مادران با پرخاشگري کودکان داراي اختلال يادگيري شهرستان بروجرد | WORD
ابه ناتوانی یادگیری وجود داشت. بین استرس ادراکشده مثبت مادران با رفتار پرخاشگری فکر پرخاشگری، احساس پرخاشگری و پرخاشگری کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری رابطه منفی و معنیدار وجود دارد. درنهایت بین سردی/ کمبود محبت، خشونت / پرخاشگری، بی تفاوتی/ غفلت، عدم تمایز/طرد و پذیرش و طرد با پرخاشگری کودکان مبتلابه ناتوانی یادگیری رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که استرس مثبت و کاهش استرس منفی و پذیرش/ طرد مادران با کاهش پرخاشگری کودکان رابطه دارد.
فایل رایگان رابطه توانايي هاي اجتماعي، ارتباطي و رفتارهاي کليشه اي با اختلالات پردازش حسي کودکان اوتيسم | WORD
ک و تعاملات اجتماعی نسبت به همتایان سنی خود تاخیر دارند، ولی این تفاوت از لحاظ آماری معنادار می باشد (P=0.020). نتایج نشان می دهد که کودکان دارای اختلال ویژه زبانی و اوتیسم باید نسبت به کودکان طبیعی در درمان مورد توجه جدی قرار گیرند و هر چند به دلیل آموزش یکپارچه، توانایی کودکان دارای اختلال اوتیسم در این تکلیف پایین تر بود، ولی تفاوت معناداری در برقراری حرکات حسی پردازشی در کودکان دارای اختلالات اوتیسم وجود ندارد و این می تواند دلیلی بر رد نظریه EOI و تایید نظریه LPC باشد.
فایل رایگان رابطه خودکارامدي، تاب آوري و بهزيستي روان شناختي مادران داراي کودک عقب مانده ذهني | WORD
ارد و نیز بین خودکارآمدی با بهزیستی روانشناختی در مادران دارای کودک عقب مانده ذهنی رابطه وجود دارد. همچنین ضریب نتایج رگرسیون نشان داد که متغیرهای تاب آوری و خودکارآمدی روی هم رفت 0/23 توانایی پیش بینی بهزیستی روانشناختی را دارند. نتیجه گیری: با توجه به افزایش کودکان دارای این اختلال و از آنجا که مادران بیشترین مشکلات را با این فرزندان دارند لذا می توان نتیجه کرد که اگر مادران سطح بالاتری از تاب آوری و خودکارآمدی را داشته باشند بهزیستی روانشناختی آنها نیز بالاتر است.
فایل رایگان رابطه ذهن آگاهي و سلامت معنوي در پيش بيني کفايت اجتماعي معلمان دانش آموزان کم توان ذهني | WORD
ورهای جهان به آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یک ضرورت فرهنگی و اجتماعی می نگرند و بخش قابل توجهی از امکانات آموزش و پرورش عمومی آنها به کودکان و دانش آموزان استثنایی اختصاص می یابد بنابراین ذهن اگاهی و سلامت معنوی در معلمان آنها به عنوان متغیرهای روان شناختی در تبیین کفایت اجتماعی آنان در ارتباط با کودکان استثنائی محسوب می شود. در این جهت ارائه اقداماتی در جهت ارتقای سلامت معنوی و ذهن آگاهی، منجر به افزایش کفایت اجتماعی در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی خواهد شد.
فایل رایگان رابطه سبک زندگي سلامت محور و ابعاد آن با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
حور و ابعاد آن (وضعیت تغذیه، فعالیت بدنی، مسئولیت پذیری در قبال سلامت، مدیریت استرس، روابطه بین فردی، رشد معنوی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سبک زندگی سلامت محور، و ابعاد تغذیه، روابط بین فردی، رشد معنوی، مدیریت استرس، فعالیت بدنی و مسئولیت پذیری در مورد سلامت، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلولجسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان کاربرد پذيري مقياس تجديد نظر شده هوش وکسلر کودکان( ويسک آر) در تشخيص اختلال يادگيري کودکان دو زبانه عربي فارسي | WORD
خی خرده آزمون های مقیاس غیرکلامی( ترتیب تصاویر، الحاق قطعات) تفاوت معنادار وجود دارد. همچنین بین دو گروه در هوش بهره ای کلامی، غیر کلامی و کل مقیاس ویسک آر، تفاوت معنادار مشاهده شد. درحالی که بین دو گروه در بهره ادراک دیداری حرکتی بندر گشتالت، تفاوت معنادار وجود نداشت. لذا می توان اظهار داشت، مقیاس ویسک آر به علت عدم کفایت زبانی کودکان دوزبانه عربی فارسی در بخش کلامی، و وجود عوامل فرهنگی در بخش غیرکلامی، کارآمدی کافی برای استفاده در گروه دوزبانه عربی فارسی را ندارد.
فایل رایگان کارورزي: مسيري براي تربيت معلمان چند مهارتي آموزش و پرورش دانش آموزان با نيازهاي ويژه | WORD
در این راستا محققین در پژوهش حاضر با روش اسنادی و کتابخانه ای، ابتدا به روند اجرای درس کارورزی رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی در سنوات گذشته پرداخته، سپس با عنایت به تحولات ایجاد شده بر مبنای اسناد بالادستی، من جمله، سند تحول بنیادین، چالش های اجرای درس کارورزی جدید را بررسی نموده اند. در پایان جهت رفع چالش های مورد نظر و نیز ارتقای کیفیت اجرای درس کارورزی، فرایند اجرای کارورزی را در قالب الگویی تدوین کرده، پیشنهادها و راهکارهایی اجرایی را نیز ارائه نموده اند.
فایل رایگان لزوم مشاوره هنگام بارداري جنين ناهنجار | WORD
والدین ، پزشکان و دیگر متخصصان مربوطه قرار داده است. این مطالعه در صدد بیان نکات اخلاقی مهمی است که ضرورت دارد پزشک در مشاوره با زنان باردار دارای جنین ناهنجار در نظر داشته باشد . با توجه به وجود تنش های زیادی که این تشخیص در مادر و سایر اعضای خانواده ایجاد می کند و تبعات آن تا سالها باقی می ماند پیشنهاد می شود همراه با ویزیت های پزشکی و تصمیم گیری در مورد ختم بارداری و سقط جنین یا نگه داری جنین ، مشاوره های روانشناسی بتواند به تصمیم بهتر و ایجاد محیطی با آرامش کمک کند.
فایل رایگان مقايسه اثربخشي روش درماني نوروفيدبک و روش سنتي فرنالد بر حافظه بلندمدت دانش آموزان داراي اختلال ديکته نويسي | WORD
حسی فرنالد قرار گرفتند. در نهایت، پسآزمون املا و حافظه وکسلر انجام شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری t مستقل مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد هر دو روش آموزش نوروفیدبک و روش چندحسی فرنالد بر افزایش حافظه بلندمدت دانش آموزان موثر بود. اندازه اثر کوهن نشان داد میزان تاثیر روش نوروفیدبک، بیشتر از روش چندحسی فرنالد بود. درنهایت می توان چنین نتیجه گیری کرد که از هر دو روش آموزش نوروفیدبک و نیز چندحسی فرنالد می توان در بهبود حافظه بلندمدت دانش آموزان بهره برد.