فایل رایگان بررسي تاثير جنسيت بر درک روابط معنايي کودکان عادي در مقايسه با کودکان کمتوان ذهني آموزش پذير فارسي زبان | WORD
نان 95 درصد، از اختلاف معنی داری برخوردار نبودند (p=0/701). سطح معناداری در دختران و پسران گروه کم توان ذهنی در پاسخگویی به پرسشنامه روابط معنایی در سطح اطمینان 95 درصد اختلاف معنی داری وجود ندارد (p=0/738). براساس تحلیل داده های این پژوهش، جنسیت در درک روابط معنایی مورد مطالعه توسط کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر تاثیری نداشته است. با وجود این، شناسایی مشکلات درک روابط معنایی در اسرع وقت به تشخیص و مداخله هر چه زودتر و کاهش مشکلات زبانی کودکان کم توان ذهنی می انجامد.
فایل رایگان بررسي تحليلي تاثير موسيقي درماني براي کودکان بيش فعال | WORD
ت. همچنین موسیقی درمانی برای کودکان بیش فعال موجب: ایجاد شادی و نشاط در کودکان، ایجاد محیط لذت بخش درمانی، تقویت حیطه های شناختی و تعمیم دهی آموخته های قبلی در شرایط جدید، تقویت مهارت های حسی- حرکتی، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، بهبود مهارت های ادراک شنیداری و بینایی، افزایش مهارت های کلامی، افزایش توجه و تمرکز، تقویت و افزایش مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی و بر قراری ارتباط چشمی، کاهش خواب و خیال، کاهش احساسات نامناسب و کاهش اضطراب و رفتارهای پرخاشگرانه می شود.
فایل رایگان بررسي رابطه بين انعطاف پذيري شناختي با تاب آوري والدين کودکان استثنايي | WORD
تفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ضریب همبستگی پیرسون نشان داده است، بین انعطاف پذیری شناختی با تاب آوری ارتباط معنادار مثبت وجود دارد. تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام نشان داده است، انعطاف پذیری شناختی 22 درصد، از واریانس متغیر تاب آوری را مورد پیش بینی قرار دادند. بطور کلی این پژوهش نشان داده است، انعطاف پذیری شناختی از جمله متغیرهای مهم در پیش بینی تاب آوری والدین کودکان استثنائی می باشد.
فایل رایگان بررسي رابطه تاب اوري با جهت گيري مذهبي و وضعيت اقتصادي در والدين کودکان استثنايي | WORD
کیده مقاله:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه تاب اوری با جهت گیری مذهبی و وضعیت اقتصادی در والدین کودکان بررسی شدند spss16 استثنایی شهرستان اسداباد است مواد و روش ها :روش پژوهش از نوع همبستگی بودهیافته ها : تمام متغیر ها رابطه معناداری با تاب اوری داشتند واین متغیر با جهت گیری مذهبی همبستگی مثبت و با وضعیت اقتصادی همبستگی منفی دارد نتایج: می توان از جهت گیری مذهبی بالا به عنوان عامل افزایندهتاب اوری و از وضعیت اقتصادی بایین به عنوان عامل تاثیر گذار منفی برتاب اوری نام برد .
فایل رایگان بررسي شيوع ناهنجاري هاي بالاتنه ي پسران کم توان ذهني بالاي 14 سال آموزش پذير | WORD
ا شامل خط کش منعطف روش عکسبرداری دیجیتال با دوربین و سپس اندازه گیری مقادیر مورد نظر در برنامه اتوکد بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون خی دو استفاده شده است. یافته ها نشان دادند میزان شیوع کایفوز در پسران کمتوان ذهنی آموزش پذیر شایع نیست. در حالیکه میزان شیوع سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع است. نتیجه ای که از تحقیق حاضر گرفته می شود این است که بعضی ناهنجاری هایی مثل سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع تر است.
فایل رایگان بررسي مزايا و معايب تلفيق کودکان استثنايي در مدارس عادي | WORD
تجهیزات در محیط و فضای آموزشی است. برای رسیدن به چنین هدفی قبل از همه چیز باید مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی حاصل می شود را در نظر گرفت و روش ها و راهبرد های لازم را بکار برد. در این مقاله با استفاده از روش تحقیق توصیفی نتیجه گرا تلاش شده است، پس از بیان مختصر- مفیدی از کلیات مدارس فراگیر و آموزش تلفیقی، مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی در مدارس عادی بدست می آید را از دیدگاه های صاحب نظران تعلیم تربیت و معلمان باتجربه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته شد.
فایل رایگان بررسي و مقايسه اضطراب و افسردگي در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري خواندن با توجه به جنس و مقطع تحصيلي | WORD
وز دختر ( 15 نفر از پایه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) و 30 دانشآموز پسر ( 15 نفر از پایه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) با ناتوانی یادگیری خواندن به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از پنج مرکز اختلالات یادگیری شهرستان اهواز انتخاب شدند. هر دو گروه مقیاس کوتاه افسردگی کودکان و مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که سطوح اضطراب و افسردگی بین دانش آموزان دختر و پسر و پایه تحصیلی چهارم و پنجم، دارای تفاوت معناداری نمی باشند.
فایل رایگان پيش بيني استرس والدگري براساس مولفه هاي خودشفقت ورزي در مادران کودکان معلول جسمي و حرکتي | WORD
I) و پرسشنامه خود شفقت ورزی (SCS) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های پژوهش با استفاده از نرم افزار spss24 و آزمون رگرسیون چندگانه به روش همزمان تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که از بین مولفه های خودشفقت ورزی، انسانیت مشترک به طور مثبت و معنادار و و مولفه ذهن آگاهی به طور منفی و معنادار قادرند استرس والدگری را پیش بینی کنند. نتیجه گیری: با توجه به نقش متفاوت مولفه های خودشفقت ورزی در پیش بینی استرس والدگری این موضوع باید در زمان آموزش های مبتنی بر شفقت مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان پيش بيني رغبت به ازدواج بر اساسس لامت اجتماعي و مولفه هاي آن در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
به دست آمده نشان دادند بین سلامت اجتماعی و مولفه های آن (انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، شکوفایی اجتماعی و انطباق اجتماعی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی-حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سلامت اجتماعی، انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی، پذیرش اجتماعی، انطباق اجتماعی و شکوفایی اجتماعی، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان پيش بيني سازگاري اجتماعي دانش آموزان با اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي براساس تاب آوري تحصيلي | WORD
ابطه معنادار و مثبت وجود دارد (p<0/001). نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیره برای پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان با نارسایی توجه – بیش فعالی نشان داد که مولفه مهارت های ارتباطی، مهمترین پیش بینی کننده سازگاری اجتماعی در این دانش آموزان است (p<0/004). نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از تاب آوری و آموزش آن در مدرسه، سبب ارتقای سازگاری اجتماعی در دانش آموزان جهت مقابله با تنیدگی ها و تشویش های روانشناختی در محیط آموزش و مدرسه خواهد بود و در کسب نتایج تحصیلی موثر باشد.
فایل رایگان تاثير آموزش الکترونيکي بريادگيري فارسي اول دانش آموزان پسر آسيب ديده ذهني | WORD
هر 2 گروه اجرا و با استفاده ازآزمون t مستقل داده ها مورد بررسی قرار گرفتند. این پژوهش کاربردی و از نوع پژوهش های آزمایشی بوده که با دو گروه کنترل و آزمایش به اجرا در آمد. نتایج نمرات پس از بررسی به وسیله آزمون t نشان داد که بین دو گروه از نظر دانش و معلومات تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی بین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که آموزش الکترونیکی بر بهبود یادگیری درس فارسی پایه اول دانش آموزان پسر آسیب دیده ذهنی موثر بوده است.
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر رابطه والد- فرزندي مادران داراي کودکان استثنايي | WORD
ه ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که با کنترل اثر پیش آزمون، بین میانگین نمرات پس آزمون گروه های آزمایش و گروه کنترل در مولفه های نزدیکی،وابستگی، تعارض و روابط مثبت کلی، تفاوت معناداری وجود دارد. در مجموع، با توجه به میانگین نمره های پس آزمون مولفه های رابطه والد- فرزندی می توان گفت که آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش نمرات مولفه های نزدیکی و روابط مثبت کلی و کاهش نمرات وابستگی و تعارض افراد گروه آزمایش در مرحله پس آزمون شده است.
فایل رایگان تاثير اجراي حرکتي مفاهيم شناختي بر مهارت هاي زباني افراد مبتلا به اتيسم | WORD
شامل 40 جلسه ی آموزش اشاره یک ساعته بود. مهارت های زبانی آنها توسط آزمون سنجش رشد نیوشا ارزیابی شد. بحث و نتیجه گیری : داده ها با استفاده از آزمون های پارامتری تی دو گروه مستقل و تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشاان داد که امتیازات در مهارت های زبانی در گروه مداخله افزایش یافته بود. براساس یافته های این پژوهش می توان چنین استنباط نمود که اجرای حرکتی مفاهیم شناختی در این مطالعه بطور معناداری باعث بهبود مهارت های زبانی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم می گردد.
فایل رایگان تاثير بازي درماني بر بهبود عملکرد حساب دانش آموزان مقطع ابتدايي با اختلال يادگيري | WORD
ساخته استفاده شد. پس از اجرای پیش آزمون، متغیر مستقل بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه که براساس رویکرد کودک محور راجرز تهیه شده است که در 12 جلسه (هر جلسه 50 دقیقه) به صورت انفرادی روی گروه آزمایش اعمال شد، اما گروه کنترل روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایش و کنترل، پس آزمون با استفاده از آزمون حساب محقق ساخته مجددا به اجرا در آمد. یافته ها در پایان نشان داد بازی درمانی سبب بهبود مهارت حساب کردن در دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای اختلال یادگیری می شود.
فایل رایگان تاثير معلم در کاهش کمرويي دانش آموزان استثنايي | WORD
معه هستند . آموزش و پرورش در دوره ی کودکی که زمان شکل گیری شخصیت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات آینده فرد در جامعه را بنا می نهد ، و سپس حرکت مملکت را مشخص می سازد . توجه به مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود ، و غفلت در رفع مشکلات آنان ، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد. از این رو سرمایه گذاری و برنامه ریزی در این زمینه از حساس ترین و مهمترین وظایف مسئولان جامعه است ، و باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.(عبداله شفیع آبادی-1372-1)
فایل رایگان تعيين اثربخشي آموزش والدين با برنامه استپ مبتني بررويکرد آدلر_ درايکورس بر بهبود تعامل مادر_ کودک در خانواده هاي داراي کودکان با اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي | WORD
ک جلسه به مدت 90 دقیقه دریافت نمودند. ابزار پژوهش مقیاس رابطه والد_فرزند (pcrs) فاین و همکاران بوده است که هر دو گروه به آن پاسخ دادند. داده ها به وسیله آزمون کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد در مرحله پس آزمون بین نمره تعامل والد- فرزند گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. پس می توان نتیجه گرفت آموزش والدین با برنامه استپ مبتنی بررویکرد آدلر_ درایکورس بر بهبود تعامل مادر_ کودک در خانواده های دارای کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی تاثیر گذار است.
فایل رایگان چگونگي بهبود بخشيدن به رفتارهاي نامطلوب ( پرخاشگري و کمبود توجه ) در يک دانش آموز استثنايي آهسته گام | WORD
ستگی به سازگاری شخصی و اجتماعی آنان دارد ( افروز ، 1374 ) . بنابراین مساله پرخاشگری و کمبود توجه ارتباط مستقیم با این سازگاری پیدا می کند . به همین منظور طرح موردپژوهی مبنی بر چگونگی بهبود بخشیدن به رفتارهای نامطلوب (پرخاشگری و کمبود توجه ) در مدرسهفرجام اراک درباره آقای 15 ساله به نام آرمان با استفاده از روش شبه آزمایشی تک موردی ABAB انجام شد . با توجه به اطلاعات و شواهد به دست آمده از رفتار نمونه موردی می توان گفت طرح اقدام پژوهی ما تاثیری مطلوب بر رفتار نمونه موردی داشته است .
فایل رایگان حقوق شهروندي کودکان و نوجوانان استثنايي در نظام عدالت کيفري ايران | WORD
وان خواهان و نیز واکنش مناسب جامعه در برابر آن بپردازد و از چشم انداز شکلی نیز باید روندهای مناسب دادخواهی در فرآیند کیفری و بسترهای کاهش احتمال رخداد بزه دیدگی دوباره آنان فراهم کند. این نوشتار که با روش توصیفی-تحلیلی و با بهره گیری از رویکرد پژوهش های میان-رشته ای نگاشته شده، در پایان نتیجه می گیرد که نظام عدالت کیفری از یک سو دارای کارکردهای بسیار مهمی در راه پاسداری از حقوق شهروندی کودکان استثنایی است و از سوی دیگر باید بسترهای این حمایت را در سازه خود نیز تقویت کند.
فایل رایگان رابطه استرس و پذيرش/طرد مادران با پرخاشگري کودکان داراي اختلال يادگيري شهرستان بروجرد | WORD
بتلابه ناتوانی یادگیری وجود داشت. بین استرس ادراکشده مثبت مادران با رفتار پرخاشگری فکر پرخاشگری، احساس پرخاشگری و پرخاشگری کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری رابطه منفی و معنیدار وجود دارد. درنهایت بین سردی/ کمبود محبت، خشونت / پرخاشگری، بی تفاوتی/ غفلت، عدم تمایز/طرد و پذیرش و طرد با پرخاشگری کودکان مبتلابه ناتوانی یادگیری رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که استرس مثبت و کاهش استرس منفی و پذیرش/ طرد مادران با کاهش پرخاشگری کودکان رابطه دارد.
فایل رایگان رابطه توانايي هاي اجتماعي، ارتباطي و رفتارهاي کليشه اي با اختلالات پردازش حسي کودکان اوتيسم | WORD
درک و تعاملات اجتماعی نسبت به همتایان سنی خود تاخیر دارند، ولی این تفاوت از لحاظ آماری معنادار می باشد (P=0.020). نتایج نشان می دهد که کودکان دارای اختلال ویژه زبانی و اوتیسم باید نسبت به کودکان طبیعی در درمان مورد توجه جدی قرار گیرند و هر چند به دلیل آموزش یکپارچه، توانایی کودکان دارای اختلال اوتیسم در این تکلیف پایین تر بود، ولی تفاوت معناداری در برقراری حرکات حسی پردازشی در کودکان دارای اختلالات اوتیسم وجود ندارد و این می تواند دلیلی بر رد نظریه EOI و تایید نظریه LPC باشد.
فایل رایگان رابطه خودکارامدي، تاب آوري و بهزيستي روان شناختي مادران داراي کودک عقب مانده ذهني | WORD
د دارد و نیز بین خودکارآمدی با بهزیستی روانشناختی در مادران دارای کودک عقب مانده ذهنی رابطه وجود دارد. همچنین ضریب نتایج رگرسیون نشان داد که متغیرهای تاب آوری و خودکارآمدی روی هم رفت 0/23 توانایی پیش بینی بهزیستی روانشناختی را دارند. نتیجه گیری: با توجه به افزایش کودکان دارای این اختلال و از آنجا که مادران بیشترین مشکلات را با این فرزندان دارند لذا می توان نتیجه کرد که اگر مادران سطح بالاتری از تاب آوری و خودکارآمدی را داشته باشند بهزیستی روانشناختی آنها نیز بالاتر است.
فایل رایگان رابطه ذهن آگاهي و سلامت معنوي در پيش بيني کفايت اجتماعي معلمان دانش آموزان کم توان ذهني | WORD
ه کشورهای جهان به آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یک ضرورت فرهنگی و اجتماعی می نگرند و بخش قابل توجهی از امکانات آموزش و پرورش عمومی آنها به کودکان و دانش آموزان استثنایی اختصاص می یابد بنابراین ذهن اگاهی و سلامت معنوی در معلمان آنها به عنوان متغیرهای روان شناختی در تبیین کفایت اجتماعی آنان در ارتباط با کودکان استثنائی محسوب می شود. در این جهت ارائه اقداماتی در جهت ارتقای سلامت معنوی و ذهن آگاهی، منجر به افزایش کفایت اجتماعی در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی خواهد شد.
فایل رایگان رابطه سبک زندگي سلامت محور و ابعاد آن با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
ت محور و ابعاد آن (وضعیت تغذیه، فعالیت بدنی، مسئولیت پذیری در قبال سلامت، مدیریت استرس، روابطه بین فردی، رشد معنوی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سبک زندگی سلامت محور، و ابعاد تغذیه، روابط بین فردی، رشد معنوی، مدیریت استرس، فعالیت بدنی و مسئولیت پذیری در مورد سلامت، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلولجسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان کاربرد پذيري مقياس تجديد نظر شده هوش وکسلر کودکان( ويسک آر) در تشخيص اختلال يادگيري کودکان دو زبانه عربي فارسي | WORD
و برخی خرده آزمون های مقیاس غیرکلامی( ترتیب تصاویر، الحاق قطعات) تفاوت معنادار وجود دارد. همچنین بین دو گروه در هوش بهره ای کلامی، غیر کلامی و کل مقیاس ویسک آر، تفاوت معنادار مشاهده شد. درحالی که بین دو گروه در بهره ادراک دیداری حرکتی بندر گشتالت، تفاوت معنادار وجود نداشت. لذا می توان اظهار داشت، مقیاس ویسک آر به علت عدم کفایت زبانی کودکان دوزبانه عربی فارسی در بخش کلامی، و وجود عوامل فرهنگی در بخش غیرکلامی، کارآمدی کافی برای استفاده در گروه دوزبانه عربی فارسی را ندارد.
فایل رایگان کارورزي: مسيري براي تربيت معلمان چند مهارتي آموزش و پرورش دانش آموزان با نيازهاي ويژه | WORD
ست. در این راستا محققین در پژوهش حاضر با روش اسنادی و کتابخانه ای، ابتدا به روند اجرای درس کارورزی رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی در سنوات گذشته پرداخته، سپس با عنایت به تحولات ایجاد شده بر مبنای اسناد بالادستی، من جمله، سند تحول بنیادین، چالش های اجرای درس کارورزی جدید را بررسی نموده اند. در پایان جهت رفع چالش های مورد نظر و نیز ارتقای کیفیت اجرای درس کارورزی، فرایند اجرای کارورزی را در قالب الگویی تدوین کرده، پیشنهادها و راهکارهایی اجرایی را نیز ارائه نموده اند.
فایل رایگان لزوم مشاوره هنگام بارداري جنين ناهنجار | WORD
روی والدین ، پزشکان و دیگر متخصصان مربوطه قرار داده است. این مطالعه در صدد بیان نکات اخلاقی مهمی است که ضرورت دارد پزشک در مشاوره با زنان باردار دارای جنین ناهنجار در نظر داشته باشد . با توجه به وجود تنش های زیادی که این تشخیص در مادر و سایر اعضای خانواده ایجاد می کند و تبعات آن تا سالها باقی می ماند پیشنهاد می شود همراه با ویزیت های پزشکی و تصمیم گیری در مورد ختم بارداری و سقط جنین یا نگه داری جنین ، مشاوره های روانشناسی بتواند به تصمیم بهتر و ایجاد محیطی با آرامش کمک کند.
فایل رایگان مقايسه اثربخشي روش درماني نوروفيدبک و روش سنتي فرنالد بر حافظه بلندمدت دانش آموزان داراي اختلال ديکته نويسي | WORD
چندحسی فرنالد قرار گرفتند. در نهایت، پسآزمون املا و حافظه وکسلر انجام شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری t مستقل مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد هر دو روش آموزش نوروفیدبک و روش چندحسی فرنالد بر افزایش حافظه بلندمدت دانش آموزان موثر بود. اندازه اثر کوهن نشان داد میزان تاثیر روش نوروفیدبک، بیشتر از روش چندحسی فرنالد بود. درنهایت می توان چنین نتیجه گیری کرد که از هر دو روش آموزش نوروفیدبک و نیز چندحسی فرنالد می توان در بهبود حافظه بلندمدت دانش آموزان بهره برد.
فایل رایگان مقايسه اضطراب و افسردگي در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري خواندن و دانش آموزان عادي | WORD
هرستان اهواز انتخاب شدند. هر دو گروه مقیاس کوتاه افسردگی کودکان و مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که سطوح اضطراب و افسردگی بین دانش آموزان دارای ناتوانی خواندن و عادی، دارای تفاوت معناداری نمی باشند. یافته ها بیانگر این نکته بود که آموزش و حمایت ویژه از دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری، می تواند موجب تعدیل نشانه های اختلالات هیجانی مانند اضطراب و افسردگی که غالبا همبود با اختلالات یادگیری می باشند، گردد.
فایل رایگان مقايسه تنظيم شناختي هيجان در دانش آموزان با و بدون نشانگان نقص توجه / بيش فعالي | WORD
. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیری تحلیل شدند. نتایج به دست آمده نشان میدهند، تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان با و بدون نشانگان نقص توجه/بیش- فعالی تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0/01). بر این اساس مشخص گردید، دانش آموزان دارای نشانگان نقص توجه/بیش فعالی از تنظیم شناختی هیجان کمتری برخوردار بودند (p<0/05). با توجه به نتایج به دست آمده می توان با اجرای برنامه ها و مداخلات، موجب تقویت و افزایش تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان با نشانگان نقص توجه/بیش فعالی شد.
فایل رایگان مقايسه حمايت عاطفي خانواده، تحمل، آينده فکري در مادران کودکان کم توان ذهني با مادران کودکان عادي | WORD
3 ) و آینده فکری اشنایدر ( 1998 ) بود. نتایج داده های آماری با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس نشان داد بین میانگین نمرات حمایت عاطفی خانواده، تحمل، آینده فکری و تفاوت معناداری وجود دارد. مادران کودکان کم توان ذهنی از حمایت عاطفی خانواده بالاتری نسبت به مادران کودکان عادی برخوردار می باشند. مادران کودکان کم توان ذهنی از تحمل بالاتری نسبت به مادران کودکان عادی برخوردار می باشند. مادران کودکان عادی از آینده فکری بیشتری نسبت به مادران کودکان کم توان ذهنی برخوردار می باشند.