... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان کارآفرینی هدفون میكروفون دار :
فایل رایگان کارآفرینی هدفون میكروفون دار
مقدمه:
هر محصول ویژگی ها ومشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی ، مالی و اقتصادی طرح ، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیحی از مشخصات و انواع مختلف محصول بدون تردید ، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیری های لازم در انتخاب روش و عملیات تولید ومحاسبات مورد نیاز خواهد بود.در این ارتباط یکی از موثرترین روش های قابل استفاده، بکارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک ازمحصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفی گمرکی محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.
فصل اول
كلیات و سوابق
کلیات و سوابق
شامل:
1-1معرفی اجمالی پروژه
2-1 معرفی محصول
3-1سوابق تولیدات
4-1کاربرد محصول
5-1 بازار مصرف
1-1معرفی اجمالی پروژه
1-1-1 نام محصول
محصول مورد نظر در این طرح هدفون میکروفون دار استریو بوده که عبارت است از یک وسیله متشکل از میکروفن از نوع خازنی با امپدانس 2 کیلو اهم و دو عدد بلند گوی از نوع لایر میباشد.هدفون میكروفون دار جهت دریافت وارسال صوت به تجهیزات صوتی بصورت تبدیل انرژی صوتی به سیگنالهای الکتریکی وبرعکس به کار می رود. تولید هدفون میکروفون دار دارای کد 8 رقمی 32301331 در طبقه بندی صنایع میباشد.
2-1-1 مشخصات فنی محصول
شکل ظاهری
شکل هدفون میکروفون دارمورد نظر در این طرح در شکل صفحه بعد نشان داده شده است.
3-1- 1مشخصات فیزیکی و فنی:
Frequency response 20-22000hz
Impedance 32 ohms
Cable lengh 2m
Connector 3.5mm stereo jack plug
Headphone sensitivity 91db/1mw
Maximume power input 50mW
Mic opereating renge 100-16000hz
Mic sensitivity -76dB,3dB
Mic impedance 600ohm
4-1-1 اجزای متشکله محصول
هدفون میکروفون داراز قطعات زیر تشکیل شده است:
1-کپسول میکروفون خازنی1عدد
2-نگهدارنده خازن 1عددپلاستیکی از ا.بی.اس
3-بازوی اتصال به
بدنه هدفون 1عدد پلاستیکی از ا.بی.اس
4-توپی تنظیم پایه 1عدد پلاستیکی از ا.بی.اس
5-بلند گو 2عدد مای لایر0.5 وات
6-نگهدارنده بلند گو 1عدد پلاستیکی از ا.بی.اس
7-کابل کابل کواکسیال 6رشته
8-تیغه تنظیم 1عدد فلزی
9-بازوی تنظیم کننده پلاستیکی 2 عدد
10-پد ازجنس هیدروفیل 2عدد
5-1-1 شماره تعرفه گمرکی
در داد و ستد های بین المللی جهت کد بندی کالا در امر صادرات و واردات و تعیین حقوق گمرگی و سود بازرگانی،عمدتاً ازدو نوع طبقه بندی استفاده می شود. یکی از طبقه بندیها نام گذاری بروکسل ودیگری طبقه بندی مرکز استاندارد تجارت بین الملل می باشد.روش طبقه بندی مورد استفاده در بازرگانی خارجی ایران،طبقه بندی بروکسل است که بنابر نیازها و کاربردهای خاص موجود،بعضاً تقسیم بندی های بیشتری د زیر تعرفه ها انجام گرفته است.در جدول(1-2) شماره تعرفه گمرکی،کد سیستم هماهنگ شده(زیر تعرفه)،نوع کالا،حقوق گمرکی،سود بازرگانی و شرایط ورود محصول درج گردیده است.
جدول(1-1) مشخصات گمرکی کالا
سود بازرگانی | حقوق گمرگی | نوع کالا | کد سیستم هماهنگ شده | شماره تعرفه |
16 | 4 | هدفون | 8518.30 | 8518 |
2-1 معرفی سوابق
بررسی امکانات فروش برای محصول تولید شده در هر واحد جدید صنعتی می تواند عامل بسیار موثری در ارزیابی موقعیت اقتصادی وآینده این گونه واحدها باشد. در این ارتباط با در نظر گرفتن ویژگی های خاص هر صنعت،وضعیت تولیدات داخلی و میزان مصارف و نیازهای داخلی(بر مبنای انواع کاربرد محصول) مورد تحلیل وبررسی قرار می گیرد و باتعیین تولید داخلی محصول،باید سهم قابل کسب بازار برای واحدهای جدید ارزیابی شود.
هدفون میکروفون دار از بازار گسترده ای در سطح کشور برخوردار است. اکثر افرادی که از کامپیوتر استفاده می کنند نیاز به هدفون دارند. محصول در تجهیزات مخابراتی و مولتی مدیا نیز بکار میرود. در خصوص میزان مصرف با توجه به مشخص نبودن آمار مصرف کنندگان و همچنین مشخص نبودن میزان واردات محصول به خاطر واردات مستقیم آن، می توان مبنای دقیقی را برای مصرف آن ذکرکرد ولیکن می توان اذعان نمود که با توجه به رشد روز افزون بکارگیری تجهیزات مولتی مدیا و مخابراتی و ازطرفی مستهلک شدن آن،مصرف روز افزونی دارند.
در خصوص هدفون میکروفون دارصادرات وجود ندارد.در خصوص واردات هدفون میکروفون دار بررسی میزان واردات نشانگر واردات حدود 270هزار دلار از کشور های هلند،امارات،انگلستان و آلمان می باشد که عمدتاًبه هدفون میکروفون دارمخابراتی و... می باشد. در خصوص هدفون میکروفون دارذکر این نکته لازم است که محصول عمدتاًبصورت مستقیم وارد کشور می شود که مبنای دقیقی را نمی توان برای آن قید نمود. هدفون میکروفون دار وارداتی عمدتاًاز کشورهای چین تایوان، مالزی،هنگ کنگ و انگلستان می باشد.
3-1 كاربرد محصول
هدفون میکروفون دار کالای نهایی ومصرفی بوده ومستقیماً به مصرف می رسد. هدفون میکروفون دارجهت انتقال ودریافت صوت به تجهیزات صوتی به صورت تبدیل انرژی صوتی به سیگنالهای الکتریکی و برعکس به کار می رود.امروزه با توجه به گسترش وسایل مولتی مدیا، مخابراتی وکامپیوترهای شخصی مصرف هدفون میکروفون دار نیز رو به گسترش می باشد.ازجمله کاربردهای آن می توان در بازی های کامپیوتری،تجهیزات مخابراتی،تلفن اینترنتی، تلفن هندفری و تجهیزات صوتی نام برد. همچنین پایین بودن قیمت آن عامل دیگری برای افزایش مصرف این محصول می باشد.از محصولات جایگزین می توان از هدفون میکروفون دار در اشکال مختلف نام برد.
4-1 بررسی نیازهای جامعه
نیاز جامعه به محصول به گونه ای است كه همان طور كه در بحث وارداتی این محصول گفته شد میزان واردات نشانگر واردات حدود 270هزار دلار از کشور های هلند،امارات،انگلستان و آلمان می باشد که عمدتاًبه هدفون میکروفون دارمخابراتی و... می باشد.
در خصوص هدفون میکروفون دارذکر این نکته لازم است که محصول عمدتاًبصورت مستقیم وارد کشور می شود که مبنای دقیقی را نمی توان برای آن قید نمود.
و سالانه مقدار زیادی از درآمد ارزی را از کشور خارج می كند. می توانیم با این كار جلوی این واردات را گرفته و محصول را در داخل كشور تولید كرد.
فصل دوم
طراحی تولید
1-2 فرایند تولید
2-2 تشریح فرایند تولید منتخب
3-2 بررسی ایستگاهها و مراحل و شیوه های كنترل كیفیت
4-2 ابزار و ماشین آلات مورد نیاز و منابع تامین آن
5-2 مواد اولیه و منابع تامین آن
6-2 ظرفیت تولید
7-2 برنامه زمانبندی اجرای طرح
8-2 تعیین محل كارخانه
1-2 فرایند تولید
فرایند تولید هدفون میکروفون داراز مواد اولیه تا حالت نهایی مستلزم عبور از مراحل عملیاتی است که متناسب با شرایط تکنولوژی دارای روش های تولیدی با توجه به پروسس می باشد که می تواند شامل طراحی و تولید و یا مونتاژ باشد. در این طرح با در نظر گرفتن محدودیت های سرمایه گذاری و اقتصادی تر بودن روش مونتاژ این روش مکورد بررسی قرار گرفته است.
2-2 تشریح فرایند تولید منتخب
تولید هدفون میکروفون داردر چهار مرحله اساسی صورت می گیرد که در ذیل هر مرحله به تفکیک بررسی شده است.
جهت دریافت فایل فایل رایگان کارآفرینی هدفون میكروفون دار لطفا آن را خریداری نمایید
لینک مرتبط » فایل رایگان کارآفرینی هدفون میكروفون دار
فایل رایگان بررسي شيوع ناهنجاري هاي بالاتنه ي پسران کم توان ذهني بالاي 14 سال آموزش پذير | WORD
ده ها شامل خط کش منعطف روش عکسبرداری دیجیتال با دوربین و سپس اندازه گیری مقادیر مورد نظر در برنامه اتوکد بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون خی دو استفاده شده است. یافته ها نشان دادند میزان شیوع کایفوز در پسران کمتوان ذهنی آموزش پذیر شایع نیست. در حالیکه میزان شیوع سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع است. نتیجه ای که از تحقیق حاضر گرفته می شود این است که بعضی ناهنجاری هایی مثل سربه جلو و شانه نابرابر در پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شایع تر است.
فایل رایگان بررسي مزايا و معايب تلفيق کودکان استثنايي در مدارس عادي | WORD
ار و تجهیزات در محیط و فضای آموزشی است. برای رسیدن به چنین هدفی قبل از همه چیز باید مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی حاصل می شود را در نظر گرفت و روش ها و راهبرد های لازم را بکار برد. در این مقاله با استفاده از روش تحقیق توصیفی نتیجه گرا تلاش شده است، پس از بیان مختصر- مفیدی از کلیات مدارس فراگیر و آموزش تلفیقی، مزایا و معایبی که از تلفیق کودکان استثنایی در مدارس عادی بدست می آید را از دیدگاه های صاحب نظران تعلیم تربیت و معلمان باتجربه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته شد.
فایل رایگان بررسي و مقايسه اضطراب و افسردگي در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري خواندن با توجه به جنس و مقطع تحصيلي | WORD
نش آموز دختر ( 15 نفر از پایه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) و 30 دانشآموز پسر ( 15 نفر از پایه چهارم و 15 نفر از پایه پنجم) با ناتوانی یادگیری خواندن به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از پنج مرکز اختلالات یادگیری شهرستان اهواز انتخاب شدند. هر دو گروه مقیاس کوتاه افسردگی کودکان و مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که سطوح اضطراب و افسردگی بین دانش آموزان دختر و پسر و پایه تحصیلی چهارم و پنجم، دارای تفاوت معناداری نمی باشند.
فایل رایگان پيش بيني استرس والدگري براساس مولفه هاي خودشفقت ورزي در مادران کودکان معلول جسمي و حرکتي | WORD
ین (PSI) و پرسشنامه خود شفقت ورزی (SCS) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های پژوهش با استفاده از نرم افزار spss24 و آزمون رگرسیون چندگانه به روش همزمان تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که از بین مولفه های خودشفقت ورزی، انسانیت مشترک به طور مثبت و معنادار و و مولفه ذهن آگاهی به طور منفی و معنادار قادرند استرس والدگری را پیش بینی کنند. نتیجه گیری: با توجه به نقش متفاوت مولفه های خودشفقت ورزی در پیش بینی استرس والدگری این موضوع باید در زمان آموزش های مبتنی بر شفقت مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان پيش بيني رغبت به ازدواج بر اساسس لامت اجتماعي و مولفه هاي آن در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
ایج به دست آمده نشان دادند بین سلامت اجتماعی و مولفه های آن (انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، شکوفایی اجتماعی و انطباق اجتماعی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی-حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سلامت اجتماعی، انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی، پذیرش اجتماعی، انطباق اجتماعی و شکوفایی اجتماعی، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان پيش بيني سازگاري اجتماعي دانش آموزان با اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي براساس تاب آوري تحصيلي | WORD
لی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد (p<0/001). نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیره برای پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان با نارسایی توجه – بیش فعالی نشان داد که مولفه مهارت های ارتباطی، مهمترین پیش بینی کننده سازگاری اجتماعی در این دانش آموزان است (p<0/004). نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از تاب آوری و آموزش آن در مدرسه، سبب ارتقای سازگاری اجتماعی در دانش آموزان جهت مقابله با تنیدگی ها و تشویش های روانشناختی در محیط آموزش و مدرسه خواهد بود و در کسب نتایج تحصیلی موثر باشد.
فایل رایگان تاثير آموزش الکترونيکي بريادگيري فارسي اول دانش آموزان پسر آسيب ديده ذهني | WORD
رای هر 2 گروه اجرا و با استفاده ازآزمون t مستقل داده ها مورد بررسی قرار گرفتند. این پژوهش کاربردی و از نوع پژوهش های آزمایشی بوده که با دو گروه کنترل و آزمایش به اجرا در آمد. نتایج نمرات پس از بررسی به وسیله آزمون t نشان داد که بین دو گروه از نظر دانش و معلومات تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی بین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که آموزش الکترونیکی بر بهبود یادگیری درس فارسی پایه اول دانش آموزان پسر آسیب دیده ذهنی موثر بوده است.
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر رابطه والد- فرزندي مادران داراي کودکان استثنايي | WORD
داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که با کنترل اثر پیش آزمون، بین میانگین نمرات پس آزمون گروه های آزمایش و گروه کنترل در مولفه های نزدیکی،وابستگی، تعارض و روابط مثبت کلی، تفاوت معناداری وجود دارد. در مجموع، با توجه به میانگین نمره های پس آزمون مولفه های رابطه والد- فرزندی می توان گفت که آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش نمرات مولفه های نزدیکی و روابط مثبت کلی و کاهش نمرات وابستگی و تعارض افراد گروه آزمایش در مرحله پس آزمون شده است.
فایل رایگان تاثير اجراي حرکتي مفاهيم شناختي بر مهارت هاي زباني افراد مبتلا به اتيسم | WORD
مانی شامل 40 جلسه ی آموزش اشاره یک ساعته بود. مهارت های زبانی آنها توسط آزمون سنجش رشد نیوشا ارزیابی شد. بحث و نتیجه گیری : داده ها با استفاده از آزمون های پارامتری تی دو گروه مستقل و تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشاان داد که امتیازات در مهارت های زبانی در گروه مداخله افزایش یافته بود. براساس یافته های این پژوهش می توان چنین استنباط نمود که اجرای حرکتی مفاهیم شناختی در این مطالعه بطور معناداری باعث بهبود مهارت های زبانی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم می گردد.
فایل رایگان تاثير بازي درماني بر بهبود عملکرد حساب دانش آموزان مقطع ابتدايي با اختلال يادگيري | WORD
حقق ساخته استفاده شد. پس از اجرای پیش آزمون، متغیر مستقل بازی درمانی مبتنی بر حافظه و توجه که براساس رویکرد کودک محور راجرز تهیه شده است که در 12 جلسه (هر جلسه 50 دقیقه) به صورت انفرادی روی گروه آزمایش اعمال شد، اما گروه کنترل روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایش و کنترل، پس آزمون با استفاده از آزمون حساب محقق ساخته مجددا به اجرا در آمد. یافته ها در پایان نشان داد بازی درمانی سبب بهبود مهارت حساب کردن در دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای اختلال یادگیری می شود.
فایل رایگان تاثير معلم در کاهش کمرويي دانش آموزان استثنايي | WORD
ده جامعه هستند . آموزش و پرورش در دوره ی کودکی که زمان شکل گیری شخصیت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات آینده فرد در جامعه را بنا می نهد ، و سپس حرکت مملکت را مشخص می سازد . توجه به مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود ، و غفلت در رفع مشکلات آنان ، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد. از این رو سرمایه گذاری و برنامه ریزی در این زمینه از حساس ترین و مهمترین وظایف مسئولان جامعه است ، و باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.(عبداله شفیع آبادی-1372-1)
فایل رایگان تعيين اثربخشي آموزش والدين با برنامه استپ مبتني بررويکرد آدلر_ درايکورس بر بهبود تعامل مادر_ کودک در خانواده هاي داراي کودکان با اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي | WORD
فته یک جلسه به مدت 90 دقیقه دریافت نمودند. ابزار پژوهش مقیاس رابطه والد_فرزند (pcrs) فاین و همکاران بوده است که هر دو گروه به آن پاسخ دادند. داده ها به وسیله آزمون کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد در مرحله پس آزمون بین نمره تعامل والد- فرزند گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. پس می توان نتیجه گرفت آموزش والدین با برنامه استپ مبتنی بررویکرد آدلر_ درایکورس بر بهبود تعامل مادر_ کودک در خانواده های دارای کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی تاثیر گذار است.
فایل رایگان چگونگي بهبود بخشيدن به رفتارهاي نامطلوب ( پرخاشگري و کمبود توجه ) در يک دانش آموز استثنايي آهسته گام | WORD
شد وبستگی به سازگاری شخصی و اجتماعی آنان دارد ( افروز ، 1374 ) . بنابراین مساله پرخاشگری و کمبود توجه ارتباط مستقیم با این سازگاری پیدا می کند . به همین منظور طرح موردپژوهی مبنی بر چگونگی بهبود بخشیدن به رفتارهای نامطلوب (پرخاشگری و کمبود توجه ) در مدرسهفرجام اراک درباره آقای 15 ساله به نام آرمان با استفاده از روش شبه آزمایشی تک موردی ABAB انجام شد . با توجه به اطلاعات و شواهد به دست آمده از رفتار نمونه موردی می توان گفت طرح اقدام پژوهی ما تاثیری مطلوب بر رفتار نمونه موردی داشته است .
فایل رایگان حقوق شهروندي کودکان و نوجوانان استثنايي در نظام عدالت کيفري ايران | WORD
ین توان خواهان و نیز واکنش مناسب جامعه در برابر آن بپردازد و از چشم انداز شکلی نیز باید روندهای مناسب دادخواهی در فرآیند کیفری و بسترهای کاهش احتمال رخداد بزه دیدگی دوباره آنان فراهم کند. این نوشتار که با روش توصیفی-تحلیلی و با بهره گیری از رویکرد پژوهش های میان-رشته ای نگاشته شده، در پایان نتیجه می گیرد که نظام عدالت کیفری از یک سو دارای کارکردهای بسیار مهمی در راه پاسداری از حقوق شهروندی کودکان استثنایی است و از سوی دیگر باید بسترهای این حمایت را در سازه خود نیز تقویت کند.
فایل رایگان رابطه استرس و پذيرش/طرد مادران با پرخاشگري کودکان داراي اختلال يادگيري شهرستان بروجرد | WORD
کان مبتلابه ناتوانی یادگیری وجود داشت. بین استرس ادراکشده مثبت مادران با رفتار پرخاشگری فکر پرخاشگری، احساس پرخاشگری و پرخاشگری کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری رابطه منفی و معنیدار وجود دارد. درنهایت بین سردی/ کمبود محبت، خشونت / پرخاشگری، بی تفاوتی/ غفلت، عدم تمایز/طرد و پذیرش و طرد با پرخاشگری کودکان مبتلابه ناتوانی یادگیری رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که استرس مثبت و کاهش استرس منفی و پذیرش/ طرد مادران با کاهش پرخاشگری کودکان رابطه دارد.
فایل رایگان رابطه توانايي هاي اجتماعي، ارتباطي و رفتارهاي کليشه اي با اختلالات پردازش حسي کودکان اوتيسم | WORD
ت های درک و تعاملات اجتماعی نسبت به همتایان سنی خود تاخیر دارند، ولی این تفاوت از لحاظ آماری معنادار می باشد (P=0.020). نتایج نشان می دهد که کودکان دارای اختلال ویژه زبانی و اوتیسم باید نسبت به کودکان طبیعی در درمان مورد توجه جدی قرار گیرند و هر چند به دلیل آموزش یکپارچه، توانایی کودکان دارای اختلال اوتیسم در این تکلیف پایین تر بود، ولی تفاوت معناداری در برقراری حرکات حسی پردازشی در کودکان دارای اختلالات اوتیسم وجود ندارد و این می تواند دلیلی بر رد نظریه EOI و تایید نظریه LPC باشد.
فایل رایگان رابطه خودکارامدي، تاب آوري و بهزيستي روان شناختي مادران داراي کودک عقب مانده ذهني | WORD
ه وجود دارد و نیز بین خودکارآمدی با بهزیستی روانشناختی در مادران دارای کودک عقب مانده ذهنی رابطه وجود دارد. همچنین ضریب نتایج رگرسیون نشان داد که متغیرهای تاب آوری و خودکارآمدی روی هم رفت 0/23 توانایی پیش بینی بهزیستی روانشناختی را دارند. نتیجه گیری: با توجه به افزایش کودکان دارای این اختلال و از آنجا که مادران بیشترین مشکلات را با این فرزندان دارند لذا می توان نتیجه کرد که اگر مادران سطح بالاتری از تاب آوری و خودکارآمدی را داشته باشند بهزیستی روانشناختی آنها نیز بالاتر است.
فایل رایگان رابطه ذهن آگاهي و سلامت معنوي در پيش بيني کفايت اجتماعي معلمان دانش آموزان کم توان ذهني | WORD
ه همه کشورهای جهان به آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یک ضرورت فرهنگی و اجتماعی می نگرند و بخش قابل توجهی از امکانات آموزش و پرورش عمومی آنها به کودکان و دانش آموزان استثنایی اختصاص می یابد بنابراین ذهن اگاهی و سلامت معنوی در معلمان آنها به عنوان متغیرهای روان شناختی در تبیین کفایت اجتماعی آنان در ارتباط با کودکان استثنائی محسوب می شود. در این جهت ارائه اقداماتی در جهت ارتقای سلامت معنوی و ذهن آگاهی، منجر به افزایش کفایت اجتماعی در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی خواهد شد.
فایل رایگان رابطه سبک زندگي سلامت محور و ابعاد آن با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
سلامت محور و ابعاد آن (وضعیت تغذیه، فعالیت بدنی، مسئولیت پذیری در قبال سلامت، مدیریت استرس، روابطه بین فردی، رشد معنوی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سبک زندگی سلامت محور، و ابعاد تغذیه، روابط بین فردی، رشد معنوی، مدیریت استرس، فعالیت بدنی و مسئولیت پذیری در مورد سلامت، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلولجسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان کاربرد پذيري مقياس تجديد نظر شده هوش وکسلر کودکان( ويسک آر) در تشخيص اختلال يادگيري کودکان دو زبانه عربي فارسي | WORD
قام) و برخی خرده آزمون های مقیاس غیرکلامی( ترتیب تصاویر، الحاق قطعات) تفاوت معنادار وجود دارد. همچنین بین دو گروه در هوش بهره ای کلامی، غیر کلامی و کل مقیاس ویسک آر، تفاوت معنادار مشاهده شد. درحالی که بین دو گروه در بهره ادراک دیداری حرکتی بندر گشتالت، تفاوت معنادار وجود نداشت. لذا می توان اظهار داشت، مقیاس ویسک آر به علت عدم کفایت زبانی کودکان دوزبانه عربی فارسی در بخش کلامی، و وجود عوامل فرهنگی در بخش غیرکلامی، کارآمدی کافی برای استفاده در گروه دوزبانه عربی فارسی را ندارد.
فایل رایگان کارورزي: مسيري براي تربيت معلمان چند مهارتي آموزش و پرورش دانش آموزان با نيازهاي ويژه | WORD
دان است. در این راستا محققین در پژوهش حاضر با روش اسنادی و کتابخانه ای، ابتدا به روند اجرای درس کارورزی رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی در سنوات گذشته پرداخته، سپس با عنایت به تحولات ایجاد شده بر مبنای اسناد بالادستی، من جمله، سند تحول بنیادین، چالش های اجرای درس کارورزی جدید را بررسی نموده اند. در پایان جهت رفع چالش های مورد نظر و نیز ارتقای کیفیت اجرای درس کارورزی، فرایند اجرای کارورزی را در قالب الگویی تدوین کرده، پیشنهادها و راهکارهایی اجرایی را نیز ارائه نموده اند.
فایل رایگان لزوم مشاوره هنگام بارداري جنين ناهنجار | WORD
پیش روی والدین ، پزشکان و دیگر متخصصان مربوطه قرار داده است. این مطالعه در صدد بیان نکات اخلاقی مهمی است که ضرورت دارد پزشک در مشاوره با زنان باردار دارای جنین ناهنجار در نظر داشته باشد . با توجه به وجود تنش های زیادی که این تشخیص در مادر و سایر اعضای خانواده ایجاد می کند و تبعات آن تا سالها باقی می ماند پیشنهاد می شود همراه با ویزیت های پزشکی و تصمیم گیری در مورد ختم بارداری و سقط جنین یا نگه داری جنین ، مشاوره های روانشناسی بتواند به تصمیم بهتر و ایجاد محیطی با آرامش کمک کند.
فایل رایگان مقايسه اثربخشي روش درماني نوروفيدبک و روش سنتي فرنالد بر حافظه بلندمدت دانش آموزان داراي اختلال ديکته نويسي | WORD
یوه چندحسی فرنالد قرار گرفتند. در نهایت، پسآزمون املا و حافظه وکسلر انجام شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری t مستقل مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد هر دو روش آموزش نوروفیدبک و روش چندحسی فرنالد بر افزایش حافظه بلندمدت دانش آموزان موثر بود. اندازه اثر کوهن نشان داد میزان تاثیر روش نوروفیدبک، بیشتر از روش چندحسی فرنالد بود. درنهایت می توان چنین نتیجه گیری کرد که از هر دو روش آموزش نوروفیدبک و نیز چندحسی فرنالد می توان در بهبود حافظه بلندمدت دانش آموزان بهره برد.
فایل رایگان مقايسه اضطراب و افسردگي در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري خواندن و دانش آموزان عادي | WORD
یری شهرستان اهواز انتخاب شدند. هر دو گروه مقیاس کوتاه افسردگی کودکان و مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که سطوح اضطراب و افسردگی بین دانش آموزان دارای ناتوانی خواندن و عادی، دارای تفاوت معناداری نمی باشند. یافته ها بیانگر این نکته بود که آموزش و حمایت ویژه از دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری، می تواند موجب تعدیل نشانه های اختلالات هیجانی مانند اضطراب و افسردگی که غالبا همبود با اختلالات یادگیری می باشند، گردد.
فایل رایگان مقايسه تنظيم شناختي هيجان در دانش آموزان با و بدون نشانگان نقص توجه / بيش فعالي | WORD
شدند. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیری تحلیل شدند. نتایج به دست آمده نشان میدهند، تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان با و بدون نشانگان نقص توجه/بیش- فعالی تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0/01). بر این اساس مشخص گردید، دانش آموزان دارای نشانگان نقص توجه/بیش فعالی از تنظیم شناختی هیجان کمتری برخوردار بودند (p<0/05). با توجه به نتایج به دست آمده می توان با اجرای برنامه ها و مداخلات، موجب تقویت و افزایش تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان با نشانگان نقص توجه/بیش فعالی شد.
فایل رایگان مقايسه حمايت عاطفي خانواده، تحمل، آينده فکري در مادران کودکان کم توان ذهني با مادران کودکان عادي | WORD
ن ( 2003 ) و آینده فکری اشنایدر ( 1998 ) بود. نتایج داده های آماری با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس نشان داد بین میانگین نمرات حمایت عاطفی خانواده، تحمل، آینده فکری و تفاوت معناداری وجود دارد. مادران کودکان کم توان ذهنی از حمایت عاطفی خانواده بالاتری نسبت به مادران کودکان عادی برخوردار می باشند. مادران کودکان کم توان ذهنی از تحمل بالاتری نسبت به مادران کودکان عادی برخوردار می باشند. مادران کودکان عادی از آینده فکری بیشتری نسبت به مادران کودکان کم توان ذهنی برخوردار می باشند.
فایل رایگان مقايسه رابطه مادر- کودک بين مادران کودکان با اختلال طيف اتيسم و کودکان داراي تحول بهنجار | WORD
ر تفاوت داشتند (P0/01 و P0/0001). نتیجه گیری: نتایج نشان داد که داشتن فررزند با اختلال اتیسم موجب افزایش مشکلات روانی، استرس و اضطراب مادران شده و این به نوبه خود کاهش کارکرد مطلوب مادران را به دنبال دارد و موجب می شود تا این مادران از سبک های ارتباطی نامطلوب با کودک خود استفاده کنند. بنابراین پیشنهاد می شود که در جهت برگزاری و اجرای برنامه هایی در زمینه پیشگیری و حل مسائل مربوط به روش ها و سبک های تربیتی و ارتباطی مادر-کودک در مادران دارای کودک با اختلال طیف اتیسم توجه و اقدام گردد.
فایل رایگان مقايسه سازگاري اجتماعي والدين داراي فرزند با و بدون ناتواني | WORD
رای نمره کل سازگاری اجتماعی و تحلیل واریانس چندمتغیره برای خرده مقیاس های سازگاری اجتماعی تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین والدین دارای فرزند با و بدون ناتوانی در نمره کل سازگاری اجتماعی و خرده مقیاس های آن تفاوت معنی داری وجود ندارد (P0/05). نتیجه گیری: بر اساس یافته حاصل از پژوهش حاضر، میان والدین دارای فرزند با و بدون ناتوانی در زمینه سازگاری اجتماعی تفاوتی وجود ندارد. بنابراین باید از نسبت دادن عنوان و برچسب ناسازگاری به والدین دارای فرزند با ناتوانی اجتناب کرد.
فایل رایگان مقايسه سلامت روان مادران داراي کودک اوتيسم با مادران داراي کودک عادي | WORD
اده های خام، تجزیه و تحلیل داده های حاصل از این پژوهش توسط نرم افزار SPSS با استفاده از روش های آمار توصیفی(میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس چندمتغیره) صورت گرفت. نتایج حاصل از یافته های آماری نشان داد که بین سلامت روان مادران دارای کودک اوتیسم و مادران دارای کودک عادی و مولفه های آن شامل شکایت جسمانی، حساسیت بین فردی، اضطراب، افسردگی، پارانویا و روان پریشی تفاوت معناداری وجود دارد اما تفاوت معناداری بین دو گروه از نظر مولفه های وسواس و فوبیا مشاهده نشد.
فایل رایگان مقايسه سلامت روان و رضايت زناشويي در مادران داراي کودک اتيسم و کودک عادي شهر اهواز | WORD
انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامه های سلامت عمومی و پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOA) نشان داد که بین مادران دارای کودک اتیسم و کودک عادی از لحاظ سلامت روان و رضایت زناشویی تفاوت معنی دار وجود دارد. به علاوه، نتایج نشان داد که مادران دارای کودک اتیسم در مقایسه با مادران دارای کودک عادی از لحاظ سلامت روان و رضایت زناشویی در سطح پایین تری قرار داشتند. سطح معناداری در این پژوهش p<0/05 در نظر گرفته شده است.