فایل رایگان رابطه ذهن آگاهي و سلامت معنوي در پيش بيني کفايت اجتماعي معلمان دانش آموزان کم توان ذهني | WORD
خش قابل توجهی از امکانات آموزش و پرورش عمومی آنها به کودکان و دانش آموزان استثنایی اختصاص می یابد بنابراین ذهن اگاهی و سلامت معنوی در معلمان آنها به عنوان متغیرهای روان شناختی در تبیین کفایت اجتماعی آنان در ارتباط با کودکان استثنائی محسوب می شود. در این جهت ارائه اقداماتی در جهت ارتقای سلامت معنوی و ذهن آگاهی، منجر به افزایش کفایت اجتماعی در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی خواهد شد.
فایل رایگان رابطه سبک زندگي سلامت محور و ابعاد آن با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمي-حرکتي | WORD
روابطه بین فردی، رشد معنوی) با رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلول جسمی- حرکتی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد سبک زندگی سلامت محور، و ابعاد تغذیه، روابط بین فردی، رشد معنوی، مدیریت استرس، فعالیت بدنی و مسئولیت پذیری در مورد سلامت، به ترتیب، پیش بینی کننده های مناسبی برای متغیر ملاک رغبت به ازدواج در دختران نوجوان معلولجسمی- حرکتی می باشند.
فایل رایگان کاربرد پذيري مقياس تجديد نظر شده هوش وکسلر کودکان( ويسک آر) در تشخيص اختلال يادگيري کودکان دو زبانه عربي فارسي | WORD
د. همچنین بین دو گروه در هوش بهره ای کلامی، غیر کلامی و کل مقیاس ویسک آر، تفاوت معنادار مشاهده شد. درحالی که بین دو گروه در بهره ادراک دیداری حرکتی بندر گشتالت، تفاوت معنادار وجود نداشت. لذا می توان اظهار داشت، مقیاس ویسک آر به علت عدم کفایت زبانی کودکان دوزبانه عربی فارسی در بخش کلامی، و وجود عوامل فرهنگی در بخش غیرکلامی، کارآمدی کافی برای استفاده در گروه دوزبانه عربی فارسی را ندارد.
فایل رایگان کارورزي: مسيري براي تربيت معلمان چند مهارتي آموزش و پرورش دانش آموزان با نيازهاي ويژه | WORD
رس کارورزی رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی در سنوات گذشته پرداخته، سپس با عنایت به تحولات ایجاد شده بر مبنای اسناد بالادستی، من جمله، سند تحول بنیادین، چالش های اجرای درس کارورزی جدید را بررسی نموده اند. در پایان جهت رفع چالش های مورد نظر و نیز ارتقای کیفیت اجرای درس کارورزی، فرایند اجرای کارورزی را در قالب الگویی تدوین کرده، پیشنهادها و راهکارهایی اجرایی را نیز ارائه نموده اند.
فایل رایگان لزوم مشاوره هنگام بارداري جنين ناهنجار | WORD
اقی مهمی است که ضرورت دارد پزشک در مشاوره با زنان باردار دارای جنین ناهنجار در نظر داشته باشد . با توجه به وجود تنش های زیادی که این تشخیص در مادر و سایر اعضای خانواده ایجاد می کند و تبعات آن تا سالها باقی می ماند پیشنهاد می شود همراه با ویزیت های پزشکی و تصمیم گیری در مورد ختم بارداری و سقط جنین یا نگه داری جنین ، مشاوره های روانشناسی بتواند به تصمیم بهتر و ایجاد محیطی با آرامش کمک کند.
فایل رایگان مقايسه اثربخشي روش درماني نوروفيدبک و روش سنتي فرنالد بر حافظه بلندمدت دانش آموزان داراي اختلال ديکته نويسي | WORD
فاده از آزمون های آماری t مستقل مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد هر دو روش آموزش نوروفیدبک و روش چندحسی فرنالد بر افزایش حافظه بلندمدت دانش آموزان موثر بود. اندازه اثر کوهن نشان داد میزان تاثیر روش نوروفیدبک، بیشتر از روش چندحسی فرنالد بود. درنهایت می توان چنین نتیجه گیری کرد که از هر دو روش آموزش نوروفیدبک و نیز چندحسی فرنالد می توان در بهبود حافظه بلندمدت دانش آموزان بهره برد.
فایل رایگان مقايسه اضطراب و افسردگي در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري خواندن و دانش آموزان عادي | WORD
طراب آشکار کودکان را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که سطوح اضطراب و افسردگی بین دانش آموزان دارای ناتوانی خواندن و عادی، دارای تفاوت معناداری نمی باشند. یافته ها بیانگر این نکته بود که آموزش و حمایت ویژه از دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری، می تواند موجب تعدیل نشانه های اختلالات هیجانی مانند اضطراب و افسردگی که غالبا همبود با اختلالات یادگیری می باشند، گردد.
فایل رایگان مقايسه تنظيم شناختي هيجان در دانش آموزان با و بدون نشانگان نقص توجه / بيش فعالي | WORD
یدهند، تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان با و بدون نشانگان نقص توجه/بیش- فعالی تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0/01). بر این اساس مشخص گردید، دانش آموزان دارای نشانگان نقص توجه/بیش فعالی از تنظیم شناختی هیجان کمتری برخوردار بودند (p<0/05). با توجه به نتایج به دست آمده می توان با اجرای برنامه ها و مداخلات، موجب تقویت و افزایش تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان با نشانگان نقص توجه/بیش فعالی شد.
فایل رایگان مقايسه حمايت عاطفي خانواده، تحمل، آينده فکري در مادران کودکان کم توان ذهني با مادران کودکان عادي | WORD
انس نشان داد بین میانگین نمرات حمایت عاطفی خانواده، تحمل، آینده فکری و تفاوت معناداری وجود دارد. مادران کودکان کم توان ذهنی از حمایت عاطفی خانواده بالاتری نسبت به مادران کودکان عادی برخوردار می باشند. مادران کودکان کم توان ذهنی از تحمل بالاتری نسبت به مادران کودکان عادی برخوردار می باشند. مادران کودکان عادی از آینده فکری بیشتری نسبت به مادران کودکان کم توان ذهنی برخوردار می باشند.
فایل رایگان مقايسه رابطه مادر- کودک بين مادران کودکان با اختلال طيف اتيسم و کودکان داراي تحول بهنجار | WORD
زایش مشکلات روانی، استرس و اضطراب مادران شده و این به نوبه خود کاهش کارکرد مطلوب مادران را به دنبال دارد و موجب می شود تا این مادران از سبک های ارتباطی نامطلوب با کودک خود استفاده کنند. بنابراین پیشنهاد می شود که در جهت برگزاری و اجرای برنامه هایی در زمینه پیشگیری و حل مسائل مربوط به روش ها و سبک های تربیتی و ارتباطی مادر-کودک در مادران دارای کودک با اختلال طیف اتیسم توجه و اقدام گردد.
فایل رایگان مقايسه سازگاري اجتماعي والدين داراي فرزند با و بدون ناتواني | WORD
حلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین والدین دارای فرزند با و بدون ناتوانی در نمره کل سازگاری اجتماعی و خرده مقیاس های آن تفاوت معنی داری وجود ندارد (P0/05). نتیجه گیری: بر اساس یافته حاصل از پژوهش حاضر، میان والدین دارای فرزند با و بدون ناتوانی در زمینه سازگاری اجتماعی تفاوتی وجود ندارد. بنابراین باید از نسبت دادن عنوان و برچسب ناسازگاری به والدین دارای فرزند با ناتوانی اجتناب کرد.
فایل رایگان مقايسه سلامت روان مادران داراي کودک اوتيسم با مادران داراي کودک عادي | WORD
آمار توصیفی(میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس چندمتغیره) صورت گرفت. نتایج حاصل از یافته های آماری نشان داد که بین سلامت روان مادران دارای کودک اوتیسم و مادران دارای کودک عادی و مولفه های آن شامل شکایت جسمانی، حساسیت بین فردی، اضطراب، افسردگی، پارانویا و روان پریشی تفاوت معناداری وجود دارد اما تفاوت معناداری بین دو گروه از نظر مولفه های وسواس و فوبیا مشاهده نشد.
فایل رایگان مقايسه سلامت روان و رضايت زناشويي در مادران داراي کودک اتيسم و کودک عادي شهر اهواز | WORD
اشویی انریچ فرم کوتاه استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOA) نشان داد که بین مادران دارای کودک اتیسم و کودک عادی از لحاظ سلامت روان و رضایت زناشویی تفاوت معنی دار وجود دارد. به علاوه، نتایج نشان داد که مادران دارای کودک اتیسم در مقایسه با مادران دارای کودک عادی از لحاظ سلامت روان و رضایت زناشویی در سطح پایین تری قرار داشتند. سطح معناداری در این پژوهش p<0/05 در نظر گرفته شده است.
فایل رایگان مقايسه سلامت روان و هوش هيجاني در دانش آموزان تيزهوش و عادي | WORD
حلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در میزان سلامت روان و هوش هیجانی در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01). دانش آموزان تیزهوش در مقایسه با عادی از هوش هیجانی و سلامت روان بالاتری برخوردار بودند. بنابر نتایج به دست آمده لازم است در مدارس بر روی هوش هیجانی دانش آموزان عادی کار بیشتری انجام گیرد و به سلامت روان افراد تیزهوش و عادی نیز توجه بیشتری شود.
فایل رایگان مقايسه سلامت عمومي و سازگاري زناشويي بين مادران کودکان اتيسم و مادران کودکان عادي 5 تا 12 سال شهر اهواز | WORD
و بر اساس متغیرهایی همتاسازی شدند. پژوهش حاضر از نوع علی-مقایسه ای بوده و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سلامت عمومی (GHQ) و سازگاری زناشویی اسپانیر استفاده شد. تحلیل داده های به دست آمده با آزمون تحلیل واریانس یکراهه انجام گرفت. نتایج نشان داد سلامت عمومی و سازگاری زناشویی مادران کودکان اتیسم به صورت معناداری پایین تر از سلامت عمومی و سازگاری زناشویی مادران کودکان عادی می باشد.
فایل رایگان مقايسه شادکامي و سرسختي مادران کودکان اوتيسم با مادران کودکان عادي | WORD
ل داده های حاصل از این پژوهش توسط نرم افزار SPSS، آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون t دو گروه مستقل صورت گرفت. نتایج حاصل از یافته های آماری نشان داد که بین شادکامی مادران دارای کودک اوتیسم با مادران دارای کودک عادی تفاوت معنادار وجود دارد. بدین صورت که میزان شادکامی مادران دارای کودک اوتیسم کمتر از مادران دارای کودک عادی بود. اما از نظر سرسختی بین دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
فایل رایگان مقايسه مولفه هاي سرمايه روانشناختي در مادران کودکان مبتلا و غيرمبتلا به اتيسم | WORD
( 2007 ) جمع آوری شدند. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیری یکراهه و آزمون t مستقل مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان دادند که بین تمام چهار مولفه ی سرم روانشناختی در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01). بر این اساس و با توجه به نتایج بدست آمده می توان با استفاده از آموزش های صحیح و مداخلات درمانی به بهبود وضعیت روانشناختی مادران کودکان مبتلا به اتیسم کمک نمود.
فایل رایگان مقايسه ميزان نگراني و ويژگي هاي شخصيتي در مادران کودکان طيف اوتيسم و عادي | WORD
نگرانی و ویژگی های شخصیتی دو گروه مادران تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01) همچنین مادران کودکان اوتیسم در مقایسه با مادران کودکان عادی، میزان نگرانی بیشتر و ویژگی های شخصیتی مثبت کمتری تجربه می کنند. از طرف دیگر، نتایج پژوهش حاکی از آن است که هر چقدر میزان نگرانی مادران اوتیسم کاهش پیدا کند، به مقدار قابل توجهی ویژگی های شخصیتی مثبت در مادران کودکان مبتلا به اوتیسم افزایش پیدا می کند.
فایل رایگان مقايسه نشاط ذهني و ابراز وجود در دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري | WORD
س چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در میزان نشاط ذهنی و ابراز وجود در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01). دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری در مقایسه با عادی از نشاط ذهنی و ابراز وجود کمتری برخوردار بودند. بنابر نتایج به دست آمده لازم است مداخلات ویژه ای در این زمینه ها بر روی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری صورت گیرد تا از شدت آن به میزان قابل توجهی کاست.
فایل رایگان نابهنجاري هاي حسي: چالش يا سکوي پرتاب در آموزش به کودکان داراي اختلال طيف اتيسم (مطالعه موردي و بر اساس 22 سال تجربه) | WORD
گزارش کار درمان و سپس اجرای شیوه جدید بود. یافته ها: با کمک ویژگی های حسی این کودکان می توان موقعیت های مناسبی برای آموزش مفاهیم درسی به وجود آورد. نتیجه گیری: بر خلاف آنچه که تصور می شود، در صورت شناخت دقیق ویژگی های مختلف کودکان اتیسم، می توان با کمک آنها، موقعیت های خوبی برای آموزش مفاهیم کتب درسی برای آنها ایجاد کرد و نابهنجاری های موجود را تبدیل به موقعیت های طلایی برای آموزش کرد.
فایل رایگان نشانگان اوتيسم (درخودماندگي) و روش هاي کاربردي آموزشي جهت بهبود کودکان اوتيسم | WORD
غییرات مجرای گوارشی، مسمومیت با جیوه، عدم استفاده از ویتامین ها و املاح و حساسیت به واکسن است. این کودکان رفتارهای نامطلوبی مانند حرکات کلیشه ای، پرخاشگری و رفتارهای خودآزاری از خود نشان می دهند. همچنین در فهم و استفاده از قوانین ارتباط کلامی و رفتارهای اجتماعی و هماهنگی حرکتی دچار مشکلهستند. حساسیت کم یا زیاد به محرک های حسب در کودکان مبتلا به ارزیابی کودکان، اوتیسم گزارش شده است.
فایل رایگان نقش ميانجي اشتياق تحصيلي در رابطه بين معناي زندگي و بهزيستي تحصيلي دانش آموزان | WORD
مکاران ( 2014 ) بود. ارزیابی مدل پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری صورت گرفت. نتایج نشان داد که معنای زندگی رابطه مثبت و معناداری با اشتیاق تحصیلی دارد، ولی با بهزیستی تحصیلی رابطه معناداری نداشت. همچنین اشتیاق تحصیلی نیز رابطه مثبت و معناداری با بهزیستی تحصیلی دارد و اشتیاق تحصیلی بین معنای زندگی و بهزیستی تحصیلی به صورت معنادار میانجیگری می کند (P> 0/05، GFI> 0/9، NFI> 0/9 و RMSEA<0/08).
فایل رایگان آسيب شناسي اسلامي و روان شناختي مسائل جوانان در ارتباط با آموزش مسائل جنسي (تربيت جنسي) | WORD
رسش هایی را مطرح کنند.در این مجال به این موضوع پرداخته شده است که والدین باید بدانند تربیت جنسی یکی از مقوله هایی است مانند سایر مقوله هایی که نیازمند تربیت و آموزش می باشد نیاز به آموزش دادن و تربیت دارد تربیت جنسی در کودکان به صورت ناگهانی شروع نمی شود بلکه والدین بایستی از دوران کودکی تربیت جنسی فرزند خود را آغاز کنند در مقابل سئوالات و رفتارهای فرزندانشان به بهترین نحو پاسخ دهند.
فایل رایگان آسيب شناسي کيفيت روش هاي تدريس مربيان در مراکز آموزشي مهارتي مورد: مراکز ثابت آموزشي فني و حرفه اي استان مازندران | WORD
زش فنی و حرفه ای 1500 نفر بود. نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای بر اساس تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان در هر مرکز آموزشی و بر اساس فرمول کوکران 300 نفر برآورد شد. این پرسشنامه محقق ساخته،20 سوالی و بر اساس نتایج مصاحبه اجرا شد. یافته های پژوهشی حاکی از آن است که مهم ترین آسیب ها فقدان تنوع در روش های تدریس، عدم برخورد عادلانه مربی با همه کارآموزان، عدم ایجاد انگیزه در بین کارآموزان هست.
فایل رایگان آسيب شناسي هوشمندسازي مدارس | WORD
ع کتابخانه ای، مقالات و سایت های معتبر علمی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داده است که فاصله ای قابل ملاحظه میان تلقی اسناد سیاست گذاری از مدارس هوشمند و آنچه به واقع در حال اتفاق افتادن است، وجود دارد. این شکاف به ویژه در خصوص عوامل فرآیندی چشمگیر است. بالا بودن تعداد دانش آموزان در کلاس، زیاد بودن حجم کار دبیران در هفته و کمبود وقت از جمله موانع موجود در اجرای درست این طرح است.
فایل رایگان آسيب هاي رواني دانش آموزان و راهکارهاي درمان آن | WORD
فته است، بر آن است تا به بررسی این موضوع بپردازد. نتیجه حاصل آن که؛ آسیب های روانی نظیر: کمبود محبت، حسادت، ناامیدی، تحقیر، مقایسه های نادرست، فقدان عزت نفس، ارزش گذاری های سطحی و اضطراب همواره دانش اموزان را مورد تهدید قرار داده که می توان با راهکارهایی همانند: محبت کردن، تواضع و نرمخویی مربیان، توکل، ریشه یابى مسائل و مشکلات دانش آموزان، آموزش مهارت های زندگی به درمان آن ها پرداخت.
فایل رایگان آسيب هاي رواني، اجتماعي و تحصيلي دانش آموزان ابتدايي | WORD
ون قرار گرفتند که یافته ها حاکی از آن است که:هر چه میزان ارتباط عاطفی در خانواده بیش تر باشد، از میزان اعتیاد جوانان کاسته میشود. هر چه میزان اختلاف و ناسازگاری اعضاء خانواده بیش تر باشد، میزان اعتیاد جوانان افزایش مییابد. هر چه میزان کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان توسط والدین افزایش یابد، هرچه میزان آسیبهای روحی و روانی در خانواده افزایش یابد، میزان اعتیاد جوانان نیز افزایش مییابد.
فایل رایگان آسيب هاي فضاي مجازي بر دانش آموزان و راهکار جلوگيري از آن | WORD
را درپی دارد. اختلالات روانی تمام طبقات جامعه را شامل می شود، و کسی در برابر بیماریهای روانی مصونیت نداشته و ندارد و این خطری است که مرتبا نسل فعلی و آینده را شدیدا تهدید می کند. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور فعال و غیر انفعالی در فضای مجازی و استفاده از برخی فرصت ها بجای برخوردهای محدود کننده و سلبی، بیشتر به بررسی فرصت ها و جلوگیری از بروز آسیب ها خواهیم پرداخت.
فایل رایگان آشنايي با سوالات مفهومي؛ فرصتي براي طراحي تکاليف مهارت محور در رياضيات دوره ابتدايي | WORD
کالیف مهارت محور قرار دهد. مقاله حاضر برای تسهیل در فرایند طراحی تکالیف مهارت محور، از طریق نقش سوالات مفهومی چارچوب فکری پیشنهاد می دهد، تا معلم از طریق شناخت بدفهمی های دانش آموزان در درس ریاضی، موجب تحقق اهداف مهارتی و پایه ای در یادگیری دانش آموزان شود. روش پژوهش در این مقاله از نوع توصیفی و روایت نگاری می باشد، که با تبادل تجربیات در جمع معلمین و گروه های درس پژوهی، تهیه شده است.
فایل رایگان آموزش اثر بخش رياضي با استفاده از فاوا | WORD
اربردی وحل آنها، استفاده از تکنولوژی های جدید وروش های جدید حل مساله به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات است. روش های جدید تدریس با کمک گرفتن از مواد جدید آموزشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است ریاضیات انتزاعی رابه صورت مجسم در آورده ودانش آموز کنجکاو را با کاربردهای آن آشنا سازد.محقق در این مقاله سعی نموده استنقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در تدریس ریاضی مورد بررسی قرار دهد.