فایل رایگان مقايسه سلامت روان مادران داراي کودک اوتيسم با مادران داراي کودک عادي | WORD
ده از روش های آمار توصیفی(میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس چندمتغیره) صورت گرفت. نتایج حاصل از یافته های آماری نشان داد که بین سلامت روان مادران دارای کودک اوتیسم و مادران دارای کودک عادی و مولفه های آن شامل شکایت جسمانی، حساسیت بین فردی، اضطراب، افسردگی، پارانویا و روان پریشی تفاوت معناداری وجود دارد اما تفاوت معناداری بین دو گروه از نظر مولفه های وسواس و فوبیا مشاهده نشد.
فایل رایگان مقايسه سلامت روان و رضايت زناشويي در مادران داراي کودک اتيسم و کودک عادي شهر اهواز | WORD
امه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOA) نشان داد که بین مادران دارای کودک اتیسم و کودک عادی از لحاظ سلامت روان و رضایت زناشویی تفاوت معنی دار وجود دارد. به علاوه، نتایج نشان داد که مادران دارای کودک اتیسم در مقایسه با مادران دارای کودک عادی از لحاظ سلامت روان و رضایت زناشویی در سطح پایین تری قرار داشتند. سطح معناداری در این پژوهش p<0/05 در نظر گرفته شده است.
فایل رایگان مقايسه سلامت روان و هوش هيجاني در دانش آموزان تيزهوش و عادي | WORD
ش با آزمون تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در میزان سلامت روان و هوش هیجانی در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01). دانش آموزان تیزهوش در مقایسه با عادی از هوش هیجانی و سلامت روان بالاتری برخوردار بودند. بنابر نتایج به دست آمده لازم است در مدارس بر روی هوش هیجانی دانش آموزان عادی کار بیشتری انجام گیرد و به سلامت روان افراد تیزهوش و عادی نیز توجه بیشتری شود.
فایل رایگان مقايسه سلامت عمومي و سازگاري زناشويي بين مادران کودکان اتيسم و مادران کودکان عادي 5 تا 12 سال شهر اهواز | WORD
عادی) انتخاب و بر اساس متغیرهایی همتاسازی شدند. پژوهش حاضر از نوع علی-مقایسه ای بوده و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سلامت عمومی (GHQ) و سازگاری زناشویی اسپانیر استفاده شد. تحلیل داده های به دست آمده با آزمون تحلیل واریانس یکراهه انجام گرفت. نتایج نشان داد سلامت عمومی و سازگاری زناشویی مادران کودکان اتیسم به صورت معناداری پایین تر از سلامت عمومی و سازگاری زناشویی مادران کودکان عادی می باشد.
فایل رایگان مقايسه شادکامي و سرسختي مادران کودکان اوتيسم با مادران کودکان عادي | WORD
تجزیه و تحلیل داده های حاصل از این پژوهش توسط نرم افزار SPSS، آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون t دو گروه مستقل صورت گرفت. نتایج حاصل از یافته های آماری نشان داد که بین شادکامی مادران دارای کودک اوتیسم با مادران دارای کودک عادی تفاوت معنادار وجود دارد. بدین صورت که میزان شادکامی مادران دارای کودک اوتیسم کمتر از مادران دارای کودک عادی بود. اما از نظر سرسختی بین دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
فایل رایگان مقايسه مولفه هاي سرمايه روانشناختي در مادران کودکان مبتلا و غيرمبتلا به اتيسم | WORD
اختی لوتانز ( 2007 ) جمع آوری شدند. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیری یکراهه و آزمون t مستقل مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان دادند که بین تمام چهار مولفه ی سرم روانشناختی در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01). بر این اساس و با توجه به نتایج بدست آمده می توان با استفاده از آموزش های صحیح و مداخلات درمانی به بهبود وضعیت روانشناختی مادران کودکان مبتلا به اتیسم کمک نمود.
فایل رایگان مقايسه ميزان نگراني و ويژگي هاي شخصيتي در مادران کودکان طيف اوتيسم و عادي | WORD
ه بین میزان نگرانی و ویژگی های شخصیتی دو گروه مادران تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01) همچنین مادران کودکان اوتیسم در مقایسه با مادران کودکان عادی، میزان نگرانی بیشتر و ویژگی های شخصیتی مثبت کمتری تجربه می کنند. از طرف دیگر، نتایج پژوهش حاکی از آن است که هر چقدر میزان نگرانی مادران اوتیسم کاهش پیدا کند، به مقدار قابل توجهی ویژگی های شخصیتی مثبت در مادران کودکان مبتلا به اوتیسم افزایش پیدا می کند.
فایل رایگان مقايسه نشاط ذهني و ابراز وجود در دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري | WORD
تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در میزان نشاط ذهنی و ابراز وجود در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01). دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری در مقایسه با عادی از نشاط ذهنی و ابراز وجود کمتری برخوردار بودند. بنابر نتایج به دست آمده لازم است مداخلات ویژه ای در این زمینه ها بر روی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری صورت گیرد تا از شدت آن به میزان قابل توجهی کاست.
فایل رایگان نابهنجاري هاي حسي: چالش يا سکوي پرتاب در آموزش به کودکان داراي اختلال طيف اتيسم (مطالعه موردي و بر اساس 22 سال تجربه) | WORD
ه با والدین و گزارش کار درمان و سپس اجرای شیوه جدید بود. یافته ها: با کمک ویژگی های حسی این کودکان می توان موقعیت های مناسبی برای آموزش مفاهیم درسی به وجود آورد. نتیجه گیری: بر خلاف آنچه که تصور می شود، در صورت شناخت دقیق ویژگی های مختلف کودکان اتیسم، می توان با کمک آنها، موقعیت های خوبی برای آموزش مفاهیم کتب درسی برای آنها ایجاد کرد و نابهنجاری های موجود را تبدیل به موقعیت های طلایی برای آموزش کرد.
فایل رایگان نشانگان اوتيسم (درخودماندگي) و روش هاي کاربردي آموزشي جهت بهبود کودکان اوتيسم | WORD
ژیم غذایی، تغییرات مجرای گوارشی، مسمومیت با جیوه، عدم استفاده از ویتامین ها و املاح و حساسیت به واکسن است. این کودکان رفتارهای نامطلوبی مانند حرکات کلیشه ای، پرخاشگری و رفتارهای خودآزاری از خود نشان می دهند. همچنین در فهم و استفاده از قوانین ارتباط کلامی و رفتارهای اجتماعی و هماهنگی حرکتی دچار مشکلهستند. حساسیت کم یا زیاد به محرک های حسب در کودکان مبتلا به ارزیابی کودکان، اوتیسم گزارش شده است.
فایل رایگان نقش ميانجي اشتياق تحصيلي در رابطه بين معناي زندگي و بهزيستي تحصيلي دانش آموزان | WORD
ی پیترنین و همکاران ( 2014 ) بود. ارزیابی مدل پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری صورت گرفت. نتایج نشان داد که معنای زندگی رابطه مثبت و معناداری با اشتیاق تحصیلی دارد، ولی با بهزیستی تحصیلی رابطه معناداری نداشت. همچنین اشتیاق تحصیلی نیز رابطه مثبت و معناداری با بهزیستی تحصیلی دارد و اشتیاق تحصیلی بین معنای زندگی و بهزیستی تحصیلی به صورت معنادار میانجیگری می کند (P> 0/05، GFI> 0/9، NFI> 0/9 و RMSEA<0/08).
فایل رایگان آسيب شناسي اسلامي و روان شناختي مسائل جوانان در ارتباط با آموزش مسائل جنسي (تربيت جنسي) | WORD
نشان دهند و پرسش هایی را مطرح کنند.در این مجال به این موضوع پرداخته شده است که والدین باید بدانند تربیت جنسی یکی از مقوله هایی است مانند سایر مقوله هایی که نیازمند تربیت و آموزش می باشد نیاز به آموزش دادن و تربیت دارد تربیت جنسی در کودکان به صورت ناگهانی شروع نمی شود بلکه والدین بایستی از دوران کودکی تربیت جنسی فرزند خود را آغاز کنند در مقابل سئوالات و رفتارهای فرزندانشان به بهترین نحو پاسخ دهند.
فایل رایگان آسيب شناسي کيفيت روش هاي تدريس مربيان در مراکز آموزشي مهارتي مورد: مراکز ثابت آموزشي فني و حرفه اي استان مازندران | WORD
ت سازمان آموزش فنی و حرفه ای 1500 نفر بود. نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای بر اساس تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان در هر مرکز آموزشی و بر اساس فرمول کوکران 300 نفر برآورد شد. این پرسشنامه محقق ساخته،20 سوالی و بر اساس نتایج مصاحبه اجرا شد. یافته های پژوهشی حاکی از آن است که مهم ترین آسیب ها فقدان تنوع در روش های تدریس، عدم برخورد عادلانه مربی با همه کارآموزان، عدم ایجاد انگیزه در بین کارآموزان هست.
فایل رایگان آسيب شناسي هوشمندسازي مدارس | WORD
طلاعات منابع کتابخانه ای، مقالات و سایت های معتبر علمی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داده است که فاصله ای قابل ملاحظه میان تلقی اسناد سیاست گذاری از مدارس هوشمند و آنچه به واقع در حال اتفاق افتادن است، وجود دارد. این شکاف به ویژه در خصوص عوامل فرآیندی چشمگیر است. بالا بودن تعداد دانش آموزان در کلاس، زیاد بودن حجم کار دبیران در هفته و کمبود وقت از جمله موانع موجود در اجرای درست این طرح است.
فایل رایگان آسيب هاي رواني دانش آموزان و راهکارهاي درمان آن | WORD
یلی سامان یافته است، بر آن است تا به بررسی این موضوع بپردازد. نتیجه حاصل آن که؛ آسیب های روانی نظیر: کمبود محبت، حسادت، ناامیدی، تحقیر، مقایسه های نادرست، فقدان عزت نفس، ارزش گذاری های سطحی و اضطراب همواره دانش اموزان را مورد تهدید قرار داده که می توان با راهکارهایی همانند: محبت کردن، تواضع و نرمخویی مربیان، توکل، ریشه یابى مسائل و مشکلات دانش آموزان، آموزش مهارت های زندگی به درمان آن ها پرداخت.
فایل رایگان آسيب هاي رواني، اجتماعي و تحصيلي دانش آموزان ابتدايي | WORD
سون مورد آزمون قرار گرفتند که یافته ها حاکی از آن است که:هر چه میزان ارتباط عاطفی در خانواده بیش تر باشد، از میزان اعتیاد جوانان کاسته میشود. هر چه میزان اختلاف و ناسازگاری اعضاء خانواده بیش تر باشد، میزان اعتیاد جوانان افزایش مییابد. هر چه میزان کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان توسط والدین افزایش یابد، هرچه میزان آسیبهای روحی و روانی در خانواده افزایش یابد، میزان اعتیاد جوانان نیز افزایش مییابد.
فایل رایگان آسيب هاي فضاي مجازي بر دانش آموزان و راهکار جلوگيري از آن | WORD
فاده از آنها را درپی دارد. اختلالات روانی تمام طبقات جامعه را شامل می شود، و کسی در برابر بیماریهای روانی مصونیت نداشته و ندارد و این خطری است که مرتبا نسل فعلی و آینده را شدیدا تهدید می کند. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور فعال و غیر انفعالی در فضای مجازی و استفاده از برخی فرصت ها بجای برخوردهای محدود کننده و سلبی، بیشتر به بررسی فرصت ها و جلوگیری از بروز آسیب ها خواهیم پرداخت.
فایل رایگان آشنايي با سوالات مفهومي؛ فرصتي براي طراحي تکاليف مهارت محور در رياضيات دوره ابتدايي | WORD
برای طراحی تکالیف مهارت محور قرار دهد. مقاله حاضر برای تسهیل در فرایند طراحی تکالیف مهارت محور، از طریق نقش سوالات مفهومی چارچوب فکری پیشنهاد می دهد، تا معلم از طریق شناخت بدفهمی های دانش آموزان در درس ریاضی، موجب تحقق اهداف مهارتی و پایه ای در یادگیری دانش آموزان شود. روش پژوهش در این مقاله از نوع توصیفی و روایت نگاری می باشد، که با تبادل تجربیات در جمع معلمین و گروه های درس پژوهی، تهیه شده است.
فایل رایگان آموزش اثر بخش رياضي با استفاده از فاوا | WORD
ز با مسائل کاربردی وحل آنها، استفاده از تکنولوژی های جدید وروش های جدید حل مساله به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات است. روش های جدید تدریس با کمک گرفتن از مواد جدید آموزشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است ریاضیات انتزاعی رابه صورت مجسم در آورده ودانش آموز کنجکاو را با کاربردهای آن آشنا سازد.محقق در این مقاله سعی نموده استنقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در تدریس ریاضی مورد بررسی قرار دهد.
فایل رایگان آموزش اهل بيت پيامبر به دانش آموزان پايه دوم ابتدايي | WORD
متن nx : سال انتشار : 1398تعداد صفحات : 12چکیده مقاله:
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی در مدرسه شهید یعقوبی شهرستان زاوه اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت 7 نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد .در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان پایه دوم دبستان به طور کامل با مفاهیم کامل درس اهل بیت پیامبر آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.
فایل رایگان آموزش پژوهش محور در بستر محيط ساختن گرا | WORD
موزش پژوهش محور و مزایای این روش برای دانش آموزان و معلمان را مورد بررسی قرار می دهیم. تحقیقات ما در این مقاله نشان می دهد که با بهره گیری از این رویکرد های های نوین در آموزش تحت هدایت معلمانی متفکر می توان شرایط مناسب برای به ظهور رسیدن دانش آموزانی پژوهشگر و ساختن گرا را فراهم آورد و با استفاده از رویکرد پژوهش محوری در آموزش به یادگیری معنادار و موثر که جزء اهداف نظام تعلیم و تربیت هست، دست یافت.
فایل رایگان آموزش تفکر محور در نظام تعليم و تربيت کشور، چالش ها،راهبردها و راهکارها | WORD
جه به تفکر انتقادی در برنامه درسی، شکوفایی تفکر خلاق، فرصت دادن به دانش آموزان برای ابراز عقیده، توجه به تفاوت های فردی، بکار گیری روش های تدریس فعال و استفاده از الگوهای خلاق. آنچه از نتیجه این تحقیق بر می آید مبتنی بر این است که در آموزشی که بر پایه تفکر نبوده و حافظه محور باشد یادگیری فعال نبوده و خروجی چنین نظامی افرادیست که نمی توانند در لحظات حساس و مهم زندگی تصمیمات منطقی و خلاقانه بگیرند.
فایل رایگان آموزش سطح اشکال هندسي ترکيبي با روش ايفاي نقش به دانش آموزان پايه ششم | WORD
ان، طرح درس اولیه تجدیدنظر و طرح درس دوم نگارش یافت و مجددا اجرا شد. مقایسه نتایج دو طرح درس اولیه و ثانویه؛ و بهبود میزان یادگیری دانش آموزان در اندازه گیری سطح اشکال ترکیبی پس از اجرای طرح درس دوم به اثربخشی روش به کار گرفته شده (ایفای نقش) در طرح درس دوم صحه گذاشت. آنچه به عنوان نتیجه حاصل شد دو چیز بود؛ یکی اثر کار گروهی و خرد جمعی و دیگری تاثیر انکارناپذیر روش تدریس فعال در یادگیری دانش آموزان.
فایل رایگان آموزش کارآفريني در دوره ابتدايي | WORD
ود.علاوه بر این دستاوردهای فردی می توان گفت آموزش کارآفرینی بر جامعه نیز تاثیر می گذارد،کارآفرینی اجتماعی برای یافتن راه حل های پایدار برای مسائل اجتماعی می شود و این راه حل ها نقش مهمی در پیشرفت اجتماعی دارد.از اینرو آموزش کارآفرینی اجتماعی در دوره پیش دبستانی هم برای فردو هم برای جامعه اثرگذار خواهد بود.در این مقاله مدل های مختلف و نظریه های کارآفرینی که تاکنون ارائه شده مطرح و معرفی می شوند.
فایل رایگان آموزش کارآفريني در مدارس | WORD
آنها و افزایش مهارت های ارتباطی و هوش اجتماعی گردد.در این مقاله سعی شده است، ضمن بیان مفهوم کارآفرینی به بیان اهداف و مراحل nx پرداخته و ضرورت آن مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق کتابخانه ای بوده و با توجه بررسی های انجام گرفته، آن چه از این تحقیق بر می آید، حاکی از آن است با آموزش صحیح کارآفرینی در مدارس، اعتماد به نفس دانش آموزان تقویت شده و مهارت های مربوط به کار و زندگی در آنها افزایش خواهد یافت.
فایل رایگان آموزش مهارتهاي اجتماعي ، زندگي و ارتباطي به دانش آموزان ابتدايي | WORD
رهای ناشی از کلاس درس می کاهد و باعث افزایش اعتماد بنفس دانش آموزان می شود . ارتقای مهارتهای زندگی و مهارتهای ارتباطی و توانمندی های اجتماعی در مهار خشم و استرس و بهبود زندگی موثر است. توانمندی های اجتماعی فرد را قادر می سازد تا در رابطه با سایر انسانها و جامعه و فرهنگ و محیط خود مثبت وسازنده عمل کنند .از همین رو دراین پژوهش که ازلحاظ نوع تحلیلی- توصیفی بوده و از لحاظ روش پژوهشی-کتابخانه ای می باشد.
فایل رایگان آموزش و پرورش مصرف يا سرمايه گذاري (با نگاه به توسعه کيفي) | WORD
ترتیب راه رشد و توسعه اقتصادی را برای کشورها هموار می کند. در این مطالعه سعی ما براین است که ضمن بررسی مفهوم اقتصاد آموزش و پرورش و اهمیت آن با بررسی نظریات عمده ای که در ارتباط با سرمایه ی انسانی و سرمایه گذاری در آن و به تبع آموزش و پرورش و توسعه اقتصادی مطرح است به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به توسعه کیفی آموزش، آموزش و پرورش، هزینه و مصرف است یا سرمایه گذاری و آموزش چه نقشی در توسعه کیفی دارد.
فایل رایگان آموزش و پرورش و مقابله با آسيب هاي رسانه هاي نوين (تاکيد بر قدرت نرم انقلاب اسلامي) | WORD
ر و وسایل، توطئه ها و دسایس دشمن می بایستی جزو اولویت های جامعه ما به ویژه نخبگان جامعه فرهنگی محسوب گردد و از طرف دیگر تمامی تلاش ها جهت رسیدن به این اهداف و مهار آنها برنامه ریزی و سازماندهی شود. در همین راستا مقاله حاضر سعی نموده است تا با شفاف سازی ترفندهای دشمنان و تبیین ترفندهای رسانه ای دشمن با تعمیق و تقویت باورهای دینی و ایجاد بصیرت سیاسی قدم کوچکی برداشته و در حد توان خود مفید فایده باشد.
فایل رایگان آموزش و يادگيري الکترونيکي | WORD
مت تاریخچه به برخی نتایج و یافته ها اشاره شده است روش تحقیق از نوع کتابخانه ای با مطالعه استاد و مدارک موجود انجام گرفته است .به تفاوت روش آموزش سنتی و مدرن و مزایا و معایب آموزش الکترونیک هم ارئه گردید در خاتمه به نتیجه آمده است .یادگیری از راه دور یا همان یادگیری الکترونیکی، مهمترین عنصر در سیستم های آموزشی و پرورشی آینده خواهد بود و توسعه این شیوه، امری حتمی و ضرورتی انکارناپذیر به نظر می رسد .
فایل رایگان آناليز گازهاي محلول در روغن ترانسفورماتورهاي قدرت (گاز کروماتوگرافي) | WORD
ختیار بهره بردار قرار می دهد. در این روش با توجه به اینکه شکست الکتریکی مواد عایقی درون ترانسفورماتور منجر به آزاد سازی گاز در درون ترانسفورماتور می شود، چگونگی توزیع این گازها می تواند بیانگر نوع خطا بوده و نرخ تولید آن ها نیز بیان گر شدت خطا موجود می باشد. از مهم ترین مزیت این روش تشخیص خطا در مراحل اولیه شکل گیری آن می باشد که باعث پیش گیری به موقع از پیشرفت خطا در داخل تجهیزات الکتریکی می گردد.