فایل رایگان مقايسه مولفه هاي سرمايه روانشناختي در مادران کودکان مبتلا و غيرمبتلا به اتيسم | WORD
وانشناختی لوتانز ( 2007 ) جمع آوری شدند. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیری یکراهه و آزمون t مستقل مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان دادند که بین تمام چهار مولفه ی سرم روانشناختی در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01). بر این اساس و با توجه به نتایج بدست آمده می توان با استفاده از آموزش های صحیح و مداخلات درمانی به بهبود وضعیت روانشناختی مادران کودکان مبتلا به اتیسم کمک نمود.
فایل رایگان مقايسه ميزان نگراني و ويژگي هاي شخصيتي در مادران کودکان طيف اوتيسم و عادي | WORD
داد که بین میزان نگرانی و ویژگی های شخصیتی دو گروه مادران تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01) همچنین مادران کودکان اوتیسم در مقایسه با مادران کودکان عادی، میزان نگرانی بیشتر و ویژگی های شخصیتی مثبت کمتری تجربه می کنند. از طرف دیگر، نتایج پژوهش حاکی از آن است که هر چقدر میزان نگرانی مادران اوتیسم کاهش پیدا کند، به مقدار قابل توجهی ویژگی های شخصیتی مثبت در مادران کودکان مبتلا به اوتیسم افزایش پیدا می کند.
فایل رایگان مقايسه نشاط ذهني و ابراز وجود در دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري | WORD
زمون تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در میزان نشاط ذهنی و ابراز وجود در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01). دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری در مقایسه با عادی از نشاط ذهنی و ابراز وجود کمتری برخوردار بودند. بنابر نتایج به دست آمده لازم است مداخلات ویژه ای در این زمینه ها بر روی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری صورت گیرد تا از شدت آن به میزان قابل توجهی کاست.
فایل رایگان نابهنجاري هاي حسي: چالش يا سکوي پرتاب در آموزش به کودکان داراي اختلال طيف اتيسم (مطالعه موردي و بر اساس 22 سال تجربه) | WORD
مصاحبه با والدین و گزارش کار درمان و سپس اجرای شیوه جدید بود. یافته ها: با کمک ویژگی های حسی این کودکان می توان موقعیت های مناسبی برای آموزش مفاهیم درسی به وجود آورد. نتیجه گیری: بر خلاف آنچه که تصور می شود، در صورت شناخت دقیق ویژگی های مختلف کودکان اتیسم، می توان با کمک آنها، موقعیت های خوبی برای آموزش مفاهیم کتب درسی برای آنها ایجاد کرد و نابهنجاری های موجود را تبدیل به موقعیت های طلایی برای آموزش کرد.
فایل رایگان نشانگان اوتيسم (درخودماندگي) و روش هاي کاربردي آموزشي جهت بهبود کودکان اوتيسم | WORD
امل: رژیم غذایی، تغییرات مجرای گوارشی، مسمومیت با جیوه، عدم استفاده از ویتامین ها و املاح و حساسیت به واکسن است. این کودکان رفتارهای نامطلوبی مانند حرکات کلیشه ای، پرخاشگری و رفتارهای خودآزاری از خود نشان می دهند. همچنین در فهم و استفاده از قوانین ارتباط کلامی و رفتارهای اجتماعی و هماهنگی حرکتی دچار مشکلهستند. حساسیت کم یا زیاد به محرک های حسب در کودکان مبتلا به ارزیابی کودکان، اوتیسم گزارش شده است.
فایل رایگان نقش ميانجي اشتياق تحصيلي در رابطه بين معناي زندگي و بهزيستي تحصيلي دانش آموزان | WORD
تحصیلی پیترنین و همکاران ( 2014 ) بود. ارزیابی مدل پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری صورت گرفت. نتایج نشان داد که معنای زندگی رابطه مثبت و معناداری با اشتیاق تحصیلی دارد، ولی با بهزیستی تحصیلی رابطه معناداری نداشت. همچنین اشتیاق تحصیلی نیز رابطه مثبت و معناداری با بهزیستی تحصیلی دارد و اشتیاق تحصیلی بین معنای زندگی و بهزیستی تحصیلی به صورت معنادار میانجیگری می کند (P> 0/05، GFI> 0/9، NFI> 0/9 و RMSEA<0/08).
فایل رایگان آسيب شناسي اسلامي و روان شناختي مسائل جوانان در ارتباط با آموزش مسائل جنسي (تربيت جنسي) | WORD
کاوی نشان دهند و پرسش هایی را مطرح کنند.در این مجال به این موضوع پرداخته شده است که والدین باید بدانند تربیت جنسی یکی از مقوله هایی است مانند سایر مقوله هایی که نیازمند تربیت و آموزش می باشد نیاز به آموزش دادن و تربیت دارد تربیت جنسی در کودکان به صورت ناگهانی شروع نمی شود بلکه والدین بایستی از دوران کودکی تربیت جنسی فرزند خود را آغاز کنند در مقابل سئوالات و رفتارهای فرزندانشان به بهترین نحو پاسخ دهند.
فایل رایگان آسيب شناسي کيفيت روش هاي تدريس مربيان در مراکز آموزشي مهارتي مورد: مراکز ثابت آموزشي فني و حرفه اي استان مازندران | WORD
ستندات سازمان آموزش فنی و حرفه ای 1500 نفر بود. نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای بر اساس تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان در هر مرکز آموزشی و بر اساس فرمول کوکران 300 نفر برآورد شد. این پرسشنامه محقق ساخته،20 سوالی و بر اساس نتایج مصاحبه اجرا شد. یافته های پژوهشی حاکی از آن است که مهم ترین آسیب ها فقدان تنوع در روش های تدریس، عدم برخورد عادلانه مربی با همه کارآموزان، عدم ایجاد انگیزه در بین کارآموزان هست.
فایل رایگان آسيب شناسي هوشمندسازي مدارس | WORD
آوری اطلاعات منابع کتابخانه ای، مقالات و سایت های معتبر علمی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داده است که فاصله ای قابل ملاحظه میان تلقی اسناد سیاست گذاری از مدارس هوشمند و آنچه به واقع در حال اتفاق افتادن است، وجود دارد. این شکاف به ویژه در خصوص عوامل فرآیندی چشمگیر است. بالا بودن تعداد دانش آموزان در کلاس، زیاد بودن حجم کار دبیران در هفته و کمبود وقت از جمله موانع موجود در اجرای درست این طرح است.
فایل رایگان آسيب هاي رواني دانش آموزان و راهکارهاي درمان آن | WORD
ی تحلیلی سامان یافته است، بر آن است تا به بررسی این موضوع بپردازد. نتیجه حاصل آن که؛ آسیب های روانی نظیر: کمبود محبت، حسادت، ناامیدی، تحقیر، مقایسه های نادرست، فقدان عزت نفس، ارزش گذاری های سطحی و اضطراب همواره دانش اموزان را مورد تهدید قرار داده که می توان با راهکارهایی همانند: محبت کردن، تواضع و نرمخویی مربیان، توکل، ریشه یابى مسائل و مشکلات دانش آموزان، آموزش مهارت های زندگی به درمان آن ها پرداخت.
فایل رایگان آسيب هاي رواني، اجتماعي و تحصيلي دانش آموزان ابتدايي | WORD
ی پیرسون مورد آزمون قرار گرفتند که یافته ها حاکی از آن است که:هر چه میزان ارتباط عاطفی در خانواده بیش تر باشد، از میزان اعتیاد جوانان کاسته میشود. هر چه میزان اختلاف و ناسازگاری اعضاء خانواده بیش تر باشد، میزان اعتیاد جوانان افزایش مییابد. هر چه میزان کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان توسط والدین افزایش یابد، هرچه میزان آسیبهای روحی و روانی در خانواده افزایش یابد، میزان اعتیاد جوانان نیز افزایش مییابد.
فایل رایگان آسيب هاي فضاي مجازي بر دانش آموزان و راهکار جلوگيري از آن | WORD
وء استفاده از آنها را درپی دارد. اختلالات روانی تمام طبقات جامعه را شامل می شود، و کسی در برابر بیماریهای روانی مصونیت نداشته و ندارد و این خطری است که مرتبا نسل فعلی و آینده را شدیدا تهدید می کند. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور فعال و غیر انفعالی در فضای مجازی و استفاده از برخی فرصت ها بجای برخوردهای محدود کننده و سلبی، بیشتر به بررسی فرصت ها و جلوگیری از بروز آسیب ها خواهیم پرداخت.
فایل رایگان آشنايي با سوالات مفهومي؛ فرصتي براي طراحي تکاليف مهارت محور در رياضيات دوره ابتدايي | WORD
نه ای برای طراحی تکالیف مهارت محور قرار دهد. مقاله حاضر برای تسهیل در فرایند طراحی تکالیف مهارت محور، از طریق نقش سوالات مفهومی چارچوب فکری پیشنهاد می دهد، تا معلم از طریق شناخت بدفهمی های دانش آموزان در درس ریاضی، موجب تحقق اهداف مهارتی و پایه ای در یادگیری دانش آموزان شود. روش پژوهش در این مقاله از نوع توصیفی و روایت نگاری می باشد، که با تبادل تجربیات در جمع معلمین و گروه های درس پژوهی، تهیه شده است.
فایل رایگان آموزش اثر بخش رياضي با استفاده از فاوا | WORD
نش آموز با مسائل کاربردی وحل آنها، استفاده از تکنولوژی های جدید وروش های جدید حل مساله به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات است. روش های جدید تدریس با کمک گرفتن از مواد جدید آموزشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است ریاضیات انتزاعی رابه صورت مجسم در آورده ودانش آموز کنجکاو را با کاربردهای آن آشنا سازد.محقق در این مقاله سعی نموده استنقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در تدریس ریاضی مورد بررسی قرار دهد.
فایل رایگان آموزش اهل بيت پيامبر به دانش آموزان پايه دوم ابتدايي | WORD
شی از متن nx : سال انتشار : 1398تعداد صفحات : 12چکیده مقاله:
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی در مدرسه شهید یعقوبی شهرستان زاوه اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت 7 نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد .در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان پایه دوم دبستان به طور کامل با مفاهیم کامل درس اهل بیت پیامبر آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.
فایل رایگان آموزش پژوهش محور در بستر محيط ساختن گرا | WORD
ذار آموزش پژوهش محور و مزایای این روش برای دانش آموزان و معلمان را مورد بررسی قرار می دهیم. تحقیقات ما در این مقاله نشان می دهد که با بهره گیری از این رویکرد های های نوین در آموزش تحت هدایت معلمانی متفکر می توان شرایط مناسب برای به ظهور رسیدن دانش آموزانی پژوهشگر و ساختن گرا را فراهم آورد و با استفاده از رویکرد پژوهش محوری در آموزش به یادگیری معنادار و موثر که جزء اهداف نظام تعلیم و تربیت هست، دست یافت.
فایل رایگان آموزش تفکر محور در نظام تعليم و تربيت کشور، چالش ها،راهبردها و راهکارها | WORD
مله توجه به تفکر انتقادی در برنامه درسی، شکوفایی تفکر خلاق، فرصت دادن به دانش آموزان برای ابراز عقیده، توجه به تفاوت های فردی، بکار گیری روش های تدریس فعال و استفاده از الگوهای خلاق. آنچه از نتیجه این تحقیق بر می آید مبتنی بر این است که در آموزشی که بر پایه تفکر نبوده و حافظه محور باشد یادگیری فعال نبوده و خروجی چنین نظامی افرادیست که نمی توانند در لحظات حساس و مهم زندگی تصمیمات منطقی و خلاقانه بگیرند.
فایل رایگان آموزش سطح اشکال هندسي ترکيبي با روش ايفاي نقش به دانش آموزان پايه ششم | WORD
هده گران، طرح درس اولیه تجدیدنظر و طرح درس دوم نگارش یافت و مجددا اجرا شد. مقایسه نتایج دو طرح درس اولیه و ثانویه؛ و بهبود میزان یادگیری دانش آموزان در اندازه گیری سطح اشکال ترکیبی پس از اجرای طرح درس دوم به اثربخشی روش به کار گرفته شده (ایفای نقش) در طرح درس دوم صحه گذاشت. آنچه به عنوان نتیجه حاصل شد دو چیز بود؛ یکی اثر کار گروهی و خرد جمعی و دیگری تاثیر انکارناپذیر روش تدریس فعال در یادگیری دانش آموزان.
فایل رایگان آموزش کارآفريني در دوره ابتدايي | WORD
ه می شود.علاوه بر این دستاوردهای فردی می توان گفت آموزش کارآفرینی بر جامعه نیز تاثیر می گذارد،کارآفرینی اجتماعی برای یافتن راه حل های پایدار برای مسائل اجتماعی می شود و این راه حل ها نقش مهمی در پیشرفت اجتماعی دارد.از اینرو آموزش کارآفرینی اجتماعی در دوره پیش دبستانی هم برای فردو هم برای جامعه اثرگذار خواهد بود.در این مقاله مدل های مختلف و نظریه های کارآفرینی که تاکنون ارائه شده مطرح و معرفی می شوند.
فایل رایگان آموزش کارآفريني در مدارس | WORD
ه نفس آنها و افزایش مهارت های ارتباطی و هوش اجتماعی گردد.در این مقاله سعی شده است، ضمن بیان مفهوم کارآفرینی به بیان اهداف و مراحل nx پرداخته و ضرورت آن مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق کتابخانه ای بوده و با توجه بررسی های انجام گرفته، آن چه از این تحقیق بر می آید، حاکی از آن است با آموزش صحیح کارآفرینی در مدارس، اعتماد به نفس دانش آموزان تقویت شده و مهارت های مربوط به کار و زندگی در آنها افزایش خواهد یافت.
فایل رایگان آموزش مهارتهاي اجتماعي ، زندگي و ارتباطي به دانش آموزان ابتدايي | WORD
و فشارهای ناشی از کلاس درس می کاهد و باعث افزایش اعتماد بنفس دانش آموزان می شود . ارتقای مهارتهای زندگی و مهارتهای ارتباطی و توانمندی های اجتماعی در مهار خشم و استرس و بهبود زندگی موثر است. توانمندی های اجتماعی فرد را قادر می سازد تا در رابطه با سایر انسانها و جامعه و فرهنگ و محیط خود مثبت وسازنده عمل کنند .از همین رو دراین پژوهش که ازلحاظ نوع تحلیلی- توصیفی بوده و از لحاظ روش پژوهشی-کتابخانه ای می باشد.
فایل رایگان آموزش و پرورش مصرف يا سرمايه گذاري (با نگاه به توسعه کيفي) | WORD
ه این ترتیب راه رشد و توسعه اقتصادی را برای کشورها هموار می کند. در این مطالعه سعی ما براین است که ضمن بررسی مفهوم اقتصاد آموزش و پرورش و اهمیت آن با بررسی نظریات عمده ای که در ارتباط با سرمایه ی انسانی و سرمایه گذاری در آن و به تبع آموزش و پرورش و توسعه اقتصادی مطرح است به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به توسعه کیفی آموزش، آموزش و پرورش، هزینه و مصرف است یا سرمایه گذاری و آموزش چه نقشی در توسعه کیفی دارد.
فایل رایگان آموزش و پرورش و مقابله با آسيب هاي رسانه هاي نوين (تاکيد بر قدرت نرم انقلاب اسلامي) | WORD
ابزار و وسایل، توطئه ها و دسایس دشمن می بایستی جزو اولویت های جامعه ما به ویژه نخبگان جامعه فرهنگی محسوب گردد و از طرف دیگر تمامی تلاش ها جهت رسیدن به این اهداف و مهار آنها برنامه ریزی و سازماندهی شود. در همین راستا مقاله حاضر سعی نموده است تا با شفاف سازی ترفندهای دشمنان و تبیین ترفندهای رسانه ای دشمن با تعمیق و تقویت باورهای دینی و ایجاد بصیرت سیاسی قدم کوچکی برداشته و در حد توان خود مفید فایده باشد.
فایل رایگان آموزش و يادگيري الکترونيکي | WORD
. در قسمت تاریخچه به برخی نتایج و یافته ها اشاره شده است روش تحقیق از نوع کتابخانه ای با مطالعه استاد و مدارک موجود انجام گرفته است .به تفاوت روش آموزش سنتی و مدرن و مزایا و معایب آموزش الکترونیک هم ارئه گردید در خاتمه به نتیجه آمده است .یادگیری از راه دور یا همان یادگیری الکترونیکی، مهمترین عنصر در سیستم های آموزشی و پرورشی آینده خواهد بود و توسعه این شیوه، امری حتمی و ضرورتی انکارناپذیر به نظر می رسد .
فایل رایگان آناليز گازهاي محلول در روغن ترانسفورماتورهاي قدرت (گاز کروماتوگرافي) | WORD
ی در اختیار بهره بردار قرار می دهد. در این روش با توجه به اینکه شکست الکتریکی مواد عایقی درون ترانسفورماتور منجر به آزاد سازی گاز در درون ترانسفورماتور می شود، چگونگی توزیع این گازها می تواند بیانگر نوع خطا بوده و نرخ تولید آن ها نیز بیان گر شدت خطا موجود می باشد. از مهم ترین مزیت این روش تشخیص خطا در مراحل اولیه شکل گیری آن می باشد که باعث پیش گیری به موقع از پیشرفت خطا در داخل تجهیزات الکتریکی می گردد.
فایل رایگان ابزار سنجش موانع جريان دانش در سازمان | WORD
رسی نتایج روایی صوری، محتوایی و پایایی سنجه ها، سوالاتی که میزان حد نصاب لازم را کسب نکرده بودند از مجموعه سوالات حذف و مواردی که نیاز به بازبینی داشتند بازبینی و ترمیم شدند و در نهایت پایایی 63 سوال از 78 سوال با تست آلفا- کرونباخ با مقدر بیشتر از 7/0 تصویب شد. نتیجه گیری: این پژوهش ابزار مناسبی برای سنجش موانع جریان دانش در سازمان با روایی و پایایی لازم را در حوزه های علوم انسانی و مدیریت فراهم نموده است.
فایل رایگان ابعاد تصوير آموزش هاي مهارتي از نگاه دانشجويان مهارت آموخته اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان مازندران | WORD
. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه و پرسشنامه بود؛ تجزیه و تحلیل داده ها به صورت کد گذاری در مرحله کیفی و با استفاده از روشهای آماری ( تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی)در مرحله کمی انجام گرفت. یافته های تحقیق نشان داد ابعاد 5 گانه فضا و امکانات آموزشی، کیفیت یادگیری مهارتها، ;کارکرد های اجتماعی و اقتصادی و تحرکات فرهنکی ابعاد تصورات دانشجویان از آموزشهای مهارتی بودند.مدل توسط شاخص های برازش مناسب ارزیابی شود.
فایل رایگان اثر بخشي آموزش مهارت خودآگاهي بر اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه اول و دوم | WORD
90 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. پس از اتمام برنامه آموزشی از هر 2 گروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد در بین افراد شرکت کننده در گروه های آزمایش و کنترل از لحاظ نمره اضطراب امتحان در پس آزمون افزایش پیدا کرده است. بنابراین اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه اول و دوم تاثیر دارد.
فایل رایگان اثر بخشي الگوي تدريس E5 (براساس رويکرد ساختن گرايي) بر خود تنظيمي و خلاقيت در درس رياضي دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه | WORD
زیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از فراوانی ، نمودار، جداول ، میانگین و انحراف معیار استفاده شد و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره آنکوآ ، آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره مانکوآ با استفاده ازنرم افزار 25 SPSS انجام شد.یافته های پژوهش نشان داد الگوی تدریس E5( براساس رویکرد ساختن گرایی) برخودتنظیمی وخلاقیت دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان های تهران(ورامین) تاثیر دارد.
فایل رایگان اثر بخشي بازي درماني گروهي با رويکرد شناختي رفتاري به والدين در کاهش علائم کم توجه/بيش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدايي | WORD
بی وندربیلت فرم والدین بود که دارای 45 سوال می باشد. سپس مداخله آزمایشی بازی درمانی گروهی در 8 جلسه با مدت زمان 60 دقیقه بصورت یک جلسه در هفته اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. جهت بررسی فرضیه های پژوهش از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدین در کاهش نشانه های کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر دارد.