فایل رایگان آسيب هاي رواني دانش آموزان و راهکارهاي درمان آن | WORD
شیوه توصیفی تحلیلی سامان یافته است، بر آن است تا به بررسی این موضوع بپردازد. نتیجه حاصل آن که؛ آسیب های روانی نظیر: کمبود محبت، حسادت، ناامیدی، تحقیر، مقایسه های نادرست، فقدان عزت نفس، ارزش گذاری های سطحی و اضطراب همواره دانش اموزان را مورد تهدید قرار داده که می توان با راهکارهایی همانند: محبت کردن، تواضع و نرمخویی مربیان، توکل، ریشه یابى مسائل و مشکلات دانش آموزان، آموزش مهارت های زندگی به درمان آن ها پرداخت.
فایل رایگان آسيب هاي رواني، اجتماعي و تحصيلي دانش آموزان ابتدايي | WORD
یب هم بستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفتند که یافته ها حاکی از آن است که:هر چه میزان ارتباط عاطفی در خانواده بیش تر باشد، از میزان اعتیاد جوانان کاسته میشود. هر چه میزان اختلاف و ناسازگاری اعضاء خانواده بیش تر باشد، میزان اعتیاد جوانان افزایش مییابد. هر چه میزان کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان توسط والدین افزایش یابد، هرچه میزان آسیبهای روحی و روانی در خانواده افزایش یابد، میزان اعتیاد جوانان نیز افزایش مییابد.
فایل رایگان آسيب هاي فضاي مجازي بر دانش آموزان و راهکار جلوگيري از آن | WORD
افراد و سوء استفاده از آنها را درپی دارد. اختلالات روانی تمام طبقات جامعه را شامل می شود، و کسی در برابر بیماریهای روانی مصونیت نداشته و ندارد و این خطری است که مرتبا نسل فعلی و آینده را شدیدا تهدید می کند. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور فعال و غیر انفعالی در فضای مجازی و استفاده از برخی فرصت ها بجای برخوردهای محدود کننده و سلبی، بیشتر به بررسی فرصت ها و جلوگیری از بروز آسیب ها خواهیم پرداخت.
فایل رایگان آشنايي با سوالات مفهومي؛ فرصتي براي طراحي تکاليف مهارت محور در رياضيات دوره ابتدايي | WORD
یابد و زمینه ای برای طراحی تکالیف مهارت محور قرار دهد. مقاله حاضر برای تسهیل در فرایند طراحی تکالیف مهارت محور، از طریق نقش سوالات مفهومی چارچوب فکری پیشنهاد می دهد، تا معلم از طریق شناخت بدفهمی های دانش آموزان در درس ریاضی، موجب تحقق اهداف مهارتی و پایه ای در یادگیری دانش آموزان شود. روش پژوهش در این مقاله از نوع توصیفی و روایت نگاری می باشد، که با تبادل تجربیات در جمع معلمین و گروه های درس پژوهی، تهیه شده است.
فایل رایگان آموزش اثر بخش رياضي با استفاده از فاوا | WORD
ه ساختن دانش آموز با مسائل کاربردی وحل آنها، استفاده از تکنولوژی های جدید وروش های جدید حل مساله به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات است. روش های جدید تدریس با کمک گرفتن از مواد جدید آموزشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است ریاضیات انتزاعی رابه صورت مجسم در آورده ودانش آموز کنجکاو را با کاربردهای آن آشنا سازد.محقق در این مقاله سعی نموده استنقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در تدریس ریاضی مورد بررسی قرار دهد.
فایل رایگان آموزش اهل بيت پيامبر به دانش آموزان پايه دوم ابتدايي | WORD
د ندارد
بخشی از متن nx : سال انتشار : 1398تعداد صفحات : 12چکیده مقاله:
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی در مدرسه شهید یعقوبی شهرستان زاوه اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت 7 نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد .در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان پایه دوم دبستان به طور کامل با مفاهیم کامل درس اهل بیت پیامبر آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.
فایل رایگان آموزش پژوهش محور در بستر محيط ساختن گرا | WORD
بردی اثر گذار آموزش پژوهش محور و مزایای این روش برای دانش آموزان و معلمان را مورد بررسی قرار می دهیم. تحقیقات ما در این مقاله نشان می دهد که با بهره گیری از این رویکرد های های نوین در آموزش تحت هدایت معلمانی متفکر می توان شرایط مناسب برای به ظهور رسیدن دانش آموزانی پژوهشگر و ساختن گرا را فراهم آورد و با استفاده از رویکرد پژوهش محوری در آموزش به یادگیری معنادار و موثر که جزء اهداف نظام تعلیم و تربیت هست، دست یافت.
فایل رایگان آموزش تفکر محور در نظام تعليم و تربيت کشور، چالش ها،راهبردها و راهکارها | WORD
نماید. ازجمله توجه به تفکر انتقادی در برنامه درسی، شکوفایی تفکر خلاق، فرصت دادن به دانش آموزان برای ابراز عقیده، توجه به تفاوت های فردی، بکار گیری روش های تدریس فعال و استفاده از الگوهای خلاق. آنچه از نتیجه این تحقیق بر می آید مبتنی بر این است که در آموزشی که بر پایه تفکر نبوده و حافظه محور باشد یادگیری فعال نبوده و خروجی چنین نظامی افرادیست که نمی توانند در لحظات حساس و مهم زندگی تصمیمات منطقی و خلاقانه بگیرند.
فایل رایگان آموزش سطح اشکال هندسي ترکيبي با روش ايفاي نقش به دانش آموزان پايه ششم | WORD
نمایی مشاهده گران، طرح درس اولیه تجدیدنظر و طرح درس دوم نگارش یافت و مجددا اجرا شد. مقایسه نتایج دو طرح درس اولیه و ثانویه؛ و بهبود میزان یادگیری دانش آموزان در اندازه گیری سطح اشکال ترکیبی پس از اجرای طرح درس دوم به اثربخشی روش به کار گرفته شده (ایفای نقش) در طرح درس دوم صحه گذاشت. آنچه به عنوان نتیجه حاصل شد دو چیز بود؛ یکی اثر کار گروهی و خرد جمعی و دیگری تاثیر انکارناپذیر روش تدریس فعال در یادگیری دانش آموزان.
فایل رایگان آموزش کارآفريني در دوره ابتدايي | WORD
ای نوآورانه می شود.علاوه بر این دستاوردهای فردی می توان گفت آموزش کارآفرینی بر جامعه نیز تاثیر می گذارد،کارآفرینی اجتماعی برای یافتن راه حل های پایدار برای مسائل اجتماعی می شود و این راه حل ها نقش مهمی در پیشرفت اجتماعی دارد.از اینرو آموزش کارآفرینی اجتماعی در دوره پیش دبستانی هم برای فردو هم برای جامعه اثرگذار خواهد بود.در این مقاله مدل های مختلف و نظریه های کارآفرینی که تاکنون ارائه شده مطرح و معرفی می شوند.
فایل رایگان آموزش کارآفريني در مدارس | WORD
ت اعتماد به نفس آنها و افزایش مهارت های ارتباطی و هوش اجتماعی گردد.در این مقاله سعی شده است، ضمن بیان مفهوم کارآفرینی به بیان اهداف و مراحل nx پرداخته و ضرورت آن مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق کتابخانه ای بوده و با توجه بررسی های انجام گرفته، آن چه از این تحقیق بر می آید، حاکی از آن است با آموزش صحیح کارآفرینی در مدارس، اعتماد به نفس دانش آموزان تقویت شده و مهارت های مربوط به کار و زندگی در آنها افزایش خواهد یافت.
فایل رایگان آموزش مهارتهاي اجتماعي ، زندگي و ارتباطي به دانش آموزان ابتدايي | WORD
ن از استرس و فشارهای ناشی از کلاس درس می کاهد و باعث افزایش اعتماد بنفس دانش آموزان می شود . ارتقای مهارتهای زندگی و مهارتهای ارتباطی و توانمندی های اجتماعی در مهار خشم و استرس و بهبود زندگی موثر است. توانمندی های اجتماعی فرد را قادر می سازد تا در رابطه با سایر انسانها و جامعه و فرهنگ و محیط خود مثبت وسازنده عمل کنند .از همین رو دراین پژوهش که ازلحاظ نوع تحلیلی- توصیفی بوده و از لحاظ روش پژوهشی-کتابخانه ای می باشد.
فایل رایگان آموزش و پرورش مصرف يا سرمايه گذاري (با نگاه به توسعه کيفي) | WORD
می سازد و به این ترتیب راه رشد و توسعه اقتصادی را برای کشورها هموار می کند. در این مطالعه سعی ما براین است که ضمن بررسی مفهوم اقتصاد آموزش و پرورش و اهمیت آن با بررسی نظریات عمده ای که در ارتباط با سرمایه ی انسانی و سرمایه گذاری در آن و به تبع آموزش و پرورش و توسعه اقتصادی مطرح است به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به توسعه کیفی آموزش، آموزش و پرورش، هزینه و مصرف است یا سرمایه گذاری و آموزش چه نقشی در توسعه کیفی دارد.
فایل رایگان آموزش و پرورش و مقابله با آسيب هاي رسانه هاي نوين (تاکيد بر قدرت نرم انقلاب اسلامي) | WORD
سیاست ها، ابزار و وسایل، توطئه ها و دسایس دشمن می بایستی جزو اولویت های جامعه ما به ویژه نخبگان جامعه فرهنگی محسوب گردد و از طرف دیگر تمامی تلاش ها جهت رسیدن به این اهداف و مهار آنها برنامه ریزی و سازماندهی شود. در همین راستا مقاله حاضر سعی نموده است تا با شفاف سازی ترفندهای دشمنان و تبیین ترفندهای رسانه ای دشمن با تعمیق و تقویت باورهای دینی و ایجاد بصیرت سیاسی قدم کوچکی برداشته و در حد توان خود مفید فایده باشد.
فایل رایگان آموزش و يادگيري الکترونيکي | WORD
م شده است . در قسمت تاریخچه به برخی نتایج و یافته ها اشاره شده است روش تحقیق از نوع کتابخانه ای با مطالعه استاد و مدارک موجود انجام گرفته است .به تفاوت روش آموزش سنتی و مدرن و مزایا و معایب آموزش الکترونیک هم ارئه گردید در خاتمه به نتیجه آمده است .یادگیری از راه دور یا همان یادگیری الکترونیکی، مهمترین عنصر در سیستم های آموزشی و پرورشی آینده خواهد بود و توسعه این شیوه، امری حتمی و ضرورتی انکارناپذیر به نظر می رسد .
فایل رایگان آناليز گازهاي محلول در روغن ترانسفورماتورهاي قدرت (گاز کروماتوگرافي) | WORD
بهره برداری در اختیار بهره بردار قرار می دهد. در این روش با توجه به اینکه شکست الکتریکی مواد عایقی درون ترانسفورماتور منجر به آزاد سازی گاز در درون ترانسفورماتور می شود، چگونگی توزیع این گازها می تواند بیانگر نوع خطا بوده و نرخ تولید آن ها نیز بیان گر شدت خطا موجود می باشد. از مهم ترین مزیت این روش تشخیص خطا در مراحل اولیه شکل گیری آن می باشد که باعث پیش گیری به موقع از پیشرفت خطا در داخل تجهیزات الکتریکی می گردد.
فایل رایگان ابزار سنجش موانع جريان دانش در سازمان | WORD
ا: پس از بررسی نتایج روایی صوری، محتوایی و پایایی سنجه ها، سوالاتی که میزان حد نصاب لازم را کسب نکرده بودند از مجموعه سوالات حذف و مواردی که نیاز به بازبینی داشتند بازبینی و ترمیم شدند و در نهایت پایایی 63 سوال از 78 سوال با تست آلفا- کرونباخ با مقدر بیشتر از 7/0 تصویب شد. نتیجه گیری: این پژوهش ابزار مناسبی برای سنجش موانع جریان دانش در سازمان با روایی و پایایی لازم را در حوزه های علوم انسانی و مدیریت فراهم نموده است.
فایل رایگان ابعاد تصوير آموزش هاي مهارتي از نگاه دانشجويان مهارت آموخته اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان مازندران | WORD
)بوده اند. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه و پرسشنامه بود؛ تجزیه و تحلیل داده ها به صورت کد گذاری در مرحله کیفی و با استفاده از روشهای آماری ( تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی)در مرحله کمی انجام گرفت. یافته های تحقیق نشان داد ابعاد 5 گانه فضا و امکانات آموزشی، کیفیت یادگیری مهارتها، ;کارکرد های اجتماعی و اقتصادی و تحرکات فرهنکی ابعاد تصورات دانشجویان از آموزشهای مهارتی بودند.مدل توسط شاخص های برازش مناسب ارزیابی شود.
فایل رایگان اثر بخشي آموزش مهارت خودآگاهي بر اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه اول و دوم | WORD
ش طی 6 جلسه 90 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. پس از اتمام برنامه آموزشی از هر 2 گروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد در بین افراد شرکت کننده در گروه های آزمایش و کنترل از لحاظ نمره اضطراب امتحان در پس آزمون افزایش پیدا کرده است. بنابراین اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه اول و دوم تاثیر دارد.
فایل رایگان اثر بخشي الگوي تدريس E5 (براساس رويکرد ساختن گرايي) بر خود تنظيمي و خلاقيت در درس رياضي دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه | WORD
(1988) بود.تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از فراوانی ، نمودار، جداول ، میانگین و انحراف معیار استفاده شد و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره آنکوآ ، آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره مانکوآ با استفاده ازنرم افزار 25 SPSS انجام شد.یافته های پژوهش نشان داد الگوی تدریس E5( براساس رویکرد ساختن گرایی) برخودتنظیمی وخلاقیت دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان های تهران(ورامین) تاثیر دارد.
فایل رایگان اثر بخشي بازي درماني گروهي با رويکرد شناختي رفتاري به والدين در کاهش علائم کم توجه/بيش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدايي | WORD
یاس ارزیابی وندربیلت فرم والدین بود که دارای 45 سوال می باشد. سپس مداخله آزمایشی بازی درمانی گروهی در 8 جلسه با مدت زمان 60 دقیقه بصورت یک جلسه در هفته اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. جهت بررسی فرضیه های پژوهش از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدین در کاهش نشانه های کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر دارد.
فایل رایگان اثر بخشي درمان شناختي رفتاري گروهي بر خودکارآمدي دانش آموزان متوسطه اول | WORD
ش به مدت هشت جلسه 90 دقیقه ای به صورت گروهی تحت آموزش شناختی – رفتاری گروهی قرار گرفتند، در این مدت گروه کنترل به فعالیت های معمول خود مشغول بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده شده است. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات متغیرهای خودکارآمدی در پس آزمون نسبت به پیش آزمون در گروه آزمایش افزایش یافته است. بنابراین درمان شناختی رفتاری گروهی بر خودکارآمدی دانش آموزان متوسطه اول تاثیر دارد.
فایل رایگان اثر بخشي شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي بر اعتياد به اينترنت دانش آموزان متوسطه اول و دوم | WORD
به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند گروه آزمایش طی هشت جلسه (دو جلسه در هفته) و هر جلسه دو ساعت مورد مداخله قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. بعد از اتمام دوره، هر دو گروه مجددا مورد ارزیابی (پس آزمون) قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان می دهد تفاوت مشاهده شده بین میانگین نمره اعتیاد به اینترنت شرکت کنندگان گروه آزمایش در مرحله پس آزمون نسبت به پیش آزمون معنی دار می باشد. بنابراین nx تاثیر دارد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش با رويکرد مثبت نگر بر تنظيم هيجاني و تحريف هاي شناختي مادران داراي کودک کم توان ذهني | WORD
پرسشنامه های تنظیم هیجانی و پرسشنامه تحریف های شناختی جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد و از تحلیل کوواریانس برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که سطح معناداری مربوط به آموزش با رویکرد مثبت نگر در مادران دانش آموزان کم توان ذهنی تاثیرگذار است؛ و در فرضیات دیگر نیز می توان پذیرفت که آموزش با رویکرد مثبت نگر بر تنظیم هیجانی و تحریف های شناختی مادران دانش آموزان کم توان ذهنی تاثیرگذار است.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مديريت استرس با رويکرد شناختي – رفتاري بر تاب آوري مادران داراي کودکان طيف اتيسم | WORD
– رفتاری را دریافت نموده اند و گروه کنترل مداخله خاصی را دریافت ننمودند. پس از مداخله آزمایشی از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از کوواریانس نشان داد که نمرات تاب آوری مادران دارای کودکان طیف اتیسم در پس آزمون نسبت به پیش آزمون افزایش پیدا کرده است. بنابراین آموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی – رفتاری بر تاب آوری مادران دارای کودکان طیف اتیسم تاثیر معنی داری دارد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مشارکتي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان | WORD
از آزمون رشد مهارت های اجتماعی ماتسون استفاده شد. برای تحلیل از روش های آمار توصیفی و آزمون t مستقل و همبسته استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که تدریس مشارکتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان تاثیر گذار بوده است؛ بطوری که میزان رفتارهای غیر اجتماعی و گوشه گیری دانش آموزان دریافت کننده آموزش مشارکتی بطور معناداری کاهش یافته بود. کاربرد روش یادگیری مشارکتی در رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان مفید خواهد بود.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت برقراري ارتباط موثر بر بحران هويت کودکان پيش دبستاني | WORD
باط موثر برای گروه آزمایش طی 6 جلسه 60 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که داد که آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر با توجه به میانگین متغیر بحران هویتگروه آزمایشدر پسآزمون نسبت به میانگین گروه کنترل، موجب کاهش بحران هویت گروه آزمایششده است. بنابراین آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر بر کاهش بحران هویت تاثیر دارد
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت جرات ورزي بر شيوه هاي مقابله با استرس دانش آموزان متوسطه اول | WORD
شی از هر 2 گروه ، پس آزمون به عمل آمد در پایان آموزش از هر دو گروه آزمایش و کنترل پس آزمون به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات شیوه های مقابله با استرس در گروه آموزش مهارت جرات ورزیدر مرحله پس آزمون نسبت به پیش آزمون و گروه کنترل افزایش معنی داری یافته است. بنابراین آموزش مهارت جرات ورزی برشیوه های مقابله با استرس دانش آموزان متوسطه اول تاثیر دارد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش هاي ضمن خدمت فن آوري اطلاعات و ارتباطات در تقويت مهارتهاي معلمان ابتدايي | WORD
ست.دیویس و دیویس(1997) استدلال می کنند که توانایی های حرفه ای معلمان از طریق به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات افزایش خواهد یافت. استفاده موثر دانش آموزان از فن آوری، مستلزم آن است که معلمان برای استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش دیده باشند( زمانی، 1382)پژوهش حاضر با بررسی اثربخشی آموزش های ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات (Ict) معلمان ابتدایی به اجرا درآمد. و روش پژوهش از نوع توصیفی – تحلیلی بوده است.
فایل رایگان اثربخشي بازي درماني گروهي کودک محور بر اضطراب دانش آموزان دوره دوم ابتدايي | WORD
وه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش 10 جلسه 45 دقیقه ای بازی درمانی گروهی کودک محور را دریافت نمود. یک هفته پس از اتمام جلسات، دانش آموزان مجدد پرسشنامه اضطراب را پاسخ دادند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد نمرات پس آزمون متغیر اضطراب در گروه آزمایش نسبت به پیش آزمون کاهش پیدا کرده است. بنابراین بازی درمانی گروهی کودک محور بر اضطراب دانش آموزان دوره دوم ابتدایی تاثیر دارد.