فایل رایگان بررسي تاثير مديتيشن بر يادگيري رياضي دانش آموزان پايه هفتم | WORD
در سال تحصیلی 98--1397 انجام شده است. جمع آوری اطلاعات به روش مشاهده، مصاحبه و پرسش نامه بوده و جهت بررسی و تجزیه وتحلیل داده ها از روش میانگین استفاده شده است که میانگین نمرات گروه آزمایش 52% و میانگین گروه کنترل 80% بوده که در مقایسه با گروه آزمایش 28% افزایش داشته است ازمقایسه میانگین دو کلاس می توان نتیجه گرفت انگیزه و سرعت یادگیری دانش آموزان کلاسی که مدیتیشن در آن صورت می گرفته نسبت به کلاس آزمایش افزایش داشته است.
فایل رایگان بررسي تاثير مصرف صبحانه بر يادگيري درس رياضي دانش آموزان ابتدايي شهرستان خرم آباد در سال تحصيلي 98-97 | WORD
گرفت. به طوری که قبل از دسته بندی دانش آموزان ، اولیای آن ها پرسشنامه ای را در مورد عدم یا مصرف صبحانه فرزندان خویش پر نمودند. برای تحلیل داده ها از آزمون پایانی برای دو فصل انتخاب ریاضی استفاده شد و از روش های محاسبه ی میانگین ، واریانس و ضریب تغییرات ، نمرات دانش آموزان و عملکرد آن ها در هر دو گروه تحلیل شد. نتایج نشان داد که به طور واضح بین مصرف صبحانه و یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی رابطه ی معناداری وجود دارد.
فایل رایگان بررسي تاثير هوش هيجاني بر خلاقيت دانش آموزان ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه 1 زاهدان | WORD
د؛بر اساس نتایج به دست آمده می توان نتیجه گرفت که فرضیه های فرعی پژوهش خودآگاهی بر خلاقیت دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 1 زاهدان موثر است،انگیزش بر خلاقیت دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 1 زاهدان موثراست، همدلی بر خلاقیت دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 1 زاهدان موثراست تایید می شود؛ پیشنهاد می شود در ارتباط با تاثیرگذاری هوش بر کارایی واثربخشی فعالیت های دانش آموزان مقالاتی تنظیم شود.
فایل رایگان بررسي تاثيرتشويق در افزايش يادگيري دانش آموزان | WORD
نان هستیم درحالی که وقتی دانش آموزی راتنبیه می کنیم نه تنها به هیچ یک از نیازهای خطری واساسی او پاسخ نمی دهیم بلکه تعادل حیاتی اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آیندی که همواره ازآن گریز دارد مواجه می کنیم ولو اینکه بطور موقت رفتارمطلوب آن را کنترل کرده باشیم.رسول خدا پایه رفتار با کودکان و نوجوانان را بر محبت استوارکرده وسفارش می کند که آنان را گرامی بداریم و با جایزه ای که امکان وفایش هست آنان را تشویق نمائیم.
فایل رایگان بررسي تاثيرروش هاي فعال تدريس، بر يادگيري درس شيمي در دانش آموزان پايه يازدهم | WORD
روندها در رفتار مواد و عنصرها انجام شد.در ابتدا مبحث مورد تدریس به چهار بخش تقریبا هم ارز تقسیم شد و سپس دانش آموزان به گروه های چهارنفره تقسیم شدند . هر یک از فراگیران قسمت مشخص شده از موضوع درسی را مطالعه نمود و بعد همان موضوع را به اعضای گروهش تدریس نمود. نتایج کسب شده توسط دانش آموزان، در مقایسه با موضوعات مشابه و دانش آموزان دیگر بسیار قابل توجه بود و این روش تدریس تاثیر زیادی بر یادگیری دانش آموزان داشته است.
فایل رایگان بررسي تاثيرکيفيت زندگي کاري بر استرس، فلات زدگي و فرسودگي شغلي (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد) | WORD
ت؛ بار عاملی استاندارد رابطه سازه کیفیت زندگی کاری و فلات زدگی شغلی برابر 0.15- بدست آمده است که نشان می دهد این رابطه مطلوب است. آماره t نیز 2.799 بدست آمده است؛ بار عاملی استاندارد رابطه سازه کیفیت زندگی کاری و فرسودگی شغلی برابر 0.65- بدست آمده است که نشان می دهد این رابطه مطلوب و قوی است. آماره t نیز 4.695 بدست آمده است که نشان می دهد همبستگی مشاهده شده معنادار است. بنابراین فرضیه های پژوهش در سطح اطمینان 95% تایید می شوند.
فایل رایگان بررسي تاثيرکيفيت زندگي کاري بر فلات زدگي شغلي (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد) | WORD
تا روایی پرسشنامه را مورد بررسی قرار دهند و از آلفای کرونباخ برای پایایی پژوهش استفاده شده است. در این پژوهش داده های جمع آوری شده توسط پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS و AMOS برای انجام تحلیل های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شده-اند. با توجه به نتایج، بار عاملی استاندارد رابطه سازه؛ بار عاملی استاندارد رابطه سازه کیفیت زندگی کاری و فلات زدگی شغلی برابر 0.15- بدست آمده است که نشان می دهد این رابطه مطلوب است.
فایل رایگان بررسي تجربه زيسته دانشجو معلمان در خصوص انطباق کارورزي انجام شده در دانشگاه فرهنگيان با واقعيت هاي مدرسه اي | WORD
در این پژوهش روش جمع آوری اطلاعات شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته میباشد. اعتبار و روایی از طریق اشباع نظری داده ها، تکرارپذیری داده ها، بازبینی مصاحبه ها، چک کردن کدها با جملات مصاحبه شونده ها و پرسیدن نظر شرکت کنندگان درباره یافته های پژوهش با مراجعه مجدد آنها صورت پذیرفت .دراین پژوهش بر اساس روش تحلیل مضمون از یافته ها به این نتیجه دست یافتیم که کارورزی های دانشگاه فرهنگیان با واقعیت های مدرسه ای انطباق ندارد.
فایل رایگان بررسي تجربه ي کارکنان در مورد نرم افزار شيرپوينت در مرکز آموزش ملي نفت ايران | WORD
تا برخی از مسایل و مشکلات کامپیوتری مربوط به خود را حل کنند. بیشتر افراد هیچگونه ارتباطی با راه اندازی نرم افزار نداشته اند. نزدیک به 88 درصد از پاسخ دهندگان مشکلاتی را در خصوص کار با سیستم مانند قطعی و عدم دسترسی به اطلاعات گزارش کرده اند. بسیاری از کاربران نیز از مشکلات نرم افزاری شکایت داشته اند و تقریبا همه ی آن ها با آن دست و پنجه نرم کرده اند. این مشکلات عمدتا به نحوه ارتباط با بانک های اطلاعاتی مرتبط بوده است.
فایل رایگان بررسي تطبيقي تعليم و تربيت اسلامي درآثار شهيد مطهري و دکتر علي شريعتمداري | WORD
بر عقل و تفکر و تربیت عقلانی نشان میدهند شباهت هایی در این مورد با هم دارند اما استاد مطهری هدف غایی را بر اساس انسان برتر بودن نشان میدهد که اهداف واسطه پلی برای رسیدن به اهداف والاتر هستند.درحالیکه دکتر شریعتمداری هدف تعلیم و تربیت را در تغییر رفتار فرد میبیند اشتراکات تعلیم و تربیتی میان دیدگاه های مطهری و شریعتمداری دیده میشود و تفاوت ها حاکی از متفاوت بودن عقیده درمورد اهداف نهایی تعلیم و تربیت انسان هاست
فایل رایگان بررسي تطبيقي ناخودآگاه در روانشناسي جان لاکان و کارل گوستاو يونگ | WORD
اخودآگاه در چند سال نخست زندگی فرد بر مبنای پیدایش تدریجی سه امر واقع، امر نمادین، امر خیالی، استوار است که نیاز به کشف رمز دارد. کارل گوستاو یونگ ناخودآگاه فردی و جمعی را درونی ترین و مرموز ترین بخش روان می داند. ناخودآگاه از منبع کاملا ناشناخته ای منشا می گیرد. که آن را کهن الگو می نامد، منبعی که نمی توان آن را به تجارب شخصی نسبت داد. ویژگی این محتویات مختص به ذهن یا شخص به خصوصی نیست، درنتیجه ناخودآگاه جمعی است.
فایل رایگان بررسي تعليم و تربيت کودک از ديدگاه پياژه و ابن سينا | WORD
، پژوهش حاضر به بررسی اندیشه فیلسوف بزرگ اسلام ابو علی سینا، و روانشناس سوییسی ژان پیاژه درباره تعلیم وتربیت کودک پرداخته شده است . ابتدا تعلیم و تربیت از دیدگاه پیاژه و ابن سینا بیان گردیده، سپس تفاوت و تشابهات نظریات این دو مربی و روانشناس مورد بررسی قرار گرفته است . نتیجه تحقیق نشان داد، ابن سینا هدف تعلیم وتربیت را کسب سعادت و فضایل اخلاقی در جامعه می داند و پیاژه تاکید بر رشد خلاقیت وآموزش اکتشافی کودک دارد.
فایل رایگان بررسي چالش هاي اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و ارائه ي راهکار | WORD
متمرکز و عدم پوشش مساله ی تفاوت های فرهنگی مواجه خواهد شد که برای برون رفت از آن باید به راهکارهایی چون پر رنگ کردن نقش مدارس در نظام آموزش وپرورش یااجرای سریع برنامه ی مدرسه محوری،ارائه ی برنامه های درسی مختص فرهنگ و اقوام مختلف در کنار برنامه ی درسی ملی وهمچنین تصویب برنامه ای که تمرکزدایی در مدیریت را سبب می شود پرداخت، پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی پیرامون جایگاه معلم در سندتحول بنیادین مقاله ای نوشته شود.
فایل رایگان بررسي چرايي اهميت و اجراي معماري پايداري توسط معماران در ساخت و ساز بنا | WORD
اه بیشتر انسان هستند.از اینرو در این مقاله که به روش مروری،مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای می باشد،با پرداختن به معماری پایداری و ضرورت پیاده سازی و لزوم احداث ساختمان به صورت سبز و پایدار توسط مهندسین معمار ،سعی داریم زمینه ی تحقق این باور را در اصول ساختمان سازی ایجاد نماییم.چرا که تمام اصل معماری پایدار باید در یک پروسه کامل که منجر به ساخته شدن محیط زیست سالم و عاری از هرگونه آلودگی می شود،تجسم و تحقق پیدا کند.
فایل رایگان بررسي چگونگي تاثيرعوامل فرهنگي بر اقتصاد | WORD
ت به چگونگی تاثیر فرهنگ بر اقتصاد و نقش آن در پایداری اقتصاد در نظام اجتماعی ، با استفاده ازرویکردتوسعه محور و دیدگاه بوردیو وبرخی از نظریه ها پرداخته و فرهنگ به عنوان دستاورد فکری و اخلاقی هنری انسان و صنعت حرفه ایی با فایده و ارزشی پایدار دراقتصاد جا معه بررسی شود . نتایج حاصل از این رهیا فت نشان می دهد که به کار گیری عناصر فعال ومتنوع فرهنگی می تواند درایجاد مشاغل متعدد وتوسعه پایدار تاثیر بسزایی ایفاء نماید .
فایل رایگان بررسي خودکفايي و خوداتکايي در مسائل مالي مدارس با بررسي موردي مدل هنرستاني مدلي براي عامل خودکفايي و استقلال مالي مدارس | WORD
مونه مردمی و غیرانتفاعی هر کدام راه خود را می روند و فاقد یک برنامه ریزی کلان و منسجم هستند. لذا اولین ضرورت در آموزش و پرورش، نظم بخشیدن به این نوع رفتارهاست که به نظر می رسد ایجاد هسته هایی که بتواند تحول در نظام آموزشی را با توجه به تجارب کشورهای موفق مورد ارزشیابی قرار دهد، مورد نیاز است.- آموزش و پرروش بسترساز فرهنگ همکاری-های گروهی در مدرسه و تشریک مساعی با نهادهای بازرگانی و صنعتی و نهادهای آموزشی دیگر است.
فایل رایگان بررسي رابطه بين اضطراب اجتماعي، فرسودگي تحصيلي با اعتياد به اينترنت در دانش آموزان پايه ششم شهر نوشهر | WORD
نگ، پرسشنامه اضطراب اجتماعی لایبویتز و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی بود. همچنین برای بررسی وجود همبستگی بین متغیرهای پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته ها ی پژوهش نشان داد که بین اضطراب اجتماعی، فرسودگی تحصیلی با اعتیاد به اینترنت دانش آموزان پسر ارتباط معنی داری وجود دارد. بدین معنی که با افزایش اضطراب اجتماعی، فرسودگی تحصیلی متغیر اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان نیز افزایش می یابد.
فایل رایگان بررسي رابطه بين باورهاي ديني با رضايت زناشويي و سلامت روان در والدين داراي کودکان استثنايي | WORD
تر است. والدین دارای کودکان عقب مانده ذهنی به میزان معناداری دارای علائم مرضی بیشتری هستند. با افزایش تعداد فرزندان، رضامندی زناشویی والدین دارای کودکان استثنایی نیز افزایش خواهد یافت.هرچه ترتیب تولد فرزندان استثنایی افزایش یابد احتمالا رضایتمندی زناشویی والدین کاهش خواهد یافت. اما رابطه بین باورهای دینی و سلامت روان والدین دارای کودکان استثنایی (نابینا، ناشنوا و کم توان ذهنی) از نظر معناداری تایید شده است.
فایل رایگان بررسي رابطه بين ذهن آگاهي و تاب آوري با کيفيت زندگي کاري معلمان.مطالعه موردي معلمان شهر تهران | WORD
زش و پرورش مربوطه حدود 3500 نفر گزارش شد. بر اساس جدول کرچسی و مورگان تعداد 346نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شدند و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام پذیرفت.برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح توصیفی از جداول توزیع فراوانی داده ها و ارائه نمودارهای مربوطه و در سطح استنباطی نیز از آزمون پیرسون استفاده گردیده است. نتایج نشان داده است که بین ذهن اگاهی و تاب اوری با کیفیت زندگی کاری در بین معلمان رابطه معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه بين شيوه هاي فرزند پروري با فرسودگي تحصيلي و اضطراب امتحان دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر بجنورد | WORD
اوانی و...) و آمار استنباطی از(ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشانگر آن بود که از بین سبک های سه گانه فرزند پروری سبک مقتدرانه بالاترین همبستگی با فرسودگی تحصیلی و اضطراب امتحان داشت وبه میزانی که شیوه فرزند پروری افزایش می یابد ، سطح فرسودگی تحصیلی واضطراب امتحان دانش آموزان کاهش می یابد.همچنین از طریق سبک تربیتی مقتدرانه می توان فرسودگی تحصیلی واضطراب امتحان دانش آموزان را پیش بینی نمود.
فایل رایگان بررسي رابطه بين مهارت هاي مديران با روحيه کا رآفريني هنرجويان هنرستان هاي شهرستان محمودآباد | WORD
نین برای بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف یک نمونه ای ستفاده شده است برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS ویراست 19 و Smart PLS 2 استفاده شد و سطح معنی داری 05/0 در نظر گرفته شد تحلیل داده ها بیانگر این واقعیت است که : بین راهبردهای مدیریتی و روحیه کارآفرینی رابطه مستقیم وجود دارد و همچنین نتایج بنابراین برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه کارافرینی و آشنایی با روش های مدیریتی پیشنهاد می گردد.
فایل رایگان بررسي رابطه بين هوش هيجاني و هوش معنوي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر مقطع ابتدائي شهر گرگان در سال تحصيلي 95-94 | WORD
معنوی عبدالله زاده و همکاران (1378)، پرسشنامه هوش هیجانی شوت(1998) استفاده گردید. برای تحلیل داده ها، روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغییره بکار رفت. تحلیل داده ها نشان داد که هوش هیجانی و هوش معنوی رابطه معنادار و جود دارد. همچنین میان هوش هیجانی و هوش معنوی با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.نتایج این تحقیق نشان داد که افزیش هوش هیجانی و هوش معنوی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر را افزایش داد.
فایل رایگان بررسي رابطه تربيت هنري و خلاقيت در دانش آموزان دوره دوم ابتدايي شهر ساري | WORD
ابتکار و انعطاف پذیری در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان پسر و دختر دوره دوم ابتدایی ارتباط معناداری وجود دارد. بین تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی نیز ارتباط معناداری وجود دارد. نهایتا نتایج نشان داد که بین تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر ساری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه تنظيم شناختي هيجان و تاب آوري با اعتياد به اينترنت در دانش آموزان | WORD
د 229 پرسشنامه به عنوان نمونه موردتحلیل قرارگرفت. یافته ها نشان می دهد اعتیاد به اینترنت با تنظیم شناختی هیجان رابطه معنادار دارد(با ضریب تعیین 32/0) و بین اعتیاد به اینترنت و تاب آوری رابطه معنادار وجود دارد(با ضریب تعیین 3/0) همچنین بین تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری رابطه معنادار وجود دارد(با ضریب تعیین 22/0).بر این اساس نتیجه گرفته شده که بین تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری با اعتیاد به اینترنت رابطه معنی دار وجود دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه توانمندي روان شناختي با استرس شغلي معلمان مدارس ابتدايي | WORD
فی ساده، جهت اجرای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش، پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و میشرا و همکاران ،( 2000) و پرسشنامه استرس شغلی فیلیپ ال رایس (1992) بودند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره و از طریق نرم افزار Spss تحلیل شد.یافته های به دست آمده نشان داد که بین دو متغیر توانمندی روان شناختی با استرس شغلی رابطه معکوس و معنادار وجود دارد .
فایل رایگان بررسي رابطه خودکارآمدي و خلاقيت در دانش آموزان دوره ي اول متوسطه شهرستان چالوس | WORD
آموز دوره اول متوسطه انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های خودکارآمدی شرر و پرسشنامه محقق ساخته خلاقیت دانش آموزان متوسطه استفاده شده است که توسط دانش آموزانی که در پژوهش شرکت داشتند، تکمیل گردیده است. نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان داد: بین خودکارآمدی و خلاقیت دانش آموزان دوره ی اول متوسطه شهرستان چالوس رابطه وجود دارد. همچنین میزان خودکارآمدی و خلاقیت در بین دانش آموزان دختر و پسر متفاوت است.
فایل رایگان بررسي رابطه سبک زندگي خانوادگي و قانون گرايي | WORD
همبستگی از آزمون همبستگی پیرسون و سپس جهت سنجش تاثیر از آنالیز واریانس استفاده شد. یافته های حاصل از آزمون نشان می دهد که بین متغیرهای سبک زندگی (عقاید و علایق خانوادگی، رفتار مصرفی، مصرف فرهنگی، فعالیت های فرهنگی خانوادگی) و قانون گرایی نوجوانان و جوانان را بطه معنی داری وجود دارد. نتیجه اینکه آثار و تبعات آموزه های برآمده از سبک زندگی خانوادگی به نحو بسیار موثری در گرایش نوجوانان و جوانان به قانون گرایی دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه سبک هاي فرزند پروري با جرات ورزي دانش آموزان | WORD
ی فرزند پروری بامریند (1991) و پرسشنامه جرات ورزی گمبریل و ریچی (1975) بودند. جهت تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری 18SPSS و از آزمونهای همبستگی پیرسون و t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سبک آزاد گذاری مطلق و جرات ورزی رابطه ی مستقیم معنی داری وجود دارد (16/0r=)، همچنین بین سبک اقتدار منطقی و جرات ورزی رابطه معنی دار و مستقیم وجود دارد (30/0r=). ولی بین سبک استبدادی و جرات ورزی رابطه معکوس وجود دارد (40/0-r=).
فایل رایگان بررسي رابطه سلامت جسماني - رواني و ابعاد هويت دانش آموزان در دوره ي ابتدايي | WORD
ای محقق ساخته سلامت جسمانی-روانی و پرسشنامه محقق ساخته ابعاد هویت دانش آموزان ابتدایی استفاده شده است که توسط معلمان دانش آموزانی که در پژوهش شرکت داشتند، تکمیل گردیده است. نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان داد: بین سلامت جسمانی - روانی و ابعاد هویت دانش آموزان در دوره ی ابتدایی شهرستان چالوس رابطه وجود دارد. همچنین میزان جسمانی - روانی و ابعاد هویت کودکان دوره ی ابتدایی در بین دانش آموزان دختر و پسر متفاوت است.
فایل رایگان بررسي رابطه فرآيندهاي مديريت دانش بر خلاقيت مديران مدارس متوسطه استان مازندران | WORD
شد که توسط مدیران پاسخ داده شد. روایی محتوایی پرسشنامه از نظر متخصصان مورد تایید قرار گرفت و ضریب پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای هر کدام از پرسشنامه ها به ترتیب84/0 و 72/0 محاسبه شد. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین برداشت دانش، پالایش دانش، سازماندهی دانش، کاربرد دانش، اشاعه دانش و خلاقیت همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد.