بخشی از متن فایل رایگان پروژه خودروی هیبریدی و موتور الکتریکی هیبریدی در خودروی چرخ خودرو :
دانلود فایل رایگان پروژه خودروی هیبریدی و موتور الکتریکی هیبریدی در خودروی چرخ خودرو
مقدمه .................................................................................................................................................................................................7
تاریخچه ............................................................................................................................................................................................. 8
خودروی هیبریدی چیست ؟ .................................................................................................................................................................9
فصل اول ...........................................................................................................................................................................................11
مقایسه خودروهای هیبریدی با خودروهای دارای موتور احتراق داخلی ............................................................................................11
1- بررسى علت كاهش مصرف سوخت خودروهاى هیبرید در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی ..............................................11
2- تشریح سیستم هیبرید نمونه .......................................................................................................................................................11
3- انرژی مصرف شده در خودرو هیبریدی ......................................................................................................................................14
4- میزان انرژی متوسط مصرف شده در خودرو درونسوز معادل .....................................................................................................15
فصل دوم ...........................................................................................................................................................................................18
موتورهای الکتریکی ...........................................................................................................................................................................18
1- موتورهای جریان مستقیم(DC) ................................................................................................................................................20
2- موتورهای سنکرون آهنربای دائم(DMSM) ..........................................................................................................................20
3- موتورهای DC بدون جاروبک آهنربای دائم(BDCM) ..........................................................................................................21
4- موتورهای رلوکتانسی سوئیچ شونده(SRM) ............................................................................................................................22
5- موتورهای القائی(I M) .............................................................................................................................................................22
6- مقایسه چند نوع موتورهای الکتریکی مورد استفاده در خودروهای برقی و هیبریدی ..............................................................23
7- استراتژیهای بكار گیری تعداد موتور و كنترلر الكتریكی در خودروهای برقی وهیبرید ...........................................................24
8- سیستم محركه با یك موتور .....................................................................................................................................................24
9- سیستم محركه با دو موتور و دو كنترلر(موتورهای داخلی چرخ ) .............................................................................................26
10- سوئیچ های نیمه هادی مورد استفاده در خودروهای برقی وهیبرید ........................................................................................26
فصل سوم ...........................................................................................................................................................................................29
موتورهای احتراق داخلی ....................................................................................................................................................................29
1- كاربرد موتورهای احتراق داخلی در وسایل نقلیه هیبرید ...........................................................................................................29
2- نكات مهم در طراحی موتورهای احتراق داخلی برای سیستم هیبرید ........................................................................................30
3- استفاده از موتور CNG برای اتوبوس شهری ...........................................................................................................................32
4-استفاده از موتور دیزل TDI برای یک خودروی هیبریدی ..........................................................................................................34
5-موتور STYECH ........................................................................................................................................................................37
6-مزیت موتورSTYECH برای کاربرد در اتوموبیل ......................................................................................................................40
فصل چهارم .....................................................................................................................................................................................42
ترکیب بندی اجزا خودروهای هیبریدی ...........................................................................................................................................42
1- خودروهای برقی هیبریدی .......................................................................................................................................................42
2- معایب خودروهای هیبرید نسبت به خودروهای برقی .............................................................................................................43
3- خودروهای هیبریدی سری ......................................................................................................................................................44
4- سیستم هیبرید سری ایده آل ..................................................................................................................................................46
5- سیستم هیبرید سری جبران ساز توان مصرفی .......................................................................................................................47
6- سیستم هیبرید سری جبران ساز شارژ باتری ...........................................................................................................................47
7- ویژگی های مختلف هیبرید سری ...........................................................................................................................................48
8- خودرو هیبرید موازی ................................................................................................................................................................48
9- سیستم هیبرید موازی ایده آل ...................................................................................................................................................50
10-سیستم موازی احتراقی اصلی _ الکتریکی کمکی ..................................................................................................................50
11-سیستم موازی احتراقی کمکی _ الکتریکی اصلی .........................................................................................................51
12- سیستم موازی مجزا .......................................................................................................................................................57
فصل پنجم .....................................................................................................................................................................................63
مروری بر عملکرد سیستم های خودروهای هیبریدی و بررسی عملکرد سیستمهای هیبرید تویوتا .............................................63
1- سیستم های هیبرید سری ...................................................................................................................................................63
2- سیستم های هیبرید موازی .................................................................................................................................................65
3- مقایسه بین سیستم های هیبرید سری و موازی .................................................................................................................66
4- سیستم ها هیبرید سری و موازی .........................................................................................................................................66
5- عملکرد موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی در هر سیستم ............................................................................................67
6- ویژگی های هیبرید ..............................................................................................................................................................68
7- سیستم THS II چکونه کار می کند ؟ ...............................................................................................................................70
8- عملکرد سیستم THS II.....................................................................................................................................................70
9- سیستم های ولتاژ بالا – موتور الکتریکی و ژنراتور ............................................................................................................74
10- مدار قدرت ولتاژ بالا ............................................................................................................................................................74
11- موتور الکتریکی ....................................................................................................................................................................75
12- ژنراتور ...................................................................................................................................................................................76
13- واحد کنترل قدرت ................................................................................................................................................................76
14- باتری هیبریدی ....................................................................................................................................................................78
15- مبدل اینورتر و کانورتر ..........................................................................................................................................................80
16- سیستم ترمز احیا کننده ........................................................................................................................................................80
17- سیستم انتقال قدرت هیبرید .................................................................................................................................................81
18- عملکرد جعبه تقسیم قدرت (power split device) ..................................................................................................82
19- حالت عملکردی موتور احتراقی ، موتور الکتریکی و ژنراتور درpower split device ...............................................83
20- موتور احتراق داخلی (ICE) ..................................................................................................................................................86
موتورهای الکتریکی هیبریدی در توپی چرخ های خودرو ...........................................................................................................88
1- متن زبان لاتین طراحی موتورهائی که بدون ذغال توپی در چرخ قرار میگیرند ....................................................................88
2- طراحی موتورهائی که بدون ذغال توپی در چرخ قرار میگیرند – In Hub Brhless Motors ...................................98
منابع ....................................................................................................................................................................................106
مقدمه
محدودیت ذخایر نفتی دنیا و نقش بارز خودروهای با سوخت فسیلی به عنوان یکی از منابع بزرگ الودگی در شهرهای بزرگ از دلایل مهم برای استفاده بهینه از این سوخت ها می باشد . طراحی خودروها از آغاز بر پیشینه در دسترس بودن، ارزا ن بودن و فراوانی سوختهای فسیلی شکل گرفت. به همین دلیل، در طی صد سال اخیرکمتر تلاشی برای کم کردن آلایند ه ها و یا استفاده از منابع دیگرانرژی صورت گرفته است و بیشتر تلاش خودرو سازان صرف بهبود راندمان، راحتی و کارایی محصولاتشان می شده ، اما حجم بالای آلاینده ها در شهرهای پرازدحام از یک سوی و پی بردن به نزدیکی اتمام ذخایر سوختهای فسیلی از سوی دیگر باعث شده تا توجه جامعه علمی و به تبع آن خودروسازان به استفاده از منابع دیگر انرژی جلب شود . یکی از روش هایی که برای مقابله با موارد فوق پیشنهاد شده است ، استفاده از خودروهای الکتریکی می باشد . اما اگرچه این خودروها ایجادآلودگی نمی کنند، اما خود دارای مشکلات و محدودیت هایی از جمله برد و حداکثر سرعت محدود هستند که باعث می شود تا این ماشینها از لحاظ مشخصات و کارکرد کاملا غیر قابل مقایسه با خودروهای احتراقی باشند . جهت رفع محدودیت های ناشی ازاستفاده خودروهای الکتریکی و احتراقی، استفاده از خودروهای با منابع انرژی هیبرید (الکتریکی و فسیلی) به عنوان یک گزینه مناسب در دنیامطرح شده است.
جهت دریافت فایل کامل لطفا آن را خریداری نمایید