فایل رایگان بررسي نقش شيوه هاي سواد ديجيتالي معلمان برکار آفريني دانش آموزان دوره ي دوم ابتدايي شهرکرد | WORD
ی هستند که 165 نفر به شیوه ی تصادفی طبقه بندی شده به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند،براساس تجزیه وتحلیل اطلاعات به دست آمده می توان گفت که نهادینه سازی شیوه ی علمی،شیوه ی انتقادی ،نهادینه سازی شیوه ی معنایی سواد دیجیتالی معلمان برکار آفرینی دانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی شهرکرد موثر است،تایید می شود پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی در ارتباط با نقش خلاقیت در کارآفرینی مقاله ای نوشته شود.
فایل رایگان بررسي نقش فناوري اطلاعات در آموزش و پرورش | WORD
ل در ماهیت نهادهای اجتماعی بشری قرار دارد، سیستم های آموزشی نیز در آینده نزدیک دستخوش تغییر و تحولات و یا حتی چالش های احتمالی خواهند شد. اما مسئله اساسی این است که چه استراتژی هایی را بایستی اتخاذ کرد که نظام های تربیتی و آموزشی در قرن بیست و یکم سنتی نباشد بلکه همگام با رشد و پیشرفت بشری به بازسازی و بازآفرینی خود بپردازد تا بتواند در رقابت های جهانی مبارزه کند و عامل تحول و توسعه باشد.
فایل رایگان بررسي نقش مدارس کشور در مديريت بهينه مصرف انرژي با تکيه بر انرژيهاي تجديدپذير | WORD
گزینی انرژی های تجدیدپذیر بجای سوختهای فسیلی از هزینه های مدارس و پیرو آن از هزینه های آموزش و پرورش بکاهیم. لذا در این مقاله که بصورت توصیفی-تحلیلی که براساس منابع کتابخانه ای می باشد،به بررسی مفهوم مدیریت انرژی و اهمیت ضرورت اجرای آن در مدارس آموزش و پرورش کشور در راستای حفظ محیط زیست و چالشهای بهینه-سازی آن پرداخته و ارائه راهبردهای منطقی در جهت مدیریت انرژی در مدارس پیشنهاد می گردد.
فایل رایگان بررسي و ارزيابي امنيت و راهکارهاي موجود درمحاسبات ابري | WORD
اشیا، که شامل دستگاههای حافظه ، نرم افزار و غیره می باشد است. احراز هویت الکترونیکی فرآیندی از ایجاد اطمینان از هویت کاربر است که به صورت الکترونیکی برای سیستم اطلاعاتی ارائه شده است. عدم احراز هویت می تواند باعث دسترسی های غیر مجاز به حساب کاربران در محیط ابری شود که منجر به نقض حریم خصوصی می شود. در این مقاله به بررسی امنیت در رایانش ابری پرداخته و راهکارهای موجود در آنها بررسی می شود.
فایل رایگان بررسي و تحليل داده کاوي آموزشي از ابتداي شکل گيري و مرور آخرين تحولات | WORD
معدنی غنی از اطلاعات آموزشی را فراهم آورده اند. مشکلات ناشی از استخراج داده های مفید و مورد نیاز از این منبع عظیم داده ها منجر به ورود علم داده کاوی به منابع آموزشی و در نتیجه ایجاد شاخه ای جدید به نام داده کاوی آموزشی (EDM) گردید. در این گزارش چکیده ای از روند پیشرفت این شاخه از سال های ابتدایی شکل گیری تا آخرین تحولات انجام گرفته مورد مرور و بررسی قرار گرفته و چشم انداز آتی آن ارائه می گردد.
فایل رایگان بررسي و معرفي نسل چهارم آموزش در فضاي سايبر | WORD
در جامعه جهانی اجرا شده و در مرحله ورود به نسل چهارم آموزش و پرورش هستیم. در این مقاله به بررسی و معرفی اجمالی نسل های گوناگون آموزش خواهد پرداخت و روش های نسل چهارم آموزش را توضیح خواهد داد و انتظار می رود که بتوانیم با بدست آوردن اطلاعات دقیق درباره این نوع از آموزش ما نیز وارد این مرحله شده و گام جدیدی را در آموزش و پرورش دانش آموزان ، دانشجویان و بطور کل یادگیرنده های این کشور برداریم.
فایل رایگان بررسي وتحليل مفهوم معناي زندگي در حديقه الحقيقه سنايي | WORD
های آن که شامل (حیات، مرگ، عشق، درد و رنج، رابطه اجتماعی و ...) می باشد پرداخته شده است و در پایان تفکر و اندیشه سنایی را در مورد زندگی با توجه به ایماژهای زندگی در حدیقه الحقیقه او بررسی می کند.روش گردآوری اطلاعات در این مقاله به صورت کتابخانه ای بوده و نتایج به دست آمده نشان می دهد که اگر انسان از بند طبیعت ماده رها شود، آنگاه به مرتبه اعتدال می رسد و آن زندگی برایش ارزشمند و ستودنی می شود.
فایل رایگان بررسي وضعيت سواد اطلاعاتي هنر آموزان هنرستان هاي کار و دانش شهرستان ساري | WORD
یستند. 3. هنرآموزان ارزیابی منتقدانه اطلاعات ومآخذ آن وتلفیق آن با مبنای دانشی و نظام ارزشی توسط را ندارند.4. هنرآموزان توانایی استفاده موثر از اطلاعات برای انجام یک مقصود خاص به صورت انفرادی یا به عنوان عضوی از یک گروه را ندارند. 5.هنرآموزان توانایی درک مسایل اقتصادی، قانونی، اجتماعی مربوط به استفاده از اطلاعات، و با رعایت اصول اخلاقی و قانونی دسترسی به اطلاعات و استفاده از آن را دارند.
فایل رایگان بررسي يادگيري سازماني با بهره وري در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامي استان مازندران | WORD
صوص نظام آموزشی( سازمان های ) آموزشی است . بنابراین با توجه به یافته های پژوهش نیاز است که دانشگاه فرهنگیان به استناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اساسنامه این دانشگاه در زمینه فرآیند ارزشیابی از آموخته های دانشجو معلمان، استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری و تعامل مستمر دانشجو معلمان و اساتید این دانشگاه با سایر مراکز علمی و پژوهشی اقدامات عملی چشمگیری از خود نشان دهد.
فایل رایگان بررسي يک چارچوب پيشنهادي بين ابعاد رضايت درک شده دانشجويان و تمايلات رفتاري در پذيرش يادگيري الکترونيکي چندرسانه اي تعاملي | WORD
شگاه خواجه نصیر بوده اند که تمامی آن ها به ابزار موردنیاز برای یادگیری الکترونیکی دسترسی داشته اند. به طورکلی، این یافته ها با ارائه بینش به محققان، ابزار دقیقی برای سنجش میزان پذیرش خدمات چندرسانه ای تعاملی و خدمات یادگیری الکترونیکی توسط کاربر خلاق فراهم می کنند و می توانند تحقیقات در مورد خدمات چندرسانه ای تعاملی و یادگیری الکترونیکی را با استفاده از رسانه های ارتباطی به پیش ببرند.
فایل رایگان برسي تاثير فناوري واقعيت افزوده و نقش آن در آموزش رياضيات | WORD
ش ریاضی ارائه می دهد. با این تکنولوژی دانش آموزان قادر خواهند بود اشکال هندسی را به صورت سه بعدی مشاهده کنند و ساختار هندسی آنهارا بهتر درک کنند. از گوشی های هوشمند و تبلت ها می توان، با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، برای دیدن اشکال هندسی سه بعدی، استفاده نمود. در این مقاله، روش های کاربرد سیستم های ساده فن آوری واقعیت افزوده برای بهینه سازی قابلیت های آموزش ریاضیات، توضیح داده شده است.
فایل رایگان بسترجديد آموزشي HEM براي يادگيري رياضي | WORD
می رود که این امر با یک بستر رسانه ای همراه باشد که در آن صورت الگوهای موجود با تاثیر دیجیتالی شدن ، بر تعاملات دانش آموز و معلم تاثیر می گذارد. مقاله حاضر مستخرج طرح پژوهشی نوین آموزش ریاضی HEM از رونیکا سانز و همکارانش(2019) است که به تولید یک نرم افزارالکترونیکی در آموزش و یادگیری ریاضیات می پردازد. در مقاله حاضر، قابلیت های این آموزش براساس فاکتورهای تعریف شده در طرح به نگارش در آمده است.
فایل رایگان بکارگيري مديريت ناب براي عملکرد بهتر پروژه هاي ساختماني در کشور | WORD
مانی با استفاده از یک نمونه جامعه آماری کلیه مهندسین پیمانکار ، مشاور و کارفرمایان ساختمان سازی تهیه و ارائه گردد. روش تحقیق با تکیه بر مطالعات کتابخانه ای و به تبع آن گردآوری و طبقه بندی مطالب به شیوه ای استدلالی بر لزوم مدیریت ناب و توسعه استفاده از آن در پروژه های ساختمانی می باشد. نتایج این پژوهش زمینه را برای به کارگیری تکنیک های ناب به عنوان یک ابزار بهبود دهنده کارایی فراهم می کند.
فایل رایگان بهبود پرخاشگري مريم، دانش اموز پايه پنجم دبستان مکتب الزهرا شهرستان برخوار استان اصفهان | WORD
وم تربیت دانش آموزان و بهبود بخشیدن مشکلات وآن ها است.تحقیق حاضر ازطریق اقدام پژوهی در یکی از مدارس شهرستان برخوار استان اصفهان به منظور بهبود پرخاشگری دانش اموزی اجرا شده است.ابتدا مشاهداتی از رفتارهای دانش آموز صورت گرفت سپس راه حل هایی به کمک یکی از همکاران طراحی و اجرا شد.با گذشت زمان رفتارهای این دانش آموز نه تنها بهبود یافت بلکه این دانش اموز به یکی دانش آموزان حرف گوش کن تبدیل شد.
فایل رایگان بهبود روش تدريس زمين پوياماده درسي: علوم پايه ششم ابتدايي | WORD
ند و اجرای فعالیتها و آزمونهای طراحی شده به تدریس پرداختند .نتایج بررسیهای به عمل آمده من جمله آزمونهای عملکردی و ارزشیابی های کلاسی نشان دادند که دانش آموزان بخوبی مبحث زمین پویا را یاد گرفتند. نتایج به دست آمده از درس پژوهی به صورت بروشور تنظیم ونیز در کارگاه آموزشی منطقه ای ارائه گردید. نتایج این درس پژوهی می تواند در بهبود فرایند یاددهی – یادگیری دانش اموزان این مرز و بوم به کار رود.
فایل رایگان بهبود روند يادگيري تدريس دقيقه در ساعت | WORD
اشد و همچنین تفاوت در نوع تدریس با عملکرد و نوع بیان سازماندهی می شود لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بود که برخی از دانش آموزان پس از آموزش دقیقه توسط آموزگار باز هم به جای خواندن اعداد دقیقه اعداد ساعت را بیان می کنند. حال ما چگونه می توانیم در تدریس به صورت موثر عمل کرده و اهمیت این درس را به صورتی شایسته به دانش آموزان القاء کنیم در این پژوهش به بررسی این موضوع پرداخته شده است.
فایل رایگان بهينه سازي آموزش رياضي با استفاده از فناوري اطلاعات | WORD
ی باز و محوری استفاده شده است. ایجاد علاقه در دانش آموزان، تغییر نقش معلم و دانش آموز، ایجاد موقعیت های جدید یادگیری و ارتقا مهارت استفاده از رایانه در معلم و دانش آموز از فرصت های استفاده از فناوری در آموزش ریاضی می باشد. همچنین کمبود منابع سخت افزاری و نرم افزاری، ایجاد مشکلات جسمی برای دانش آموزان و کمبود نیروی انسانی متخصص از تهدید های مهم استفاده از فناوری در کلاس درس ریاضی می باشد.
فایل رایگان بهينه سازي انرژي براي به حداکثر رساندن طول عمر جمع آوري داده ها در شبکه هاي حسگر بي سيم | WORD
رختان جمع آوری داده ها که برای دوره های زمانی مختلف کار می کنند را برای به حداکثر رساندن طول عمر شبکه هنگامی که تعداد ثابت داده ها در یک بسته جمع شوند، به حداکثر می رسانیم. علاوه بر این ، ما یک طرح را پیشنهاد می کنیم تا در طول گره ها ، در درختان جمع آوری داده ها تعادل برقرار کنیم به گونه ای که طول عمر شبکه به حداکثر برسد. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که طرح پیشنهادی عملکرد خوبی را ارائه می دهد.
فایل رایگان بهينه سازي حل مسئله جدول بندي زمان کلاس درس توسط الگوريتم ژنتيک و جستجوي اکتشافي : مطالعه موردي دانشگاه فني و حرفه اي | WORD
طریق پرسشنامه ها است. در این مقاله، ما برنامه ای از الگوریتم ژنتیکی را ارائه می دهیم که به حل مسائل و مشکلات برنامه ریزی اشاره دارد و نشان می دهیم که جدول بندی زمان کلاس درس ها توسط این سیستم در هر بار اجرا بهتر و بهینه می شود. راه حل الگوریتمی لازم که شامل بهترین عملگرهای الگوریتم ژنتیکی می باشد همراه با جستجوی اکتشافی در مورد عملکرد بهینه ی اجرای سیستمی برنامه زمان بندی شرح داده شده است.
فایل رایگان بيانيه شيکاگو، به سوي بهبود نظريه برنامه درسي | WORD
جزا هستند، مقدم بر تصمیم گیری پیرامون فعالیت ها یا ابزارها می باشد. پیشنهاد تایلر به منظور مشخص نمودن اهداف این است که باید جامعه، دانش معاصر و یادگیرندگان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و نتایج آن نیز با عبور از صافی یافته های روانشناسی و اصول فلسفی، منتج به تهیه یک لیست هماهنگ و قابل مدیریت گردند. تایلر امیدوار بود که کنفرانس شیکاگو، صورتبندی یک نظریه برای برنامه ریزی درسی را آغاز کند.
فایل رایگان پدافند غير عامل و نحوه طراحي فضاهاي آموزشي | WORD
ی معیارهایی پرداخته که ضمن جوابگویی نیازهای کاربری آموزشی و توجه به فضاهای باز در این کاربری، پاسخ گوی تمهیدات و ملاحظات مورد نیاز در کاهش خسارات و افزایش ایمنی کاربران در زمان بروز حوادث باشد. با توجه به نظری بودن موضوع پژوهش، روش تحقیق به صورت اسنادی و بررسی متون بوده و عمده ترین منابع مورد استفاده کتاب ها و مجلات تخصصی، طرحهای پژوهشی مرتبط و استفاده از شبکه جهانی اطلاعرسانی می باشد.
فایل رایگان پژواک اخلاق در تصوير معلم آرماني؛ براساس نظريه فضيلت گراي زاگزبسکي (مبني بر اقدام پژوهي دوره کارورزي) | WORD
طی بررسی با تکیه بر نظریه فضیلت گرا، نتایج حاصل شده بدین قرار است؛ معلمان مدرسه به عنوان الگوی عمل{برای دانش آموزان و دانشجو معلمان به صورت توامان} باید در تقریب خود به تصویر معلم آرمانی ازنظر اخلاقی پیوسته در تلاش باشند و انتقال این تصویر و تجربه را در تعالی اخلاق فضیلت برای دانشجو معلمان فراهم سازند. زیرا معلم زمانی ادامه دهنده ی راه انبیاست که با عمل-کرد خود اعجاز را به کلاس تقدیم کند.
فایل رایگان پيش بيني اثربخشي مدارس بر اساس سبک رهبري معنوي مديران مدارس ابتدايي شهرستان بهشهر | WORD
(1992) و رهبری معنوی فرای(2003) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها برای آزمون فرضیات از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین سبک رهبری معنوی با اثربخشی مدارس رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و مولفه بازخورد عملکرد بالاترین تاثیر رگرسیونی را در پیش بینی اثربخشی مدارس دارد. بنابراین سبک رهبری معنوی مدیران نقش موثری در پیش بینی اثربخشی مدارس دارد.
فایل رایگان پيش بيني اعتياد به اينترنت بر اساس ويژگيهاي شخصيتي و احساس تنهايي | WORD
ت رابطه مثبت معناداری وجود دارد.همچنین بین ویژگیهای شخصیتی (برونگرایی، گشودگی، مقبولیت، وظیفه شناسی) پسران و دختران تفاوت معناداری وجود دارد، اما بین احساس تنهایی در بین دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد و میانگین اعتیاد به اینترنت پسران 2/79 و میانگین اعتیاد به اینترنت دختران 1/58 می باشدکه نتایج نشان می دهد که بین اعتیاد به اینترنت پسران و دختران تفاوت معنا داری وجود دارد .
فایل رایگان پيش بيني سرزندگي تحصيلي دانش آموزان بر اساس خودتنظيمي تحصيلي و مهارت اجتماعي | WORD
هش نشان داد که بعد رفتار مثبت به صورت مثبت و معناداری قادر به پیش بینی سرزندگی تحصیلی می باشد. همچنین خودتنظیمی مثبت به صورت مثبت و معناداری قادر به پیش بینی سرزندگی تحصیلی می باشد.نتیجه گیری: پیشنهاد می شود که دانش آموزان به طور دوره ای پیشرفت خود را ارزشیابی کنند با بکارگیری برجسته های بهبود عملکرد نظری بازبینی، خودکارآمدی افزایش می یابد، خود تنظیمی حفظ می شود و مهارت ها ارتقا می یابد.
فایل رایگان پيش بيني عملکرد تحصيلي دانش آموزان بر اساس جو مدرسه و خودناتوان سازي تحصيلي | WORD
مبستگی پیرسون و روش رگرسیون همزمان گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بعد استقلال، بعد حمایت و خودناتوان سازی به صورت مثبت و معناداری قادر به پیش بینی عملکرد تحصیلی می باشد.نتیجه گیری: با توجه به نقش جو مدرسه بر تحصیل دانش آموزان ضروری است مدارس علاوه بر توجه به تفاوت های فردی، به نوع بافت و محیطی که دانش آموزان و خودشان در آن قرار دارند نیز توجه کنند.
فایل رایگان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره اول دبيرستان و ميزان استفاده آنان از فضاي مجازي و برنامه هاي تلويزيوني | WORD
ند. بین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آمزان دختر کلاسهای هشتم و نهم با میزان حضور در فضای مجازی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد [ 0.15 - r= ، 0.04 p= ]. همچنین بر اساس یافته های تحقیق بین، میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و میزان تماشای تلویزیون رابطه معنی داری وجود ندارد [ 0.00 - r= ، 0.96 p= ]. پیشنهاد می شود میزان حضور دانش آموزان دختر در فضای مجازی کنترل شده تا پیشرفت تحصیلی دانش آوزان دختر بیشتر گردد.
فایل رایگان تا ثير روش هاي نوين تدريس(پرسش و پاسخ ، اعضاي تيم و حل مسئله) بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه دهم دبيرستان دخترانه معراج چالوس سال97-98 | WORD
سی تاثیر به کارگیری رو شهای مختلف تدریس (سنتی، پرسش و پاسخ ، اعضای تیم و حل مسئله) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم تجربی مدرسه معراج انجام شد.این پژوهش به روش نیمه تجربی و از طریق تهییه پرسشنامه محقق ساخته انجام شد. و داده های حاصل پس از جمع آوری و تشکیل نمودار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. و دریافتیم که انتخاب روش تدریس و نحوه ارائه معلم بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت کنترل استرس بر قلدري و تکانشي بودن دانش آموزان پسر متوسطه اول شهرستان محمودآباد | WORD
رح پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده می شود. بر این اساس تعداد 60 نفر از دانش آموزان دارای اختلال تکانه و قلدری از 6 دبیرستان انتخاب می شوند. سپس این تعداد به صورت تصادفی به دو گروه 30 نفره تقسیم میشوند. گروه آزمایش در 6 جلسه 60 دقیقه ای آموزش مهارت کنترل استرس قرار می گیرند، ولی گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نمی کنند. این تعداد در پس ازمون مورد مقابسه قرار می گیرند.
فایل رایگان تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر افزايش خلاقيت دانش آموزان پايه سوم ابتدايي دبستان دخترانه تربيت بهشهر | WORD
یابی و مقایسه نتایج حاصل از شواهد 1و2 از طریق روش های علمی و اعتباریابی راه حل ها، دلالت بر آن دارد که آموزش مهارت های زندگی باعث افزایش میزان خلاقیت، بالا رفتن اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شده و رضایت والدین و مسئولین مدرسه را نیز در پی داشته است. از نتایج پژوهش می توان در جهت تقویت خلاقیت دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی در مدارس استفاده نمود و آن را در جامعه نهادینه نمود.