... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان وجه تسمیه روستای مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزی شهرستان میبد(استان یزد) :
فایل رایگان وجه تسمیه روستای مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزی شهرستان میبد(استان یزد)
وجه تسمیه
روستای مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزی شهرستان میبد
(استان یزد)
مرحله اول : مطالعات پایه و تشخیص وضعیت موجود
1- پیشینه و زمینه
1-1- بررسی اجمالی موقعیت سیاسی و جغرافیایی روستا و پیشینه تاریخی آن
روستای مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزی شهرستان میبد با مختصات جغرافیایی 54 درجه و 6 دقیقه طول شرقی و 32 درجه و 11 دقیقه عرض شمالی، ارتفاع آن از سطح دریا در حدود 1102 متر است (پاپلی یزدی ، 1367). در 11 كیلومتری جنوب شرقی میبد در نزدیكی محور ترانزیتی سنتو در 36 كیلومتری شهر یزد قرار گرفته است. این روستا از شمال به مزرعه رفیع آباد و از جنوب به مزرعه قاسم آباد محدود میشود.
حاشیه روستا فاقد رشته كوه خاصی است و فقط تپه هایی غیرسنگی اطراف شمال شرق، شمال و شمال غرب روستا را محاصر كرده كه ارتفاع آنها به 1094 متر از سطح دریا می رسد.
روستای مزرعه كلانتر یكی از نقاط تاریخی و ارزشمند استان یزد به شمار می آید. قدمت اصلی مجموعه به اواخر صفویه باز می گردد. این دوره از زندگی تاریخی روستا در درون قلعه ای مترو كه در كنار روستا می گذشته كه دارای تمام امكانات زندگی عمومی مردم آن از جمله آتشكده بوده است. با شكل گیری هسته جدید در محدوده كنونی روستا، این محدوده گسترش یافته و به عنوان محل اصلی تجمع زرتشتیان منطقه میبد عمل می كند. در فرهنگ مردم این منطقه و شهر میبد، نام روستای مزرعه كلانتر با آئین زرتشت پیوند خورده است. در این گسترش بافت كالبدی وجود قنات و چشمه مؤثر بوده است. وجود عناصر معماری شاخص و با ارزش در بافت از جمله آب انبارهای قدیمی، آسیابهای آبی و بقایای قلعه تاریخی بیانگر قدمت و وسعت عملكرد بناها می باشد. این روستا از روزگاران گذشته در مسیر راههای تجاری و ارتباطی قرار داشته و به همین جهت واجد ارزشهای تاریخی و گردشگری است. وجود خاك و آب و هوای مناسب و سطوح هموار و چشم اندازهای زیبا در ایجاد هسته روستا نقش مهمی داشته اند وجه تسمیه این روستا به این شرح می باشد كه موقعیت كنونی روستا از روزگاران قدیم به شكل مزرعه ای بوده كه در كنار چشمه شكل گرفته و فردی به نام «كلانتری» كه دارای تمكن مالی بوده به عنوان والی آن مزرعه شناخته شده بود كه با گذشت زمان، به تدریج آن روستا به نام وی معروف گشته است.
2-1- بررسی طرح های فرادست مصوب (طرح جامعه توسعه و عمران ناحیه و طرح ساماندهی فضا و سكونتگاه های روستایی ) و استخراج نتایج زیر :
1-2-1- نقش و جایگاه روستا در طرح فرادست (بعنوان مركز مجموعه، حوزه، روستای مستقل و ...)
منظومهی روستایی : فضاهایی در برگیرنده ی تعدادی از مجموعه ها و حوزه های عمران روستایی كه وسیع ترین قلمرو در سطح بندی خدماتی روستایی بوده، از مركزیتی برخوردارند كه برترین سطوح خدماتی را در خود جای خواهند داد (رامین غفاری، 1387 ص 13) استان یزد دارای 25 منظومه است.
مجموعهی روستایی : تجمع چند حوزهی عمران روستایی مربتط در یك پهنه ی همگن قلمرو جغرافیایی مجموعه های روستایی تا حدود زیادی با محدوده های دهستان های كشور منطبق است، مگر در محدوده هایی كه پراكندگی وسیع و روستاهای از هم گسیخته باشد. (همان، ص 14) استان یزد دارای 56 مجموعه است.
حوزهی روستایی : اجتماع چندآبادی هم پیوند در یك حوزهی جغرافیایی پیوسته شعاع عمل برترین زمینهی خدماتی كه در مراكز حوزه های روستایی استقرار می یابند، بیشترین نقش را در تعیین قلمرو این محدوده ها خواهند داشت (همان، ص 14) استان یزد دارای 196 حوزه است.
روستای مزرعه كلانتر از روستاهای اقماری به شمار می رود (روستاهایی كه خدمات برتر از سطوح بالاتر خود می گیرند و به تناسب جمعیتی كه دارند فقط عرضه و تأمین برخی خدمات ساده برای آن ها میسر خواهد بود). این روستا در شهرستان میبد و منظومه آن میبد می باشد. مجموعه مرتبط با آن پیرامونی میبد و نام حوزه آن نیز حوزهی پیرامونی میبد است. (مهندسین مشاور هامون یكا، 1382).
1-2-2- ارائه فایل رایگان وجه تسمیه روستای مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزی شهرستان میبد(استان یزد)
فهرست طرح های مذكور در مورد خدمات و امكانات پیشنهادی برای روستا
خدمات سامل شامل : دبستان، خانه بهداشت، آب آشامیدنی، راه دسترسی ، برق
1-3- ارائه دیدگاه روستاییان شامل :
1-3-1- معرفی مسائل و مشكلات روستا از نظر ساكنین آن
با توجه به اینكه روستای مذكور در ردیف روستاهای نمونه قرار دارد و همچنین جمعیت كم و سالخورده روستا، مشكلات كمی از جانب ساكنین مطرح شد كه به آنها اشاره می شود؛ این روستا فاقد خانه بهداشت می باشد. در صورت نیاز مجبورند به خانه بهداشت واقع در ركن آباد (مركز دهستان) مراجعه كنند.
نبودن فروشگاه یا تعاونی برای خرید مایحتاج روزمره نیز به عنوان مشكل دیگری مطرح شد. در حال حاضر یك تعاونی در روستا وجود دارد ولی به ندرت فعال میباشد و محصولاتی كه از طرف این تعاونی عرضه می شود بسیار محدود است (محصولات با ماندگاری طولانی) و اهالی مایحتاج خود را از میبد تأمین می كنند.
1-3-2- معرفی و اولویت بندی پروژه های عمرانی مورد نیاز روستا كه به وسیله طرح هادی قابل رفع می باشند.
1- تأسیس واحدهای اشتغال زایی برای جذب دوباره جمعیت
2- ساخت مكانی برای استراحت و اقامت گردشگران
2- شناسایی پایه
2-1- شناسایی پایه در سطح حوزه نفوذ
در تحلیل روابط عملكردی و تعاملات فضایی رایج با محوریت روستا و براساس مشاهدات میدانی و با استناد بر طرح ؟؟ استان یزد، مطالعات به عمل آمده موید آن است كه با توجه به بافت اجتماعی و فرهنگی منطقه و همچنین الگوی اقتصادی حاكم مبادلات و ارتباط معین و مشخصی آنچنان كه در سایر نقاط رایج است در بین سكونتگاههای روستای مورد مطالعه شكل نگرفتن و جز مجموعهی پیرامونی شهرستان میبد می باشد و فاقد حوزهی نفوذ است (طرح های سامان دهی فضا و سكونتگاههای روستایی).
2-2- شناسایی پایه و سطح روستا
2-2-1- بررسی های محیطی
2-2-1-1- بررسی كلیات ویژگیهای محیطی روستا با استفاده از طرح ها و اطلاعات موجود و نیز شناخت تفصیلی زمینه های اصلی و تأثیرگذار بر طرح هادی نظیر توپوگرافی و اقلیم :
ابتدا به بررسی شناختی استان یزد از لحاظ توپوگرافی و زمین شناسی می پردازیم و سپس شهرستان میبد را مورد ارزیابی قرار می دهیم:
استان یزد : استان یزد در حال حاضر به مساحت حدود 132000 كیلومتر مربع مابین عرض های جغرافیایی َ30 ْ30 تا ْ 34 شمالی و طول های جغرافیایی َ 40 ْ 53
و َ 30 ْ 57 قرار گرفته است ارتفاع آن از كمتر از 700 متر (نسبت به سطح آن از دریا) در كویر بزرگ (شهرستان طبس) تا بیش از 4000 متر در قله اصلی شیركوه تغییر می كند. این استان بخش مهمی از فلات مركزی ایران را در بر می گیرد. اهمیت آن از این نظر است كه از لحاظ موقعیت جغرافیایی مركزی ترین بخش كشور ایران را تشكیل می دهد و چله های بیابانی آن از خشك ترین و كم باران ترین نواحی ایران به شمار می رود. از دیدگاه زمین شناسی و ریخت شناسی زمین (ژئومورفولوژی) زیربنای ساختمان ناهمواری های آن معلول پیدایش چاله های تكنوتیكی،از یك سوء و برخاستن ارتفاعات ناشی از كوهزایی آلپی، از سوی دیگر بوده است بنابراین تضاد توپوگرافی و ارتفاعی بر اثر عملكرد تكتونیكی (فرو افتادن كف چاله ها و بالارفتن ارتفاعات) خود پدید آورنده چشم اندازهای طبیعی خاص شده است.
ویژگی اقلیم : پایه مطالعات اقلیم شناسی اطلاعات و آماری است كه توسط ایستگاههای باران سنجی، سینوپتیك تبخیرسنجی،سینوپتیك جو بالا ثبت می شود. این ایستگاه از نظر نوع اطلاعات و آماری كه ثبت می نماید از نظر دقت متفاوت است استقرار این ایستگاهها از جمله موارد دیگری می باشند كه تحت مقررات خاصی مانند ناهمواری منطقه، فاصله و اهداف پروژه مطالعاتی قرار دارند. از این نظر روستای مزرعه كلانتر فاقد ایستگاه باران سنجی و ایستگاه هواسنجی بوده لذا جهت تحلیل شناخت ویژگی های اقلیمی آن از نزدیكترین ایستگاه كه در میبد واقع شده استفاده می شود ایستگاه میبد از نوع باران سنجی بوده و از نظر مدیریت زیر نظر سازمان هواشناسی استان قرار دارد.
براساس اطلاعات كسب شده از ایستگاه هواشناسی میبد، وضعیت عمومی اقلیم روستای مزرعه كلانتر در طول دوره وجود ایستگاه (85-1378) به شرح زیر است:
دما : متوسطه كمینهی دمای سالیانه هوای روستا 11 درجه سیلیوس ، بیشینهی آن 7/27 و كمینهی مطلق آن 6/14- گزارش شده است حداقل متوسط كمینه مربوط به دی ماه با 6/0- درجه می باشد. حداكثر متوسط بیشینه مربوط به تیرماه با 8/40 درجه است حداقل كمینهی مطلق نیز متعلق به دی ماه با 6/14- درجه است حداكثر بیشینهی مطلق مربوط به تیرماه با 4/45 درجه است. حداكثر میانگین مربوط به ماه تیر با 6/32 و حداقل آن منطبق به ماه دی با 4/6 درجه است میانگین سالانه دما نیز 3/19 است.
لینک مرتبط » فایل رایگان وجه تسمیه روستای مزرعه كلانتر از توابع بخش مركزی شهرستان میبد(استان یزد)
فایل رایگان تاثير ارزشيابي کيفي- توصيفي بر ميزان فرايند ياددهي-يادگيري دانش آموزان دوره ي ابتدايي | WORD
اخ جهت پایان آزمون استفاده شده است و برای تحلیل داده ها ازتکنیک های آماری پارامتریک ازجمله آزمون T و تحلیل واریانس یک راهه و آزمون غیرپارامتریک مجذور خی 2X استفاده شده است دراین پژوهش باتوجه به اعداد بدست آمده درهردونوع ارزشیابی به یک اندازه درمیزان و دوام یادگیری تاثیر دارند و اما نتایج آماری اختلاف معناداری را درباره تعمق یادگیری نشان می دهد که درمقایسه با ارزشیابی سنتی ارزشیابی توصیفی درتعمیق یادگیری نقش موثری دارد .
فایل رایگان تاثير استقلال شغلي بر عملکرد سازماني معلمان | WORD
نفر از معلمان ابتدایی در سال تحصیلی 98-1397 به روش تصادفی خوشه ای به تعداد 210 نفر انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات شامل 2 پرسشنامه استقلال شغلی بایر و مولدر (2006) و عملکرد سازمانی براون و آویتال (2010) استفاده گردید. به منظور بررسی فرضیه های پژوهش از روش های تحلیل مسیر و مدلسازی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار Spss 24.0 و Lisrel 8.80 استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان دادند که استقلال شغلی معلمان بر عملکرد سازمانی تاثیر معنادار دارد.
فایل رایگان تاثير انگيزه هاي کارآفريني بر قصد کارآفريني دانشجويان دانشکده فني و حرفه اي (بررسي نقش آموزش کارآفريني) | WORD
دآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان داده مولفه های انگیزه کارآفرینی با نقش میانجی آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای تاثیر معنی داری دارد. انگیزه های اقتصادی به نسبت دیگر مولفه های انگیزیه کارآفرینی ، تاثیر بیشتری بر قصد کارآفرینی دانشجویان دارد.
فایل رایگان تاثير بازي هاي آموزشي بر ارتقا مهارت هاي شناختي و اجتماعي دانش آموزان با نيازهاي ويژه | WORD
صادفی از مدارس شهرستان چالوس ساده به دو گروه (15 نفره) آزمایش و گواه تقسیم شدند. ابزار تحقیق عبارتند از:1- تست پیشرفته ادراکی- بینایی فراستیگ 2- مقیاس بالیدگی (بلوغ اجتماعی) واینلند 3-آزمون های رشد شناختی پیاژه.یافته های این تحقیق نشان داد که: بازی درمانی بر پیشرفت نگهداری ذهنی مفاهیم طول، وزن و حجم ، پیشرفت هماهنگی چشم و دست ، پیشرفت اجتماعی شدن ، پیشرفت تحصیلی و رشد مهارت های حرکتی در دانش آموزان با نیازهای ویژه موثر می باشد.
فایل رایگان تاثير به کارگيري فناوري اطلاعات بر کيفيت آموزش و يادگيري | WORD
و در جهت کاربردی نمودن آموزش قدم بردارد (صالحی امیری و حیدری زاده،1386، ص111). لذا پژوهشگران در این مقاله به روش کتابخانه ای به دنبال بررسی تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش و یادگیری بررسی شود. نتایج این تحقیق نشان می دهد که میان سطوح ابعاد فناوری اطلاعات (شامل به موقع بودن، مربوط بودن، دقیق بودن، کافی بودن، واقعی بودن، سرعت انتقال، دقت یادگیری، کاهش هزینه ها) با اثربخشی آموزشی رابطه ی معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان تاثير بهره گيري از سيستم چندرسانه اي پادکست آموزشي بر انگيزش پيشرفت و يادگيري دانش آموزان در درس قرآن | WORD
ن پیشرفت انگیزش تحصیلی در پس آزمون دو گروه کنترل و تحقیق تفاوت معنی دار دیده نشد.ولی تفاوت بین دو گروه از نظر یادگیری درس قرآن کریم در پایه چهارم معنی دار شده است. نتایج حاصل نشان داد بهره گیری از سیستم چند رسانه ای پادکست آموزشی بر انگیزش پیشرفت در درس قرآن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی تاثیر ندارد. اما بهره گیری از سیستم چند رسانه ای پادکست آموزشی بر یادگیری در درس قرآن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير تغذيه در بهبود يادگيري دانش آموزان | WORD
تابخانه ای برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. با توجه به این یافته ها می توان گفت دانش آموزانی که از تغذیه مناسب بهره می برند در کسب دانش و یادگیری بهتر عمل می کنند و در این زمینه موفق تر هستند و دانش آموزانی که به هر دلیلی از کسب تغذیه مناسب بی بهره هستند در زمینه یادگیری، از دوستان و همکلاسی های خود نا موفق تر و نسبت به آنها از لحاظ درسی در مدرسه عقب تر هستند. لذا تغذیه مناسب، به عنوان یکی از عوامل اصلی یادگیری به حساب می آید.
فایل رایگان تاثير تکليف شب در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ابتدايي از ديدگاه معلمان | WORD
ه است. جامعه آماری پژوهش، شامل تمامی معلمان دوره ی اول ابتدایی شهرستان چالوس در سال تحصیلی 99-98، به تعداد 210 نفر مشغول به تدریس می باشد. نمونه ای به حجم 140 نفر از معلمان به روش نمونه گیری بر پایه نتیجه فرمول کوکران، به صورت تصادفی ساده انتخاب شده است. نتایج حاصل از تجزیه تحلیل داده ها نشان داد که اکثریت معلمان معتقد بودند که تکلیف شب بر هر چهار عامل پیشرفت تحصیلی( ارائه تکلیف، توانایی دانش آموزان، سبک زندگی و خلاقیت) موثر است.
فایل رایگان تاثير تکنولوژي هاي نوين آموزشي بر ميزان خلاقيت دانش آموزان مقطع ابتدايي | WORD
فاده از فناوری های نوین آموزشی اخوان و دوست محمدی (1389) و خلاقیت عابدی (2002) تشکیل داده اند و نتایج تحلیل های آماری حاکی از روایی و پایی مطلوب این پرسشنامه ها بود. داده ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها پژوهش نشان داد که بین استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی با خلاقیت دانش آموزان رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد و در نتیجه تکنولوژی های نوین آموزشی باعث افزایش خلاقیت در دانش آموزان می گردد.
فایل رایگان تاثير تلفن همراه در افول اعتقادات مذهبي دانش آموزان | WORD
حیه دو شهر ساری در سال تحصیلی 97-96 است که تعداد آنها 1178 نفر بوده است. بر اساس جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه با توجه به جامعه آماری ، 285 نفر تعیین شد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته بوده است . اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون t تک نمونه ای ، تحلیل شد . نتایج پژوهش نشان داد ، کاربرد تلفن همراه در تغییر نگرش و در نهایت افول اعتقادات مذهبی دانش آموزان موثر است .
فایل رایگان تاثير تمرينات استحکام بخشي کمري(کششي، تقويتي و سوئيس بال) بر لوردوز افراد مبتلا | WORD
ختلاف معناداری وجود دارد.(بر اساس 036/0 =p-value ) بین سایر گروه ها اختلاف معناداری دیده نشد. بنابراین سه روش تمرینی کششی،تقویتی و سوئیس بال توانستند اثر معنی دار بر عارضه لوردوز کمری داشته باشند و موجب بهبودی آن شوند. بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که علارغم اثرگذاری این سه روش بر ناهنجاری، تمرینات سوئیس بال تاثیر بهتری بر بهبودی لوردوز کمری دارد و می توان از این روش برای اصلاح لودوز کمری استفاده کرد.
فایل رایگان تاثير توسعه حرفه اي بر استرس معلمان در کلاس درس | WORD
ر دارند تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان جوانشان برای موفقیت های آینده در مدرسه آماده می شوند. این فشارها بواسطه واقعیتی است که معلمان دوران کودکی درک می کنند. یکی از راه های بالقوه برای محافظت در برابر اثرات استرس شغلی معلمان، فراهم کردن معلمان با پشتیبانی و آموزش مهارت های اضافی از طریق توسعه حرفه ای است. پیشرفت حرفه ای با کیفیت بالا می تواند منجر به تغییرات مثبت در آموزش معلمان و نتایج بهبود یافته در دانش آموزان شود.
فایل رایگان تاثير خلاقيت و نوآوري بر گرايش کارآفريني با ميانجيگري هوش فرهنگي در بين هنرجويان شهرستان محمودآباد | WORD
ن پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کار دانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد.؛ فرضیه فرعی اول نشان داد خلاقیت و نوآوری با میانجیگری هوش فرهنگی هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد .فرضیه فرعی دوم نشان داد خلاقیت و نوآوری بر گرایش کارآفرینی هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد
فایل رایگان تاثير رفتار اخلاقي بر رفتار مصرفي با توجه به نقش ميانجي کيفيت خدمات ادراک شده در باشگاه هاي بدنسازي | WORD
ایید شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و مدل معادلات ساختاری در نرم افزارهای SPSS و Amos بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد، از آن جایی که آماره Z برای آزمون سوبل برای بررسی نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده در رابطه بین رفتار اخلاقی و رفتار مصرفی بزرگتر از 96/1 می باشد، در نتیجه تاثیر نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده در رابطه بین رفتار اخلاقی و رفتار مصرفی در سطح اطمینان 95 درصد مورد تایید قرار می گیرد.
فایل رایگان تاثير روش تدريس آزمايشگاهي در يادگيري رياضيات دوره متوسطه اول | WORD
اندهی برنامه ی درسی است که می تواند آموزش و پرورش را به هدفش نزدیک کند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثی روش تدریس آزمایشگاهی در یادگیری ریاضیات دوره متوسطه اول در شهرستان میاندرود بوده است. این پژوهش به صورت شبه آزمایشی در سال تحصیلی 97-98 بر روی 80 نفر از دانش آموزان متوسطه اول شهرستان میاندرود انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد استفاده از روش تدریس آزمایشگاهی در یادگیری ریاضیات دوره متوسطه اول در شهرستان میاندرود تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير روش تدريس حل مساله بر خلاقيت رياضي دانش آموزان پسر پايه ششم شهرستان ساري ناحيه يک | WORD
آزمون و پس آزمون تقسیم شده است .جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه تورنس (1979) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری و نرم افزار Spss22 استفاده شده است. نتایج نشان داد که روش تدریس حل مساله بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان پسر پایه ششم موثر می باشد. آموزش مساله محور به دانش آموزان فرصت خواهد داد که مساله خود را به خوبی درک کنند و با تفکر در مساله و خلاقیت شخسی آن را تجزیه و تحلیل کنند و شخصا از آنها نتیجه گیری کنند.
فایل رایگان تاثير روش هاي نوين و خلاقانه ي آموزشي در يادگيري رياضي | WORD
فتن راهکارهای خلاقانه و جذاب آموزشی این باور حاصل شده است که روش تدریس مورد استفاده توسط معلم و امکانات و تجهیزات آموزشی لازم برای تدریس باید به گونه ای انتخاب و طراحی شوند که نه تنها باعث ایجاد انگیزه و علاقه در فراگیران شده و دیدگاهشان را نسبت به این درس تغییر دهد بلکه باعث شود تا آن ها با اعتماد به نفس بالاتری به سوی یادگیری آسان و لذت بخش پیش بروند و همچنین بتوانند بین مفاهیم آموخته شده و زندگی واقعی ارتباط برقرار کنند
فایل رایگان تاثير رهبري تحول آفرين و جو سازماني بر کارآمدي معلمان با نقش ميانجي ادراک از توانمندي | WORD
های آماری تی مستقل و مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که مولفه های زیربنایی متغیرهای پژوهش بیانگر مناسبی برای متغیرها می باشند. همچنین مشخص شد که رهبری تحول آفرین هم به صورت مستقیم و هم به واسطه ادراک از توانمندی تاثیر مثبت و معنی داری را بر کارآمدی معلمان دارند. همچنین جو سازمانی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثر معنی داری بر کارآمدی معلمان دارد. در نهایت مدل مفهومی پژوهش و پیشنهادات بر گرفته از یافته ها آورده شده است.
فایل رایگان تاثير سبک رهبري اصيل بر بهداشت رواني معلمان | WORD
ط را در کار با پیروان فراهم می سازد (والومبا، وانگ، اسکابروک وآولیو ، 2008). مدیرانی که دارای ویژگی های رهبران اصیل می باشند، می توانند نقش و الگوی مثبتی برای رشد روانشناسی مثبت ازجمله خوش بینی علمی معلمان ، خود آگاهی ،شفافیت ارتباطی، چشم انداز اخلاقی وتعلق خاطر کاری معلمان باشند و در واقع بسیاری از محققان معتقدند اولین مکانیسمی که باعث می شود رهبران اصیل بر روی پیروان خود تاثیر بگذارند نقش الگوی مثبت آن ها است (میچام ،2007) .
فایل رایگان تاثير سرمايه اجتماعي در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت | WORD
تک متغیری ، تحلیل شد . از آزمون فریدمن نیز برای معنی داربودن یا نبودنT اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون سوالات پرسشنامه استفاده شده است . نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها نشان داد ، به کارگیری هر یک از مولفه های سرمایه اجتماعی که توسط گروه کندی در دانشگاه هاروارد ، دسته بندی شده است ، اعم از : اعتماد اجتماعی ، عدالت اجتماعی ، بخشش و روحیه داوطلبی ، مشارکت مدنی ، مشارکت مذهبی و مشارکت سیاسی ، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است .
فایل رایگان تاثير سطح سواد والدين بر پيشرفت تحصيلي فرزندانشان | WORD
می دهد:1.بین سطح سواد والدین وپیشرفت تحصیلی دانش اموزان رابطه مستقیم وجوددارد.2.بین همکاری والدین با مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجوددارد.3.بین مشارکت والدین درفرآیند انجام تکالیف ویادگیری وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجود دارد.4.بین تشویق والدین به فرزندان جهت درس خواندن و پیشرفت تحصیلی آنهارابطه مستقیم وجوددارد.5.بین میزان مطالعه والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان رابطه مستقیم وجوددارد.
فایل رایگان تاثير طراحي شناختي بر عملکرد تحصيلي | WORD
ورد فرآیندها و تولیدات طراحی شناختی یا هر چیز مربوط به آن توصیف کند. از طراحی شناخت تعاریف گوناگونی ارائه شده است. طراحی شناخت با مفهومی که در روان شناسی طراحی شناختی جدید مطرح شده است به عنوان یکی از مولفه های مهم طراحی شناخت و همچنین رابطه آن با یادگیری و پیشرفت تحصیلی، همواره توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده و به تدریج برخی مفاهیم مرتبط با آن نیز پا به عرصه متغیرهای پژوهشی در تحقیقات مربوط به آموزش و یادگیری نهاده اند.
فایل رایگان تاثير طرحواره درماني گروهي بر افسردگي دانش آموزان دختر دبيرستاني | WORD
روه کنترل ( 15 نفر) و آزمایش ( 15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش تحت آموزش طرحواره درمانی گروهی طی 12جلسه (هفته ای 3 جلسه به مدت 4 هفته) قرار گرفتند و بعد از پایان جلسات، افسردگی گروه آزمایش و کنترل با استفاده از پرسشنامه بک مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند و داده های حاصل از طریق آزمون تحلیل کوواریانس یک راهه مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که طرحواره درمانی گروهی بر افسردگی دختران تاثیر گذار است و موجب کاهش افسردگی می شود
فایل رایگان تاثير فضاي مثال بر مهارت طرح مساله و ارزشيابي درس رياضي | WORD
و همچنین یک تحقیق تجربی با یک گروه 45 نفره از فراگیران که در یک مفهوم خاص ریاضی مورد ارزیابی قرار گرفتند، انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد عملکرد ریاضی فراگیرانی که فضای مثال ساختار یافته تری دارند، نسبت به بقیه بهتر است و این گونه افراد مساله های بهتری از موضوع خواسته شده طرح می کنند. این موضوع همگام با تحقیقات قبلی و بیانگر تاثیر مستقیم و قابل توجه فضای مثال بر مهارت طرح مساله و کیفیت یادگیری در آموزش ریاضی است.
فایل رایگان تاثير فناوري اطلاعات بر اثر بخشي آموزش | WORD
حتوا می تواند یاد داده و یاد گرفته شود، بهتر آماده شوند. معلمان نیاز به نگرشی بدون هیچگونه ترس در کاربرد ICT دارند تا آنها را تشویق کند که خودشان خطرات را بپذیرند و آنها را وادارد که یادگیرندگانی مادام العمر باشند. فناوری اطلاعات همچنین با فراهم کردن امکانات لازم برای جمع آوری، پردازش و توزیع اطلاعات، فرصت ها و امکانات خوبی برای آموزش در دو زمینه تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری و تغییر نقش رسالت آموزش و پرورش ایجاد کرده است.
فایل رایگان تاثير فناوري اطلاعات بر چابکي سازماني مدارس با نقش ميانجي سواد اطلاعاتي(معلمان زن مدارس متوسطه دوم شهرستان محمودآباد) | WORD
پرسشنامه تایید شد. جهت تجزیه وتحلیل داده در بخش آمار توصیفی از نرم افزار spss20 و در بخش آمار استنباطی و بررسی فرضیات پژوهش از نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی تاثیر دارد؛ فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی تاثیر دارد؛ فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی تاثیر دارد؛ سواد اطلاعاتی بر چابکی سازمانی تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير کلاس هاي هوشمند بر انگيزه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي شهرستان ساري ناحيه يک | WORD
ه انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون پیشرفت تحصیلی جمع آوری شدند و در نرم افزار SPSS ویرایش 20 وارد و با کمک آزمون آماری تی دو نمونه مستقل، تحلیل واریانس دوطرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که فقط پیشرفت تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند از نظر آماری متفاوت می باشد. بطوریکه دانش آموزان کلاس های هوشمند پیشرفت تحصیلی مطلوب تری نسبت به مدارس عادی داشتند(000/0P=). اما انگیزه تحصیلی در دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
فایل رایگان تاثير مثبت خودکارآمدي ونقش فزاينده آن در بروز خلاقيت وکارآفريني(دانشجويان فني وحرفه اي غرب مازندران) | WORD
نانه استفاده شد.داده های گردآوری شده با استفاده از آزمونهای رگرسیون چند گانه و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها به دست آمده از تحقیق نشان داد که بین خودکارآمدی و نگرش کارآفرینانه دانشجویان فنی و حرفه ای رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و خودسنجی و خودرهبری توان پیش بینی تغییرات نگرش کارآفرینانه را دارند.بین خودباوری ، خودتهییجی ، خودسنجی ، خودرهبری و خودتنظیمی با نگرش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
فایل رایگان تاثير مدارس هوشمند بر خودکارآمدي دانش آموزان ابتدايي شهرستان بهشهر | WORD
لاعاتی در حال دگرگونی خواهد بود. هدف از پژوهش حاضر بررسی nx در سال تحصیلی 97-98 می باشد. با یک مطالعه توصیفی از نوع علی-مقایسه ای، تعداد 300 دانش آموز دوره ابتدایی شهرستان بهشهر مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با کمک پرسشنامه استاندارد شده خودکارآمدی تحصیلی جینکز- مورگان جمع آوری و در نرم افزار SPSS ویرایش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که مدارس هوشمند تاثیر معناداری در خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان ندارد.
فایل رایگان تاثير نوآوري و خلاقيت درکارآفريني جهت تشويق دانشجويان به کارفريني | WORD
یک های خلاقیت را در خود به کار ببرند چگونه ایده ها و نظرات بدیع و خلاقانه اشان را به مرحله عمل برسانند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند و چگونه محصول خود را بفروشند مقاله حاضر از دیدگاه توصیفی، با هدف آشنایی با مفاهیم و تعاریف کارآفرینی، سازمان کارآفرین ، خلاقیت و نوآوری، پیشینه و ویژگی آنها و نیز نقش اساسی خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی و تاکید بر خلاقیت و نوآوری به عنوان دو ویژگی اصلی فرد کارآفرین و تشریح هرکدام می باشد