... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان بازیافت و خالص ساز گلیسیرین از سپاب :
در این روش سپاب شامل كلیسرول ، ابتداPH آن با افزون هیدروكسید كلسیم به حد متوسط 10-8 می رسد. سپس تحت فشار 5-2 اتمسفر و دمای C150-130 در ظرف تحت فشار قرار می گیرد وعمل تبخیر تحت فشار انجام می شود. پس از آن محلول نسبتاً غلیظ شده تحت خلأ كامل تغلیظ می گردد.
درمقایسه با مواردی كه تبخیر در مرحله تحت فشار اتمسفر انجام می گیرد . مقدار كف ایجاد شده در تبخیر وتقطیر تحت خلأ به میزان زیادی كاهش می یابد . برتری این روش در عدم استفاده از مواد ضد كف ،سر كاهش میزان كف است.
فایل رایگان بازیافت و خالص ساز گلیسیرین از سپاب
فهرست مطالب
عنوان..................................................................................................................... صفحه
فصل اول :
بازیافت..................................................................................................................
تصفیه اولیه ..........................................................................................................
استفاده از زرین های تبادل نوین .........................................................................
استخراج ...............................................................................................................
تغلیظ ....................................................................................................................
تقطیر ....................................................................................................................
جاذب ها ...............................................................................................................
فصل دوم
آزمایشات مربوط بازیافت وخالص سازی گلیسرول............................................
تصفیه شیمیایی اولیه.............................................................................................
صاف كردن فیزیكی .............................................................................................
خنثی نمودن قلیا ...................................................................................................
اثر با لبخند زن ها ................................................................................................
افزودن لخته زن FeCl3 ......................................................................................
جدا سازی رسوب درمرحله اول .........................................................................
افزون لخته زن . آلومینوم سولفات.......................................................................
قلیایی كردن محلول ..............................................................................................
تغلیظ .........................................................................................................................
تغلیظ درفشار اتمسفر ..........................................................................................
تغلیظ در خلا.........................................................................................................
تقطیر گلیسرول .....................................................................................................
اثر باكربن اكتیو.....................................................................................................
بررسی مشكلات روش وانجام تغییرات ...............................................................
فصل سوم
3-1)مقایسه كیفیت گلیسرول ................................................................................
3-2) روش های انجام آزمون های جدول ..........................................................
3-2-1) عددصابونی ............................................................................................
3-2-2) واكنش با سود o.in ...............................................................................
3-2-3) واكنش با نیترات نقره .............................................................................
فصل چهارم :آزمایش های روی پساب
2-1) سنجش گلیسرول ........................................................................................
2-1-1) روش كار سنجش گلیسرول ...................................................................
2-2 ) سنجش میزان na در پساب با استفاده از روش مور ...........................
2-2-1) روش انجام آزمایش ...............................................................................
2-3) اندازه گیری قلیادر سپاب ............................................................................
2-4) اندازه گیری رطوبت در گلسرول (روش كارل نیشه ).................................
مقدمه : در بازیافت وخالص ساز گلیسرول از سپاب مقالات وپپتیت های زیادی وجود دارد در این مقدمه سعی شده است كه به ترتیب انجام كارهی مختلف برروی سپاب مقالات وپتنت ها طبقه بندی شوند. مثلاً چون بازیافت و افزایش مقدار بازیافت قبل از خالص سازی مطرح می شود ابتدا مقالات آورده شده وبه ترتیب موضوعات دیگر آمده است.
فصل اول
بازیافت در مورد بازیافت گلسیرول از سپاب در صنعت صابون سازی تحقیقاتی صورت گرفته است همچنین برای بازیافت یك روش پیوسته ابداع شده است . در این روش ستونی با صفحات دارای سوراخ به كار برده شده است صابون و محلول قلیایی به صورت دو جریان مخالف در ستون حركت نموده و بهتری بازیافت گلسیرول از صابون انجام می گیرد. به طوریكه صابون خروجی از ستون (بالای ستون)فقط دارای 501% گلسیرول می باشد. صابون به طور معمول حدود 0.1% گلسیرول را در خود نگه می دارد .مشخصات ستون :قطر 120 سانتی متر، ارتفاع 57 متر وشامل 46صفحه با 5000 سوراخ 3 میلی متری است. در بازیافت به تعیین ثابت توزیع گلسیرول بین صابون خام ولایه آبكی نیز پرداخته شده است. بحث اقتصادی بازیافت هم مورد مطالعه قرار گرفته است . در این تحقیق بربازده تولید گلسیرول به عنوان تابعی از غلظت بحث شده است.
تصفیه اولیه
برای خنثی كردن قلیای باقی مانده در سپاب از اسیدهای چرب با پایه اسیدهای چرب ماهی استفاده شده است . برای این كار در دمای در مدت 10 دقیقه قلیا و اسید چرب بر هم اثر كرده وقلیا خنثی می شود. این كار در ژاپن به ثبت رسیده است.
در تحقیقات دیگری برای خالص سازی اولیه از دستگاه اسمز معكوس استفاده شده است. صافی ساخته شده برای این كار از جنس پلی اكریلونیتریل است. محلول سپاب با فشار 5-20 اتمسفر روی صافی فرستاد ه می شود ودر نتیجه سدیم كلرید از سپاب جدا می شود. این روش در شوروی سابق به ثبت رسیده است.
برای صاف كردن رسوبات تشكیل شده در مراحل اولیه از فیلتر مخصوص نیز استفاده شده است . در این روش بر روی سطوح صافی مواد مختلف نظیر كربن اكتیو وآزبست قرار داده واثر آن را در صاف كردن محلول بررسی نموده اند. بهترین نتیجه با نسبت 1:3 آزبست – كربن اكتیو به دست آمده است همچنین تعیین شده كه استفاده دارای نوسان (Palsation ) بر روی صافی ها میزان صاف كردن را افزایش نمی دهد.
جهت تصفیه اولیه از تصفیه با جریان برق هم استفاده شده است . برای رسیدن به این هدف گلسیرول (پساب)در معرض جریان برق D.C با اختلاف پتانسیل 10-70 ولت در دمای قرار می گیرد. از ورقه های آلومنیوم به عنوان كاته وآنه استفاده می شود. در این روش آنه حل شونده ایست. برتری این روش كاهش محتوایی خاكستر وكاهش باقی مانده مواد آلی است. درمرجع دیگر از تصفیه در تانك های هوادهی استفاده شده است. در این كار عمل اكسید اسیون مواد آلی وناخالصی ها با هوا انجام می شود. در طول آزمایش ها BOD . COD. PH. و غلظت لجن فعال اندازگیری می شود.
1: Cnemicul Oxygen Demand Demand
2: Biogical Oxygen Demand
در تحقیقی اثر مقادیر مختلف نسبت به اسیدهای چرب موجود در سپاب بركیفیت كسیرول به دست آمده مطالعه شده است. در این روش جامد بانسبت ها ی مختلف در دمای پساب اثر داده می شود ظاهراً نتیجه در 66% مقدار نیاز برای خنثی كردن اسیدهای چرب به دست آمده است.
علاوه بر این از تقطیر آزئوتروپیكی برای آبگیری وحذف مواد معرفی محلول در سپاب استفاده شده است به عنوان معرف آزئوتروپیك از Z-ethyl-I-hexonal كمك گرفته اند با افزودن معرف وانجام عمل تقطیر. آب محلول جدا می شود در نیجه جدا شدن آب ، به مرور كلرید رسوب می كند رسوب نمك با دستگاه سانتریفوژ بطور پیوسته جدا می شود گلیسرول خامی كه با این روش تغلیظ شده دارای فقط 5/1% آب و 5/3 % نمك می باشد.
استفاده از زرین های تبادل یونی:
لینک مرتبط » فایل رایگان بازیافت و خالص ساز گلیسیرین از سپاب
فایل رایگان تاثير به کارگيري فناوري اطلاعات بر کيفيت آموزش و يادگيري | WORD
ماید و در جهت کاربردی نمودن آموزش قدم بردارد (صالحی امیری و حیدری زاده،1386، ص111). لذا پژوهشگران در این مقاله به روش کتابخانه ای به دنبال بررسی تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش و یادگیری بررسی شود. نتایج این تحقیق نشان می دهد که میان سطوح ابعاد فناوری اطلاعات (شامل به موقع بودن، مربوط بودن، دقیق بودن، کافی بودن، واقعی بودن، سرعت انتقال، دقت یادگیری، کاهش هزینه ها) با اثربخشی آموزشی رابطه ی معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان تاثير بهره گيري از سيستم چندرسانه اي پادکست آموزشي بر انگيزش پيشرفت و يادگيري دانش آموزان در درس قرآن | WORD
انگین پیشرفت انگیزش تحصیلی در پس آزمون دو گروه کنترل و تحقیق تفاوت معنی دار دیده نشد.ولی تفاوت بین دو گروه از نظر یادگیری درس قرآن کریم در پایه چهارم معنی دار شده است. نتایج حاصل نشان داد بهره گیری از سیستم چند رسانه ای پادکست آموزشی بر انگیزش پیشرفت در درس قرآن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی تاثیر ندارد. اما بهره گیری از سیستم چند رسانه ای پادکست آموزشی بر یادگیری در درس قرآن دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير تغذيه در بهبود يادگيري دانش آموزان | WORD
ات کتابخانه ای برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. با توجه به این یافته ها می توان گفت دانش آموزانی که از تغذیه مناسب بهره می برند در کسب دانش و یادگیری بهتر عمل می کنند و در این زمینه موفق تر هستند و دانش آموزانی که به هر دلیلی از کسب تغذیه مناسب بی بهره هستند در زمینه یادگیری، از دوستان و همکلاسی های خود نا موفق تر و نسبت به آنها از لحاظ درسی در مدرسه عقب تر هستند. لذا تغذیه مناسب، به عنوان یکی از عوامل اصلی یادگیری به حساب می آید.
فایل رایگان تاثير تکليف شب در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ابتدايي از ديدگاه معلمان | WORD
ری شده است. جامعه آماری پژوهش، شامل تمامی معلمان دوره ی اول ابتدایی شهرستان چالوس در سال تحصیلی 99-98، به تعداد 210 نفر مشغول به تدریس می باشد. نمونه ای به حجم 140 نفر از معلمان به روش نمونه گیری بر پایه نتیجه فرمول کوکران، به صورت تصادفی ساده انتخاب شده است. نتایج حاصل از تجزیه تحلیل داده ها نشان داد که اکثریت معلمان معتقد بودند که تکلیف شب بر هر چهار عامل پیشرفت تحصیلی( ارائه تکلیف، توانایی دانش آموزان، سبک زندگی و خلاقیت) موثر است.
فایل رایگان تاثير تکنولوژي هاي نوين آموزشي بر ميزان خلاقيت دانش آموزان مقطع ابتدايي | WORD
ت استفاده از فناوری های نوین آموزشی اخوان و دوست محمدی (1389) و خلاقیت عابدی (2002) تشکیل داده اند و نتایج تحلیل های آماری حاکی از روایی و پایی مطلوب این پرسشنامه ها بود. داده ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها پژوهش نشان داد که بین استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی با خلاقیت دانش آموزان رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد و در نتیجه تکنولوژی های نوین آموزشی باعث افزایش خلاقیت در دانش آموزان می گردد.
فایل رایگان تاثير تلفن همراه در افول اعتقادات مذهبي دانش آموزان | WORD
ش ناحیه دو شهر ساری در سال تحصیلی 97-96 است که تعداد آنها 1178 نفر بوده است. بر اساس جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه با توجه به جامعه آماری ، 285 نفر تعیین شد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته بوده است . اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون t تک نمونه ای ، تحلیل شد . نتایج پژوهش نشان داد ، کاربرد تلفن همراه در تغییر نگرش و در نهایت افول اعتقادات مذهبی دانش آموزان موثر است .
فایل رایگان تاثير تمرينات استحکام بخشي کمري(کششي، تقويتي و سوئيس بال) بر لوردوز افراد مبتلا | WORD
ال اختلاف معناداری وجود دارد.(بر اساس 036/0 =p-value ) بین سایر گروه ها اختلاف معناداری دیده نشد. بنابراین سه روش تمرینی کششی،تقویتی و سوئیس بال توانستند اثر معنی دار بر عارضه لوردوز کمری داشته باشند و موجب بهبودی آن شوند. بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که علارغم اثرگذاری این سه روش بر ناهنجاری، تمرینات سوئیس بال تاثیر بهتری بر بهبودی لوردوز کمری دارد و می توان از این روش برای اصلاح لودوز کمری استفاده کرد.
فایل رایگان تاثير توسعه حرفه اي بر استرس معلمان در کلاس درس | WORD
قرار دارند تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان جوانشان برای موفقیت های آینده در مدرسه آماده می شوند. این فشارها بواسطه واقعیتی است که معلمان دوران کودکی درک می کنند. یکی از راه های بالقوه برای محافظت در برابر اثرات استرس شغلی معلمان، فراهم کردن معلمان با پشتیبانی و آموزش مهارت های اضافی از طریق توسعه حرفه ای است. پیشرفت حرفه ای با کیفیت بالا می تواند منجر به تغییرات مثبت در آموزش معلمان و نتایج بهبود یافته در دانش آموزان شود.
فایل رایگان تاثير خلاقيت و نوآوري بر گرايش کارآفريني با ميانجيگري هوش فرهنگي در بين هنرجويان شهرستان محمودآباد | WORD
جویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کار دانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد.؛ فرضیه فرعی اول نشان داد خلاقیت و نوآوری با میانجیگری هوش فرهنگی هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد .فرضیه فرعی دوم نشان داد خلاقیت و نوآوری بر گرایش کارآفرینی هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد
فایل رایگان تاثير رفتار اخلاقي بر رفتار مصرفي با توجه به نقش ميانجي کيفيت خدمات ادراک شده در باشگاه هاي بدنسازي | WORD
باخ تایید شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و مدل معادلات ساختاری در نرم افزارهای SPSS و Amos بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد، از آن جایی که آماره Z برای آزمون سوبل برای بررسی نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده در رابطه بین رفتار اخلاقی و رفتار مصرفی بزرگتر از 96/1 می باشد، در نتیجه تاثیر نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده در رابطه بین رفتار اخلاقی و رفتار مصرفی در سطح اطمینان 95 درصد مورد تایید قرار می گیرد.
فایل رایگان تاثير روش تدريس آزمايشگاهي در يادگيري رياضيات دوره متوسطه اول | WORD
سازماندهی برنامه ی درسی است که می تواند آموزش و پرورش را به هدفش نزدیک کند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثی روش تدریس آزمایشگاهی در یادگیری ریاضیات دوره متوسطه اول در شهرستان میاندرود بوده است. این پژوهش به صورت شبه آزمایشی در سال تحصیلی 97-98 بر روی 80 نفر از دانش آموزان متوسطه اول شهرستان میاندرود انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد استفاده از روش تدریس آزمایشگاهی در یادگیری ریاضیات دوره متوسطه اول در شهرستان میاندرود تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير روش تدريس حل مساله بر خلاقيت رياضي دانش آموزان پسر پايه ششم شهرستان ساري ناحيه يک | WORD
پیش آزمون و پس آزمون تقسیم شده است .جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه تورنس (1979) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری و نرم افزار Spss22 استفاده شده است. نتایج نشان داد که روش تدریس حل مساله بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان پسر پایه ششم موثر می باشد. آموزش مساله محور به دانش آموزان فرصت خواهد داد که مساله خود را به خوبی درک کنند و با تفکر در مساله و خلاقیت شخسی آن را تجزیه و تحلیل کنند و شخصا از آنها نتیجه گیری کنند.
فایل رایگان تاثير روش هاي نوين و خلاقانه ي آموزشي در يادگيري رياضي | WORD
ش گرفتن راهکارهای خلاقانه و جذاب آموزشی این باور حاصل شده است که روش تدریس مورد استفاده توسط معلم و امکانات و تجهیزات آموزشی لازم برای تدریس باید به گونه ای انتخاب و طراحی شوند که نه تنها باعث ایجاد انگیزه و علاقه در فراگیران شده و دیدگاهشان را نسبت به این درس تغییر دهد بلکه باعث شود تا آن ها با اعتماد به نفس بالاتری به سوی یادگیری آسان و لذت بخش پیش بروند و همچنین بتوانند بین مفاهیم آموخته شده و زندگی واقعی ارتباط برقرار کنند
فایل رایگان تاثير رهبري تحول آفرين و جو سازماني بر کارآمدي معلمان با نقش ميانجي ادراک از توانمندي | WORD
روش های آماری تی مستقل و مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که مولفه های زیربنایی متغیرهای پژوهش بیانگر مناسبی برای متغیرها می باشند. همچنین مشخص شد که رهبری تحول آفرین هم به صورت مستقیم و هم به واسطه ادراک از توانمندی تاثیر مثبت و معنی داری را بر کارآمدی معلمان دارند. همچنین جو سازمانی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثر معنی داری بر کارآمدی معلمان دارد. در نهایت مدل مفهومی پژوهش و پیشنهادات بر گرفته از یافته ها آورده شده است.
فایل رایگان تاثير سبک رهبري اصيل بر بهداشت رواني معلمان | WORD
روابط را در کار با پیروان فراهم می سازد (والومبا، وانگ، اسکابروک وآولیو ، 2008). مدیرانی که دارای ویژگی های رهبران اصیل می باشند، می توانند نقش و الگوی مثبتی برای رشد روانشناسی مثبت ازجمله خوش بینی علمی معلمان ، خود آگاهی ،شفافیت ارتباطی، چشم انداز اخلاقی وتعلق خاطر کاری معلمان باشند و در واقع بسیاری از محققان معتقدند اولین مکانیسمی که باعث می شود رهبران اصیل بر روی پیروان خود تاثیر بگذارند نقش الگوی مثبت آن ها است (میچام ،2007) .
فایل رایگان تاثير سرمايه اجتماعي در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت | WORD
فت . تک متغیری ، تحلیل شد . از آزمون فریدمن نیز برای معنی داربودن یا نبودنT اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون سوالات پرسشنامه استفاده شده است . نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها نشان داد ، به کارگیری هر یک از مولفه های سرمایه اجتماعی که توسط گروه کندی در دانشگاه هاروارد ، دسته بندی شده است ، اعم از : اعتماد اجتماعی ، عدالت اجتماعی ، بخشش و روحیه داوطلبی ، مشارکت مدنی ، مشارکت مذهبی و مشارکت سیاسی ، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است .
فایل رایگان تاثير سطح سواد والدين بر پيشرفت تحصيلي فرزندانشان | WORD
نشان می دهد:1.بین سطح سواد والدین وپیشرفت تحصیلی دانش اموزان رابطه مستقیم وجوددارد.2.بین همکاری والدین با مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجوددارد.3.بین مشارکت والدین درفرآیند انجام تکالیف ویادگیری وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجود دارد.4.بین تشویق والدین به فرزندان جهت درس خواندن و پیشرفت تحصیلی آنهارابطه مستقیم وجوددارد.5.بین میزان مطالعه والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان رابطه مستقیم وجوددارد.
فایل رایگان تاثير طراحي شناختي بر عملکرد تحصيلي | WORD
در مورد فرآیندها و تولیدات طراحی شناختی یا هر چیز مربوط به آن توصیف کند. از طراحی شناخت تعاریف گوناگونی ارائه شده است. طراحی شناخت با مفهومی که در روان شناسی طراحی شناختی جدید مطرح شده است به عنوان یکی از مولفه های مهم طراحی شناخت و همچنین رابطه آن با یادگیری و پیشرفت تحصیلی، همواره توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده و به تدریج برخی مفاهیم مرتبط با آن نیز پا به عرصه متغیرهای پژوهشی در تحقیقات مربوط به آموزش و یادگیری نهاده اند.
فایل رایگان تاثير طرحواره درماني گروهي بر افسردگي دانش آموزان دختر دبيرستاني | WORD
دو گروه کنترل ( 15 نفر) و آزمایش ( 15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش تحت آموزش طرحواره درمانی گروهی طی 12جلسه (هفته ای 3 جلسه به مدت 4 هفته) قرار گرفتند و بعد از پایان جلسات، افسردگی گروه آزمایش و کنترل با استفاده از پرسشنامه بک مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند و داده های حاصل از طریق آزمون تحلیل کوواریانس یک راهه مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که طرحواره درمانی گروهی بر افسردگی دختران تاثیر گذار است و موجب کاهش افسردگی می شود
فایل رایگان تاثير فضاي مثال بر مهارت طرح مساله و ارزشيابي درس رياضي | WORD
م شده و همچنین یک تحقیق تجربی با یک گروه 45 نفره از فراگیران که در یک مفهوم خاص ریاضی مورد ارزیابی قرار گرفتند، انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد عملکرد ریاضی فراگیرانی که فضای مثال ساختار یافته تری دارند، نسبت به بقیه بهتر است و این گونه افراد مساله های بهتری از موضوع خواسته شده طرح می کنند. این موضوع همگام با تحقیقات قبلی و بیانگر تاثیر مستقیم و قابل توجه فضای مثال بر مهارت طرح مساله و کیفیت یادگیری در آموزش ریاضی است.
فایل رایگان تاثير فناوري اطلاعات بر اثر بخشي آموزش | WORD
آن محتوا می تواند یاد داده و یاد گرفته شود، بهتر آماده شوند. معلمان نیاز به نگرشی بدون هیچگونه ترس در کاربرد ICT دارند تا آنها را تشویق کند که خودشان خطرات را بپذیرند و آنها را وادارد که یادگیرندگانی مادام العمر باشند. فناوری اطلاعات همچنین با فراهم کردن امکانات لازم برای جمع آوری، پردازش و توزیع اطلاعات، فرصت ها و امکانات خوبی برای آموزش در دو زمینه تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری و تغییر نقش رسالت آموزش و پرورش ایجاد کرده است.
فایل رایگان تاثير فناوري اطلاعات بر چابکي سازماني مدارس با نقش ميانجي سواد اطلاعاتي(معلمان زن مدارس متوسطه دوم شهرستان محمودآباد) | WORD
یایی پرسشنامه تایید شد. جهت تجزیه وتحلیل داده در بخش آمار توصیفی از نرم افزار spss20 و در بخش آمار استنباطی و بررسی فرضیات پژوهش از نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی تاثیر دارد؛ فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی تاثیر دارد؛ فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی تاثیر دارد؛ سواد اطلاعاتی بر چابکی سازمانی تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير کلاس هاي هوشمند بر انگيزه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي شهرستان ساري ناحيه يک | WORD
رد شده انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون پیشرفت تحصیلی جمع آوری شدند و در نرم افزار SPSS ویرایش 20 وارد و با کمک آزمون آماری تی دو نمونه مستقل، تحلیل واریانس دوطرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که فقط پیشرفت تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند از نظر آماری متفاوت می باشد. بطوریکه دانش آموزان کلاس های هوشمند پیشرفت تحصیلی مطلوب تری نسبت به مدارس عادی داشتند(000/0P=). اما انگیزه تحصیلی در دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
فایل رایگان تاثير مثبت خودکارآمدي ونقش فزاينده آن در بروز خلاقيت وکارآفريني(دانشجويان فني وحرفه اي غرب مازندران) | WORD
آفرینانه استفاده شد.داده های گردآوری شده با استفاده از آزمونهای رگرسیون چند گانه و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها به دست آمده از تحقیق نشان داد که بین خودکارآمدی و نگرش کارآفرینانه دانشجویان فنی و حرفه ای رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و خودسنجی و خودرهبری توان پیش بینی تغییرات نگرش کارآفرینانه را دارند.بین خودباوری ، خودتهییجی ، خودسنجی ، خودرهبری و خودتنظیمی با نگرش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
فایل رایگان تاثير مدارس هوشمند بر خودکارآمدي دانش آموزان ابتدايي شهرستان بهشهر | WORD
ه اطلاعاتی در حال دگرگونی خواهد بود. هدف از پژوهش حاضر بررسی nx در سال تحصیلی 97-98 می باشد. با یک مطالعه توصیفی از نوع علی-مقایسه ای، تعداد 300 دانش آموز دوره ابتدایی شهرستان بهشهر مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با کمک پرسشنامه استاندارد شده خودکارآمدی تحصیلی جینکز- مورگان جمع آوری و در نرم افزار SPSS ویرایش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که مدارس هوشمند تاثیر معناداری در خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان ندارد.
فایل رایگان تاثير نوآوري و خلاقيت درکارآفريني جهت تشويق دانشجويان به کارفريني | WORD
تکنیک های خلاقیت را در خود به کار ببرند چگونه ایده ها و نظرات بدیع و خلاقانه اشان را به مرحله عمل برسانند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند و چگونه محصول خود را بفروشند مقاله حاضر از دیدگاه توصیفی، با هدف آشنایی با مفاهیم و تعاریف کارآفرینی، سازمان کارآفرین ، خلاقیت و نوآوری، پیشینه و ویژگی آنها و نیز نقش اساسی خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی و تاکید بر خلاقیت و نوآوری به عنوان دو ویژگی اصلی فرد کارآفرین و تشریح هرکدام می باشد
فایل رایگان تاثير هوشمند سازي مدارس بر يادگيري دانش آموزان | WORD
دیداری به یادگیری دانش آموزان کمک می کند. این سیستم به دانش آموزان اجازه می دهد فراتر از برنامه های درسی خود گام بردارند و تاکید بر مهارت تفکر و یادگیری عمیق دانش آموزان دارد. همچنین با هوشمندسازی مدارس تعاملات بین دانش آموزان و معلمان بیشتر شده و این امر میتواند منجر به اشتراک تجربیات موفق و برتر بین آنها گردد. بنابراین مدارس با ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت هوشمندسازی کلاس ها می توانند از مزایای این روش آموزش استفاده نمایند.
فایل رایگان تاثيرات فناوري هاي نوين در آموزش و پرورش | WORD
یط یادگیری غنی شده تغییر نقش معلم به عنوان راهنمای دانش آموزان و اصالت بخشی به آموزش مادام العمر حل گردد. در این مقاله با توجه به نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در زندگی و محور قرار دادن استفاده از فناوری های آموزشی جدید در آموزش وپرورش با روش توصیفی به دنبال آنیم تا به نقش محوری وسایل و شیوه های آموزشی نوین در آموزش وپرورش بپردازیم و تاثیر این فناوری ها و ابزارها را در آموزش وپرورش و فرایند یاددهی و یادگیری فراگیران را بررسی کنیم.
فایل رایگان تاثيرE-learning در بهبود وضعيت آموزشي در دانشگاهها و مدارس | WORD
دلال کردن بر مبنای اطلاعات است. آموزش تجربهای مبتنی بر یادگیری است که موجب تغییر در دانش،نگرش،مهارت و رفتار انسان میشود. امروزهبکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات ضمن آنکه شکاف فیزیکی را با بهرهگیری از روشهای مجازی حذف مینماید،تاثیر بسزایی در ارتقایکیفی آموزش در هریک از روشهای فوق خواهد گذاشت.در این مقاله ضمن بررسی ویژگیهای آموزش از راه دور،روشهای نوین آموزشی مبتنی بر E-learning وتاثیرآن برکارکردهای مختلف آموزش بررسی شده است.
فایل رایگان تبيين چالش هاي پيش روي ارائه تکاليف مهارت محور | WORD
وده است. امروزه با توجه اینکه مهم ترین اهداف آموزش و پرورش، پرهیز از حافظه محوری صرف و توجه به ابعاد یادگیری، افزایش نشاط و شوق به یادگیری، یادگیری مادام العمر و توسعه یادگیری به فعالیت های خارج از کلاس درس است، ارائه تکالیف مهارت محور مورد تاکید قرار می گیرد. یافته های این پژوهش نشان داد چالش های پیش روی ارائه تکالیف مهارت محور می توان از تمرکزگرایی، مدرسه، معلم و کلاس درس، ناآگاهی اولیا و حجم و محتوای کتاب های درسی، نام برد.