... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان طراحی و پیادهسازی ابزار GIS تحت وب :
طراحی و پیادهسازی ابزار GIS تحت وب
فایل رایگان طراحی و پیادهسازی ابزار GIS تحت وب
فهرست مطالب
1-1مقدمه. 1
1-2- سیستم اطلاعات جغرافیایی.. 2
1-2-1- تعریف سیستم اطلاعات جغرافیایی.. 2
1-2-2- تاریخچه. 2
1-2-3- عناصر كلیدی برای توسعه GIS.. 3
1-2-4 - وظیفه سیستم اطلاعات جغرافیایی ( GIS): 3
1-3- اجزای سیستم اطلاعات جغرافیایی: 4
1-3-1 نیروی متخصص: 4
1-3-2 کامپیوتر: 4
1-3-3 داده: 4
1-4- داده های مکانی در GIS: 4
1-4-1-داده های برداری: 5
1-4-1-1- مدل اسپاگیتی: 5
1-4-1-2- مدل توپولوژی: 6
1-4-1-3- مدل شبکه نامنظم مثلثی: 6
1-4-2- داده های رستری: 7
1- 5- داده های توصیفی: 8
1-6- منابع تامین کننده داده های مکانی: 8
1-6-1- نکاتی در خصوص سنجنده ها: 8
1-6-1-1-قدرت تفکیک طیفی.. 9
1-6-1-2- قدرت تفکیک مکانی.. 9
1-7- ورودی داده ها 10
1-8- خروجی داده ها 10
1-9- سوالاتی که GIS قادر به پاسخ گویی میباشد: 11
1-9-1- سوالات مربوط به یک مکان.. 11
1-9-2- سوالات شرطی.. 11
1-9-3- بررسی روند. 11
1-9-4- الگو. 11
1-9-5- مدل سازی.. 12
1-10- ویژگی های یک سیستم اطلاعات جغرافیایی.. 12
1-10-1- ویژگیهای عوارض مکان دار جغرافیایی ثبت شده. 13
1-11- کاربردهای GIS.. 13
1-11-1- کاربرد GISدر زمین شناسی.. 14
1-12- نقشه. 15
1-12-1- طول جغرافیایی: 15
1-12-2- عرض جغرافیایی: 15
1-12-3- سطح مقایسه: 15
1-12-4- مقیاس نقشه: 15
1-12-5- سیستم تصویر نقشه ها: 16
1-12-6- سیستم تصویر لامبرت: 16
1-12-7- سیستم جهانی عرضی.. 16
1-12-7-1-ایران در سیستم UTM... 18
1-13- سیستم موقعیت یاب جهانی در سیستم اطلاعات جغرافیایی.. 18
1-14- نتیجه گیری.. 20
2-1- مقدمه. 21
2-2- روش تحقیق نرم افزار نویسی.. 21
2-3- سیستم اطلاعات جغرافیایی تحت وب چگونه کار میکند. 21
2-4- نقشه اینترنتی.. 21
2-4-1- نقشه های اینترنتی ایستا 22
2-4-2- نقشه های اینترنتی پویا 22
2-4-3- مزایای نقشه پویا 22
2-4-4- نقشه های اینترنتی محاوره ای.. 22
2-5- نوع اطلاعات انتقالی.. 23
2-6-فایل های GIS.. 24
2-7- روش خواندن فایل بانک اطلاعاتی نقشه. 24
3-1- گزارش وضعیت استقرار سیستم GIS.. 46
3-2- تعریف GIS: G.I.S (Geographic Information Systems) 47
3-2-1- تعریف عمومی: 47
3-3- کاربرد GIS در مدیریت بحران: 47
3-4- چند ملاحظه در بكارگیری سیستمهای اطلاعات جغرافیایی GIS: 48
3-5- ضرورت بکارگیری GIS در را ه و ترابری: 48
3-6- تهیه مدل مفهومی: 49
3-7- تهیه نقشه آسیبپذیری و حریم نقطهای سفرههای آب زیرزمینی اداره کل جنگلداری استان
گلستان.. 53
3-7-1- تهیه نقشه آسیبپذیری با استفاده از شاخص DRASTIC.. 53
3-7-2- تغذیه خالص..... 53
3-7-3- نقشه شیب.. 53
3-7-4- هدایت هیدرولیكی.. 53
3-7-5- محیط آبخوان.. 54
3-7-6-تأثیر منطقه غیراشباع. 54
3-7-7- محیط خاك... 55
3-7-8- شاخص آسیب پذیری سفره آب زیرزمینی.. 55
3-8- مراحل روند تهیه یك نقشه. 55
3-8-1- مرحله اول. 55
3-8-2- مرحله دوم. 56
3-8-2-1- میانیابی.. 56
3-8-3- مرحله سوم. 57
3-8-4- مرحله چهارم. 58
3-8-5- مرحله پنجم. 59
3-8-6- مرحله ششم. 60
3-8-7- تهیه نقشه نهایی شاخص DRASTIC: 61
1-1مقدمه
در زمان گذشته برای كار با نقشه ها از نقشههای كاغذی كه اغلب بسیار عریض و طویل بودند استفاده میشد و كاربران مجبور بودند برای اینكه نقشه ای با جزئیات كامل داشته باشند، یا شهر ها را به مناطق مختلف تقسیم كنند و نقشه هر یك را به صورت جداگانه داشته باشند و یا نقشه ای با ابعاد بزرگ تولید كنند كه در هر دو حالت یك نقشه كامل با تمام جزئیات در دسترس نبود و اگر هم بود قابل حمل نبود و مشكلات خاص خود را داشت.
با گذشت زمان و پیشرفت تكنولوژی و به وجود آمدن رایانه پنجره جدیدی برای كار با نقشه ها باز شد كه مزایای بسیاری را در اختیار كاربران قرارداد برای مثال، یك نقشه كامل با تمام جزئیات قابل نگهداری بر روی یك رایانه كوچك قابل حمل بود اما همیشه این چالش وجود داشت كه به جای استفاده یك نفر از یك نقشه، چندین نفر از سراسر جهان از همین نقشه و اطلاعاتی كه سایر كاربران بر روی نقشه در ج كرده اند استفاده كنند.برای مثال در یك كشور یك نقشه واحد وجود داشته باشد و در هر شهر و در هر منطقه نیروهای پلیس و سایر دستگاههای ذیربط اطلاعات تصادفات و مرگ ومیر ناشی از تصادفات همان منطقه بر روی نقشه ثبت كنند و تمام نیروهای پلیس از سراسر كشور تصادفات ثبت شده را لحظه به لحظه از روی نقشه ملاحظه نمایند و مدیران جهت بهبود امور تصمیمات مقتضی را اتخاذ نمایند با به وجود آمدن اینترنت بسیاری از مقاصد فوق قابل محقق شدن است بدین صورت كه باید ابزاری تولید نمود كه نقشه ها را تحت وب نمایش داده و امكانات مختلف را در اختیار كاربر قرار دهد. در راستای نیل به این هدف كشورهای خارجی گامهای بلندی برداشته اند اما در داخل كشور به صورت بومی بر روی این مورد تمركزی صورت نگرفته و اغلب جهت مقاصد مختلف از همان ابزار تولید شده توسط كشورهای خارجی استفاده میگردد.
در این فصل یافتهای دیگر محققان در خصوص سیستم اطلاعات جغرافیایی وجزئیات آن كه شامل مفاهیم تئوری است، ارائه میگردد.
1-2- سیستم اطلاعات جغرافیایی
1-2-1- تعریف سیستم اطلاعات جغرافیایی
سیستم اطلاعات جغرافیایی كه از این به بعد آنرا GIS مینامیم مجموعه ای سازمان یافته از سخت افزار، نرم افزارهای كامپیوتری، دادههای مكان مرجع شامل دادههای توصیفی مكانی، افراد متخصص و الگوریتم هاست كه به منظور گردآوری، ذخیره سازی، به هنگام سازی، پردازش، بازیافت، تجزیه وتحلیل و ارائه شكلهای مختلف اطلاعات مكان مرجع طراحی وایجاد شده و به بیان مشخصات و ویژگیهای جغرافیایی داده ها میپردازد.
1-2-2- تاریخچه
اولین نمونه از یك GIS ملی GIS كانادا است كه از اواخر 1960 به این طرف به صورت پیوسته مورد استفاده قرار گرفته است در دههای 1970 و1980 میلادی پیشرفتهای قابل ملا حظه ای در فناوری GIS به وجود آمده به طوری كه عبارت سیستم اطلاعات جغرافیایی در مورد مجموعه ابزارهایی برای تحلیل و نمایش نقشه ها و ادغام فنون و شیوههای آماری و نقشه ای و كاربرد فراگیر تر ان به ویژه برای تحلیل تاثیرات وخط مشهای دولتی به كار گرفته شده در حالی كه سابقه فناوری در كشورهای غربی از جمله كانادا و امریكا به بیش از 40 سال میرسد. این فناوری در اغلب كشورهای جهان سوم بسیار جوان میباشد.
در ایران اولین مركزی كه به صورت رسمی استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی را آغز كرد سازمان نقشه برداری كشور بود كه در سال 1369 بر اساس مصوبه مجلس عهده دار طرح بكارگیری این سیستم شد. این سازمان در حال حاضر توپوگرافی 125000از عكسهای هوایی با مقیاس 140000 میباشد و این فرصتی است برای تبدیل این نقشه ها به ساختارهای رقومی و تاسیس پایگاه توپوگرافی ملی كه نیازهای كاربران را در زمینه GIS بر آورده میكند در همین راستا شورای ملی كاربران GIS به منظور سیاست گذاری برنامه ریزی و هماهنگ سازی فعالیت ها در زمینه GIS، تحلیل نیازمندی ها و همچنین بهره برداری شایسته از كلیه ظرفیتهای علمی، فنی و نیروی انسانی در راستای ایجاد و بكارگیری GIS وبا توجه به وظایف سازمان نقشه برداری كشور در خصوص تدوین و ایجاد سیستمهای اطلاعات جغرافیایی ملی در دی ما ه 1372 تاسیس گردید.
1-2-3- عناصر كلیدی برای توسعه GIS
اصولا 5 زمینه کلی زیر به عنوان عناصر کلیدی برای توسعه GIS از دیگر موارد بصورت برجسته تر وجود دارد.
1. معماری چشم انداز
2. علوم کامپیوتری
3.علوم جغرافیا
4.سنجش از دور
5. کارتوگرافی معماران
1-2-4 - وظیفه سیستم اطلاعات جغرافیایی ( GIS):
وظیفه اصلی یک سیستم اطلاعاتی نوعی عملیات بر روی داده هاست که به کمک آن بتوان سریعتر، دقیق تر و بهینه تر بر روی مسائل مربوط به این داده هاتصمیم گیری کرد.این مراحل از جمع آوری داده ها، تغییر فرمت و ذخیره سازی آنها آغاز شده و شامل مسائل مدیریت، تجزیه و تحلیل و مدلسازی میگردد و مارا در جستجو وتهیه فضای پرسش و پاسخ بر روی حجم بالای اطلاعات و نمایش داده های توصیفی در مدت زمان بسیار کوتاه یاری میکند. یک سیستم اطلاعات جغرافیایی به دو دسته تقسیم میشوند: داده های مکانی که نشان دهنده موقعیت و شکل عوارض بوده و داده های توصیفی که بیانگر ویژگی ها و خصوصیات عوارض میباشد.
1-3- اجزای سیستم اطلاعات جغرافیایی:
1-3-1 نیروی متخصص:
نیروی متخصص وظیفه طراحی و پیاده سازی و همچنین بهنگام سازی داده ها و اطلاعات را بر عهده دارد.
1-3-2 کامپیوتر:
کامپیوتر شامل سخت افزار و نرم افزار مناسب است که جهت ذخیره سازی، بهنگام سازی و تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار میگیرد.
1-3-3 داده:
منظور از داده، داده های مکانی و توصیفی میباشد.
1-4- داده های مکانی در GIS:
نظیر کیلومتراژ و موقعیت عوارضی چون ریل بالاست، تراورس، یابند، سوزن، ایستگاه، تونل، پل، تراشه، شیب و فراز، قوس، دیزل، واگن انشعاب برق وتلفن ومخزن سوخت،ساختمان اداری وغیره.سیستم اطلاعات جغرافیایی وکامپیوتر ها را نمی توان به طور مستقیم برای جهان واقعی بکار برد، زیرا کامپیوتر های دیجیتالی بر اساس اعداد یا کاراکتر هایی که در درون خود به صورت اعداد دو رقمی نگهداری میکنند، عمل مینمایند. بنابراین پدیده های مورد نظر در جهان واقعی در یک سیستم کامپیوتری باید به شکل نمادین عرضه شوند.پس ابتدا باید مرحله جمع آوری داده ها انجام گیرد و سپس فرایند فشرده سازی گستره زمین شناسی، ساختار،خواص ژئو فیزیکی یا هر ویژگی از سطح زمین که اطلاعات آن گرد آوری شده بود،به شکل قابل دستیابی در کامپیوتر با استفاده از مدلهای نمادین صورت گیرد.
لینک مرتبط » فایل رایگان طراحی و پیادهسازی ابزار GIS تحت وب
فایل رایگان تاثير خلاقيت و نوآوري بر گرايش کارآفريني با ميانجيگري هوش فرهنگي در بين هنرجويان شهرستان محمودآباد | WORD
گی در هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کار دانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد.؛ فرضیه فرعی اول نشان داد خلاقیت و نوآوری با میانجیگری هوش فرهنگی هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد .فرضیه فرعی دوم نشان داد خلاقیت و نوآوری بر گرایش کارآفرینی هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد تاثیر دارد
فایل رایگان تاثير رفتار اخلاقي بر رفتار مصرفي با توجه به نقش ميانجي کيفيت خدمات ادراک شده در باشگاه هاي بدنسازي | WORD
فای کرونباخ تایید شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و مدل معادلات ساختاری در نرم افزارهای SPSS و Amos بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد، از آن جایی که آماره Z برای آزمون سوبل برای بررسی نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده در رابطه بین رفتار اخلاقی و رفتار مصرفی بزرگتر از 96/1 می باشد، در نتیجه تاثیر نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده در رابطه بین رفتار اخلاقی و رفتار مصرفی در سطح اطمینان 95 درصد مورد تایید قرار می گیرد.
فایل رایگان تاثير روش تدريس آزمايشگاهي در يادگيري رياضيات دوره متوسطه اول | WORD
مربوط به سازماندهی برنامه ی درسی است که می تواند آموزش و پرورش را به هدفش نزدیک کند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثی روش تدریس آزمایشگاهی در یادگیری ریاضیات دوره متوسطه اول در شهرستان میاندرود بوده است. این پژوهش به صورت شبه آزمایشی در سال تحصیلی 97-98 بر روی 80 نفر از دانش آموزان متوسطه اول شهرستان میاندرود انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد استفاده از روش تدریس آزمایشگاهی در یادگیری ریاضیات دوره متوسطه اول در شهرستان میاندرود تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير روش تدريس حل مساله بر خلاقيت رياضي دانش آموزان پسر پايه ششم شهرستان ساري ناحيه يک | WORD
ه دو گروه پیش آزمون و پس آزمون تقسیم شده است .جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه تورنس (1979) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری و نرم افزار Spss22 استفاده شده است. نتایج نشان داد که روش تدریس حل مساله بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان پسر پایه ششم موثر می باشد. آموزش مساله محور به دانش آموزان فرصت خواهد داد که مساله خود را به خوبی درک کنند و با تفکر در مساله و خلاقیت شخسی آن را تجزیه و تحلیل کنند و شخصا از آنها نتیجه گیری کنند.
فایل رایگان تاثير روش هاي نوين و خلاقانه ي آموزشي در يادگيري رياضي | WORD
یس و در پیش گرفتن راهکارهای خلاقانه و جذاب آموزشی این باور حاصل شده است که روش تدریس مورد استفاده توسط معلم و امکانات و تجهیزات آموزشی لازم برای تدریس باید به گونه ای انتخاب و طراحی شوند که نه تنها باعث ایجاد انگیزه و علاقه در فراگیران شده و دیدگاهشان را نسبت به این درس تغییر دهد بلکه باعث شود تا آن ها با اعتماد به نفس بالاتری به سوی یادگیری آسان و لذت بخش پیش بروند و همچنین بتوانند بین مفاهیم آموخته شده و زندگی واقعی ارتباط برقرار کنند
فایل رایگان تاثير رهبري تحول آفرين و جو سازماني بر کارآمدي معلمان با نقش ميانجي ادراک از توانمندي | WORD
ستفاده از روش های آماری تی مستقل و مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که مولفه های زیربنایی متغیرهای پژوهش بیانگر مناسبی برای متغیرها می باشند. همچنین مشخص شد که رهبری تحول آفرین هم به صورت مستقیم و هم به واسطه ادراک از توانمندی تاثیر مثبت و معنی داری را بر کارآمدی معلمان دارند. همچنین جو سازمانی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثر معنی داری بر کارآمدی معلمان دارد. در نهایت مدل مفهومی پژوهش و پیشنهادات بر گرفته از یافته ها آورده شده است.
فایل رایگان تاثير سبک رهبري اصيل بر بهداشت رواني معلمان | WORD
و شفافیت روابط را در کار با پیروان فراهم می سازد (والومبا، وانگ، اسکابروک وآولیو ، 2008). مدیرانی که دارای ویژگی های رهبران اصیل می باشند، می توانند نقش و الگوی مثبتی برای رشد روانشناسی مثبت ازجمله خوش بینی علمی معلمان ، خود آگاهی ،شفافیت ارتباطی، چشم انداز اخلاقی وتعلق خاطر کاری معلمان باشند و در واقع بسیاری از محققان معتقدند اولین مکانیسمی که باعث می شود رهبران اصیل بر روی پیروان خود تاثیر بگذارند نقش الگوی مثبت آن ها است (میچام ،2007) .
فایل رایگان تاثير سرمايه اجتماعي در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت | WORD
ر قرار گرفت . تک متغیری ، تحلیل شد . از آزمون فریدمن نیز برای معنی داربودن یا نبودنT اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون سوالات پرسشنامه استفاده شده است . نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها نشان داد ، به کارگیری هر یک از مولفه های سرمایه اجتماعی که توسط گروه کندی در دانشگاه هاروارد ، دسته بندی شده است ، اعم از : اعتماد اجتماعی ، عدالت اجتماعی ، بخشش و روحیه داوطلبی ، مشارکت مدنی ، مشارکت مذهبی و مشارکت سیاسی ، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است .
فایل رایگان تاثير سطح سواد والدين بر پيشرفت تحصيلي فرزندانشان | WORD
ون خی دو) نشان می دهد:1.بین سطح سواد والدین وپیشرفت تحصیلی دانش اموزان رابطه مستقیم وجوددارد.2.بین همکاری والدین با مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجوددارد.3.بین مشارکت والدین درفرآیند انجام تکالیف ویادگیری وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجود دارد.4.بین تشویق والدین به فرزندان جهت درس خواندن و پیشرفت تحصیلی آنهارابطه مستقیم وجوددارد.5.بین میزان مطالعه والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان رابطه مستقیم وجوددارد.
فایل رایگان تاثير طراحي شناختي بر عملکرد تحصيلي | WORD
نش شخص را در مورد فرآیندها و تولیدات طراحی شناختی یا هر چیز مربوط به آن توصیف کند. از طراحی شناخت تعاریف گوناگونی ارائه شده است. طراحی شناخت با مفهومی که در روان شناسی طراحی شناختی جدید مطرح شده است به عنوان یکی از مولفه های مهم طراحی شناخت و همچنین رابطه آن با یادگیری و پیشرفت تحصیلی، همواره توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده و به تدریج برخی مفاهیم مرتبط با آن نیز پا به عرصه متغیرهای پژوهشی در تحقیقات مربوط به آموزش و یادگیری نهاده اند.
فایل رایگان تاثير طرحواره درماني گروهي بر افسردگي دانش آموزان دختر دبيرستاني | WORD
صادفی در دو گروه کنترل ( 15 نفر) و آزمایش ( 15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش تحت آموزش طرحواره درمانی گروهی طی 12جلسه (هفته ای 3 جلسه به مدت 4 هفته) قرار گرفتند و بعد از پایان جلسات، افسردگی گروه آزمایش و کنترل با استفاده از پرسشنامه بک مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند و داده های حاصل از طریق آزمون تحلیل کوواریانس یک راهه مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که طرحواره درمانی گروهی بر افسردگی دختران تاثیر گذار است و موجب کاهش افسردگی می شود
فایل رایگان تاثير فضاي مثال بر مهارت طرح مساله و ارزشيابي درس رياضي | WORD
قات انجام شده و همچنین یک تحقیق تجربی با یک گروه 45 نفره از فراگیران که در یک مفهوم خاص ریاضی مورد ارزیابی قرار گرفتند، انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد عملکرد ریاضی فراگیرانی که فضای مثال ساختار یافته تری دارند، نسبت به بقیه بهتر است و این گونه افراد مساله های بهتری از موضوع خواسته شده طرح می کنند. این موضوع همگام با تحقیقات قبلی و بیانگر تاثیر مستقیم و قابل توجه فضای مثال بر مهارت طرح مساله و کیفیت یادگیری در آموزش ریاضی است.
فایل رایگان تاثير فناوري اطلاعات بر اثر بخشي آموزش | WORD
به وسسیله آن محتوا می تواند یاد داده و یاد گرفته شود، بهتر آماده شوند. معلمان نیاز به نگرشی بدون هیچگونه ترس در کاربرد ICT دارند تا آنها را تشویق کند که خودشان خطرات را بپذیرند و آنها را وادارد که یادگیرندگانی مادام العمر باشند. فناوری اطلاعات همچنین با فراهم کردن امکانات لازم برای جمع آوری، پردازش و توزیع اطلاعات، فرصت ها و امکانات خوبی برای آموزش در دو زمینه تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری و تغییر نقش رسالت آموزش و پرورش ایجاد کرده است.
فایل رایگان تاثير فناوري اطلاعات بر چابکي سازماني مدارس با نقش ميانجي سواد اطلاعاتي(معلمان زن مدارس متوسطه دوم شهرستان محمودآباد) | WORD
از 7/0، پایایی پرسشنامه تایید شد. جهت تجزیه وتحلیل داده در بخش آمار توصیفی از نرم افزار spss20 و در بخش آمار استنباطی و بررسی فرضیات پژوهش از نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی تاثیر دارد؛ فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی تاثیر دارد؛ فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی تاثیر دارد؛ سواد اطلاعاتی بر چابکی سازمانی تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير کلاس هاي هوشمند بر انگيزه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي شهرستان ساري ناحيه يک | WORD
استاندارد شده انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون پیشرفت تحصیلی جمع آوری شدند و در نرم افزار SPSS ویرایش 20 وارد و با کمک آزمون آماری تی دو نمونه مستقل، تحلیل واریانس دوطرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که فقط پیشرفت تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند از نظر آماری متفاوت می باشد. بطوریکه دانش آموزان کلاس های هوشمند پیشرفت تحصیلی مطلوب تری نسبت به مدارس عادی داشتند(000/0P=). اما انگیزه تحصیلی در دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
فایل رایگان تاثير مثبت خودکارآمدي ونقش فزاينده آن در بروز خلاقيت وکارآفريني(دانشجويان فني وحرفه اي غرب مازندران) | WORD
ها ی کار آفرینانه استفاده شد.داده های گردآوری شده با استفاده از آزمونهای رگرسیون چند گانه و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها به دست آمده از تحقیق نشان داد که بین خودکارآمدی و نگرش کارآفرینانه دانشجویان فنی و حرفه ای رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و خودسنجی و خودرهبری توان پیش بینی تغییرات نگرش کارآفرینانه را دارند.بین خودباوری ، خودتهییجی ، خودسنجی ، خودرهبری و خودتنظیمی با نگرش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
فایل رایگان تاثير مدارس هوشمند بر خودکارآمدي دانش آموزان ابتدايي شهرستان بهشهر | WORD
ب با جامعه اطلاعاتی در حال دگرگونی خواهد بود. هدف از پژوهش حاضر بررسی nx در سال تحصیلی 97-98 می باشد. با یک مطالعه توصیفی از نوع علی-مقایسه ای، تعداد 300 دانش آموز دوره ابتدایی شهرستان بهشهر مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با کمک پرسشنامه استاندارد شده خودکارآمدی تحصیلی جینکز- مورگان جمع آوری و در نرم افزار SPSS ویرایش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که مدارس هوشمند تاثیر معناداری در خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان ندارد.
فایل رایگان تاثير نوآوري و خلاقيت درکارآفريني جهت تشويق دانشجويان به کارفريني | WORD
لاق زده و تکنیک های خلاقیت را در خود به کار ببرند چگونه ایده ها و نظرات بدیع و خلاقانه اشان را به مرحله عمل برسانند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند و چگونه محصول خود را بفروشند مقاله حاضر از دیدگاه توصیفی، با هدف آشنایی با مفاهیم و تعاریف کارآفرینی، سازمان کارآفرین ، خلاقیت و نوآوری، پیشینه و ویژگی آنها و نیز نقش اساسی خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی و تاکید بر خلاقیت و نوآوری به عنوان دو ویژگی اصلی فرد کارآفرین و تشریح هرکدام می باشد
فایل رایگان تاثير هوشمند سازي مدارس بر يادگيري دانش آموزان | WORD
شنیداری و دیداری به یادگیری دانش آموزان کمک می کند. این سیستم به دانش آموزان اجازه می دهد فراتر از برنامه های درسی خود گام بردارند و تاکید بر مهارت تفکر و یادگیری عمیق دانش آموزان دارد. همچنین با هوشمندسازی مدارس تعاملات بین دانش آموزان و معلمان بیشتر شده و این امر میتواند منجر به اشتراک تجربیات موفق و برتر بین آنها گردد. بنابراین مدارس با ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت هوشمندسازی کلاس ها می توانند از مزایای این روش آموزش استفاده نمایند.
فایل رایگان تاثيرات فناوري هاي نوين در آموزش و پرورش | WORD
ایجاد محیط یادگیری غنی شده تغییر نقش معلم به عنوان راهنمای دانش آموزان و اصالت بخشی به آموزش مادام العمر حل گردد. در این مقاله با توجه به نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در زندگی و محور قرار دادن استفاده از فناوری های آموزشی جدید در آموزش وپرورش با روش توصیفی به دنبال آنیم تا به نقش محوری وسایل و شیوه های آموزشی نوین در آموزش وپرورش بپردازیم و تاثیر این فناوری ها و ابزارها را در آموزش وپرورش و فرایند یاددهی و یادگیری فراگیران را بررسی کنیم.
فایل رایگان تاثيرE-learning در بهبود وضعيت آموزشي در دانشگاهها و مدارس | WORD
مهارت استدلال کردن بر مبنای اطلاعات است. آموزش تجربهای مبتنی بر یادگیری است که موجب تغییر در دانش،نگرش،مهارت و رفتار انسان میشود. امروزهبکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات ضمن آنکه شکاف فیزیکی را با بهرهگیری از روشهای مجازی حذف مینماید،تاثیر بسزایی در ارتقایکیفی آموزش در هریک از روشهای فوق خواهد گذاشت.در این مقاله ضمن بررسی ویژگیهای آموزش از راه دور،روشهای نوین آموزشی مبتنی بر E-learning وتاثیرآن برکارکردهای مختلف آموزش بررسی شده است.
فایل رایگان تبيين چالش هاي پيش روي ارائه تکاليف مهارت محور | WORD
متفاوت بوده است. امروزه با توجه اینکه مهم ترین اهداف آموزش و پرورش، پرهیز از حافظه محوری صرف و توجه به ابعاد یادگیری، افزایش نشاط و شوق به یادگیری، یادگیری مادام العمر و توسعه یادگیری به فعالیت های خارج از کلاس درس است، ارائه تکالیف مهارت محور مورد تاکید قرار می گیرد. یافته های این پژوهش نشان داد چالش های پیش روی ارائه تکالیف مهارت محور می توان از تمرکزگرایی، مدرسه، معلم و کلاس درس، ناآگاهی اولیا و حجم و محتوای کتاب های درسی، نام برد.
فایل رایگان تبيين مولفه هاي مديريت کلاس درس براساس توسعه حرفه اي دبيران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس | WORD
اعی) 3/70 درصد تغییرات مدیریت کلاس درس را پیش بینی می کنند. همچنین، مولفه های محیط یادگیری، طراحی آموزشی و تحقیق محوری 4/28 درصد از تغییرات برنامه ریزی و آمادگی، متغیرهای رشد و بالندگی منابع انسانی، همکاری و تشریک مساعی و ارزیابی 2/45 درصد از تغییرات مدیریت و سازماندهی کلاس درس و متغیرهای رشد و بالندگی منابع انسانی، دانش موضوعی، ارزیابی، همکاری و تشریک مساعی و محیط یادگیری 4/76 درصد از تغییرات نظارت بر پیشرفت دانش آموزان را پیش بینی می کنند.
فایل رایگان تجربه زيسته دختران نوجوان از پديده رفاقت با هم جنس ( دانش آموزان مقطع متوسطه دو شهرستان درميان) | WORD
ف مذکور از روش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی و برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه عمیق با هشت نفر از دانش آموزان دختر مدرسه نرجس و علیشاه که به صورت هدفمند گزینش شدند بهره گرفته شده است. با استفاده از الگوی پیشنهادی اندرسون و اسپنسر، نتایج در قالب هشت مقوله مرکزی الگوهای وابستگی، سنخ های رفاقت، علل دوام و فروپاشی رفاقت، انتظارات نقشی رفاقت، تجارب رفاقت، تمثیل، الگوها و معیارهای پذیرش رفاقت و آئین و ثمرات رفاقت موردبررسی و تحلیل قرار گرفت.
فایل رایگان تحليل کارکردهاي فناوري اطلاعات در رابطه با هوشمندسازي مديريت آموزشي مدارس شهرستان ايلام | WORD
مه محقق ساخته است که روایی آن با استفاده از نظرات افراد خبره امر هوشمندسازی مدارس به دست آمده و پایایی آن نیز با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شده است. داده ها در این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل شده است. نتایج تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که فناوری اطلاعات بر محیط یاددهی و یادگیری، مدیریت مدرسه با سیستم یکپارچه رایانه ای، ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر و توانمندسازی معلمان تاثیر معنادار دارد.
فایل رایگان تحليل محتوا کتاب هديه آسماني پايه پنجم ايتدايي بر اساس مدل پلوراليسم ديني جان هيک | WORD
ینی جان هیک بر کتاب هدیه های آسمانی پایه پنجم می باشد . روش تحقیق در این پژوهش ، توصیفی از نوع کتاب خانه ای است که در این پژوهش تحلیل محتوا می باشد ، ابزار تحقیق در این پژوهش چک لیست می باشد که توسط پژوهشگر تکمیل شده است ، این چک لیست ارزش یابی از جنبه های محتوایی ، رویکرد پرورشی ، زبان و تصویر کتاب درسی را مورد بررسی قرار داده است . نتیجه ی حاصل از این بررسی های صورت گرفته این است که مدل پلورالیسم بر بخش های مختلف این کتاب بی تاثیر بوده است.
فایل رایگان تحليل محتواي ارتباطي تمرين هاي درسي کتاب مطالعات اجتماعي پايه ششم ابتدايي (چاپ 1398) بر اساس اهداف رفتاري تدوين شده در کتاب راهنماي معلم | WORD
ات حاصل از یافته ها حاکی از آن بود که از مجموع 123 تمرین موجود در کتاب مطالعات اجتماعی، 88 تمرین یعنی 72 تمرین ها در راستای تحقق اهداف می باشند و 35 تمرین یعنی 28 تمرین ها در راستای تحقق اهداف نمی باشند. داده های فوق بیانگراین است که تمرین های کتاب در حد قابل قبولی با اهداف کتاب راهنمای معلم، هماهنگی داشته و تا حد مطلوبی تمرین ها موجب محقق شدن اهداف شده اند. اما انتظار می رفت با توجه به جدید التالیف بودن کتاب، مقدار هماهنگی بیشتر از این می بود.
فایل رایگان تحليل محتواي رياضي ششم ابتدايي مبتني بر تکنيک ويليام رومي و ساحت هاي ششگانه ي تربيتي | WORD
ین پژوهش، ضریب درگیری متن کتاب ریاضی در فصل اندازه گیری برابر با(05/1) و در واحد تصاویر برابر با(09/1) و در تمرین های کتاب برابر (04/)می باشد، که حاکی از آن است؛ متن کتاب ریاضی، پرسش ها و تصاویر، در این محدوده به شیوه ی فعالی نوشته شده و دانش آموزان را درگیر در یادگیری می کند. همچنین ریب درگیری با ساحت های ششگانه تربیتی برابر با (2/1)بوده که با توجه به محدوده ی ذکر شده از طرف ویلیام رومی و ساحت های ششگانه تربیتی، کتاب ریاضی ششم، کتاب فعالی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي فارسي سوم دبستان از نظر توجه به آموزه هاي ملي و مذهبي | WORD
اده ازفرضیه های مطرح شده، ازسه منظرظاهری، ساختاری و آموزه های ملی ومذهبی موردبررسی قرارگرفته است نتایج حاصل از بررسی های موشکافانه نشان میدهدکتاب فارسی سوم دبستان ازلحاظ ویژگیهای ظاهری وساختاری ازمجموع پنجاه امتیاز،چهل امتیاز رابه خوداختصاص داده و به طورکلی وضعیت قابل قبولی داردوازلحاظ توجه به آموزه های ملی و مذهبی،یافته ها نشان میدهد میزان توجه به آموزه های مذهبی درکتاب فارسی سال سوم دبستان تقریبا دوبرابرآموزه های ملی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي رياضي ششم دبستان از ديدگاه خلاقيت گليفورد | WORD
گیلفورد است. در این تحقیق، از روش تحلیل محتوا برای کتاب استفاده شده است برای این کار ابتدا کتاب به 4 قسمت معما و سرگرمی ، فعالیت ها ، تمرین های کلاسی و اشکال تقسیم شده است. سپس عوامل خلاقیت گیلفورد برای هر 4 مورد بررسی شده است. با استفاده از جدول و نمودار در این تحقیق نتایج بدست آمده نشان دهد که کتاب ریاضی ششم دبستان به سطح حافظه واگرا توجه کمی داشته است. لذا می توان گفت ریاضی ششم دبستان به خوبی زمینه لازم برای بروز خلاقیت را فراهم نمی کند.