... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان طراحی سایت جهت مدیریت نمودن کارهای آموزشی مدرس- رشته کامپیوتر :
مقدمه
امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و از طرفی اهمیت چشم گیر نگهداری و ثبت اطلاعات به گونه ای که همیشه و همه جا قابل دسترس باشند ، متخصصین را بر آن داشته تا به دنبال برنامه های بهتر و کار آمدتری برای انجام امور باشند .
با توجه به امنیت اطلاعات ، باید نرم افزار انتخابی این قابلیت را داشته باشد که کاربر بتواند به طور کامل به آن اعتماد کرده و انجام کارها را به آن واگذار نماید . کاربرانی که با برنامه ها کار می کنند ممکن است سطح آگاهی و آشنایی متفاوتی با کامپیوتر و برنامه داشته باشند ، در نتیجه برنامه باید قابلیت کار ساده و قابل فهم را برای کاربران فراهم نمایند .
با توجه به گسترش شبکه های کامپیوتری وبه خصوص شبکه جهانی اینترنت امروزه کمتر کسی تمایل به کار با برنامه ی دسک تاپی دارد ، و اکثرا مشتاق کار با برنامه هایی با خدمات آن لاین می باشند .
در این پروژه قصد ارائه سایتی برای اداره نمودن کارهای آموزشی یک مدرس می باشد . تا ارتباط دانشجو و مدرس همواره به صورت مجازی و تخصصی حفظ شود . با توجه با اینکه نسخه آزمایشی کار می باشد و با توجه به محدودیتها ، سایت از قابلیت های بالقوه خود به طور کامل بهره نمی برد ، ولی امکان پیشرفت را در اسرع وقت دارد . امیدواریم که با عنایت ایزد منان و به کمک شما استاد محترم به ابن هدف نائل آییم .
چکیده
این سایت جهت مدیریت نمودن کارهای آموزشی مدرس می باشد . دانشجویان پس از عضویت در سایت می توانند از خدمات سایت (خواندن اخبار و مقالات و سوالات و...) استفاده نمایند .
همچنین می توانند به صورت آن لاین از وضعیت نمره خود که همواره مهمترین دغدغه هر دانشجویی می باشد آگاهی یابند ، و به صورت مجازی با مدرس خود ارتباط داشته باشند ، تا در هر زمان و هرجا و مکانی بتوانند از راهنمایی های ارزشمند ایشان بهره گیرند .
سناریو
این سایت برای ارائه خدمات هم به استاد و دانشجو می باشد ، به طوری که کاربران با عضویت در این سایت می توانند به طور رایگان از کلیه اخبار و مقالات و همچنین سوالات و خدمات آموزشی ، اخلاقی استاد بهره مند گردند .
دانشجویا ن عضو در سایت می توانند بدون صرف هیچ هزینه و زمانی همیشه و همه جا از وضعیت نمره خود مطلع باشند ، همچنین استاد مربوطه نیز به صورت مجازی با دانشجو بوده و دانشجو می تواند از راهنمایی ها و خدمات آموزشی ارزشمند ایشان در همه حال بهره گیرند .
امید است با توانایی گسترش و تکمیل هرچه بهتر سایت بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری ارائه نماییم .
Use Case
های مدیریتUse Case
Login
1) مدیر در صفحه ابتدایی ورود به سایت می باشد .
2) کلمه کاربری و رمز را وارد می کند .
3) روی عبارت ورود به سایت کلیک می کند .
4) مدیر در صفحه ای دیگر ورود رمز است .
5) برای امنیت بیشتر مجددا کلمه کاربری و رمز را وارد می کند .
6) روی عبارت ورود به سایت کلیک می کند .
:Alternative
1) نام کاربری و یا کلمه عبور به اشتباه وارد نموده و پیغام " نام کاربری و یا کلمه عبور نادرست می باشد ، لطفا مجددا تلاش نمایید " ظاهر می شود .
2) در صفحه امنیت مدیر نام کاربری و یا کلمه عبور را نادرست وارد نموده و پیغام " مدیر گرامی دقت نمایید " ظاهر می شود .
مشاهده لیست اعضاء
1) مدیر در صفحه مخصوص خود قرار دارد .
2) روی لیست اعضا کلیک می کند .
3) مشخصات اعضا را مشاهده می نماید .
ثبت نمرات
1) مدیر در صفحه مخصوص به خود است .
2) روی ثبت نمرات کلیک می کند .
3) نمرات دانشجویانش را وارد می نماید .
افزودن مقالات
1) مدیر در صفحه مخصوص به خود قرار دارد .
2) صفحه مربوط به افزودن مقالات را باز می کند .
3) مسیرمتن مورد نظر را انتخاب می کند .
تائید کلیک می کند . 4) روی
:Alternative
مدیر هیچ یک از فیلدها را پر نکرده بر روی عبارت " تائید " کلیک می نماید، که پیغام " لطفا فیلدها را با دقت تکمیل نمایید " ظاهر می شود .
افزودن اخبار
1) مدیر در صفحه مخصوص به خود قرار دارد .
2) صفحه مربوط به افزودن اخبار را باز می کند .
3) مسیر متن مورد نظر را انتخاب می کند .
تائید کلیک می کند . 4) روی
Alternative
مدیر هیچ یک از فیلدها را پر نکرده بر روی عبارت " تائید " کلیک می نماید، که پیغام " لطفا فیلدها را با دقت تکمیل نمایید " ظاهر می شود .
ثبت نمونه سوالات در سایت
1) مدیر در صفحه مخصوص به خود می باشد .
2) صفحه مربوط به ثبت سوالات را باز می کند .
3) سوالات مورد نظر را انتخاب می کند .
4) روی دکمه ثبت سوالت کلیک می کند .
Alternative
مدیر هیچ یک از فیلدها را پر نکرده بر روی عبارت " تائید " کلیک می نماید، که پیغام " لطفا فیلدها را با دقت تکمیل نمایید " ظاهر می شود .
های مربوط به کاربر Use Case
لینک مرتبط » فایل رایگان طراحی سایت جهت مدیریت نمودن کارهای آموزشی مدرس- رشته کامپیوتر
فایل رایگان تاثير طرحواره درماني گروهي بر افسردگي دانش آموزان دختر دبيرستاني | WORD
و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل ( 15 نفر) و آزمایش ( 15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش تحت آموزش طرحواره درمانی گروهی طی 12جلسه (هفته ای 3 جلسه به مدت 4 هفته) قرار گرفتند و بعد از پایان جلسات، افسردگی گروه آزمایش و کنترل با استفاده از پرسشنامه بک مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند و داده های حاصل از طریق آزمون تحلیل کوواریانس یک راهه مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که طرحواره درمانی گروهی بر افسردگی دختران تاثیر گذار است و موجب کاهش افسردگی می شود
فایل رایگان تاثير فضاي مثال بر مهارت طرح مساله و ارزشيابي درس رياضي | WORD
نظری و تحقیقات انجام شده و همچنین یک تحقیق تجربی با یک گروه 45 نفره از فراگیران که در یک مفهوم خاص ریاضی مورد ارزیابی قرار گرفتند، انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد عملکرد ریاضی فراگیرانی که فضای مثال ساختار یافته تری دارند، نسبت به بقیه بهتر است و این گونه افراد مساله های بهتری از موضوع خواسته شده طرح می کنند. این موضوع همگام با تحقیقات قبلی و بیانگر تاثیر مستقیم و قابل توجه فضای مثال بر مهارت طرح مساله و کیفیت یادگیری در آموزش ریاضی است.
فایل رایگان تاثير فناوري اطلاعات بر اثر بخشي آموزش | WORD
قه هایی که به وسسیله آن محتوا می تواند یاد داده و یاد گرفته شود، بهتر آماده شوند. معلمان نیاز به نگرشی بدون هیچگونه ترس در کاربرد ICT دارند تا آنها را تشویق کند که خودشان خطرات را بپذیرند و آنها را وادارد که یادگیرندگانی مادام العمر باشند. فناوری اطلاعات همچنین با فراهم کردن امکانات لازم برای جمع آوری، پردازش و توزیع اطلاعات، فرصت ها و امکانات خوبی برای آموزش در دو زمینه تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری و تغییر نقش رسالت آموزش و پرورش ایجاد کرده است.
فایل رایگان تاثير فناوري اطلاعات بر چابکي سازماني مدارس با نقش ميانجي سواد اطلاعاتي(معلمان زن مدارس متوسطه دوم شهرستان محمودآباد) | WORD
ای کرونباخ از 7/0، پایایی پرسشنامه تایید شد. جهت تجزیه وتحلیل داده در بخش آمار توصیفی از نرم افزار spss20 و در بخش آمار استنباطی و بررسی فرضیات پژوهش از نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی تاثیر دارد؛ فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی تاثیر دارد؛ فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی تاثیر دارد؛ سواد اطلاعاتی بر چابکی سازمانی تاثیر دارد.
فایل رایگان تاثير کلاس هاي هوشمند بر انگيزه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي شهرستان ساري ناحيه يک | WORD
مک پرسشنامه استاندارد شده انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون پیشرفت تحصیلی جمع آوری شدند و در نرم افزار SPSS ویرایش 20 وارد و با کمک آزمون آماری تی دو نمونه مستقل، تحلیل واریانس دوطرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که فقط پیشرفت تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند از نظر آماری متفاوت می باشد. بطوریکه دانش آموزان کلاس های هوشمند پیشرفت تحصیلی مطلوب تری نسبت به مدارس عادی داشتند(000/0P=). اما انگیزه تحصیلی در دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
فایل رایگان تاثير مثبت خودکارآمدي ونقش فزاينده آن در بروز خلاقيت وکارآفريني(دانشجويان فني وحرفه اي غرب مازندران) | WORD
ی ) و ب) نگرشها ی کار آفرینانه استفاده شد.داده های گردآوری شده با استفاده از آزمونهای رگرسیون چند گانه و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها به دست آمده از تحقیق نشان داد که بین خودکارآمدی و نگرش کارآفرینانه دانشجویان فنی و حرفه ای رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و خودسنجی و خودرهبری توان پیش بینی تغییرات نگرش کارآفرینانه را دارند.بین خودباوری ، خودتهییجی ، خودسنجی ، خودرهبری و خودتنظیمی با نگرش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
فایل رایگان تاثير مدارس هوشمند بر خودکارآمدي دانش آموزان ابتدايي شهرستان بهشهر | WORD
ی نیز متناسب با جامعه اطلاعاتی در حال دگرگونی خواهد بود. هدف از پژوهش حاضر بررسی nx در سال تحصیلی 97-98 می باشد. با یک مطالعه توصیفی از نوع علی-مقایسه ای، تعداد 300 دانش آموز دوره ابتدایی شهرستان بهشهر مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با کمک پرسشنامه استاندارد شده خودکارآمدی تحصیلی جینکز- مورگان جمع آوری و در نرم افزار SPSS ویرایش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که مدارس هوشمند تاثیر معناداری در خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان ندارد.
فایل رایگان تاثير نوآوري و خلاقيت درکارآفريني جهت تشويق دانشجويان به کارفريني | WORD
به کارهای خلاق زده و تکنیک های خلاقیت را در خود به کار ببرند چگونه ایده ها و نظرات بدیع و خلاقانه اشان را به مرحله عمل برسانند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند و چگونه محصول خود را بفروشند مقاله حاضر از دیدگاه توصیفی، با هدف آشنایی با مفاهیم و تعاریف کارآفرینی، سازمان کارآفرین ، خلاقیت و نوآوری، پیشینه و ویژگی آنها و نیز نقش اساسی خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی و تاکید بر خلاقیت و نوآوری به عنوان دو ویژگی اصلی فرد کارآفرین و تشریح هرکدام می باشد
فایل رایگان تاثير هوشمند سازي مدارس بر يادگيري دانش آموزان | WORD
رگیری حواس شنیداری و دیداری به یادگیری دانش آموزان کمک می کند. این سیستم به دانش آموزان اجازه می دهد فراتر از برنامه های درسی خود گام بردارند و تاکید بر مهارت تفکر و یادگیری عمیق دانش آموزان دارد. همچنین با هوشمندسازی مدارس تعاملات بین دانش آموزان و معلمان بیشتر شده و این امر میتواند منجر به اشتراک تجربیات موفق و برتر بین آنها گردد. بنابراین مدارس با ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت هوشمندسازی کلاس ها می توانند از مزایای این روش آموزش استفاده نمایند.
فایل رایگان تاثيرات فناوري هاي نوين در آموزش و پرورش | WORD
ی به آموزش، ایجاد محیط یادگیری غنی شده تغییر نقش معلم به عنوان راهنمای دانش آموزان و اصالت بخشی به آموزش مادام العمر حل گردد. در این مقاله با توجه به نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در زندگی و محور قرار دادن استفاده از فناوری های آموزشی جدید در آموزش وپرورش با روش توصیفی به دنبال آنیم تا به نقش محوری وسایل و شیوه های آموزشی نوین در آموزش وپرورش بپردازیم و تاثیر این فناوری ها و ابزارها را در آموزش وپرورش و فرایند یاددهی و یادگیری فراگیران را بررسی کنیم.
فایل رایگان تاثيرE-learning در بهبود وضعيت آموزشي در دانشگاهها و مدارس | WORD
ین مهارتی، مهارت استدلال کردن بر مبنای اطلاعات است. آموزش تجربهای مبتنی بر یادگیری است که موجب تغییر در دانش،نگرش،مهارت و رفتار انسان میشود. امروزهبکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات ضمن آنکه شکاف فیزیکی را با بهرهگیری از روشهای مجازی حذف مینماید،تاثیر بسزایی در ارتقایکیفی آموزش در هریک از روشهای فوق خواهد گذاشت.در این مقاله ضمن بررسی ویژگیهای آموزش از راه دور،روشهای نوین آموزشی مبتنی بر E-learning وتاثیرآن برکارکردهای مختلف آموزش بررسی شده است.
فایل رایگان تبيين چالش هاي پيش روي ارائه تکاليف مهارت محور | WORD
ع تکلیف نیز متفاوت بوده است. امروزه با توجه اینکه مهم ترین اهداف آموزش و پرورش، پرهیز از حافظه محوری صرف و توجه به ابعاد یادگیری، افزایش نشاط و شوق به یادگیری، یادگیری مادام العمر و توسعه یادگیری به فعالیت های خارج از کلاس درس است، ارائه تکالیف مهارت محور مورد تاکید قرار می گیرد. یافته های این پژوهش نشان داد چالش های پیش روی ارائه تکالیف مهارت محور می توان از تمرکزگرایی، مدرسه، معلم و کلاس درس، ناآگاهی اولیا و حجم و محتوای کتاب های درسی، نام برد.
فایل رایگان تبيين مولفه هاي مديريت کلاس درس براساس توسعه حرفه اي دبيران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس | WORD
و تشریک مساعی) 3/70 درصد تغییرات مدیریت کلاس درس را پیش بینی می کنند. همچنین، مولفه های محیط یادگیری، طراحی آموزشی و تحقیق محوری 4/28 درصد از تغییرات برنامه ریزی و آمادگی، متغیرهای رشد و بالندگی منابع انسانی، همکاری و تشریک مساعی و ارزیابی 2/45 درصد از تغییرات مدیریت و سازماندهی کلاس درس و متغیرهای رشد و بالندگی منابع انسانی، دانش موضوعی، ارزیابی، همکاری و تشریک مساعی و محیط یادگیری 4/76 درصد از تغییرات نظارت بر پیشرفت دانش آموزان را پیش بینی می کنند.
فایل رایگان تجربه زيسته دختران نوجوان از پديده رفاقت با هم جنس ( دانش آموزان مقطع متوسطه دو شهرستان درميان) | WORD
ت یابی به هدف مذکور از روش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی و برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه عمیق با هشت نفر از دانش آموزان دختر مدرسه نرجس و علیشاه که به صورت هدفمند گزینش شدند بهره گرفته شده است. با استفاده از الگوی پیشنهادی اندرسون و اسپنسر، نتایج در قالب هشت مقوله مرکزی الگوهای وابستگی، سنخ های رفاقت، علل دوام و فروپاشی رفاقت، انتظارات نقشی رفاقت، تجارب رفاقت، تمثیل، الگوها و معیارهای پذیرش رفاقت و آئین و ثمرات رفاقت موردبررسی و تحلیل قرار گرفت.
فایل رایگان تحليل کارکردهاي فناوري اطلاعات در رابطه با هوشمندسازي مديريت آموزشي مدارس شهرستان ايلام | WORD
هش، پرسشنامه محقق ساخته است که روایی آن با استفاده از نظرات افراد خبره امر هوشمندسازی مدارس به دست آمده و پایایی آن نیز با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شده است. داده ها در این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل شده است. نتایج تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که فناوری اطلاعات بر محیط یاددهی و یادگیری، مدیریت مدرسه با سیستم یکپارچه رایانه ای، ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر و توانمندسازی معلمان تاثیر معنادار دارد.
فایل رایگان تحليل محتوا کتاب هديه آسماني پايه پنجم ايتدايي بر اساس مدل پلوراليسم ديني جان هيک | WORD
ل پرالیسم دینی جان هیک بر کتاب هدیه های آسمانی پایه پنجم می باشد . روش تحقیق در این پژوهش ، توصیفی از نوع کتاب خانه ای است که در این پژوهش تحلیل محتوا می باشد ، ابزار تحقیق در این پژوهش چک لیست می باشد که توسط پژوهشگر تکمیل شده است ، این چک لیست ارزش یابی از جنبه های محتوایی ، رویکرد پرورشی ، زبان و تصویر کتاب درسی را مورد بررسی قرار داده است . نتیجه ی حاصل از این بررسی های صورت گرفته این است که مدل پلورالیسم بر بخش های مختلف این کتاب بی تاثیر بوده است.
فایل رایگان تحليل محتواي ارتباطي تمرين هاي درسي کتاب مطالعات اجتماعي پايه ششم ابتدايي (چاپ 1398) بر اساس اهداف رفتاري تدوين شده در کتاب راهنماي معلم | WORD
مچنین اطلاعات حاصل از یافته ها حاکی از آن بود که از مجموع 123 تمرین موجود در کتاب مطالعات اجتماعی، 88 تمرین یعنی 72 تمرین ها در راستای تحقق اهداف می باشند و 35 تمرین یعنی 28 تمرین ها در راستای تحقق اهداف نمی باشند. داده های فوق بیانگراین است که تمرین های کتاب در حد قابل قبولی با اهداف کتاب راهنمای معلم، هماهنگی داشته و تا حد مطلوبی تمرین ها موجب محقق شدن اهداف شده اند. اما انتظار می رفت با توجه به جدید التالیف بودن کتاب، مقدار هماهنگی بیشتر از این می بود.
فایل رایگان تحليل محتواي رياضي ششم ابتدايي مبتني بر تکنيک ويليام رومي و ساحت هاي ششگانه ي تربيتي | WORD
ست آمده از این پژوهش، ضریب درگیری متن کتاب ریاضی در فصل اندازه گیری برابر با(05/1) و در واحد تصاویر برابر با(09/1) و در تمرین های کتاب برابر (04/)می باشد، که حاکی از آن است؛ متن کتاب ریاضی، پرسش ها و تصاویر، در این محدوده به شیوه ی فعالی نوشته شده و دانش آموزان را درگیر در یادگیری می کند. همچنین ریب درگیری با ساحت های ششگانه تربیتی برابر با (2/1)بوده که با توجه به محدوده ی ذکر شده از طرف ویلیام رومی و ساحت های ششگانه تربیتی، کتاب ریاضی ششم، کتاب فعالی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي فارسي سوم دبستان از نظر توجه به آموزه هاي ملي و مذهبي | WORD
که با استفاده ازفرضیه های مطرح شده، ازسه منظرظاهری، ساختاری و آموزه های ملی ومذهبی موردبررسی قرارگرفته است نتایج حاصل از بررسی های موشکافانه نشان میدهدکتاب فارسی سوم دبستان ازلحاظ ویژگیهای ظاهری وساختاری ازمجموع پنجاه امتیاز،چهل امتیاز رابه خوداختصاص داده و به طورکلی وضعیت قابل قبولی داردوازلحاظ توجه به آموزه های ملی و مذهبی،یافته ها نشان میدهد میزان توجه به آموزه های مذهبی درکتاب فارسی سال سوم دبستان تقریبا دوبرابرآموزه های ملی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي رياضي ششم دبستان از ديدگاه خلاقيت گليفورد | WORD
ساس خلاقیت گیلفورد است. در این تحقیق، از روش تحلیل محتوا برای کتاب استفاده شده است برای این کار ابتدا کتاب به 4 قسمت معما و سرگرمی ، فعالیت ها ، تمرین های کلاسی و اشکال تقسیم شده است. سپس عوامل خلاقیت گیلفورد برای هر 4 مورد بررسی شده است. با استفاده از جدول و نمودار در این تحقیق نتایج بدست آمده نشان دهد که کتاب ریاضی ششم دبستان به سطح حافظه واگرا توجه کمی داشته است. لذا می توان گفت ریاضی ششم دبستان به خوبی زمینه لازم برای بروز خلاقیت را فراهم نمی کند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي فارسي سال چهارم ، پنجم و ششم ابتدايي بر اساس شاخص مک لافلين | WORD
ل چهارم و پنجم و ششم ابتدایی که در سال 1398 تالیف شده می پردازد . پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا و استفاده از روش مک لافلین انجام گرفته است. جامعه آماری در بخش تحلیل محتوا کتاب فارسی (بخوانیم) دوره ی ابتدایی می باشد و نمونه آماری کتاب فارسی ( بخوانیم ) سال چهارم ، پنجم و ششم که به صورت تصادفی سه بخش اول ، وسط و آخر کتاب انتخاب شده است و تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سطح کلاسی و سنی هر سه پایه چهارم ، پنجم وششم رعایت نشده است و بالاتر از درک و فهم آنها می باشد .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي فارسي سال دوم ، سوم و چهارم ابتدايي بر اساس شاخص مک لافلين | WORD
سال دوم و سوم و چهارم ابتدایی که در سال 1398 تالیف شده می پردازد. پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا و استفاده از روش مک لافلین انجام گرفته است. جامعه آماری در بخش تحلیل محتوا کتاب فارسی (بخوانیم) دوره ی ابتدایی می باشد و نمونه آماری کتاب فارسی ( بخوانیم ) سال دوم ، سوم و چهارم که به صورت تصادفی سه بخش اول ، وسط و آخر کتاب انتخاب شده است و تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سطح کلاسی و سنی هر سه پایه دوم ، سوم و چهارم رعایت نشده است و بالاتر از درک و فهم آنها می باشد .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب علوم پايه ششم ابتدايي براساس مولفه هاي آموزش محيط زيست | WORD
ت. جامعه آماری کل کتاب تحصیلی علوم پایه ششم سال تحصیلی 98-1397 بوده که واحد تحلیل تمام محتوای کتاب حاضر بوده است و برای جمع آوری داد ه ها از چک لیست مولفه های آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت )استفاده شده و نتایج حاکی از آن است که میزان تاکید بر مولفه های آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت ) در کتاب مذکور دوره ابتدایی یکسان نبوده است و بیشترین میزان تاکید به ترتیب بر خاک با بیشترین فراوانی سپس هوا ، آب و در انتها با کمترین فروانی به صوت تعلق داشته است .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي پايه چهارم ابتدايي براساس مولفه هاي هويت فرهنگي | WORD
عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده است. ابزار جمع آوری داده ها چک لیست مولفه های هویت فرهنگی شامل 5 مولفه اصلی و 23 شاخص بوده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شده اند. یافته های پژوهش نشان داد که در مورد هر یک از 5 مولفه اصلی هویت فرهنگی (زبان،دین ،نظام اجتماعی،تاریخ و حافظه فرهنگی،جغرافیای فرهنگی) به برخی از شاخص ها..... توجه نشده است.. از این رو، بازبینی کتاب های فارسی دوره ابتدایی به لحاظ کاربست مولفه های هویت فرهنگی ضروری به نظر می رسد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي ششم ابتدايي براساس شاخص مک لافلين | WORD
وا کل کتاب خوانداری ششم ابتدایی بوده و 3 نمونه 10 جمله ای از ابتدا، وسط و آخرکتاب فارسی ششم ابتدایی بعنوان نمونه آماری انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها(بااستفاده ازروش های آماری میانگین ،جدول فراوانی و مقدارسطح خوانایی مک لافلین)نشان می دهد،متن کتاب فارسی ششم ابتدایی از نظرسطح خوانایی متناسب با سطح کلاس و سطح سنی دانش آموزان پایه ششم نبوده و برای دانش آموزن کلاس دهم و سطح سنی 16سال مناسب می باشد ، همچنین متن کتاب از دشوار به ساده نوشته شده است.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب مطالعات اجتماعي پايه سوم ابتدايي از منظر فعال و غير فعال بودن بر اساس روش ويليام رومي در سال تحصيلي 99_1398 | WORD
تماعی پایه سوم ابتدایی است. حجم نمونه برابر با حجم جامعه مورد مطالعه است و تمامی صفحات کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی که به اهداف و محتوای کتاب مربوط می شود مورد مطالعه گرفت. در این تحقیق از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی استفاده نموده که ضریب درگیری دانش آموز با متن، تصاویر و پرسش ها به ترتیب 108/0، 05/0 و 56/0 محاسبه گردید. نتایج نشان داد فقط پرسش ها در میزان تعیین شده تکنیک مذکور که گستره ای بین 4/0 تا 5/1 است که مبین فعال بودن سوالات است قرار دارند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هديه آسماني چهارم ابتدايي سال 97-98از منظرتوجه به رعايت عفاف وحيا | WORD
ر سال98-97می باشد و از روش توصیفی جهت مشخص نمودن مولفه های عفاف وحیا و از روش تحلیل محتوا به منظور بررسی برنامه درسی استفاده شده است. جامعه آماری در بخش به عنوان نمونه تحلیل محتوای برنامه درسی هدیه دوره ابتدایی بوده که از این جامعه کتاب هدیه چهارم به صورت هدفمند آماری انتخاب شده است نتایج به دست آمده بیانگر این است که کتاب 78 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را کسب کرده است و ارنظر توجه به رعایت عفاف و حیا و همین طور توجه به موضوعات اسلامی در حد مطلوبی می باشد
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هديه هاي آسمان پايه سوم دبستان براساس تکنيک ويليام رومي | WORD
لیل قرار گرفتند، شاخص درگیری با متن کتاب 012/0، با تصاویر کتاب 28/1 و با فعالیت ها 45/2 است. به عبارتی، متن کتاب هدیه های آسمان پایه سوم دبستان به شیوه غیرفعالی نوشته شده است، در حالی که تصاویر این کتاب فعال و پویا هستند و فعالیت های ارائه شده نیز به دلیل فعال بودن بیش از اندازه موجب خستگی و بی حوصلگی دانش آموزان می شوند. بنابراین، متن و پرسش های کتاب هدیه های آسمان پایه سوم دبستان در محدوده ضریب درگیری ویلیام رومی قرار نداشته و نیازمند بازنگری می باشند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتابهاي درسي پايه دهم متوسطه از نظر توجه به مولفه هاي هويت ديني و ملي | WORD
فته های پژوهش حاکی از آن است که در کتاب های درسی پایه دهم متوسطه نظری به برخی از ابعاد و مولفه های هویت دینی و ملی توجه کافی نشده است. فراوانی مولفه های هویت دینی و ملی در کتب درسی رشته انسانی پایه دهم به طور معناداری بالاتر از کتب درسی رشته های ریاضی و تجربی در این پایه بوده است.همچنین در هر سه رشته به صورت متعادل و متوازن به ابعاد و مولفه های هویت دینی و ملی پرداخته نشده و نیاز است که در محتوای کتاب های درسی مورد مطالعه بازنگری و اصلاحات صورت پذیرد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتب درسي دوره ابتدايي بر اساس مولفه هاي محيط زيست پايدار | WORD
ی پایه های دوره ی ابتدایی درسال تحصیلی 1397-1396 و نمونه آماری این پژوهش، در عنوان فارسی ، ریاضی، علوم تجربی، هدیه های آسمانی، مطالعات اجتماعی، کار و فناوری، تفکر و پژوهش را شامل می شود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهدکه به مولفه های محیط زیست پایدار در کتاب های درسی توجه شده است ضمن اینکه هر یک از شاخص های مولفه های مذکور بصورت نا متوازن مورد توجه قرار گرفته است وکتب درسی به یک نسبت مولفه های محیط زیست پایدار را تحت پوشش قرار نداده-اند.