فایل رایگان تاثير کلاس هاي هوشمند بر انگيزه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي شهرستان ساري ناحيه يک | WORD
با کمک پرسشنامه استاندارد شده انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون پیشرفت تحصیلی جمع آوری شدند و در نرم افزار SPSS ویرایش 20 وارد و با کمک آزمون آماری تی دو نمونه مستقل، تحلیل واریانس دوطرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که فقط پیشرفت تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند از نظر آماری متفاوت می باشد. بطوریکه دانش آموزان کلاس های هوشمند پیشرفت تحصیلی مطلوب تری نسبت به مدارس عادی داشتند(000/0P=). اما انگیزه تحصیلی در دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
فایل رایگان تاثير مثبت خودکارآمدي ونقش فزاينده آن در بروز خلاقيت وکارآفريني(دانشجويان فني وحرفه اي غرب مازندران) | WORD
د سنجی ) و ب) نگرشها ی کار آفرینانه استفاده شد.داده های گردآوری شده با استفاده از آزمونهای رگرسیون چند گانه و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها به دست آمده از تحقیق نشان داد که بین خودکارآمدی و نگرش کارآفرینانه دانشجویان فنی و حرفه ای رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و خودسنجی و خودرهبری توان پیش بینی تغییرات نگرش کارآفرینانه را دارند.بین خودباوری ، خودتهییجی ، خودسنجی ، خودرهبری و خودتنظیمی با نگرش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
فایل رایگان تاثير مدارس هوشمند بر خودکارآمدي دانش آموزان ابتدايي شهرستان بهشهر | WORD
موزشی نیز متناسب با جامعه اطلاعاتی در حال دگرگونی خواهد بود. هدف از پژوهش حاضر بررسی nx در سال تحصیلی 97-98 می باشد. با یک مطالعه توصیفی از نوع علی-مقایسه ای، تعداد 300 دانش آموز دوره ابتدایی شهرستان بهشهر مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با کمک پرسشنامه استاندارد شده خودکارآمدی تحصیلی جینکز- مورگان جمع آوری و در نرم افزار SPSS ویرایش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که مدارس هوشمند تاثیر معناداری در خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان ندارد.
فایل رایگان تاثير نوآوري و خلاقيت درکارآفريني جهت تشويق دانشجويان به کارفريني | WORD
دست به کارهای خلاق زده و تکنیک های خلاقیت را در خود به کار ببرند چگونه ایده ها و نظرات بدیع و خلاقانه اشان را به مرحله عمل برسانند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند و چگونه محصول خود را بفروشند مقاله حاضر از دیدگاه توصیفی، با هدف آشنایی با مفاهیم و تعاریف کارآفرینی، سازمان کارآفرین ، خلاقیت و نوآوری، پیشینه و ویژگی آنها و نیز نقش اساسی خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی و تاکید بر خلاقیت و نوآوری به عنوان دو ویژگی اصلی فرد کارآفرین و تشریح هرکدام می باشد
فایل رایگان تاثير هوشمند سازي مدارس بر يادگيري دانش آموزان | WORD
ه کارگیری حواس شنیداری و دیداری به یادگیری دانش آموزان کمک می کند. این سیستم به دانش آموزان اجازه می دهد فراتر از برنامه های درسی خود گام بردارند و تاکید بر مهارت تفکر و یادگیری عمیق دانش آموزان دارد. همچنین با هوشمندسازی مدارس تعاملات بین دانش آموزان و معلمان بیشتر شده و این امر میتواند منجر به اشتراک تجربیات موفق و برتر بین آنها گردد. بنابراین مدارس با ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت هوشمندسازی کلاس ها می توانند از مزایای این روش آموزش استفاده نمایند.
فایل رایگان تاثيرات فناوري هاي نوين در آموزش و پرورش | WORD
سترسی به آموزش، ایجاد محیط یادگیری غنی شده تغییر نقش معلم به عنوان راهنمای دانش آموزان و اصالت بخشی به آموزش مادام العمر حل گردد. در این مقاله با توجه به نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در زندگی و محور قرار دادن استفاده از فناوری های آموزشی جدید در آموزش وپرورش با روش توصیفی به دنبال آنیم تا به نقش محوری وسایل و شیوه های آموزشی نوین در آموزش وپرورش بپردازیم و تاثیر این فناوری ها و ابزارها را در آموزش وپرورش و فرایند یاددهی و یادگیری فراگیران را بررسی کنیم.
فایل رایگان تاثيرE-learning در بهبود وضعيت آموزشي در دانشگاهها و مدارس | WORD
د.چنین مهارتی، مهارت استدلال کردن بر مبنای اطلاعات است. آموزش تجربهای مبتنی بر یادگیری است که موجب تغییر در دانش،نگرش،مهارت و رفتار انسان میشود. امروزهبکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات ضمن آنکه شکاف فیزیکی را با بهرهگیری از روشهای مجازی حذف مینماید،تاثیر بسزایی در ارتقایکیفی آموزش در هریک از روشهای فوق خواهد گذاشت.در این مقاله ضمن بررسی ویژگیهای آموزش از راه دور،روشهای نوین آموزشی مبتنی بر E-learning وتاثیرآن برکارکردهای مختلف آموزش بررسی شده است.
فایل رایگان تبيين چالش هاي پيش روي ارائه تکاليف مهارت محور | WORD
و نوع تکلیف نیز متفاوت بوده است. امروزه با توجه اینکه مهم ترین اهداف آموزش و پرورش، پرهیز از حافظه محوری صرف و توجه به ابعاد یادگیری، افزایش نشاط و شوق به یادگیری، یادگیری مادام العمر و توسعه یادگیری به فعالیت های خارج از کلاس درس است، ارائه تکالیف مهارت محور مورد تاکید قرار می گیرد. یافته های این پژوهش نشان داد چالش های پیش روی ارائه تکالیف مهارت محور می توان از تمرکزگرایی، مدرسه، معلم و کلاس درس، ناآگاهی اولیا و حجم و محتوای کتاب های درسی، نام برد.
فایل رایگان تبيين مولفه هاي مديريت کلاس درس براساس توسعه حرفه اي دبيران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس | WORD
کاری و تشریک مساعی) 3/70 درصد تغییرات مدیریت کلاس درس را پیش بینی می کنند. همچنین، مولفه های محیط یادگیری، طراحی آموزشی و تحقیق محوری 4/28 درصد از تغییرات برنامه ریزی و آمادگی، متغیرهای رشد و بالندگی منابع انسانی، همکاری و تشریک مساعی و ارزیابی 2/45 درصد از تغییرات مدیریت و سازماندهی کلاس درس و متغیرهای رشد و بالندگی منابع انسانی، دانش موضوعی، ارزیابی، همکاری و تشریک مساعی و محیط یادگیری 4/76 درصد از تغییرات نظارت بر پیشرفت دانش آموزان را پیش بینی می کنند.
فایل رایگان تجربه زيسته دختران نوجوان از پديده رفاقت با هم جنس ( دانش آموزان مقطع متوسطه دو شهرستان درميان) | WORD
ی دست یابی به هدف مذکور از روش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی و برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه عمیق با هشت نفر از دانش آموزان دختر مدرسه نرجس و علیشاه که به صورت هدفمند گزینش شدند بهره گرفته شده است. با استفاده از الگوی پیشنهادی اندرسون و اسپنسر، نتایج در قالب هشت مقوله مرکزی الگوهای وابستگی، سنخ های رفاقت، علل دوام و فروپاشی رفاقت، انتظارات نقشی رفاقت، تجارب رفاقت، تمثیل، الگوها و معیارهای پذیرش رفاقت و آئین و ثمرات رفاقت موردبررسی و تحلیل قرار گرفت.
فایل رایگان تحليل کارکردهاي فناوري اطلاعات در رابطه با هوشمندسازي مديريت آموزشي مدارس شهرستان ايلام | WORD
ن پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته است که روایی آن با استفاده از نظرات افراد خبره امر هوشمندسازی مدارس به دست آمده و پایایی آن نیز با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شده است. داده ها در این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل شده است. نتایج تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که فناوری اطلاعات بر محیط یاددهی و یادگیری، مدیریت مدرسه با سیستم یکپارچه رایانه ای، ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر و توانمندسازی معلمان تاثیر معنادار دارد.
فایل رایگان تحليل محتوا کتاب هديه آسماني پايه پنجم ايتدايي بر اساس مدل پلوراليسم ديني جان هيک | WORD
ر مدل پرالیسم دینی جان هیک بر کتاب هدیه های آسمانی پایه پنجم می باشد . روش تحقیق در این پژوهش ، توصیفی از نوع کتاب خانه ای است که در این پژوهش تحلیل محتوا می باشد ، ابزار تحقیق در این پژوهش چک لیست می باشد که توسط پژوهشگر تکمیل شده است ، این چک لیست ارزش یابی از جنبه های محتوایی ، رویکرد پرورشی ، زبان و تصویر کتاب درسی را مورد بررسی قرار داده است . نتیجه ی حاصل از این بررسی های صورت گرفته این است که مدل پلورالیسم بر بخش های مختلف این کتاب بی تاثیر بوده است.
فایل رایگان تحليل محتواي ارتباطي تمرين هاي درسي کتاب مطالعات اجتماعي پايه ششم ابتدايي (چاپ 1398) بر اساس اهداف رفتاري تدوين شده در کتاب راهنماي معلم | WORD
ند. همچنین اطلاعات حاصل از یافته ها حاکی از آن بود که از مجموع 123 تمرین موجود در کتاب مطالعات اجتماعی، 88 تمرین یعنی 72 تمرین ها در راستای تحقق اهداف می باشند و 35 تمرین یعنی 28 تمرین ها در راستای تحقق اهداف نمی باشند. داده های فوق بیانگراین است که تمرین های کتاب در حد قابل قبولی با اهداف کتاب راهنمای معلم، هماهنگی داشته و تا حد مطلوبی تمرین ها موجب محقق شدن اهداف شده اند. اما انتظار می رفت با توجه به جدید التالیف بودن کتاب، مقدار هماهنگی بیشتر از این می بود.
فایل رایگان تحليل محتواي رياضي ششم ابتدايي مبتني بر تکنيک ويليام رومي و ساحت هاي ششگانه ي تربيتي | WORD
ی بدست آمده از این پژوهش، ضریب درگیری متن کتاب ریاضی در فصل اندازه گیری برابر با(05/1) و در واحد تصاویر برابر با(09/1) و در تمرین های کتاب برابر (04/)می باشد، که حاکی از آن است؛ متن کتاب ریاضی، پرسش ها و تصاویر، در این محدوده به شیوه ی فعالی نوشته شده و دانش آموزان را درگیر در یادگیری می کند. همچنین ریب درگیری با ساحت های ششگانه تربیتی برابر با (2/1)بوده که با توجه به محدوده ی ذکر شده از طرف ویلیام رومی و ساحت های ششگانه تربیتی، کتاب ریاضی ششم، کتاب فعالی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي فارسي سوم دبستان از نظر توجه به آموزه هاي ملي و مذهبي | WORD
بوده که با استفاده ازفرضیه های مطرح شده، ازسه منظرظاهری، ساختاری و آموزه های ملی ومذهبی موردبررسی قرارگرفته است نتایج حاصل از بررسی های موشکافانه نشان میدهدکتاب فارسی سوم دبستان ازلحاظ ویژگیهای ظاهری وساختاری ازمجموع پنجاه امتیاز،چهل امتیاز رابه خوداختصاص داده و به طورکلی وضعیت قابل قبولی داردوازلحاظ توجه به آموزه های ملی و مذهبی،یافته ها نشان میدهد میزان توجه به آموزه های مذهبی درکتاب فارسی سال سوم دبستان تقریبا دوبرابرآموزه های ملی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي رياضي ششم دبستان از ديدگاه خلاقيت گليفورد | WORD
ن براساس خلاقیت گیلفورد است. در این تحقیق، از روش تحلیل محتوا برای کتاب استفاده شده است برای این کار ابتدا کتاب به 4 قسمت معما و سرگرمی ، فعالیت ها ، تمرین های کلاسی و اشکال تقسیم شده است. سپس عوامل خلاقیت گیلفورد برای هر 4 مورد بررسی شده است. با استفاده از جدول و نمودار در این تحقیق نتایج بدست آمده نشان دهد که کتاب ریاضی ششم دبستان به سطح حافظه واگرا توجه کمی داشته است. لذا می توان گفت ریاضی ششم دبستان به خوبی زمینه لازم برای بروز خلاقیت را فراهم نمی کند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي فارسي سال چهارم ، پنجم و ششم ابتدايي بر اساس شاخص مک لافلين | WORD
ی سال چهارم و پنجم و ششم ابتدایی که در سال 1398 تالیف شده می پردازد . پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا و استفاده از روش مک لافلین انجام گرفته است. جامعه آماری در بخش تحلیل محتوا کتاب فارسی (بخوانیم) دوره ی ابتدایی می باشد و نمونه آماری کتاب فارسی ( بخوانیم ) سال چهارم ، پنجم و ششم که به صورت تصادفی سه بخش اول ، وسط و آخر کتاب انتخاب شده است و تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سطح کلاسی و سنی هر سه پایه چهارم ، پنجم وششم رعایت نشده است و بالاتر از درک و فهم آنها می باشد .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي فارسي سال دوم ، سوم و چهارم ابتدايي بر اساس شاخص مک لافلين | WORD
ارسی سال دوم و سوم و چهارم ابتدایی که در سال 1398 تالیف شده می پردازد. پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا و استفاده از روش مک لافلین انجام گرفته است. جامعه آماری در بخش تحلیل محتوا کتاب فارسی (بخوانیم) دوره ی ابتدایی می باشد و نمونه آماری کتاب فارسی ( بخوانیم ) سال دوم ، سوم و چهارم که به صورت تصادفی سه بخش اول ، وسط و آخر کتاب انتخاب شده است و تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سطح کلاسی و سنی هر سه پایه دوم ، سوم و چهارم رعایت نشده است و بالاتر از درک و فهم آنها می باشد .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب علوم پايه ششم ابتدايي براساس مولفه هاي آموزش محيط زيست | WORD
ه است. جامعه آماری کل کتاب تحصیلی علوم پایه ششم سال تحصیلی 98-1397 بوده که واحد تحلیل تمام محتوای کتاب حاضر بوده است و برای جمع آوری داد ه ها از چک لیست مولفه های آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت )استفاده شده و نتایج حاکی از آن است که میزان تاکید بر مولفه های آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت ) در کتاب مذکور دوره ابتدایی یکسان نبوده است و بیشترین میزان تاکید به ترتیب بر خاک با بیشترین فراوانی سپس هوا ، آب و در انتها با کمترین فروانی به صوت تعلق داشته است .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي پايه چهارم ابتدايي براساس مولفه هاي هويت فرهنگي | WORD
ی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده است. ابزار جمع آوری داده ها چک لیست مولفه های هویت فرهنگی شامل 5 مولفه اصلی و 23 شاخص بوده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شده اند. یافته های پژوهش نشان داد که در مورد هر یک از 5 مولفه اصلی هویت فرهنگی (زبان،دین ،نظام اجتماعی،تاریخ و حافظه فرهنگی،جغرافیای فرهنگی) به برخی از شاخص ها..... توجه نشده است.. از این رو، بازبینی کتاب های فارسی دوره ابتدایی به لحاظ کاربست مولفه های هویت فرهنگی ضروری به نظر می رسد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي ششم ابتدايي براساس شاخص مک لافلين | WORD
محتوا کل کتاب خوانداری ششم ابتدایی بوده و 3 نمونه 10 جمله ای از ابتدا، وسط و آخرکتاب فارسی ششم ابتدایی بعنوان نمونه آماری انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها(بااستفاده ازروش های آماری میانگین ،جدول فراوانی و مقدارسطح خوانایی مک لافلین)نشان می دهد،متن کتاب فارسی ششم ابتدایی از نظرسطح خوانایی متناسب با سطح کلاس و سطح سنی دانش آموزان پایه ششم نبوده و برای دانش آموزن کلاس دهم و سطح سنی 16سال مناسب می باشد ، همچنین متن کتاب از دشوار به ساده نوشته شده است.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب مطالعات اجتماعي پايه سوم ابتدايي از منظر فعال و غير فعال بودن بر اساس روش ويليام رومي در سال تحصيلي 99_1398 | WORD
ات اجتماعی پایه سوم ابتدایی است. حجم نمونه برابر با حجم جامعه مورد مطالعه است و تمامی صفحات کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی که به اهداف و محتوای کتاب مربوط می شود مورد مطالعه گرفت. در این تحقیق از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی استفاده نموده که ضریب درگیری دانش آموز با متن، تصاویر و پرسش ها به ترتیب 108/0، 05/0 و 56/0 محاسبه گردید. نتایج نشان داد فقط پرسش ها در میزان تعیین شده تکنیک مذکور که گستره ای بین 4/0 تا 5/1 است که مبین فعال بودن سوالات است قرار دارند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هديه آسماني چهارم ابتدايي سال 97-98از منظرتوجه به رعايت عفاف وحيا | WORD
ایی در سال98-97می باشد و از روش توصیفی جهت مشخص نمودن مولفه های عفاف وحیا و از روش تحلیل محتوا به منظور بررسی برنامه درسی استفاده شده است. جامعه آماری در بخش به عنوان نمونه تحلیل محتوای برنامه درسی هدیه دوره ابتدایی بوده که از این جامعه کتاب هدیه چهارم به صورت هدفمند آماری انتخاب شده است نتایج به دست آمده بیانگر این است که کتاب 78 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را کسب کرده است و ارنظر توجه به رعایت عفاف و حیا و همین طور توجه به موضوعات اسلامی در حد مطلوبی می باشد
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هديه هاي آسمان پايه سوم دبستان براساس تکنيک ويليام رومي | WORD
رد تحلیل قرار گرفتند، شاخص درگیری با متن کتاب 012/0، با تصاویر کتاب 28/1 و با فعالیت ها 45/2 است. به عبارتی، متن کتاب هدیه های آسمان پایه سوم دبستان به شیوه غیرفعالی نوشته شده است، در حالی که تصاویر این کتاب فعال و پویا هستند و فعالیت های ارائه شده نیز به دلیل فعال بودن بیش از اندازه موجب خستگی و بی حوصلگی دانش آموزان می شوند. بنابراین، متن و پرسش های کتاب هدیه های آسمان پایه سوم دبستان در محدوده ضریب درگیری ویلیام رومی قرار نداشته و نیازمند بازنگری می باشند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتابهاي درسي پايه دهم متوسطه از نظر توجه به مولفه هاي هويت ديني و ملي | WORD
ت. یافته های پژوهش حاکی از آن است که در کتاب های درسی پایه دهم متوسطه نظری به برخی از ابعاد و مولفه های هویت دینی و ملی توجه کافی نشده است. فراوانی مولفه های هویت دینی و ملی در کتب درسی رشته انسانی پایه دهم به طور معناداری بالاتر از کتب درسی رشته های ریاضی و تجربی در این پایه بوده است.همچنین در هر سه رشته به صورت متعادل و متوازن به ابعاد و مولفه های هویت دینی و ملی پرداخته نشده و نیاز است که در محتوای کتاب های درسی مورد مطالعه بازنگری و اصلاحات صورت پذیرد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتب درسي دوره ابتدايي بر اساس مولفه هاي محيط زيست پايدار | WORD
ب های پایه های دوره ی ابتدایی درسال تحصیلی 1397-1396 و نمونه آماری این پژوهش، در عنوان فارسی ، ریاضی، علوم تجربی، هدیه های آسمانی، مطالعات اجتماعی، کار و فناوری، تفکر و پژوهش را شامل می شود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهدکه به مولفه های محیط زیست پایدار در کتاب های درسی توجه شده است ضمن اینکه هر یک از شاخص های مولفه های مذکور بصورت نا متوازن مورد توجه قرار گرفته است وکتب درسی به یک نسبت مولفه های محیط زیست پایدار را تحت پوشش قرار نداده-اند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتب درسي مطالعات اجتماعي دوره ي ابتدايي بر اساس مهارت هاي کاوشگري | WORD
. جامعه آماری پژوهش، کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در سال تحصیلی 1398-1399 بوده و واحد مطالعه فعالیت های موجود در دروس این کتاب ها می باشد. نتایج به دست آمده بر مبنای مهارت های کاوشگری نشان می دهد که در محتوای تمامی کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی به مولفه ی بررسی و کاوش بیشترین توجه و به مولفه ی خلاقیت کمترین توجه شده است که لزوم توجه مولفین به این امر و برقراری تعادل نسبی بین انواع مهارت های کاوشگری در محتوای درسی کتب مذکور احساس می شود.
فایل رایگان تحليل محتواي مطالعات اجتماعي پنجم ابتدايي با رويکرد ويليام رومي | WORD
تمامی دروس کتاب مطالعات اجتماعی پنجم می باشد. واحد تحلیل، شامل متن، تصاویر و تمرین های کل کتاب می باشد. مطابق با یافته های بدست آمده از این پژوهش، ضریب درگیری متن کتاب مطالعات اجتماعی پنجم برابر با(9/4) و در واحد تصاویر برابر با(1/2) و در تمرین های کتاب برابر(5/3)می باشد، که حاکی از آن است؛ متن کتاب ریاضی، پرسش ها و تصاویر، در این محدوده به شیوه ی فعالی نوشته شده و دانش آموزان را درگیر در یادگیری می کند. بنابراین کتاب مطالعات اجتماعی پنجم کتاب فعالی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي مطالعات اجتماعي سوم دبستان با روش ويليام رومي | WORD
ت. واحد مطالعه درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل متن تصاویر و فعالیت های کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد ضریب درگیری در مقوله فعالیت با 84/0 بیشترین ضریب درگیری و مقوله متن با داشتن 29/0 درگیری کمترین ضریب درگیری را داشتند. البته ضریب درگیری مقوله تصاویر و اشکال با داشتن ضریب درگیری 62/0 حاکی از فعال بودن کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان می باشد.
فایل رایگان تحليل و واکاوي ابعاد کيفيت آموزش در نزد دانشجويان دستياري دانشگاه علوم پزشکي مازندران: مطالعه کيفي | WORD
بع فیزیکی و تجهیزات و امکانات آموزشی، زمانبندی، نحوه ی آموزش و برنامه ریزی در بخش های آموزشی، نحوه اجرا در بخش های آموزش، مهارت علمی و دانش کافی، مهارت بالینی، فارغ التحصیلی بموقع، ارتقا دستیاران، تجهیزات و امکانات کافی و مناسب جهت آموزش و معاینات، کلاس های آموزشی، فناوری اطلاعات، نظارت معاونت آموزشی دانشگاه، وجود مسئول آموزش در بیمارستان، نظارت مستقیم اساتید هیات علمی، وجود دستیار آموزشی مسئول، ارزیابی دستیاران و برگزاری امتحان) تشکیل شده است.