فایل رایگان تحليل محتواي فارسي سوم دبستان از نظر توجه به آموزه هاي ملي و مذهبي | WORD
حتوای کتاب درسی بوده که با استفاده ازفرضیه های مطرح شده، ازسه منظرظاهری، ساختاری و آموزه های ملی ومذهبی موردبررسی قرارگرفته است نتایج حاصل از بررسی های موشکافانه نشان میدهدکتاب فارسی سوم دبستان ازلحاظ ویژگیهای ظاهری وساختاری ازمجموع پنجاه امتیاز،چهل امتیاز رابه خوداختصاص داده و به طورکلی وضعیت قابل قبولی داردوازلحاظ توجه به آموزه های ملی و مذهبی،یافته ها نشان میدهد میزان توجه به آموزه های مذهبی درکتاب فارسی سال سوم دبستان تقریبا دوبرابرآموزه های ملی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي رياضي ششم دبستان از ديدگاه خلاقيت گليفورد | WORD
ریاضی ششم دبستان براساس خلاقیت گیلفورد است. در این تحقیق، از روش تحلیل محتوا برای کتاب استفاده شده است برای این کار ابتدا کتاب به 4 قسمت معما و سرگرمی ، فعالیت ها ، تمرین های کلاسی و اشکال تقسیم شده است. سپس عوامل خلاقیت گیلفورد برای هر 4 مورد بررسی شده است. با استفاده از جدول و نمودار در این تحقیق نتایج بدست آمده نشان دهد که کتاب ریاضی ششم دبستان به سطح حافظه واگرا توجه کمی داشته است. لذا می توان گفت ریاضی ششم دبستان به خوبی زمینه لازم برای بروز خلاقیت را فراهم نمی کند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي فارسي سال چهارم ، پنجم و ششم ابتدايي بر اساس شاخص مک لافلين | WORD
بر روی کتاب فارسی سال چهارم و پنجم و ششم ابتدایی که در سال 1398 تالیف شده می پردازد . پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا و استفاده از روش مک لافلین انجام گرفته است. جامعه آماری در بخش تحلیل محتوا کتاب فارسی (بخوانیم) دوره ی ابتدایی می باشد و نمونه آماری کتاب فارسی ( بخوانیم ) سال چهارم ، پنجم و ششم که به صورت تصادفی سه بخش اول ، وسط و آخر کتاب انتخاب شده است و تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سطح کلاسی و سنی هر سه پایه چهارم ، پنجم وششم رعایت نشده است و بالاتر از درک و فهم آنها می باشد .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب درسي فارسي سال دوم ، سوم و چهارم ابتدايي بر اساس شاخص مک لافلين | WORD
عی بر روی کتاب فارسی سال دوم و سوم و چهارم ابتدایی که در سال 1398 تالیف شده می پردازد. پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا و استفاده از روش مک لافلین انجام گرفته است. جامعه آماری در بخش تحلیل محتوا کتاب فارسی (بخوانیم) دوره ی ابتدایی می باشد و نمونه آماری کتاب فارسی ( بخوانیم ) سال دوم ، سوم و چهارم که به صورت تصادفی سه بخش اول ، وسط و آخر کتاب انتخاب شده است و تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سطح کلاسی و سنی هر سه پایه دوم ، سوم و چهارم رعایت نشده است و بالاتر از درک و فهم آنها می باشد .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب علوم پايه ششم ابتدايي براساس مولفه هاي آموزش محيط زيست | WORD
تحلیل محتوا بوده است. جامعه آماری کل کتاب تحصیلی علوم پایه ششم سال تحصیلی 98-1397 بوده که واحد تحلیل تمام محتوای کتاب حاضر بوده است و برای جمع آوری داد ه ها از چک لیست مولفه های آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت )استفاده شده و نتایج حاکی از آن است که میزان تاکید بر مولفه های آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت ) در کتاب مذکور دوره ابتدایی یکسان نبوده است و بیشترین میزان تاکید به ترتیب بر خاک با بیشترین فراوانی سپس هوا ، آب و در انتها با کمترین فروانی به صوت تعلق داشته است .
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي پايه چهارم ابتدايي براساس مولفه هاي هويت فرهنگي | WORD
یوه ی تمام شماری به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده است. ابزار جمع آوری داده ها چک لیست مولفه های هویت فرهنگی شامل 5 مولفه اصلی و 23 شاخص بوده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شده اند. یافته های پژوهش نشان داد که در مورد هر یک از 5 مولفه اصلی هویت فرهنگی (زبان،دین ،نظام اجتماعی،تاریخ و حافظه فرهنگی،جغرافیای فرهنگی) به برخی از شاخص ها..... توجه نشده است.. از این رو، بازبینی کتاب های فارسی دوره ابتدایی به لحاظ کاربست مولفه های هویت فرهنگی ضروری به نظر می رسد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي ششم ابتدايي براساس شاخص مک لافلين | WORD
امعه آماری شامل محتوا کل کتاب خوانداری ششم ابتدایی بوده و 3 نمونه 10 جمله ای از ابتدا، وسط و آخرکتاب فارسی ششم ابتدایی بعنوان نمونه آماری انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها(بااستفاده ازروش های آماری میانگین ،جدول فراوانی و مقدارسطح خوانایی مک لافلین)نشان می دهد،متن کتاب فارسی ششم ابتدایی از نظرسطح خوانایی متناسب با سطح کلاس و سطح سنی دانش آموزان پایه ششم نبوده و برای دانش آموزن کلاس دهم و سطح سنی 16سال مناسب می باشد ، همچنین متن کتاب از دشوار به ساده نوشته شده است.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب مطالعات اجتماعي پايه سوم ابتدايي از منظر فعال و غير فعال بودن بر اساس روش ويليام رومي در سال تحصيلي 99_1398 | WORD
حاضر کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی است. حجم نمونه برابر با حجم جامعه مورد مطالعه است و تمامی صفحات کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی که به اهداف و محتوای کتاب مربوط می شود مورد مطالعه گرفت. در این تحقیق از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی استفاده نموده که ضریب درگیری دانش آموز با متن، تصاویر و پرسش ها به ترتیب 108/0، 05/0 و 56/0 محاسبه گردید. نتایج نشان داد فقط پرسش ها در میزان تعیین شده تکنیک مذکور که گستره ای بین 4/0 تا 5/1 است که مبین فعال بودن سوالات است قرار دارند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هديه آسماني چهارم ابتدايي سال 97-98از منظرتوجه به رعايت عفاف وحيا | WORD
سمانی دوره ابتدایی در سال98-97می باشد و از روش توصیفی جهت مشخص نمودن مولفه های عفاف وحیا و از روش تحلیل محتوا به منظور بررسی برنامه درسی استفاده شده است. جامعه آماری در بخش به عنوان نمونه تحلیل محتوای برنامه درسی هدیه دوره ابتدایی بوده که از این جامعه کتاب هدیه چهارم به صورت هدفمند آماری انتخاب شده است نتایج به دست آمده بیانگر این است که کتاب 78 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را کسب کرده است و ارنظر توجه به رعایت عفاف و حیا و همین طور توجه به موضوعات اسلامی در حد مطلوبی می باشد
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هديه هاي آسمان پايه سوم دبستان براساس تکنيک ويليام رومي | WORD
حد فعالیت که مورد تحلیل قرار گرفتند، شاخص درگیری با متن کتاب 012/0، با تصاویر کتاب 28/1 و با فعالیت ها 45/2 است. به عبارتی، متن کتاب هدیه های آسمان پایه سوم دبستان به شیوه غیرفعالی نوشته شده است، در حالی که تصاویر این کتاب فعال و پویا هستند و فعالیت های ارائه شده نیز به دلیل فعال بودن بیش از اندازه موجب خستگی و بی حوصلگی دانش آموزان می شوند. بنابراین، متن و پرسش های کتاب هدیه های آسمان پایه سوم دبستان در محدوده ضریب درگیری ویلیام رومی قرار نداشته و نیازمند بازنگری می باشند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتابهاي درسي پايه دهم متوسطه از نظر توجه به مولفه هاي هويت ديني و ملي | WORD
استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که در کتاب های درسی پایه دهم متوسطه نظری به برخی از ابعاد و مولفه های هویت دینی و ملی توجه کافی نشده است. فراوانی مولفه های هویت دینی و ملی در کتب درسی رشته انسانی پایه دهم به طور معناداری بالاتر از کتب درسی رشته های ریاضی و تجربی در این پایه بوده است.همچنین در هر سه رشته به صورت متعادل و متوازن به ابعاد و مولفه های هویت دینی و ملی پرداخته نشده و نیاز است که در محتوای کتاب های درسی مورد مطالعه بازنگری و اصلاحات صورت پذیرد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتب درسي دوره ابتدايي بر اساس مولفه هاي محيط زيست پايدار | WORD
آماری، کلیه کتاب های پایه های دوره ی ابتدایی درسال تحصیلی 1397-1396 و نمونه آماری این پژوهش، در عنوان فارسی ، ریاضی، علوم تجربی، هدیه های آسمانی، مطالعات اجتماعی، کار و فناوری، تفکر و پژوهش را شامل می شود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهدکه به مولفه های محیط زیست پایدار در کتاب های درسی توجه شده است ضمن اینکه هر یک از شاخص های مولفه های مذکور بصورت نا متوازن مورد توجه قرار گرفته است وکتب درسی به یک نسبت مولفه های محیط زیست پایدار را تحت پوشش قرار نداده-اند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتب درسي مطالعات اجتماعي دوره ي ابتدايي بر اساس مهارت هاي کاوشگري | WORD
تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش، کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در سال تحصیلی 1398-1399 بوده و واحد مطالعه فعالیت های موجود در دروس این کتاب ها می باشد. نتایج به دست آمده بر مبنای مهارت های کاوشگری نشان می دهد که در محتوای تمامی کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی به مولفه ی بررسی و کاوش بیشترین توجه و به مولفه ی خلاقیت کمترین توجه شده است که لزوم توجه مولفین به این امر و برقراری تعادل نسبی بین انواع مهارت های کاوشگری در محتوای درسی کتب مذکور احساس می شود.
فایل رایگان تحليل محتواي مطالعات اجتماعي پنجم ابتدايي با رويکرد ويليام رومي | WORD
ونه آماری، شامل تمامی دروس کتاب مطالعات اجتماعی پنجم می باشد. واحد تحلیل، شامل متن، تصاویر و تمرین های کل کتاب می باشد. مطابق با یافته های بدست آمده از این پژوهش، ضریب درگیری متن کتاب مطالعات اجتماعی پنجم برابر با(9/4) و در واحد تصاویر برابر با(1/2) و در تمرین های کتاب برابر(5/3)می باشد، که حاکی از آن است؛ متن کتاب ریاضی، پرسش ها و تصاویر، در این محدوده به شیوه ی فعالی نوشته شده و دانش آموزان را درگیر در یادگیری می کند. بنابراین کتاب مطالعات اجتماعی پنجم کتاب فعالی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي مطالعات اجتماعي سوم دبستان با روش ويليام رومي | WORD
ال سوم دبستان است. واحد مطالعه درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل متن تصاویر و فعالیت های کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد ضریب درگیری در مقوله فعالیت با 84/0 بیشترین ضریب درگیری و مقوله متن با داشتن 29/0 درگیری کمترین ضریب درگیری را داشتند. البته ضریب درگیری مقوله تصاویر و اشکال با داشتن ضریب درگیری 62/0 حاکی از فعال بودن کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان می باشد.
فایل رایگان تحليل و واکاوي ابعاد کيفيت آموزش در نزد دانشجويان دستياري دانشگاه علوم پزشکي مازندران: مطالعه کيفي | WORD
ابع انسانی، منابع فیزیکی و تجهیزات و امکانات آموزشی، زمانبندی، نحوه ی آموزش و برنامه ریزی در بخش های آموزشی، نحوه اجرا در بخش های آموزش، مهارت علمی و دانش کافی، مهارت بالینی، فارغ التحصیلی بموقع، ارتقا دستیاران، تجهیزات و امکانات کافی و مناسب جهت آموزش و معاینات، کلاس های آموزشی، فناوری اطلاعات، نظارت معاونت آموزشی دانشگاه، وجود مسئول آموزش در بیمارستان، نظارت مستقیم اساتید هیات علمی، وجود دستیار آموزشی مسئول، ارزیابی دستیاران و برگزاری امتحان) تشکیل شده است.
فایل رایگان تحليل ورزش جانبازان استان مازندران به روش SWOT با تاکيد بر فناوري اطلاعات و ارتباطات | WORD
اساس تحلیل های راهبردی اقدام به برنامه ریزی راهبردهای لازم برای توسعه ورزش جانبازان در این استان شد. با توجه به نتایج تحقیق می توان این گونه نتیجه گیری کرد که از مهمترین راهبرد لازم برای توسعه ورزش جانبازان استان مازندران با تاکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات عبارتند از: به اجرا در آوردن برنامه استراتژیک و نظارت و ارزیابی مستمر برنامههای آموزشی و ورزشی و کم اهمیت ترین عامل آن شامل فعال سازی بخش بازاریابی و جذب منابع مالی در حمایت از فعالیت های بنیاد جانبازان است.
فایل رایگان تحليلي بر رويکرد پذيرش فناوري اينترنت اشيا در نظام آموزشي مدارس | WORD
وعی و تخصصی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده. نتایج نشان می دهد که اینترنت اشیا در نظام آموزشی موجب ارائه خدمات پیشرفته اطلاعاتی می شود و به عنوان یک سیستم انعطاف پذیر و قابل سنجش می تواند دارای قابلیت های شخصی سازی آموزش و تقویت یادگیری. مدیریت بهتر، یاددهی و یادگیری موثرتر در فرایند آموزش باشد. هم چنین موجب ایجاد انگیزه در دبیران و معلمان مدارس باشد. کاربرد اینترنت اشیا در مدارس دارای موانعی مانند فقدان زیر ساخت های لازم، موانع نیروی انسانی و موانع سازمانی دارد.
فایل رایگان تدريس به روش معکوس آري يا خير ! | WORD
ندارد
بخشی از متن nx : سال انتشار : 1398تعداد صفحات : 6چکیده مقاله:
با پیشرفت علم وتکنولوژی در زمینه شیوه آموزش نیزتغییراتی بوجود آمده است. روشهای تدریس نیز امروزه دست خوش این پیشرفت تکنولوژی ها شده اند. دانش آموزان هر روز نسبت به روز قبل در مواجه بیشتر با پیا مدهای این پیشرفت ها هستند.ناگزیر امر آموزش نیز باید پابه پای این تغییرات پیش برود. برای تکمیل تدریس مبحث مدارهای شامل مقاومت سری وموازی،از شیوه روش معکوس استفاده شد. نتایج این روش در مقاله نیز گرد آوری شده است.
فایل رایگان تدوين مدل مفهومي هويت حرفه اي هنرجويان رشته هاي گروه مواد و فراوري | WORD
این پژوهش، مدل مفهومی هویت حرفه ای هنرجویان رشته های گروه مواد و فراوری است که شامل سه مولفه اصلی: ویژگی های حرفه های گروه مواد و فراوری، ویژگی های شخصیتی موردنیاز در رشته های تحصیلی و حرفه های گروه مواد و فراوری و همچنین ویژگی های محیطی تاثیر گذار در شکل گیری هویت حرفه ای است که با توافق صاحب نظران بدست آمد. الگوی مذکور برای نخستین بار در کشور طراحی شده است و نتایج آن در هدایت و راهنمایی تحصیلی و توسعه حرفه ای هنرجویان رشته های تحصیلی و حرفه ای گروه مواد کاربرد دارد.
فایل رایگان تربيت معلم و نياز مبرم به آموزش انشا | WORD
آب جاری مسیر خود را پیدا می کند و نویسنده نیز با دست گرفتن قلم کافیست به نوشتن بپردازد تا نویسنده ای ماهر در هر زمینه ای شود و بدون شک معلم نقش تعیین کننده و حیاتی در امر نوشتن همه افراد جامعه دارد و این مهم تحقق نمی یابد مگر آنکه معلم شخصا نویسندگی را به نحو صحیح در دانشگاه آموزش دیده باشد تا آن را به دانش آموزان انتقال دهد.در این مقاله به نقش تربیت معلم در آموزش انشا و نویسندگی به دانشجویان پرداخته شده و پیشنهادهای لازم جهت بهبود روند نویسندگی در جامعه داده شده است.
فایل رایگان تشخيص و پيش بيني پديده قطع تحريک در ژنراتورهاي سنکرون متصل به سيستم هاي قدرت | WORD
LOE) مبتنی بر اندازه گیری امپدانس در پایانه ژنراتور علاوه بر سرعت پایین، ممکن است در مواجهه با سایر اغتشاشات از جمله پدیده ی نوسان توان پایدار (SPS) در سیستم قدرت عملکرد مطلوبی نداشته باشند. بر این اساس در این مقاله، از تغییرات کمیت های الکتریکی ژنراتور (ولتاژ ، جریان ، توان اکتیو ، توان راکتیو ، زاویه توان) بعد از وقوع (LOE) به منظور شناسایی این پدیده استفاده شده و شاخصهای مختلفی متشکل از ترکیب تغییرات این کمیتها ارائه و عملکرد هر یک در تشخیص (LOE) مورد بررسی قرار گرفته است.
فایل رایگان تفسير نشانه شناسي مشتق در کتاب هاي درسي رياضي ايران در يک دوره 40 ساله | WORD
علامت ها پرداخته می شود. پژوهش ها نشان می دهند که اشاره کنیم؛ ابزار علامت ها در ارتباط با مفهوم مشتق ممکن است شمایلی، نمایه ای یا نمادین باشند. این ها انواع متفاوتی از نشانه ها را تشکیل نمی دهند، بلکه به گونه ای باهم در ارتباط هستند که ما می توانیم شمایلی را در نمایه ای، و نمایه ای در نمادین بودن شناسایی کنیم. نتایج بررسی نشان می-دهد که کتاب حسابان2(1398) با چارچوب نظری پیرس در مفهوم مشتق، شامل ارائه مشتق در یک نقطه و مشتق به عنوان تابع نسبت به سایر کتاب ها؛ سازگارتر است.
فایل رایگان تفهيم مسائل استوکيومتري شيمي با توليد محتواي الکترونيکي | WORD
روش ارائه شده توسط این مقاله، نویسنده معتقد است می توان حل مسائل استوکیومتری را برای دانش آموزان به نوعی بازی با واحدها تبدیل نمود و کاری کرد که آنها با هر سطح از آمادگی پیش نیاز، توانایی پیش بردن و حل مسئله را داشته باشد. در این روش وی باید از درون صورت سوال به دنبال دو کمیت مجهول و معلوم مسئله باشد و سپس با کمک قالب ارائه شده برای حل سوال و بر مبنای اصول طلائی ارائه شده به دانش آموز وی قادر خواهد بود از اطلاعات معلوم سوال خود را به مجهول مسئله برساند و آن را حل نماید.
فایل رایگان تقويت اثر بخشي يادگيري آموزشي در دانش آموزان پايه ي سوم با کمک راهکارهاي جذاب و متنوع | WORD
ریافتیم که عمده ی فراگیران در کلاس و فضای مدرسه بی نشاط می باشند برای همین روش اصلی کار خود را تقویت این مورد قرار دادیم و به وسیله ی روش های فعال تدریس و با انجام فعالیت هایی در جهت تقویت شادی و هیجان توانستیم شور و نشاط را در فراگیران کلاس سوم ابتدایی تا حدودی بیشتر کنیم. در پایان نتایجی از این قرار به دست آمد که قدرت بیان و اعتماد به نفس در فراگیران افزایش یافت، محیط فیزیکی و آموزشی کلاس درس جذاب تر شد، فراگیران در جریان آموزشی در کلاس، فعال و روحیه ی آن ها قوی تر شد.
فایل رایگان توانمندسازي معلمان در فرآيند مديريت آموزشي | WORD
یرگذار است.با توجه به این که معلمان سرمایه های اجتماعی نظام آموزشی هر کشور محسوب می شوند و توانمندسازی آنان زمینه ی شکوفایی نسل آتی هر کشور را تضمین می کند؛لذا در این پژوهش به روش کتابخانه ای به موضوع توانمندسازی معلمان در فرایند مدیریت آموزشی پرداخته ایم.نتایج تحقیقات به دست آمده نشان می دهد که عوامل متعددی بر توانمندسازی معلمان موثر است که با در نظر گرفتن اصول توانمندسازی و اتخاذ راهبردها و راهکارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است،می توان به آن دست یافت.
فایل رایگان توسعه آموزش در خانواده نيروهاي مسلح با استفاده از ويژگي هاي شهرک هوشمند | WORD
ه گیری از مزایای آموزش هوشمند به دلیل داشتن مزایا، می تواند گامی بلند در تحقق داشتن سازمانی دانشی و کارآمد گردد. این تحقیق از نوع کاربردی می باشد. این تحقیق به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه کارکنان و خانواده های نیروهای مسلح و کارشناسان حوزه مرتبط با موضوع که حداقل دارای 20 سال سابقه هستند. شهر هوشمند بومی نیازمند خودکفایی و استقلال در حوزه نرم افزار (تولید محتوا) و سخت افزار می باشد تا در اثر ایجاد شهر هوشمند وابستگی به سایر کشورها رخ ندهد.
فایل رایگان جايگاه آموزش باز و از راه دور | WORD
آموزش ایجاد کند. آموزش از راه دور یادگیری طراحی شده ای است که به واسطه فناوری های گوناگون به ویژه ارتباطات الکترونیک در مکان ها و زمان های مختلف روی می دهد. با توجه به ویژگی های تغییرات همه گیری و همه جایی، اجتناب ناپذیری، شتاب بالا، تاثیرات متفاوت و غیریکسان، نقش کنشگران محلی- ملی و نفش آموزش از راه دور به طور خاص در روند تغییرات، بررسی این تاثیرات، در توسعه و آینده جامعه یکی از دغدغه های پژوهشگران در این زمینه می باشد که در این مجال به طور گذرا به آن پرداخته شده است.
فایل رایگان جايگاه يادگيري سيار در آموزش و بررسي چالش هاي آن | WORD
ترسی پیدا کنید. ظرفیت جستجوی بالا، تعاملات غنی، حمایت قوی از یادگیری موثر و ارزیابی مبتنی بر عملکرد، از ویژگی های دیگر یادگیری سیاراست. به عبارتی یادگیری سیار، یادگیری الکترونیکی است که مستقل از زمان، مکان و فضاست. برای چندین سال، ما دیده ایم که چگونه پیشرفت های تکنولوژی، دستگاه های مختلف را که اطلاعات دیجیتال را به کار برده و در عین حال، تحرک کاربر را تسهیل می نمایند را معرفی کرده است. همچنین، پیشرفت شگفت آور در ارتباطات و فن آوری زندگی روزمره ما را تغییر داده است.
فایل رایگان جزوه محوري بعنوان يک چالش در امر آموزش دانشجويان در مقطع کارداني | WORD
نموده که غالبا کتب معرفی شده جهت آموزش دانشجویان در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد تدوین شده است و چندان برای آموزش در مقطع کاردانی مناسب نمی باشد و بجهت حجم زیاد مطالب کتاب و قیمت بالای کتاب چندان توسط اساتید مدرس جهت آموزش توصیه نمی شد و در نتیجه اغلب اساتید یا بناچار و یا بلاجبار ، با توجه به سیلایس موجود ، جزواتی را تهیه و تنظیم می کنند و جهت تدریس آنرا به دانشجویان مقطع کاردانی معرفی می کنند.اما این امر چالش های فراوانی را در امر آموش دانشجویان بوجود می آورد .