... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان سیاه خروس قفقازی-محیط زیست :
سیاه خروس قفقازی-محیط زیست
چكیده
هدف از مطالعه شناسایی كلیه زیستگاههای پرنده در استان، تخمین جمعیت پرنده، شناسائی عادات و رفتار، شناسایی عوامل تهدید كننده زیستگاه و گونه و در آخر ارائه پیشنهادات كاربردی در جهت حفظ و احیا گونه سیاه خروس و زیستگاههای مختلف آن چه در داخل و چه در خارج از محدوده حفاظت شده ارسباران میباشد.
روش تحقیق بر مبنای جمع آوری اطلاعات و عملیات میدانی بوده كه در جهت شناخت زیستگاههای پرنده در محدوده استان، بررسی وضعیت زیستگاه و تخمین جمعیت پرنده در هر یك از زیستگاههای شناسایی شده، انجام گرفته است.
به منظور تعیین پراكنش پرنده، علاوه بر جمع آوری اطلاعات محلی اقدام به تهیه مدل از زیستگاه مادر شد كه با تعمیم آن در سایر مناطق به همراه عملیات میدانی, زیستگاههای جدیدی شناسائی گردید كه در آن زیست جای پرنده (لك) شامل محلهای لانه گزینی، جوجه آوری، تغذیه، شناسائی گونه های گیاهی مدنظر قرار گرفته است.
در مورد تخمین جمعیت پرنده به علت ناهمگونی منطقه پراكنش و ازهم گسیخته بودن زیستگاهها، روشهای آماری متداول كارائی نداشت. لذا ابتدا سعی شد ازطریق روش معمول (capture-sighting) تعدادی از پرندگان نر علامتگذاری و رهاسازی شوند؛ ولی این روش به دلایل مختلف مفید واقع نگردید. لذا اجبارا اقدام به شناسائی مناطق لك گردیده و در طول اردیبهشت ماه با مشاهده مستقیم در ساعات اولیه صبح (5:30 تا 9) و ساعات آخر روز (6 تا 8:30) تعداد پرندگان نر در این مناطق شمارش گردید.سپس نسبت پرندگان نر به ماده در 6 منطقه تجمع در داخل منطقه امن و 6 منطقه تجمع در داخل منطقه حفاظت شده، بررسی و معلوم شد كه در 70% این مناطق نسبت پرنده نر به ماده سه به یك میباشد. لذا در این مطالعه تعداد پرنده نر و ماده سه به یك محاسبه گردیده است. پس از شناخت و بررسی دادههای زیستگاههای مورد مطالعه، جمعیت موجود در آنها تلفیق و جمع بندی شده و بر مبنای عوامل زیست محیطی و اكولوژیكی در جهت بهره وری بهینه و حفاظت پایدار، برنامههای مدیریتی زیستگاهها به تفكیك مشخص شده است.
واژه های كلیدی: تجمعگاه (لك)، منطقه امن كلن، سیاه خروس قفقازی
فایل رایگان سیاه خروس قفقازی-محیط زیست
فهرست مطالب
فصل اول: كلیات
1-1 مقدمه. 2
1-2- پیشینه مطالعاتی.. 2
1-2-1- پیشینه مطالعاتی در قفقاز 2
1-2-2- پیشینه مطالعاتی در ایران.. 3
1-3- پراكنش.... 4
1-3-1- پراكنش جهانی.. 4
1-3-2- پراكنش در تركیه. 5
1-3-3- پراكنش در جمهوری آذربایجان.. 6
1-3-4- پراكنش در ایران.. 6
فصل دوم: مطالعات كتابخانه ای
2-1- معرفی منطقه حفاظت شده ارسباران.. 9
2-1-1- وسعت و حدود جغرافیایی.. 9
2-1-1-1- حدود چهارگانه جغرافیایی.. 9
2-1ـ1ـ2ـ تقسیمات سیاسی ـ اداری.. 11
2-1-2- گونههای شاخص گیاهی.. 11
2-1-3- خصوصیات فیزیكی منطقه. 12
2-1-4- گونههای شاخص جانوری.. 13
2-2- معرفی گونه. 14
2-2-1- مشخصات ظاهری.. 16
2-2-1-1- مقایسه مشخصات ظاهری سیاه خروس قفقازی و اروپائی.. 17
2-2- 2- مشخصات زیستگاه گونه. 18
2-2-2-1- مقایسه زیستگاههای قفقاز با زیستگاه كلن.. 19
فصل سوم: عملیات میدانی
3-1- تجهیزات مورد نیاز 22
3-1-1- تجهیزات اقامتی.. 22
3-1-2- تجهیزات مطالعاتی.. 22
3-2- مراجعه به روستاهای منطقه و مصاحبه با افراد. 23
3-3- انواع لكهای شناسایی شده 25
3-3-1- لك های شناسائی شده در داخل منطقه امن كلن (از شرق به غرب) 25
3-3-2- لكهای شناسائی شده در خارج از محدوده امن و داخل منطقه حفاظت شده 25
3-3-3- مناطق لك شناسائی شده در خارج از منطقه حفاظت شده ارسباران.. 25
3-4- عملیات میدانی در منطقه امن كلن و مشاهده رفتار پرنده 27
3-4-1- تغذیه. 28
3-4-2- استراحت شبانه. 29
3-4-3- صدا 30
3-4-4- الگوهای اجتماعی.. 30
3-4-5- نظام تجمع (Lekking) و تشكیل لك.... 31
3-4-5-1- ویژگی و كاركرد قلمرو 32
3-4-5-2- رفتارشناسی تجمع و نمایش (Lekking behaviour) 33
3-4-5-3- جلب جفت... 34
3-4-5-4- پرش.... 35
3-4-5-5- رویاروئی نرها 37
3-4-5-6- جفتگیری.. 39
3-4-5-7- زادآوری.. 39
3-5- تخمین جمعیت... 40
فصل چهارم: بحث و نتیجه گیری
4-1- بررسی نوسانات جمعیت در فصول مختلف سال.. 43
4-2- عوامل تهدید كننده زیستگاه و گونه. 43
4-2-1- چرای دام. 43
4-2-2- جنگل تراشی.. 44
4-2-3- علف چینی.. 44
4-2-4- تغییر كاربری اراضی.. 45
4-2-5- شكار 45
4-2-6- سقوط بهمن.. 46
4-2-7- احداث جادههای روستائی وعشایری.. 46
4-3- جمع بندی اطلاعات و تجزیه و تحلیل نتایج.. 46
4-4- پیشنهادات و راهكارهای مدیریتی و حفاظتی.. 47
4-4-1- مدیریت در محدوده امن كلن.. 48
4-4-2- مدیریت زیستگاههای خارج از منطقه امن و واقع در محدوده حفاظت شده 48
4-4-3- مدیریت در زیستگاههای واقع در مناطق آزاد. 48
4-4-4- انجام اقدامات زیربنائی در درازمدت... 49
پیوست... 50
فایل رایگان سیاه خروس قفقازی-محیط زیست
فهرست منابع و ماخذ. 52
فرم ثبت اطلاعات در برآورد شمارش لكها....................................................................................................53
1-1 مقدمه
تا دهه 1950 چنین تصور میشد كه سیاه خروس قفقازی تنها در كوهستانهای قفقاز و شمال شرقی تركیه یافت میشود.ولی در دهه 1960 شایعات وجود یك پرنده قابل شكار سیاه رنگ در جنگلهای كوهستانی كلیبر در شمال آذربایجانشرقی قوت گرفت.لذا برای اولین بار در تیر ماه سال 1350 آقای سیفعلی شهسواری نیا مدیر كل وقت محیط زیست آذربایجانشرقی موفق به دیدن سیاه خروس گردیده و طی گزارش هیجان انگیزی وجود این پرنده را در دره كلن دوغرون مورد تائید قرار داد.
در حال حاضر سیاه خروس در حوزه های آبخیز رودخانه های ایگلنه چای و مردانقم چای در داخل و خارج از منطقه حفاظت شده ارسباران پراكنش دارد؛ و این در حالیست كه علیرغم حفاظت پرنده در محدوده حفاظت شده ارسباران، این گونه منحصر به فرد در خارج از منطقه حفاظت شده بدون پوشش حفاظتی به همراه معضلات مختلفی همچون تعلیف خارج از ظرفیت مراتع و حتی تعلیف جنگلها، شكار و غیره با آینده ای نا مطمئن به حیات خود ادامه میدهد.
بدون شك حفاظت و مدیریت زیستگاههای پرنده با توجه به روند سریع تخریب محیط زیست الزامی بوده و انجام آن بدون همكاری و همیاری مؤثر ساكنین این مناطق امكان پذیر نمیباشد.امید است كه این مطالعه مقدمه ای باشد برای حفاظت بهینه از زیستگاههای این پرنده كمیاب.
در این تحقیق سعی شده است كه پس از آشنائی با پراكنش پرنده،خصوصیات زیستگاهی، عادات و رفتار، روش مطالعه و عملیت میدانی و نیز الگویی جهت برآورد جمعیت گونه ارائه شود.
لینک مرتبط » فایل رایگان سیاه خروس قفقازی-محیط زیست
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب فارسي ششم ابتدايي براساس شاخص مک لافلين | WORD
باشد؛ جامعه آماری شامل محتوا کل کتاب خوانداری ششم ابتدایی بوده و 3 نمونه 10 جمله ای از ابتدا، وسط و آخرکتاب فارسی ششم ابتدایی بعنوان نمونه آماری انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها(بااستفاده ازروش های آماری میانگین ،جدول فراوانی و مقدارسطح خوانایی مک لافلین)نشان می دهد،متن کتاب فارسی ششم ابتدایی از نظرسطح خوانایی متناسب با سطح کلاس و سطح سنی دانش آموزان پایه ششم نبوده و برای دانش آموزن کلاس دهم و سطح سنی 16سال مناسب می باشد ، همچنین متن کتاب از دشوار به ساده نوشته شده است.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب مطالعات اجتماعي پايه سوم ابتدايي از منظر فعال و غير فعال بودن بر اساس روش ويليام رومي در سال تحصيلي 99_1398 | WORD
پژوهش حاضر کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی است. حجم نمونه برابر با حجم جامعه مورد مطالعه است و تمامی صفحات کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی که به اهداف و محتوای کتاب مربوط می شود مورد مطالعه گرفت. در این تحقیق از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی استفاده نموده که ضریب درگیری دانش آموز با متن، تصاویر و پرسش ها به ترتیب 108/0، 05/0 و 56/0 محاسبه گردید. نتایج نشان داد فقط پرسش ها در میزان تعیین شده تکنیک مذکور که گستره ای بین 4/0 تا 5/1 است که مبین فعال بودن سوالات است قرار دارند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هديه آسماني چهارم ابتدايي سال 97-98از منظرتوجه به رعايت عفاف وحيا | WORD
هدیه آسمانی دوره ابتدایی در سال98-97می باشد و از روش توصیفی جهت مشخص نمودن مولفه های عفاف وحیا و از روش تحلیل محتوا به منظور بررسی برنامه درسی استفاده شده است. جامعه آماری در بخش به عنوان نمونه تحلیل محتوای برنامه درسی هدیه دوره ابتدایی بوده که از این جامعه کتاب هدیه چهارم به صورت هدفمند آماری انتخاب شده است نتایج به دست آمده بیانگر این است که کتاب 78 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را کسب کرده است و ارنظر توجه به رعایت عفاف و حیا و همین طور توجه به موضوعات اسلامی در حد مطلوبی می باشد
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب هديه هاي آسمان پايه سوم دبستان براساس تکنيک ويليام رومي | WORD
ر و 49 واحد فعالیت که مورد تحلیل قرار گرفتند، شاخص درگیری با متن کتاب 012/0، با تصاویر کتاب 28/1 و با فعالیت ها 45/2 است. به عبارتی، متن کتاب هدیه های آسمان پایه سوم دبستان به شیوه غیرفعالی نوشته شده است، در حالی که تصاویر این کتاب فعال و پویا هستند و فعالیت های ارائه شده نیز به دلیل فعال بودن بیش از اندازه موجب خستگی و بی حوصلگی دانش آموزان می شوند. بنابراین، متن و پرسش های کتاب هدیه های آسمان پایه سوم دبستان در محدوده ضریب درگیری ویلیام رومی قرار نداشته و نیازمند بازنگری می باشند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتابهاي درسي پايه دهم متوسطه از نظر توجه به مولفه هاي هويت ديني و ملي | WORD
سوالات استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که در کتاب های درسی پایه دهم متوسطه نظری به برخی از ابعاد و مولفه های هویت دینی و ملی توجه کافی نشده است. فراوانی مولفه های هویت دینی و ملی در کتب درسی رشته انسانی پایه دهم به طور معناداری بالاتر از کتب درسی رشته های ریاضی و تجربی در این پایه بوده است.همچنین در هر سه رشته به صورت متعادل و متوازن به ابعاد و مولفه های هویت دینی و ملی پرداخته نشده و نیاز است که در محتوای کتاب های درسی مورد مطالعه بازنگری و اصلاحات صورت پذیرد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتب درسي دوره ابتدايي بر اساس مولفه هاي محيط زيست پايدار | WORD
. جامعه آماری، کلیه کتاب های پایه های دوره ی ابتدایی درسال تحصیلی 1397-1396 و نمونه آماری این پژوهش، در عنوان فارسی ، ریاضی، علوم تجربی، هدیه های آسمانی، مطالعات اجتماعی، کار و فناوری، تفکر و پژوهش را شامل می شود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهدکه به مولفه های محیط زیست پایدار در کتاب های درسی توجه شده است ضمن اینکه هر یک از شاخص های مولفه های مذکور بصورت نا متوازن مورد توجه قرار گرفته است وکتب درسی به یک نسبت مولفه های محیط زیست پایدار را تحت پوشش قرار نداده-اند.
فایل رایگان تحليل محتواي کتب درسي مطالعات اجتماعي دوره ي ابتدايي بر اساس مهارت هاي کاوشگري | WORD
از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش، کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در سال تحصیلی 1398-1399 بوده و واحد مطالعه فعالیت های موجود در دروس این کتاب ها می باشد. نتایج به دست آمده بر مبنای مهارت های کاوشگری نشان می دهد که در محتوای تمامی کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی به مولفه ی بررسی و کاوش بیشترین توجه و به مولفه ی خلاقیت کمترین توجه شده است که لزوم توجه مولفین به این امر و برقراری تعادل نسبی بین انواع مهارت های کاوشگری در محتوای درسی کتب مذکور احساس می شود.
فایل رایگان تحليل محتواي مطالعات اجتماعي پنجم ابتدايي با رويکرد ويليام رومي | WORD
ست و نمونه آماری، شامل تمامی دروس کتاب مطالعات اجتماعی پنجم می باشد. واحد تحلیل، شامل متن، تصاویر و تمرین های کل کتاب می باشد. مطابق با یافته های بدست آمده از این پژوهش، ضریب درگیری متن کتاب مطالعات اجتماعی پنجم برابر با(9/4) و در واحد تصاویر برابر با(1/2) و در تمرین های کتاب برابر(5/3)می باشد، که حاکی از آن است؛ متن کتاب ریاضی، پرسش ها و تصاویر، در این محدوده به شیوه ی فعالی نوشته شده و دانش آموزان را درگیر در یادگیری می کند. بنابراین کتاب مطالعات اجتماعی پنجم کتاب فعالی می باشد.
فایل رایگان تحليل محتواي مطالعات اجتماعي سوم دبستان با روش ويليام رومي | WORD
ماعی سال سوم دبستان است. واحد مطالعه درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل متن تصاویر و فعالیت های کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد ضریب درگیری در مقوله فعالیت با 84/0 بیشترین ضریب درگیری و مقوله متن با داشتن 29/0 درگیری کمترین ضریب درگیری را داشتند. البته ضریب درگیری مقوله تصاویر و اشکال با داشتن ضریب درگیری 62/0 حاکی از فعال بودن کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان می باشد.
فایل رایگان تحليل و واکاوي ابعاد کيفيت آموزش در نزد دانشجويان دستياري دانشگاه علوم پزشکي مازندران: مطالعه کيفي | WORD
صلی (منابع انسانی، منابع فیزیکی و تجهیزات و امکانات آموزشی، زمانبندی، نحوه ی آموزش و برنامه ریزی در بخش های آموزشی، نحوه اجرا در بخش های آموزش، مهارت علمی و دانش کافی، مهارت بالینی، فارغ التحصیلی بموقع، ارتقا دستیاران، تجهیزات و امکانات کافی و مناسب جهت آموزش و معاینات، کلاس های آموزشی، فناوری اطلاعات، نظارت معاونت آموزشی دانشگاه، وجود مسئول آموزش در بیمارستان، نظارت مستقیم اساتید هیات علمی، وجود دستیار آموزشی مسئول، ارزیابی دستیاران و برگزاری امتحان) تشکیل شده است.
فایل رایگان تحليل ورزش جانبازان استان مازندران به روش SWOT با تاکيد بر فناوري اطلاعات و ارتباطات | WORD
رد و بر اساس تحلیل های راهبردی اقدام به برنامه ریزی راهبردهای لازم برای توسعه ورزش جانبازان در این استان شد. با توجه به نتایج تحقیق می توان این گونه نتیجه گیری کرد که از مهمترین راهبرد لازم برای توسعه ورزش جانبازان استان مازندران با تاکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات عبارتند از: به اجرا در آوردن برنامه استراتژیک و نظارت و ارزیابی مستمر برنامههای آموزشی و ورزشی و کم اهمیت ترین عامل آن شامل فعال سازی بخش بازاریابی و جذب منابع مالی در حمایت از فعالیت های بنیاد جانبازان است.
فایل رایگان تحليلي بر رويکرد پذيرش فناوري اينترنت اشيا در نظام آموزشي مدارس | WORD
بر موضوعی و تخصصی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده. نتایج نشان می دهد که اینترنت اشیا در نظام آموزشی موجب ارائه خدمات پیشرفته اطلاعاتی می شود و به عنوان یک سیستم انعطاف پذیر و قابل سنجش می تواند دارای قابلیت های شخصی سازی آموزش و تقویت یادگیری. مدیریت بهتر، یاددهی و یادگیری موثرتر در فرایند آموزش باشد. هم چنین موجب ایجاد انگیزه در دبیران و معلمان مدارس باشد. کاربرد اینترنت اشیا در مدارس دارای موانعی مانند فقدان زیر ساخت های لازم، موانع نیروی انسانی و موانع سازمانی دارد.
فایل رایگان تدريس به روش معکوس آري يا خير ! | WORD
ي وجود ندارد
بخشی از متن nx : سال انتشار : 1398تعداد صفحات : 6چکیده مقاله:
با پیشرفت علم وتکنولوژی در زمینه شیوه آموزش نیزتغییراتی بوجود آمده است. روشهای تدریس نیز امروزه دست خوش این پیشرفت تکنولوژی ها شده اند. دانش آموزان هر روز نسبت به روز قبل در مواجه بیشتر با پیا مدهای این پیشرفت ها هستند.ناگزیر امر آموزش نیز باید پابه پای این تغییرات پیش برود. برای تکمیل تدریس مبحث مدارهای شامل مقاومت سری وموازی،از شیوه روش معکوس استفاده شد. نتایج این روش در مقاله نیز گرد آوری شده است.
فایل رایگان تدوين مدل مفهومي هويت حرفه اي هنرجويان رشته هاي گروه مواد و فراوري | WORD
ته های این پژوهش، مدل مفهومی هویت حرفه ای هنرجویان رشته های گروه مواد و فراوری است که شامل سه مولفه اصلی: ویژگی های حرفه های گروه مواد و فراوری، ویژگی های شخصیتی موردنیاز در رشته های تحصیلی و حرفه های گروه مواد و فراوری و همچنین ویژگی های محیطی تاثیر گذار در شکل گیری هویت حرفه ای است که با توافق صاحب نظران بدست آمد. الگوی مذکور برای نخستین بار در کشور طراحی شده است و نتایج آن در هدایت و راهنمایی تحصیلی و توسعه حرفه ای هنرجویان رشته های تحصیلی و حرفه ای گروه مواد کاربرد دارد.
فایل رایگان تربيت معلم و نياز مبرم به آموزش انشا | WORD
که چون آب جاری مسیر خود را پیدا می کند و نویسنده نیز با دست گرفتن قلم کافیست به نوشتن بپردازد تا نویسنده ای ماهر در هر زمینه ای شود و بدون شک معلم نقش تعیین کننده و حیاتی در امر نوشتن همه افراد جامعه دارد و این مهم تحقق نمی یابد مگر آنکه معلم شخصا نویسندگی را به نحو صحیح در دانشگاه آموزش دیده باشد تا آن را به دانش آموزان انتقال دهد.در این مقاله به نقش تربیت معلم در آموزش انشا و نویسندگی به دانشجویان پرداخته شده و پیشنهادهای لازم جهت بهبود روند نویسندگی در جامعه داده شده است.
فایل رایگان تشخيص و پيش بيني پديده قطع تحريک در ژنراتورهاي سنکرون متصل به سيستم هاي قدرت | WORD
تشخیص (LOE) مبتنی بر اندازه گیری امپدانس در پایانه ژنراتور علاوه بر سرعت پایین، ممکن است در مواجهه با سایر اغتشاشات از جمله پدیده ی نوسان توان پایدار (SPS) در سیستم قدرت عملکرد مطلوبی نداشته باشند. بر این اساس در این مقاله، از تغییرات کمیت های الکتریکی ژنراتور (ولتاژ ، جریان ، توان اکتیو ، توان راکتیو ، زاویه توان) بعد از وقوع (LOE) به منظور شناسایی این پدیده استفاده شده و شاخصهای مختلفی متشکل از ترکیب تغییرات این کمیتها ارائه و عملکرد هر یک در تشخیص (LOE) مورد بررسی قرار گرفته است.
فایل رایگان تفسير نشانه شناسي مشتق در کتاب هاي درسي رياضي ايران در يک دوره 40 ساله | WORD
ز ابزار علامت ها پرداخته می شود. پژوهش ها نشان می دهند که اشاره کنیم؛ ابزار علامت ها در ارتباط با مفهوم مشتق ممکن است شمایلی، نمایه ای یا نمادین باشند. این ها انواع متفاوتی از نشانه ها را تشکیل نمی دهند، بلکه به گونه ای باهم در ارتباط هستند که ما می توانیم شمایلی را در نمایه ای، و نمایه ای در نمادین بودن شناسایی کنیم. نتایج بررسی نشان می-دهد که کتاب حسابان2(1398) با چارچوب نظری پیرس در مفهوم مشتق، شامل ارائه مشتق در یک نقطه و مشتق به عنوان تابع نسبت به سایر کتاب ها؛ سازگارتر است.
فایل رایگان تفهيم مسائل استوکيومتري شيمي با توليد محتواي الکترونيکي | WORD
است. در روش ارائه شده توسط این مقاله، نویسنده معتقد است می توان حل مسائل استوکیومتری را برای دانش آموزان به نوعی بازی با واحدها تبدیل نمود و کاری کرد که آنها با هر سطح از آمادگی پیش نیاز، توانایی پیش بردن و حل مسئله را داشته باشد. در این روش وی باید از درون صورت سوال به دنبال دو کمیت مجهول و معلوم مسئله باشد و سپس با کمک قالب ارائه شده برای حل سوال و بر مبنای اصول طلائی ارائه شده به دانش آموز وی قادر خواهد بود از اطلاعات معلوم سوال خود را به مجهول مسئله برساند و آن را حل نماید.
فایل رایگان تقويت اثر بخشي يادگيري آموزشي در دانش آموزان پايه ي سوم با کمک راهکارهاي جذاب و متنوع | WORD
دارک دریافتیم که عمده ی فراگیران در کلاس و فضای مدرسه بی نشاط می باشند برای همین روش اصلی کار خود را تقویت این مورد قرار دادیم و به وسیله ی روش های فعال تدریس و با انجام فعالیت هایی در جهت تقویت شادی و هیجان توانستیم شور و نشاط را در فراگیران کلاس سوم ابتدایی تا حدودی بیشتر کنیم. در پایان نتایجی از این قرار به دست آمد که قدرت بیان و اعتماد به نفس در فراگیران افزایش یافت، محیط فیزیکی و آموزشی کلاس درس جذاب تر شد، فراگیران در جریان آموزشی در کلاس، فعال و روحیه ی آن ها قوی تر شد.
فایل رایگان توانمندسازي معلمان در فرآيند مديريت آموزشي | WORD
عه تاثیرگذار است.با توجه به این که معلمان سرمایه های اجتماعی نظام آموزشی هر کشور محسوب می شوند و توانمندسازی آنان زمینه ی شکوفایی نسل آتی هر کشور را تضمین می کند؛لذا در این پژوهش به روش کتابخانه ای به موضوع توانمندسازی معلمان در فرایند مدیریت آموزشی پرداخته ایم.نتایج تحقیقات به دست آمده نشان می دهد که عوامل متعددی بر توانمندسازی معلمان موثر است که با در نظر گرفتن اصول توانمندسازی و اتخاذ راهبردها و راهکارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است،می توان به آن دست یافت.
فایل رایگان توسعه آموزش در خانواده نيروهاي مسلح با استفاده از ويژگي هاي شهرک هوشمند | WORD
تا، بهره گیری از مزایای آموزش هوشمند به دلیل داشتن مزایا، می تواند گامی بلند در تحقق داشتن سازمانی دانشی و کارآمد گردد. این تحقیق از نوع کاربردی می باشد. این تحقیق به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه کارکنان و خانواده های نیروهای مسلح و کارشناسان حوزه مرتبط با موضوع که حداقل دارای 20 سال سابقه هستند. شهر هوشمند بومی نیازمند خودکفایی و استقلال در حوزه نرم افزار (تولید محتوا) و سخت افزار می باشد تا در اثر ایجاد شهر هوشمند وابستگی به سایر کشورها رخ ندهد.
فایل رایگان جايگاه آموزش باز و از راه دور | WORD
ر شیوه آموزش ایجاد کند. آموزش از راه دور یادگیری طراحی شده ای است که به واسطه فناوری های گوناگون به ویژه ارتباطات الکترونیک در مکان ها و زمان های مختلف روی می دهد. با توجه به ویژگی های تغییرات همه گیری و همه جایی، اجتناب ناپذیری، شتاب بالا، تاثیرات متفاوت و غیریکسان، نقش کنشگران محلی- ملی و نفش آموزش از راه دور به طور خاص در روند تغییرات، بررسی این تاثیرات، در توسعه و آینده جامعه یکی از دغدغه های پژوهشگران در این زمینه می باشد که در این مجال به طور گذرا به آن پرداخته شده است.
فایل رایگان جايگاه يادگيري سيار در آموزش و بررسي چالش هاي آن | WORD
زشی دسترسی پیدا کنید. ظرفیت جستجوی بالا، تعاملات غنی، حمایت قوی از یادگیری موثر و ارزیابی مبتنی بر عملکرد، از ویژگی های دیگر یادگیری سیاراست. به عبارتی یادگیری سیار، یادگیری الکترونیکی است که مستقل از زمان، مکان و فضاست. برای چندین سال، ما دیده ایم که چگونه پیشرفت های تکنولوژی، دستگاه های مختلف را که اطلاعات دیجیتال را به کار برده و در عین حال، تحرک کاربر را تسهیل می نمایند را معرفی کرده است. همچنین، پیشرفت شگفت آور در ارتباطات و فن آوری زندگی روزمره ما را تغییر داده است.
فایل رایگان جزوه محوري بعنوان يک چالش در امر آموزش دانشجويان در مقطع کارداني | WORD
ع معرفی نموده که غالبا کتب معرفی شده جهت آموزش دانشجویان در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد تدوین شده است و چندان برای آموزش در مقطع کاردانی مناسب نمی باشد و بجهت حجم زیاد مطالب کتاب و قیمت بالای کتاب چندان توسط اساتید مدرس جهت آموزش توصیه نمی شد و در نتیجه اغلب اساتید یا بناچار و یا بلاجبار ، با توجه به سیلایس موجود ، جزواتی را تهیه و تنظیم می کنند و جهت تدریس آنرا به دانشجویان مقطع کاردانی معرفی می کنند.اما این امر چالش های فراوانی را در امر آموش دانشجویان بوجود می آورد .
فایل رایگان جهاني شدن نظام هاي آموزشي | WORD
وجوانان در دوره های مختلف تحصیلی ایجاد کنند و آن ها را از نظر علمی و اخلاقی پرورش دهند. اغلب کشورها مانند کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور جهانی شدن را نه تهدید بلکه فرصت می دانند که منجر به اصلاح، نوآوری و پیشرفت این کشورها در زمینه های اقتصادی، فنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص آموزشی شده است. پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای در زمینه جهانی شدن آموزش و پرورش انجام شده است و هدف از آن بررسی اثرات جهانی شدن بر نظام آموزشی و فرصت ها و چالش های جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش می باشد.
فایل رایگان جهاني شدن و تحول در آموزش و پرورش | WORD
ان تر و بی حد و مرزتر از گذشته مبادله می شود. این پدیده موجب ظهور فناوری های جدید، به ویژه فناوری های مربوط به عرصه اطلاعات و ارتباطات در جهان شده است. چالش های برآمده از این تحولات زمینه نگاهی نو را به آموزش و پرورش فراهم ساخته است. نتایج تحقیقات به دست آمده از پژوهش حاضر درمورد نحوه تاثیرگذاری جهانی شدن بر آموزش و پرورش ایران و عمده ترین چالش های احتمالی که نظام آموزش و پرورش در آینده با آن رو به روست و نیز راهبردهای آموزشی مطلوب و موثر در برخورد با این چالش ها اشاره می کند.
فایل رایگان چالش هاي آموزش و يادگيري زبان انگليسي از ديدگاه دانش آموزان و معلمان مدارس مقطع متوسطه دوم ناحيه2 استان زنجان | WORD
و سپس در مرحله ی بعد به منظور جمع آوری داده پرسشنامه ای در اختیار 70 نفر ازدانش آموزان قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده از مصاحبه ها و پرسشنامه ها، کم بودن ساعات آموزشی زبان انگلیسی، عدم وجود امکانات و محیط آموزشی مناسب، پایین بودن سطح علمی مدرسان زبان انگلیسی در مدارس، و عدم استفاده از روش های نوین و... از جمله مشکلات در امر آموزش زبان انگلیسی هستند که در صورت عدم اصلاح می توانند از عوامل چالش زای مهم در راستای رسیدن به اهداف آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزشی ایران باشند.
فایل رایگان چالش هاي ارزشيابي توصيفي | WORD
تن ارزشیابی توصیفی با ابزار آن. حسنی (1388)محاسن ارزشیابی توصیفی : 1-شناخت عمیق تر و دقیق تر از دانش آموز-2 کاهش اضطراب نامطلوب و فعالیت های دانش آموز در کنار موفقیت و.معایب ارزشیابی فعلی:1 - محدود شدن به ارزشیابی از دانش آموز و اطلاعات 2- اضطراب آور بودن نمره و امتحان و.. نظام آموزشی از پنج عنصر هدف، برنامه، روش، منابع و امکانات و ارزشیابی تشکیل شده است. هر کدام از این عناصر با یکدیگر در تعامل هستند، بنابراین تحول در هر کدام از این عناصر مستلزم تحول در سایر عناصر آموزش و پرورش است.
فایل رایگان چالش هاي عمده در کاربست فنآوري هاي نوين آموزشي در مدارس | WORD
رت است. هدف از این مقاله بررسی چالش های عمده در زمینه یادگیری و آموزش الکترونیکی در مدارس به روش مروری است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد، چالش هایی در زمینه استفاده از فنآوری های نوین در مدارس وجود دارد که نیازمند تغییر در نظام آموزش و پرورش کشور، ترغیب نگرش معلمان و ارتقای تخصصی آنان متناسب با تغییرات روزافزون در فنآوری ها، بسترسازی برای ورود متربیان در جریان تولید محتواهای الکترونیکی، اصلاح شیوه های سنتی یادگیری، تغییر کتب درسی متناسب با محیط های یادگیری الکترونیکی است.
فایل رایگان چالش هاي گزينش دانشجو در رشته مشاوره مقطع دکتراي آزمون سراسري | WORD
ن پذیرش در کار نیست. این امر به زعم منتقدان باعث می شده تا حق بسیاری از کسانی که از نظر علمی شایستگی تحصیل در مقطع دکتری را داشته اند پایمال شود . این تحقیق به بررسی نحوه گزینش دانشجو در مقطع دکترا در رشته مشاوره به روش تحلیلی و توصیفی و از منابع کتابخانه ای و علمی می پردازد و نتایج پژوهش نشان می دهد نوع تفکری که سازمان سنجش و دانشگاه ها برای جذب دانشجو در رشته مشاوره انتخاب می کنند نیاز اساسی به تغییر و بازنگری دارد در غیر این صورت عواقب آن متوجه نسلهای آینده جامعه خواهد شد .