فایل رایگان تشخيص و پيش بيني پديده قطع تحريک در ژنراتورهاي سنکرون متصل به سيستم هاي قدرت | WORD
هه با سایر اغتشاشات از جمله پدیده ی نوسان توان پایدار (SPS) در سیستم قدرت عملکرد مطلوبی نداشته باشند. بر این اساس در این مقاله، از تغییرات کمیت های الکتریکی ژنراتور (ولتاژ ، جریان ، توان اکتیو ، توان راکتیو ، زاویه توان) بعد از وقوع (LOE) به منظور شناسایی این پدیده استفاده شده و شاخصهای مختلفی متشکل از ترکیب تغییرات این کمیتها ارائه و عملکرد هر یک در تشخیص (LOE) مورد بررسی قرار گرفته است.
فایل رایگان تفسير نشانه شناسي مشتق در کتاب هاي درسي رياضي ايران در يک دوره 40 ساله | WORD
ا مفهوم مشتق ممکن است شمایلی، نمایه ای یا نمادین باشند. این ها انواع متفاوتی از نشانه ها را تشکیل نمی دهند، بلکه به گونه ای باهم در ارتباط هستند که ما می توانیم شمایلی را در نمایه ای، و نمایه ای در نمادین بودن شناسایی کنیم. نتایج بررسی نشان می-دهد که کتاب حسابان2(1398) با چارچوب نظری پیرس در مفهوم مشتق، شامل ارائه مشتق در یک نقطه و مشتق به عنوان تابع نسبت به سایر کتاب ها؛ سازگارتر است.
فایل رایگان تفهيم مسائل استوکيومتري شيمي با توليد محتواي الکترونيکي | WORD
انش آموزان به نوعی بازی با واحدها تبدیل نمود و کاری کرد که آنها با هر سطح از آمادگی پیش نیاز، توانایی پیش بردن و حل مسئله را داشته باشد. در این روش وی باید از درون صورت سوال به دنبال دو کمیت مجهول و معلوم مسئله باشد و سپس با کمک قالب ارائه شده برای حل سوال و بر مبنای اصول طلائی ارائه شده به دانش آموز وی قادر خواهد بود از اطلاعات معلوم سوال خود را به مجهول مسئله برساند و آن را حل نماید.
فایل رایگان تقويت اثر بخشي يادگيري آموزشي در دانش آموزان پايه ي سوم با کمک راهکارهاي جذاب و متنوع | WORD
ود را تقویت این مورد قرار دادیم و به وسیله ی روش های فعال تدریس و با انجام فعالیت هایی در جهت تقویت شادی و هیجان توانستیم شور و نشاط را در فراگیران کلاس سوم ابتدایی تا حدودی بیشتر کنیم. در پایان نتایجی از این قرار به دست آمد که قدرت بیان و اعتماد به نفس در فراگیران افزایش یافت، محیط فیزیکی و آموزشی کلاس درس جذاب تر شد، فراگیران در جریان آموزشی در کلاس، فعال و روحیه ی آن ها قوی تر شد.
فایل رایگان توانمندسازي معلمان در فرآيند مديريت آموزشي | WORD
و توانمندسازی آنان زمینه ی شکوفایی نسل آتی هر کشور را تضمین می کند؛لذا در این پژوهش به روش کتابخانه ای به موضوع توانمندسازی معلمان در فرایند مدیریت آموزشی پرداخته ایم.نتایج تحقیقات به دست آمده نشان می دهد که عوامل متعددی بر توانمندسازی معلمان موثر است که با در نظر گرفتن اصول توانمندسازی و اتخاذ راهبردها و راهکارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است،می توان به آن دست یافت.
فایل رایگان توسعه آموزش در خانواده نيروهاي مسلح با استفاده از ويژگي هاي شهرک هوشمند | WORD
مانی دانشی و کارآمد گردد. این تحقیق از نوع کاربردی می باشد. این تحقیق به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه کارکنان و خانواده های نیروهای مسلح و کارشناسان حوزه مرتبط با موضوع که حداقل دارای 20 سال سابقه هستند. شهر هوشمند بومی نیازمند خودکفایی و استقلال در حوزه نرم افزار (تولید محتوا) و سخت افزار می باشد تا در اثر ایجاد شهر هوشمند وابستگی به سایر کشورها رخ ندهد.
فایل رایگان جايگاه آموزش باز و از راه دور | WORD
ن به ویژه ارتباطات الکترونیک در مکان ها و زمان های مختلف روی می دهد. با توجه به ویژگی های تغییرات همه گیری و همه جایی، اجتناب ناپذیری، شتاب بالا، تاثیرات متفاوت و غیریکسان، نقش کنشگران محلی- ملی و نفش آموزش از راه دور به طور خاص در روند تغییرات، بررسی این تاثیرات، در توسعه و آینده جامعه یکی از دغدغه های پژوهشگران در این زمینه می باشد که در این مجال به طور گذرا به آن پرداخته شده است.
فایل رایگان جايگاه يادگيري سيار در آموزش و بررسي چالش هاي آن | WORD
نی بر عملکرد، از ویژگی های دیگر یادگیری سیاراست. به عبارتی یادگیری سیار، یادگیری الکترونیکی است که مستقل از زمان، مکان و فضاست. برای چندین سال، ما دیده ایم که چگونه پیشرفت های تکنولوژی، دستگاه های مختلف را که اطلاعات دیجیتال را به کار برده و در عین حال، تحرک کاربر را تسهیل می نمایند را معرفی کرده است. همچنین، پیشرفت شگفت آور در ارتباطات و فن آوری زندگی روزمره ما را تغییر داده است.
فایل رایگان جزوه محوري بعنوان يک چالش در امر آموزش دانشجويان در مقطع کارداني | WORD
دوین شده است و چندان برای آموزش در مقطع کاردانی مناسب نمی باشد و بجهت حجم زیاد مطالب کتاب و قیمت بالای کتاب چندان توسط اساتید مدرس جهت آموزش توصیه نمی شد و در نتیجه اغلب اساتید یا بناچار و یا بلاجبار ، با توجه به سیلایس موجود ، جزواتی را تهیه و تنظیم می کنند و جهت تدریس آنرا به دانشجویان مقطع کاردانی معرفی می کنند.اما این امر چالش های فراوانی را در امر آموش دانشجویان بوجود می آورد .
فایل رایگان جهاني شدن نظام هاي آموزشي | WORD
رها مانند کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور جهانی شدن را نه تهدید بلکه فرصت می دانند که منجر به اصلاح، نوآوری و پیشرفت این کشورها در زمینه های اقتصادی، فنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص آموزشی شده است. پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای در زمینه جهانی شدن آموزش و پرورش انجام شده است و هدف از آن بررسی اثرات جهانی شدن بر نظام آموزشی و فرصت ها و چالش های جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش می باشد.
فایل رایگان جهاني شدن و تحول در آموزش و پرورش | WORD
ی های مربوط به عرصه اطلاعات و ارتباطات در جهان شده است. چالش های برآمده از این تحولات زمینه نگاهی نو را به آموزش و پرورش فراهم ساخته است. نتایج تحقیقات به دست آمده از پژوهش حاضر درمورد نحوه تاثیرگذاری جهانی شدن بر آموزش و پرورش ایران و عمده ترین چالش های احتمالی که نظام آموزش و پرورش در آینده با آن رو به روست و نیز راهبردهای آموزشی مطلوب و موثر در برخورد با این چالش ها اشاره می کند.
فایل رایگان چالش هاي آموزش و يادگيري زبان انگليسي از ديدگاه دانش آموزان و معلمان مدارس مقطع متوسطه دوم ناحيه2 استان زنجان | WORD
ت. بر اساس نتایج بدست آمده از مصاحبه ها و پرسشنامه ها، کم بودن ساعات آموزشی زبان انگلیسی، عدم وجود امکانات و محیط آموزشی مناسب، پایین بودن سطح علمی مدرسان زبان انگلیسی در مدارس، و عدم استفاده از روش های نوین و... از جمله مشکلات در امر آموزش زبان انگلیسی هستند که در صورت عدم اصلاح می توانند از عوامل چالش زای مهم در راستای رسیدن به اهداف آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزشی ایران باشند.
فایل رایگان چالش هاي ارزشيابي توصيفي | WORD
ش آموز-2 کاهش اضطراب نامطلوب و فعالیت های دانش آموز در کنار موفقیت و.معایب ارزشیابی فعلی:1 - محدود شدن به ارزشیابی از دانش آموز و اطلاعات 2- اضطراب آور بودن نمره و امتحان و.. نظام آموزشی از پنج عنصر هدف، برنامه، روش، منابع و امکانات و ارزشیابی تشکیل شده است. هر کدام از این عناصر با یکدیگر در تعامل هستند، بنابراین تحول در هر کدام از این عناصر مستلزم تحول در سایر عناصر آموزش و پرورش است.
فایل رایگان چالش هاي عمده در کاربست فنآوري هاي نوين آموزشي در مدارس | WORD
ش مروری است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد، چالش هایی در زمینه استفاده از فنآوری های نوین در مدارس وجود دارد که نیازمند تغییر در نظام آموزش و پرورش کشور، ترغیب نگرش معلمان و ارتقای تخصصی آنان متناسب با تغییرات روزافزون در فنآوری ها، بسترسازی برای ورود متربیان در جریان تولید محتواهای الکترونیکی، اصلاح شیوه های سنتی یادگیری، تغییر کتب درسی متناسب با محیط های یادگیری الکترونیکی است.
فایل رایگان چالش هاي گزينش دانشجو در رشته مشاوره مقطع دکتراي آزمون سراسري | WORD
ستگی تحصیل در مقطع دکتری را داشته اند پایمال شود . این تحقیق به بررسی نحوه گزینش دانشجو در مقطع دکترا در رشته مشاوره به روش تحلیلی و توصیفی و از منابع کتابخانه ای و علمی می پردازد و نتایج پژوهش نشان می دهد نوع تفکری که سازمان سنجش و دانشگاه ها برای جذب دانشجو در رشته مشاوره انتخاب می کنند نیاز اساسی به تغییر و بازنگری دارد در غیر این صورت عواقب آن متوجه نسلهای آینده جامعه خواهد شد .
فایل رایگان چالشهاي نظام آموزش دوره ابتدايي در ده سال آينده | WORD
د به مصاف این چالشها برود. تعلیم و تربیت گرچه نقش اساسی بر عهده دارد، اما نمیتوان از آن انتظار معجزهای برای درمان تمامی دردها داشت. چنانچه نظام آموزش ابتدایی قصد دارد این ستونها را به شکلی هرچه محکمتر، باثبات تر و انعطاف پذیرتر در برابر تغییرات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسازد؛ می بایست به طور مستمر به دانش آموزان بیاموزد که بدانند، انجام دهند، انسان باشند و با یکدیگر زندگی کنند.
فایل رایگان چالشهاي نظام آموزش دوره ابتدايي در ده سال آينده | WORD
ی اسنادی و کتابخانه ای و به شیوه تحلیلی به اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش ابتدایی، چالشهای اساسی نظام آموزش ابتدایی در یک دهه آینده در ایران و جهان و ارائه راهکارهایی مختصر برای مواجه با این چالشها پرداخته و در پایان نتیجه گرفته است که آموزش و پرورش ایران خصوصا آموزش ابتدایی با تنگناهای بسیاری روبروست؛ اما باید تنگناها را فرصت قلمداد کرد و آنها را با توجه به تجربه های جدید، حل نمود.
فایل رایگان چرا تکاليف مهارت محور | WORD
این مقاله سعی شده است، ضمن بیان مفهوم تکلیف به بیان ضرورت و اهمیت ارائه تکالیف به دانش آموزان پرداخته و چرایی ارائه تکالیف مهارتی و ویژگی های آن مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق کتابخانه ای بوده و با توجه بررسی های انجام گرفته، آن چه از این پژوهش بر می آید، حاکی از آن است که تکالیف مهارت محور می تواند دانش آموزان را برای زندگی در جامعه آماده کرده و لذت یادگیری را در آنان افزایش دهد.
فایل رایگان چگونگي مديريت مدرسه با روش مديريت جامع مدرسه | WORD
رکت همه کارکنان تاکید می شود، روش ها، ابزار و مدل های مناسبی برای بهبود بخشیدن به کیفیت کار مدرسه به مدیران و کارکنان ارائه می دهد که لازم است مدیران و کارکنان با آموزش این شیوه ها تغییرات عمده ای را در روشهای کاری خود به وجود آورند و همزمان با این تغییرات برنامه ریزی مناسبی را اجرا نمایند .در این مقاله سعی شده است چگونگی مدیریت مدرسه از دیدگاه های جدید و نوین مورد بررسی قرار گیرد.
فایل رایگان چگونه اختلال بيش فعالي يکي از دانش آموزانم را برطرف کردم (فردي) | WORD
در مقابل آنها کوتاه می آیند و بعضی هم آنها را در حال خود رها می کنند. اما واقعیت این است که در این حال مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد.به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید، بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت عملی مورد بررسی قرار گیرد. بعداز آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت علمی آن مشکل رفع گردد.
فایل رایگان چگونه با استفاده از نشاط آموزشي توانستيم ضعف نارسانويسي و ضعف ديداري دانش آموزان را بهبود ببخشيم | WORD
افت تحصیلی می شوند. این مساله تلاشی از بروز آشفتگی در مسیر یادگیری آنان است که البته به میزان هوش آنها ارتباطی ندارد. اینگونه مشکلات نه تنها منجر به افت تحصیلی و اتلاف اقتصاد خانواده و کشور نمی شود، بلکه بخاطر عدم گاهی صحیح و درست معلمان و والدین در اکثر مواقع به سرزنش و تحقیر دانش آموزان منجر شده و حس ناخوشایند خود ضعیف پنداری و کاهش اعتماد به نفس را در روح پاکشان به وجود می آورد.
فایل رایگان چگونه توانستم اعتماد به نفس سينا دانش آموز پايه چهارم دبستان شاهد اکبرپور را تقويت نمايم | WORD
د و کمتر سعی می کند در فعالیت های کلاسی و همچنین فعالیت های گروهی شرکت نماید سعی نمودم تا اعتماد بنفس او را تقویت نمایم لذا توانمندی های او را مدنظرگرفتم نه ضعف ها وناتوانایی ها را. بنابراین در جهت رفع این مشکل فعالیت های درحد توان ازاوخواستم تا با تلاش خود به موفقیت برسد و او را ترغیب به داشتن دوستان بیشتری نمودم تا از این طریق انگیزه یبیشتری برای سخن گفتن و ابراز وجود داشته باشد.
فایل رایگان چگونه توانستم اعتماد به نفس محمد ، دانش آموز پايه اول مدرسه توس حسن آباد را تقويت کنم | WORD
انه شرکت نمی کندو کمتر سعی می کند در فعالیت های کلاسی و همچنین فعالیت های گروهی شرکت نماید سعی نمودم تا به کمک مادراو اعتمادبنفس او راتقویت نمایئم لذاتوانمندیهای اورامدنظرگرفتیم.بنا بر این در جهت رفع این مشکل فعالیت های درحد توان ازاوخواستم تابا تلاش خود به موفقیت برسد و او را ترغیب به داشتن دوستان بیشتری نمودم تا از این طریق انگیزه یبیشتری برای سخن گفتن وابراز وجود داشته باشد.
فایل رایگان چگونه توانستم با استفاده از روشهاي فعال تدريس کلاس درس را شادکنم بي انگيزه بودن دانش اموزان کاهش دهم ويادگيري آنها را ارتقاء بخشم | WORD
ین و اجرای برنامه ها با تاکید بر مداومت و تعالی جویی دانش آموز در یادگیری و تربیت انسان فرهیخته با تاکید بر ویژگیهایی چون تقویت ذهن پرسشگر ، کنجکاو ، شیفته یادگیری و برخوردار از سواد چند گانه ، شهروندی موثر و کارآمد و متخلق بر اخلاق انسانی ، استقرار نظام ارزشیابی فرایند مدار ، تکوینی ، مستمر ، تحولی نگر و پاسخگو و قابل ارزیابی بودن برنامه ها از ضرورت انکار ناپذیری برخوردار هستند
فایل رایگان چگونه توانستم با استفاده از مدل يادگيري زايشي يادگيري تحليلي دانش آموزان در درس علوم را بهبود بخشم | WORD
هایی است که همکاران نیز در راه حل های پیشنهادی خود به آن اشاره کردند از این روش در مرحله اجرا استفاده کرده ام.در پایان اقدام پژوهی حاضر مدل یادگیری زایشی موجب بهبود یادگیری تحلیلی دانش آموزان در سطح تحلیل در درس علوم تجربی می گردد. به طوری که اکثر آنها در ارزشیابی های کلاسی و امتحانات پایانی عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می دهند و مسئولانه در فرایند یاددهی-یادگیری شرکت می کنند.
فایل رایگان چگونه توانستم با تلفيق دانش پداگوژي وروش تدريس فعال سطح علمي دانش آموزان را در يادگيري رياضي ارتقاء بخشم | WORD
ود. ، پداگوژی ریاضی: فرایندانتقال ریاضی ازریاضیدان ها به دانش آموزان وفرایندتبدیل ریاضی پیشرفته به یک موضوع مدرسه ای است در این پژوهش می خواهیم بدانیم آیا استفاده از دانش پداگوژی وروشهای فعال تدریس بر میزان موفقیت دانش آموزان در درس ریاضی موثر است لذا تحقیق حاضر در پی آن است تا دانش پداگوژی و روش تدریس فعال رابا روش تدریس غیر فعال در درس ریاضی از لحاظ پیشرفت تحصیلی مقایسه نماید
فایل رایگان چگونه توانستم با کاربرد رسانه هاي سنتي و نوظهور موجبات پيشرفت تحصيلي و تربيتي دانش آموزانم (پنجم2) را فراهم آورم | WORD
ا مدیریت، برنامه ریزی و سواد رسانه ای همراه باشد می تواند یادگیری را پویا، عمیق و پایدار سازد و رغبت به تحقیق و پژوهش را در نهاد این فراگیران برانگیزاند. نتایج حاصل از داده ها، تفاوتی معنادار را بین سواد رسانه- ای و عملکرد فراگیر در پهنه ی آموزش و پرورش که جزء لاینفکی از صحنه ی زندگی است نشان میدهد.که برحسب ضریب همبستگی پیرسون نتیجه گیری با سطح خطای 5 درصد مورد تایید قرار گرفته است.
فایل رایگان چگونه توانستم ترس دانش آموزم را از معلم کاهش دهم | WORD
ز را از لحاظ عاطفی مورد بررسی قرار دادم که متوجه ضعف شدید عاطفی در او شدم که درادامه روند اقدام های عملی، وابستگی او به من بیشتر شد که همین امر موجب بهبود شدن درس او شده بود و هرجلسه نمرات خیلی خوب خود را به من نشان می داد.سرانجام با گردآوری مجدد اطلاعات و بررسی نتایج از زمانی که اقدام عملی برروی او صورت گرفته بود توانسته بودم تا حدود نسبتا زیادی دانش آموز را به حالت نرمال برگردانم.
فایل رایگان چگونه توانستم دانش آموزان پايه پنجم دبستان شاهد را به فعاليت هاي قرآني علاقه مند کنم | WORD
، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان پایه پنجم به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانش آموزان در یادگیری دیگر دروس(قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.
فایل رایگان چگونه توانستم دانش آموزان پايه سوم ابتدايي را با مسائل اخلاقي و تربيتي آشنا سازم | WORD
ین کند نهاد آموزش و پرورش است. و با توجه به اینکه پایه های شخصیتی دانش آموزان از دوران ابتدایی شکل می گیرد ضرورت توجه به اخلاق در دوره ابتدایی را دوچندان می کند. در همی راستا ابتدا به کارکردهای نظام آموزش و پرورش، ضرورت توجه این نظام به اخلاق و شروط لازم و اساسی برای آموزش اخلاق پرداخته شده است و در ادامه روش های عملی مورد استفاده در کلاس برای آموزش مسائل تعلیم و تربیت ارئه شده است.