... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان روش های اندازهگیری تغییرشکل پذیری روی تودهسنگها :
روش های اندازهگیری تغییرشکل پذیری روی تودهسنگها
فایل رایگان روش های اندازهگیری تغییرشکل پذیری روی تودهسنگها
فهرست مطالب
مقدمه...................................................................................................................................................................... 1
اهمیت تعیین مدول تغییر شکلپذیری تودهسنگ...................................................................................................... 1
ویژگیهای تغییرشکل تودهسنگ............................................................................................................................. 2
تعاریف................................................................................................................................................................... 3
عوامل موثر بر مدول تغییرشکلپذیری تودهسنگ..................................................................................................... 6
آزمایشهای بزرگ مقیاس برجا.............................................................................................................................. 12
............. آزمایشهای فشاری.................................................................................................................................. 12
آزمایشهای برشی.................................................................................................................................... 13
آزمایشهای تعیین قابلیت شکل................................................................................................................ 14
آزمایش ورق باربرد...................................................................................................................... 14
آزمایش مدولهای سنگ بزرگ مقیاس........................................................................... 16
آزمایش تونل فشار.................................................................................................................................... 21
آزمایش محفظهی فشار هیدرولیکی اصلاح شده.......................................................................... 22
آزمایش جکبندی شعاعی........................................................................................................... 28
آزمایشهای داخل گمانه.......................................................................................................................... 30
اتساعسنج گمانه (دیلاتومتر)......................................................................................................... 30
جکهای گمانه............................................................................................................................ 32
آزمایش جکصفحهای............................................................................................................................ 33
آزمایشهای ارتعاشی(لرزهای)................................................................................................................. 35
برسی عوامل تاثیرگذار بر نتایج آزمایشهای بارگذاری صفحهای و دیلاتومتر......................................................... 40
آزمایشبارگذاری صفحهای PLT........................................................................................................... 41
میدان تنش برجا ....................................................................................................................................... 42
درزهها و موقعیت آنها نسبت به دیوار و صفحهی بارگذاری.................................................................... 46
آتشباری و رهایی تنش ناشی از حفر گالری............................................................................................. 50
آزمایش دیلاتومتر..................................................................................................................................... 52
مقایسه نتایج حاصل از هر دو آزمایش....................................................................................................... 55
استفاده از روشهای طبقهبندی مهندسی سنگ........................................................................................................ 59
بررسی رابطهی مدول تغییرشکلپذیری براساس روش RMR................................................................... 59
بررسی رابطهی مدول تغییرشکلپذیری براساس روش Q........................................................................... 60
تحقیقات ورمن، سینگ و همکارانش........................................................................................................ 62
رابطهی موجود بین RQD و مدول تغییرشکلپذیری................................................................................ 64
منابع و مأخذ............................................................................................................................................................ 69
مقدمه
مدول تغییر شکلپذیری تودهسنگ تركیبی از تغییرشكل پلاستیك و الاستیك تودهسنگ میباشد كه بصورت نسبت تنش به كرنش متناظر بارگذاری یا باربرد اری تعریف میشود. مدول تغییرشكلپذیری تودهسنگ، یكی از مهمترین پارامترهای طراحی و ساخت سدها، تونلها، نیروگاههای زیرز مینی و غیره میباشد. بطوریكه میتوان آن را زیربنا و اساس اغلب آنالیزهای ژئومكانیكی دانست. تعیین این پارامتر با آزمایشات بر جا از جمله آزمایش بارگذاری صفحه ای و دیلاتومتری هزینهبر و وقتگیر است و انجام این آزمایشات مشكلات عملی و اجرایی زیادی را در پی دارد. بههمیندلیل، تعیین مدول تغییرشكلپذیری تودهسنگ بر پایه روابط تجربی عمدتاً در رابطه با سیستمهای طبقهبندی تودهسنگ، مورد توجه مهندسین مكانیك سنگ، زمینشناسان مهندسی و محققین ژئومكانیك بطور عموم قرارگرفته است .
اهمیت تعیین مدول تغییرشكلپذیری تودهسنگ
مدول تغییرشکلپذیری تودهسنگ بهعنوان یكی از مهمترین پارامترهای ژئومكانیكی تودهسنگ است كه در طراحیها استفاده میشود، بهطوریكه این مدول بهترین پارامتر نمایانگر رفتار مكانیكی تودهسنگ و سنگ بكر، قبل از شكست میباشد . بنابراین مدول تغییرشکلپذیری زیربنای اغلب آنالیزهای ژئومكانیكی است و در پروژههایی همچون نیروگاههای زیرزمینی، سدها، تونلها، برجهای مسكونی و بویژه سازههایی كه نسبت به تغییرشكل های حتی كم نیز حساس هستند اهمیت زیادی پیدا می كند. امروزه، در نتیجه افزایش نیاز به طراحی و ساخت تونلهای بزرگ، ایجاد مغارهای عظیم زیرزمینی و عملیات معادن روباز عمیق، تعیین خصوصیات تودهسنگ یكی از مهمترین مرا حل در طراحی و ساخت، برای مهندسی سنگ میباشد. هنگامی كه سنگها و تودهسنگها برای اهداف ژئومكانیكی طبقهبندی می شوند لازم است كه طبقهبندی تودهسنگها براساس مقاومت یا مدول استاتیكی تغییرشكل صورت گیرد تا یك نشانهی پایداری یا عكسالعمل تغییرشكلی آنها باشد. علاوهبر آن، مقاومت و مدول تغییرشکلپذیری پارامترهای ورودی لازم تودهسنگ در استفاده از روشهای عددی میباشد. در بسیاری از روش های طراحی از جمله روش های ریاضی و عددی در كاربردهای مكانیك سنگ نیاز به خصوصیات ارتجاعی و غیرارتجاعی تودهسنگ است.
ویژگیهای تغییر شکل تودهی سنگ
برای تعیین ویژگی های تغییر شکل تودهی سنگی که حاوی تعداد زیادی ناپیوستگی است دو مدل مورد استفاده قرار می گیرد. در مدل اول خصوصیات تغییر شکل ناپیوستگی و سنگ سالم را میتوان با هم ترکیب و بدین ترتیب یک رابطهی ساختاری را برای یک مجموعهی پیوسته که معادل تودهی پر از ناپیوستگی است تولید کرد. در مدل دوم، مشخصات تغییرشکل سنگ سالم و مشخصات تغییر شکل هر ناپیوستگی در مدلهای ریاضی مورد استفاده قرار میگیرد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این مورد میتوان به کتاب پریست مراجعه کرد.
بهطور کلی تعیین مدول تغییرشکلپذیری تودهی سنگها به دو روش آزمایشهای برجا و استفادهی از روشهای طبقهبندی مهندسی سنگ انجام میگیرد که در ذیل به آن ها پرداخته میشود.
تعاریف
در زیر كلیاتی در مورد تعاریف انواع مدول بیان می شود:
-1مدول تغییرشکلپذیری
مدول تغییرشکلپذیری بصورت نسبت تنش به كرنش ناشی از آن كه هم رفتار الاستیك و هم رفتار پلاستیك تودهسنگ ر ا شامل میشودتعریف می گردد.
-2مدول ارتجاعی آزمایشگاهی یا مدول یانگ
مدول ارتجاعی آزمایشگاهی كه بصورت نسبت تنش به كرنش برای سنگ بكر بدون درزه و ترك (نمونههای آزمایشگاهی) بیان می شود.
-3مدول ارتجاعی تودهسنگ
مدول ارتجاعی تودهسنگ نسبت تنش به كرنش ناشی از آن که فقط شامل رفتار الاستیك تودهسنگ میباشد تعریف میشود ،به طوریکه در شکل،زیر Weتغییرشكل الاستیك تودهسنگ و Wd تغییرشكل كلی تودهسنگ میباشد
لینک مرتبط » فایل رایگان روش های اندازهگیری تغییرشکل پذیری روی تودهسنگها
فایل رایگان جهاني شدن نظام هاي آموزشي | WORD
د. اغلب کشورها مانند کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور جهانی شدن را نه تهدید بلکه فرصت می دانند که منجر به اصلاح، نوآوری و پیشرفت این کشورها در زمینه های اقتصادی، فنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص آموزشی شده است. پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای در زمینه جهانی شدن آموزش و پرورش انجام شده است و هدف از آن بررسی اثرات جهانی شدن بر نظام آموزشی و فرصت ها و چالش های جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش می باشد.
فایل رایگان جهاني شدن و تحول در آموزش و پرورش | WORD
ویژه فناوری های مربوط به عرصه اطلاعات و ارتباطات در جهان شده است. چالش های برآمده از این تحولات زمینه نگاهی نو را به آموزش و پرورش فراهم ساخته است. نتایج تحقیقات به دست آمده از پژوهش حاضر درمورد نحوه تاثیرگذاری جهانی شدن بر آموزش و پرورش ایران و عمده ترین چالش های احتمالی که نظام آموزش و پرورش در آینده با آن رو به روست و نیز راهبردهای آموزشی مطلوب و موثر در برخورد با این چالش ها اشاره می کند.
فایل رایگان چالش هاي آموزش و يادگيري زبان انگليسي از ديدگاه دانش آموزان و معلمان مدارس مقطع متوسطه دوم ناحيه2 استان زنجان | WORD
ن قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده از مصاحبه ها و پرسشنامه ها، کم بودن ساعات آموزشی زبان انگلیسی، عدم وجود امکانات و محیط آموزشی مناسب، پایین بودن سطح علمی مدرسان زبان انگلیسی در مدارس، و عدم استفاده از روش های نوین و... از جمله مشکلات در امر آموزش زبان انگلیسی هستند که در صورت عدم اصلاح می توانند از عوامل چالش زای مهم در راستای رسیدن به اهداف آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزشی ایران باشند.
فایل رایگان چالش هاي ارزشيابي توصيفي | WORD
تر از دانش آموز-2 کاهش اضطراب نامطلوب و فعالیت های دانش آموز در کنار موفقیت و.معایب ارزشیابی فعلی:1 - محدود شدن به ارزشیابی از دانش آموز و اطلاعات 2- اضطراب آور بودن نمره و امتحان و.. نظام آموزشی از پنج عنصر هدف، برنامه، روش، منابع و امکانات و ارزشیابی تشکیل شده است. هر کدام از این عناصر با یکدیگر در تعامل هستند، بنابراین تحول در هر کدام از این عناصر مستلزم تحول در سایر عناصر آموزش و پرورش است.
فایل رایگان چالش هاي عمده در کاربست فنآوري هاي نوين آموزشي در مدارس | WORD
دارس به روش مروری است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد، چالش هایی در زمینه استفاده از فنآوری های نوین در مدارس وجود دارد که نیازمند تغییر در نظام آموزش و پرورش کشور، ترغیب نگرش معلمان و ارتقای تخصصی آنان متناسب با تغییرات روزافزون در فنآوری ها، بسترسازی برای ورود متربیان در جریان تولید محتواهای الکترونیکی، اصلاح شیوه های سنتی یادگیری، تغییر کتب درسی متناسب با محیط های یادگیری الکترونیکی است.
فایل رایگان چالش هاي گزينش دانشجو در رشته مشاوره مقطع دکتراي آزمون سراسري | WORD
ر علمی شایستگی تحصیل در مقطع دکتری را داشته اند پایمال شود . این تحقیق به بررسی نحوه گزینش دانشجو در مقطع دکترا در رشته مشاوره به روش تحلیلی و توصیفی و از منابع کتابخانه ای و علمی می پردازد و نتایج پژوهش نشان می دهد نوع تفکری که سازمان سنجش و دانشگاه ها برای جذب دانشجو در رشته مشاوره انتخاب می کنند نیاز اساسی به تغییر و بازنگری دارد در غیر این صورت عواقب آن متوجه نسلهای آینده جامعه خواهد شد .
فایل رایگان چالشهاي نظام آموزش دوره ابتدايي در ده سال آينده | WORD
رصتها باید به مصاف این چالشها برود. تعلیم و تربیت گرچه نقش اساسی بر عهده دارد، اما نمیتوان از آن انتظار معجزهای برای درمان تمامی دردها داشت. چنانچه نظام آموزش ابتدایی قصد دارد این ستونها را به شکلی هرچه محکمتر، باثبات تر و انعطاف پذیرتر در برابر تغییرات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسازد؛ می بایست به طور مستمر به دانش آموزان بیاموزد که بدانند، انجام دهند، انسان باشند و با یکدیگر زندگی کنند.
فایل رایگان چالشهاي نظام آموزش دوره ابتدايي در ده سال آينده | WORD
ز روش بررسی اسنادی و کتابخانه ای و به شیوه تحلیلی به اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش ابتدایی، چالشهای اساسی نظام آموزش ابتدایی در یک دهه آینده در ایران و جهان و ارائه راهکارهایی مختصر برای مواجه با این چالشها پرداخته و در پایان نتیجه گرفته است که آموزش و پرورش ایران خصوصا آموزش ابتدایی با تنگناهای بسیاری روبروست؛ اما باید تنگناها را فرصت قلمداد کرد و آنها را با توجه به تجربه های جدید، حل نمود.
فایل رایگان چرا تکاليف مهارت محور | WORD
ده است. در این مقاله سعی شده است، ضمن بیان مفهوم تکلیف به بیان ضرورت و اهمیت ارائه تکالیف به دانش آموزان پرداخته و چرایی ارائه تکالیف مهارتی و ویژگی های آن مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق کتابخانه ای بوده و با توجه بررسی های انجام گرفته، آن چه از این پژوهش بر می آید، حاکی از آن است که تکالیف مهارت محور می تواند دانش آموزان را برای زندگی در جامعه آماده کرده و لذت یادگیری را در آنان افزایش دهد.
فایل رایگان چگونگي مديريت مدرسه با روش مديريت جامع مدرسه | WORD
که به مشارکت همه کارکنان تاکید می شود، روش ها، ابزار و مدل های مناسبی برای بهبود بخشیدن به کیفیت کار مدرسه به مدیران و کارکنان ارائه می دهد که لازم است مدیران و کارکنان با آموزش این شیوه ها تغییرات عمده ای را در روشهای کاری خود به وجود آورند و همزمان با این تغییرات برنامه ریزی مناسبی را اجرا نمایند .در این مقاله سعی شده است چگونگی مدیریت مدرسه از دیدگاه های جدید و نوین مورد بررسی قرار گیرد.
فایل رایگان چگونه اختلال بيش فعالي يکي از دانش آموزانم را برطرف کردم (فردي) | WORD
. بعضی دیگر در مقابل آنها کوتاه می آیند و بعضی هم آنها را در حال خود رها می کنند. اما واقعیت این است که در این حال مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد.به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید، بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت عملی مورد بررسی قرار گیرد. بعداز آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت علمی آن مشکل رفع گردد.
فایل رایگان چگونه با استفاده از نشاط آموزشي توانستيم ضعف نارسانويسي و ضعف ديداري دانش آموزان را بهبود ببخشيم | WORD
ی خود دچار افت تحصیلی می شوند. این مساله تلاشی از بروز آشفتگی در مسیر یادگیری آنان است که البته به میزان هوش آنها ارتباطی ندارد. اینگونه مشکلات نه تنها منجر به افت تحصیلی و اتلاف اقتصاد خانواده و کشور نمی شود، بلکه بخاطر عدم گاهی صحیح و درست معلمان و والدین در اکثر مواقع به سرزنش و تحقیر دانش آموزان منجر شده و حس ناخوشایند خود ضعیف پنداری و کاهش اعتماد به نفس را در روح پاکشان به وجود می آورد.
فایل رایگان چگونه توانستم اعتماد به نفس سينا دانش آموز پايه چهارم دبستان شاهد اکبرپور را تقويت نمايم | WORD
رکت نمی کند و کمتر سعی می کند در فعالیت های کلاسی و همچنین فعالیت های گروهی شرکت نماید سعی نمودم تا اعتماد بنفس او را تقویت نمایم لذا توانمندی های او را مدنظرگرفتم نه ضعف ها وناتوانایی ها را. بنابراین در جهت رفع این مشکل فعالیت های درحد توان ازاوخواستم تا با تلاش خود به موفقیت برسد و او را ترغیب به داشتن دوستان بیشتری نمودم تا از این طریق انگیزه یبیشتری برای سخن گفتن و ابراز وجود داشته باشد.
فایل رایگان چگونه توانستم اعتماد به نفس محمد ، دانش آموز پايه اول مدرسه توس حسن آباد را تقويت کنم | WORD
ای داوطلبانه شرکت نمی کندو کمتر سعی می کند در فعالیت های کلاسی و همچنین فعالیت های گروهی شرکت نماید سعی نمودم تا به کمک مادراو اعتمادبنفس او راتقویت نمایئم لذاتوانمندیهای اورامدنظرگرفتیم.بنا بر این در جهت رفع این مشکل فعالیت های درحد توان ازاوخواستم تابا تلاش خود به موفقیت برسد و او را ترغیب به داشتن دوستان بیشتری نمودم تا از این طریق انگیزه یبیشتری برای سخن گفتن وابراز وجود داشته باشد.
فایل رایگان چگونه توانستم با استفاده از روشهاي فعال تدريس کلاس درس را شادکنم بي انگيزه بودن دانش اموزان کاهش دهم ويادگيري آنها را ارتقاء بخشم | WORD
وین در تدوین و اجرای برنامه ها با تاکید بر مداومت و تعالی جویی دانش آموز در یادگیری و تربیت انسان فرهیخته با تاکید بر ویژگیهایی چون تقویت ذهن پرسشگر ، کنجکاو ، شیفته یادگیری و برخوردار از سواد چند گانه ، شهروندی موثر و کارآمد و متخلق بر اخلاق انسانی ، استقرار نظام ارزشیابی فرایند مدار ، تکوینی ، مستمر ، تحولی نگر و پاسخگو و قابل ارزیابی بودن برنامه ها از ضرورت انکار ناپذیری برخوردار هستند
فایل رایگان چگونه توانستم با استفاده از مدل يادگيري زايشي يادگيري تحليلي دانش آموزان در درس علوم را بهبود بخشم | WORD
از راهکارهایی است که همکاران نیز در راه حل های پیشنهادی خود به آن اشاره کردند از این روش در مرحله اجرا استفاده کرده ام.در پایان اقدام پژوهی حاضر مدل یادگیری زایشی موجب بهبود یادگیری تحلیلی دانش آموزان در سطح تحلیل در درس علوم تجربی می گردد. به طوری که اکثر آنها در ارزشیابی های کلاسی و امتحانات پایانی عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می دهند و مسئولانه در فرایند یاددهی-یادگیری شرکت می کنند.
فایل رایگان چگونه توانستم با تلفيق دانش پداگوژي وروش تدريس فعال سطح علمي دانش آموزان را در يادگيري رياضي ارتقاء بخشم | WORD
اطلاق مى شود. ، پداگوژی ریاضی: فرایندانتقال ریاضی ازریاضیدان ها به دانش آموزان وفرایندتبدیل ریاضی پیشرفته به یک موضوع مدرسه ای است در این پژوهش می خواهیم بدانیم آیا استفاده از دانش پداگوژی وروشهای فعال تدریس بر میزان موفقیت دانش آموزان در درس ریاضی موثر است لذا تحقیق حاضر در پی آن است تا دانش پداگوژی و روش تدریس فعال رابا روش تدریس غیر فعال در درس ریاضی از لحاظ پیشرفت تحصیلی مقایسه نماید
فایل رایگان چگونه توانستم با کاربرد رسانه هاي سنتي و نوظهور موجبات پيشرفت تحصيلي و تربيتي دانش آموزانم (پنجم2) را فراهم آورم | WORD
های فوق با مدیریت، برنامه ریزی و سواد رسانه ای همراه باشد می تواند یادگیری را پویا، عمیق و پایدار سازد و رغبت به تحقیق و پژوهش را در نهاد این فراگیران برانگیزاند. نتایج حاصل از داده ها، تفاوتی معنادار را بین سواد رسانه- ای و عملکرد فراگیر در پهنه ی آموزش و پرورش که جزء لاینفکی از صحنه ی زندگی است نشان میدهد.که برحسب ضریب همبستگی پیرسون نتیجه گیری با سطح خطای 5 درصد مورد تایید قرار گرفته است.
فایل رایگان چگونه توانستم ترس دانش آموزم را از معلم کاهش دهم | WORD
ن دانش آموز را از لحاظ عاطفی مورد بررسی قرار دادم که متوجه ضعف شدید عاطفی در او شدم که درادامه روند اقدام های عملی، وابستگی او به من بیشتر شد که همین امر موجب بهبود شدن درس او شده بود و هرجلسه نمرات خیلی خوب خود را به من نشان می داد.سرانجام با گردآوری مجدد اطلاعات و بررسی نتایج از زمانی که اقدام عملی برروی او صورت گرفته بود توانسته بودم تا حدود نسبتا زیادی دانش آموز را به حالت نرمال برگردانم.
فایل رایگان چگونه توانستم دانش آموزان پايه پنجم دبستان شاهد را به فعاليت هاي قرآني علاقه مند کنم | WORD
د. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان پایه پنجم به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانش آموزان در یادگیری دیگر دروس(قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.
فایل رایگان چگونه توانستم دانش آموزان پايه سوم ابتدايي را با مسائل اخلاقي و تربيتي آشنا سازم | WORD
سان را تضمین کند نهاد آموزش و پرورش است. و با توجه به اینکه پایه های شخصیتی دانش آموزان از دوران ابتدایی شکل می گیرد ضرورت توجه به اخلاق در دوره ابتدایی را دوچندان می کند. در همی راستا ابتدا به کارکردهای نظام آموزش و پرورش، ضرورت توجه این نظام به اخلاق و شروط لازم و اساسی برای آموزش اخلاق پرداخته شده است و در ادامه روش های عملی مورد استفاده در کلاس برای آموزش مسائل تعلیم و تربیت ارئه شده است.
فایل رایگان چگونه توانستم رفتار نابهنجار دزدي محمد مهدي را به هنجار تبديل نمايم | WORD
ش دبستانی شدم. او گاهی اوقات احساس خستگی در کلاس داشت، گاهی بهانه گیری خانه می کرد و گاهی تکالیف انجام نمی داد و فقط می گفت کی زنگ خانه می خورد تا این که متوجه شدم، به علت دست کجی هایش، حاضر نیست در جمع دوستانش باشد و دوست دارد هر چه زودتر، مورد سرقت شده را به خانه برساند. به خاطر همین هم در کلاس بی قراری می کرد. و مدام احساس خستگی! از این کارش فوق العاده ناراحت بودم و احساس وظیفه بر من غلبه کرد.
فایل رایگان چگونه توانستم علاقه به نظم پذيري را در دانش آموزان پايه پنجم شهيد اکبر پور ساري نهادينه سازم . | WORD
پنجم ابتدایی مدرسه شهید اکبر پور ساری مشغول به کارورزی بودم .مشکلی که با آن مواجه بودم ، رعایت نکردن نظم و انضباط در سرکلاس در هنگام تدریس معلم راهنما بود . با مشاهده این وضع تصمیم گرفتم بوسیله یک پژوهش این مشکل را برطرف سازم .با تجزیه و تحلیل اطلاعات با روش هایی همچون تقویت اعتماد به نفس ، ایجاد ارتباط و دوستی و تغییر روش تدریس و دادن مسئولیت برقراری نظم ، نظم پذیری را در آنها نهادینه کردم.
فایل رایگان چگونه توانستم گوشه گيري و کمرويي را در رضا دانش آموزان کلاس چهارم دبستان شهيدان نوروزي و رضايي را حل کنم | WORD
ویت ویژگیهای مثبت آنان و ایجاد فضای دوستانه در کلاس می توان محیط مناسبی برای شرکت فعال دانش آموزان بویژه دانش آموزان کم رو فراهم کرد .نتیجه های حاصل از این تحقیق این می باشد که شناسایی علل کم رویی مهمترین گام در کاهش کم رویی است .نقش اولیای دانش آموز و معلم در کاهش و افزایش کم رویی وی بسیار مهم می باشد و تشویق و ترغیب دانش آموز برای شرکت در کار گروهی نقش بسزایی در افزایش اعتماد به نفس او دارد
فایل رایگان چگونه توانستم مشکل املاي محراب دانش آموز پايه دوم دبستان شهيدان نوروزي و رضايي را بهبود بخشم | WORD
تن دانش آموز به درس املا2. از بین بردن اضطراب دانش آموز هنگام املا3. جذاب کردن املا برای دانش آموزبا استفاده از راهکارهایی همچون: تشکیل جلسات جبرانی، توجه بیشتر به دانش آموز، تمرکز برای رفع مشکلات املایی دانش آموز، آموزش املا از ساده به پیچیده، روش چند حسی فر نالد و... دانش آموز اعتمادبه نفس لازم و انگیزه قابل قبولی را برای یادگیری درس املا و بهبود وضعیت خویش به دست آورد و نتیجه مطلوب کسب شد.
فایل رایگان چگونه توانستم مشکل بدخطي دانش آموز ا-ح را بهبود بخشم | WORD
ژوهش حاضر باهدف شناسایی و رفع عوامل دخیل در بدخطی و بهبود خط دانش آموزان صورت پذیرفته است. پس از رویت مشکل بدخطی دانش آموز ا-ح با مشورت همکاران و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت، راهکارهایی به منظور دست ورزی و کسب مهارت های لازم در دانش آموز پیشنهاد گردید. پس از طی مراحل درمانی و تجزیه وتحلیل اطلاعات به دست آمده، نتایج و یافته های پژوهش نشان دهنده دستیابی حداکثری اقدام پژوه به اهداف مدنظر هست
فایل رایگان چگونه توانستم مشکل رفتاري (عدم توجه به معلم )دانش آموزم را بهبود بخشم | WORD
س، با مشاهده ی حواس پرتی و عدم تمرکز علی در کلاس سعیم را در حل کردن مشکل او شروع کردم. ابزار گردآوری اطلاعات شامل مصاحبه، پرسشنامه، مشاهده و اسناد و مدارک می باشد. با اطلاعات به دست آمده، مشخص شد مشکل دانش آموز حواس پرتی یا عدم تمرکز در کلاس است که به دنبال عوامل ایجاد کننده ی آن بر آمدم و راهکار های مناسب با توجه به اطلاغاتی که در کتابها، تحقیقات در این زمینه و تجربیات شخصی خودم بود ارائه شد.
فایل رایگان چگونه توانستم مشکل ناسازگاري دانش آموز ابوالفضل جواني را کاهش دهم | WORD
شگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است که دیگران بایدبه دانش آموز بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعا دارای ویژگی های مثبت است .برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتمادبه نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستندکه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا کاهش دهند.
فایل رایگان چگونه توانستم معلمان دبستان عفت را به کارگيري از فاوا(فناوري اطلاعات و ارتباطات) ترغيب نمايم | WORD
شت ذهنی آسانی استفاده از فاوا از مهمترین دلایل عدم ترغیب معلمان به استفاده از فاوا بود. بعد از دست یافتن به دلایل عدم ترغیب، انتخاب گروه ناجیان رایانه به عنوان راه حل عملیاتی انتخاب و اجرا گردید. شواهد جمع آوری شده موثر بودن این راهکار را نشان داد. از این رو به نظر می رسد آموزش ابزارهای فناوری اطلاعات به معلمان یکی از جنبه هایی است که باید در برنامه رسمی نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان چگونه توانستم مهارت نوشتاري دانش آموزان دبيرستان شهيد با هنر را در سال تحصيلي ( 99- 98) در پايه دوم متوسطه اول بهبود بخشم. | WORD
بود. عملکرد گروهی باعث ارتقای یادگیری و بهبود روند آموزشی و پویایی دانش آموزان خواهد بود. برای خارج کردن کلاس از رکود می توان از فضای فیزیکی حیاط و از کتابخانه مدرسه استفاده کرد. ترغیب و تشویق دانش آموزان به کتاب خوانی باعث افزایش گنجینه لغات در ذهن دانش آموزان می شود و در هنگام نوشتن دانش آموزان فاصله عملکردی افکار و نوشتار خود را کوتاه کرده و به راحتی به هر آن چه که می اندیشند؛ می نویسند.