فایل رایگان چگونه توانستم دانش آموزان پايه سوم ابتدايي را با مسائل اخلاقي و تربيتي آشنا سازم | WORD
جامعه باشد و سعادت انسان را تضمین کند نهاد آموزش و پرورش است. و با توجه به اینکه پایه های شخصیتی دانش آموزان از دوران ابتدایی شکل می گیرد ضرورت توجه به اخلاق در دوره ابتدایی را دوچندان می کند. در همی راستا ابتدا به کارکردهای نظام آموزش و پرورش، ضرورت توجه این نظام به اخلاق و شروط لازم و اساسی برای آموزش اخلاق پرداخته شده است و در ادامه روش های عملی مورد استفاده در کلاس برای آموزش مسائل تعلیم و تربیت ارئه شده است.
فایل رایگان چگونه توانستم رفتار نابهنجار دزدي محمد مهدي را به هنجار تبديل نمايم | WORD
بهنجار یک دانش آموز پیش دبستانی شدم. او گاهی اوقات احساس خستگی در کلاس داشت، گاهی بهانه گیری خانه می کرد و گاهی تکالیف انجام نمی داد و فقط می گفت کی زنگ خانه می خورد تا این که متوجه شدم، به علت دست کجی هایش، حاضر نیست در جمع دوستانش باشد و دوست دارد هر چه زودتر، مورد سرقت شده را به خانه برساند. به خاطر همین هم در کلاس بی قراری می کرد. و مدام احساس خستگی! از این کارش فوق العاده ناراحت بودم و احساس وظیفه بر من غلبه کرد.
فایل رایگان چگونه توانستم علاقه به نظم پذيري را در دانش آموزان پايه پنجم شهيد اکبر پور ساري نهادينه سازم . | WORD
ال تحصیلی 1398-1399 در پایه پنجم ابتدایی مدرسه شهید اکبر پور ساری مشغول به کارورزی بودم .مشکلی که با آن مواجه بودم ، رعایت نکردن نظم و انضباط در سرکلاس در هنگام تدریس معلم راهنما بود . با مشاهده این وضع تصمیم گرفتم بوسیله یک پژوهش این مشکل را برطرف سازم .با تجزیه و تحلیل اطلاعات با روش هایی همچون تقویت اعتماد به نفس ، ایجاد ارتباط و دوستی و تغییر روش تدریس و دادن مسئولیت برقراری نظم ، نظم پذیری را در آنها نهادینه کردم.
فایل رایگان چگونه توانستم گوشه گيري و کمرويي را در رضا دانش آموزان کلاس چهارم دبستان شهيدان نوروزي و رضايي را حل کنم | WORD
تواناییهای کودکان و تقویت ویژگیهای مثبت آنان و ایجاد فضای دوستانه در کلاس می توان محیط مناسبی برای شرکت فعال دانش آموزان بویژه دانش آموزان کم رو فراهم کرد .نتیجه های حاصل از این تحقیق این می باشد که شناسایی علل کم رویی مهمترین گام در کاهش کم رویی است .نقش اولیای دانش آموز و معلم در کاهش و افزایش کم رویی وی بسیار مهم می باشد و تشویق و ترغیب دانش آموز برای شرکت در کار گروهی نقش بسزایی در افزایش اعتماد به نفس او دارد
فایل رایگان چگونه توانستم مشکل املاي محراب دانش آموز پايه دوم دبستان شهيدان نوروزي و رضايي را بهبود بخشم | WORD
بخشیدن و علاقه مند ساختن دانش آموز به درس املا2. از بین بردن اضطراب دانش آموز هنگام املا3. جذاب کردن املا برای دانش آموزبا استفاده از راهکارهایی همچون: تشکیل جلسات جبرانی، توجه بیشتر به دانش آموز، تمرکز برای رفع مشکلات املایی دانش آموز، آموزش املا از ساده به پیچیده، روش چند حسی فر نالد و... دانش آموز اعتمادبه نفس لازم و انگیزه قابل قبولی را برای یادگیری درس املا و بهبود وضعیت خویش به دست آورد و نتیجه مطلوب کسب شد.
فایل رایگان چگونه توانستم مشکل بدخطي دانش آموز ا-ح را بهبود بخشم | WORD
راد متخصص صورت گیرد. پژوهش حاضر باهدف شناسایی و رفع عوامل دخیل در بدخطی و بهبود خط دانش آموزان صورت پذیرفته است. پس از رویت مشکل بدخطی دانش آموز ا-ح با مشورت همکاران و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت، راهکارهایی به منظور دست ورزی و کسب مهارت های لازم در دانش آموز پیشنهاد گردید. پس از طی مراحل درمانی و تجزیه وتحلیل اطلاعات به دست آمده، نتایج و یافته های پژوهش نشان دهنده دستیابی حداکثری اقدام پژوه به اهداف مدنظر هست
فایل رایگان چگونه توانستم مشکل رفتاري (عدم توجه به معلم )دانش آموزم را بهبود بخشم | WORD
د و مسئولیت خود در کلاس، با مشاهده ی حواس پرتی و عدم تمرکز علی در کلاس سعیم را در حل کردن مشکل او شروع کردم. ابزار گردآوری اطلاعات شامل مصاحبه، پرسشنامه، مشاهده و اسناد و مدارک می باشد. با اطلاعات به دست آمده، مشخص شد مشکل دانش آموز حواس پرتی یا عدم تمرکز در کلاس است که به دنبال عوامل ایجاد کننده ی آن بر آمدم و راهکار های مناسب با توجه به اطلاغاتی که در کتابها، تحقیقات در این زمینه و تجربیات شخصی خودم بود ارائه شد.
فایل رایگان چگونه توانستم مشکل ناسازگاري دانش آموز ابوالفضل جواني را کاهش دهم | WORD
ی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است که دیگران بایدبه دانش آموز بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعا دارای ویژگی های مثبت است .برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتمادبه نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستندکه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا کاهش دهند.
فایل رایگان چگونه توانستم معلمان دبستان عفت را به کارگيري از فاوا(فناوري اطلاعات و ارتباطات) ترغيب نمايم | WORD
نشان داد که مولفه برداشت ذهنی آسانی استفاده از فاوا از مهمترین دلایل عدم ترغیب معلمان به استفاده از فاوا بود. بعد از دست یافتن به دلایل عدم ترغیب، انتخاب گروه ناجیان رایانه به عنوان راه حل عملیاتی انتخاب و اجرا گردید. شواهد جمع آوری شده موثر بودن این راهکار را نشان داد. از این رو به نظر می رسد آموزش ابزارهای فناوری اطلاعات به معلمان یکی از جنبه هایی است که باید در برنامه رسمی نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان چگونه توانستم مهارت نوشتاري دانش آموزان دبيرستان شهيد با هنر را در سال تحصيلي ( 99- 98) در پايه دوم متوسطه اول بهبود بخشم. | WORD
مل نتایج در خشان خواهد بود. عملکرد گروهی باعث ارتقای یادگیری و بهبود روند آموزشی و پویایی دانش آموزان خواهد بود. برای خارج کردن کلاس از رکود می توان از فضای فیزیکی حیاط و از کتابخانه مدرسه استفاده کرد. ترغیب و تشویق دانش آموزان به کتاب خوانی باعث افزایش گنجینه لغات در ذهن دانش آموزان می شود و در هنگام نوشتن دانش آموزان فاصله عملکردی افکار و نوشتار خود را کوتاه کرده و به راحتی به هر آن چه که می اندیشند؛ می نویسند.
فایل رایگان چگونه توانستم ميزان علاقمندي و در پي آن کيفيت يادگيري درس علوم را در دانش آموزان کلاس پنجم افزايش دهم. | WORD
هد. با مقایسه نتایج آزمون های ابتدای سال با اردیبهشت، مشخص شد میانگین رتبه خیلی خوب افزایش و ملاک های خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش کاهش پیدا کرده. نتیجه: یادگیری مشارکتی-گروهی، روش های نوین تدریس، به کارگیری فن آوری ها و روش های متنوع ارزیابی، ایجاد نشاط در کلاس و تغییر محیط، توجه به تفاوت های فردی در تدریس، تشویق و ارائه تکالیف می تواند معلمان را برای علاقه مند سازی دانش آموزان و بهبود کیفیت یادگیری کمک نماید.
فایل رایگان چگونه توانستم ناتواني يادگيري رياضي مرضيه را کاهش دهم و يادگيري او را ازتقاء بخشم | WORD
ردی که این مشکل را ندارد، مطالب را یاد بگیرد. ناتوانی یادگیری انواع و اقسام مختلف دارد . برخی از انواع خاص آن می تواند در توانایی فرد در تمرکز کردن نیز اخلال ایجاد کند و درنتیجه باعث پریشانی و سردرگمی فکر فرد شود. سایر انواع ناتوانی های یادگیری می تواند خواندن، نوشتن، تلفظ کردن، یا حل مسئله های ریاضی را برای فرد مشکل کند. واقعیت این است که ناتوانی یادگیری هیچ درمان قطعی ندارد. اما هیچوقت برای کمک به مشکل دیر نیست.
فایل رایگان چگونه توانستم نظم دانش آموزان پايه دوم ابتدايي را تقويت کرده و بهبود بخشم | WORD
امکانات کلاس ، محدودیت زمان و... در نظر گرفته شد. این راهکار ها شامل مواردی چون ،برقراری ارتباط صمیمی بادانش آموزان،قصه گویی،نوشتن قوانین کلاس،دادن مسیولیت به دانش آموزان،طراحی جدول پاداش و استفاده ازروش جریمه کردن با هدف برقراری نظم درکلاس و پایبندی دانش آموزان به قوانین کلاسی اجراشد.خوشبختانه درپایان اجرای این راه حل ها، دانش آموزان در موارد مختلف نظم کلاس رارعایت کرده وپیشرفت چشمگیری دراین زمینه داشتند.
فایل رایگان چگونه توانستيم املاي دانش آموز دچار ضعف املا را در کلاس درس بهبود دهيم | WORD
هش حاضر بررسی و اقدام پژوهی وضعیت دانش آموزی به نام ملیسا که دچار ضعف املا بود و بهبود آن در کلاس درس است این پژوهش دوره ی دوم ابتدایی پایه ششم در مدرسه شهید اندرزگو شهرستان عباس آباد شهر کلارآباد خوشامیان انجام گرفت تاریخ اجرای این اقدام پژوهی اسفند 97 بوده است و هدف پژوهش حاضر بهبود وضع املا دانش آموز در کلاس درس می باشد . سوال پژوهشی این بود آیا دانش آموز در درس های دیگر هم ضعف و مشکل دارد و علت ضعف املای او چیست
فایل رایگان چگونه توانستيم با استفاده از طرح يادگيري مشارکتي، انگيزه يادگيري را در هنرجويان پايه يازدهم رشته کامپيوتر (طراحي و توسعه صفحات وب) دبيرستان عفت بهبود بخشيم | WORD
رای آینده شغلی و تحصیلی خود، ضعیف بودن حس مشارکت و همکاری در کلاس، تعدد غیبتها و تاخیرها، عدم تمرکز و دقت کافی در حین تدریس و تمرین، کسالت، بی حوصلگی و بی تفاوت بودن نسبت به افت تحصیلی و نمرات پایینشان و... بوده است. اقدام پژوه با استفاده از ابزارهای پرسشنامه، مشاهده مستقیم، مصاحبه با دانش آموزان، اولیا و همکاران و با مطالعه منابع کتابخانه ای، پژوهشی و سایت های اینترنتی معتبر، اقدام به گردآوری داده ها نموده است.
فایل رایگان چگونه توانستيم با استفاده ازکتاب الکترونيک، يادگيري را در دانش آموزان چندپايه بهبود بخشيم | WORD
رورش، فناوری اطلاعات به دلیل نقش مهمی که در پرورش مغزهای خلاق انسان های فرداوسرمایه های آینده ی کشور ایفا می نماید، اهمیت ویژه ای دارد. از این رو به کارگیری این گونه فناوری ها،در جریان یاددهی یادگیری، علاوه بر ایفای نقش مهم در بهبود کیفیت آموزش و پرورش، جذابیت محتواهای آموزشی، قابلیت بهبود فرآیند یاددهی یادگیری، گسترش دسترسی به آموزش، اثربخش و تبدیل فراگیرندگان به یاد گیرندگان مادام العمر را به همراه دارند.
فایل رایگان چگونه توانستيم با افزايش حس مسئوليت پذيري در زينب، بي تفاوتي و سهل انگاري او را در انجام کارها کاهش دهيم | WORD
1 و 2 نشان می داد که ضعف زینب به خاطر عوامل مختلفی از جمله عدم توجه والدین، اعتماد به نفس پایین و گوشه گیری، وابسته بودن زینب به فردی دیگر برای انجام تکالیف بوده که راه حل هایی را بعد از اعتبار بخشی از نظرات همکاران و خانواده ی زینب اجرا نمودم که در نتیجه استفاده از راهکارهای پیشنهادی در کنار استفاده از مشوق های مادی و معنوی، موجب افزایش انگیزه، افزایش حس مسئولیت پذیری و کاهش بی تفاوتی و سهل انگاری در زینب گردید.
فایل رایگان چگونه توانستيم باتلفيق مطالب مجلات رشدبامطالب درسي، يادگيري را در دانش آموزان چندپايه، بهبود بخشيم | WORD
عی را از مجلات رشد انتخاب و متناسب با موضوعات درسی پایه های مختلف در کلاس اجرا کنیم که نتایج رضایت بخشی به دست آمد؛ از جمله:تبدیل کلاس درس به محیطی شاد، پویا، نشاط آفرین وفعال بودن دانش آموزان در جریان یادگیری، پاسخ گویی بهتر دانش آموزان به مطالب درسی و یادگیری عمیق تر و علاقه مندی بیشتر نسبت به کلاس و درس؛نهایتا با تلفیق مطالب مجلات رشد با مواد درسی، یادگیری دانش آموزان نسبت به قبل از اجرای طرحمان، بهبود یافت.
فایل رایگان چگونه توانستيم تمرکز حواس را در دانش آموزان کلاس پنجم بهبود ببخشيم | WORD
بیعت خود فرد، ویژگی ها، حالات روحی و روانی و عادات فردی بستگی دارد. از سوی دیگر، تمرکز حواس در هر کاری از جمله در فراگیری مباحث درسی در کلاس از ضروریات قطعی یادگیری و آموزش و تنظیم کننده امر یادگیری و انجام صحیح کارها بوده و موجب پیشرفت تحصیلی می شود. لذا ضروری است که عوامل تاثیرگذار بر روی تمرکز حواس دانش آموزان (از جمله: افزایش مهارت خودآگاهی، از بین بردن افکار مزاحم،استفاده از بازی در امر تدریس و...) تقویت گردد.
فایل رایگان چگونه توانستيم مهارت دانش آموزان را در رسم نمودارها و درک بهتر روابط حرکت هاي يکنواخت و شتابدار، افزايش دهيم. | WORD
شکل، ارائه ی راهکار و اجرای آن می باشد، به تفضیل بیان شده است؛ ابتدا جهت تبیین شرایط موجود از آزمون تشخیصی استفاده شده و سپس راهکارهایی شامل روش تدریس های متفاوت مانند: نمایش فیلم، اجرای پاورپوینت، ارائه ی نرم افزار و انجام آزمایش عملی بیان شد. تمامی روش ها برای مبحث درسی حرکت یکنواخت و حرکت شتابدار بر روی خط راست، و یک جامعه ی هدف محدود اجرا شد. و نتایج آن توسط آزمون پایانی، به دست آمده بررسی و تحلیل گردیده است.
فایل رایگان چگونه توانستيم، رفتارهاي نامطلوب از جمله دزدي باران دانش آموز پايه ي سوم ابتدايي را بهبود بخشيم | WORD
های نامطلوب (دزدی) باران، دانش آموز سوم ابتدایی که پدر و مادرش به دلیل حمل مواد مخدر در زندان به سر می برند، پرداخته است. در این پژوهش با بهره گرفتن از ابزارهایی چون مشاهده رفتارغیر مستقیم، مصاحبه، سایت های معتبر و منابع علمی مختلف در پی یافتن راهکارهایی چون مسولیت دادن، مشاوره با مادر بزرگ باران،تشویق به موقع و احترام گذاشتن به خواسته هایش و ... نسبت به جلب اعتماد این کودک وکاهش رفتارهای نامطلوب او قدم برداریم.
فایل رایگان حقوق ورزشي | WORD
ضمان و مسوولیت ورزشکار صدمه زننده در ورزش رضایت ورزشکاران در برابر صدمات وارده در صحنه ورزش است. در واقع ورزشکار با ورود به ورزش به طور ضمنی پذیرفته است که ممکن است در حین عملیات ورزشی ممکن است به او صدمه وارد شود و در نتیجه نسبت به آن رضایت داده است. این رضایت موجب عدم مسوولیت ورزشکار صدمه زننده می شود به شرط آن که صدمات وارده حاصل از تخلف از قوانین آن ورزش نباشد و همچنین قوانین آن ورزش بر خلاف قوانین شرعی نباشد.
فایل رایگان حل مسئله در آموزش رياضي | WORD
ه به عنوان یک روش برای آموزش ریاضی مورد توجه جدی قرار نگرفته است. یکی از اهداف اساسی و اصلی ریاضیات،آموزش چگونگی حل مسئله به کودکان است،یکی از بهترین روش ها این است که از دانش آموزان بخواهیم مسئله حل کنند.در این روش،مسئله انگیزه ای برای توسعه یک مهارت یا مفهوم خاص است .جرج پولیا مدلی را برای آموزش مهارت حل مسئله تبیین کرد.که حل مسئله را به چهار قسمت تقسیم می کند: 1-فهمیدن مسئله2-طرح ریزی کردن3-حل مسئله4-نگاه به عقب.
فایل رایگان خانواده، سبک زندگي و سلامت روان | WORD
ندرستی تاکید دارد و قرن هاست که مسلمانان ارزش زندگی خوب، تمیز و سالم را به رسمیت شناخته و سبک زندگی سلامت محور به عنوان یک پدیده چند بعدی، مطرح می شود که یکی از مهم ترین ابعاد خانواده سالم، بهره مندی از سلامت روان می باشد. موضوع مقاله nx می باشد. هدف از این مقاله توصیف سلامت روانی، سبک زندگی، مطالعات روانشناختی در مورد سبک زندگی، خانواده و سبک زندگی، عملکرد خانواده و سلامت روانی، ابعاد سبک زندگی و سلامت روان است.
فایل رایگان خصوصيات بارز کارآفرينان خلاق و نوآور | WORD
مروزه درک و فهم از روند خلاقیت و محتوا سازی به عنوان راهی برای حضور در جهان بیان می شود. [1]در این مقاله هدف ما جمع آوری اطلاعات از خصوصیات موثر و کمک کننده در گسترش خلاقیت، اختراع، کشف، نوآوری و بینش در افراد موفق و مشهور است.به گفته ی استیو جابز مدیر عامل سابق شرکت اپل : وقتی از افراد خلاق می پرسید که چطور کاری را انجام داده اند، آنها کمی دچار احساس گناه می شوند؛ زیرا واقعا کاری نکرده اند فقط آنها چیزی را دیده اند.
فایل رایگان خط مشي گذاري و هدايت نظام آموزشي | WORD
جموعه ایی از مراحل متداخل و نامنظم است که در آن افراد و سازمان های گوناگون با دیدگاه های متنوع از نظر سیاسی و فنی درگیر هستند. این مراحل شامل فرایندهایی که در آنها مطالب و مسائل تحلیل می شوند، سیاست ها مشخص شده و سپس اجرا، ارزیابی دوباره و طراحی مجدد می گردند، می باشد. بر اساس این روند، یک تحلیل کامل از بخش آموزش، مستلزم درک جریان سیاست گذاری آموزشی به معنی اینکه چگونه و چه موقع توسعه آموزشی انجام شود، خواهد بود.
فایل رایگان خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش | WORD
زام های دنیای جدید هر روز بیش از پیش، توجه به آن را ضروری می داند. از این رو کند و کاو درباره خلاقیت، امری ناگزیر و الزامی است. در این مقاله تلاش بر آن است که ضمن بیان مفاهیم خلاقیت، نوآوری و تفکر خلاق، به بیان ویژگی ها و نیازهای افراد خلاق پرداخته و سپس به نقش معلم، مدرسه و والدین در باروری خلاقیت، روش های علمی و کاربردی پرورش خلاقیت در دانش آموزان اشاره نموده و در نهایت موانع خلاقیت در محیط مدرشه را ارائه نماییم.
فایل رایگان خلاقيت و نوآوري در کارآفريني | WORD
ندبا ایجاد تغییرات تدریجی و اصلاحاتی در مورد آنها ، ایده ها و راه حل ها را بهبود می بخشید. محصولی خلاق است که جدید و مناسب باشد. یک محصول جدید اصالت دارد وقابل پیش بینی نیست. خلاقیت نیاز به اشتیاق و تعهد دارد. از خلاقیت نمادها و اسطوره ها به دنیا می آیند. نوآوری بهره برداری موفق از ایده های جدید است.همه نوآوری با ایده های خلاقانه آغاز می شود. خلاقیت برای نوآوری لازم است اما شرط کافی نیست.نوآوری پیوند الهام خلاق است.
فایل رایگان خوانش معنايي پاره اي از نشانه هاي ارتباط غيرکلامي معلم – دانش آموز در مقطع ابتدايي | WORD
بعد و 36 گویه تدوین گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS22 و با بکارگیری آزمون های K-S، تی دوجمله ای، کای دو و فریدمن انجام پذیرفت. یافته های پژوهش منتج به تایید هر دو فرضیه تحقیق شده و نشان داد بیشترین بکارگیری رفتارهای غیرکلامی به ترتیب مربوط به مولفه تن صدا، حالت چهره، فاصله، تماس چشمی وحرکات اندام های بدن و معلمان زن بیش از معلمان مرد از ارتباط غیرکلامی برای تعامل با دانش آموزان استفاده می کنند.
فایل رایگان خوانش معنايي پاره اي از نشانه هاي ارتباط غيرکلامي معلم – دانش آموز در مقطع ابتدايي | WORD
ی جهانی شده ،مرهون تلاش وایده پردازی های کارآفرینان است .فنا وری اطلاعات یک زیر ساخت قابل اطمینان برای دگرگونی فرهنگ سازمان ها ارائه می کند امروزه اطلاعات این امکان را به کارآفرینان می دهد تا شانس خود رادر دنیای انلاین امتحان کنند فناوری اطلاعات امکان بکارگیری تجارت الکترونیک وبهره بری از مزایای آن را در اختیار سازمان ها قرار می دهد .تجارت الکترونیکی یعنی اجرای تمام فعالیتهای تجاری ممکن در یک پلت فرم آنلاین .