فایل رایگان خصوصيات بارز کارآفرينان خلاق و نوآور | WORD
و اغلب غیرقابل حل می باشد. امروزه درک و فهم از روند خلاقیت و محتوا سازی به عنوان راهی برای حضور در جهان بیان می شود. [1]در این مقاله هدف ما جمع آوری اطلاعات از خصوصیات موثر و کمک کننده در گسترش خلاقیت، اختراع، کشف، نوآوری و بینش در افراد موفق و مشهور است.به گفته ی استیو جابز مدیر عامل سابق شرکت اپل : وقتی از افراد خلاق می پرسید که چطور کاری را انجام داده اند، آنها کمی دچار احساس گناه می شوند؛ زیرا واقعا کاری نکرده اند فقط آنها چیزی را دیده اند.
فایل رایگان خط مشي گذاري و هدايت نظام آموزشي | WORD
باشد. برنامه ریزی آموزشی، مجموعه ایی از مراحل متداخل و نامنظم است که در آن افراد و سازمان های گوناگون با دیدگاه های متنوع از نظر سیاسی و فنی درگیر هستند. این مراحل شامل فرایندهایی که در آنها مطالب و مسائل تحلیل می شوند، سیاست ها مشخص شده و سپس اجرا، ارزیابی دوباره و طراحی مجدد می گردند، می باشد. بر اساس این روند، یک تحلیل کامل از بخش آموزش، مستلزم درک جریان سیاست گذاری آموزشی به معنی اینکه چگونه و چه موقع توسعه آموزشی انجام شود، خواهد بود.
فایل رایگان خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش | WORD
زش و پرورش قرار می گیرد، الزام های دنیای جدید هر روز بیش از پیش، توجه به آن را ضروری می داند. از این رو کند و کاو درباره خلاقیت، امری ناگزیر و الزامی است. در این مقاله تلاش بر آن است که ضمن بیان مفاهیم خلاقیت، نوآوری و تفکر خلاق، به بیان ویژگی ها و نیازهای افراد خلاق پرداخته و سپس به نقش معلم، مدرسه و والدین در باروری خلاقیت، روش های علمی و کاربردی پرورش خلاقیت در دانش آموزان اشاره نموده و در نهایت موانع خلاقیت در محیط مدرشه را ارائه نماییم.
فایل رایگان خلاقيت و نوآوري در کارآفريني | WORD
د خلاق سخت و مستمر کار می کندبا ایجاد تغییرات تدریجی و اصلاحاتی در مورد آنها ، ایده ها و راه حل ها را بهبود می بخشید. محصولی خلاق است که جدید و مناسب باشد. یک محصول جدید اصالت دارد وقابل پیش بینی نیست. خلاقیت نیاز به اشتیاق و تعهد دارد. از خلاقیت نمادها و اسطوره ها به دنیا می آیند. نوآوری بهره برداری موفق از ایده های جدید است.همه نوآوری با ایده های خلاقانه آغاز می شود. خلاقیت برای نوآوری لازم است اما شرط کافی نیست.نوآوری پیوند الهام خلاق است.
فایل رایگان خوانش معنايي پاره اي از نشانه هاي ارتباط غيرکلامي معلم – دانش آموز در مقطع ابتدايي | WORD
حقق ساخته بوده که در قالب 5 بعد و 36 گویه تدوین گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS22 و با بکارگیری آزمون های K-S، تی دوجمله ای، کای دو و فریدمن انجام پذیرفت. یافته های پژوهش منتج به تایید هر دو فرضیه تحقیق شده و نشان داد بیشترین بکارگیری رفتارهای غیرکلامی به ترتیب مربوط به مولفه تن صدا، حالت چهره، فاصله، تماس چشمی وحرکات اندام های بدن و معلمان زن بیش از معلمان مرد از ارتباط غیرکلامی برای تعامل با دانش آموزان استفاده می کنند.
فایل رایگان خوانش معنايي پاره اي از نشانه هاي ارتباط غيرکلامي معلم – دانش آموز در مقطع ابتدايي | WORD
اعث تبدیل جهان به یک دهکده ی جهانی شده ،مرهون تلاش وایده پردازی های کارآفرینان است .فنا وری اطلاعات یک زیر ساخت قابل اطمینان برای دگرگونی فرهنگ سازمان ها ارائه می کند امروزه اطلاعات این امکان را به کارآفرینان می دهد تا شانس خود رادر دنیای انلاین امتحان کنند فناوری اطلاعات امکان بکارگیری تجارت الکترونیک وبهره بری از مزایای آن را در اختیار سازمان ها قرار می دهد .تجارت الکترونیکی یعنی اجرای تمام فعالیتهای تجاری ممکن در یک پلت فرم آنلاین .
فایل رایگان خودآگاهي، کيفيت بخشي به آموزش و ارتباط موثر معلم و دانش آموزبر اساس سبک هاي يادگيري | WORD
ی های فردی می باشد. خود آگاهی یکی از مهارت های ده گانه ی زندگی است. کسب این مهارت، به معنی شناخت هر فرد از خود در زمینه ی چگونگی بهتر آموختن نیز هست. از آن جا که بر طبق علوم روان شناسی جدید، هر فردی سبک یادگیری خاص خود را دارد، آگاهی در این زمینه، می تواند کیفیت آموزش را ارتقا ببخشد. در این مقاله ابتدا فهرستی از مهارت های زندگی مرور می شود، سپس راه هایی برای بررسی تفاوت های فردی بیان شده و در آخر پیش نهادی برای ارتقای کیفیت آموزش ارائه می شود.
فایل رایگان دانش پداگوژي، اندراگوژي، سينرگوژي براي آموزش | WORD
لم تعلیم ترجمه شده، پداگوژیریاضی: فرایندانتقال ریاضی ازریاضیدانهابه دانش آموزان وفرایندتبدیل ریاضی پیشرفت هبه یک موضوع مدرسه ای است.دراین فرایندبایدموضوعات ریاضی ساده ترشوندوتغییرشکل دهندتابه آسانی وبدون پیچیدگی طبیعی مفاهیم ریاضی،برای دانش آموزان قابل درک باشندآموزش باید براساس یادگیری افراد بنا شده باشد، وقتی که سخن ازیادگیری است، یک شیوه یکسان برای همه افراد وجود ندارد و نمی توان همه را دریک سطح درنظرگرفت و به آنها آموزش داد.
فایل رایگان درآمدي بر اهميت و نقش هنرستانهاي فني و حرفه اي و چالشهاي موجود در آموزش و پرورش | WORD
د.لذا این مقاله با روش مطالعه مروری (کتابخانه ای) سعی دارد هدف از تاسیس هنرستانهای فنی وحرفه ای و اهمیت آن در آموزش وپرورش را بیان نموده و در ادامه به مشکلات موجود در هنرستانها و علل و ریشه های پدیدآورنده آنها پرداخته میشود.یافته ها نشان میدهد که آموزشهای فنی و حرفه ای تا حد زیادی میتوانند در هر یک از بخشهای صنعت و خدمات،به هنرجویان آموزش مهارتهای لازمه را داده و در تامین نیازهای سالانه ی اشتغال نیروی انسانی ماهر در کشور تاثیرگذار باشند.
فایل رایگان درس پژوهشي از مبحث الکتريسيته کتاب علوم تجربي پايه هشتم با مشارکت اولياي دانش آموزان | WORD
ا هم به نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مسئله می نماییم و در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش می کنیم.نتایج پژوهش را در کلاس درس و به صورت طبیعی می آموزیم,نتیجه آزمایش را نقد می کنیم,طرح را اصلاح ودوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا می کنیم.نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار می دهیم.در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم الکتریسیته آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.
فایل رایگان درس پژوهي اصول اساسي شمارش | WORD
فته است. درس پژوهی دراین مبحث که پیش نیاز بحث اساسی ترکیبیات می باشد، توسط اعضای گروه درس پژوهی در پایه دهم رشته ریاضی یکی از دبیرستان های شهرتهران انجام شده است. نتایج به دست آمده پس از انجام فرایند درس پژوهی نشان داد که انجام این فرایند باعث افزایش فعالیت دانش آموزان در کلاس درس شده است و دراجرای دوم میانگین نمرات نسبت به اجرای اول افزایش داشته است وهمچنین این فرایند منجر به توسعه دانش حرفه ای معلمان شرکت کننده در تیم درس پژوهی شده است.
فایل رایگان درس پژوهي معادله پايه هفتم | WORD
شرکت کننده در پژوهش صورت گرفته است. این درس ، پایه ی بسیاری از دروس در سال های آتی دانش آموزان است و دانش آموزان بسیاری در مواجهه با این درس دچار مشکل می شوند و به درستی نمیتوانند مفهوم آن را درک کنندو مسائل مربوط به آن را حل کنند. نتایج به دست آمده پس از انجام فرایند درس پژوهی نشان داد که انجام این فرایند باعث افزایش فعالیت دانش آموزان و یادگیری دانش آموزان شد و این فرایند منجر به توسعه دانش حرفه ای معلمان شرکت کننده در تیم درس پژوهی گردید.
فایل رایگان دلايل افت تحصيلي دانش آموزان در درس رياضي و علوم | WORD
. ما نیزبه عنوان یک معلم بایستی بیاندیشیم که چرا برخی یا بسیاری ازفراگیران با این دروس مشکل دارند وآن رابه درستی درک نمی کنند و یادگیری معناداربرای آنان اتفاق نمی افتد. دراین مقاله در ابتدا عوامل ضعف درسی دانش آموزان، سپس اصول صحیح مطالعه را بیان می کنیم. در انتها نیز راه هایی پیشنهاد می کنیم تا همراه با فعالیت های مناسب، راه های با اهمیت توسعه ریاضیات و علوم در دانش آموزان را گام به گام تقویت کنیم و پیشرفت آن ها را در این دروس باعث گردیم.
فایل رایگان دلايل عدم تمايل يادگيري زبان انگليسي در بين دانش آموزان و دانشجويان ايراني | WORD
: 1398تعداد صفحات : 8چکیده مقاله:
در اکثر موارد دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در یاد گیری زبان خارجه بعنوان زبان دوم وشاید هم زبان یا لهجه سوم دچار مشکل هستند در بعضی از زبانها ساختار جمله زبان اصلی با زبان دوم کاملا متفاوت می باشد وچون اکثر دانش آموزان برای یادگیری زبان دوم با ساختار زبان اصلی مقایسه می کنند لذا یادگیری مشکل می شود بعنوان مثال در زبان فارسی ساختار جمله به شکلی است که اگر زبان انگلیسی با آن مقایسه شود،یادگیری مشکل است.
فایل رایگان ديدگاه التقاطي روانشناسي انسان گرايانه با ادبيات پارسي | WORD
. خود ، محور شخصیت راجرز است . به عقیده او باشیوه های خاصی که سبب تکامل خود ، می گردد ؛ بستگی به میزان محبتی دارد که کودک دریافت میکند . این سخنان در ادبیات ما بارها تکرار شده اند ، شاعران ما با تاثیر از آموزه های دینی ، گشت و گذار در جوامع مختلف و استفاده از تجربه های گرانبهای خود و دیگر بزرگان، و دقت در زندگی مردمان قرن ها قبل از روان شناسان انسانگرااین اشعار را سروده اند. با دقت در ادبیات غنی پارسی می توان بسیاری از مشکلات رفتاری را حل نمود.
فایل رایگان رابطه بازي با يادگيري و رشد اجتماعي دانش آموزان ابتدايي | WORD
1398تعداد صفحات : 13چکیده مقاله:
یکی از چالش هایی که در آموزش مطرح است این است که باید در آموزش از روش هایی استفاده شود که به روز و جذاب باشد و یادگیری عمیق تری را ایجاد کند که متاسفانه چنین نیست. عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش دارد که یکی از این عوامل روش تدریس است. با توجه به این که امروزه روش تدریس فعال استفاده از بازی است، بازی با ایجاد انگیزه در دانش آموزان می تواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند.
فایل رایگان رابطه بين تعارض کار- خانواده و ابعاد آن با کيفيت زندگي و رضايت شغلي معلمان آموزش و پرورش شهرستان ساري | WORD
قه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد تعارض کار- خانواده کارلسون و همکاران (2000)، کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (1996) و رضایت شغلی مینه سوتا (1977) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین فرآیندهای تعارض کار- خانواده و ابعاد آن (زمان، توان فرسایی و رفتار) با کیفیت زندگی و رضایت شغلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين خودکارآمدي و ابعاد آن با کيفيت زندگي کاري و اميد به زندگي (مطالعه موردي: معلمان آموزش و پرورش ناحيه دو ساري) | WORD
ودکارآمدی شرر و همکاران (1981)، کیفیت زندگی کاری والتون (1975) و امید به زندگی اشنایدر و همکاران (1991) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی و ابعاد آن (میل به آغاز رفتار، میل به گسترش تلاش برای کامل کردن تکلیف و مقاومت در برابر موانع) با کیفیت زندگی کاری و امید به زندگی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين فرآيندهاي مديريت دانش با عملکرد و جو سازماني نوآورانه در مدارس آموزش و پرورش ناحيه دو ساري | WORD
پرسشنامه های استاندارد فرآیندهای مدیریت دانش فانگ و چوی (2009)، عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت (2003) و جو سازمانی نوآورانه سیگل و کایمر (1978) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین فرآیندهای مدیریت دانش و ابعاد آن (اکتساب دانش، ایجاد دانش، ذخیره کردن دانش، توزیع دانش و نگهداری از دانش) با عملکرد و جو سازمانی نوآورانه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين مديريت زمان و جو سازماني ادارات ورزش و جوانان شهر تهران با ميانجي گري رفتار شهروندي سازماني | WORD
تار شهروندی سازمانی و تاثیر جو سازمانی بر مدیریت زمان می توان گفت که احساس رضایت کارکنان از محیط کار و ادراک مثبت از جو سازمانی می تواند پیامدهای مثبت و سازنده ای برای سازمان به همراه داشته باشد و همچنین توجه بیشتر مدیران به پاداش و مزایای کارکنان از قبیل تعیین ساعات اضافه کاری و روزهای تعطیل کاری با تاثیر مثبت برر بروز رفتار شهروندی می تواند موجب مدیریت بهتر زمان از سوی کارکنان و دستیابی به اهداف و برنامه های تعیین شده در موعد مقرر شود.
فایل رایگان رابطه بين ويژگي هاي شخصيتي مادر و ابعاد آن با انگيزه پيشرفت و خودکارآمدي تحصيلي (مطالعه موردي: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحيه دو ساري) | WORD
ارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین ویژگی های شخصیتی مادر و ابعاد برون گرایی، انعطاف پذیری، توافق پذیری و وظیفه شناسی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین بین ویژگی شخصیتی روان رنجوری مادر با انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين هوش هيجاني با پرخاشگري و تحمل فشار رواني در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساري | WORD
سب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی شات و همکاران (1998)، پرخاشگری باس و پری (1992) و استرس ادراک شده کوهن و همکاران (1983) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف –اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین هوش هیجانی و ابعاد آن با پرخاشگری رابطه منفی و معناداری وجود دارد. هم چنین بین هوش هیجانی و ابعاد آن با تحمل فشار روانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه تعارض کار خانواده با دلبستگي شغلي ( معلمان دوره ابتدايي آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد ) | WORD
نه 134 نفر از معلمان به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، جهت اجرای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش، پرسش نامه های تعارض کار –خانواده کارلسون و همکاران ،( 2000) و پرسشنامه دلبستگی شغلی ادواردز و کیلپاتریک (1984) بودند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره و از طریق نرم افزار Spss تحلیل شد.یافته های به دست آمده نشان داد که بین دو متغیر تعارض کار -خانواده با دلبستگی شغلی رابطه وجود دارد .
فایل رایگان رابطه سازگاري اجتماعي با بهزيستي روانشناختي در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان | WORD
نمونه گیری طبقه ای حجم نمونه 274 نفر انتخاب شدند که از این تعداد 99 نفر پایه دهم، 89 نفر پایه یازدهم و 86 نفر پایه دوازدهم می باشند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه سازگاری اجتماعی(سینها و سینگ،1993)، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی(ریف،1995)بود. برای تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش از روش ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد بین بهزیستی روانشناختی با سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان رابطه وجود دارد(670/0 =r).
فایل رایگان رابطه قدرداني و سلامت روان | WORD
میز در زمینه های مختلف شغلی، تحصیلی، خانوادگی و رفتاری است (شاملو؛ 1366) امروزه با تغییر رویکرد بیماری انگار و پیدایش دیدگاههای سلامت نگر، سلامت فقط روی یک محور که یک سوی آن بیماری (و نهایتا مرگ) و در دیگر سو سلامت افراد قرار داشته باشد در نظر گرفته نمی شود، بلکه مفهوم سلامت پیوستاری را شامل می شود که نخست حالت انفعالی نداشته و نیازمند پرورش می باشد و دوم افراد، گروهها، اجتماعات، محیط و کل جامعه در حفظ و ایجاد آن فعال و سهیم باشند(بهزاد، 1381)
فایل رایگان رابطه مديريت مسير شغلي با فلات شغلي کارکنان دانشگاه فرهنگيان | WORD
ساختاری در نرم افزار PLS ، روش وزنه ایی آنتروپی شانون، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و چند گانه و در نهایت با استفاد از برازش مدل معادلات ساختاری مدل تحقیق نهایی محاسبه شده و در نرم افزار spss و pls استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد وضعیت فلات شغلی و ابعاد آن و همچنین وضعیت مدیریت مسیر شغلی در بین کارکنان دانشگاه فرهنگیان شمال کشور در حد متوسطی بوده است. ارتباط منفی و معنی داری بین مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی و ابعاد آن وجود دارد.
فایل رایگان رابطه مسئوليت پذيري و کمال گرايي تحصيلي با خودنظم دهي تحصيلي دانش آموزان پسرمقطع متوسطه دوره دوم سبزوار | WORD
تجزیه تحلیل اطلاعات از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافته ها نشان داد مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی می توانند خود نظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار را پیش بینی کنند. همچنین کمال گرایی تحصیلی و (مولفه مثبت آن) با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه دارد ولی مسئولیت پذیری با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه ندارد.
فایل رایگان رابطه هوش هيجاني با تاب آوري و عملکرد شغلي معلمان آموزش و پرورش ناحيه دو ساري | WORD
ب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی برادبری- گریوز (2005)، تاب آوری کونور و دیویدسون (2003) و عملکرد شغلی پاترسون (1970) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین هوش هیجانی و ابعاد آن (خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط) با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه ي ادراک از محيط مدرسه و خلاقيت با عملکرد تحصيلي دانش آموزان دوره ي ابتدايي شهرستان اميديه | WORD
آلفای کرونباخ استفاده شد، همچنین برای بررسی داده ها از روش آماری همبستگی و رگرسیون چندگانه همزمان با استفاده از نرم افزار spss24 استفاده شد. یافته نشان داد که بین ادراک از فضای فیزیکی آموزشی و عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد. در نهایت نتایج رگرسیون چندگانه همزمان نشان داد که فضای فیزیکی آموزشی و خلاقیت به صورت مثبت با عملکرد تحصیلی رابطه دارند.
فایل رایگان راه هاي کاهش خشونت و پرخاشگري در نوجوانان | WORD
مواقع بسیاری معلول زمینه های اجتماعی است.و مهم ترین کارهای مقابله با خشونت در بعد اجتماعی ،راه هایی هستند که هدف آن ها کاستن از سطح محرومیت های ساختاری است.روش پژوهش حاضر به شیوه ی کتابخانه ای و فرا تحلیل نظری است که از نتایج آخرین پژوهش ها در این راستا استفاده شده است.هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل(اقتصادی،اجتماعی،فردی،تعادل بین فردی)میزان و ابعاد خشونت،پیامد های خشونت (اخلال درآمدی خانواده،ذهنی،روانی،جسمی و روابط اجتماعی )و شیوع آن است.