فایل رایگان درس پژوهي معادله پايه هفتم | WORD
فه ای افراد شرکت کننده در پژوهش صورت گرفته است. این درس ، پایه ی بسیاری از دروس در سال های آتی دانش آموزان است و دانش آموزان بسیاری در مواجهه با این درس دچار مشکل می شوند و به درستی نمیتوانند مفهوم آن را درک کنندو مسائل مربوط به آن را حل کنند. نتایج به دست آمده پس از انجام فرایند درس پژوهی نشان داد که انجام این فرایند باعث افزایش فعالیت دانش آموزان و یادگیری دانش آموزان شد و این فرایند منجر به توسعه دانش حرفه ای معلمان شرکت کننده در تیم درس پژوهی گردید.
فایل رایگان دلايل افت تحصيلي دانش آموزان در درس رياضي و علوم | WORD
تاثیرگذارند. ما نیزبه عنوان یک معلم بایستی بیاندیشیم که چرا برخی یا بسیاری ازفراگیران با این دروس مشکل دارند وآن رابه درستی درک نمی کنند و یادگیری معناداربرای آنان اتفاق نمی افتد. دراین مقاله در ابتدا عوامل ضعف درسی دانش آموزان، سپس اصول صحیح مطالعه را بیان می کنیم. در انتها نیز راه هایی پیشنهاد می کنیم تا همراه با فعالیت های مناسب، راه های با اهمیت توسعه ریاضیات و علوم در دانش آموزان را گام به گام تقویت کنیم و پیشرفت آن ها را در این دروس باعث گردیم.
فایل رایگان دلايل عدم تمايل يادگيري زبان انگليسي در بين دانش آموزان و دانشجويان ايراني | WORD
: سال انتشار : 1398تعداد صفحات : 8چکیده مقاله:
در اکثر موارد دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در یاد گیری زبان خارجه بعنوان زبان دوم وشاید هم زبان یا لهجه سوم دچار مشکل هستند در بعضی از زبانها ساختار جمله زبان اصلی با زبان دوم کاملا متفاوت می باشد وچون اکثر دانش آموزان برای یادگیری زبان دوم با ساختار زبان اصلی مقایسه می کنند لذا یادگیری مشکل می شود بعنوان مثال در زبان فارسی ساختار جمله به شکلی است که اگر زبان انگلیسی با آن مقایسه شود،یادگیری مشکل است.
فایل رایگان ديدگاه التقاطي روانشناسي انسان گرايانه با ادبيات پارسي | WORD
ی پرداخته شد. خود ، محور شخصیت راجرز است . به عقیده او باشیوه های خاصی که سبب تکامل خود ، می گردد ؛ بستگی به میزان محبتی دارد که کودک دریافت میکند . این سخنان در ادبیات ما بارها تکرار شده اند ، شاعران ما با تاثیر از آموزه های دینی ، گشت و گذار در جوامع مختلف و استفاده از تجربه های گرانبهای خود و دیگر بزرگان، و دقت در زندگی مردمان قرن ها قبل از روان شناسان انسانگرااین اشعار را سروده اند. با دقت در ادبیات غنی پارسی می توان بسیاری از مشکلات رفتاری را حل نمود.
فایل رایگان رابطه بازي با يادگيري و رشد اجتماعي دانش آموزان ابتدايي | WORD
سال انتشار : 1398تعداد صفحات : 13چکیده مقاله:
یکی از چالش هایی که در آموزش مطرح است این است که باید در آموزش از روش هایی استفاده شود که به روز و جذاب باشد و یادگیری عمیق تری را ایجاد کند که متاسفانه چنین نیست. عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش دارد که یکی از این عوامل روش تدریس است. با توجه به این که امروزه روش تدریس فعال استفاده از بازی است، بازی با ایجاد انگیزه در دانش آموزان می تواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند.
فایل رایگان رابطه بين تعارض کار- خانواده و ابعاد آن با کيفيت زندگي و رضايت شغلي معلمان آموزش و پرورش شهرستان ساري | WORD
رت تصادفی طبقه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد تعارض کار- خانواده کارلسون و همکاران (2000)، کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (1996) و رضایت شغلی مینه سوتا (1977) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین فرآیندهای تعارض کار- خانواده و ابعاد آن (زمان، توان فرسایی و رفتار) با کیفیت زندگی و رضایت شغلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين خودکارآمدي و ابعاد آن با کيفيت زندگي کاري و اميد به زندگي (مطالعه موردي: معلمان آموزش و پرورش ناحيه دو ساري) | WORD
استاندارد خودکارآمدی شرر و همکاران (1981)، کیفیت زندگی کاری والتون (1975) و امید به زندگی اشنایدر و همکاران (1991) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی و ابعاد آن (میل به آغاز رفتار، میل به گسترش تلاش برای کامل کردن تکلیف و مقاومت در برابر موانع) با کیفیت زندگی کاری و امید به زندگی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين فرآيندهاي مديريت دانش با عملکرد و جو سازماني نوآورانه در مدارس آموزش و پرورش ناحيه دو ساري | WORD
وری داده ها پرسشنامه های استاندارد فرآیندهای مدیریت دانش فانگ و چوی (2009)، عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت (2003) و جو سازمانی نوآورانه سیگل و کایمر (1978) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین فرآیندهای مدیریت دانش و ابعاد آن (اکتساب دانش، ایجاد دانش، ذخیره کردن دانش، توزیع دانش و نگهداری از دانش) با عملکرد و جو سازمانی نوآورانه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين مديريت زمان و جو سازماني ادارات ورزش و جوانان شهر تهران با ميانجي گري رفتار شهروندي سازماني | WORD
قش میانجی رفتار شهروندی سازمانی و تاثیر جو سازمانی بر مدیریت زمان می توان گفت که احساس رضایت کارکنان از محیط کار و ادراک مثبت از جو سازمانی می تواند پیامدهای مثبت و سازنده ای برای سازمان به همراه داشته باشد و همچنین توجه بیشتر مدیران به پاداش و مزایای کارکنان از قبیل تعیین ساعات اضافه کاری و روزهای تعطیل کاری با تاثیر مثبت برر بروز رفتار شهروندی می تواند موجب مدیریت بهتر زمان از سوی کارکنان و دستیابی به اهداف و برنامه های تعیین شده در موعد مقرر شود.
فایل رایگان رابطه بين ويژگي هاي شخصيتي مادر و ابعاد آن با انگيزه پيشرفت و خودکارآمدي تحصيلي (مطالعه موردي: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحيه دو ساري) | WORD
هارتر و خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین ویژگی های شخصیتی مادر و ابعاد برون گرایی، انعطاف پذیری، توافق پذیری و وظیفه شناسی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین بین ویژگی شخصیتی روان رنجوری مادر با انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين هوش هيجاني با پرخاشگري و تحمل فشار رواني در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساري | WORD
ی طبقه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی شات و همکاران (1998)، پرخاشگری باس و پری (1992) و استرس ادراک شده کوهن و همکاران (1983) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف –اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین هوش هیجانی و ابعاد آن با پرخاشگری رابطه منفی و معناداری وجود دارد. هم چنین بین هوش هیجانی و ابعاد آن با تحمل فشار روانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه تعارض کار خانواده با دلبستگي شغلي ( معلمان دوره ابتدايي آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد ) | WORD
جسی، حجم نمونه 134 نفر از معلمان به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، جهت اجرای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش، پرسش نامه های تعارض کار –خانواده کارلسون و همکاران ،( 2000) و پرسشنامه دلبستگی شغلی ادواردز و کیلپاتریک (1984) بودند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره و از طریق نرم افزار Spss تحلیل شد.یافته های به دست آمده نشان داد که بین دو متغیر تعارض کار -خانواده با دلبستگی شغلی رابطه وجود دارد .
فایل رایگان رابطه سازگاري اجتماعي با بهزيستي روانشناختي در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان | WORD
وکران و روش نمونه گیری طبقه ای حجم نمونه 274 نفر انتخاب شدند که از این تعداد 99 نفر پایه دهم، 89 نفر پایه یازدهم و 86 نفر پایه دوازدهم می باشند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه سازگاری اجتماعی(سینها و سینگ،1993)، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی(ریف،1995)بود. برای تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش از روش ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد بین بهزیستی روانشناختی با سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان رابطه وجود دارد(670/0 =r).
فایل رایگان رابطه قدرداني و سلامت روان | WORD
دگی موفقیت آمیز در زمینه های مختلف شغلی، تحصیلی، خانوادگی و رفتاری است (شاملو؛ 1366) امروزه با تغییر رویکرد بیماری انگار و پیدایش دیدگاههای سلامت نگر، سلامت فقط روی یک محور که یک سوی آن بیماری (و نهایتا مرگ) و در دیگر سو سلامت افراد قرار داشته باشد در نظر گرفته نمی شود، بلکه مفهوم سلامت پیوستاری را شامل می شود که نخست حالت انفعالی نداشته و نیازمند پرورش می باشد و دوم افراد، گروهها، اجتماعات، محیط و کل جامعه در حفظ و ایجاد آن فعال و سهیم باشند(بهزاد، 1381)
فایل رایگان رابطه مديريت مسير شغلي با فلات شغلي کارکنان دانشگاه فرهنگيان | WORD
لیل معادلات ساختاری در نرم افزار PLS ، روش وزنه ایی آنتروپی شانون، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و چند گانه و در نهایت با استفاد از برازش مدل معادلات ساختاری مدل تحقیق نهایی محاسبه شده و در نرم افزار spss و pls استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد وضعیت فلات شغلی و ابعاد آن و همچنین وضعیت مدیریت مسیر شغلی در بین کارکنان دانشگاه فرهنگیان شمال کشور در حد متوسطی بوده است. ارتباط منفی و معنی داری بین مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی و ابعاد آن وجود دارد.
فایل رایگان رابطه مسئوليت پذيري و کمال گرايي تحصيلي با خودنظم دهي تحصيلي دانش آموزان پسرمقطع متوسطه دوره دوم سبزوار | WORD
وده است. جهت تجزیه تحلیل اطلاعات از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافته ها نشان داد مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی می توانند خود نظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار را پیش بینی کنند. همچنین کمال گرایی تحصیلی و (مولفه مثبت آن) با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه دارد ولی مسئولیت پذیری با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه ندارد.
فایل رایگان رابطه هوش هيجاني با تاب آوري و عملکرد شغلي معلمان آموزش و پرورش ناحيه دو ساري | WORD
جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی برادبری- گریوز (2005)، تاب آوری کونور و دیویدسون (2003) و عملکرد شغلی پاترسون (1970) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین هوش هیجانی و ابعاد آن (خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط) با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه ي ادراک از محيط مدرسه و خلاقيت با عملکرد تحصيلي دانش آموزان دوره ي ابتدايي شهرستان اميديه | WORD
رونی و ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، همچنین برای بررسی داده ها از روش آماری همبستگی و رگرسیون چندگانه همزمان با استفاده از نرم افزار spss24 استفاده شد. یافته نشان داد که بین ادراک از فضای فیزیکی آموزشی و عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد. در نهایت نتایج رگرسیون چندگانه همزمان نشان داد که فضای فیزیکی آموزشی و خلاقیت به صورت مثبت با عملکرد تحصیلی رابطه دارند.
فایل رایگان راه هاي کاهش خشونت و پرخاشگري در نوجوانان | WORD
ا دارند و در مواقع بسیاری معلول زمینه های اجتماعی است.و مهم ترین کارهای مقابله با خشونت در بعد اجتماعی ،راه هایی هستند که هدف آن ها کاستن از سطح محرومیت های ساختاری است.روش پژوهش حاضر به شیوه ی کتابخانه ای و فرا تحلیل نظری است که از نتایج آخرین پژوهش ها در این راستا استفاده شده است.هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل(اقتصادی،اجتماعی،فردی،تعادل بین فردی)میزان و ابعاد خشونت،پیامد های خشونت (اخلال درآمدی خانواده،ذهنی،روانی،جسمی و روابط اجتماعی )و شیوع آن است.
فایل رایگان راهبرد حل مساله و تاثير آن برآموزش رياضي | WORD
نتی در نوبت اول و روش فعال حل مساله در نوبت دوم برای دانش آموزان در دو گروه اجرا گردید. روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بین دو گروه انجام شد. با استفاده از آزمون تی، تجزیه و تحلیل نمرات پس آزمون بین دوگروه با آزمون تی، نشان داد که بین عملکرد دو گروه آماری، تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج پژوهش حاکی است: راهبرد حل مساله ، دانش آموزان را در فرایند یادگیری فعال نموده و به کمک تجربیات و دانش کسب شده، یادگیری عمیق و مادام العمر در آنان توسعه یافت.
فایل رایگان راهبردهاي حل مساله دوره ابتدايي | WORD
است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. در آموزش و پرورش نیز بجای مکلف ساختن دانش آموز به حفظ مطلب می توان او را در جایگاه حل مسائل قرار داد به نحوی که خود را در صحنه ی واقعی و رویارویی با مشکل ببیند و به حل مساله بپردازد. هدف پژوهش حاضر معرفی راهبردهای مهم حل مساله دوران ابتدایی می باشد که در پژوهش حاضر سعی شده تا در کنار معرفی این راهبردها توضیحی راجع به فرایند حل مساله، انواع مساله، آموز و راهبردهای حل مساله داده شود.
فایل رایگان راهکارهاي بهبود ضعف خواندن و نوشتن دانش آموزان پايه اول با استفاده از فعاليتهاي جذاب | WORD
دانش معلمان، مشارکت معلمان و تعامل آنان برای رفع مشکلات – افزایش حس اعتماد به نفس و تقویت رشد اجتماعی دانش آموزان افزایش درصد ارزشیابی کیفی دانش آموزان و الگو گیری سایر دبیران از کلاس و اجرای طرح در کلاس خویش بود. اهمیت این تحقیق از آن جهت بود که توانستیم با کمک همکاران محترم گام عملی در جهت رفع مشکل کلاس اول برداریم، یعنی مساله ضعف دانش آموزان در خواندن و نوشتن را برطرف نماییم.اقدامی که می تواند برای دروس دیگر در سال های آینده مفید و موثر واقع شود.
فایل رایگان راهکارهاي توانمند سازي دانش آموزان در برابر آسيب هاي اجتماعي از ديدگاه مديران مدارس دخترانه استان مازندران | WORD
40 سوال می باشد. نتایج تحقیق نشان داد که برنامه های اطلاع رسانی به روز، بصورت مستمر راجع به پیامدهای آسیب های رفتاری و اجتماعی جدید، استفاده از خدمات مشاوره ای، مهارت استفاده مناسب از زمان و برنامه ریزی اوقات فراغت و تقویت فعالیت های جایگزین، تقویت باورهای دینی و معنوی، داشتن تحرک و انجام ورزش و توجه به برنامه های آموزشی با رویکرد آموزش مهارت های زندگی بالاخص آموزش مهارت های حل مساله برای توانمندسازی دانش آموزان در برابر آسیب ها راهکاری مناسب است.
فایل رایگان راهکارهايي خلاقانه جهت علاقه مند کردن دانش آموزان به رياضي | WORD
آن شدم تا ریاضی را با روش های جذاب تدریس کنم. برای این منظور شروع به یادگیری و ساخت فیلم های کوتاه تدریس همراه با انیمیشن و آهنگهای شاد کردم و هم زمان از روش های فعال دیگر مانند: بازی، مسابقه، نمایش و دست ورزی استفاده نمودم.با توجه به مشاهدات، مصاحبه، پرسشنامه ها و نمرات ارزشیابی می توان ادعا نمود مجموع فعالیت ها در این پژوهش باعث افزایش چشمگیر علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی و بهبود نمرات و عملکرد آنها و بالاتر رفتن اعتماد به نفس دانش آموزان شده است.
فایل رایگان رتبه بندي اثربخشي مشاوران نظام متوسطه در حل مشکلات تحصيلي، رفتاري، تربيتي و شغلي دانش آموزان قائم شهر با استفاده از معادلات ساختاري | WORD
دند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته برای اثربخشی مشاوران در حل مشکلات (تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی) دانش آموزان بوده است. که روایی و پایایی آن برابر 0.88 می باشد. همچنین داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمون های کلموگروف-اسمیرونف و آزمون رتبه بندی فریدمن مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد بیشترین میزان اثربخشی بر اساس آزمون رتبه بندی فریدمن به ترتیب مربوط به مشکلات تربیتی، رفتاری، شغلی و تحصیلی دانش آموزان می باشد.
فایل رایگان روابط وتاثيرات فيزيک و رياضيات بريکديگر | WORD
ه فیزیک و ریاضی معمولا پا به پای هم گسترش و رشد یافته اند. و اکثر فیزیکدانان قدیمی ، ریاضیدان نیز بوده اند. بطوریکه هر مبحث از فیزیک را مد نظر قرار دهیم، به نوعی ردپایی از ریاضیات در آن وجود دارد.بهتر است به این نکته اشاره کنیم که ریاضیات در علوم طبیعی، به ویژه فیزیک، به عنوان یک ابزار و شیوه بیان استفاده می شود و می توان گفت که ریاضیات زبان فیزیک است.در این مقاله سعی شده است به روابط و تاثیراتی که علم فیزیک و ریاضی بر هم دارند،اشاره مختصری داشته باشیم.
فایل رایگان روان شناسي مثبت نگر از بدبيني به خوش بيني | WORD
یمنی افزود. هدف شناخت درمانی با سبک توضیحی خوش بینانه این است که فرد سلطه ی بیشتری بر اندیشه های خود در برخورد با بدبیاری ها و ناملایمات زندگی داشته باشد و از مرور تکرار مداوم موضوع ناخوشایند در ذهن بکاهد. وقتی با شکست شخصی مواجه شد با فراگرفتن مهارت سبک توضیحی خوش بینانه بتواند با خود بهتر حرف بزند، احساس درماندگی را متوقف و از افسردگی و بدبینی فاصله بگیرد. میزان خوش بینی افراد بهترین معیار تعیین کننده میزان خوشبختی، تندرستی، ثروت و طول عمرشان است.
فایل رایگان روايتي از بهبود درک اهرم و تکيه گاه با روش حل مسئله | WORD
ئه می دهند، بعد از بررسی فرضیات با مفاهیم اهرم و تکیه گاه آشنا می شوند. در ادامه مسیر تدریس با معرفی اهرم های گوناگون و محل تکیه گاه در آنها و انجام آزمایش کتاب سعی در بهبود درک این مفاهیم داریم. باتوجه به نتایج نظر خواهی از اعضای گروه درس پژوهی مدرسه و دانش آموزان و مشاهده رفتار آنها پس از هر تدریس و بررسی نتایج ارزشیابی پایانی،مشخص گردید که میزان یادگیری دانش آموزان در اجرای دوم %8 بیشتر از اجرای اول بوده و به درک عمیق تری از مفاهیم فصل دست یافته اند.
فایل رایگان روايتي از بهبود درک دانش آموزان در ضرب دو رقمي در دو رقمي با روش پژوهش محور | WORD
یاددهی( شیوه تدریس، وسایل کمک آموزشی، نحوه نشستن و تکالیف و ...) مورد بررسی و بحث و تبادل نظر صورت گرفت پس تصیم گرفته شد. نحوه ی تدریس معلم، نحوه ی نشستن در کلاس، استفاده از شیوه های گروهی و فعال در تدریس، ابزارهای متنوع آموزشی در تدریس دوم مد نظر قرار گیرد.پس از پایان تدریس دوم دوباره جلسه ی کار گروه در دفتر انجام گرفت. بازخورد و نتیجه فرآیند یاددهی در این چند ماه مورد قضاوت و تحلیل قرار گرفت و تصمیم لازم و راهنمایی کافی به آمزوگار مربوطه ارائه داده شد.
فایل رایگان روايتي از بهبود مهارت نوشتاري دانش آموزان پايه ي چهارم با استفاده از روش خلاق | WORD
تخاب موضوع پرسشنامه ای را بین معلمان توزیع کردیم و گروه به تجزیه و تحلیل پرسشنامه پرداختیم. همچنین استفاده از روش های تدریس خلاقانه، وسایل کمک آموزشی، عکس و تصاویر و شاداب سازی کلاس درس مورد بررسی قرار گرفت. گروه درس پژوهی بعد از تدریس اول و دوم که دانش آموزان را با فعالیت های خلاقانه، استفاده از نرم افزار، شادی و نشاط در کلاس درگیر کردند، تا حدود زیادی به اهداف خود رسیدند و یافته و پیشنهادات خود را در این درس پژوهی در اختیار سایر همکاران قرار دادند.