فایل رایگان رابطه بين ويژگي هاي شخصيتي مادر و ابعاد آن با انگيزه پيشرفت و خودکارآمدي تحصيلي (مطالعه موردي: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحيه دو ساري) | WORD
فت تحصیلی هارتر و خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین ویژگی های شخصیتی مادر و ابعاد برون گرایی، انعطاف پذیری، توافق پذیری و وظیفه شناسی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین بین ویژگی شخصیتی روان رنجوری مادر با انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه بين هوش هيجاني با پرخاشگري و تحمل فشار رواني در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساري | WORD
ورت تصادفی طبقه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی شات و همکاران (1998)، پرخاشگری باس و پری (1992) و استرس ادراک شده کوهن و همکاران (1983) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف –اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین هوش هیجانی و ابعاد آن با پرخاشگری رابطه منفی و معناداری وجود دارد. هم چنین بین هوش هیجانی و ابعاد آن با تحمل فشار روانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه تعارض کار خانواده با دلبستگي شغلي ( معلمان دوره ابتدايي آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد ) | WORD
ورگان و کرجسی، حجم نمونه 134 نفر از معلمان به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، جهت اجرای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش، پرسش نامه های تعارض کار –خانواده کارلسون و همکاران ،( 2000) و پرسشنامه دلبستگی شغلی ادواردز و کیلپاتریک (1984) بودند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره و از طریق نرم افزار Spss تحلیل شد.یافته های به دست آمده نشان داد که بین دو متغیر تعارض کار -خانواده با دلبستگی شغلی رابطه وجود دارد .
فایل رایگان رابطه سازگاري اجتماعي با بهزيستي روانشناختي در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان | WORD
از فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای حجم نمونه 274 نفر انتخاب شدند که از این تعداد 99 نفر پایه دهم، 89 نفر پایه یازدهم و 86 نفر پایه دوازدهم می باشند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه سازگاری اجتماعی(سینها و سینگ،1993)، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی(ریف،1995)بود. برای تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش از روش ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد بین بهزیستی روانشناختی با سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان رابطه وجود دارد(670/0 =r).
فایل رایگان رابطه قدرداني و سلامت روان | WORD
برای یک زندگی موفقیت آمیز در زمینه های مختلف شغلی، تحصیلی، خانوادگی و رفتاری است (شاملو؛ 1366) امروزه با تغییر رویکرد بیماری انگار و پیدایش دیدگاههای سلامت نگر، سلامت فقط روی یک محور که یک سوی آن بیماری (و نهایتا مرگ) و در دیگر سو سلامت افراد قرار داشته باشد در نظر گرفته نمی شود، بلکه مفهوم سلامت پیوستاری را شامل می شود که نخست حالت انفعالی نداشته و نیازمند پرورش می باشد و دوم افراد، گروهها، اجتماعات، محیط و کل جامعه در حفظ و ایجاد آن فعال و سهیم باشند(بهزاد، 1381)
فایل رایگان رابطه مديريت مسير شغلي با فلات شغلي کارکنان دانشگاه فرهنگيان | WORD
یر نوف، تحلیل معادلات ساختاری در نرم افزار PLS ، روش وزنه ایی آنتروپی شانون، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و چند گانه و در نهایت با استفاد از برازش مدل معادلات ساختاری مدل تحقیق نهایی محاسبه شده و در نرم افزار spss و pls استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد وضعیت فلات شغلی و ابعاد آن و همچنین وضعیت مدیریت مسیر شغلی در بین کارکنان دانشگاه فرهنگیان شمال کشور در حد متوسطی بوده است. ارتباط منفی و معنی داری بین مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی و ابعاد آن وجود دارد.
فایل رایگان رابطه مسئوليت پذيري و کمال گرايي تحصيلي با خودنظم دهي تحصيلي دانش آموزان پسرمقطع متوسطه دوره دوم سبزوار | WORD
فروز(1386)، بوده است. جهت تجزیه تحلیل اطلاعات از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافته ها نشان داد مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی می توانند خود نظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار را پیش بینی کنند. همچنین کمال گرایی تحصیلی و (مولفه مثبت آن) با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه دارد ولی مسئولیت پذیری با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه ندارد.
فایل رایگان رابطه هوش هيجاني با تاب آوري و عملکرد شغلي معلمان آموزش و پرورش ناحيه دو ساري | WORD
ه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی برادبری- گریوز (2005)، تاب آوری کونور و دیویدسون (2003) و عملکرد شغلی پاترسون (1970) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین هوش هیجانی و ابعاد آن (خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط) با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فایل رایگان رابطه ي ادراک از محيط مدرسه و خلاقيت با عملکرد تحصيلي دانش آموزان دوره ي ابتدايي شهرستان اميديه | WORD
ش همسانی درونی و ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، همچنین برای بررسی داده ها از روش آماری همبستگی و رگرسیون چندگانه همزمان با استفاده از نرم افزار spss24 استفاده شد. یافته نشان داد که بین ادراک از فضای فیزیکی آموزشی و عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد. در نهایت نتایج رگرسیون چندگانه همزمان نشان داد که فضای فیزیکی آموزشی و خلاقیت به صورت مثبت با عملکرد تحصیلی رابطه دارند.
فایل رایگان راه هاي کاهش خشونت و پرخاشگري در نوجوانان | WORD
واسطه ای را دارند و در مواقع بسیاری معلول زمینه های اجتماعی است.و مهم ترین کارهای مقابله با خشونت در بعد اجتماعی ،راه هایی هستند که هدف آن ها کاستن از سطح محرومیت های ساختاری است.روش پژوهش حاضر به شیوه ی کتابخانه ای و فرا تحلیل نظری است که از نتایج آخرین پژوهش ها در این راستا استفاده شده است.هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل(اقتصادی،اجتماعی،فردی،تعادل بین فردی)میزان و ابعاد خشونت،پیامد های خشونت (اخلال درآمدی خانواده،ذهنی،روانی،جسمی و روابط اجتماعی )و شیوع آن است.
فایل رایگان راهبرد حل مساله و تاثير آن برآموزش رياضي | WORD
ا شیوه ی سنتی در نوبت اول و روش فعال حل مساله در نوبت دوم برای دانش آموزان در دو گروه اجرا گردید. روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بین دو گروه انجام شد. با استفاده از آزمون تی، تجزیه و تحلیل نمرات پس آزمون بین دوگروه با آزمون تی، نشان داد که بین عملکرد دو گروه آماری، تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج پژوهش حاکی است: راهبرد حل مساله ، دانش آموزان را در فرایند یادگیری فعال نموده و به کمک تجربیات و دانش کسب شده، یادگیری عمیق و مادام العمر در آنان توسعه یافت.
فایل رایگان راهبردهاي حل مساله دوره ابتدايي | WORD
درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. در آموزش و پرورش نیز بجای مکلف ساختن دانش آموز به حفظ مطلب می توان او را در جایگاه حل مسائل قرار داد به نحوی که خود را در صحنه ی واقعی و رویارویی با مشکل ببیند و به حل مساله بپردازد. هدف پژوهش حاضر معرفی راهبردهای مهم حل مساله دوران ابتدایی می باشد که در پژوهش حاضر سعی شده تا در کنار معرفی این راهبردها توضیحی راجع به فرایند حل مساله، انواع مساله، آموز و راهبردهای حل مساله داده شود.
فایل رایگان راهکارهاي بهبود ضعف خواندن و نوشتن دانش آموزان پايه اول با استفاده از فعاليتهاي جذاب | WORD
ی، تجربه و دانش معلمان، مشارکت معلمان و تعامل آنان برای رفع مشکلات – افزایش حس اعتماد به نفس و تقویت رشد اجتماعی دانش آموزان افزایش درصد ارزشیابی کیفی دانش آموزان و الگو گیری سایر دبیران از کلاس و اجرای طرح در کلاس خویش بود. اهمیت این تحقیق از آن جهت بود که توانستیم با کمک همکاران محترم گام عملی در جهت رفع مشکل کلاس اول برداریم، یعنی مساله ضعف دانش آموزان در خواندن و نوشتن را برطرف نماییم.اقدامی که می تواند برای دروس دیگر در سال های آینده مفید و موثر واقع شود.
فایل رایگان راهکارهاي توانمند سازي دانش آموزان در برابر آسيب هاي اجتماعي از ديدگاه مديران مدارس دخترانه استان مازندران | WORD
شد که شامل 40 سوال می باشد. نتایج تحقیق نشان داد که برنامه های اطلاع رسانی به روز، بصورت مستمر راجع به پیامدهای آسیب های رفتاری و اجتماعی جدید، استفاده از خدمات مشاوره ای، مهارت استفاده مناسب از زمان و برنامه ریزی اوقات فراغت و تقویت فعالیت های جایگزین، تقویت باورهای دینی و معنوی، داشتن تحرک و انجام ورزش و توجه به برنامه های آموزشی با رویکرد آموزش مهارت های زندگی بالاخص آموزش مهارت های حل مساله برای توانمندسازی دانش آموزان در برابر آسیب ها راهکاری مناسب است.
فایل رایگان راهکارهايي خلاقانه جهت علاقه مند کردن دانش آموزان به رياضي | WORD
می شود، برآن شدم تا ریاضی را با روش های جذاب تدریس کنم. برای این منظور شروع به یادگیری و ساخت فیلم های کوتاه تدریس همراه با انیمیشن و آهنگهای شاد کردم و هم زمان از روش های فعال دیگر مانند: بازی، مسابقه، نمایش و دست ورزی استفاده نمودم.با توجه به مشاهدات، مصاحبه، پرسشنامه ها و نمرات ارزشیابی می توان ادعا نمود مجموع فعالیت ها در این پژوهش باعث افزایش چشمگیر علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی و بهبود نمرات و عملکرد آنها و بالاتر رفتن اعتماد به نفس دانش آموزان شده است.
فایل رایگان رتبه بندي اثربخشي مشاوران نظام متوسطه در حل مشکلات تحصيلي، رفتاري، تربيتي و شغلي دانش آموزان قائم شهر با استفاده از معادلات ساختاري | WORD
ی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته برای اثربخشی مشاوران در حل مشکلات (تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی) دانش آموزان بوده است. که روایی و پایایی آن برابر 0.88 می باشد. همچنین داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمون های کلموگروف-اسمیرونف و آزمون رتبه بندی فریدمن مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد بیشترین میزان اثربخشی بر اساس آزمون رتبه بندی فریدمن به ترتیب مربوط به مشکلات تربیتی، رفتاری، شغلی و تحصیلی دانش آموزان می باشد.
فایل رایگان روابط وتاثيرات فيزيک و رياضيات بريکديگر | WORD
ه می گردد که فیزیک و ریاضی معمولا پا به پای هم گسترش و رشد یافته اند. و اکثر فیزیکدانان قدیمی ، ریاضیدان نیز بوده اند. بطوریکه هر مبحث از فیزیک را مد نظر قرار دهیم، به نوعی ردپایی از ریاضیات در آن وجود دارد.بهتر است به این نکته اشاره کنیم که ریاضیات در علوم طبیعی، به ویژه فیزیک، به عنوان یک ابزار و شیوه بیان استفاده می شود و می توان گفت که ریاضیات زبان فیزیک است.در این مقاله سعی شده است به روابط و تاثیراتی که علم فیزیک و ریاضی بر هم دارند،اشاره مختصری داشته باشیم.
فایل رایگان روان شناسي مثبت نگر از بدبيني به خوش بيني | WORD
ت دستگاه ایمنی افزود. هدف شناخت درمانی با سبک توضیحی خوش بینانه این است که فرد سلطه ی بیشتری بر اندیشه های خود در برخورد با بدبیاری ها و ناملایمات زندگی داشته باشد و از مرور تکرار مداوم موضوع ناخوشایند در ذهن بکاهد. وقتی با شکست شخصی مواجه شد با فراگرفتن مهارت سبک توضیحی خوش بینانه بتواند با خود بهتر حرف بزند، احساس درماندگی را متوقف و از افسردگی و بدبینی فاصله بگیرد. میزان خوش بینی افراد بهترین معیار تعیین کننده میزان خوشبختی، تندرستی، ثروت و طول عمرشان است.
فایل رایگان روايتي از بهبود درک اهرم و تکيه گاه با روش حل مسئله | WORD
خود را ارائه می دهند، بعد از بررسی فرضیات با مفاهیم اهرم و تکیه گاه آشنا می شوند. در ادامه مسیر تدریس با معرفی اهرم های گوناگون و محل تکیه گاه در آنها و انجام آزمایش کتاب سعی در بهبود درک این مفاهیم داریم. باتوجه به نتایج نظر خواهی از اعضای گروه درس پژوهی مدرسه و دانش آموزان و مشاهده رفتار آنها پس از هر تدریس و بررسی نتایج ارزشیابی پایانی،مشخص گردید که میزان یادگیری دانش آموزان در اجرای دوم %8 بیشتر از اجرای اول بوده و به درک عمیق تری از مفاهیم فصل دست یافته اند.
فایل رایگان روايتي از بهبود درک دانش آموزان در ضرب دو رقمي در دو رقمي با روش پژوهش محور | WORD
یادگیری و یاددهی( شیوه تدریس، وسایل کمک آموزشی، نحوه نشستن و تکالیف و ...) مورد بررسی و بحث و تبادل نظر صورت گرفت پس تصیم گرفته شد. نحوه ی تدریس معلم، نحوه ی نشستن در کلاس، استفاده از شیوه های گروهی و فعال در تدریس، ابزارهای متنوع آموزشی در تدریس دوم مد نظر قرار گیرد.پس از پایان تدریس دوم دوباره جلسه ی کار گروه در دفتر انجام گرفت. بازخورد و نتیجه فرآیند یاددهی در این چند ماه مورد قضاوت و تحلیل قرار گرفت و تصمیم لازم و راهنمایی کافی به آمزوگار مربوطه ارائه داده شد.
فایل رایگان روايتي از بهبود مهارت نوشتاري دانش آموزان پايه ي چهارم با استفاده از روش خلاق | WORD
. بعد از انتخاب موضوع پرسشنامه ای را بین معلمان توزیع کردیم و گروه به تجزیه و تحلیل پرسشنامه پرداختیم. همچنین استفاده از روش های تدریس خلاقانه، وسایل کمک آموزشی، عکس و تصاویر و شاداب سازی کلاس درس مورد بررسی قرار گرفت. گروه درس پژوهی بعد از تدریس اول و دوم که دانش آموزان را با فعالیت های خلاقانه، استفاده از نرم افزار، شادی و نشاط در کلاس درگیر کردند، تا حدود زیادی به اهداف خود رسیدند و یافته و پیشنهادات خود را در این درس پژوهی در اختیار سایر همکاران قرار دادند.
فایل رایگان روايتي ازآموزش ضرب عدد در يک باروش کاوشگري | WORD
اول و به ویژه در تدریس دوم به مهارت هایی دست پیدا کرده اندکه قبل از آن کم تر به آن ها دست یافته بوده اند. دانش آموزان پس ازآموزش های لازم توانستند بهتر فکر کنند ، بهتر به کاربرد ضرب در زندگی و مفهوم ضرب در یک ،را بیان کنند و هم چنین شوق یادگیری و بکارگیری در تجارب زیسته در آن ها افزایش یافته است . دستاورد دیگر این که ؛ اعضای تیم درس پژوهی بر اساس روایت گری پیرامون درس ریاضیات به دانش و مهارت های لازم دست یافته و علاوه بر آن کار تیمی در آن ها بسیار تقویت گردیده است .
فایل رایگان روش تدريس مبتني بر حل مسئله و پرورش تفکر خلاق | WORD
نه گیری تصادفی ساده، دو گروه گواه و آزمایش انتخاب شدند. گروه آزمایش علاوه بر آموزش های مرسوم طرح که توسط دبیر مربوطه اجرا می شد، به مدت 25 جلسه تحت آموزش مبتنی بر حل مسئله توسط نگارنده قرار گرفتند. در پایان برای سنجش خلاقیت از فرم 60 سوالی عابدی استفاده شد. بعد از جمع آوری داده ها، فایل داده ها در نرم افزار spss17 تشکیل و با استفاده از آمارهای توصیفی (میانگین، انحراف معیار و درصد ) و آزمون های T-TEST و آنالیز واریانس یک طرفه و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
فایل رایگان روش هاي بهبود مهارت گفتاري دانش آموزان در درس زبان انگليسي | WORD
چیست ویافتن دلایل آن و اینکه محتوای آموزشی مورد نظر برای چه افراد و گروه سنی مناسب است. بر این اساس اینجانب سیده ربابه حسین پور با استفاده از روش های علمی از منابع گوناگون تحقیق مانند:مدیر،همکاران،دانش آموزان،کتاب ها،مجلات و اینترنت به تجزیه و تحلیل آن ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مساله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم.سپس به انتخاب چندین راه کار عملی از میان راه حل های پیشنهادی پرداخته و پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش،به اجرای آن ها اقدام نمودم.
فایل رایگان روش هاي جديد و نوين تدريس و تاثير آن بر يادگيري | WORD
نوین وفعال تدریس در آموزش است که به نظر می رسد با بکارگیری این روشها مشکل آموزشی کشور ما که همان توسعه ی مهارتهای تفکر ویادگیری در دانش آموزان است مرتفع گردد. هدف این مقاله، مطالعه شیو های نوین فرآیند یاددهی – یادگیری است . بدین منظور به معرفی شیوهای نوین آموزش ویادگیری پرداخته شده است که استفاده معلمان از روشهای نوین وفعال تدریس موجب مشارکت دانش آموز در امر یادگیری گشته، رغبت دانش آموزان را به علم و علم آموزی بیشتر نموده و به پیشرفت تحصیلی آن ها منجر می شود.
فایل رایگان روش هاي خلاقانه و نشاط آور ارزشيابي در مقطع ابتدايي | WORD
ه درستی اجرا شود، بخصی از آموزش اثر بخش را رقم می زند. هدف از پژوهش حاضر معرفی روش های بازی گونه و نشاط آور یرای اجرای ارزشیابی می باشد. این روش ها عبارتند از: ارزشیابی با انیمیشن، ارزشیابی با بازی ماهیگیری، ارزشیابی با کارت های رنگی، ارزشیابی با دایره فشار، ارزشیابی با تکنیک پاس بال، ارزشیابی با برد کیفی و ارزشیابی با بادکنک های رنگی. در نتیجه اجرای این روش ها بر سر کلاس درس، علاوه بر پوشش فرایند ارزشیابی، ایجاد نشاط و شادی، باعث تثبیت یادگیری در ایشان می شود.
فایل رایگان روش هاي ياددهي – يادگيري درس رياضي در دوره اول ابتدايي | WORD
ناخت ها و رفتار انسان ها می باشد.این پژوهش که روایی است به بررسی و تشریح روش های یادگیری- یاددهی در درس ریاضیات می پردازد و به تحقیقات کیفی و تفسیرگرایه تعلق دارد. تجربه نگارندگان مقاله طی چندین سال تدریس نشان داده است روش های غیرسنتی آموزش ریاضیات تاثیر بسیار زیادی بر معلم و دانش آموز و حتی مدرسه دارد.در اینجا ابتدا به اهمیت و لزوم شیوه های تدریس پرداخته و سپس به روش های مختلف مثال هایی از روش های تدریس ریاضیات که به یاددهی و یادگیری بهتر می انجامد می پردازیم.
فایل رایگان رويکردهاي تلفيقي آموزش در کلاس درس رياضي | WORD
زندگی روزمره در بکارگیری رویکردهای نوین ، یک بستر غنی برای یادگیری عمیق و توام با معنا برای دانش آموزان ایجاد می کند ،چرا که هر جا معنا حاصل شود ، آموزش حاصل شده است.این مقاله گزارش مورد هایی است که در عمل بکارگیری برنامه درسی فبک و مولفه های آن ، الگوی ارتباطی زبان زندگی ؛یا ارتباط بدون خشونت مارشال روزنبرگ ، و بکارگیری دیالوگ و استفاده از قدرت گفت و شنود آن در آموزش ،تحت عنوان آموزش مبتنی بر دیالوگ ، یا یادگیری در گفت و گو ،را در یک کلاس درس ریاضی نشان می دهد.
فایل رایگان رويکردهاي نوين در امنيت اينترنت چيزها مبتني بر زنجيره بلوکي | WORD
یره بلوکی باشد. با این حال، می توان از همان اصول رمزنگاری برای احراز اصالت استفاده نمود. دراحراز اصالت به کمک زنجیره بلوکی با توزیع نمودن یک لیست در میان تمام اعضای شبکه، هر مهاجمی را که قصد ایجاد تغییر در دفترکل را داردحذف نموده و هر بارکه یک تراکنش یا بلوک داده به زنجیره اضافه می شود، اکثریت اعضای شبکه باید اعتبار آنرا تایید نمایند، این امریکپارچگی دفترکل را تضمین می کند. در این مقاله به معرفی چگونگی ارائه یک روش احراز هویت مبتنی بر زنجیره بلوکی می پردازیم.
فایل رایگان رهگيري تقويت انواع توجه در کتب علوم تجربي پايه اول تا ششم ابتدايي | WORD
ا به شکل اهداف و انتظارات تعیین و تدوین شده اند. در این پژوهش به تحلیل محتوای کتب علوم دوره ابتدایی بر اساس تقویت انواع توجه پرداخته شده است. روش تحقیق از نوع تحلیل محتوا و همه متون این کتب انتخاب شده است. ابزار تحقیق انواع توجه براساس آزمون انواع توجه حافظی و همکاران بوده است. یافته ها نشان داد که کتب علوم دوره ابتدایی به انواع توجه به طور کاملا نامتوازن پرداخته اند. توجه متمرکز بیشترین میزان را در همه کتب داشته است. براساس یافته ها پیشنهادهای مختلفی ارائه شد.