فایل رایگان راهکارهاي بهبود ضعف خواندن و نوشتن دانش آموزان پايه اول با استفاده از فعاليتهاي جذاب | WORD
فزایش توانمندی، تجربه و دانش معلمان، مشارکت معلمان و تعامل آنان برای رفع مشکلات – افزایش حس اعتماد به نفس و تقویت رشد اجتماعی دانش آموزان افزایش درصد ارزشیابی کیفی دانش آموزان و الگو گیری سایر دبیران از کلاس و اجرای طرح در کلاس خویش بود. اهمیت این تحقیق از آن جهت بود که توانستیم با کمک همکاران محترم گام عملی در جهت رفع مشکل کلاس اول برداریم، یعنی مساله ضعف دانش آموزان در خواندن و نوشتن را برطرف نماییم.اقدامی که می تواند برای دروس دیگر در سال های آینده مفید و موثر واقع شود.
فایل رایگان راهکارهاي توانمند سازي دانش آموزان در برابر آسيب هاي اجتماعي از ديدگاه مديران مدارس دخترانه استان مازندران | WORD
ای لیکرت می باشد که شامل 40 سوال می باشد. نتایج تحقیق نشان داد که برنامه های اطلاع رسانی به روز، بصورت مستمر راجع به پیامدهای آسیب های رفتاری و اجتماعی جدید، استفاده از خدمات مشاوره ای، مهارت استفاده مناسب از زمان و برنامه ریزی اوقات فراغت و تقویت فعالیت های جایگزین، تقویت باورهای دینی و معنوی، داشتن تحرک و انجام ورزش و توجه به برنامه های آموزشی با رویکرد آموزش مهارت های زندگی بالاخص آموزش مهارت های حل مساله برای توانمندسازی دانش آموزان در برابر آسیب ها راهکاری مناسب است.
فایل رایگان راهکارهايي خلاقانه جهت علاقه مند کردن دانش آموزان به رياضي | WORD
اتلاف هزینه می شود، برآن شدم تا ریاضی را با روش های جذاب تدریس کنم. برای این منظور شروع به یادگیری و ساخت فیلم های کوتاه تدریس همراه با انیمیشن و آهنگهای شاد کردم و هم زمان از روش های فعال دیگر مانند: بازی، مسابقه، نمایش و دست ورزی استفاده نمودم.با توجه به مشاهدات، مصاحبه، پرسشنامه ها و نمرات ارزشیابی می توان ادعا نمود مجموع فعالیت ها در این پژوهش باعث افزایش چشمگیر علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی و بهبود نمرات و عملکرد آنها و بالاتر رفتن اعتماد به نفس دانش آموزان شده است.
فایل رایگان رتبه بندي اثربخشي مشاوران نظام متوسطه در حل مشکلات تحصيلي، رفتاري، تربيتي و شغلي دانش آموزان قائم شهر با استفاده از معادلات ساختاري | WORD
نه بطور تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته برای اثربخشی مشاوران در حل مشکلات (تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی) دانش آموزان بوده است. که روایی و پایایی آن برابر 0.88 می باشد. همچنین داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمون های کلموگروف-اسمیرونف و آزمون رتبه بندی فریدمن مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد بیشترین میزان اثربخشی بر اساس آزمون رتبه بندی فریدمن به ترتیب مربوط به مشکلات تربیتی، رفتاری، شغلی و تحصیلی دانش آموزان می باشد.
فایل رایگان روابط وتاثيرات فيزيک و رياضيات بريکديگر | WORD
ر دهیم. ملاحظه می گردد که فیزیک و ریاضی معمولا پا به پای هم گسترش و رشد یافته اند. و اکثر فیزیکدانان قدیمی ، ریاضیدان نیز بوده اند. بطوریکه هر مبحث از فیزیک را مد نظر قرار دهیم، به نوعی ردپایی از ریاضیات در آن وجود دارد.بهتر است به این نکته اشاره کنیم که ریاضیات در علوم طبیعی، به ویژه فیزیک، به عنوان یک ابزار و شیوه بیان استفاده می شود و می توان گفت که ریاضیات زبان فیزیک است.در این مقاله سعی شده است به روابط و تاثیراتی که علم فیزیک و ریاضی بر هم دارند،اشاره مختصری داشته باشیم.
فایل رایگان روان شناسي مثبت نگر از بدبيني به خوش بيني | WORD
توان بر فعالیت دستگاه ایمنی افزود. هدف شناخت درمانی با سبک توضیحی خوش بینانه این است که فرد سلطه ی بیشتری بر اندیشه های خود در برخورد با بدبیاری ها و ناملایمات زندگی داشته باشد و از مرور تکرار مداوم موضوع ناخوشایند در ذهن بکاهد. وقتی با شکست شخصی مواجه شد با فراگرفتن مهارت سبک توضیحی خوش بینانه بتواند با خود بهتر حرف بزند، احساس درماندگی را متوقف و از افسردگی و بدبینی فاصله بگیرد. میزان خوش بینی افراد بهترین معیار تعیین کننده میزان خوشبختی، تندرستی، ثروت و طول عمرشان است.
فایل رایگان روايتي از بهبود درک اهرم و تکيه گاه با روش حل مسئله | WORD
مسئله فرضیات خود را ارائه می دهند، بعد از بررسی فرضیات با مفاهیم اهرم و تکیه گاه آشنا می شوند. در ادامه مسیر تدریس با معرفی اهرم های گوناگون و محل تکیه گاه در آنها و انجام آزمایش کتاب سعی در بهبود درک این مفاهیم داریم. باتوجه به نتایج نظر خواهی از اعضای گروه درس پژوهی مدرسه و دانش آموزان و مشاهده رفتار آنها پس از هر تدریس و بررسی نتایج ارزشیابی پایانی،مشخص گردید که میزان یادگیری دانش آموزان در اجرای دوم %8 بیشتر از اجرای اول بوده و به درک عمیق تری از مفاهیم فصل دست یافته اند.
فایل رایگان روايتي از بهبود درک دانش آموزان در ضرب دو رقمي در دو رقمي با روش پژوهش محور | WORD
واقص فرآیندی یادگیری و یاددهی( شیوه تدریس، وسایل کمک آموزشی، نحوه نشستن و تکالیف و ...) مورد بررسی و بحث و تبادل نظر صورت گرفت پس تصیم گرفته شد. نحوه ی تدریس معلم، نحوه ی نشستن در کلاس، استفاده از شیوه های گروهی و فعال در تدریس، ابزارهای متنوع آموزشی در تدریس دوم مد نظر قرار گیرد.پس از پایان تدریس دوم دوباره جلسه ی کار گروه در دفتر انجام گرفت. بازخورد و نتیجه فرآیند یاددهی در این چند ماه مورد قضاوت و تحلیل قرار گرفت و تصمیم لازم و راهنمایی کافی به آمزوگار مربوطه ارائه داده شد.
فایل رایگان روايتي از بهبود مهارت نوشتاري دانش آموزان پايه ي چهارم با استفاده از روش خلاق | WORD
تفاده نمایند. بعد از انتخاب موضوع پرسشنامه ای را بین معلمان توزیع کردیم و گروه به تجزیه و تحلیل پرسشنامه پرداختیم. همچنین استفاده از روش های تدریس خلاقانه، وسایل کمک آموزشی، عکس و تصاویر و شاداب سازی کلاس درس مورد بررسی قرار گرفت. گروه درس پژوهی بعد از تدریس اول و دوم که دانش آموزان را با فعالیت های خلاقانه، استفاده از نرم افزار، شادی و نشاط در کلاس درگیر کردند، تا حدود زیادی به اهداف خود رسیدند و یافته و پیشنهادات خود را در این درس پژوهی در اختیار سایر همکاران قرار دادند.
فایل رایگان روايتي ازآموزش ضرب عدد در يک باروش کاوشگري | WORD
وزان در تدریس اول و به ویژه در تدریس دوم به مهارت هایی دست پیدا کرده اندکه قبل از آن کم تر به آن ها دست یافته بوده اند. دانش آموزان پس ازآموزش های لازم توانستند بهتر فکر کنند ، بهتر به کاربرد ضرب در زندگی و مفهوم ضرب در یک ،را بیان کنند و هم چنین شوق یادگیری و بکارگیری در تجارب زیسته در آن ها افزایش یافته است . دستاورد دیگر این که ؛ اعضای تیم درس پژوهی بر اساس روایت گری پیرامون درس ریاضیات به دانش و مهارت های لازم دست یافته و علاوه بر آن کار تیمی در آن ها بسیار تقویت گردیده است .
فایل رایگان روش تدريس مبتني بر حل مسئله و پرورش تفکر خلاق | WORD
ق، به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، دو گروه گواه و آزمایش انتخاب شدند. گروه آزمایش علاوه بر آموزش های مرسوم طرح که توسط دبیر مربوطه اجرا می شد، به مدت 25 جلسه تحت آموزش مبتنی بر حل مسئله توسط نگارنده قرار گرفتند. در پایان برای سنجش خلاقیت از فرم 60 سوالی عابدی استفاده شد. بعد از جمع آوری داده ها، فایل داده ها در نرم افزار spss17 تشکیل و با استفاده از آمارهای توصیفی (میانگین، انحراف معیار و درصد ) و آزمون های T-TEST و آنالیز واریانس یک طرفه و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
فایل رایگان روش هاي بهبود مهارت گفتاري دانش آموزان در درس زبان انگليسي | WORD
از صحبت کردن چیست ویافتن دلایل آن و اینکه محتوای آموزشی مورد نظر برای چه افراد و گروه سنی مناسب است. بر این اساس اینجانب سیده ربابه حسین پور با استفاده از روش های علمی از منابع گوناگون تحقیق مانند:مدیر،همکاران،دانش آموزان،کتاب ها،مجلات و اینترنت به تجزیه و تحلیل آن ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مساله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم.سپس به انتخاب چندین راه کار عملی از میان راه حل های پیشنهادی پرداخته و پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش،به اجرای آن ها اقدام نمودم.
فایل رایگان روش هاي جديد و نوين تدريس و تاثير آن بر يادگيري | WORD
ر گیری روشهای نوین وفعال تدریس در آموزش است که به نظر می رسد با بکارگیری این روشها مشکل آموزشی کشور ما که همان توسعه ی مهارتهای تفکر ویادگیری در دانش آموزان است مرتفع گردد. هدف این مقاله، مطالعه شیو های نوین فرآیند یاددهی – یادگیری است . بدین منظور به معرفی شیوهای نوین آموزش ویادگیری پرداخته شده است که استفاده معلمان از روشهای نوین وفعال تدریس موجب مشارکت دانش آموز در امر یادگیری گشته، رغبت دانش آموزان را به علم و علم آموزی بیشتر نموده و به پیشرفت تحصیلی آن ها منجر می شود.
فایل رایگان روش هاي خلاقانه و نشاط آور ارزشيابي در مقطع ابتدايي | WORD
باشد که اگر به درستی اجرا شود، بخصی از آموزش اثر بخش را رقم می زند. هدف از پژوهش حاضر معرفی روش های بازی گونه و نشاط آور یرای اجرای ارزشیابی می باشد. این روش ها عبارتند از: ارزشیابی با انیمیشن، ارزشیابی با بازی ماهیگیری، ارزشیابی با کارت های رنگی، ارزشیابی با دایره فشار، ارزشیابی با تکنیک پاس بال، ارزشیابی با برد کیفی و ارزشیابی با بادکنک های رنگی. در نتیجه اجرای این روش ها بر سر کلاس درس، علاوه بر پوشش فرایند ارزشیابی، ایجاد نشاط و شادی، باعث تثبیت یادگیری در ایشان می شود.
فایل رایگان روش هاي ياددهي – يادگيري درس رياضي در دوره اول ابتدايي | WORD
در نگرش ها، شناخت ها و رفتار انسان ها می باشد.این پژوهش که روایی است به بررسی و تشریح روش های یادگیری- یاددهی در درس ریاضیات می پردازد و به تحقیقات کیفی و تفسیرگرایه تعلق دارد. تجربه نگارندگان مقاله طی چندین سال تدریس نشان داده است روش های غیرسنتی آموزش ریاضیات تاثیر بسیار زیادی بر معلم و دانش آموز و حتی مدرسه دارد.در اینجا ابتدا به اهمیت و لزوم شیوه های تدریس پرداخته و سپس به روش های مختلف مثال هایی از روش های تدریس ریاضیات که به یاددهی و یادگیری بهتر می انجامد می پردازیم.
فایل رایگان رويکردهاي تلفيقي آموزش در کلاس درس رياضي | WORD
ن و ارتباط با زندگی روزمره در بکارگیری رویکردهای نوین ، یک بستر غنی برای یادگیری عمیق و توام با معنا برای دانش آموزان ایجاد می کند ،چرا که هر جا معنا حاصل شود ، آموزش حاصل شده است.این مقاله گزارش مورد هایی است که در عمل بکارگیری برنامه درسی فبک و مولفه های آن ، الگوی ارتباطی زبان زندگی ؛یا ارتباط بدون خشونت مارشال روزنبرگ ، و بکارگیری دیالوگ و استفاده از قدرت گفت و شنود آن در آموزش ،تحت عنوان آموزش مبتنی بر دیالوگ ، یا یادگیری در گفت و گو ،را در یک کلاس درس ریاضی نشان می دهد.
فایل رایگان رويکردهاي نوين در امنيت اينترنت چيزها مبتني بر زنجيره بلوکي | WORD
ل می تواند زنجیره بلوکی باشد. با این حال، می توان از همان اصول رمزنگاری برای احراز اصالت استفاده نمود. دراحراز اصالت به کمک زنجیره بلوکی با توزیع نمودن یک لیست در میان تمام اعضای شبکه، هر مهاجمی را که قصد ایجاد تغییر در دفترکل را داردحذف نموده و هر بارکه یک تراکنش یا بلوک داده به زنجیره اضافه می شود، اکثریت اعضای شبکه باید اعتبار آنرا تایید نمایند، این امریکپارچگی دفترکل را تضمین می کند. در این مقاله به معرفی چگونگی ارائه یک روش احراز هویت مبتنی بر زنجیره بلوکی می پردازیم.
فایل رایگان رهگيري تقويت انواع توجه در کتب علوم تجربي پايه اول تا ششم ابتدايي | WORD
یین شایستگی ها به شکل اهداف و انتظارات تعیین و تدوین شده اند. در این پژوهش به تحلیل محتوای کتب علوم دوره ابتدایی بر اساس تقویت انواع توجه پرداخته شده است. روش تحقیق از نوع تحلیل محتوا و همه متون این کتب انتخاب شده است. ابزار تحقیق انواع توجه براساس آزمون انواع توجه حافظی و همکاران بوده است. یافته ها نشان داد که کتب علوم دوره ابتدایی به انواع توجه به طور کاملا نامتوازن پرداخته اند. توجه متمرکز بیشترین میزان را در همه کتب داشته است. براساس یافته ها پیشنهادهای مختلفی ارائه شد.
فایل رایگان ساختار عاملي و همساني دروني مقياس خودکارآمدي شيمي دانشگاهي | WORD
ونه ای استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش، ساختار عاملی مقیاس خودکارآمدی شیمی دانشگاهی مشتمل بر 21 ماده و سه بعد خودکارآمدی برای مهارت های شناختی، خودکارآمدی برای مهارت های روانی حرکتی و خودکارآمدی برای کاربردهای روزمره تایید شد. همسانی درونی هر یک از ابعاد نیز مورد تایید قرار گرفت. همچنین بر اساس یافته های به دست آمده، میزان باورهای خودکارآمدی شیمی دانشجویان مورد مطالعه، در سطح متوسط بود. در مجموع می توان گفت، مقیاس خودکارآمدی شیمی دانشگاهی، در ایران قابل استفاده است.
فایل رایگان سازمان امنيت ملي آمريکا(N S A) | WORD
کا (NSA2) که اولین ، پیشرفته ترین سازمانی است که قادر به جمع آوری اطلاعات در سطح کره زمین را از طریق اینترنت و با هدایت جریان داده ای به سمت قاره آمریکا فراهم می سازد.در این مقاله سعی بر این شده است تا مخاطبان را با ساختار فیزیکی ، ماموریت ها و مهمترین اهداف سازمان امنیت ملی آمریکا آشنا کنیم چرا که با اطمینان می توان گفت که اصلی ترین نهاد و یا سازمان مرتبط با مقوله قدرت و جنگ در فضای سایبری همین سازمان می باشد. و در مباحث تخصصی نحوه تسلط آمریکا بر جریان اطلاعات جهان را بیان کنیم.
فایل رایگان ساعت و عقربه هاي ساعت و دقيقه شمار | WORD
تجربه همکاران پایه دوم و سوم یادگیری ساعت برای دانش-آموزان سخت بوده و آموزش نیز به کندی انجام می شده است. ما در این درس پژوهی برای حل مسئله یادگیری ساعت و تقویت مهارت حرکت دقیقه و ساعت در چرخش عقربه های ساعت شمار و دقیقه شمار، انیمیشنی همگام با تدریس که فضایی متفاوت از یک آموزش ساده است مهیا نمودیم. در این انیمیشن علاقه، هوش، توانمندی و شادی دانش آموزان به شیوه ی تدریس فعال و مشارکتی مورد توجه قرار گرفت. در نتیجه با آزمونک برگزار شده فراگیران در حد مطلوب ساعت را یاد گرفتند.
فایل رایگان سرمايه فکري و خلاقيت در سازمان | WORD
سلامت فکر و روح انسان حیاتی است. اگر افراد، گرفتار نظمی تکراری و مکانیکی شوند نابود خواهند شد، این یکی از تهدیدهایی است که تمدن ها به آن دچار می شوند. بیشتر تمدن ها نه فقط به دلیل تهدیدهای خارجی بلکه عمدتا به واسطه ی تکرار مکررات و افول خلاقیت از میان رفته اند.در این مقاله که با روش مطالعه مروری( کتابخانه ای) انجام گردیده، سعی شده است مفاهیم، نقش و اهمیت nx ها بر اساس نظریه های اندیشمندان و نتایج یافته های پژوهشی محققان بیان شده و در پایان نتیجه گیری و پشنهاداتی ارائه شده است.
فایل رایگان سوخت و ساز و مصرف مواد مغذي در نوجوانان و جوانان در ورزش: کربوهيدرات ها | WORD
ند، تا بتوانند به موفقیت برسند. سوخت و ساز کربوهیدرات ها با توجه به انواع شدت تمرینات بدنی و مدت زمان آن متغیر بوده، و وضعیت تمرین و وجود مقدار کافی سوبسترا نیز در آن دخیل می باشد. علاوه بر ورزشکاران نوجوان و جوان، مربیان و اولیای آنان نیز باید به مقدار مصرف مناسب کربوهیدرات ها توجه کافی داشته باشند. در این مقاله سعی می شود که با توجه به تحقیقات یکصد ساله در زمینه مصرف کربوهیدرات ها در ورزش، چگونگی مصرف آن برای نوجوانان و جوانان بر اساس آخرین یافته ها در این زمینه روشن گردد.
فایل رایگان سيماي حضرت محمد(ص) در خمسه نظامي | WORD
اکرم (ص) اشاره ای نشده باشد. حکیم نظامی گنجوی نیز از جمله شعرایی است که در آثار گرانسنگ خود، خمسه، از داستان زندگی حضرت محمد (ص) بهره برده است.در این مقاله به شیوه کتابخانه ای با مطالعه موردی آثار حکیم نظامی به عناصر داستانی زندگی پیامبر خاتم اشاره شده است. اشاره به اهمیت وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) در آفرینش عالم و معجزات آن بزرگوار و وقایع زندگی ایشان نظیر شکسته شدن دندان حضرت در جنگ احد و نامه نگاری آن حضرت با خسرو پرویز از جمله مواردی است که نظامی در خمسه بدان پرداخته است.
فایل رایگان شناخت رابطه بين فناوري اطلاعات با مهارت هاي عرضه ي محتوا و مهارت ارتباطي در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباد در سال تحصيلي 98-97 | WORD
متوسطه اول دخترانه شهر محمودآباد در سال تحصیلی 97-98 می باشد. چارچوب نظری و فرضیات تحقیق، با بهره گرفتن از نظریات اندیشمندان تشکیل شده است. تحقیق حاضر در شهرمحمودآباد ، با روش پیمایش و با استفاده از تکنیک پرسشنامه صورت گرفت. حجم نمونه در این پژوهش شامل دبیران متوسطه دخترانه مدارس دخترانه به تعداد 50 نفر تعیین گردیده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد بین فناوری اطلاعات و مهارت های عرضه ی محتوا ،مهارت ارتباطی رابطه معنی داری وجود دارد و در پایان پیشنهاداتی ارائه گردیده است.
فایل رایگان شناخت رابطه بين فناوري اطلاعات با يادگيري بهينه در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباددر سال تحصيلي 98-97 | WORD
حمودآباد در سال تحصیلی 97-98 می باشد. چارچوب نظری و فرضیات تحقیق، با بهره گرفتن از نظریات اندیشمندان و سایر دانشمندانی که در این موضوع فعال بوده اند تشکیل شده است. تحقیق حاضر در شهرمحمودآباد ، با روش پیمایش و با استفاده از تکنیک پرسشنامه صورت گرفت. حجم نمونه در این پژوهش شامل دبیران متوسطه دخترانه مدارس دخترانه به تعداد 50 نفر تعیین گردیده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد بین فناوری اطلاعات با تدوین طرح درس رابطه معنی داری وجود دارد و در پایان پیشنهاداتی ارائه گردیده است.
فایل رایگان شناسايي چالش ها و فرصت هاي برنامه درسي رياضي دبستان | WORD
ادگی معلمان برای تدریس ریاضی، کاربردی نبودن دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و ناکافی و به روز نبودن ابزار و فناوری های آموزش ریاضی است. با این وجود، تغییر برنامه درسی ریاضی ایران در چند سال اخیر فرصت هایی را مبتنی بر یادگیری فعال، درک شهودی، پژوهش در ریاضی، تقویت توانایی حل مساله و رشد تفکر دانش آموزان فراهم ساخته است که به حداقل رساندن چالش های موجود در حوزه برنامه درسی ریاضی، امکان بهره گیری هرچه بیشتر از این فرصت ها را برای معلمان و دانش آموزان دبستانی فراهم خواهد ساخت.
فایل رایگان شناسايي چالش ها و موانع سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش (ترسيم شبکه مضامين با نرم افزار Nvivo) | WORD
در نظر نگرفتن تفاوت های فرهنگی، و تمرکززدایی در نظام تعلیم و تربیت و تاثیر دوسویه آن بر نظام تعلیم و تربیت کشور، مشارکت عموم، تاثیر تحولات سیاسی و دولتی بر تحول بنیادین آموزش وپرورش، تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر مسیر تحول بنیادین آموزش وپرورش و تاثیر تحولات اقتصادی بر تحول آموزش وپرورش نام برده شده در بررسی صورت گرفته، مشخص شده است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به این موضوع به طور کامل نپرداخته و در خصوص آن جهت گیری و اتخاذ سیاست راهبردی گویایی را در پیش نگرفته است.
فایل رایگان شناسايي سهم عوامل تعيين کننده موفقيت فردي و ملي در توسعه ورزش قهرماني | WORD
اصلاحات عنوان شده تایید شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (746/. = ) تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها ، علاوه بر شاخص های توصیفی، از تحلیل عاملی تاییدی و از آزمون تی تک نمونه برای بررسی نقش هر یک از عوامل استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد که سطوح کلان، میانی، خرد در توسعه ی ورزش قهرمانی نقش دارند، که بیش ترین اثرگذاری به ترتیب مربوط به سطح خرد، میانی و سطح کلان می باشد. لذا در پژوهش حاضر سعی شده با ارائه پیشنهادهای مناسب زمینه برای اثرگذاری بر توسعه ی ورزش قهرمانی فراهم شود.
فایل رایگان شناسايي عوامل موثر نشاط انگيز در دانش آموزان به منظور تحقق مدرسه شاد در مدارس دوره دوم ابتدايي شهرستان چالوس | WORD
اطلاعات و شناسایی عوامل موثر بر نشاط در مدارس دوره دوم ابتدایی د از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی قابل قبولی داشته است. جامعه آماری کلیه معلمان دوره ی دوم ابتدایی شهرستان چالوس براساس روش نمونه گیری با حجم تعداد 140 نفر به عنوان جامعه آماری و از این تعداد 100 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تک نمونه ای استفاده و نتایج حاکی از آن است که عوامل عاطفی، اجتماعی، فیزیکی، فردی و آموزشی در شادی و نشاط مدارس موثر شناخته شده اند.