فایل رایگان روايتي از بهبود درک دانش آموزان در ضرب دو رقمي در دو رقمي با روش پژوهش محور | WORD
ی ضعف و نواقص فرآیندی یادگیری و یاددهی( شیوه تدریس، وسایل کمک آموزشی، نحوه نشستن و تکالیف و ...) مورد بررسی و بحث و تبادل نظر صورت گرفت پس تصیم گرفته شد. نحوه ی تدریس معلم، نحوه ی نشستن در کلاس، استفاده از شیوه های گروهی و فعال در تدریس، ابزارهای متنوع آموزشی در تدریس دوم مد نظر قرار گیرد.پس از پایان تدریس دوم دوباره جلسه ی کار گروه در دفتر انجام گرفت. بازخورد و نتیجه فرآیند یاددهی در این چند ماه مورد قضاوت و تحلیل قرار گرفت و تصمیم لازم و راهنمایی کافی به آمزوگار مربوطه ارائه داده شد.
فایل رایگان روايتي از بهبود مهارت نوشتاري دانش آموزان پايه ي چهارم با استفاده از روش خلاق | WORD
از آن استفاده نمایند. بعد از انتخاب موضوع پرسشنامه ای را بین معلمان توزیع کردیم و گروه به تجزیه و تحلیل پرسشنامه پرداختیم. همچنین استفاده از روش های تدریس خلاقانه، وسایل کمک آموزشی، عکس و تصاویر و شاداب سازی کلاس درس مورد بررسی قرار گرفت. گروه درس پژوهی بعد از تدریس اول و دوم که دانش آموزان را با فعالیت های خلاقانه، استفاده از نرم افزار، شادی و نشاط در کلاس درگیر کردند، تا حدود زیادی به اهداف خود رسیدند و یافته و پیشنهادات خود را در این درس پژوهی در اختیار سایر همکاران قرار دادند.
فایل رایگان روايتي ازآموزش ضرب عدد در يک باروش کاوشگري | WORD
دانش آموزان در تدریس اول و به ویژه در تدریس دوم به مهارت هایی دست پیدا کرده اندکه قبل از آن کم تر به آن ها دست یافته بوده اند. دانش آموزان پس ازآموزش های لازم توانستند بهتر فکر کنند ، بهتر به کاربرد ضرب در زندگی و مفهوم ضرب در یک ،را بیان کنند و هم چنین شوق یادگیری و بکارگیری در تجارب زیسته در آن ها افزایش یافته است . دستاورد دیگر این که ؛ اعضای تیم درس پژوهی بر اساس روایت گری پیرامون درس ریاضیات به دانش و مهارت های لازم دست یافته و علاوه بر آن کار تیمی در آن ها بسیار تقویت گردیده است .
فایل رایگان روش تدريس مبتني بر حل مسئله و پرورش تفکر خلاق | WORD
وع تحقیق، به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، دو گروه گواه و آزمایش انتخاب شدند. گروه آزمایش علاوه بر آموزش های مرسوم طرح که توسط دبیر مربوطه اجرا می شد، به مدت 25 جلسه تحت آموزش مبتنی بر حل مسئله توسط نگارنده قرار گرفتند. در پایان برای سنجش خلاقیت از فرم 60 سوالی عابدی استفاده شد. بعد از جمع آوری داده ها، فایل داده ها در نرم افزار spss17 تشکیل و با استفاده از آمارهای توصیفی (میانگین، انحراف معیار و درصد ) و آزمون های T-TEST و آنالیز واریانس یک طرفه و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
فایل رایگان روش هاي بهبود مهارت گفتاري دانش آموزان در درس زبان انگليسي | WORD
همه هدف از صحبت کردن چیست ویافتن دلایل آن و اینکه محتوای آموزشی مورد نظر برای چه افراد و گروه سنی مناسب است. بر این اساس اینجانب سیده ربابه حسین پور با استفاده از روش های علمی از منابع گوناگون تحقیق مانند:مدیر،همکاران،دانش آموزان،کتاب ها،مجلات و اینترنت به تجزیه و تحلیل آن ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مساله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم.سپس به انتخاب چندین راه کار عملی از میان راه حل های پیشنهادی پرداخته و پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش،به اجرای آن ها اقدام نمودم.
فایل رایگان روش هاي جديد و نوين تدريس و تاثير آن بر يادگيري | WORD
عدم بکار گیری روشهای نوین وفعال تدریس در آموزش است که به نظر می رسد با بکارگیری این روشها مشکل آموزشی کشور ما که همان توسعه ی مهارتهای تفکر ویادگیری در دانش آموزان است مرتفع گردد. هدف این مقاله، مطالعه شیو های نوین فرآیند یاددهی – یادگیری است . بدین منظور به معرفی شیوهای نوین آموزش ویادگیری پرداخته شده است که استفاده معلمان از روشهای نوین وفعال تدریس موجب مشارکت دانش آموز در امر یادگیری گشته، رغبت دانش آموزان را به علم و علم آموزی بیشتر نموده و به پیشرفت تحصیلی آن ها منجر می شود.
فایل رایگان روش هاي خلاقانه و نشاط آور ارزشيابي در مقطع ابتدايي | WORD
گیری می باشد که اگر به درستی اجرا شود، بخصی از آموزش اثر بخش را رقم می زند. هدف از پژوهش حاضر معرفی روش های بازی گونه و نشاط آور یرای اجرای ارزشیابی می باشد. این روش ها عبارتند از: ارزشیابی با انیمیشن، ارزشیابی با بازی ماهیگیری، ارزشیابی با کارت های رنگی، ارزشیابی با دایره فشار، ارزشیابی با تکنیک پاس بال، ارزشیابی با برد کیفی و ارزشیابی با بادکنک های رنگی. در نتیجه اجرای این روش ها بر سر کلاس درس، علاوه بر پوشش فرایند ارزشیابی، ایجاد نشاط و شادی، باعث تثبیت یادگیری در ایشان می شود.
فایل رایگان روش هاي ياددهي – يادگيري درس رياضي در دوره اول ابتدايي | WORD
ات مطلوب در نگرش ها، شناخت ها و رفتار انسان ها می باشد.این پژوهش که روایی است به بررسی و تشریح روش های یادگیری- یاددهی در درس ریاضیات می پردازد و به تحقیقات کیفی و تفسیرگرایه تعلق دارد. تجربه نگارندگان مقاله طی چندین سال تدریس نشان داده است روش های غیرسنتی آموزش ریاضیات تاثیر بسیار زیادی بر معلم و دانش آموز و حتی مدرسه دارد.در اینجا ابتدا به اهمیت و لزوم شیوه های تدریس پرداخته و سپس به روش های مختلف مثال هایی از روش های تدریس ریاضیات که به یاددهی و یادگیری بهتر می انجامد می پردازیم.
فایل رایگان رويکردهاي تلفيقي آموزش در کلاس درس رياضي | WORD
یسته آنان و ارتباط با زندگی روزمره در بکارگیری رویکردهای نوین ، یک بستر غنی برای یادگیری عمیق و توام با معنا برای دانش آموزان ایجاد می کند ،چرا که هر جا معنا حاصل شود ، آموزش حاصل شده است.این مقاله گزارش مورد هایی است که در عمل بکارگیری برنامه درسی فبک و مولفه های آن ، الگوی ارتباطی زبان زندگی ؛یا ارتباط بدون خشونت مارشال روزنبرگ ، و بکارگیری دیالوگ و استفاده از قدرت گفت و شنود آن در آموزش ،تحت عنوان آموزش مبتنی بر دیالوگ ، یا یادگیری در گفت و گو ،را در یک کلاس درس ریاضی نشان می دهد.
فایل رایگان رويکردهاي نوين در امنيت اينترنت چيزها مبتني بر زنجيره بلوکي | WORD
این مشکل می تواند زنجیره بلوکی باشد. با این حال، می توان از همان اصول رمزنگاری برای احراز اصالت استفاده نمود. دراحراز اصالت به کمک زنجیره بلوکی با توزیع نمودن یک لیست در میان تمام اعضای شبکه، هر مهاجمی را که قصد ایجاد تغییر در دفترکل را داردحذف نموده و هر بارکه یک تراکنش یا بلوک داده به زنجیره اضافه می شود، اکثریت اعضای شبکه باید اعتبار آنرا تایید نمایند، این امریکپارچگی دفترکل را تضمین می کند. در این مقاله به معرفی چگونگی ارائه یک روش احراز هویت مبتنی بر زنجیره بلوکی می پردازیم.
فایل رایگان رهگيري تقويت انواع توجه در کتب علوم تجربي پايه اول تا ششم ابتدايي | WORD
استای تعیین شایستگی ها به شکل اهداف و انتظارات تعیین و تدوین شده اند. در این پژوهش به تحلیل محتوای کتب علوم دوره ابتدایی بر اساس تقویت انواع توجه پرداخته شده است. روش تحقیق از نوع تحلیل محتوا و همه متون این کتب انتخاب شده است. ابزار تحقیق انواع توجه براساس آزمون انواع توجه حافظی و همکاران بوده است. یافته ها نشان داد که کتب علوم دوره ابتدایی به انواع توجه به طور کاملا نامتوازن پرداخته اند. توجه متمرکز بیشترین میزان را در همه کتب داشته است. براساس یافته ها پیشنهادهای مختلفی ارائه شد.
فایل رایگان ساختار عاملي و همساني دروني مقياس خودکارآمدي شيمي دانشگاهي | WORD
ن t تک نمونه ای استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش، ساختار عاملی مقیاس خودکارآمدی شیمی دانشگاهی مشتمل بر 21 ماده و سه بعد خودکارآمدی برای مهارت های شناختی، خودکارآمدی برای مهارت های روانی حرکتی و خودکارآمدی برای کاربردهای روزمره تایید شد. همسانی درونی هر یک از ابعاد نیز مورد تایید قرار گرفت. همچنین بر اساس یافته های به دست آمده، میزان باورهای خودکارآمدی شیمی دانشجویان مورد مطالعه، در سطح متوسط بود. در مجموع می توان گفت، مقیاس خودکارآمدی شیمی دانشگاهی، در ایران قابل استفاده است.
فایل رایگان سازمان امنيت ملي آمريکا(N S A) | WORD
لی آمریکا (NSA2) که اولین ، پیشرفته ترین سازمانی است که قادر به جمع آوری اطلاعات در سطح کره زمین را از طریق اینترنت و با هدایت جریان داده ای به سمت قاره آمریکا فراهم می سازد.در این مقاله سعی بر این شده است تا مخاطبان را با ساختار فیزیکی ، ماموریت ها و مهمترین اهداف سازمان امنیت ملی آمریکا آشنا کنیم چرا که با اطمینان می توان گفت که اصلی ترین نهاد و یا سازمان مرتبط با مقوله قدرت و جنگ در فضای سایبری همین سازمان می باشد. و در مباحث تخصصی نحوه تسلط آمریکا بر جریان اطلاعات جهان را بیان کنیم.
فایل رایگان ساعت و عقربه هاي ساعت و دقيقه شمار | WORD
خشد. طبق تجربه همکاران پایه دوم و سوم یادگیری ساعت برای دانش-آموزان سخت بوده و آموزش نیز به کندی انجام می شده است. ما در این درس پژوهی برای حل مسئله یادگیری ساعت و تقویت مهارت حرکت دقیقه و ساعت در چرخش عقربه های ساعت شمار و دقیقه شمار، انیمیشنی همگام با تدریس که فضایی متفاوت از یک آموزش ساده است مهیا نمودیم. در این انیمیشن علاقه، هوش، توانمندی و شادی دانش آموزان به شیوه ی تدریس فعال و مشارکتی مورد توجه قرار گرفت. در نتیجه با آزمونک برگزار شده فراگیران در حد مطلوب ساعت را یاد گرفتند.
فایل رایگان سرمايه فکري و خلاقيت در سازمان | WORD
زندگی و سلامت فکر و روح انسان حیاتی است. اگر افراد، گرفتار نظمی تکراری و مکانیکی شوند نابود خواهند شد، این یکی از تهدیدهایی است که تمدن ها به آن دچار می شوند. بیشتر تمدن ها نه فقط به دلیل تهدیدهای خارجی بلکه عمدتا به واسطه ی تکرار مکررات و افول خلاقیت از میان رفته اند.در این مقاله که با روش مطالعه مروری( کتابخانه ای) انجام گردیده، سعی شده است مفاهیم، نقش و اهمیت nx ها بر اساس نظریه های اندیشمندان و نتایج یافته های پژوهشی محققان بیان شده و در پایان نتیجه گیری و پشنهاداتی ارائه شده است.
فایل رایگان سوخت و ساز و مصرف مواد مغذي در نوجوانان و جوانان در ورزش: کربوهيدرات ها | WORD
شته باشند، تا بتوانند به موفقیت برسند. سوخت و ساز کربوهیدرات ها با توجه به انواع شدت تمرینات بدنی و مدت زمان آن متغیر بوده، و وضعیت تمرین و وجود مقدار کافی سوبسترا نیز در آن دخیل می باشد. علاوه بر ورزشکاران نوجوان و جوان، مربیان و اولیای آنان نیز باید به مقدار مصرف مناسب کربوهیدرات ها توجه کافی داشته باشند. در این مقاله سعی می شود که با توجه به تحقیقات یکصد ساله در زمینه مصرف کربوهیدرات ها در ورزش، چگونگی مصرف آن برای نوجوانان و جوانان بر اساس آخرین یافته ها در این زمینه روشن گردد.
فایل رایگان سيماي حضرت محمد(ص) در خمسه نظامي | WORD
ی پیامبر اکرم (ص) اشاره ای نشده باشد. حکیم نظامی گنجوی نیز از جمله شعرایی است که در آثار گرانسنگ خود، خمسه، از داستان زندگی حضرت محمد (ص) بهره برده است.در این مقاله به شیوه کتابخانه ای با مطالعه موردی آثار حکیم نظامی به عناصر داستانی زندگی پیامبر خاتم اشاره شده است. اشاره به اهمیت وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) در آفرینش عالم و معجزات آن بزرگوار و وقایع زندگی ایشان نظیر شکسته شدن دندان حضرت در جنگ احد و نامه نگاری آن حضرت با خسرو پرویز از جمله مواردی است که نظامی در خمسه بدان پرداخته است.
فایل رایگان شناخت رابطه بين فناوري اطلاعات با مهارت هاي عرضه ي محتوا و مهارت ارتباطي در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباد در سال تحصيلي 98-97 | WORD
رمدارس متوسطه اول دخترانه شهر محمودآباد در سال تحصیلی 97-98 می باشد. چارچوب نظری و فرضیات تحقیق، با بهره گرفتن از نظریات اندیشمندان تشکیل شده است. تحقیق حاضر در شهرمحمودآباد ، با روش پیمایش و با استفاده از تکنیک پرسشنامه صورت گرفت. حجم نمونه در این پژوهش شامل دبیران متوسطه دخترانه مدارس دخترانه به تعداد 50 نفر تعیین گردیده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد بین فناوری اطلاعات و مهارت های عرضه ی محتوا ،مهارت ارتباطی رابطه معنی داری وجود دارد و در پایان پیشنهاداتی ارائه گردیده است.
فایل رایگان شناخت رابطه بين فناوري اطلاعات با يادگيري بهينه در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباددر سال تحصيلي 98-97 | WORD
نه شهر محمودآباد در سال تحصیلی 97-98 می باشد. چارچوب نظری و فرضیات تحقیق، با بهره گرفتن از نظریات اندیشمندان و سایر دانشمندانی که در این موضوع فعال بوده اند تشکیل شده است. تحقیق حاضر در شهرمحمودآباد ، با روش پیمایش و با استفاده از تکنیک پرسشنامه صورت گرفت. حجم نمونه در این پژوهش شامل دبیران متوسطه دخترانه مدارس دخترانه به تعداد 50 نفر تعیین گردیده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد بین فناوری اطلاعات با تدوین طرح درس رابطه معنی داری وجود دارد و در پایان پیشنهاداتی ارائه گردیده است.
فایل رایگان شناسايي چالش ها و فرصت هاي برنامه درسي رياضي دبستان | WORD
، عدم آمادگی معلمان برای تدریس ریاضی، کاربردی نبودن دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و ناکافی و به روز نبودن ابزار و فناوری های آموزش ریاضی است. با این وجود، تغییر برنامه درسی ریاضی ایران در چند سال اخیر فرصت هایی را مبتنی بر یادگیری فعال، درک شهودی، پژوهش در ریاضی، تقویت توانایی حل مساله و رشد تفکر دانش آموزان فراهم ساخته است که به حداقل رساندن چالش های موجود در حوزه برنامه درسی ریاضی، امکان بهره گیری هرچه بیشتر از این فرصت ها را برای معلمان و دانش آموزان دبستانی فراهم خواهد ساخت.
فایل رایگان شناسايي چالش ها و موانع سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش (ترسيم شبکه مضامين با نرم افزار Nvivo) | WORD
مطلوب، در نظر نگرفتن تفاوت های فرهنگی، و تمرکززدایی در نظام تعلیم و تربیت و تاثیر دوسویه آن بر نظام تعلیم و تربیت کشور، مشارکت عموم، تاثیر تحولات سیاسی و دولتی بر تحول بنیادین آموزش وپرورش، تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر مسیر تحول بنیادین آموزش وپرورش و تاثیر تحولات اقتصادی بر تحول آموزش وپرورش نام برده شده در بررسی صورت گرفته، مشخص شده است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به این موضوع به طور کامل نپرداخته و در خصوص آن جهت گیری و اتخاذ سیاست راهبردی گویایی را در پیش نگرفته است.
فایل رایگان شناسايي سهم عوامل تعيين کننده موفقيت فردي و ملي در توسعه ورزش قهرماني | WORD
و اعمال اصلاحات عنوان شده تایید شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (746/. = ) تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها ، علاوه بر شاخص های توصیفی، از تحلیل عاملی تاییدی و از آزمون تی تک نمونه برای بررسی نقش هر یک از عوامل استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد که سطوح کلان، میانی، خرد در توسعه ی ورزش قهرمانی نقش دارند، که بیش ترین اثرگذاری به ترتیب مربوط به سطح خرد، میانی و سطح کلان می باشد. لذا در پژوهش حاضر سعی شده با ارائه پیشنهادهای مناسب زمینه برای اثرگذاری بر توسعه ی ورزش قهرمانی فراهم شود.
فایل رایگان شناسايي عوامل موثر نشاط انگيز در دانش آموزان به منظور تحقق مدرسه شاد در مدارس دوره دوم ابتدايي شهرستان چالوس | WORD
مع آوری اطلاعات و شناسایی عوامل موثر بر نشاط در مدارس دوره دوم ابتدایی د از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی قابل قبولی داشته است. جامعه آماری کلیه معلمان دوره ی دوم ابتدایی شهرستان چالوس براساس روش نمونه گیری با حجم تعداد 140 نفر به عنوان جامعه آماری و از این تعداد 100 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تک نمونه ای استفاده و نتایج حاکی از آن است که عوامل عاطفی، اجتماعی، فیزیکی، فردی و آموزشی در شادی و نشاط مدارس موثر شناخته شده اند.
فایل رایگان شناسايي گونه هاي کانديدايي جدا شده ازکاتتر ادراري بيماران بستري شده دربيمارستان هاي شهرستان آمل و تعيين حساسيت آن ها نسبت به فلوکونازول | WORD
22 بیمار (40%) تایید شد. عوامل شایع شامل کاندیدا آلبیکنس با 13 مورد (54%) به عنوان گونه غالب و پس از آن به ترتیب کاندیدا گلابراتا با 7 مورد (32%) و کاندیدا کروزه ای با 3 مورد (14%) بودند. از 22 ایزوله کاندیدایی 13 ایزوله مقاوم (09/59%)، 4 مورد حساس (18/18%) و 5 مورد (72/27%) دارای حساسیت وابسته به دوز نسبت به فلوکونازول بود. در مجموع گونه های کاندیدا آلبیکنس 50% و گونه های غیر آلبیکنس 68% نسبت به فلوکونازول مقاوم بودند. همچنین میانگین MIC50 و MIC90 فلوکونازول برای گونه های آلبیکنس 9/2 و 10 میکروگرم بر میلی لیتر بوده است.
فایل رایگان شناسايي مشکلات زيست محيطي در مازندران و نقش دانش آموزان در حل اين مشکلات | WORD
و کاغذها برای ساخت کاردستی ها و دست سازه های مدرسه، امر به معروف و نهی از منکر در زمینه بهداشت محیط زیست، عضویت در تشکل های زیست محیطی، مدیریت مصرف انرژی و ریختن زباله در سطل های زباله، نقشی فعال در حل مشکلات زیست محیطی استان مازندران داشته باشند. از این رو، به دست اندرکاران آموزش و پرورش این استان پیشنهاد می شود تا با ارائه آموزش زیست محیطی متناسب با سن، منطقه و محل زندگی دانش آموزان، گامی مهم در بهبود نگرش و آگاهی های زیست محیطی آنان نسبت به استان سرسبز و زیبای مازندران بردارند.
فایل رایگان شناسايي و تبيين جايگاه فناوري هاي نوين در فرآيند ياددهي يادگيري | WORD
القوه نوینی را در آموزش مبتنی بر فناوری ها به وجود آورده است و یادگیری الکترونیکی، فضای محصور آموزشی را ارتقاء می بخشد. همچنین ارتباط مستقیمی بین استفاده از این نوع فناوری ها در جریان تدریس با پیشرفت دانش آموزان و در نتیجه اثربخشی مدرسه وجود دارد. از این رو این گونه فناوری ها، علاوه بر ایفای نقش مهم در بهبود کیفیت آموزش و پرورش، قابلیت بهبود فرآیند یاددهی یادگیری، گسترش دسترسی به آموزش، ایجاد محیط یادگیری غنی شده، اثربخش و تبدیل فراگیرندگان به یادگیرندگان مادام العمر را دارند.
فایل رایگان شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر بازاريابي شرکت هاي دانش بنيان کوچک و متوسط با تکنيک تحليل سلسله مراتبي | WORD
ا کمک کنند. هدف از مقاله حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی شرکت های دانش بنیان کوچک و متوسط و به طور موردی، مطالعه شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان مازندران می باشد. با توجه به ساختار مسئله از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP استفاده شده است. پس از شناسایی شاخص های موثر بر فروش به کمک پرسشنامه، با استفاده از مقایسه های زوجی و تحلیل آن، وزن نهایی هر یک از عناصر موثر بر بازاریابی مشخص گردید و به این ترتیب این عناصر با توجه به وزن نهایی به دست آمده رتبه بندی شدند.
فایل رایگان شيوه هاي عملي تعليم و تربيت اعتقادي، عبادي و اخلاقي | WORD
آنچه در این مقاله منظور است شیوه عملی تربیت دینی، به بعد معنوی یا فطری بشر برمی گردد که ضرورتا با جسم انسان نیز سروکار دارد!لذا تبین این نکته ضروری است که انسان کیست و دین چیست تا بتوانیم فهم خویش را از این دو دقیق کنیم و شیوه های عملی تربیت دینی را به ظهور برسانیم. آنچه توضیح آن ضروری است معنای چند واژه است. یکی واژه شیوه است که به طرز، راه و روش، خوی و عادت، و... معنا کرده اند (معین، 1386، ذیل واژه شیوه) واژه تربیت که پروردن، ادب و اخلاق را به کسی آموختن معنی می دهد. (همان، ذیل واژه تربیت)
فایل رایگان شيوه هاي نوين در آموزش وپژوهش وچالش هاي آن (درس پژوهي) | WORD
قق می یابد.یکی از چالش های مهم نظام های آموزشی، افزایش کارائی و بهبود کیفیت عملکرد آن در فرایند توسعه منابع انسانی است. اما مهم تر از آن وجود آموزگاران و دبیران با کیفیت بالاست.این پژوهشها بیشتر بر مدرسه و کلاس درس استوار است و می کوشد معلمان را بیش از پیش در تصمیم گیریهای مربوط به شیوه های بهبود کیفیت آموزشی مدارس مشارکت دهد.این آموزش به معلمان کمک می کند تا به هنگام کسب صلاحیتهای حرفه ای در حین کار به بازسازی فکری خویش و دانش آموزان در فرایند یاددهی - یادگیری توجه جدی مبذول دارند.
فایل رایگان ضرورت پرورش نگرش کارآفريني در دانش آموزان | WORD
ه و یادداشت برداری صورت گرفته است. ابزار گردآوری مطالب، فیش برداری بود. برای تحلیل اطلاعات از تحلیل و استنتاج نظری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که نگرش عامل اساسی بروز تفاوت بین کارآفرینان و غیرکارآفرینان است. نگرش ها اکتسابی هستند و آموزش کارآفرینی از سنین آغازین تحصیل موجب ایجاد نگرش مثبت و علایق کارآفرینانه در دانش آموزان می شود، زیرا آنها یاد می گیرند که افرادی با اعتماد به نفس بالا و فرصت شناس باشند. در نتیجه تمایل بیشتری به راه اندازی کسب و کارهای مستقل خواهند داشت.