... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان پاورپوینت قرآن کريم :
محتویات
1 نزول قرآن
2 وصف قرآن در قرآن
3 اوصاف قرآن در نگاه معصومین
4 پانویس
5 منابع
نزول قرآن
قرآن به واسطه جبرئیل (روح القدس) بر پیامبر نازل شده و به زبان عربی است.[3] نزول دفعی و یکباره آن در شب قدر و نزول تدریجی آن در طول 23 سال صورت پذیرفته است.[4] که همواره پس از نزول به وسیله گروهی که خود رسول اکرم صلی الله علیه و آله، ایشان معین کرده بودند - که به نام «کاتبان وحی» معروف شدند - نوشته می شد و در زمان خود آن حضرت به شکل کنونی جمع گردید.[5]
قرآن مجموعه 114 سوره است و مجموع این سورهها بر 6348 آیه مشتمل است.[6]
وصف قرآن در قرآن
قرآن بنا به معرفی خود قرآن کتابی است که هیچ شکی در آن نیست،[7] نور است،[8] روشنگر هر چیز است،[9] کتاب هدایت و جداکننده حق از باطل است.[10] تصدیق کننده کتابهای آسمانی پیش از خود است و در عین حال مهیمن بر آنهاست،[11] یعنی مسلط و نگهبان است نسبت به آنها.[12]
برخی نامهایی که برای قرآن در خود این کتاب ذکر شده عبارتند از:
فرقان – کتاب – ذکر – تنزیل – موعظه – شفاء – هدی – رحمت – نور – حدیث – تذکره – کلام – حکم – سراج – ذکری – حکمت – نعمت – حبل – قصص - تبیان - بینه - بصائر – فصل – صدق – عدل – صحیفه – ضیاء - بشری – برهان – بلاغ – بیان – نبا - قول فصل – کلام الله.
و برخی صفاتی که خود برای خود بیان نموده عبارتند از:
مجید – عزیز – کریم – عظیم – مبین – حکیم – عربی – مبارک – قیم – هادی – حق – بشیر – نذیر – منیر – شافی – منادی – ثقیل – عجب – مصدّق – مهیمن – صراط مستقیم – احسن الحدیث - ذی الذکر - علی - کبیر.
و در مجموع حدود هفتاد نام و صفت برای قرآن کریم آمده است .[13]
اوصاف قرآن در نگاه معصومین
در روایات معصومین علیهم السلام اوصاف فراوانى براى قرآن ذکر شده است که به برخى از آنها اشاره مى شود:
1- اولین مهمان خداى سبحان
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید: انا اول وافد على العزیز الجبار یوم القیامه و کتابه و اهل بیتى.[14] در قیامت (که همه مخلوقها به خالق باز مى گردند: الا الى الله تصیر الامور[15]) اولین مهمانى که بر خداى سبحان وارد مى شود، پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم و قرآن کریم و اهل بیت پیامبر است و چون چنین کثرت نورى با وحدت حقیقى هماهنگ است، مى توان از مجموع انوار سه گانه به نور واحد و وافد فارد یاد کرد و گفت: اولین مهمان.
2- برترین مخلوق خداوند
همچنین آن حضرت مى فرماید: القرآن افضل کل شى دون الله فمن وقر القرآن فقد وقر الله و من لم یوقر القرآن فقد استخف بحرمه الله.[16] قرآن کریم پس از خداى سبحان از هر چیزى برتر است. پس هر کس قرآن را بزرگ شمارد خدا را بزرگ شمرده و هر کس آن را بزرگ نشمارد، به حریم خداى سبحان استخفاف روا داشته است. قرآن کریم مراحل مختلفى دارد: در مرحله نازله، عربى مبین است و در مرحله برتر، على حکیم: انا جعلناه قرآنا عربیا لعلکم تعقلون و انه فى ام الکتاب لعلى حکیم؛[17] و بین این دو مرحله نیز مراتب متوسط است.
قرآن حبل پیوسته و مستحکمى است که یک سوى آن بدست خداى سبحان و سوى دیگر آن در دست انسانهاست و تمسک و اعتصام به حبل الله مایه سعادت و سیادت دنیا و آخرت است.
خداى سبحان به حاملان قرآن دستور بزرگداشت قرآن مى دهد و ثمره آن را محبوبیت خدا و خلق ذکر مى کند. پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید: یقول الله عزوجل: یا حمله القرآن تحببوا الى الله تعالى بتوقیر کتابه یزدکم حبا و یحببکم الى خلقه.[18]
شایان ذکر است که قرآن مراتبى دارد؛ چنانکه ولایت رسول گرامى و اهل بیت علیهم السلام نیز داراى مراتب است. مرتبه برین قرآن و ولایت نور واحد است و از این رو در آنجا سخن از فاضل و مفضول نیست. اگر کثرت مراتب ملحوظ شود، مرتبه برین قرآن از مرتبه نازل ولایت افضل است و تفصیل آن را در نوشتار دیگر راقم (على بن موسى الرضا والقرآن الحکیم) مى توان یافت.
3- کتاب نجات بخش
معاذ بن جبل مى گوید: کنا مع رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم فى سفر فقلت یا رسول الله: حدثنا بما لنا فیه نفع. فقال: ان اردتم عیش السعداء و موت الشهداء والنجاه یوم الحشر والظل یوم الحرور والهدى یوم الضلاله فادرسوا القرآن فانه کلام الرحمن و حرز من الشیطان و رجحان فى المیزان؛[19] در سفرى ملازم پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم بودیم. به آن حضرت عرض کردم براى ما سخن سودمندى بگویید. آن حضرت فرمودند: اگر زندگى سعادتمندانه، مرگ شهیدانه، نجات روز حشر، سایه روز سوزندگى و هدایت روز گمراهى مى طلبید، به درس قرآن بپردازید که آن، سخن خداى رحمان و سپرى در برابر شیطان و مایه سنگینى کفه عمل در میزان عدل است.
4- راهنماى بهشت
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید: تعلموا القرآن واقرؤوه واعلموا انه کائن لکم ذکرا و ذخرا و کائن علیکم وزرا فاتبعوا القرآن ولا یتبعکم فانه من تبع القرآن تهجم به على ریاض الجنه و من تبعه القرآن زج قفاه حتى یقذفه فى جهنم.[20] قرآن را فراگیرید و آن را قرائت کنید و بدانید که قرآن نام شما را بلند مى کند و وسیله اى براى یاد خداست. قرآن هم ذخر (ذخیره) است و هم وزر؛ اگر امام و پیشواى انسان بود براى او ذخیره نیکویى است و اگر کسى خود را امام و پیشواى قرآن قرار داد، قرآن بار سنگینى بر دوش او خواهد بود و او را از پشت به دوزخ مى افکند. حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نیز درباره قرآن مى فرماید: هر کس قرآن را در پیش روى خود قرار داد، قائد او به سوى بهشت خواهد بود و هر کس آن را به پشت سر افکند، سائق او به سوى دوزخ خواهد بود: من جعله امامه، قاده الى الجنه و من جعله خلفه، ساقه الى النار.[21]
5- راه ربّانى شدن انسان
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید: ما من مؤمن، ذکر ا و انثى، حرا و مملوک الا ولله علیه حق واجب: ان یتعلم من القرآن و یتفقه فیه. ثم قرء هذه الآیه: ولکن کونوا ربانیین بما کنتم تعلمون الکتاب[22]؛ حق خداى سبحان بر همگان این است که قرآن را فقیهانه فراگیرند؛ زیرا قرآن کریم انسانها را به ربانى شدن فرامى خواند و راه آن را نیز فراگیرى قرآن مى داند.
عالم ربانى کسى است که هم پیوندى مستحکم با رب العالمین داشته باشد و هم انسانها را به خوبى بپروراند و گفتار امامان معصوم علیهم السلام: «فنحن العلماء و شیعتنا المتعلمون»[23] نیز براى تبیین مصداق کامل عالم ربانى است، نه حصر آن در اهل بیت علیهم السلام. البته کاملترین مصادیق عالم ربانى امامان علیهم السلام هستند؛ اما راه ربانى شدن براى شاگردان آنان نیز باز است.
6- عامل صعود بهشتیان
مردى از حضرت سجاد علیه السلام سؤالاتى کرد و آن حضرت به آنها پاسخ داد. آن مرد به فکر طرح پرسش جدید افتاد، امام سجاد علیه السلام فرمودند: مکتوب فى الانجیل: لاتطلبوا علم ما لاتعلمون ولما عملتم بما علمتم فان العالم اذا لم یعمل به لم یزده من الله الا بعدا ثم قال: علیک بالقرآن فان الله خلق الجنه بیده لبنه من ذهب ولبنه من فضه و جعل ملاطها المسک و ترابها الزعفران و حصاها اللؤلؤ و جعل درجاتها على قدر آیات القرآن فمن قرءالقرآن قال له اقرء وارق و من دخل منهم الجنه لم یکن احد فى الجنه اعلى درجه منه ما خلا النبیین والصدیقین؛[24] در انجیل آمده است: تا به آموخته هاى پیشین خود عمل نکرده اید، دانش جدید مطلبید (زیرا معلوم مى شود علم را براى عمل نمى خواهید و) علمى که براى عمل نباشد عامل دورى از خداست. آنگاه فرمود: خداوند بهشت را با دست خود، خشتى از طلا و خشتى و از نقره آفرید و ملات آن را مشک و خاک آن را زعفران و ریگ آن را لؤلؤ قرار داد و درجات بهشت را به اندازه آیات قرآن قرار داد. پس کسى که (در دنیا) قرآن خواند، خداوند به او مى فرماید: بخوان و بالا برو و کسى که از آنان (اهل قرآن) وارد بهشت شد، هیچ کس در درجه بهشت از او برتر نخواهد بود، مگر پیامبران و صدیقان.
حفص مى گوید: حضرت موسى بن جعفر علیه السلام به مردى فرمودند: اتحب البقاء فى الدنیا؛ آیا بقاى در دنیا را دوست مى دارى؟ آن شخص که از تربیت شدگان مکتب امامت بود، عرض کرد: آرى. آن حضرت پرسیدند: چرا؟ عرض کرد: براى آن که به قرائت سوره محبوب خود، (قل هو الله احد) بپردازم.
امام کاظم علیه السلام پس از لحظه اى سکوت فرمودند: یا حفص! من مات من اولیائنا و شیعتنا ولم یحسن القرآن علم فى قبره لیرفع الله به من درجته فان درجات الجنه على قدر آیات القرآن یقال له: اقراء وارق. فیقراء ثم یرقى؛ اگر از شیعیان ما، کسى قرآن را به خوبى فرانگرفته باشد (چون به حقیقت آن ایمان دارد) در جهان برزخ، قرآن به او تعلیم داده مى شود تا خداى سبحان با معرفت قرآن بر درجات او بیفزاید؛ زیرا درجات قرآن به اندازه آیات قرآن است. به قارى گفته مى شود: بخوان و بالا برو. او نیز مى خواند و بالا مى رود.
در جهان برزخ زمینه اى براى تکامل عملى نیست، تا انسان با انجام کارى واجب یا مستحب به کمال برتر عملى برسد ولى راه تکامل علمى باز است؛ نظیر آنچه در رؤیا براى روح معلوم مى شود و براى آگاهى به آن حرکت فراگیرى از قبیل کوششهاى بدنى در زمان بیدارى راه ندارد و بسیارى از علوم و معارف دین در آنجا براى انسانها روشن و مشهود خواهد شد و چون عدد درجات بهشت به عدد آیات نورانى قرآن کریم است، براى ترفیع درجات شیعیان، ابتدا از تعلیم قرآن بهره مند خواهند شد و سپس با فرمان اقراء وارق مى خوانند و در درجات بهشت صعود مى کنند.
صعود در درجات بهشت پاداش قرائت در عالم آخرت نیست؛ زیرا در عالم برزخ، تکلیف و عمل مکلفانه که جزا را به همراه داشته باشد نیست، بلکه صعود بهشتیان در درجات بهشت، همان ظهور انس با قرآن در دنیاست.
حفص مى گوید: فما رایت احدا اشد خوفا على نفسه من موسى بن جعفر علیهماالسلام ولا ارجأ الناس منه و کانت قرائته حزنا فاذا قرء فکانه یخاطب انسانا؛[25]
لینک مرتبط » فایل رایگان پاورپوینت قرآن کريم
فایل رایگان پاورپوینت حقائق التاويل في متشابه التنزيل | WORD
استدلالى و اجتهادى دیدگاه منتخب خود را مطرح مىكند.
نمونه اى از تفسیر
كسى كه سؤال كند از معناى آیه «وَمَن یُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْیَا نُؤْتِهِ مِنْهَا...»[1] كه چگونه به طور مطلق خداوند به همه خطاب كرده است، هر كسى ثواب دنیا بخواهد به او مىدهیم؛ با این كه بسیارى از افراد تلاش هاى زیادى براى بدست آوردن دنیا مىكنند؛ اما نصیبى ندارند و به آرزوى خود نمىرسند؟ دیدگ
فایل رایگان پاورپوینت حقائق التفسير | WORD
الرحمان سلمى در كتاب حقائق التفسیر نیز مجموعهاى از روایات تفسیرى را از امام صادق نقل كرده كه یكسره صبغه باطنى دارند و آشكارا تحریف مراد خداوندند، در حالى كه هر خردمندى مىداند كه چنین اقوالى از جعفر بن محمد صادر نشده و آنها را به دروغ به وى نسبت دادهاند. به نوشته ابن تیمیّه( ج 2، ص 465)، مجموعه كتابهاى منسوب به امام صادق، از جمله تفسیر مذكور، در دورههاى بعد نگارش یافته است.
فایل رایگان پاورپوینت حقايق التأويل في متشابه التنزيل | WORD
استدلالى و اجتهادى دیدگاه منتخب خود را مطرح مىكند.
نمونه اى از تفسیر
كسى كه سؤال كند از معناى آیه «وَمَن یُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْیَا نُؤْتِهِ مِنْهَا...»[1] كه چگونه به طور مطلق خداوند به همه خطاب كرده است، هر كسى ثواب دنیا بخواهد به او مىدهیم؛ با این كه بسیارى از افراد تلاش هاى زیادى براى بدست آوردن دنیا مىكنند؛ اما نصیبى ندارند و به آرزوى خود نمىرسند؟ دیدگ
فایل رایگان پاورپوینت حقالناس | WORD
ل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل مي باشد و در فايل اصلي nx،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن nx :
حقالنّاس، اصطلاح مشهور در فقه و حقوق به معناى حقوق مردم بر یكدیگر است؛ حقوقى كه براى حفظ مصالح خاص دنیوى اشخاص و براى تثبیت حقى براى آنان وضع شده است.
حقوقى كه از احكام شرعى ناشى میشود، گاه متضمن حق مالى یا غی
فایل رایگان پاورپوینت حكم وضعى | WORD
نامگذارى این نوع احكام به احكام وضعى بدان جهت است كه غالب این احكام موضوع حكم تكلیفى واقع مىشوند.[2] از این عنوان در اصول فقه و نیز در فقه در بابهایى نظیر حج و نكاح سخن گفتهاند.
آیا احكام وضعى به طور مستقیم جعل پذیرند یا از احكام تكلیفى انتزاع مىگردند؛ یعنى به تبعِ احكام تكلیفى جعل مىشوند یا این كه احكام وضعى دو گونهاند: بعضى مستقلاً جعل پذیرند مانند زوجیت، ملكیت، حجّیت، ق
فایل رایگان پاورپوینت حكمت | WORD
ِكِ تكونوا أحَقَّ بها و أهلَها؛ حكمت گمشده مؤمن است پس آن را گرچه نزد مشرك بجویید كه شما بدان سزاوارتر و شایستهترید.
امام على علیهالسلام: الْحِكْمَهُ ضالَّهُ المُؤْمِنِ، فخُذِ الحِكْمَهَ ولَو مِن أهلِ النِّفاقِ؛ حكمت گمشده مؤمن است پس آن را گرچه از منافقان فراگیرید.
تفسیر حكمت در روایات
امام صادق
فایل رایگان پاورپوینت حكيم ميرزا مهدى الهى قمشهاى | WORD
لله عبدالله جوادى آملى (متولد 1312 ه.ش) است. وى بخشى از شرح منظومه و نیز الهیات و بخش عرفان شرح اشارات خواجه نصیر طوسى را نزد حکیم الهى آموخته است.[28]
ایشان مى گوید: درس مرحوم الهى نسبت به درس دیگر اساتید با روح تر و پرورنده تر بود... بین نماز مغرب
فایل رایگان پاورپوینت حل الإشكال في معرفة الرجال | WORD
ات جدید را در تقسیم حدیث به اقسام چهارگانه ابداع نموده است.
علامه حلی در «خلاصهالاقوال» و ابن داود حلی در رجالش از این كتاب استفاده نمودهاند و نسخه اصل آن در دست شهید ثانی بوده و پس از او به فرزندش صاحب معالم رسیده و او كتاب «التحریر الطاوسی» را از روی آن نگاشته است، همچنین این نسخه بدست ملا عبدالله شوشتری رسیده و او مطالبی كه از كتاب الضعفاء ابن غض
فایل رایگان پاورپوینت رياض العلماء و حياض الفضلاء | WORD
ریاض در تألیف لؤلؤه البحرین و کشکول انیس المسافر بدون شناسایی نام مؤلف و نام كتاب، بهره برده و نقل كرده است. ناشناس بودن كتاب، از آن روی رخ داده كه میرزا عبدالله در اواخر عمر، تمامیت دارایی از كتب و وسایل و مؤلفاتش را میان دو فرزند پسر خود ـ میرزا احمد و میرزا زین العابدین ـ تقسیم نموده و به آنان بخشیده است و از آن میان نیمی از ریاض العلماء كه سهم میرزا احمد مشتمل
فایل رایگان پاورپوینت رياض العلماء | WORD
ریاض در تألیف لؤلؤه البحرین و کشکول انیس المسافر بدون شناسایی نام مؤلف و نام كتاب، بهره برده و نقل كرده است. ناشناس بودن كتاب، از آن روی رخ داده كه میرزا عبدالله در اواخر عمر، تمامیت دارایی از كتب و وسایل و مؤلفاتش را میان دو فرزند پسر خود ـ میرزا احمد و میرزا زین العابدین ـ تقسیم نموده و به آنان بخشیده است و از آن میان نیمی از ریاض العلماء كه سهم میرزا احمد مشتمل
فایل رایگان پاورپوینت رياضى | WORD
نشمندان اسلامى و علم جبر، كتاب محمد بن موسى خوارزمى الجبر والمقابله نام دارد زیرا در این نام، روح كلى حاكم بر علم جبر نهفته است كه در آن «جبر» بكار بردن یك جمله منفى در یك طرف معادله براى حل آن و «مقابله» استفاده از جملات مثبت در حل معادلات به حساب مىآید.
دانشمندان اسلامى جبر را صورتى علمى داده و آن را به صورت یك علم و به روشى علمى مورد بررسى قرار دادهاند. این دسته از ریاضىد
فایل رایگان پاورپوینت ريحانة الادب | WORD
امی آنها با "ابن" آغاز میگردد. باب چهارم احوال کسانی است که نام آنها با "ام و بنت" شروع میشود. بخش خاتمه در پایان کتاب دارای دو فصل است: فصل اول در شرح خانوادهها و قبایلی است که شهرت آنان به "بنی" بوده است چون: بنی احمر، بنی اسرائیل و بنی اسد. البته پارهای از عنوانها که به نامهای دیگر مشهورترند در ذیل همین فصل آمده است، مانند اشکانیان که با عنوان بنی اشکان از آن یا
فایل رایگان پاورپوینت ريحانه الأدب | WORD
امی آنها با "ابن" آغاز میگردد. باب چهارم احوال کسانی است که نام آنها با "ام و بنت" شروع میشود. بخش خاتمه در پایان کتاب دارای دو فصل است: فصل اول در شرح خانوادهها و قبایلی است که شهرت آنان به "بنی" بوده است چون: بنی احمر، بنی اسرائیل و بنی اسد. البته پارهای از عنوانها که به نامهای دیگر مشهورترند در ذیل همین فصل آمده است، مانند اشکانیان که با عنوان بنی اشکان از آن یا
فایل رایگان پاورپوینت ريحانه الادب | WORD
امی آنها با "ابن" آغاز میگردد. باب چهارم احوال کسانی است که نام آنها با "ام و بنت" شروع میشود. بخش خاتمه در پایان کتاب دارای دو فصل است: فصل اول در شرح خانوادهها و قبایلی است که شهرت آنان به "بنی" بوده است چون: بنی احمر، بنی اسرائیل و بنی اسد. البته پارهای از عنوانها که به نامهای دیگر مشهورترند در ذیل همین فصل آمده است، مانند اشکانیان که با عنوان بنی اشکان از آن یا
فایل رایگان پاورپوینت ريحانه الادب في تراجم المعروفين بالکنيه او اللقب | WORD
امی آنها با "ابن" آغاز میگردد. باب چهارم احوال کسانی است که نام آنها با "ام و بنت" شروع میشود. بخش خاتمه در پایان کتاب دارای دو فصل است: فصل اول در شرح خانوادهها و قبایلی است که شهرت آنان به "بنی" بوده است چون: بنی احمر، بنی اسرائیل و بنی اسد. البته پارهای از عنوانها که به نامهای دیگر مشهورترند در ذیل همین فصل آمده است، مانند اشکانیان که با عنوان بنی اشکان از آن یا
فایل رایگان پاورپوینت ريشه:رحم | WORD
اللطف و الرفق ص 180: أنّ الرفق هو الیسر فی الأمور و السهوله فی التوصّل الیها و خلافه العنف و هو التشدید فی التوصّل الى المطلوب، و أصل الرفق فی اللغه النفع.
و الفرق بین الانعام و الإحسان ص 158: أنّ الانعام لا یکون الّا ع
فایل رایگان پاورپوینت شهيد قدوسي | WORD
ن مبارزات در حالی كه بسیاری از انقلابیون در زندانهای رژیم پهلوی بسر میبردند به خانوادههای آنان رسیدگی میكرد. در همین ایام تبعید امام به تركیه، موجب شد كه انقلابیون از ضعف رهبری رنج ببرند. بسیاری از جوانان انقلابی كه مسلحانه با رژیم مبارزه میكردند در خطر التقاط فكری گرفتار آمده بودند. آیت الله قدوسی با اغلب این افراد تماس داشت و ضمن
فایل رایگان پاورپوینت شهيد مرتضى مطهرى | WORD
نهضت اسلامى معتقد بود نه به هر نهضتى، براى اسلامى کردن محتواى نهضت تلاشهاى ایدئولوژیک بسیارى نمود و با کجروی ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.
در سال 1346 به کمک چند تن از دوستان اقدام به تأسیس حسینیه ارشاد نمود به طورى که مىتوان او را بنیانگذار آن مؤسسه دانست. ولى پس از مدتى به علت تکروى و کارهاى خودسرانه و بدون مشورت یکى از اعضاى
فایل رایگان پاورپوینت شهيد مرتضي مطهري | WORD
نهضت اسلامى معتقد بود نه به هر نهضتى، براى اسلامى کردن محتواى نهضت تلاشهاى ایدئولوژیک بسیارى نمود و با کجروی ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.
در سال 1346 به کمک چند تن از دوستان اقدام به تأسیس حسینیه ارشاد نمود به طورى که مىتوان او را بنیانگذار آن مؤسسه دانست. ولى پس از مدتى به علت تکروى و کارهاى خودسرانه و بدون مشورت یکى از اعضاى
فایل رایگان پاورپوینت شهيد مطهري | WORD
نهضت اسلامى معتقد بود نه به هر نهضتى، براى اسلامى کردن محتواى نهضت تلاشهاى ایدئولوژیک بسیارى نمود و با کجروی ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.
در سال 1346 به کمک چند تن از دوستان اقدام به تأسیس حسینیه ارشاد نمود به طورى که مىتوان او را بنیانگذار آن مؤسسه دانست. ولى پس از مدتى به علت تکروى و کارهاى خودسرانه و بدون مشورت یکى از اعضاى
فایل رایگان پاورپوینت شواهد التنزيل لقواعد التفضيل | WORD
ناخت امام على علیه السلام نسبت به معانى و حقائق قرآن و تخصص منحصر به فرد آن حضرت در علم به نزول قرآن در کلیه زمینههاى گوناگون آن به میان مىآورد.
در پنجمین فصل اشارهاى گذرا به فراوانى اسباب نزول مربوط به فضائل امام على علیه السلام و عترت او مىنماید که تفصیل آن را به اصل کتاب ارجاع میدهد.
و در آخرین فصل به بیان این حدیث معروف مىپردازد که: مصد
فایل رایگان پاورپوینت شواهد التنزيل لقواعد التفضيل | WORD
ناخت امام على علیه السلام نسبت به معانى و حقائق قرآن و تخصص منحصر به فرد آن حضرت در علم به نزول قرآن در کلیه زمینههاى گوناگون آن به میان مىآورد.
در پنجمین فصل اشارهاى گذرا به فراوانى اسباب نزول مربوط به فضائل امام على علیه السلام و عترت او مىنماید که تفصیل آن را به اصل کتاب ارجاع میدهد.
و در آخرین فصل به بیان این حدیث معروف مىپردازد که: مصد
فایل رایگان پاورپوینت شوشتري، محمد تقي | WORD
ین ایام به سختی زندگی خود را می گذارند و در عین حال خود را وقف تحقیق و تألیف نموده بود چنانچه خود در مورد این بخش از زندگی اش می گوید: «درعتبات که بودیم کفران نعمت زیاد می شد، در مساجد و جاهای دیگر نان و چیزهای دیگر می ریختند، من هم گاهی از آن نان به منزل می بردم و دیگر نان نمی خریدیم و با پول نان کتاب می خریدم.»
محمد تقی شوشتری تا سال 1321 شمسی در حوزه نجف بود و پس از آن ک
فایل رایگان پاورپوینت شوشتري، نورالله بن شريفالدين | WORD
شد و ایضاً هرگز به کسی از مخالفان اظهار نکرده که آن تصانیف از فقیر است». اما آیت الله مرعشی نجفی رحمه الله علیه در مقدمه کتاب «احقاق الحق» تصنیفات این بزرگمرد عرصه سیاست و نگارش را 140 کتاب ذکر میکند که در ذیل به برخی از فهرست این گنجینه گرانبها اشاره میشود:
احقاق الحق، این کتاب سه مرتبه به چاپ رسیده است.
أجوبه مسائل السید حسن الغز
فایل رایگان پاورپوینت شيخ آقا بزرگ تهرانى | WORD
محمدعلی قاضی طباطبایی (شهید محراب)
و...
اجازههای روایتی
علامه تهرانی اهمیت بسیاری به روایت و نقل حدیث میداد و در کسب اجازه برای نقل احادیث میکوشید. علماء و فقهای بسیاری برای او اجازهنامه روایتی نوشته یا از او اجازه گرفتهاند تا آن جا که او پس از محدث نوری، سرشناسترین شیخ روایت یاد میشود. کسانیکه شیخ آقا بزرگ از آنان گواهی نقل روایت
فایل رایگان پاورپوینت شيخ آقا بزرگ تهراني | WORD
محمدعلی قاضی طباطبایی (شهید محراب)
و...
اجازههای روایتی
علامه تهرانی اهمیت بسیاری به روایت و نقل حدیث میداد و در کسب اجازه برای نقل احادیث میکوشید. علماء و فقهای بسیاری برای او اجازهنامه روایتی نوشته یا از او اجازه گرفتهاند تا آن جا که او پس از محدث نوری، سرشناسترین شیخ روایت یاد میشود. کسانیکه شیخ آقا بزرگ از آنان گواهی نقل روایت
فایل رایگان پاورپوینت شيخ آقا بزرگ تهراني | WORD
محمدعلی قاضی طباطبایی (شهید محراب)
و...
اجازههای روایتی
علامه تهرانی اهمیت بسیاری به روایت و نقل حدیث میداد و در کسب اجازه برای نقل احادیث میکوشید. علماء و فقهای بسیاری برای او اجازهنامه روایتی نوشته یا از او اجازه گرفتهاند تا آن جا که او پس از محدث نوری، سرشناسترین شیخ روایت یاد میشود. کسانیکه شیخ آقا بزرگ از آنان گواهی نقل روایت
فایل رایگان پاورپوینت شيخ آقا بزرگ طهرانى | WORD
محمدعلی قاضی طباطبایی (شهید محراب)
و...
اجازههای روایتی
علامه تهرانی اهمیت بسیاری به روایت و نقل حدیث میداد و در کسب اجازه برای نقل احادیث میکوشید. علماء و فقهای بسیاری برای او اجازهنامه روایتی نوشته یا از او اجازه گرفتهاند تا آن جا که او پس از محدث نوری، سرشناسترین شیخ روایت یاد میشود. کسانیکه شیخ آقا بزرگ از آنان گواهی نقل روایت
فایل رایگان پاورپوینت شيخ ابوالصلاح حلبي | WORD
له درخواستهای خویش دچار وقفه نشوند.
آثار و تألیفات
شیخ ابوالصلاح حلبی دارای آثار و تالیفات متعددی است که نوعاً در زمینه فقه و کلام میباشد و اسامی برخی از آنها به این ترتیب میباشد:
البدایه (فقه)
تقریب المعارف (کلام)
دفع شبهه الملاحده (کلام)
شرح ذخیره استاد خود، علم الهدی (کلام)
الشافیه
العده (فقه)
الکافی (فقه)
اللوامع (فقه)
المرشد فی طریق المتعبد (احکام)
فایل رایگان پاورپوینت شيخ ابوالقاسم قمى | WORD
به حاج شیخ ابوالقاسم مى فرماید: حاج شیخ با ما فرق مى کند، هر کجا که باشد حوزه تشکیل مى دهد، پس چه بهتر که در قم تشکیل گردد و ما قمى ها هم در آن سهیم باشیم. آقاى کبیر مى فرماید: من هم مى خواستم همین را بگویم. ولذا بنا مى گذارند که برگردند و از حضور آقاى حایرى، درخواست اقامت بنمایند و این کار را هم مى کنند.[19]